ANAF organizeaza contribuabilii mici si mijlocii, dupa criterii precum volumul veniturilor, al obligatiilor fiscale datorate, investitiile la care se angajeaza

de Ioana Morovan     HotNews.ro
Joi, 9 decembrie 2010, 18:40 Economie | Finanţe & Bănci

​Incepand cu 1 ianuarie, primele 3.000 de persoane juridice - in functie de mai multe criterii - au calitatea de mari contribuabili. Criteriul cel mai important este volumul obligatiilor fiscale datorate, urmat de volumul veniturilor. Conteaza in mod prioritar daca firmele nou infiintate se angajeaza sa realizeze investitii de minimum 10 milioane euro. Criterii similare au fost stabilite si pentru firmele mijlocii, potrivit Ordinelor ANAF publicate in Monitorul Oficial nr. 820 din 8 decembrie 2010.

Criteriile pentru marii contribuabili sunt:

- volumul obligatiilor bugetare datorate, pondere 40%;
- volumul veniturilor din exploatare, pondere 30%;
- volumul cheltuielilor cu personalul, pondere 15%;
- volumul activelor imobilizate, pondere 15%.

Prin exceptie, este inclusa in aceasta categorie o firma nou infiintata care face o declaratie pe proprie raspundere ca va realiza investitii a caror valoare in lei sa fie echivalentul a minimum 10 milioane euro.

"Practic, prin agregarea criteriilor amintite, in doi ani consecutivi, la nivel de tara se vor determina primele 3000 de societati comerciale, ce vor avea calitatea de mare contribuabil", explica Adrian Benta, consultant fiscal.

In cazul contribuabililor mijlocii, insa, nu este precizat un ordin de marime al numarului celor ce vor fi incadrati si administrati drept contribuabili mijlocii. Lista acestora se va publica prin ordin ANAF.

"Avand in vedere ca procedura stabileste transferul electronic al dosarului de la o categorie la alta cu data de 31.12.2010 este necesara atentie la urmarirea incadrarii contribuabilului, pentru ca acesta sa stie unde se depun declaratiile", a mai spus Benta.












3864 vizualizari
  • -1 (1 vot)    
    birocratii (Joi, 9 decembrie 2010, 20:56)

    un contabil [anonim]

    vor sa faca un aparat administratic cat mai stufos. Am sediul si birourile la 50 metri de administratia orasaneasca si ma muta la contribuabili mijlocii sa pierd o zi sa-mi duc doar declaratiile fiscale!! + ca incasarile le administreaza tot trezoreria judeteana unde trebuie sa pierd inca o zi sa ma duc sa vad daca mi-a platit statul facturile si inca o zi sa depun ordinul de plata. HALAL organizare in detrimentul contribuabilului!!!
    • -1 (1 vot)    
      taci, sclavule, si cotizeaza (Vineri, 10 decembrie 2010, 0:03)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui un contabil

      Firmele sunt to ale statului. Ele au singura menire sa aduc bani la bugetul statului. Firmele exista pentru stat, nu invers.

      Patronului ii sunt lasate firmele doar sa raspunda de ele, in rest ele trebuie sa produca in primul rand pentru stat.

      Treci la munca! Sa faurim societatea pedelista multilateral dezvoltata!

      PS Chestia cu deplasarea e gandita si ea. Mai multe deplasari = mai multa benzina consumata = mai multe accize si TVA incasate de stat.


Abonare la comentarii cu RSS


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri