Angajatorii vor depune din acest an o singura declaratie pentru contributii sociale si impozit pe venit, a anuntat luni Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF). Astfel, incepand cu obligatiile declarative aferente lunii ianuarie, cu termen de declarare la 25 februarie 2011, angajatorii vor utiliza formularul 112 pentru declararea obligatiilor de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

In formularul 112 au fost integrate informatiile ce se regaseau in declaratiile fiscale depuse de angajatori, precum si in declaratiile privind evidenta nominala a asiguratilor, eliminandu-se informatiile redundante, se arata intr-un comunicat al ANAF.

Prin aplicarea noii proceduri s-a renuntat complet la formularul 102 "Declaratia privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale" si la declaratiile privind evidenta nominala a asiguratilor ce trebuiau depuse la fiecare din cele trei institutii care gestioneaza sistemul de asigurare sociala, respectiv Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale.

De asemenea, formularul 100 "Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat" nu va mai fi depus pentru impozitul pe veniturile din salarii, aceasta informatie facand parte din formularul 112.

Totodata, a fost simplificata si modalitatea de depunere a declaratiilor.

"Astfel, persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajatori sau entitati asimilate angajatorului vor depune declaratia unica prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe portalul e-Romania. Pana la data de 1 iulie 2011 contribuabilii vor putea depune noul formular fie online, fie la ghiseu, in ultima situatie prezentand Anexa 1 semnata si stampilata, celelalte informatii urmand sa fie livrate pe suport electronic (discheta, CD, stick)", se mai arata in comunicatul ANAF.

Reprezentantii autoritatii precizeaza ca depunerea online a acestor documente presupune achizitionarea unui certificat electronic calificat si inrolarea la organele fiscale.

Dupa data de 1 iulie, depunerea online devine obligatorie.