UPDATE Jeffrey Franks, FMI: Trebuie facuta o evaluare pentru o eventuala majorare a salariului minim

de Dragos Comache     HotNews.ro
Miercuri, 20 octombrie 2010, 9:59 Economie | Finanţe & Bănci

Seful misiunii FMI in Romania, Jeffrey Franks, a declarat miercuri, la sosirea la Ministerul Muncii, ca trebuie evaluata o eventuala majorare a salariului minim, intrucat aceasta ar putea avea efecte daunatoare pentru economie, potrivit Mediafax. De asemenea, Mihai Tanasescu, reprezentantul Romaniei la FMI, a spus ca nu s-a discutat pana in prezent in legatura cu majorarea salariului minim, dar ca probabil acest subiect va fi abordat in sedinta de miercuri.

Jeffrey Franks a aratat ca stie ca au fost facute presiuni privind majorarea salariului minim si ca acest lucru ar putea fi un avantaj, dar ca trebuie facuta o evaluare pentru a vedea cu exactitate ce inseamna o eventuala majorare intrucat aceasta ar putea avea efecte daunatoare pentru economie.

Seful misiunii FMI in Romania a mai spus ca sunt intarzieri in ceea ce priveste legea salarizarii unitare si cea a pensiilor, dar a aratat ca spera ca acestea sa fie recuperate.

Referindu-se la acelasi subiect, Mihai Tanasescu a precizat ca spera ca legislatia sa fie aprobata in timp si sa nu creeze probleme in derularea programului.

UPDATE Seful misiunii FMI in Romania a declarat dupa intalnirea cu ministrul Muncii, Ioan Botis, ca majorarea salariului minim ar putea descuraja angajarile, astfel ca autoritatile trebuie sa fie precaute daca vor lua o astfel de decizie.

"Cresterea salariului minim ar putea descuraja angajarile si trebuie sa fii foarte precaut daca iei o astfel de decizie", a spus Jeffrey Franks, dupa intalnirea cu ministrul Muncii, Ioan Botis.

Referitor la proiectiile privind economia, Franks a precizat ca acestea vor fi analizate in timpul vizitei de la Bucuresti si ar putea fi revizuite, dar nu substantial.

Vizita misiunii FMI la Bucuresti are in vedere evaluarea acordului in derulare si inceperea discutiilor preliminare cu autoritatile romane pentru incheierea unei noi intelegeri.



Citeste mai multe despre   










1144 vizualizari

  • -1 (3 voturi)    
    S-ar alia victimele "stingii" si ale "dreptei'' (Miercuri, 20 octombrie 2010, 10:24)

    Raider [anonim]

    Macar sa nu desconsideram adincimea problemei. Sa alocam energia corespunzatoare cautarii unei iesiri pentru o criza mult mai grava decit un moment de slabiciune colectiva. Sa evadam din plasa pseudo-solutiilor si a diversiunilor ideologice. Faptul ca un stat functioneaza corect sau este uzurpat de un organism parazit care fagociteaza societatea nu e tratabil prin prisma "stinga/dreapta" (orice sens s-ar da acestor notiuni tocite) ci pe verticala sus-jos (cei ce profita de uzurparea statului si cei ce sint exploatati astfel).

    Am vazut ca se poate inlantui cetateanul si in numele clasei muncitoare, nu numai a aristocratiei. Ca pledoaria pentru elita si contra ei - duc la acelasi rezultat.

    Am vazut ca poti fi distrus sau jefuit de promotorii oricarei ideologii. De ce ne-am mai lasa ametiti de infruntarea dintre cei ce declara egoismul fast - sub actiunea regulatoare a "miinii invizibile"- si cei care proclama solidarismul - doar pentru a ne baga o mina invizibila in buzunar….. De ce nu s-ar alia victimele "stingii" si ale "dreptei"?

    Sa cautam moduri ca triangulatia supusi - putere - forte externe sa lucreze si in folosul nostru. Analiza spectrului socio-politic : http://www.universulromanesc.com/showthread.php?t=501

    Politica externa a sclavilor nu trebuie sa coincida cu a stapinilor lor. Au vrut europenii sa-si mareasca teritoriul si forta inghitind cangrena romaneasca? Sa nu ii lasam sa o faca lasindu-ne in ghearele uzurpatorilor statului roman. Daca nu gasim sprijin la liderii occidentali - inseamna ca ei sint omologii sau partasii liderilor nostri. Trebuie sa ne cautam atunci omologii, nemultumitii democratiilor aparente sau oamenii sensibili la dreptate, din democratiile mai sanatoase.

    Sa iesim din infundatura in care ne-au adus intelectualii de serviciu de pe ambele parti ale capcanei: cei din occident - care, pentru ca au sustinut "alternativa comunista" nu doresc sa se afle realitatea - si cei de la noi - care, in mod simetric, considera capitalismul am
    • 0 (4 voturi)    
      - (Miercuri, 20 octombrie 2010, 10:57)

      iorgos [anonim] i-a raspuns lui Raider

      Comentariul de mai sus este postat de Vladimir Ilici Lenin ?
      • +1 (3 voturi)    
        nu se observa (Miercuri, 20 octombrie 2010, 11:08)

        cetateanu` [anonim] i-a raspuns lui iorgos

        el in persoana :)
  • +2 (2 voturi)    
    este si alta solutie (Miercuri, 20 octombrie 2010, 11:01)

    nenea [anonim]

    salariul minim este mic si nimic nu se mai poate cumpara cu el=nu sunt bani de consum. daca FMI ar face ceva presiuni ca bancile noastre sa intre in legalitate. prin scaderea dobanzilor ajunse la cote aberante (cu marje mai mari decat dobanzile altor tari), se va observa acelasi efect ca si cresterea salariului minim, fara sa mai punem probleme intreprinzatorilor privati. daca salariul minim creste, bancile gasesc repede un motiv sa creasca dobanzile si (95% din populatie are rate) daca un privat se chinuie sa scoata bani pentru cresterea salariului, acesti bani sunt papati repede de banci si efectuol este unul nul. dar de practica iesita din comun a bancilor romanesti nimeni nu se leaga. toti banii de consum sunt luati de banci prin marje aberante de peste 10%. si atentie, nu contractele noi sug banii de consum de pe piata, acolo au oferte cat de cat omenesti.
    • +2 (2 voturi)    
      Asa-i!Nu se va sta pe bani la dobanzi mici.. (Miercuri, 20 octombrie 2010, 11:38)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui nenea

      ....ci se va consuma si romanul nu va mai lamenta(sper!)
      Nu stiu cine esti,in ce calitate ai comentat,dar vreau sa-ti spun ca ai dreptate.
      Nu stiu ce poate face FMI,dar politica bancara la voi cred ca este ca nicaieri.
      Traiesc pe alt teritoriu si incerc sa-ti dau ex.real.
      Am prelungit acum o saptamana o ipoteca imobiliara.Am platit pana acum diferentiat la 5,8 si 10 ani(nu fac creditare pe durata f.lunga).Una din ele se termina in ianuarie 2011.Banca mea mi-a facut o oferta de 3%(cea care expira a este de 5,4%)un procentaj de care poate fiecare roman nici in visul lui nu-l va primi.
      Apoi,ptr.masini de ex.unele banci iti ofera bani la 0,00%,altele max.6%.
      Mereu am fost uimit de dobanzile creditelor din Ro.(indiferent in care directie).Nu adaugam, ce-i scris cu litera mai mica acolo intr-un colt, de taxe si para taxe !
      Nu stiu cine poate reglementa asemenea
      situatii,dar nu cred ca FMI este forul competent
    • -1 (1 vot)    
      Moduri de rezolvare a dobanzilor bancare. (Miercuri, 20 octombrie 2010, 11:47)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui nenea

      Prin aderarea la euro,bancile din Romania vor trebui sa se alinieze politicii dobanzilor din zona euro.PSD ,PNL si probabil ca si multe banci din Romania nu sunt de acord cu aderarea la zona euro,din motive diferite,dar toate motivele sunt in defavoarea cetatenilor romani.
  • +1 (3 voturi)    
    daca n-ar fi aritmetica (Miercuri, 20 octombrie 2010, 11:18)

    simplicius [anonim]

    ce usoara ar fi politichia. A. Orice majorare a salariului minim MARESTE salariul mediu, ceea ce atrage o marire AUTOMATA a pensiilor (pct=40% din sal. mediu brut) si nu cred ca e momentul. B. De salariul minim e legata grila unica si orie majorarea impinge grila in sus si iar nu cred ca este momentul C. De salariul minim sunt legate si alte traznai: de exemplu amenzile politiei. Si pe astea le vrem marite? PS. Nu cumva sindicatele se bat atata pt. sal.minim ca sa le maresca implicit si pe celelalte?
  • 0 (0 voturi)    
    numai patroni zgarciti in Romania sunt (Miercuri, 20 octombrie 2010, 18:30)

    laur [anonim]

    Managerii si patroni sa nu mai fie asa de zgarciti si de rai cu angajatii de la privat deoarece 100 sau 200 ron pe luna in plus la salariu nu va face sa dea faliment mai mult de 10.000 de firme.
    In cateva luni ZGARCITI PATRONI SI MANAGERI vor cauta cu disperare angajatii dupa ce va trece criza si plecarea unui numar de cateva sute de mii de oamenii buni de munca in alte tari la salarii mai mari.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri