Traian Basescu: Concedierile trebuie sa continue pina la 900.000 de bugetari

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 5 ianuarie 2011, 15:53 Economie | Finanţe & Bănci

Presedintele Traian Basescu a declarat miercuri, in sedinta de Guvern, ca disponibilizarile in sectorul bugetar trebuie sa continue pina cind vom ajunge la aproximativ 900.000 salariati "in citiva ani". In acest moment, in sistemul public exista 1,29 milioane bugetari.

Presedintele a dat si citeva exemple despre locurile unde se pot face concedieri: "Avem segmente excesiv incarcate la nivel local si central. Privatizarea prestatiei medicale, ca sa nu mai facem din doctori niste cersetori si sa dam demnitate acestei categorii. Introducerea informatizarii trebuie sa elibereze personal bugetar".

Declaratiile presedintelui pe tema disponibilizarilor

  • In urmatorii 2-3 ani trebuie sa ajungem la circa 900 000 angajati in sectorul public. Cred ca este o evaluare corecta daca avem in vedere ca pe de-o parte inca avem segmente din aparatul bugetar si la nivel local si central care sunt execesiv incarcate. Pe de alta parte, trebuie sa avem in vedere privatizarea prestatiei medicicilor in spitale pentru a nu mai face din ei cersetori care stau pe un salariu de 2 milione de lei.
  • Nu vizez numai disponibilizati, dar nu exclud disponibilizarile. Cred ca trebuie sa le continuam pentru a ajunge la un stat fexibil.














Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

8236 vizualizari

  • +16 (26 voturi)    
    hai Base! (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 16:07)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    reforma in sistemul de sanatate...
    • +5 (9 voturi)    
      nu prea curand (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 16:27)

      c [anonim] i-a raspuns lui Viorica Alexandru

      Cine il poate opri pe un primar sa faca ce zice Base si sa dea x% oameni afara ? Raspuns: Nimeni, primarul face ce vrea.

      Tocmai am vazut ce s-a intamplat la legea ce prevedea taierii salariilor bugetarilor cu 25% cand unii primari au crescut in loc sa scada salariile cu 25%. Daca guvernul ii taie fondurile la un primar, atunci primarul se imprumuta la banci. FMI-ul vine si obliga la plata datoriilor administratiei publice, si banca isi primeste banii sau executa primaria.
      • +1 (7 voturi)    
        de exemplu PRAHOVA (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 16:46)

        vasile [anonim] i-a raspuns lui c

        In Prahova prefectul judetului si primarul Ploiestiului sunt de la PDL. Anul trecut (2010) salariatii prefecturii si primariei au primit sporuri, prime aproape ca si inainte. Taierile sunt numai pentru fraieri si pentru televizor...
        Sa traiti bine!
        • +6 (6 voturi)    
          In Slobozia... (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 17:40)

          George [anonim] i-a raspuns lui vasile

          ... inainte de taiere, si-au marit salariile cu 20-30%, astfel ca dupa scadere, cei de la primarie si din consiliul local au primit aceiasi bani. Si nu a fost caz singular!
      • 0 (2 voturi)    
        In Timisoara ... (Joi, 6 ianuarie 2011, 8:23)

        Gherase [utilizator] i-a raspuns lui c

        ... inainte de taiere, nesimtirea a dus la o majorare cu 75% a salariilor. Si n-avem nici pomeneala PDL-ul la putere. Este o alianta ciudata de PNT cu PNL si PSD. Si, bineinteles, nu ne-au crescut taxele si impozitele locale, asa ca tot din oala mare s-au luat banii.
        Este evident ca trebuie implementata autonomia locala reala. Cati bani ai, atatia angajezi si atata salar dai. Pana nu raspund in fata comunitatii locale ci se ascund dupa bugetul mare, vor ramane nesimtirile.
        Si treaba asta cu standardele de cost ar putea functiona, dar mult mai logica este autonomia locala
    • -3 (9 voturi)    
      lol (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 16:29)

      me [anonim] i-a raspuns lui Viorica Alexandru

      reforma in satatate inseaman in principiu angajari...
      • -4 (10 voturi)    
        IMBECILVS (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 16:47)

        Mitica [anonim] i-a raspuns lui me

        E prea idiot ca sa inteleaga asta, ca multi care scuipa bugetarii, uitand ca bugetari sunt si dascalii si medicii si politistii, zone in care e un mare deficit de oameni.

        Peste catvia ani, domnule presedinte, lucrurile se vor rezolva de la sine: toti medicii vor emigra, iar profesorii vor iesi la pensie. Stati linistit, Romania se depopuleaza, veti ramane dvs. si votantii dvs. fanatici.

        O intrebare, domnule presedinte: de ce guvernul dvs. a primit bugetari in sistem atatia ani, ca sa ii disponibilizeze acum? E prostie sau cinism ce ati facut?
        • -1 (1 vot)    
          hmmm (Joi, 6 ianuarie 2011, 9:39)

          me [anonim] i-a raspuns lui Mitica

          se pare ca nu e singuru care nu intelege acest lucru...
          sau astora de pe site li s-a injectat prea multa propaganda portocalie ca sa-si dea seama ca de cand e base preedinte sistemu de sanatate e mai prost decat inainte...
          facultatile de medicina au 2 tipuri de elevi: cei slabi si cei ce invata o limba straina...
          meseria de profesor a devenit o meserie de back-up: nu iti gasesti altceva, te faci prof...
    • +2 (6 voturi)    
      l-am votat (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 19:40)

      georget [anonim] i-a raspuns lui Viorica Alexandru

      l-am votat si il mai votez.
      Totusi .. cu referendumul cum ramine ?
      • +1 (1 vot)    
        Cu referendumul ramanae cum am stabilit... (Joi, 6 ianuarie 2011, 9:25)

        Traian [anonim] i-a raspuns lui georget

        ... adica in coada de peshte!
      • +1 (1 vot)    
        Use your head... (Joi, 6 ianuarie 2011, 11:37)

        Mitica [anonim] i-a raspuns lui georget

        Inca nu ai realizat pe cine ai votat? Consecvent, consecvent, dar trebuie sa cugeti putin inainte sa pui stampila aia. In politica nu e chiar ca la fotbal...

        Din moment ce ai astfel de intrebari, nu ar trebui sa mai fii atat de sigur pe cine vei vota. Si eu l-am votat atunci pe Basescu... M-am prins insa la timp (sau poate prea tarziu...) si a fost ultima oara.
        • 0 (0 voturi)    
          doh! (Joi, 6 ianuarie 2011, 19:49)

          justin [utilizator] i-a raspuns lui Mitica

          aiurea.. o sa alegem iar raul cel mai mic. ca dah dincolo e securisti rai si aici e luptatori incoruptibili. ce stii tu?
  • -14 (22 voturi)    
    Mandra corabia, meter carmaciu (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 16:09)

    Ven0m [utilizator]

    Si de ce nu 1.123.445 de bugetari? De unde are Basescu cifra asta atat de exacta, de 900.000? Si bazata pe care strategie? Unde e analiza justificativa a masurii? Care au fost solutiile alternative concedierii unui milion de oameni?Dupa modelul stalinist de invrajbire a claselor sociale se cauta acum sa se inoculeze ideea ca medicii n-au salarii bune pentru ca sunt prea multi functionari publici. Bai idiotilor, ati calculat consecintele concedierii unui milion de salariati din cei sase cat sunt in Romania acum?
    • +16 (22 voturi)    
      ce ti-e si cu matematica (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 16:23)

      dodu [anonim] i-a raspuns lui Ven0m

      1.123.445 - 900.000 = 223.445 salariati
      deci de unde restul de 776.555?
      Ps: 900.000 de salariati bugetari erau inainte de '89 la o populatie de aproximativ 23.000.000 locuitori...
      Acum ca am remas vreo 18.000.000, avem nevoie de mai multi? Basca ca pe vremuri nu se foloseau computerele...
      • -3 (9 voturi)    
        mda (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 17:43)

        8minus3egal1 [utilizator] i-a raspuns lui dodu

        "Ps: 900.000 de salariati bugetari erau inainte de '89 la o populatie de aproximativ 23.000.000 locuitori... "

        Pai inainte de 89 toti salariatii erau bugetari...ca lucrau la stat.
      • 0 (4 voturi)    
        ? (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 17:49)

        dodulica [anonim] i-a raspuns lui dodu

        Care salariati erau bugetari inainte de 1989?
        • 0 (0 voturi)    
          care nu erau :) (Joi, 6 ianuarie 2011, 19:51)

          justin [utilizator] i-a raspuns lui dodulica

          ca toti lucrau la stat...
      • -5 (5 voturi)    
        mai citeste o data ce-am scris (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 17:51)

        Ven0m [utilizator] i-a raspuns lui dodu

        n-ai inteles nimic
    • +8 (12 voturi)    
      _ (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 16:23)

      v [anonim] i-a raspuns lui Ven0m

      trebuie sa privesti situati invers. la propriu:

      NU 13.000.000 -> 900.000
      CI 800.000 -> 900.000

      Ma intreb ce au de facut in plus cei 100.000 fata de cati erau inainte atat timp cat
      1. progresele in informatica pot injumatati numarul necesar de bugetari si
      2. numarul locuitorilor a ramas acelasi, chiar a scazut un pic.

      Cum zicea cineva, "daca un hot te fura iar tu iei inapoi ce ti-a furat, asta te face hot?"
      • +2 (6 voturi)    
        activitate (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 16:34)

        donache [anonim] i-a raspuns lui v

        activitatile economice si nu numai s-au diversificat mult dupa 89, asta ati luat in calcul? Informatizarea abia acum incepe sa fie mai serioasa in institutii. Dar chiar si asa trebuie o gramada de semnaturi si stampile pe orice hartie
        • +8 (8 voturi)    
          _ (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 16:44)

          v [anonim] i-a raspuns lui donache

          Corect. E nevoie de mai mult de 800k angajati acum ca suntem in UE, NATO, eventual Schengen, deci de aici raspunsul de ce e nevoie de 900k.
          Indiferent de nivelul de birocratie, informatica poate rezolva problema, tinand seama ca procesele de natura contabiliceasca trebuie sa fie prin definitie mecanice, nu interpretabile, pentru a necesita interventie umana (decat de interventie manuala in caz de eroare in sistem).
          Cat despre semnaturi si stampile: exista semnaturi digitale, infinit mai sigure ca cele de mana.
      • +1 (1 vot)    
        partia deacord cu voi... (Joi, 6 ianuarie 2011, 10:04)

        Vendeta [anonim] i-a raspuns lui v

        in sensul ca: in administratie sunt mult prea multi angajati fata de cat este nevoie si intr-adevar reducerea birocratiei si utilizarea IT-ului ar reduce si mai mult necesarul de angajati.... doar ca majoritatea sunt angajati politic in sensul ca atunci cand vine un nou partid la guvernarea va creste numarul "functionarasilor" "prieteni" ai acelui partid....
        Doar cu un calculator nu poti sa faci invatamant... motivul pt care am ajuns asa de dobitoci este datorat in primul rand, calitatii proate a invatamantului.... dar pt a avea calitate iti treuie bani alocati invatamantului pt a aduce in sistem un numar suficient (momentan este prea mic) de cadre didactice bine pregatite.... Evident acest lucru este indezirabil... 1) Este mai usor sa investesti in sali de sport si drumuri fictive decat in invataman.... 2) Nimeni nu are interes sa investeasca in "oameni", investitia in invatamant ar avea ca rezultat, oameni mai bine pregatiti/informati si mai greu de manipulat.... Nimeni nu vrea asta... :P
        3) Ati fost recent in vre-un spitat, eu am fost cu putin inainte de Craciun in salonul de ortopedie si ce am vazut m-a speriat... O singura doctorita la circa 40 de bolnavi, conditiile erau cel putin insalubre, tipa (o adevarata eroina) opera pe banda rulanta (2 - 3 operatii pe zi) si culmea chiar ii ieseau operatiile si chiar si mai culmea nu cerea nimic (cine voia sa ii dea, ii dadea cine nu, nu)... Sunt convins ca nu e la fel peste tot... dar ce facea tipa asta, pe mine ma marcat si inainte de a judeca un medic despre care auda ca "face si drege" ma gandesc la ea...
        • -1 (1 vot)    
          _ (Joi, 6 ianuarie 2011, 11:26)

          v [anonim] i-a raspuns lui Vendeta

          De acord. De invatamantul si sanatatea nu ma iau. Acolo chiar avem probleme de a pastra oamenii. In invatamant s-a facut un pas mare cu noua lege. Asteptam si in sanatate o miscare.
    • 0 (4 voturi)    
      mai citeste o data (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 16:23)

      teo [anonim] i-a raspuns lui Ven0m

      Nota 4. Stai jos.
      • -3 (7 voturi)    
        sa rectific eu... (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 16:33)

        me [anonim] i-a raspuns lui teo

        "ati calculat consecintele concedierii a 400k oameni"?
        oameni buni, daca vreti sa-l slaviti pe preamaritul imparat, macar veniti cu argumente nu cu critici aiurea si nu cu acuze ca "ailalti erau mai rai" (nefiind in perioada asta la ptuere nu aveti de unde sa stiti ca erau mai rai sau nu)!
    • +9 (15 voturi)    
      Ba,da destept mai esti! (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 16:26)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Ven0m

      Sper sa nu fii bugetar,pentru-ca ar trebui sa fii primul care sa fie dat afara.Pana pricepi tu cum e treaba cu numarul de bugetari si cu milogii la pomana statului,sa stii ca cei care muncesc la privat si care asigura veniturile acestei tari,nu mai vor sa tina atatia trantori in functie la stat(stat degeaba).Si nici ca ei sa munceasca pe rupte si milogii sa traiasca bine fara a multumi pentru pomana primita.Uite asa .Nu mai vrem.Vrei sa traiesti bine, pune mana si munceste in privat.Nu la stat facand misto de contribuabil.Si sa-ti platesti si tu taxele si impozitele si pe urma sa vorbesti.
      • -6 (14 voturi)    
        no comment... (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 16:37)

        budget_man [anonim] i-a raspuns lui mircea

        ... pana atunci fa-le tu ceva bugetarilor, asa la inceput de an, sa le mearga bine tot anul.
        Sclavule la privat, ce-mi esti!
        P.S. Asta t-i spune unul care nj-are treaba cu "privatii" sau "bugetarii", avand propria lui afacere...
    • +5 (7 voturi)    
      daca sunt (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 16:27)

      airamerica [utilizator] i-a raspuns lui Ven0m

      Daca aia un milion sunt bugetari, consecintele nu pot fi decat pozitive! Mi-e mi-e tare teama ca nu o sa concedieze pe nimeni.... si asta ar fi rau!
    • +14 (16 voturi)    
      STAI PROST CU MATEMATICA (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 16:32)

      Vali [anonim] i-a raspuns lui Ven0m

      1. Aprox 1.25 milioane bugetari in momentul actual minus 0.9 mil cat ar trebui sa ramana = 325.000 de bugetari concediati in urmatorii ani. Deci esti varza la matematica.....probabil esti de-al lui Vanghelie....
      2. Daca economia incepe sa se miste in cativa ani mediul privat va putea sa absoarba mare parte din acestia
      3. Uita-te la Germania care are doar vreo 800.000 de bugetari si populatia de 3-4 ori mai mare decat a Romaniei...acolo cum se poate? Se poate ptr ca se vrea.
      4. Cat sa mai suporte mediul privat si statul atat de multi bugetari, care multi au ajuns pe pile acolo si care nu stiu ce este aia performanta?
      Nu le convine locul de munca, salariile.....sa isi caute domne in mediul privat si , daca sunt COMPETENTI, vor gasi un job mai bun.
      5. Tu stii ce inseamna performanta, eficienta, profit, randament, competenta, valoare adaugata? Probabil nu ai cuvintele astea in vocabular si esti unul dinala care asteapta cu mana intinsa sa-i dea statul - probabil votant PSD.
      Asa ca...sa vedem cate minusuri iti iei.
      • -2 (4 voturi)    
        cu cine ne comparam? (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 18:00)

        gogu [anonim] i-a raspuns lui Vali

        Sa ajungem la nivelul Germaniei ne mai trebuie vreo 50 de ani, presupunand ca Germania ramane la nivelul actual. Comparatia trebuie facuta cu Congo sau Albania.
      • -1 (7 voturi)    
        catre marele cunoscator Vali (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 20:03)

        un neamt [anonim] i-a raspuns lui Vali

        Citeste siturile oficiale ale Germaniei cu nr. de bugetari si o sa ai o surpriza Germania are 4,5 milioane de bugetari.
        Aici nu sunt trecuti bugetari ca pompieri, crucea rosie, etc.
        Aici aceste servicii sunt pe baza de voluntariat lucru imposibil in Romania ma indoiesc ca vei dori sa mergi doua zile pe luna sa muncesti pe gratis privatule.
        Am fost bugetar in Romania si am plecat de scirba voastra privatilor si vreau sa spun ca nu ma descurc deloc rau aici si nu sunt numit incompetent, timpit prost crescut.
        Apropo in Germania cind vorbesti cu un functionar public din absolut orice domeniu te adresezi cu pronume de politete altfel se considera ultraj, si nici un privat asa cum il denumiti voi nu se crede buricul pamintului ci stie ca acelasi drepturi si respect trebuie sa il acorde oricarui cetatean chiar daca acesta lucreaza la stat.
        In Romania ar trebui ca in momentul cind o persoana are o problema cei ce lucreaza la stat sa lase absolut orice de o parte si sa se ocupe de acesta sa munceasca 16 ore daca se poate neplatiti, fara asigurari, fara minimul de dotari hirtie, pixuri, copiator etc.
        Cind ma gindesc ce animaleala este in Romania ma apuca plinsul atit din partea functionarilor cit si din partea asa numitilor patroni (mare parte fara cei 7 a ni de acasa)
        Toti marii patroni din Romania cind vin in Germania sunt extrem de politicosi si bine crescuti cind au nevoie de un functionar, cum pleaca de aici cum parca sunt niste zmei.
      • +1 (3 voturi)    
        - (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 20:32)

        runa [anonim] i-a raspuns lui Vali

        cred ca nu m-ar deranja atat de mult cati au ramas daca ar fi eficienti si politicosi. din pacate ceea ce vad eu in institutiile statului nu e decat lenevie, totala lipsa de respect(cine suntem noi sa le intrerupem eternele pauze de cafea sau convorbirile private sau alte indeletniciri care nu au nici o legatura cu serviciul), aere de superioritate ( ca de, noi suntem mizeria de sub pantofii lor scumpi si mai si indraznim sa ne adresam lor si sa ii privim in ochi fara a ne cere suficiente scuze)si INCOMPETENTA.
  • +7 (13 voturi)    
    asa... (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 16:26)

    airamerica [utilizator]

    Asa, afara cu ei, inlocuiti cu computere, mai greu de mituit, mai harnice!
    • 0 (0 voturi)    
      cata prostie... (Joi, 6 ianuarie 2011, 20:47)

      justin [utilizator] i-a raspuns lui airamerica

      Inlocuim profesorii cu computere? Doctorii? Pompierii? Politistii?

      Eh da... acestia sunt acei bugetari despre care vorbeste basecu. Nu cei din administratia centrala, primarii, parlament, guvern, secretariate etc... Aia pot sa stea linistiti, nu li se intampla mare lucru
  • -4 (10 voturi)    
    deci (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 16:31)

    me [anonim]

    1 - reforma nu inseamna concedieri. cine va lua atributiile lor?
    2 - d c nu informatizati si o sa mearga lucrurile mutl mai bine cu mult mai putini oameni
    3 - d c 900k d c nu 1 mil, d c nu 800k?
    4 - aici intra si armata? vor pleca si din armata?
    5 - care va fi castigul la stat (real)? sa nu uitam ca somaju se plateste + ajutoare sociale etc...
    6 - cine va fi concediat? 5 din aia 10 sefi sau 1 din aia 2 subalterni? (e o intrebare retorica... raspunsul e clar din pacate...)
    7 - d c ati mintiti si at spus ca veti scadea salariile si nu veti concedia? (nu ma priveste, nu-s bugetar, dar minciuna ramane minciuna!)
    • +7 (11 voturi)    
      Raspuns pe scurt. (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 16:50)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui me

      Basescu este binevoitor.Normal in Romania ar trebui sa fie 600000-700000 de bugetari.Trebuie clarificat ce inseamna bugetar.1)nu se mai fac ,nu sunt neaparat necesare.Hartii inutile.2)Se face informatizarea.3)Din niste calcule,asta ar fi numarul pentru a ne incadra in cheltuieli.4)Da,dar nu toti din armata sunt bugetari.5)le amesteci si fiecare are raspunsul lui.Somaj,ajutoare sociale,alocatii,subventii,etc,etc.6)Nu e clar cum crezi tu.Vor fi desfiintate multe posturi de sefi si automat pleaca secretara,soferul,consiliera,deci vor pleca in mare parte "umplutura" urmati de pensionari.7)Unii primari au procedat cum spui,dar pana la urma vor trebui sa faca reduceri de personal.Ei numai si-au complicat situatia si vom auzi de multe matrapazlacuri.
      • +2 (2 voturi)    
        ? (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 23:31)

        ? [anonim] i-a raspuns lui mircea

        vb prostii:) . eu zic sa te uiti pe statistici si apoi sa vb. problema va fi rezolvata cand romanul va avea un nivel al castigului mediu care sa-i premita sa plasteasca o scoala privata sau sa aiba asigurari sociale private. in acest moment nu e posibil. ceea ce se vrea acum e un dezastru:). Probabil ca tu iti permiti si una si alta. esti un norocos. nu toti s-au nascut cu norocul tau. e f simplu sa vb fara gandesti. a facut cineva un studiu de impact al acestor idei? e in stare Romania sa asigure prin mediul privat pana la 90% din educatie si sanatate? e posibila asigurarea protectie civile ( intelegang aici ISU si pompieri) in sistemul voluntariatului sau privat ca in vest? cu ce consecinte si cu ce efecte pe termen mediu si lung. in acest fel numarul de bugetari poate fi substantial scazut. scaderea bugetarilor din administratie nu va insemna decat maxim 100000 in urmatorii ani si nu va ajunge unde vrea base:))
      • +2 (2 voturi)    
        ? (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 23:33)

        ? [anonim] i-a raspuns lui mircea

        ce vb ? armata in totalitatea ei e la nivel de bugetar. e rav daca nu stii asta . e finantata de la buget. inca nu stiu ca in Romania sa avem armata sau soldati privati:)
      • 0 (0 voturi)    
        hmmm (Joi, 6 ianuarie 2011, 9:59)

        me [anonim] i-a raspuns lui mircea

        pe ce studii afirmi tu sau base ca e nevoie de atatia oameni?
        1 - de unde stii ca nu sunt necesare? sa-ti dau un exemplu: la maternitatea din giulesti cand au ars copii aia era o singura asistenta de garda... vrei sa spui ca era suficient? cazurile pot continua la nesfarsit, dar asta e mai sunoscut
        2 - sper sa ai dreptate, si sa nu se faca cu niste firme care fac softu in 5 ani si il stabilizeaza in 10... pe milioane de euro evident...
        3 - poate asa o fi, dar trebuie facuta o balanta intre cheltuieli si necesitate ca asa ar fi simplu sa renunti la spitale si politie ca sa te incadrezi in cheltuieli...
        4 - sunt bugetari cu statut special (a se citi "unele animale sunt mai egale decat celelalte"), dar tot bugetari raman
        5 - nu asta era ideea, poate nu m-am exprimat eu bine: ideea e ca tu dai afara oameni, dar pentru cei concediati se mai platesc niste lucruri (somaf eventual ajutoare sociale). s-a calculat si asta cand au vazut ce "profit" au de pe urma concdierilor?
        6 - chiar sper sa ai dreptate, desi eu imi pastrez indoielile mele
        7 - si guvernul a spus asta din cate stiu

        PS: felicitari ca mi-ai raspuns la ce am zis cu contraargumente valide nu cu tot felu de injuraturi si acze :)
    • +4 (4 voturi)    
      De ce intrebi, prietene de armata? (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 16:52)

      Ionascu Andrei [anonim] i-a raspuns lui me

      Esti ingrijorat de soarta lor sau doar asa, te aia grija despre ei? Ce treaba ai cu ei? Lasa-i in pace sa-si vada de treaba lor, ca si-asa zice NATO ca-s putini.... Se reduc ei singuri, nu mai e cazul sa-i dea Base afara. Si-asa, au cam ramas "de-o ciorba"... dar stau cuminti in banca lor, ca n-au ce face...
      • 0 (0 voturi)    
        exact atitudinea asta... (Joi, 6 ianuarie 2011, 9:43)

        me [anonim] i-a raspuns lui Ionascu Andrei

        ne-a dus in rahat.
        "nu ma intereseaza de cailalti", "hai sa moara si capra vecinului". bugetarii sunt ofcitati ca cei de la particular castiga mai mult (nu ma refer la sefi si la pile), cei de la particular sunt ofticati ca bugetarii (desi nu toti) au o viata usoara si tot asa...
        si guvernul aplica o tactica veche de mii de ani: "divide et impera"
  • -4 (8 voturi)    
    Asa, d-le presedinte... (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 16:33)

    George [anonim]

    ... pe ei, pe ei, pe ei pe mama lor! Si de ce doar 900.000 de bugetari? Nu te opri, lasa doar vreo 700.000, sau mai bine 400.000, ce zici?
    • +1 (3 voturi)    
      Raspuns (Joi, 6 ianuarie 2011, 3:34)

      je [anonim] i-a raspuns lui George

      George abia astept sa disponibilizeze toti bugetarii si atunci am sa vin peste tine si familia ta (nu avem nevoie de politie) ,vei merge la spital traumatizat de mine dar surpriza vei gasi portile inchise ,plozii tai vor termina liceul si facultatea pe str. Puscariei si atunci vei fi cel mai fericit idiot !
      P.Sper sa sa desfiinteze si lacasurile de cult (mde tot bugetari) si sa iti putrezeasca hoitul langa tomberonul privatizatilor.
      • 0 (0 voturi)    
        La asta nu ma asteptam... (Joi, 6 ianuarie 2011, 9:18)

        George [anonim] i-a raspuns lui je

        ... ca cineva sa nu vada cat de ironic era comentariul meu. Si chiar crezusem ca a fost corect inteles, mai ales dupa multitudinea de minusuri cu care a fost apreciat.
        Daca te-a afectat, imi cer scuze! Asta mi-ar mai trebui, sa fiu linsat si de bugetari, nu-mi ajunge la cat de mult si-a batut joc de mine Basescu.
  • +1 (5 voturi)    
    Dupa farmacisti urmeaza doctorii ? (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 16:52)

    observator [anonim]

    Asa s-a spus si despre farmacisti: liberalizare, profesie liberala, libera concurenta. Am ajuns acum ca statul sa protejeze un grup de privilegiati ca "sa nu scada numarul de pacienti per farmacie" - (formularea apartine ministrului Cseke Attila), iar restul farmacistilor, treaba lor, de ce nu s-au nascut mai devreme sau de ce nu le-au cumparat parintii farmacii ?! Acum la doctori, ca sa nu-i mai plateasca statul, punem problema privatizarii. Ce ne facem daca intr-un an sau doi, dupa ce privatizam asistenta medicala, le dam si doctorilor la cap, nu de alta dar trebuie protejati baietii destepti care apuca sa se miste mai repede decat ceilalti ! Gresesc ?
  • +8 (10 voturi)    
    Dar, parlamentarii... (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 17:08)

    harceaparcea [anonim]

    Parlamentari, cati trebuiau sa ramana? Parca undeva, candva un presedinte a facut un referendum sa ramana maxim 100 de parlamentari, sa elimine vreo 380!... din cate imi amintesc! Dar nimeni nimic! Tac toti malc! Nu auzi nimic prin adunatura aia de parlament despre ei! Vor salarii, masini, si nu orice masini, afaceri cu statul, concedii de 330 zile, avion, ce sa mai insir aici ca va doare capu daca va tot scriu. E simplu, hai sa incepem cu parlamentu, cu guvernu, cu presedentia, cu agentiile, directiile, cu regiile, cu toate acareturile alea mari si greoaie si atunci poti sa dai afara si restul de "plimba hartii". Ce tot afiseaza baselu prostia asta de restructurare, daca nu incep ei ceva acolo sus, concret!
    Cat despre bugetari, posibil sa ramana doar basel si udrea si ceva guvern cu parlament de criza! Restul, sclavi, ce atata invarteli
  • -1 (5 voturi)    
    poiate e mai bn o sem privatizare la nivel sanitar (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 17:22)

    tudor [anonim]

    De ce nu poate adopta si Romania sistemele altor tari ? eu locuiesc in Olanda de ceva vreme si aii la nivel sanitar e foarte simplu, fiecare persoana i-si plateste singura o asigarare medicala, nu i se trage nimic din salar cum se practica in romania, i se da ca un fel de card si are treptul la un anumit numar de consulatii pe luna, indiferent de problema medicala, chiar si la stomatolog, are dreptul la un anumit numar de ,edicamente gratuite, si ceea ce e cel mai important , nu trebuie sa dea s[paga, deoarece medicul e deja platit, la romani e foarte prost gandit sistemul pentru populatie deoarece pe langa ca i se trage din salar o anumita suma, nu ai mdicamente gratuite ci doar compensate, iar la medic nu te poti duce cu mana goala ca altfel zice ca esti sanatos tun. Romania o tara frumoasa, cu multe bogatii, dar din pacate condusa de un carmaci si echipa lui de marinari care nu stiu sa faca altceva decat sa pradeze tot ce le ies in cale...
    • 0 (0 voturi)    
      Romania nu este Olanda (Joi, 6 ianuarie 2011, 11:28)

      Bug [anonim] i-a raspuns lui tudor

      Fiindca:
      1. Fiindca milioane de oamenilor nu si-ar plati nici o asigurare. In cazul unui necaz, nici nu ar avea cu ce sa isi plateasca tratamentul/interventia medicala. Si nu poti lasa oamenii sa moara in strada...
      2. Fiindca oamenii au pretentia ca tratamentul medical sa fie gratuit (ma refer la cei care nu cotizeaza in nici un fel la asigurarile de sanatate, care sunt majoritatea), ca pe vremea comunismului. Atunci era prost, dar gratuit. Acum este mult mai bun, dar lumea il vrea mai bun (ceea ce e de inteles), dar tot gratuit (ceea ce nu se poate).

      Incet, incet (mult prea incet) se va schimba si mentalitatea oamenilor, si sistemul de sanatate. Cel putin, asa speram...
  • -2 (6 voturi)    
    bugetari si bugetari (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 18:11)

    chiuariu [utilizator]

    marinerul cultiva un fel de confuzie grosolana, sugerind ca mai toti bugetarii sunt niste functionari acri, etc. bugetari sunt si cei de la iubitele servicii, cei din sistemul de educatie, sistemul de sanatate, armata, politia, jandarmeria, mediu, etc. in vest multe din aceste domenii tin de sectorul privat. de aceea comparatiile pe care unii le posteaza sunt deplasate. de acord ca birocratia de la noi ar fi mai utila la canal (bucuresti-dunare, sa zicem), dar asta e alta poveste.
  • -1 (5 voturi)    
    cativa ani inseamna... (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 18:32)

    lili [anonim]

    pana la final de mandat al dlui Basescu... ar fi prea bine, dar nu cred, vine anul electoral 2012 si deja PDLeiii vad ca prin ceata rezultatele sondajelor, nu cred ca vor avea curajul sa se sinucida politic...Dlui Basescu nu-i mai pasa, chiar il vad determinat sa faca ceva, macar in vorbe asta arata, dar nu cred ca va reusi, ca nu-s prosti parlamentarii portocalii sa-si taie craca si sa ramana someri... Nu cred.....nu vad sanse de schimbare curand....si mai e ceva: de ce vorbeste Dl Basescu despre asta, de ce nu spune nimic DL Boc Prim Ministrul Romaniei?! Decizile astea le ia Dl Basescu, Dl Boc pentru ce primeste salariu?! El ce responsabilitati are, daca decizile vedem ca le ia DL Basescu?!
  • -2 (4 voturi)    
    corect ! (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 19:19)

    Cica contra [anonim]

    Corect ! Iar sefii si firectorii sa aibe salarii de mii de EUR pe luna, ca deh, este necesara solidaritatea sociala !

    SA TRAITI BINE !
  • +1 (3 voturi)    
    stat fara bugetari (Miercuri, 5 ianuarie 2011, 23:53)

    stat minimalism [anonim]

    Ar trebui sa se privatizeze totul invatamint, sanatate politie, sa nu mai existe finante, protectia consumatorului, DSP, DSV etc. si atunci vom trai bine.
    Cine nu are bani la munca ca nimeni nu sta degeaba.
    Ce ne invirtim in jurul cozii, BASESCU PRIVATIZEAZA TOTUL DE LA SPITALE LA CENTRALA NUCLEARA SI DESFIINTEAZA SI DNA PARCHETUL SI JUDECATORIA SAU MAI BINE PRIVATIZEAZA-LE.
  • +1 (1 vot)    
    Eu zic sa-l concediem pe... (Joi, 6 ianuarie 2011, 11:25)

    Bucur [anonim]

    ...cel dantai bugetar!
    Ca nu l-am ales ca sa ne trimita in somaj!!
  • -1 (1 vot)    
    PENTRU PRESEDINTELE NOSTRU (Joi, 6 ianuarie 2011, 12:11)

    cristian BUGETAR [anonim]

    Bravo, Basescu, hai sa terminam in cativa ani cu plimbatorii de hartii!!!! BRAVOOOOOO!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    pentru unii muma.... (Joi, 6 ianuarie 2011, 15:41)

    teddy [anonim]

    Vedeti ce salarii au procurorii. Decat sa dea afara mai bine le-ar aduce salariile la un nivel decent.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version