O, brand frumos!

Mugur Isarescu: Schimbarile sunt intotdeauna dureroase

de Dan Popa     HotNews.ro
Vineri, 10 decembrie 2010, 11:50 Economie | Finanţe & Bănci

Mugur Isarescu, Guvernatorul BNR
Foto: Agerpres
"S-a uitat ca integrarea in Uniunea Europene e un proces mult mai complicat. Multi au crezut ca daca am intrat in UE, vom trai ca in UE. Greseala asta poate fi fatala, pentru ca transmite un mesaj eronat, inclusiv la nivelul lipsei de vointa care se poate manifesta. Integrarea inseamna lupta cu concurenta europeana care vedeti ca e nemiloasa si mai inseamna o dorinta de schimbare pe care nu intotdeauna societatea o accepta" a declarat vineri Guvernatorul BNR Mugur Isarescu, la o conferinta organizata de revista Top Business, dedicata brandurilor romanesti.

Tot timpul schimbarea este dureroasa, a mai spus Israescu. "Atunci cand BNR a tiparit primele bancnote, inclusiv Eminescu a scris ca e o escrocherie, iar banii de hartie erau numiti “caradele”, in sens peiorativ", a explicat guvernatorul, adaugand ca integrarea se face prin competitivitate si munca. Atunci cand vom intra cu branduri proprii pe piata europeana vom putea vorbi despre o recunoastere a brandurilor noastre", a conchis Isarescu.

BNR a mai anuntat ca seminarul de vineri incheie ciclul de manifestari dedicate celor 130 de ani de la infiintare.

Vezi mai jos cele mai importante declaratii ale Guvernatorului BNR:

* Ca sa avem un brand de tara trebuie sa avem in interiorul tarii mai multe branduri.

* Cea mai buna legatura intre brand si o buna reputatie trebuie sa avem competitivitate. Competitivitatea e emblema sub care trebuie sa ne dezvoltam in urmatorii 10 ani

* O parte a redresării economice o reprezintă consolidarea unor nume româneşti, a unor branduri, în esenţa lor simboluri de competitivitate şi performanţă din partea României

* Redresarea economiei se face pe cu totul alte baze decât ceea ce s-a întâmplat în ultimii 10 ani

* Ca să avem un brand de ţară trebuie să avem în interiorul ţării multe nume puternice, multe branduri. Următorii 10 ani trebuie dominaţi de acest lucru, de competitivitate

* Antreprenorii romani trebuie să dezvolte produse şi servicii performante şi pe baza acestora să dezvolte branduri distincte, reputate şi puternice. De multe ori se întâmplă invers: se incepe cu eticheta.

* La noi, se pune mai intai eticheta si abia dupa aceea te preocupi de ceea ce e in sticla. Preocuparea noastră nu este să vindem etichete, ci trebuie să avem mare grijă de ceea ce punem în interiorul sticlei. Eticheta coloreaza si infasoara, dar produsul e in interior


Citeste mai multe despre   










4574 vizualizari

  • +4 (10 voturi)    
    de acord (Vineri, 10 decembrie 2010, 11:58)

    acasa1284285656193 [utilizator]

    Ca intotdeauna,dl.Isarescu are foarte mare dreptate insa schimbarile trebuie facute cu in-
    teligenta si cu tact de catre personaje cat mai
    putin patate sau controversate,ceea ce nu este cazul Romaniei
    • +4 (4 voturi)    
      Ca sa faci schimbari (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:38)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui acasa1284285656193

      iti trebuie curaj si tupeu. Initial nu prea ai nevoie de inteligenta insa odata ajuns sus doar pe baza ei te poti mentine acolo.
    • -2 (8 voturi)    
      eu (si cred ca nu numai eu) as vrea sa ne explici (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:38)

      2012 - sfarsitul lumii portocalii [utilizator] i-a raspuns lui acasa1284285656193

      as vrea sa ne explice isarescu, persoana in care romanii, nu stiu de ce dar au foarte mare incredere urmatorul lucru.
      de ce a dat drumul al robinetul creditelor? de ce a trecut atat de brusc de la un regulament de acordare al creditelor la altul mult mai permisiv?
      cum de a trecut de la un grad de indatorare de max 40% la unul de 100% in conditiile in care leul era supra-apreciat (desi el ne indemna sa pariem pe leu) si bancile acordau credite cu dobanda promotionala in primul an. norme care adunate au dus la o indatorare de 150%?
      nota: nu sunt unul din beneficiarii masurilor lui. am luat credit cand apartamentele nu erau foarte scumpe (doar cu putin mai scumpe decat acum) si cu un grad de indatorare de 35%.
      ps: celor care vor spune ca nu e vina lui ca s-au imprumutat romanii le pun urmatoare intrebare - de ce a intervenit si a pus piedica romanilor in a lua noi credite? si-a dat seama ca romanii nu sunt asa de destepti abia la un an de la relaxarea creditelor?
      • +5 (11 voturi)    
        despre credite (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:13)

        acasa1284285656193 [utilizator] i-a raspuns lui 2012 - sfarsitul lumii portocalii

        Sorry,dar nu dl.Isaresca v-a dat drumul la
        robinetul creditelor!!Aici,in Cehia,mai intai se strang ceva parale la ciorap;eventual se tin 2 joburi timp de 1-2 ani si apoi sa fac
        credite pentru sume incomparabil mai mici.
        In cehia nu ai sa vezi pe strazi,la ore de varf,zeci de mii de masini care umbla bra-
        bura.AICI SE MUNCESTE.In Romania,simbolul
        "bogatiei" au ajuns masinile,termopanele si
        instalatiile casnice de aer comprimat.Hai sa
        fim seriosi,nivelul de trai nu in asta consta,
        mai ales atunci cand te-ai indatorat la banca peste masura.Poate studiati cazul Poloniei,tara fara probleme financiare,
        practic fara criza si cu dezvoltare pozitiva,tara in care populatia este putin
        indatorata la banci si care o duce mult mai bine decat Romania.Deh,la romani fudulia costa!
        • -1 (3 voturi)    
          dar cine stabileste regulamentele? (Vineri, 10 decembrie 2010, 14:09)

          adrian [anonim] i-a raspuns lui acasa1284285656193

          nu bnr a intervenit ?
          cin decide normele de acordare ale creditelor?
          cien a zis 40% pana in 2007? bancile? nu cred
        • +1 (3 voturi)    
          in ce consta confortul? (Vineri, 10 decembrie 2010, 14:15)

          ion [anonim] i-a raspuns lui acasa1284285656193

          in a munci o viata intreaga pana sa ai caldura sau aer suportabil in casa? vorbeste de aer conditionat si de termopane. conditiile umane nu inseamna lux
          • +3 (7 voturi)    
            raspuns (Vineri, 10 decembrie 2010, 14:33)

            acasa1284285656193 [utilizator] i-a raspuns lui ion

            Mai sa fie,in 20 de ani ati ajuns cu totii
            niste mimoze ultrasensibile care nu pot trai decat cu aer conditionat si cu lumina filtrata prin termopane,Dar cate
            carti ati mai citit?Sau la cate spectacole v-ati mai dus?Ca de dat jos fundul din masina ce sa mai vorbesc,
            La voi,tot timpul altul este vinovatul.Mai uitati-va si in propria ograda.Va repet:
            FUDULIA COSTA NU E PE GRATIS!!!
        • +1 (1 vot)    
          Ca vorbe mari ai rostit !!! (Luni, 13 decembrie 2010, 11:51)

          MICUTU [anonim] i-a raspuns lui acasa1284285656193

          Tot respectul pentru cele spuse ..adevarat intru totul!! RESPECT!!
      • +3 (5 voturi)    
        relaxarea creditelor a fost hotarata de (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:16)

        bancher [anonim] i-a raspuns lui 2012 - sfarsitul lumii portocalii

        banci si de piata, nu de Isarescu.
        Pana in 2003 accesul la credite era greu. Bancile cereau garantii, giranti, etc. Dar a inceput privatizarea sistemului bancar romanesc: s-au privatizat BRD, Raiffeisen, au intrat pe piata banci straine: ING, Finansbank, Volksbank, Unicredit, Alpha. Din 2003, an in care era sigur ca Romania va intra in UE, a inceput explozia creditelor: aceste banci susmentionate au primit bani ieftini de la bancile mama din strainatate, si le-a convenit sa acorde credite populatiei cu dobanzi de 12% la valuta. Sa nu uitam ca bancile te sunau acasa sa te intrebe daca vrei credite, bancile se imbulzeau dupa clienti carora sa le acorde credite.
        BNR nu se poate pune cu piata, si chiar daca ar fi incercat nu ar fi reusit. Sa nu uitam ca nivelul REZERVELOR MINIME OBLIGATORII ERA DE 40% PT DETINERILE IN VALUTA ALE BANCILOR. Eu zic ca nu exista masura mai puternica de a stopa creditele decat de a lua 40% din disponibilul in valuta al bancilor.
        Si cu toate astea, creditul a crescut. De ce? Pt ca asa au cerut piata, raportul cerere-oferta si excesul de valuta din piata. Deci cresterea/reducerea creditelor nu au fost determinate de BNR, ci de banci in functie de cata valuta dispuneau.
        • -1 (1 vot)    
          nu d-asta (Vineri, 10 decembrie 2010, 14:12)

          adrian [anonim] i-a raspuns lui bancher

          pentru ca s-a permis sa ia credit pentru o casa celui care avea 2000 de lei salariu si urma sa platesca 1500 rata.
          cine a permis asta?
          crezi ca nu s-ar fi dat mai devreme daca nu era plafonul maxim de indatorare?
          nu ma includeti pe mine. eu am un credit pe care-l pot plati. la-m laut de la o banca la care era legata dobanda de euribor. eu am stiut ce fac. dar nu multi. si bnr a permis asta
          • 0 (0 voturi)    
            pai arata-mi mie (Vineri, 10 decembrie 2010, 15:16)

            bancher [anonim] i-a raspuns lui adrian

            pe unul care are salariu 2000 RON si plateste 1500 RON rata!!?
            Cred ca astfel de persoane sunt ca extraterestrii: stim ca exista, dar nu i-am vazut niciodata.
            Personal nu cred ca s-a mers chiar pana aici, adica sa se ajunga la grad de indatorare 75%.
            Normele BNR nu permiteau mai mult de 50% grad de indatorare; daca unii s-au indatorat mai mult inseamna ca a fost o ,,portita'' pe care bancile au gasit-o in legislatie.
            Ma rog, acestea sunt exceptii, bancile nu dau chiar asa de usor bani cu imprumut. Fac si ele o analiza a dosarului, sa vada cat de solvabil e clientul.
            • +1 (1 vot)    
              esti alaturi, dar esti onest! (Vineri, 10 decembrie 2010, 17:40)

              bula [anonim] i-a raspuns lui bancher

              exemplu concret (cunosc persoana): dl.X nu a primit credit -nu se califica. A zis ca el este mai smecher. S-a dus la Flanco, a semnat un contract cu 32% p.a. si cu o clauza de cedare a creantei catre banci. A mai semnat vreo 2-3 contracte la fel. Marile magazine au cedat creantele bancilor. PE STICLA era unul care declara ca are 1500 ron rate la DOUA banci si trei carti de credit impinse la maxim, la un salariu de 1800 ron. Eu ii intreb pe URLATORI: ce vina are dl.Isarescu in asta? Dl.X s-a sinucis financiar !
      • 0 (0 voturi)    
        parca nici RDG (Vineri, 10 decembrie 2010, 17:49)

        apocalipsa acum [anonim] i-a raspuns lui 2012 - sfarsitul lumii portocalii

        nu a reusit sa se integreze. Ai cerut explicatii dela guvernatorul Bancii Germaniei sau de la Angela Merkel? parca nici ungurii nu s-au descurcat fantastic si tot Basescu, Boc, Isarescu or fi de vina? sau inca n-am iesit din mentalitatea lui "sa ni dea, nu conteaza de unde si nu cumva sa ni se ceara". O fi Isarescu de vina ca la Galati unii se zbateau la diguri, iar somerii stateau la carciuma la bautura sau la un "misto" ???
  • -1 (5 voturi)    
    praf (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:19)

    DlGoe [anonim]

    Chestia cu Stringeti cureaua si sacrificati-va , ceruta ca si solidaritate sociala de mai barosanii tarii cu conturi in EUR, LEI si alte valute este PRAF IN OCHI.

    Cind ziua urmatoare este mai rea decat anterioara nu poate dovedi decat un lucru REGRESUL si INCAPACITATEA !
  • +2 (10 voturi)    
    corect (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:22)

    rocitizen [utilizator]

    are dreptate Isarescu. Problema e ca modernizarea statului si a societatii romanesti nu se poate face decat prin niste masuri nepopulare in prima faza. Si romanii obisnuiti cu pomeni electorale nu pot accepta asa ceva...majoritatea. Isarescu a facut treaba buna si ca premier intre 1996-2000 si a pus economia pe picioare ca sa vina PSD la guvernare in 2000 si sa culeaga roadele. Asta vor si in 2012, sa faca altii reformele ca sunt nepopulare si dureroase, iar ei sa vina frumos pe urma si sa culeaga roadele. Tot timpul cand au fost bani in tara s-au dat pe pomeni electorale si furaciuni in loc sa mearga in investitii in infrastructura, agricultura, industrie. De-aia ne merge asa cum ne merge. S-a ajuns la fundul sacului si-am ajuns sa traim pe datorie.
    • +1 (5 voturi)    
      isarescu a fost prim ministru (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:14)

      2012 - sfarsitul lumii portocalii [utilizator] i-a raspuns lui rocitizen

      doar un singur an.
      intre 96 si 2000 am avut 3 prim ministri - radu vasile, ciorbea si isarescu.
      dintre toti, isarescu a avut cel mai scurt mandat.
      si ala limitat - un guvern de tehnocrati care sa pregateasca alegerile dupa esecul guvernarii cdr (din care a facut parte si pd condus de petre roman)
    • 0 (0 voturi)    
      modernizarea statului si a societatii romanesti... (Sâmbătă, 11 decembrie 2010, 10:31)

      lili [anonim] i-a raspuns lui rocitizen

      va putea fi facuta de oameni competenti, credibili, de oameni recunoscuti care la randul lor pot impune societatii romanesti modele de urmat catre valorile universal valabile si asa vor putea fi urmati de oameni chiar si pentru msurile nepopulare luate. In Romania masurile nepopulare luate de Guvernul Boc au fost respinse de romani pentru ca guvernantii una spun si alta fac, in timp ce strang cureaua romanilor arunca cu bani in stanga si-n dreapta, nu exista prioritati nationale in cheltuirea banului public ala putin cat este. Banii aruncati mai ales pe interesele clientelei politice, patinoare, sali de sport, sosele si drumuri facute si rafacute la preturi exorbitante, exemplele zilnice de risipa si indiferenta sunt contrastante cu ceea ce li se cere oamenilor sa suporte. Generatia '48 a determinat modernizarea statului roman pentru ca acei oameni din fruntea statului, elita formata mai ales la Paris a reusit sa fie credibila, a fost un model si asta a asigurat reusita. Cand vii si spui ca Dl Boc tot anul 2009 ca sunt prea multi bugetari, ca trebuie reduse cheltuielile publice dar nu faci nimic pana in luna mai 20101 cand FMI a impus acele masuri dure cine sa te mai creada, cum sa nu doreasca oamenii sa scape de acest guvern incompetent care a adus Romania in acest dezastru, cea mai saraca tara din Europa in toate statisticile. Cum sa faci modernizarea Romaniei cand Dl Basescu una vorbeste in campania electorala referiror la restructurarea PaRLAMENTULUI, la salarii si pensii si cu totul alta face cand ajunge Presedintele tarii?! CREDIBILITATEA guvernantilor este conditia obligatorie a reusitei unui stat, Romania este DEPAAAAAAAARTE de asa ceva, deci departe de orice modernizare ......
  • 0 (8 voturi)    
    perfid (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:26)

    glontz [anonim]

    De ce oare trebuie ca aceste schimbari, care se produc mereu, trebuie sa fie dureroase doar pentru cei multi, iar clasa politica si bogatasii o tin doar intr-o voie buna si distractii?
  • 0 (8 voturi)    
    un pretios ridicol.... (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:32)

    belamy [anonim]

    baiatu' a sosit cu pluta....unde ai fost neneaca in ultimii 20 de ani? pacat de tine....te-ai nascut talentat, ai sa mori sperantza. esti tu un guvernator asa cum sunt eu imprimanta Canon. cunoastem cliseul: romanii au luat credit cu buletinul(desi nu astia au impovarat statul,nu BNR a platit datoriile lor), dar nu sufli un cuvintzel despre cei care au furat statul la umbra ta, sau poate aveai privirea in alta parte. va veni si ziua judecatii, sigur va veni.
  • +1 (5 voturi)    
    Sa fie concurenta si intre Banci (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:39)

    Adriana [anonim]

    Exact, trebue sa fie concurenta.
    De ce dl Isarescu se contraczice singur cand a declarat ca nu doreste aplicarea ONG 50/2010 pentru creditele in derulare, eliminand astfel concurenta adevarata intre banci. Daca constrangi pe omul care care credit ca nu are voie sa isi refinanteze creditul decat daca plateste niste mii de euro de la banca de la care pleca, cum sa fie liber sa plece la care banca vrea?

    Dl Isarescu, pe care il respectam pe pentru profesionalismul de catre a dat dovada, aici a dat dovada de slabiciune fata de banci.
  • 0 (6 voturi)    
    durerea din sticla (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:43)

    betivu [anonim]

    sa fie oare o referire la vinurile de la "Casa Isarescu"?
  • +2 (8 voturi)    
    intrebare (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:44)

    The Saker [utilizator]

    "mai inseamna o dorinta de schimbare pe care nu intotdeauna societatea o accepta"
    dar oare nu societatea e cea care s-=ar cuveni sa decida cum vrea sa traiasca? Ahh, nu? Deci societatea, comunitatea, TREBUIE, desi nu vrea, o schimbare dureroasa. Am tot auzit asta...ceva nu e in regula? Nu ar trebui sa ne hotaram singuri soarta, ca si comunitate, natiune, indiferent ca suntem romani sau alte natiuni?
    si inca o intrebare: domnule Isarescu, dupa ce ati luat parte in acesti 20 ani la ceea ce inseamna vanzarea pe nimic a industrieei/agriculturii/etc, dupa ce ati fost partas la disttrugerea abrupta a economiei romanesti, ne certati acum ca nu avem branduri puternice? ca nu mai existam in Europa ca economie ? ca am devenit o colonie buna doar de jefuit?
  • +4 (10 voturi)    
    domnule isarescu, in ultimul timp (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:57)

    nenea [anonim]

    vorbiti ca un veritabil politician in an electoral (ma repet, dar si el repeta tot timpul pe acelasi ton). inteleg ca cetateanul si micul intrerinzator sunt vinovati, atunci intreb: cum putem sa concuram cu europa nemiloasa, daca la noi este ca la nimeni: banci care au contracte obscure, comisioane ascunse, dobanzi necorelate cu indicii nationali/internationali, imprumuta cu mult peste gradul de indatorare acceptat (de ce s-a mai facut un grad maxim de indatorare?), bancile folosesc "fente" puerile ca sa eludeze legile, samd? pe de alta parte avem guvernati corupti spaguiti de banci (vezi votul ordonantei oug 50), fmi-ul vine si acopera/APARA AMBIGUITATEA contractelor bancare (este de neacceptat). prin urmare sistemul bancar si si de "conducere" AL EUROPEI ESTE COMPLET DIFERIT de ce ofera romania, iar dumneavoastra va chinuiti sa explicati capitalismul CETATENILOR care traiesc in aceasta balta mizera pe care dumneavoastra o numiti capitalism european. rezolvati problemele smenurilor bancare, pornind din varful piramidei, ca micul intreprinzator sa poata lua un credit in conditii CIVILIZATE, dupa aceea iesiti cu astfel de declaratii.
    • +2 (6 voturi)    
      predicile benerescului (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:40)

      hmm [anonim] i-a raspuns lui nenea

      Corect! Benerescu se comporta ca un pastor care dupa ce a lasat lupii sa intre in tarcul cu oi, vine si cearta oile ca nu au fost in stare sa se apare. Asta reiese din "predicile" tot mai dese pe care domnia sa le vine populatiei. Oare ne considera pe toti prosti si neinformati?
  • +6 (10 voturi)    
    Sinteza (Vineri, 10 decembrie 2010, 12:59)

    Pink Panther [anonim]

    Hai sa sintetizam in 2 cuvante dusmanii RO, conform cu ceea ce a spus d-l Isarescu, in mod clar, inteligent si dur:

    LENEA si PROSTIA
    • -2 (6 voturi)    
      ESTE FOARTE ADEVARAT (Vineri, 10 decembrie 2010, 13:19)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Pink Panther

      si exact pe acest 2 'calitati' se bazeaza psd si pnl pt a castiga voturi. de fapt mai mereu lenesii si prostii au reprezenta patura majoritara din votantii lor, in special la psd.
      • +3 (5 voturi)    
        RASPUNS (Vineri, 10 decembrie 2010, 14:41)

        acasa1284285656193 [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan

        iata unde sunt oamenii muncii,in pdl!?
        s-a intors lumea cu fundul in sus!
        • -3 (3 voturi)    
          pai sa-i numaram (Vineri, 10 decembrie 2010, 17:45)

          cinic [anonim] i-a raspuns lui acasa1284285656193

          A. 25% cu pensii de handicapat FALSE B. 26% cu dosare de ajutor social FALSE C. 50% cu concedii medicale FALSE D. 5000 de fermieri din jud.Iasi care au declarat 136000 vaci fictive E. "amaratii si persecutatii" medici de familie care impreuna au declarat 25 mil.pacienti F. "oprimatii" medici care au prescris retete compensate pt.27 mil. de persoane diferite MAI NUMARAM? //(editat de HotNews.ro)
  • -1 (1 vot)    
    competitivitate (Vineri, 10 decembrie 2010, 14:51)

    rt [anonim]

    cum dracu de vorbesc de competitivitate oameni care lucreaza de 20 de ani numai la stat pe salarii de privati si aplica competitivitatea la toti numai la ei, la fii si fiicele lor nu. cum dracu?
    • 0 (0 voturi)    
      tu pe ce date te bazezi (Vineri, 10 decembrie 2010, 15:18)

      bancher [anonim] i-a raspuns lui rt

      cand faci aceste afirmatii?
  • +2 (4 voturi)    
    my 5 cents... (Vineri, 10 decembrie 2010, 17:31)

    eu [anonim]

    isarescu nu a facut bine prea mult tarii noastre.

    baietii aia de mai sus ce sustin ca isarescu e o cartita a sistemul bancar privat nu au doar dreptate... CI AU FOARTE MULTA DREPTATE (si de aia li se inchid posturile cu -1)

    Romania a fost si este calul de bataie a altora - ca de obicei.

    si romanii nu stiu de ce nu reactioneaza - si aici nu ma refer la cetateanul ce se plimba pe trotuar plangandu-si necazul !

    hotnews acum poti cenzura. nu ar fi prima data.
    • 0 (2 voturi)    
      Isarescu a fost intermediarul scurgerii banilor .. (Sâmbătă, 11 decembrie 2010, 23:26)

      .... [utilizator] i-a raspuns lui eu

      ... FMI catre banci. Mai nou, Isarescu a devenit ridicatorul de mingi la fileu pentru marele comandant (scuzati retorica masona).


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri