Presa austriaca: BNR a facut recomandari foarte dure la adresa Volksbank. Banca a incheiat un contract de 2,5 milioane de euro cu Intact Media Grup  pentru a-si corecta imaginea.

de Dan Popa     HotNews.ro
Luni, 17 ianuarie 2011, 5:47 Economie | Finanţe & Bănci

 documente
(17 Ian 2011) PDF, 71KB
"Volksbank trebuie sa isi rezolve problemele din Bucuresti, care nu nu sunt nici usoare si nici ieftin de rezolvat – numai probleme de imagine ar trebui sa fie corectate printr-un contract de 2,5 milioane de euro incheiat cu o firma de media”, noteaza cotidianul austriac Der Standard.

  • Sotul unei directoare supraevalua proiectele, adancind pierderile bancii
Relatia dintre  VB Romania si centrala din Viena a bancii s-a deteriorat, se mai arata in articol. "Bancherii de la Bucuresti au cerut în 2009 recunoasterea, pentru 2010, a unor pierderi de 60-120 milioane euro din deprecierea activelor, însa autoritatile din centrala au decis ca acestea sa fie de 34 milioane euro", mai noteaza ziarul austriac. Înca din 2008 s-a aflat ca la unele sucursale au aparut pierderi “ciudate”, prin creditele neperformante  acordate. Ulterior, verificarile au aratat - cu ajutorul companiei KPMG- ca sotul unei directoare a supraevaluat cateva proiecte. S-a ajuns la demisii, concedieri, dar problemele nu s-au oprit aici, mai arata Der Standard. Doi dintre sefii Volksbank România au fost obligati "sa îsi faca bagajele" în martie 2010, iar sumele pe care trebuie sa le primeasca sunt înca negociate, mai scriu ziaristii austrieci.
  • In Romania, banca trebuie sa faca fata unor procese tot mai costisitoare
Nu se poate institui o relatie directa intre cresterea unor comisioane instituite de Volksbank in acea perioada si intentia de recuperare a creditelor, dar Volksbank a inceput sa fie nevoita sa faca fata unor procese tot mai costisitoare din cauza costurilor considerate “abuzive”. Cea mai recenta sentinta intrata in posesia HotNews.ro este din aceasta luna. (vezi atasament).

BNR a incercat rezolvarea problemelor, impunand alte politici de recrutare si implicandu-se direct in deciziile bancii, potrivit ziarului austriac. Au fost emise acuzatii la adresa unuia dintre cei doi manageri, legate de un proiect imobiliar privat. De asemenea, s-a ajuns la evaluari negative ale BNR privind activitatea Volksbank.
  • Proiectul Buchfink (Cinteza, in romana): "Trebuie rezolvata problema B."
Der Standard mai scrie ca BNR ar fi sustinut-o pe directoarea concediata, ceea ce a înrautatit relatiile cu banca centrala. "BNR, sub coordonarea guvernatorului Mugur Isarescu si a sefului Directiei de Supraveghere Nicolae Cinteza, a facut recomandari foarte dure catre Volksbank România, care au fost incluse de bancherii de la Bucuresti în "Proiectul Buchfink" (Cinteza în limba germana - n.red.)", mai arata ziaristii de la Der Standard. Oficialii BNR le-ar fi impus celor de la Volksbank România anumiti head hunteri si s-ar fi implicat în toate deciziile importante ale bancii, continua ziarul austriac. "Iata un extras din Proiectul Buchfink: "Trebuie rezolvata «problema B.» (este vorba despre directoarea concediata, noteaza Der Standard), dar asta trebuie agreat mai întâi cu Cinteza. El are autoritatea sa ne dea sfaturi cu privire la ocuparea postului din consiliul de supraveghere", se arata în articol, care citeaza o sursa din banca.
  • Imaginea trebuie spalata. Cine sa se ocupe de asta?
Banca intentioneaza sa isi îmbunatateasca "atmosfera proasta" printr-un proiect în care va investi 2,5 milioane de euro, noteaza ziarul. In noiembrie anul trecut, conducerea Volksbank International si österreichische Volksbanken a aprobat, la cererea lui Friedrich Boschert, colaborarea cu Intact Media Group (IMG). Prin acest contract, IMG ar trebui sa corecteze imaginea publica negativa a bancii "prin serviciile sale media ", mai scrie ziarul austriac. Contractul se va derula pâna la sfârsitul anului 2011, iar costurile totale sunt de 2,544 milioane euro, suma care va fi achitata în cinci transe, din care 500.000 euro au fost deja transferati, continua Der Standard. "Intact Media Group apartine familiei lui Dan Voiculescu, politician si colaborator al fostei Securitati", conchid ziaristii austrieci

Citeste si: Un raport de audit sau ce sta in spatele unor stiri de presa si
Cum se fura o banca din interior













Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

11029 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    tare (Luni, 17 ianuarie 2011, 8:01)

    david beckham [anonim]

    cine se aseamana se aduna
    • +2 (2 voturi)    
      de la Moise citire (Luni, 17 ianuarie 2011, 19:04)

      un moromete [anonim] i-a raspuns lui david beckham

      ia la tata si citeste ce zice Moise a lu' Guran aici. merita. ; )

      http://www.biziday.ro/2011/01/17/asa-tara-asa-bancheri/
    • +1 (1 vot)    
      austriecii spargeau zeci demii de euro-n Fratelli (Marţi, 18 ianuarie 2011, 4:50)

      inspector bancar [anonim] i-a raspuns lui david beckham

      Tot orasul stia ca cei doi masluiesc in dauna bancii credite pe spaga de riguare. E de notorietate ca Prigoana, Columbeanu, si mai toti de teapa lor au tepuit in serie cam aceleasi bani : PIRAEUS, VOLKSBANK si ALFA BANK, pe mana evident cu directorii. In fiecare saptamana, directorul in cauza de la Volksbank spargea peste zece mii de euro pe sampanie si curve in cluburile bucurestene laolalta cu amicul sau (responsabil cu spaga ptr creditele masluite)
      • -1 (1 vot)    
        credite masluite? (Marţi, 18 ianuarie 2011, 12:18)

        gabriel [anonim] i-a raspuns lui inspector bancar

        domnule ca sa iti spun asa, esti departe rau de realitate. te rog explica ce inseamna credite masluite. Nu exista banca sa nu aiba un portofoliu de credite neperformante.
        Doi: in cadrul oricarei banci ( din toata lumea)exista departamente specializate care fileaza salariatii cu putere de decizie, in cazul in care faci o prostie, e singura, Nu poti continua cu asa zisele credite masluite.
        Lucrez de 12 ani in sistemul bancar, sunt director, am experienta foarte mare in activitatea de creditare si stiu ce vorbesc
        • +1 (1 vot)    
          hai ca-ti explic mecanismul tzepei (Marţi, 18 ianuarie 2011, 15:51)

          ptr novicii din Volksbank [anonim] i-a raspuns lui gabriel

          ca vad ca esti aerian rau... deci Herr Wolfgang (dir de la Volksbank) accepta garantii deliberat supraevaluate de 10(zece !!!) ori. de ex. Iri, Prigoana, Boureanu, precum si o pleiada de politruci, au cerut cate un credit de min.2-3 milioane de euro ptr care garantat cu un teren pe care nimeni nu-l vroia, nevandabil, cu o supraevaluare intre 500-1000% in fals, deoarece locatia pe hartie era falsa, la fel PUZul atasat documentatiei. Wolfgang aproba pe mana cu directorul de filiala cu care impartea spaga, adica min.de 20-30% din valoarea creditului care din start era tzeapa la banca. Intermediar era amicul sau (tot austriac) ce avea o firma de consultanta financiara. Capisci sau faci pe prostu...? Toata fitza din Bucuresti stia din ce face individul banii doar voi functionarii nu? La fel a procedat si Iri Columbeanu pe mana cu directorul de la Piraeus , insa ptr o tzeapa/credit de peste 10 mil euro ptr care a garantat cu o balarie de teren ce nu valora (atunci la semnare) nici 100 de mii. De acea a si fost demis directorul insa grecii nu vor scandal public, la fel ca toate bancile. Tu ori faci pe prostul ori ne iei pe noi de fraieri. Intreaba orice inspector bancar intern si o sa-ti arate ingineria tzepelor, date cu complicitateaclara a directorilor de filiale.
  • +8 (8 voturi)    
    o fi Felix cel mai credibil? (Luni, 17 ianuarie 2011, 8:39)

    prudent [anonim]

    daca A3 incep cu reclame Volksbank, sa nu cumva sa-si piarda banca si restul de clienti! Cred ca afacerile bancii in RO -pe retail- sunt terminate.
    • +2 (2 voturi)    
      Continuare ... (Luni, 17 ianuarie 2011, 14:02)

      Hatru [anonim] i-a raspuns lui prudent

      Trebuie continuată acţiunea de prezentare a "binefacerilor" asigurate de această bancă de către toţi clienţii acesteia. Mai sunt locuri disponibile pe ... glob !
  • +4 (4 voturi)    
    2 milioane jumate cat un risc... (Luni, 17 ianuarie 2011, 8:54)

    Bogdan Radu [anonim]

    Una din principalele probleme ale VBR in relatia cu clientii este adaugarea unui comision de risc ca si dobanda mascata in contractele pe care acestia le au. Daca banca ar renunta la acest comision este foarte probabail ca suma nu ar excede cu mult cei 2 milioane jumate. Mai mult decat atat firma contractuil de avocatura duce la niste miloane bune. Pai nu ar fi mai simplu de renuntat la proces si de gasit pe cale amiabila si pe deplin echitabila pentru ambele parti a unei solutii defintive?

    Sa fim seriosi... VBR a facut niste speculatii urate si nu se mai poate scula din mocirla. Intr-un fel sau altu la un moment dat VBR va pierde procesele (deja se intampla) iar sumele in cazul pierderii unui proces sunt mult mai mari decat pana acum...

    Voi ce spuneti?
  • +2 (2 voturi)    
    praf in ochi (Luni, 17 ianuarie 2011, 9:23)

    maia [anonim]

    nu va mai spala nimeni imaginea . sa va fie tarana usoara
    • 0 (0 voturi)    
      praf in ochii cui (Marţi, 18 ianuarie 2011, 12:24)

      Gabriel [anonim] i-a raspuns lui maia

      de esti anonim? Vorbesti numai prostii, te iei dupa comentariile unor amatori.
      Deja tot romanul se pricepe pe langa fotbal, politica mai si despre sistemul bancar. Unii isi cumpara mancare pe datorie si isi dau cu parerea. Cu bani imprumutati de la banci, ptr ca nu sunt in stare sa produca mai mult. Acuma brusc comisioanele sunt de vina.
      Cu 5-6 ani in urma daca li se respingea un credit faceau scandal.
      Ca peste tot: cand primesti e O.K. cand trebuie sa returnezi e naspa.
      popor de rah*t, cu o educatie financiara demna de inceputurile evului mediu
  • +2 (2 voturi)    
    imagine (Luni, 17 ianuarie 2011, 9:27)

    rrr [anonim]

    am luat de la ei credit cu dobanda fixa. dupa 5 luni au marit unilateral dobanda. a trebuit sa ma lupt 3 ani sa imi recuperez banii luati in plus.

    acum, chiar daca ar da credite cu dobanda=0 nu as mai lua de la ei.

    nu-si mai spala imaginea nici cu soda caustica
  • +2 (4 voturi)    
    bcr (Luni, 17 ianuarie 2011, 9:39)

    marin [anonim]

    urmeaza bcr care au probleme de imagine mult mai mari.lacomia si prostia se platesc.
  • +2 (2 voturi)    
    deci e clar... (Luni, 17 ianuarie 2011, 10:32)

    gf [anonim]

    Nu luati de bun nimic din ce o sa apara la TV despre acea banca...
  • +3 (3 voturi)    
    Imagine corectata? (Luni, 17 ianuarie 2011, 10:36)

    sile [anonim]

    Eu credeam ca in clipa in care nu mia are credibilitate, o banca inchide portile.
  • +1 (3 voturi)    
    Pute de la o posta (Luni, 17 ianuarie 2011, 10:38)

    Puiu CIoflingarescu [anonim]

    asa au facut mereu. au acoperit rahatul cu frunze. ca sa nu se vada, dar mirosul se simte. volksbank ca si bcr put a rahat de la posta. nu este mizeria clientilor, ci a functionarilor care au facut abuzuri si acum au facut pe ei. felicitari lui felix ca le luat banii fraierilor. ce petarde sunt astia crezand ca pot schimba ceva cu false reclame la tembelizor.
    • +1 (3 voturi)    
      Re: (Luni, 17 ianuarie 2011, 11:01)

      flo [anonim] i-a raspuns lui Puiu CIoflingarescu

      Volksbank si BCR sunt 2 porcarii facute dupa aceeasi reteta. Sunt complet de acord cu tine.
  • +4 (4 voturi)    
    si dupa VBR urmeaza BCR (Luni, 17 ianuarie 2011, 10:47)

    cosming [anonim]

    Anul 2011 o sa fie foarte greu pentru banci, nu pentru ca nu vor mai da credite ci pentru ca vor avea costuri duble : in primul rand trebuie sa-si imbunatateasca imaginea pe piata prin reclame la TV (pe Internet avem noi grija, gratis! :D) in al doilea rand o sa trebuiasca sa plateasca avocati si procesele pe care le vor pierde pe banda rulanta, incepand din acest an (mai ieftin cred ca ieseau daca chiar aplicau OUG50/2010 fara comentarii). E suficient sa piarda cateva procese ce vor deveni precedente (sunt cateva mii....), iar pe langa banii pe care vor fi obligati sa-i dea inapoi, vor trebui sa isi reconstitue si provizioane.
    Pe de alta partem Dl. Ghetea, presedintele ARB, ar trebui sa aiba o opinie despre situatia Volksbank, o opinie pertinenta daca se poate, in toate interviurile acordate de el, ne povesteste numai basme austriece.
  • +1 (3 voturi)    
    Vrajeala de 2 bani (Luni, 17 ianuarie 2011, 10:54)

    flo [anonim]

    Minciuni, vrajeli, abureala.
    Isarescu este in fapt reprezentantul bancilor comerciale la BNR. A facut tot ce i-a stat in putere, impreuna cu guvernul si cu FMI sa protejeze cresterea veniturilor nesimtite ale bancilor pe spatele romanilor cu credite si au anulat toate prerogativele ANPC-ului in acest domeniu (vezi OUG 50/2010).
    Acum se face ca "lucreaza", ca "vegheaza" la stabilitatea sistemului. Jalnic...
  • +7 (7 voturi)    
    astept (Luni, 17 ianuarie 2011, 11:23)

    mosul [anonim]

    astept cu nerabdare zilele cind ,GRECU,CIUTACU GIDEA BADEA si toti pupincuristii A3 ne vor spune cit de bine si rentabil este sa faci un credit la VB, citde mici sint comisioanele de risc, si cum VB este la fel de curata ca si FELIX MOTANUL
    HAI SUUS!

    PS
    TrebuiE invins balaurul numit VB
  • +2 (2 voturi)    
    Binefaceri alpine (Luni, 17 ianuarie 2011, 15:15)

    Zamolxis [anonim]

    Cred ca ar trebui sa avem in vedere si alte binefaceri alpine ce ne-au fost foarte cochet servite in ultima vreme in afara de BCR si Volksbank, numesc aici OMV (vi-i aduceti aminte, cei care in reclame TV ne spuneau cat de prosti crescuti suntem noi, cei care ne-am vandut resursele naturale unor 'von'-i civilizati, si cum Romania cu ajutorul lor civilizator va creste prin bunul smt si responsabilitatea pe care ne-o vor preda ei. Ulterior au scumpit benzina ca niste colonialisti).

    Alt caz interesant este Raiffeisen, o banca ce a tras pe sfoara bunicutele si bunicii ce-si incaseaza pensiile pe cardul care "nu are nici un fel de comision"... ei bine, au avut sa descopere ca traducerea asta din germana era gresita, nici un fel de comision era de fapt in varianta oficiala tot felul de...


    Cred ca lista poate continua cu alti vanatori de multe din Alpi aciuiti pe aici prin Carpati, eu insa ma presc aici dar va aduc aminte ca bunicii lor au fost cei care nu au dat drepturi bunicilor nostrii in timpul imperiului austro-ungar.
  • 0 (4 voturi)    
    capitalism pur si dur. (Luni, 17 ianuarie 2011, 17:12)

    Militian Friedman [anonim]

    fratilor, asa functioneaza capitalismul. ca la carte. asta e de manual!
    coruptie la privat, abuzat clientii bancii, spalat imaginea in media! 3 pasi de succes!
  • +3 (3 voturi)    
    acasa cu ei, cu mama lor (Luni, 17 ianuarie 2011, 20:37)

    constanta [anonim]

    nici toata apa din lume nu-i mai poate spala imaginea acestei banci.
    bcr este intr-un rahat si mai mare.
    faliment scrie pe ele.
    sa se duca acolo unde a intarcat mutu iapa camatari ordinari
    adio bcr si volksbank
  • 0 (0 voturi)    
    praf in ochi si aranjamente (Marţi, 18 ianuarie 2011, 7:32)

    Costel [anonim]

    Sa nu uitam ca la un moment dat Schreiner si Burgstaler erau avansati in cadrul grupului - sa intelegem ca au fost niste informatii mincinoase ce ne-au fost servite ?
    In legatura cu evaluarile cred ca este praaf in ochi! Cum se face ca acea firma de audit KPMG nu a observat ca tot ce facea banca in ultimul timp era doar cu NAI (era exclusivitate !) si culmea era o intelegere prin care banca platea 250 EUR pe fiecare evaluare in conditiile in care NAI avea tariful normal de ~120 de EUR ? Unde este oare diferenta fratilor?
    Chiar nu vede nimeni neregulile facute ? Nici vorba. Se spune ca NAI a fost adus in banca chiar de Vice presedintele de pe risc -Burgstaler in buna intelegere cu Prsedintele. Toti din conducere chiar nu au vazut nimic - va vine sa credeti ?
    Se aude ca a fost o colaborare mare: Burgstaler a venit de la Unicredit, apoi de la aceeasi institutie au mai venit: Vancea , actualul sef de la risc (credite), seful de la audit, seful ce se ocupa de fraude.
    Cum de au aparut aceste informatii in presa din Austria si la noi au fost preluate ? Chiar nu-si da nimeni seama ca este praf in ochi aruncat poate de cei de afara care au incercat sa induca o anumita imagine?
    • -1 (1 vot)    
      de acord (Marţi, 18 ianuarie 2011, 12:27)

      Gabriel [anonim] i-a raspuns lui Costel

      Comenteaza o gramada de diletanit.
      Sunt de acord 100% cu cele spuse de Costel. Cunosc f bine ce se intampla in sistemul bancar romanesc. Comentariul adaugat de costel mi se pare cel mai pertinent.
  • -1 (1 vot)    
    oare? (Marţi, 18 ianuarie 2011, 12:36)

    Gabriel [anonim]

    Nu cumva asta miroase a actiune de denigrare?
    Am citit comentariile unor neaveniti, priceputi in fotbal, politica, si mai nou in sistemul bancar, ca tot romanul.
    Noi nu avem educatie bancara nici la nivelul unui semianalfabet dintr-o tara asa zis vestica.
    Cand era respinsa o solicitare de credit , facea clientul scandal, sau daca se aproba, se semnau contractele precum primarii,doar 1% din clienti le citeau se luau banii se cumparau apartamente sau toale din mall, iar acum cand banii trebuiesc returnati, toti urla de comisioane.
    Lucrez de 12 ani in banca si stiu ce spun. Si nu la Volksbank
  • 0 (0 voturi)    
    statul e de vina pentru tot (Miercuri, 19 ianuarie 2011, 20:47)

    anton [anonim]

    VBR are cele mai mici costuri de pe piata ...problema este ca statul le-a taiat leafa romanilor cu credite la Volksbank si nu mai sunt in stare sa plateasca !!! cat de usor va lucreaza statul asta pe toti .....e mai la indemana sa dai o banca in judecata decat sa te judeci cu statul asta putrezit ! sa fiti sanatosi si cu putere de munca !stati linistiti ca bancile nu pierd mare lucru .


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică