China ar putea deveni prima economie mondiala pana in 2020. Omenirea va intra intr-un "supra-ciclu" de dezvoltare

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 15 noiembrie 2010, 19:28 Economie | Finanţe & Bănci

China ar putea deveni prima economie mondiala pana in 2020, avand in vedere accelerarea ritmului de crestere si intarirea monedei nationale, arata un raport al tendintelor de dezvoltare economice publicat de banca britanica Standard Chartered si citat de RIA Novosti.

"Apreciem ca lumea traverseaza un supra-ciclu de crestere ridicata si durabila. Schimbarile inregistrate in cursul viitorilor 20 de ani vor fi enorme", se arata in analiza intitulata "The Super-cycle Report".

Pana in 2020, produsul intern brut al Chinei va atinge 24.600 miliarde dolari, devansand liderul actual al clasamentului, cu 23.300 miliarde dolari. Acest ecart va creste in continuare: pana in 2030, PIB-ul Chinei se va ridica la 73.500 miliarde dolari, fata de 38.200 miliarde pentru SUA. Aceste cifre semnifica faptul ca Republica Populara Chineza va furniza aproape 24% din PIB-ul mondial, fata de doar 9% in prezent, estimeaza analistii britanici.

Potrivit acestui raport, economia nipona va fi devansata de cea a Indiei, care va ocupa pozitia a treia pana in 2020.

"Lumea se afla fara indoiala in cel de-al treilea supra-ciclu, care poate fi definit drept o perioada de crestere foarte ridicata la scara istorica. Provocat de cresterea schimburilor comerciale, urbanizare si inovatii tehnologice, aceasta crestere va dura o generatie, sau chiar mai mult, si va fi caracterizata de emergenta a noi economii importante", subliniaza raportul.


Citeste mai multe despre   










6410 vizualizari

  • -3 (13 voturi)    
    povesti (Luni, 15 noiembrie 2010, 19:41)

    george [anonim]

    Daca va uitati cine are cele mai mari depozite in aur o sa vedeti ca SUA este de departe pe primul loc.
    China are de 3 ori mai putin decat America. Asa ca faptul ca au dolari kklau nu inseamna mare lucru. Daca America va renunta la dolari si va crea noua moneda Amero asa cum se spune prin cercurile restranse, dolarul se va devaloriza foarte mult iar chinezii vor ramane cu buza umflata.
    Deocamdata americanii nu vor sa-si devalorizeze moneda proprie pentru ca sunt mult rahati de politicieni care au afaceri uriase in China iar o devalorizare accentuata a dolarului le-as strica foarte mult afacerile, pentru ca rahaturile chinezesti care au invadat America prin Walmart ar fi mult mai scumpe iar vanzarile ar scadea
    • +2 (14 voturi)    
      iti faci curaj sa treci prin padurea adevarului (Luni, 15 noiembrie 2010, 19:52)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui george

      in SUA de 30 de ani nu s-a mai construit o rafinarie,de 40 de ani o hidrocentrala ,de 50 de ani nu s-a mai deschis o mina ,doar speculatii financiare si armament!
      imperiul e pe duca cu o datorie externa egala cu PIBul! mai vorbim ...
      • +3 (7 voturi)    
        eh, hai (Luni, 15 noiembrie 2010, 20:28)

        ampersand [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        Rafinărie? Hidrocentrală? Mină? De ce şi-ar construi dacă n-au nevoie? Am citit mai demult despre cum a dispărut una dintre cele mai înfloritoare industrii uşoare de la începutul sec. XIX - industria bicelor. No kidding!
        • +4 (4 voturi)    
          Cu aurul nu e chiar asa (Marţi, 16 noiembrie 2010, 10:13)

          flavian [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

          Gurile rele zic ca din cele 9000 de tone pretinse de americani n-a mai ramas mare lucru. Ron Paul se tot chinuie sa auditeze rezerva ca sa vada cat e aur, cat e tungsten si ce a mai ramas de fapt din rezerva americana. FED-ul bineinteles nu stie cum sa se mai fofileze.

          La noi e si mai trist. Vreo doua treimi din suta aia sunt pastrate in banci englezesti. Cam cum a fost pus la pastrare si tezaurul la rusi. Iar celor vreo 200 tone estimate de la Rosia Montana le dau tarcoale tot mai insistent canadienii.
      • +3 (7 voturi)    
        uiti un lucru (Luni, 15 noiembrie 2010, 20:30)

        george [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        Este foarte adevarat ca in America nu s-a mai construit nimic, iti dau dreptate in tot ce spui dar nu uita ca marea dezvoltare a Chinei se datoreaza tot Americii si mai exact lacomiei politicienilor si oamenilor de afaceri americani care vor sa produca in China pe 1$ dar sa le vanda in America pe 100$. Asta a dus la prabusirea economica a Americii iar cand se va prabusi de tot, se va prabusi si dolarul american, moment in care China va ramana cu buzele umflate. Asta cred ca e si motivul pentru care chinezii construiesc in draci si incearca sa cumpere tot ce pot , in toata lumea.
        Autostrazi cum se construiesc in China nu mai sunt nicaieri in lume
        • +4 (10 voturi)    
          ma bucur cand cineva discuta serios (Luni, 15 noiembrie 2010, 20:53)

          Eneas [anonim] i-a raspuns lui george

          ai dreptate!cea mai importanta resursa a unui popor este forta de munca ,lucru dovedit de Germania,Japonia si astazi de China!imperiile nu sunt facute sa dainuie cat veacurile ,dar pentru o mie de ani China va domina prin munca,printro piata interna uriasa care va resorbi dispariotia clientilor tip USA !probabil se va reconfigura si harta geopolitica a lumii ,Africa ca resursa fiind cucerita 30% pana acum de chinezi!
          • +1 (1 vot)    
            Dominatia nu se obtine prin munca! (Marţi, 16 noiembrie 2010, 11:58)

            Constantin [anonim] i-a raspuns lui Eneas

            Munca chiar e un handicap serios daca vrei sa ajungi in varful socieitatii. Sursa dominatiei sta in slabiciunile celor care-i domini.
            • +1 (1 vot)    
              :) (Marţi, 16 noiembrie 2010, 12:22)

              bgd [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

              Cand resursele umane sunt la un nivel exagerat, ca in cazul Chinei, munca nu e un handicap ci un motor foarte puternic.
              Cate zeci de milioane de chinezi muncesc in afara si trimit bani in China? Stiai ca 50% dintre angajatii din Silicon Valley sunt chinezi?
              Cand populatia tarii tale reprezinta mai mult de 20% din populatia globului....dominatia lumii este inevitabila, indiferent de piedicile puse de americani.
              Singura lor sansa e distrugerea regimului comunist...singura forma de guvernare ce poate tine in frau un asemenea popor.
      • +2 (10 voturi)    
        cum sa nu (Luni, 15 noiembrie 2010, 21:21)

        panrilf flecaru [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        sua a deschis tot ce vrei, dar prin alte parti.
        americanii traiesc, astfel, fara poluare prea mare, comfortabil. daca imaprti pibul ala pe cap de localnic, ai s'ajungi la niscai concluzii.:-)
        china are o forta de munca de opt sute de mil, pe cand sua e undeva peste doua sute.
        la productivitatea muncii stau de patru ori mai bine. iar la pib pe cap de locuitor, ce sa mai vorbim.
        americanii mai controleaza si accesul la energie, la hidrocarburi.
        i'adevarat ca china va depasi america in total pib, dar tehnologia, si proprietatea asupra multora din mijlocele de productie din china si india, sunt tot proprietate americana.
        americanii si'au mutat productia in alta parte. curand, vor muta din nou, din china, spre vietnam, bangladesh, india, filipine, indonezia. mai e destul loc in lume sa mute productia.
        china, pe masura dezvoltarii, cresterii pib pe cap cu ochii mici, va trebui sa redistribuie mai mult populatiei. automat, costurile se vor ridica. nu vor mai fi competitivi cu vietnamul, bangladesul.
        americanii mai au destul loc si la sud de rio grande, in columbia, tzarile andine.
        plus, ca au acces la energie si materie prima mult mai usor si mai ieftin ca chinezii.
        ca sa ramana competitiva, si ioropa va trebui sa faca asta. mai bine ue s'ar apuca sa investeasca in africa, pana nu le'o iau chinezii inainte. de fapt ei au si inceput.
        chinezii au o economie dirijata,. au mecanizme de piata greoaie, reglementate la sange.
        deocamdata tre' sa se multzumeasca cu cate un caine de familie. iar familia care'si abandoneaza cainele, va fi imuscata pe stadion, :-)
        cu cat unul e mai gras, cu atat cade mai nasol.
    • 0 (4 voturi)    
      pe scurt (Luni, 15 noiembrie 2010, 21:14)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui george

      vb prostii
    • -1 (3 voturi)    
      basme (Luni, 15 noiembrie 2010, 21:19)

      Mama Omida [anonim] i-a raspuns lui george

      Si george va deveni presedinte; SUA o sa aiba depozite de 5 ori ca acum; America o sas treaca la euro; Europa la yuani; SUA o sa manance numai orez; rusii votca, .... etc.
      Da' noi georgeii din Romanica ce o sa facem? Pe unde o sa fim? Ha?
      P.S. - george, ti-am mnai spus acum 2 zile sa scrii George cu majuscule. E ultima oara.
  • 0 (2 voturi)    
    Toata lumea se duce inainte ,dar noi avem cantecul (Luni, 15 noiembrie 2010, 19:48)

    Eneas [anonim]

    *Când eram copil la tata nu era o zi ca alta
    Frunză de bagrin, multe trec şi vin
    Azi eram în vârful şurii mâine în mijlocul pădurii
    Frunză de bagrin, toate trec şi vin*
  • -2 (8 voturi)    
    In ce priveste Romania (Luni, 15 noiembrie 2010, 19:48)

    gogu_geologu [anonim]

    ... Romania va disparea. Cresterea demografica e scadere, la fel si cresterea economca, noua ne da cu minus. Ce va mai ramine va fi impartit intre vecini, nu de alta dar nimeni din UE nu accepta ca o bucata zdravana din Europa sa fie parloaga, raiul hotilor si smecherilor. Amin!
    • +1 (3 voturi)    
      S-ar putea sa te inseli (Luni, 15 noiembrie 2010, 20:39)

      ngi [anonim] i-a raspuns lui gogu_geologu

      Fiecare oras mare are, mai mult sau mai putin, ghetoul ei. Pot fi chiar mai multe.
    • +4 (8 voturi)    
      In ce priveste Romania, pe cifre.. (Luni, 15 noiembrie 2010, 22:15)

      Romania Noastra in secolul chinez [anonim] i-a raspuns lui gogu_geologu

      E una dintre tarile ce va dainui si nu doar din cauza nationalismului si romanismului ortodox (pe care nu le-au sters de pe harta nici macar sute de ani de ocupatii si barbarie slavo-rusa, turcica, mongola, maghiara), ci mai ales datorita cantitatii si calitatii etniei romane.

      Suntem a 7-a etnie ca marime din UE si a 8-a din intreaga Europa, si avem una dintre cele mai performante elite intelectuale, capabila sa ia Palme d'Or, sa gaseasca leac la cancer sau sa dea lectii de informatica alora de pe la FBI.

      Nu poti „extermina” in cateva decenii o etnie de 25 de milioane membri. In fiecare an in Romania se nasc peste 200.000 de copii, e ca si cum ar apare un mare oras in fiecare an (si nu, nu e vorba de tigani, verificati ca maternitatea din tara unde se nasc cei mai multi copii din Romania e una din Iasi, moldovenii continua sa fie cel putin la fel de fecunzi precum tiganii de prin Ilfov).

      Deficitul demografic la noi e de doar 25.000/an, mai grava a fost emigrarea din ultimii 3 ani, val care nu se va mai repeta, ca nu mai e nici loc si nici tarile din Vest nu mai vor. Au plecat 3 milioane de romani (si tigani si secui, etc.), dar se pare ca in cativa ani vom avea alaturi de noi alti 3 milioane etnici romani, pe cei din Basarabia!

      Vecinii o duc mult mai prost ca noi, scaderea demografica e de 2 ori mai rapida in Ungaria(care a scazut sub 10 milioane oficial) si de 3 ori mai rapida in Bulgaria. Bulgaria are chiar un program oficial de aducere in tara a minoritarilor bulgari din Basarabia (estimati la 120.000) si vrea sa acorde masiv cetatenia bulgara pt slavii macedoneni.
      Serbia are grave probleme politice si economice, o parte din teritoriu e secesionist, Voivodina maghiara si Timocul romanesc nu sunt sarbesti iar Bosnia sarbeasca poate crea un nou conflict.
      Ucraina redevine colonie rusa, etc.

      Anii ce vin vor insemna o noua Mare Romanie europeana, cu PIB in crestere durabila, depinde de munca si vointa noastra! Asa sa fie !
      • +5 (5 voturi)    
        meserie de meserie (Luni, 15 noiembrie 2010, 23:39)

        Sue J. Paula [utilizator] i-a raspuns lui Romania Noastra in secolul chinez

        "Avem una dintre cele mai performante elite intelectuale, capabila sa ia Palme d'Or, sa gaseasca leac la cancer sau sa dea lectii de informatica alora de pe la FBI."

        Sintem barosani, nu gluma.
      • +2 (4 voturi)    
        Capra riioasa... (Marţi, 16 noiembrie 2010, 5:28)

        T+C [anonim] i-a raspuns lui Romania Noastra in secolul chinez

        Adevarat ai grait, ca "de buni" ce sintem, in 2010 sintem singurii din Europa care sintem intr-o criza economica fara precedent.

        Pina in 2008 cind veneam in tzara, ii auzeam pe totzi ce buni si destepti sint ei si ce prosti sint cei care sint in afara.

        Timpul a aratat ca nu este chiar asa, criza economica este deosebita de puternica in Romania in acest moment.

        Te-ai gindit ca cei 3 milioane de romani reprezinta poate 50% din generatia 25-45 de ani, adica cea mai productiva perioada pentru a munci?

        Cred ca un pic mai multa de modestie in declaratii hilare de genul facute de tine ar face bine.
      • +1 (3 voturi)    
        Cifrele de peste 10 ani te vor speria (Marţi, 16 noiembrie 2010, 13:41)

        Gigi Maybachistu' Rational [anonim] i-a raspuns lui Romania Noastra in secolul chinez

        Elita aia intelectuală cu toţi medicii şi programatorii ei s-ar putea duce la Dracu' în praznic dacă "acei cretini de pe ecrane", începând cu Ceauşescu, continuând cu Miron Cozma şi terminând cu cei doi Stan şi Bran moderni numiţi Mihai, adică Morar şi Bendeac, nu vor să renunţe la "jos entelectualii" şi "jos parveniţii".

        Ce haz mai are să te lupţi aproape 10 ani să studiezi medicina şi să faci o carieră "încununată cu vilă şi X5" dacă vine un Bendeac şi declară "ăia cu X5 este nişte cocalari infecţi?"

        Oricum e un progres. Înainte declara un Ceauşescu: "ai terminat Medicina cu 9,50? repartizat în comuna Trei Surcele, la noroaie."

        Dacă se tot luptă să dea în cap clasei medii urbane, România va rămâne o ţară de jegoşi cu pulovere deşirate care votează pentru un mic şi-o găleată. Probabil chinezii vor deschide un abator şi o fabrică de găleţi din plastic aici, care să producă special pentru alegeri :)))
  • +2 (2 voturi)    
    Bravo gogule! (Luni, 15 noiembrie 2010, 20:22)

    menandy [utilizator]

    Admir optimismul tau debordant!
  • +1 (3 voturi)    
    China - factory (Luni, 15 noiembrie 2010, 20:46)

    roko [anonim]

    Probabil PIB-ul Chinei va creste, insa majoritatea proprietarilor de business in China sunt din alte tari (Europa/US/Canada/Israel etc). Deasemenea, cresterea economica a Chinei nu se va mentine la actualul nivel daca beneficiarii produselor chinezesti nu vor mai avea puterea de cumparare asa de mare. O alta problema ar fi stabilitatea politica; atata timp cat drepturile omului sunt incalcate si profiturile sunt incasate doar de clasa politica, China o sa aiba tot mai mari probleme cu mentinerea actualei formule politice.
  • +2 (2 voturi)    
    Romania?! (Luni, 15 noiembrie 2010, 21:37)

    optimistu [anonim]

    Gogule, daca tot esti geolog,foreaza mai adanc poate vezi lucrurile mai roz putin ca prea esti pesimist.
  • +1 (5 voturi)    
    Eu unul am furat startul ..... (Luni, 15 noiembrie 2010, 22:41)

    ....escu [anonim]

    Am lasat dracului engleza si m-am apucat de chineza.
    Cine are urechi de auzit, sa auda.
    Cine n-are, sa continue cu anglicanismele de genul "determinat" in locul romanescului "motivat".
    • +1 (1 vot)    
      eeh (Marţi, 16 noiembrie 2010, 1:22)

      ampersand [anonim] i-a raspuns lui ....escu

      determinat şi motivat... Oi fi eu căpşunar de ceva ani, dar nu cred c-am uitat baş de tot limba română. În primul rînd, determinat chiar nu ştiu să fie neologism - sau, dacă e, o fi de pe la paşopt. În al doilea rând, chiar dacă par sinonime, nu-s: "motivarea" se referă exclusiv la (ce fain sună) subiecte însufleţite, pe când "determinarea" - atât la cele însufleţite, cât şi ne-. Eu te pot determina pe tine să faci ceva, dar nu pot motiva un scaun să facă acelaşi lucru. Tu poţi determina o explozie dacă loveşti un buton, la fel cum şi scaunul o poate determina dacă atinge acelaşi buton. Nah, c-acum m-am motivat să fiu mai determinat :) Cheers!
  • +1 (5 voturi)    
    he-he-he.. 'bine mai cocosila..' (Marţi, 16 noiembrie 2010, 6:01)

    bender [anonim]

    s-au dat si altii mari paralei si cand au avut americanii interes s-au dus in jos de nu mai stiau de ei.. o hi chinezu atent cu penny'ul, da' nu se poate pune cu marea finanta condusa de evrei, n-au nici o sansa.. la manarii creative nu-i intrece nimeni, vorba aia, cine a dominat fizica nucleara si cati chinezi au contribuit la ea? primul raspuns e 'evreii', iar al doilea e 'zero'.
  • -2 (6 voturi)    
    popoare creatoare si imitatoare (Marţi, 16 noiembrie 2010, 9:16)

    cititor hotnews [utilizator]

    China nu va mai putea face progrese importante in cel mai scurt timp.
    Intreaga ei dezvoltare se datoreaza exclusiv occidentului,care a investit masiv in China.
    Pe de alta parte China este o tara cu un popor imitator (gen maimuta).
    Ea daca vede ceva poate sa imite,dar daca e sa creeze un produs nou,original nu este capabila de acest lucru.
    In momentul in care nu va mai avea ce sa imita,va veni stagnarea.
    • +2 (6 voturi)    
      ingnoranta (Marţi, 16 noiembrie 2010, 10:06)

      Dumitru [anonim] i-a raspuns lui cititor hotnews

      Ingnoranta nu doare.
      Dupa cum nu doare sa emiti sentinte definitive gen: "popor de imitatori si popor de creatori".

      Sper sa ai macar scuza de a fi foarte tanar.
      altfel, ar fi trist..
      • 0 (2 voturi)    
        sunt studii (Marţi, 16 noiembrie 2010, 11:26)

        cititor hotnews [utilizator] i-a raspuns lui Dumitru

        Sunt studii.
        Concluziile au fost trase in urma citirii unor informatii avizate.
        Sper sa nu imi ceri sa ofer scuze,unor cercetatori care trag concluzii corecte asupra unor realitati.
    • +1 (3 voturi)    
      Imitare ??? (Marţi, 16 noiembrie 2010, 12:17)

      George (altu ... nu ala de la primul comentariu) [anonim] i-a raspuns lui cititor hotnews

      Am avut ocazia in primavara sa intru in cateva centre de cercetare, in cateva fabrici si ferme piscicole sau viticole.

      Ce am vazut acolo este orice vrei tu ... dar nu imitatie. Intr-o ferma viticola langa Beijing aia mici si galbeni bagau la greu aclimatizare de soiuri de struguri de masa (inclusiv soiuri dezvoltate de ei din soiuri romanesti) pentru cultivarea in ... sere. Am mancat in mai struguri 'proaspeti" direct de la sursa :) Toata ferma nu utiliza nici un fel de chimicale (adicatelea productia era naturala 100%). Ferma avea contracte de cercetare cu 3 universitati care aveau sectii viticole + cateva institute de cercetare. Arata-mi la noi asa ceva (in afara de fermele facultatilor/universitatilor de agronomie). Asta era ferma (de stat) cu administrare privata si care baga bani in cercetare.

      Am intrat si in 2 fabrici de prelucrare a pestelui. Am fost si la noi intr-o fabrica de conserve de peste. Dupa ce am vazut "halul" in care lucreaza chinezii (fabrica lucra numai pentru export catre UE si SUA) am retineri cu privire la normele noastre de securitate alimentara. Fabrica romaneasca am vizitat-o ... printre muncitori. Cea chinezeasca am vizitat-o umbland prin niste culoare complet izolate fata de atmosfera controlata (temperatura, umiditate etc.) din sectiile de prelucrare. Ii vedeam cum lucreaza prin niste ferestre mari. Absolut tot ce era in fabrica era tehnologie chinezeasca (cel cu care eram s-a ocupat proiectarea fabricii si sunt sigur ca nu ma mintea).

      Pe de alta parte, am fost si in pietele de chinezarii. Tot ce exista in lumea asta exista si acolo. Copie tot ... de la masini la ceasuri de lux (un amic cu care am fost si-a luat un Vacheron Constantin cu echivalentul a 90 RON :D ... pretul in magazine la noi ... undeva la 5000 EUR). Bineinteles ... pretul ala l-a obtinut dupa 3 ore de "negociere". A plecat de la 400$ :D

      In concluzie: nu tot ce fac chinezii este chinezarie (desi astea predomina). Fac si multe lucruri de calitate!!
      • +1 (1 vot)    
        da asa este (Marţi, 16 noiembrie 2010, 17:01)

        Relu [anonim] i-a raspuns lui George (altu ... nu ala de la primul comentariu)

        Chinezii copie tot.
        imi aminteste de dezvoltarea japonezilor,care s-au dezvoltat prin spionaj economic,pana cand nu mai aveau ce sa copie.
        Oricum copia nu va fi niciodata precum originalul mai ales la firmele de prestigiu.
  • +2 (2 voturi)    
    Posibil... (Marţi, 16 noiembrie 2010, 16:22)

    rsha [anonim]

    Este posibil sa ajunga prima economie mondiala, nici un imperiu nu dureaza la infinit si daca ne uitam in urma durata in care o natiune si-a construit si mentinut un imperiu a fost din ce in ce mai scurta, dar imi e teama ca daca vor ajunge si la nivelul de influenta al Statelor Unite o sa ne cam para rau dupa "pax americana" cu toate lucrurile pe care le infiereaza lumea azi...
  • +1 (1 vot)    
    cum au calculat? (Marţi, 16 noiembrie 2010, 22:11)

    jack [anonim]

    Vreau sa stiu cum au calculat stimatii ca economia Chinei va ajunge prima pana in 2020? Si pe baza cresterii actuale, care nu e sustenabila si chiar chinezii incearca sa o infraneze pt ca genereaza specula si inflatie, nu poate ajunge prima decat minim in 30 de ani. Mai probabil e ca in 5-15 ani cresterea economica se va frana puternic tocmai din cauza maririi nivelului de trai. E usor sa cresti cand esti sarac, e mai greu cand esti deja gata dezvoltat.
  • 0 (0 voturi)    
    china (Marţi, 9 august 2011, 8:15)

    hefzii [anonim]

    china e un stat primitiv-sclavagist; nici macar comunist nu este.
    In romania comunista exista un sistem de pensii dezvoltat; in China iei pensie daca lucrezi in alta tara...adica daca emigrezi intr-o tara civilizata....e normal sa te dezvolti repede daca nu dai jumate din pib la bosorogi, ca in romania...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi