Declaratia unica privind contributiile la bugetul de stat in 2011, pentru firme si persoane fizice, publicata in Monitorul Oficial

de Ioana Morovan     HotNews.ro
Duminică, 2 ianuarie 2011, 17:29 Economie | Finanţe & Bănci

 documente
Hotararea "privind modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionate a Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 897 din data de 31 decembrie 2010 (vezi documentul atasat). Actul normativ contine formularele necesare firmelor si persoanelor fizice pentru declararea obligatiilor de plata la bugetul de stat. Declaratia se va depune incepand cu luna februerie, pentru obligatiile aferente lunii ianuarie 2011. 

Declaratia unica privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate se utilizeaza pentru declararea contributiilor sociale datorate, incepand cu obligatiile aferente lunii ianuarie 2011, cu termen de depunere pana la data de 25 februarie 2011, arata Actul normativ.

Persoanele fizice si juridice vor depune declaraţia lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza impozitul pe venit si contributiile sociale. Declaratia se va depune in format electronic sub forma unui fisier .PDF (conform anexei 1 la Hotarare) care are atasat un fisier .XML (descris in anexa 8 la Hotarare) prin intermediul portalului "e-Romania".

Pentru depunerea declaratiei, mai arata actul normativ, platitorul trebuie sa detina un certificat calificat, eliberat in conditiile Legii 455/2001 privind semnatura electronica.

Pana la data de  iulie 2011, declaratia se poate depune si in format electronic, pe suport electronic insotit de formularul prevazut in Anexa 1 la Hotarare - in format hartie. ​

Potrivit consultantului fiscal Adrian Benta, in perioada 30-31 Decembrie 2010, au fost publicate un numar de aproximativ 20 de acte normative ce modifica legislatia finaciar-contabila sau fiscala si introduc noi obligatii pentru operatorii  economici.

Potrivit specialistilor, in 2010 au fost emise circa 120 acte normative cu caracter fiscal, adica aproximativ unul la 3 zile.













[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

13781 vizualizari

  • +1 (9 voturi)    
    SUPER-TARE (Duminică, 2 ianuarie 2011, 18:11)

    DanDa [utilizator]

    Astia care semneaza toate tampeniile astea macar le citesc? Eu cred ca nu!!!
    Ce e tampenia asta?

    Daca e declaratie unica de ce nu le abroga pe celelalte? In felul asta sa inteleg ca e doar o declaratie in plus (a cata oare?) fata de cele deja existente?

    PS: pentru portocalii: cititi hotararea si daca vedeti pe undeva cuvantul "abroga" sa imi spuneti si mie
  • +2 (6 voturi)    
    ... (Duminică, 2 ianuarie 2011, 18:14)

    alice [anonim]

    Si PFA trebuie sa depuna declaratia asta si daca da ce declaratie inlocuieste, stie cineva?
    • -1 (1 vot)    
      Esti sigur... (Luni, 3 ianuarie 2011, 11:08)

      Iuliana [anonim] i-a raspuns lui alice

      ca PFA-urile trebuie sa depuna declaratia? Din cate mi-am dat seama, e doar pentru angajatori. PFA-ul nu angajeaza pe nimeni.
      Ar fi fost foarte bine sa faca declaratia asta si pt PFA, dar... din pacate IQ-ul celor care s-au gandit la declaratia asta nu e foarte ridicat.
      • +1 (1 vot)    
        Zau ? (Luni, 3 ianuarie 2011, 16:34)

        Eu [anonim] i-a raspuns lui Iuliana

        Si cine ti-a spus tie ca PFA nu angajeaza ? Afla de la mine ca angajator poate fi si PF (de ex. bona filipenza angajata cu carte de munca de catre mama ta, sa nu ajungi in halul asta de IQ)
    • -1 (1 vot)    
      Din ce inteleg eu din OUG 117/2010 (Luni, 3 ianuarie 2011, 20:26)

      mihai.c [anonim] i-a raspuns lui alice

      se face referire la OUG 53/2010 cu modificarile ulterioare (mai pe romaneste ar fi fost referirea directa la OUG 82/2010!).
      Inteleg ca un PFA este afectata daca se incadreaza in acele prevederi- in esenta PFA platita cu drepturi de autor care nu sunt "ocazionale", etc.
      Oricum in aceste cazuri platitorul de venit (asimilat cu "angajator") plateste contributiile si depune declaratia unica. Ca si pana acum, cf OUG 53/82...
  • +2 (6 voturi)    
    Ca de obicei, (Duminică, 2 ianuarie 2011, 18:33)

    minus [anonim]

    nu poti pricepe mai nimic din legile statului.
    Poate ca ne trebuie trei emisfere cerebrale care sa funcționeze în paralel ca sa înțelegem o lege româneasca.

    De exemplu, declaratia se completeaza de catre persoanele fizice si juridice prevazuta la art 296^3- diverse litere.
    Ar fi interesant sa ne spuneți ce conține acest articol sau măcar cum putem identifica conținutul articolului 296^3 din Codul Fiscal?
    • -1 (1 vot)    
      totul costa (Luni, 3 ianuarie 2011, 18:41)

      contribuabilul cinstit [anonim] i-a raspuns lui minus

      Inca o data - nimic nu este gratis in viata.

      Esti interesat de codul fiscal, nimic mai simplu - mergi intr-o librarie si cumpara-l (ai grija sa fie ultimul). Ai si alte alternative - poti sa cumperi programe legislative care se updateaza automat cu abonament sau iti angajezi un contabil bun sau o firma de contabilitate.

      Poti asa sau poti sa platesti o amenda pentru declaratii gresite sau incomplete.

      Nu exista para malaiata care sa pice in gura lui natafleata. Invatati, invatati, invatati.
      • +2 (2 voturi)    
        bine ca nu ma costa... (Luni, 3 ianuarie 2011, 20:13)

        minus [anonim] i-a raspuns lui contribuabilul cinstit

        gandurile tale!

        Zici ca "nimic nu este gratis in viata" dar ai vrea sa faci bani din nimicurile vietii?

        Nu este mai simplu sa spui ca caricatura asta de Cod fiscal a fost schimbat inca odata prin OUG 117/2010?

        Acum vreti si bani pentru meritul de a distruge padurile tiparind Coduri Fiscale neterminate, apoi tiparind ordonante de urganta prin care modificati ordonante de urgenta (de ex OUG 82 si OUG 58/2010)?

        Sau poate prietene, vrei bani fiindca tu poti citi "ultimul" Cod Fiscal si crezi ca altii nu pot?
        Stai linistit, de Ltd-ul meu se îngrijesc "alte persoane competente" asa ca nu voi fi eu "angajatorul" tau! Iar despre impozitul pe venituri din dividende, il platesc legal si am scapat de voi! Invatati, invatati, invatati!
  • +1 (5 voturi)    
    Declaratia de venituri (Duminică, 2 ianuarie 2011, 18:53)

    Irist [utilizator]

    Este o dovada ca Romania se modernizeaza (pentru carcotasii care toata ziua se plang ca nimic bun nu se intampla in tara noastra). La multi ani, Romania!
    • +1 (7 voturi)    
      tre sa iasa un pic de pic de fum ! (Duminică, 2 ianuarie 2011, 20:56)

      cineva [anonim] i-a raspuns lui Irist

      da, se modernizeaza,
      dar daca nu carcoteste si nu-si da romanul cel cunoscator si stiutor cu parerea nu e bine
    • +2 (8 voturi)    
      Tichia de margaritar (Duminică, 2 ianuarie 2011, 21:10)

      ice [anonim] i-a raspuns lui Irist

      Se modernizeaza?
      Ca sa depun declaratii si intr-un final sa-mi platesc taxele va trebui neaparat sa cumpar semnatura electronica....care nu e ieftina si din cate stiu is numai doua sau trei firme ce o pot oferi acest serviciu.....firme portocalii, banuiesc.
      Adica guvernoiul lui DobiBoc ma obliga sa platesc in plus pentru privilegiul de-ami plati taxele...Marele deratizator nu se dezminte.

      O drujba, ceva?
      • -2 (2 voturi)    
        Cu nu este bine, fara nu este bine ?! (Luni, 3 ianuarie 2011, 9:52)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui ice

        Si companii de telefonie mobila sunt tot 3-4 si totusi ai mobil. Oare cate firme ai dori sa fie 100 ? Nu te opreste nimeni sa faci o firma care vinde certificate digitale daca esti in stare, numai ca acreditarea nu este tocmai simpla, nu este chiar o vanzare de ciorapi la butic, aici trebuie tehnologie si oameni calificati. Tu poti sa depui declaratiile la cozile de la ghiseu, asta cel putin pana in vara cand tot pe interntet o sa ajungi :))
        • 0 (2 voturi)    
          Nu-i chiar asa... (Luni, 3 ianuarie 2011, 12:30)

          ice [anonim] i-a raspuns lui Mihai

          Da, dar daca NU VREAU sa am mobil pot sa nu am, nu ma obliga statul sa-mi iau mobil de la una din cele 3-4 firme...
          In schimb acum ma obliga sa cumpar acest serviciu...nu mai am alternativa de a depune declaratiile la ghiseu si asta nu mi se pare deloc corect .
          Da, poate ca mie imi place sa ma inghesui la ghiseu...
          Poate ca ador zambetul sterpezit al functionrei...

          Va trebui sa urmarim cine-s actionarii firmelor ce ofera semnatura electronica si cu cat vor contribui la viitoarea campanie electorala...cred ca stiu la pusculita carui partid vor cotioza....

          A, si fara nici o legatura, ce se mai aude cu Gratiela Iordache, inca n-au inchis-o?
    • +3 (7 voturi)    
      Declaratia de venituri (Duminică, 2 ianuarie 2011, 21:35)

      mihai.c [anonim] i-a raspuns lui Irist

      este normala intr-o tara normala.
      Cat de normala este Romania, poti afla din articol: "Potrivit specialistilor, in 2010 au fost emise circa 120 acte normative cu caracter fiscal, adica aproximativ unul la 3 zile. "

      In cazul de fata, nu poti pricepe nici macar cine va depune declaratia unica; actul normativ face referinta la un articol introdus si el "pe sub usa" in Codul Fiscal, doar Dumnezeu stie cand.

      O lege trebuie sa fie clara, neinterpretabila si sa existe vointa sa fie aplicata egal pentru cetateni (consecintele incalcarii ei urmand sa fie egale pentru toti cetatenii) . Romania se va moderniza cand va fi in stare de asa ceva.
  • +2 (6 voturi)    
    Absolutely Insane (Duminică, 2 ianuarie 2011, 19:15)

    Contabilul Sef [anonim]

    Somnul ratiunii naste monstrii. In cazul asta, o natie de contabili si hartogari care vor petrece un week-end pe luna completand declaratii stupide.
    • -1 (1 vot)    
      Oare ?! (Duminică, 2 ianuarie 2011, 20:55)

      Jojo [anonim] i-a raspuns lui Contabilul Sef

      Deci recunoasti ca poate sa o de puna in weekend, online, cand toate AFP-urile sunt inchise :)
    • +1 (3 voturi)    
      Inginerul sef. (Duminică, 2 ianuarie 2011, 21:18)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Contabilul Sef

      Daca esti contabilul sef,nu ai de ce te plange.Contabilii au inventat si dezvoltat birocratia.Dupa 1989 sau organizat in clanuri si nu mai misca nimic in economie fara viza lor.De aceia economia si merge struna.Ai o firma cu doi trei salariati,de obicei membri familiei si trebuie neaparat si un contabil care sa nu fie membru de familie.Contabil care-ti papa banii,dar nu raspunde de nimic.El scrie si tu semnezi.
  • -2 (6 voturi)    
    cui nu-i convine sa mearga cu hartia (Duminică, 2 ianuarie 2011, 20:57)

    cineva [anonim]

    cand mergeati cu topul de hartie tzipati ca de ce nu se face online

    acu' ca in sfarsit se face online ... iar tzipatzi ...?!
    • +4 (4 voturi)    
      o sa fi "cineva"... (Duminică, 2 ianuarie 2011, 22:50)

      minus [anonim] i-a raspuns lui cineva

      atunci cand o sa intelegi ce citesti.
      Pana atunci nu o sa vezi decat ca frazele sunt legate in propozitii, iar propozitiile au cuvinte.

      Nu tipa nimeni daca este vorba o simplificare care functioneaza si nu costa excesiv. Pana una-alta nu este de inteles nici cine trebuie sa depuna declaratia "unica" si nici daca depunerea ei te scuteste de alte obligatii- care nu sunt mentionate ca abrogate.
      • -2 (2 voturi)    
        e o stire doar, hotnews nu e monitorul oficial (Luni, 3 ianuarie 2011, 11:52)

        cineva [anonim] i-a raspuns lui minus

        asa si ?!

        buei filosofule,
        asta e un articol care face referire la o stire, vroiai aici toate detaliile ?! hotnews nu este monitorul oficial; oricum zilele urmatoare trebuie sa apara publicate mai multe informatii si completari

        relax;
        • +3 (3 voturi)    
          esti glumet? sau ai probleme cu vederea? (Luni, 3 ianuarie 2011, 13:22)

          relaxa [anonim] i-a raspuns lui cineva

          Pentru informarea ta, stirea hotnews este insotita de un extras din Monitorul Oficial.
          Un control oftalmologic nu ti-ar strica!
  • -1 (3 voturi)    
    In fiecare luna? (Duminică, 2 ianuarie 2011, 23:34)

    Gigi [anonim]

    Nu cred ca a observat cineva cel mai important lucru: declaratia trebuie depusa lunar. Chiar asa scrie in lege sau e doar interpretarea celui care a scris articolul? Pentru ca daca trebuie depusa lunar indiferent daca se schimba venitul e o mare idiotenie... de ce mai avem sistem informatic?
    • -1 (1 vot)    
      hehe (Luni, 3 ianuarie 2011, 11:34)

      pisi [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      pai si acum nominalele veneau tot lunar.....wtf
  • +1 (1 vot)    
    cine o va depune (Luni, 3 ianuarie 2011, 11:12)

    pisi [anonim]

    o vor depune toti angajatorii practic ea inlocuieste nominalele care se depuneau lunar la case.
    mai cititi codul fiscal.
    • -1 (1 vot)    
      inlocuieste ... ce? (Luni, 3 ianuarie 2011, 12:55)

      inlocuit [anonim] i-a raspuns lui pisi

      "practic ea inlocuieste nominalele". Unde ai vazut tu chestia asta? Sau de unde pana unde atat de "practic"? Aaaa... asa ar fi normal, da ai dreptate. Dar in HG nu se spune asa.
      • +1 (1 vot)    
        mai (Luni, 3 ianuarie 2011, 13:06)

        pisi [anonim] i-a raspuns lui inlocuit

        citeste codul fiscal stiu ce vb...
        o sa vezi ca am dreptate
        • -1 (1 vot)    
          Daca tot ai dreptate (Luni, 3 ianuarie 2011, 13:44)

          minus [utilizator] i-a raspuns lui pisi

          da-ne și noua un link către Codul Fiscal care are articole 296 "fără număr"...sau cu număr, de la 296^3 pana la 296^19! Ce zici, îl găsim pe site-ul Ministerului de Finanțe?
          Sau Codul Fiscal este doar pentru cei aleși- restul sunt doar fraieri supuși?
          Viitoarea OUG/ HG poate avea titlul "Plătește și nu cerceta"...
          • +1 (1 vot)    
            lege (Luni, 3 ianuarie 2011, 14:05)

            pisi [anonim] i-a raspuns lui minus

            vezi in MO 891 din 30 dec- OUG 117 care modifica codul fiscal.
            monitoarele se vad si pe situl monitorului oficial.
            vad ca dai pe afara.....
          • +1 (1 vot)    
            OUG 117/2010 (Luni, 3 ianuarie 2011, 14:39)

            kreator x [anonim] i-a raspuns lui minus

            Incepand cu 01.01.2011, intra in vigoare OUG nr. 117/2010 (publicata in 30.12.2010), ce modifica Codul fiscal.

            Astfel acesta va reglementa un titlul nou Asigurari Sociale, la prima vedere o baza unitara pentru CAS, CASS. Somaj, etc si justifica declaratia unica 112.

            Legislatia primara Legea 19/2000, Legea 95/2006, este modificata in acest sens.
            • +1 (1 vot)    
              Multumesc (Luni, 3 ianuarie 2011, 20:36)

              minus [anonim] i-a raspuns lui kreator x

              Si tie, si lui "pisi". Pentru informatii, desigur.
              Un om informat are sansa de a fi prudent.

              Pe site-ul MF nu au avut timp sa puna asta...Pai daca s-a modificat "la urgenta"?

              Care va sa zica 117....
              Nu sta lumea, taica, are urgente, nu gluma!
  • -1 (1 vot)    
    de ce eu? (Luni, 3 ianuarie 2011, 14:34)

    aiureus [anonim]

    Abordarea pare gresita. E interesul statului sa obtina acei bani. De ce sa depun eu o declaratie pentru venituri, contributii...cand nu e treaba mea? Apoi, nu e mai simplu ca statul sa retina banii la sursa? Daca e persoana juridica: se depun bilanturi, .. - statul stie exact cat sa ia. Ca persoana fizica, veniturile oficiale: salarii,chirii, ... - sunt cunoscute de stat si impozitate; iar cele neoficiale - oricum nu vor fi declarate de nimeni.

    La nivel de individ nu acceptam orice, dar ca societate suntem jalnici.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version