VIDEO FMI: Arieratele companiilor de stat totalizeaza 5% din PIB / Cresterea pretului gazelor se va face gradual, incepand cu consumatorii industriali

de Constantin Barbu, Dan Popa     HotNews.ro
Marţi, 8 februarie 2011, 10:05 Economie | Finanţe & Bănci

Jeffrey Franks
Foto: Agerpres
"Misiunea FMI a ajuns de asemenea la un acord la nivel de experti in ceea ce priveste un nou Acord Stand-By de tip preventiv de 24 de luni in suma de 3,6 miliarde de euro. Asteptam aprobarea Comitetului Director al FMI, dar autoritatile romane ne-au informat ca intentioneaza sa trateze acest acord ca fiind unul de tip reventiv, ceea ce inseamna ca nu au in plan sa traga fondurile puse la dispozitie. Noul acord va fi conjugat cu asistenta de tip preventiv acordata de Uniunea Europeana in valoare de 1,4 miliarde de euro si cu un imprumut de 0,4 miliarde de euro de la Banca Mondiala", a declarat seful misiunii FMI in Romania, Jefferey Franks in cadrul unei conferinte de presa ce a avut loc marti dimineata la Banca Nationala.

Oficialul a atras atentia asupra problemei arieratelor statului, asupra necesitatii restructurarii companiilor de stat ineficiente si a incurajat autoritatile romane sa acceseze fondurile europene disponibile.

Jefferey Franks, FMI:
  • In ultimele 2 saptamani, misiuni din partea FMI, CE si BM au discutat un program nou multilateral pentru Romania si pentru a evolua actualul program.
  • Noul program, odata ce va fi aprobat de comitetul director, va asigura o asistenta de 3,6 miliarde de euro de la FMI pe o perioada de doi ani.
  • La nivel de experti, am ajuns la un acord privind un nou program economic si am realizat evaluarea finala din cadrul actualului program.
  • Ne asteptam sa solicitam aprobarea comitetului director a FMI in ceea ce priveste noua evaluare, precum si noul program.
  • Autoritatile au decis sa nu acceseze resursele disponibile in ultima transa a programului si sa abordeze noul program ca pe unul preventiv.
Istvan Szekely, Comisia Europeana:
  • Cu sprijinul actualului program, Romania a avut realizari majore. A iesit din zona periculoasa si a facut acest lucru consolidand finantele publice. Deficitul va ajunge sub 3% pana in 2012, iar masurile structurale au fost luate deja.
  • Cea de-a doua mare realizare a fost intarirea regulamentelor fiscale.
  • Cea mai importanta realizare, mai ales in conditii de criza, este ca stabilitatea financiara a fost pastrata.
  • Este timpul ca Romania sa isi mute atentia spre reformele structurale pentru a-si putea obtine potentialul de crestere.
  • Programul de reforma din urmatorii ani se va concentra pe imbunatatirea conditiilor pentru oamenii de afaceri, pe infrastructura si pe absorbtia de fonduri UE.
  • In domeniul energiei, prioritatea este liberalizarea pietei pentru utilizatorii non-rezidentiali.
  • In sectorul transporturilor, obiectivul este reformarea sistemului feroviar in totalitatea sa.
  • In domeniul muncii, reformele vor flexibiliza piata muncii, iar salariile vor putea sa reflecte productivitatea.
  • Un alt obiectiv important este absorbtia de fonduri UE. Pana acum, doar 2% din fonduri au fost absorbite, ceea ce inseamna ca tara le-ar putea pierde daca nu le acceseaza repede. Trebuie acordata prioritate acestui domeniu. Trebuie fixate tinte fixe pentru a eficientiza procesul de absorbtie.
  • Acestea sunt reformele pe care le prevedem pentru urmatorii ani.
Catalin Pauna, Banca Mondiala:
  • In ultimii 2 ani, Banca Mondiala a lucrat cu FMI si CE pentru a sustine Romania. Punctul focal al sprijinului nostru a fost sustinerea reformelor structurale. Zonele cheie sunt: imbunatatirea eficientei in sectorul public, protejarea celor cu posibilitati reduse si eficientizarea programelor sociale si intarirea mediului financiar si de afaceri in Romania.
  • Banca Mondiala este multumita de progresul reformelor; economia a fost stabilizata, pietele si-au recapatat increderea in Romania. In ultimele doua saptamani, BM a lucrat cu guvernul pentru a consolida progresele facute pana acum.
  • Noul program doreste sa ajute la consolidarea fiscala si sa sustina reformele structurale care inca sunt necesare.
  • Banca Mondiala va da Romaniei 400 de milioane de euro pentru a ajuta la eficientizarea cheltuielilor bugetare.
  • Vom sustine reforma sistemului de asistenta sociala.
  • Vom sprijini guvernul pentru a coordona si monitoriza reformele la nivel central.
  • Vom cerceta alaturi de autoritati care sunt cauzele problemelor ramase si vom incerca sa ajutam la corectarea lor.
Jefferey Franks, FMI:
  • Nu am adus modificari semnificative proiectiilor economice. Vedem semne ca economia isi revine si ca isi reia cresterea, de 1,5% in 2011, sustinuta de o cerere interna din ce in ce mai mare si de exporturi puternice continue. Se anticipeaza ca in 2012 cresterea va atinge 4-4,5%.
  • Inflatia a urmat traiectoria prevazuta, dar presiunea pusa de preturile alimentelor si combusibililor au impins inflatia putin peste tinta noastra. Ne asteptam ca inflatia sa revina in intervalul tintit in partea a doua din 2011.
  • In domeniul fiscal s-au facut eforturi extraordinare pentru a face ordine. Tinta generala de deficit pentru 2010 a fost atinsa cu o marja substantiala.
  • Am fost impresionati de hotararea autoritatilor de a face ajustarile necesare, date fiind conditiile sociale foarte dificile.
  • Romania s-a inscris pe o traiectorie clara a reducerii deficitului. Tintele pentru 2011 si 2012 pot fi atinse.
  • Obiectivul noului pachet este sa impulsioneze cresterea economica durabila.
  • Trebuie sa eliminam barierele structurale din calea dezvoltarii economice.
  • Guvernul isi va concentra eforturile pe domeniile urmatoare:
  • Arieratele - am inregistrat progrese, dar inca mai exista probleme substantiale la nivelul bugetelor locale si al intreprinderilor de stat. Numai arieratele companiilor de stat totalizeaza 5% din PIB.
  • Aceasta este o frana majora in calea cresterii. Programul va cuprinde un criteriu de performanta privind arieratele statului si ale companiilor de stat. Va fi efectuata o analiza completa a tuturor arieratelor in lunile urmatoare.
  • A doua provocare este majorarea cheltuielilor cu investitii publice. Obiectivul este stimularea absorbtiei fondurilor UE. La Bruxelles exista 19 miliarde de euro, bani gratuiti. Utilizarea a 4-5 miliarde de euro pe an ar fi un stimul extraordinar, iar infrastructura ar sustine cresterea pe ani de zile.
  • Al treilea lucru este transformarea Romaniei intr-un loc favorabil pentru investitori. Stabilitatea va reduce riscurile si dobanzile pentru investitori. Se va simplifica birocratia si se va facilita infiintarea unor firme noi.
  • A patra provocare este implementarea de reforme profunde in companiile de stat.
  • In absenta unor investitii masive in sectorul energiei in urmatorii ani, Romania nu va putea creste rapid. Va fi nevoie de mai multa participare privata. Companiile energetice ineficiente vor trebui restructurate.
  • Trebuie acordata atentie protejarii consumatorilor vulnerabili in cazul liberalizarii pietei energiei.
  • Sectorul transporturilor este un alt domeniu esential pentru crestere. Toate sectoarele transporturilor trebuie imbunatatite pentru a fluidiza comertul.
  • Firmele de stat ineficiente trebuie restructurate si trebuie atras capital si know-how privat, in completarea investitiilor UE.
  • Sectorul bancar a facut fata crizei cu bine, dar pierderile aferente creditelor neperformante continua sa le afecteze activitatea.
  • In cadrul noului program, autoritatile vor incerca sa obtina angajamente de la bancile straine pentru ca acestea sa isi pastreze capitalul in Romania.
  • Vom lucra cu guvernul pentru a compila o baza de date clara a tuturor arieratelor.
  • A fost alegerea Romaniei sa ia bani de la FMI, datele colectate de noi aproape garanteaza ca noul acord va fi aprobat. Romania are dreptul sa ia banii, dar este decizia tarii. Decizia de a nu accesa ultima transa este un semnal extrem de pozitiv. Banca Centrala are rezerve suficiente si nu are nevoie de ultima transa, de 900 de milioane de euro.
  • Ajustarea tarifelor la energie are trei stadii: primul este ajustarea consumatorilor nerezidentiali, care va incepe in curand, cel de-al doilea va fi adresat consumatorilor rezidentiali si va fi mai lent si va incepe mai tarziu. Cel de-al treilea este stabilirea consumatorilor vulnerabili. Inainte de a incepe ajustarea tarifelor la nivelul populatiei, trebuie sa avem grija de cei cu posibilitati reduse.
  • Gospodariile bogate vor plati preturile reale, consumatorii vulnerabili vor avea in continuare subventii.
  • Spitalele vor fi, de exemplu, tratate diferit. Ramane la nivelul tarii stabilirea categoriilor de consumatori considerati vulnerabili. (Szekely)
  • La nivelul Companiei Nationale de Autostrazi trebuie marita absorbtia de fonduri UE si compania trebuie eficientizata.
  • Nu UE, FMI si CE vor conduce companiile de stat, aceasta este treaba guvernului. Noi dorim sa aducem bani si know-how pentru a ajuta guvernul.
  • Ajustarea preturilor la energie va fi influentata si de preturile de pe piata mondiala. Vor fi preturi diferite pentru diferite categorii de consumatori. La nivelul gospodariilor nu vor exista cresteri in viitorul apropiat. Pentru companii, dorim sa acceleram ajustarea preturilor, care speram ca se va face in viitorul apropiat.
  • Vom lasa statului roman sa decida cum va restructura companiile ineficiente, noi nu cerem un anumit numar de disponibilizari. Odata cu finalizarea reformelor, vor fi generate si mai multe locuri de munca.
  • Din punctul de vedere al FMI, pe termen scurt dorim sa ne asiguram ca minele viabile pe termen lung sunt separate de cele neviabile. Aceste mine viabile trebuie sa ajunga sa nu mai aiba pierderi pe termen scurt si mediu. Pe termen mediu, recomandam inchiderea minelor cu pierderi.
  • Este important de subliniat ca nu vorbim doar de inchiderea minelor, ci si de reconversia profesionala a oamenilor din regiune si de revitalizarea economica a acelor regiuni. Acesta este spiritul programelor europene. (Szekely)
  • Noi, FMI-ul, incurajam guvernul sa ajute la reconversia oricaror persoane disponibilizate. Exista bani europeni pentru asta.
  • Banii din taxele romanilor sunt folositi pentru a compensa pierderile firmelor de stat, ceea ce ia bani din buzunarul tuturor.
  • Aceste intreprinderi, odata restructurate, vor stimula cresterea economica pe termen lung.
  • Nu este neobisnuit pentru tari in perioade electorale sa aleaga programe care sa se deruleze si in aceste perioade, pentru a castiga increderea investitorilor ca tara va avea o situatie stabila.
  • Abilitatea Romaniei de a reduce taxele in viitor va depinde de doi factori. In primul rand, atingerea tintelor bugetare si de deficit. In al doilea rand, pe masura ce continuam lucrul alaturi de guvern la programe de colectare a taxelor, vor exista scaderi. Daca colectarea este foarte buna, taxele pot sa scada. Pe masura ce trecem pe crestere, va fi loc in viitor pentru a scadea taxele. Nu cred ca este un obiectiv pe termen scurt, ci mai degraba pe termen mediu si lung.
  • Romania trebuie sa isi imbunatateasca rata de colectare a taxelor pentru a putea reduce taxele. Romania are o forta de munca disponibila foarte mare, iar pentru a incuraja cresterea numarului de job-uri, trebuie un nivel al taxelor mai mic. (Szekely)
  • Am incercat sa ne intalnim cu actori sociali cat mai diversi. In cadrul acestei vizite am avut mai multe intalniri decat in trecut pentru ca noul acord are ca scop generarea de cresteri economice.
  • La nivel international, increderea intr-o tara se masoara si in dobanzile generate de risc. In 2009, acest risc era de 700 de puncte de baza, acum este la nivelul a 300 de puncte, o scadere semnificativa. Noi sustinem programul economic al guvernului. Nu este programul FMI, este programul guvernului. Romania va trebui sa-si rezolve singura problemele. Noi doar oferim sprijin atunci cand apar probleme.
  • In situatii de urgenta, guvernele trebuie sa ia masuri de urgenta. Am vorbit cu comunitatea de afaceri din Romania si am putea spune ca toti ar prefera sa se stabilizeze mai intai economia si apoi sa scada taxele. Putem reduce taxele doar in acord cu posibilitatile fiscale.
  • Nu cred ca se contempleaza falimentul CFR, acest serviciu trebuie sa existe in continuare. In toata Europa exista subventii pentru serviciile de pasageri. La nivelul trenurilor de marfa, putem sa cream o industrie foarte profitabila, fara subventii din partea guvernului.
  • Exista o lege europeana care cere introducerea de preturi competitive la energie. Masurile de ajustare a preturilor la gaze vin din legislatia europeana. Abordarea nu este cresterea brusca a preturilor, ci permiterea fortelor pietei sa lucreze si sa se ajusteze singure. Comisia nu cere crestera imediata a preturilor la gaze acum, ci trecerea la un sistem guvernat de piata. (Szekely)
  • In unele piete de energie, dereglementarea preturilor a dus la scaderea preturilor. Nu cautam cresterea preturilor, ci doar implementarea unei piete libere.
  • In actualul acord nu sunt prevazute clauze legate de piata muncii, ci doar cercetari in privinta situatiei actuale. (Pauna)
  • Trebuie sa avem o piata a muncii flexibila, care sa incurajeze cresterea (Pauna)
  • Pe parcursul negocierilor exista si divergente de opinii, dar le-am rezolvat alaturi de guvern.
  • In privinta privatizarii, dorim sa facem o analiza a companiilor de stat pentru a vedea care este situatia reala. Apoi, trebuie creata o strategie pentru fiecare intreprindere publica. Unele companii nu sunt viabile si vor trebui inchise. Altele vor putea fi privatizate, iar altele pe care statul doreste sa le pastreze din ratiuni strategice, dar pe care trebuie sa le eficientizeze.
  • Romania este parte UE, iar UE este bazata pe regulile pietelor. Toate statele trebuie sa urmeze regulile UE, pentru a ne asigura ca exista o competitie loiala, ca toti jucatorii urmeaza aceleasi reguli (Szekely)
  • Indicatiile din ultimele luni ale lui 2010 arata ca veniturile la buget au crescut mai mult decat ne-am fi asteptat. Daca aceasta tendinta se mentine, se pot lua mai multe masuri: se pot folosi banii pentru reducerea deficitului, pentru reducerea taxelor, dar este decizia guvernului.
  • Nu avem capacitatea sa analizam toate cele peste 150 de companii de stat, din acest motiv cerem guvernului sa faca o analiza a situatiei.


Citeste mai multe despre   












[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

4482 vizualizari

  • +4 (16 voturi)    
    Luminita de la capatul tunelului. (Marţi, 8 februarie 2011, 10:50)

    Rammy [utilizator]

    Din declaratiile acestor oficiali se pare ca totul merge spre bine.Ii astept pe gica contra sa comenteze declaratiile lor.
    • +3 (15 voturi)    
      E bine ca totul e controlat extern, nu se minte (Marţi, 8 februarie 2011, 11:04)

      1miliard mai putin la datorie [anonim] i-a raspuns lui Rammy

      Daca ar fi fost doar cifre romanesti, aveam imediat sute de "hanalisti" de la iRealitatea si Anateme care urlau cu spume la gura si ochi injectati ca e "minciuna".

      Dar e vorba de cifre monitorizate si calculate de FMI/UE, adica cu un grad de fiabilitate mult mai ridicat.

      E limpede ca Romania a trecut de criza, incepe cresterea economica, pe baze mult mai solide, cu obiective foarte clare: sa absorbim anual cateva miliarde de la UE, sa ne concentram pe energie si transporturi, sa renuntam la companiile de stat care sunt gauri negre financiare, etc.

      Un succes nu e al guvernului PDL sau al lui Basescu, e un succes pentru toti romanii ca tara lor sa creasca economic si sa fie mai apreciata.
      • -1 (15 voturi)    
        Rammy si 1miliard mai putin la datorie (Marţi, 8 februarie 2011, 11:16)

        nenea [anonim] i-a raspuns lui 1miliard mai putin la datorie

        dormiti in continuare.
        chiar nu va deranjeaza atunci cand cineva din exterior (si inca o "banca"!) spune ca regleaza politicile romaniei? nu vi se pare cel putin...ciudat?pentru voi totul este bun, daca este soptit de fmi. de unde este clar ca a trecut criza? despre ce succes vorbesti omule? eu vad numai falimente si somaj in crestere, la care se adauga banci care sunt deasupra legilor si preturi in crestere. la ce succes te referi? la cel bancar din romania? la cel global al multinationalelor? da, ei au mers din succes in succes in tara noastra.
        • 0 (8 voturi)    
          tu dormi... (Marţi, 8 februarie 2011, 14:00)

          suca [anonim] i-a raspuns lui nenea

          nu ma deranjeaza cand o institutie externa, cu experienta, imi regleaza politicile economice. politicienii romani sunt cam populisti. daca este sa ne uitam in perioada 2007-2008 gasim exemple adevarate. faptul ca dai drumul la credite si scoti baremul de 35% nu se cheama crestere economica ci iresponsabilitate.
          faptul ca ai crestere economica de 8% si un deficit de 5,7% nu se chema ca ai aplicat politici economice adevarate.

          verifica un pic ce este cu falimentele sa vezi adevaratele cifre. iar somajul chiar a scazut si suntem sub media europeana.
          euro n-a mai crescut de mai bine de un an. s-a stabilizat intre 4,2 si 4,4. deficitul comercial este la un minim istoric de la revolutie.
          exporturile au inregistrat si ele un record de la revolutie incoace.
          agricultura a avut iar recorduri.
          si mai pot sa-ti aduc exemple de cresteri.
          dar tu dormi si asculti ce spune un turnator si un infractor la tv.
          • 0 (0 voturi)    
            Hmmm (Marţi, 8 februarie 2011, 23:03)

            MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui suca

            Experienta in ce?
            In instituirea "economiei de piata" in tarile din America de Sud?
            In prabusirea Argentinei realizata de acelasi individ care ne da noua lectii si "solutii"?
            Esti cel putin naiv...
          • 0 (0 voturi)    
            Mda (Miercuri, 9 februarie 2011, 14:06)

            dl [anonim] i-a raspuns lui suca

            Ma deranjeaza oarecum ca FMI-ul isi da cu parerea public ref la felul cum trebuie facuta reforma in RO dar presupun ca e apanajul celui care a imprumutat o galeata de bani in vremuri negre.
            Ma deranjeaza insa enorm povestea cu liberalizarea pietei de gaze, povestile d-lui Franks cum ca asta ar fi in avantajul RO sa le lase pt. altii, adevarul este ca aceasta masura e in dezavantajul clar al companiilor romanesti care pierd avantajul competitiv al unui pret mai mic, deasemenea masura e in avantajul clar al companiilor private de exploatare a gazului (resursa ce apartine RO) ce vor putea sa mareasca preturile la nesfirsit in absenta reglementarii pretului de catre autoritatile RO (vedeti ce s-a intimplat cu benzina).
            Am dat credit pina acum Guvernului Boc si cred ca a luat niste masuri foarte curajoase si bune dar daca nu se opune acestei sugestii sorry dar vorba lui Antonescu: Trebuie sa plece!
      • +3 (5 voturi)    
        criza e departe de a fi terminat, (Marţi, 8 februarie 2011, 11:48)

        bancher [anonim] i-a raspuns lui 1miliard mai putin la datorie

        insa, din declaratiile FMI, deduc ca am trecut de prima etapta: sfarsitul inceputului.
        Urmeaza inceputul sfarsitului crizei, dar cred ca in 2 ani trece si asta.
      • +2 (2 voturi)    
        Nu prea inteleg... (Marţi, 8 februarie 2011, 16:31)

        srg123 [anonim] i-a raspuns lui 1miliard mai putin la datorie

        ...cum vine asta cu liberalizarea pretului la energie.
        In Romania avem monopol in acest sector. Sau ma rog, oligopol.
        Si atunci cum ar putea liberalizara sa duca la scaderea pretului? Sau macar la stagnarea lui?
        Bun, inteleg ca odata cu asta consumatorii nerezidenti cumpara de la noi si pt asta tb sa plateasca un pret aliniat cu cel european pt a nu fi acuzati de dumping. Dar noi, astia micii, de unde cumparam energie? Si mai ales la ce pret?
      • 0 (0 voturi)    
        Credibilitate (Miercuri, 9 februarie 2011, 9:22)

        a [anonim] i-a raspuns lui 1miliard mai putin la datorie

        de "credibilitate", nu de "fiabilitate"
    • +5 (11 voturi)    
      daaa ? bine la ce nivel ? (Marţi, 8 februarie 2011, 11:15)

      c [anonim] i-a raspuns lui Rammy

      La nivelul la care te referi tu mergea mult mai bine pe vremea lui Ceausescu. Aveam o economie destul de buna. Faceam pe vremea aia: masini, camioane, elicoptere, avioane, trenuri, vapoare, autobuze, tramvaie, metrouri, tractoare, combine, calculatoare...multe altele. Acum nu prea mai facem nimic. Trebuie sa ne bucuram ?

      Dar data te referi la omul de rand atunci:
      - a aparut legea falimentului personal, cum e in lumea civilizata ?
      - in caz ca te imbolnavesti poate cineva sa te diagnosticheze sau sa te opereze in Romania ?
      - isi poate gasi lumea un loc de munca cu salariul mediu in UE ?
      - exista ajutor de somaj in Romania cu macar 50% din salariu cateva luni ?
      - poti sa obtii in Romania un credit imobiliar/de consum cu dobanda medie oferita in UE ?
      - are lumea puterea de cumparare macar la media UE ?
      ...etc.
      Dupa parerea ta, de ce ar trebui sa sarim in sus de bucurie ?
    • +2 (4 voturi)    
      Creste pretul la gaze (Marţi, 8 februarie 2011, 14:41)

      D [anonim] i-a raspuns lui Rammy

      ''Abordarea nu este cresterea brusca a preturilor, ci permiterea fortelor pietei sa lucreze si sa se ajusteze singure. Comisia nu cere crestera imediata a preturilor la gaze acum, ci trecerea la un sistem guvernat de piata'' - toata povestea asta o sa se simta in buzunarul meu si al tau si tuturor Romanilor, nu ma incalzeste cu nimic ca primim laude ca pe hartie tot merge bine si mi arunca in fata prognoze ca o sa fie bine. Au trecut 21 de ani indiferent de guvernare tot in criza suntem. Am votat PDL si raman la acelasi vot, problema e alta o sa mai treaca inca 30 de ani sa se intample ceva, si sa fiu al naiba daca o sa-mi nenorocesc copiii in rahatul asta de tara cu tot cu guvernatii lor indiferent de culoare
  • +2 (12 voturi)    
    Declaratii FMI (Marţi, 8 februarie 2011, 11:17)

    costel [anonim]

    Deci nici Basescu,nici Boc nu au mintit cind au afirmat ca economia s-a stabilizat.Daca rominii vor vota in 2012 USL praful se va alege dee ceea ce a construit pina acum PDL.
    • +1 (5 voturi)    
      este destinul marilor conducatori... (Marţi, 8 februarie 2011, 11:48)

      tantza [anonim] i-a raspuns lui costel

      ...sa dispara dupa perioada de criza: asa s-a intamplat si cu Churchill care a pierdut alegerile imediat dupa razboiul pe care l-a dus singur.
      si nu mi se pare ca Anglia a dus-o mai rau...
      asa ca.. de ce nu? hai sa vedem si cu USL cum este!
      • +2 (4 voturi)    
        ai dreptate doar partial (Marţi, 8 februarie 2011, 14:04)

        suca [anonim] i-a raspuns lui tantza

        Churchill a pierdut alegerile dar ai vazut cine a castigat alegerile atunci?
        vezi vreo asemanare intre USL si partidul laburist?

        si omiti sa mai spui ceva :)
        la urmatoarele alegeri, Churchil a castigat alegerile in 1951 si a redevenit prim-ministru Angliei. deci n-a disparut din scena politica.

        Daca e sa luam in calcul exemplul dat de tine, de ce sa nu invatam din istoria Angliei si sa nu facem gresalal lor de atunci? :)
    • +2 (4 voturi)    
      asta e mersul democratiei: (Marţi, 8 februarie 2011, 11:52)

      bancher [anonim] i-a raspuns lui costel

      lumea te judeca si pierzi alegerile pt ca ai facut reforma; dar dupa 4 ani lumea te judeca din nou, si le recastigi la un procent mai mare decat prima oara.
      • 0 (2 voturi)    
        Yeah, right. (Marţi, 8 februarie 2011, 12:02)

        AlinN [anonim] i-a raspuns lui bancher

        Sa inteleg ca de-aia PNT-CD este in topul politicii romanesti acum...
        Hai sa-ti descriu un scenariu de groaza si crede-ma daca un lucru rau in ceva planuit de tine se poate intampla, de obicei se intampla, asa ca n-ar fi bine sa nu tii cont de el:
        lumea te judeca si pierzi alegerile pt ca ai facut reforma; cei care vine dupa tine profita de situatia relativ buna pe care o gasesc, consuma prosteste, si tot ei sunt alesi si dupa 4 ani.
        Lumea este proasta, domnul bancher si dumneata ar trebui sa cunosti acest aspect cel mai bine.
        • +2 (2 voturi)    
          din pacate PNTCD nu a facut decat (Marţi, 8 februarie 2011, 12:40)

          bancher [anonim] i-a raspuns lui AlinN

          partial reforma, si de aceea lumea nu i-a mai votat din nou. Au imbinat reforma cu coruptia, si lumea nu a uitat coruptia, de aceea au iesit din istorie.
          Dar au fost cazuri in tari este europene (ex Cehia, Polonia), unde reformistii au pierdut alegerile, ba vreo doi ani fostul prim ministru al Cehiei a umblat cu garzi de corp dupa el, ca il linsa lumea pe strada; asa de dura a fost reforma la unii. Dupa 4 ani acelasi prim ministru a recastigat alegerile, pt ca oamenii si-au dat seama ca reforma era dura, dar absolut necesara.
          Acum ramane de vazut ce se va intmpla la noi: acest guvern va duce reforma pana la capat, si f posibil ca la alegeri sa revina in top, sau coruptia il va arunca la groapa de gunoi a istoriei, cum a fost cu PNTCD.
    • +1 (3 voturi)    
      cum isi permit oficialii? (Marţi, 8 februarie 2011, 14:36)

      curios [anonim] i-a raspuns lui costel

      sa zica altceva decat parerea lui Ponta si Crin? adica J.Franks nu a fost inca destituit asa cum a cerut Felix? ca la fel au spus M.Isarescu si M.Tanasescu nu conteaza, e important ce zice R.Soviani.
  • +1 (13 voturi)    
    FELICITARI ! (Marţi, 8 februarie 2011, 11:20)

    Carmen [anonim]

    Se pare ca atat de hulitul guvern Boc a facut o treaba foarte buna. Nimeni nu spune ca au fost perfecti in mod deosebit la capitolul comunicare au stat jalnic...dar daca stau sa ma gandesc bine decat sa fii un gargaragiu si sa nu faci nimic mai bine taci si faci.
    • +1 (3 voturi)    
      inca nu au facut mare lucru, (Marţi, 8 februarie 2011, 11:59)

      bancher [anonim] i-a raspuns lui Carmen

      pt ca reformele trebuie duse pana la capat, ca sa aiba rezultatele preconizate. Au inceput o reforma a statului si a economiei, care rea-buna, trebuie continuata. Costurile sociale sunt dureroase, dar si eu daca eram prim ministru as fi facut la fel, indiferent de costurile sociale. Orice guvernare ar fi fost, nu mai puteam continua ca pana acum doi ani, adica sa consumam mai mult decat am produs. Reforma si restucturarea trebuiau facute, poate nu in forma in care au facut-o ei, dar trebuiau facute.
      Acum problema este continuarea reformei!
      • +2 (4 voturi)    
        tot vorbesti de reformele incepute... (Marţi, 8 februarie 2011, 14:05)

        costica [anonim] i-a raspuns lui bancher

        chiar crezi ca ceea ce face guvernul Boc este reforma ??!! In opinia mea asta inseamna reducerea cheltuielilor, pentru ca nu mai au bani!!! ATAT. REFORMA inseamna a imbunatati ceva, a avea criterii de EFICIENTA, DE MANAGEMENT PERFORMANT, DE PROFESIONALISM, DE OBIECTIVE STATEGICE clare de realizat, ori ce fac astia nici pe departe, au scazut cheltuielile dupa nici un criteriu decat lipsa banilor. Asta nu e reforma !!! Citeste te rog in CAPITAL de ieri ce zice un profesionist despre aceste "reforme" ale Guvernului Boc si spune-mi parerea ta. Reformarea Romaniei in opinia mea este imperativ necesara, dar guvernul Boc nu este in stare sa o faca, din pacate. Pierdem inca 2 ani si va fi greu de recuperat aceasta perioada. Insasi faptul ca BM si FMI asista Romania, singura tara din fostul bloc comunist asistata de BM la reforme structurale de baza, celelalte state le-au terminat in 2010, ori noi ne chinuim in 2011 cu asistenta BM si FMI pentru ca Guvernul nu e-n stare sa le faca singur !!! Si mai astepti de la astia sa faca reformele dure si necesare Romaniei ?!

        http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/modernizarea-statului-vs-competenta-143846.html
        Si tot in CAPITAL de azi, vezi ce zice Florin Pogonaru despre Acordul cu FMI si reformele lui Boc !!
        http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/acordul-cu-fmi-nu-a-facut-bine-mediului-de-afaceri-143929.html
        • 0 (2 voturi)    
          profesionistul in cauza? (Marţi, 8 februarie 2011, 14:41)

          curios [anonim] i-a raspuns lui costica

          a condus macar o bucatica de guvern candva? cand o masura buna pt. unii ii dezavantajeaza pe altii? cand trebuie sa alegi intre doua rele ? cand orice ai face te injura cineva? cand orice faci se invoca motive ascunse? cand iti este atacata si al treilea stra-unchi si stra-matusa? cand in cartierul in care ai stat cand erai la scoala nu se poate pune macar o cismea publica, iar la cresa pe care ai urmat-o nu se poate schimba nici un burlan fara urletele echidistantei prese?
          • -1 (1 vot)    
            scuza-ma daca nu intelegi... (Marţi, 8 februarie 2011, 14:49)

            costica [anonim] i-a raspuns lui curios

            cei care conduc trebuie sa aiba capacitatea de a putea face si de a convinge oamenii ca ceea ce fac e ceea ce au ei nevoie !!! la guvernul boc nu merge niciuna !!!!!!!!!!!!!! restul, poti sa spui tu multe, sunt detalii care nu schimba datele problemei grave a romaniei, problema numita competenta si profesionalim.....
            ai citit articolul din capital sau ce-a declarat azi dl pogonaru????
            • 0 (0 voturi)    
              intre ginerele lui Chitac (Marţi, 8 februarie 2011, 17:32)

              curios [anonim] i-a raspuns lui costica

              si guvernatorul BNR plus J.Franks, plus M.Tanasescu pe cine ar trebui sa cred? Pogonaru din al sau pdv(corect) poate sa ceara sa nu plateasca nici taxa! asta inseamna ca guvernul trebuie sa se adape la lumina AOAR? Iar cand ceilalti dinAOAR, alde Copos si Voiculescu spun ca nu enicio reforma, stiu exact de ce o spun si cred ca MINT ORDINAR!
              • 0 (0 voturi)    
                ce-a spus Jeffrey Franks??!! (Marţi, 8 februarie 2011, 20:17)

                costica [anonim] i-a raspuns lui curios

                la fel a spus si in 2009 si in 2010 si uite ce-a iesit!!! Pai, nu zicea Franks ca Romania va avea crestere economica in 2009 si in 2010 si BM, la fel !!! Lasa-ma cu ce zice Jeffrey Franks!! Deocamdata acordul cu FMI a adus saracie lucie!!!!
  • +3 (3 voturi)    
    Sa spunem ca (Marţi, 8 februarie 2011, 11:50)

    Sorin [anonim]

    asta ar fi momentul zero .Capacitatea guvernentilor cred ca va sta in crearea conditiilor ca absorbtia fondurilor (un deziderat extrem de dificik) sa se realizeze eficient si cu beneficii pentru cei care stiu, pot si vor sa o realizeze. sistemul evaluarilor de proiecte este greoi, ideea generala este ca daca nu ai bani ,n-ai de ce sa speri la a lua fonduri,etc. Semnalul de incredere ca statul va crea sistemul de care solicitantii fondurilor au nevoie si anume, evaluare corecta, respectarea contractelor privind prefinantarile si rambursarile ,trebuie sa-l dea Guvernul prin structurile de care dispune.In caz contrar-vorbarie goala. Aceasta va fi masura adevaratei competente a executivului!
  • +1 (5 voturi)    
    Optimism moderat (Marţi, 8 februarie 2011, 11:52)

    Metec [utilizator]

    Obisnuit fiind sa citesc despre critici ale organismelor internationale fata de Romania, trebuie sa recunosc ca sunt placut surprins de laudele acestor domni, fata de Guvern. Inca o data se dovedeste ca opinia publica interna este decuplata de la realitatea economica si politica vest-europeana si lucrurile se vad invers in Romania, fata de Occident. Iata ca masurile economico-sociale adoptate de Guvernul Boc, amarnic contestate in tara, sunt bine privite de autoritati exigente precum FMI, Banca Mondiala si Uniunea Europeana! Sa nu se vina iarasi cu placa nationalist-xenofoba: "pai, da, ca sunt straini si vor sa ne ingenuncheze!", ca nu tine. Daca nu aveam plapuma FMI si UE, am fi ajuns intr-o situatie precum cea din 1997-1998, cand Romania avea o inflatie de 40%/an si curs valutar dezastruos. Acum, nu ne ramane decat sa eliminam ultimele ramasite ale comunismului (proprietatea statului asupra companiilor nationale) din economie si sa lasam piata sa dicteze. Vivat Adam Smith! "laissez faire, laissez passer" si "mana invizibila a pietei" vor aduce economia insanatosita a Romaniei la nivelul celor din UE. Vom avea crestere economica pe baza productiei si exporturilor, nu pe baza importurilor si consumului. Asa vom crea o economie de care sa profite si urmasii nostri, nu doar pescuitorii in ape tulburi si amatorii de tunuri.
    • 0 (2 voturi)    
      numai DACA (Marţi, 8 februarie 2011, 14:43)

      cinic [anonim] i-a raspuns lui Metec

      opinia publica interna o constituie vuvuzelele atunci ai dreptate. Cei de la Bals (ai vazut cumva stirea la A3?) unde se face o investitie nu sunt decuplati. Pensionarii grupa 1 si 2 nu sunt decuplati. Si nici urlatorii de la iRTV si A3 nu sunt decuplati, dar sunt platiti sa o descrie exact pe dos.
  • 0 (4 voturi)    
    corect (Marţi, 8 februarie 2011, 12:01)

    coco [anonim]

    Nici macar o secunda nu m-am indoit de eficienta masurilor luate de Boc.Chestia ca ei nu au stiut sa comunice. Este adevarat ca felix si vintu au fost prea preocupati de darimare, fiind in alerta cind au vazut ca toate aceste masuri chiar ar putea sa lucreze.Din aceasta cauza cred ca trebuie folosit tv si radio natioanale, pentru a le mai lua din monopolul visat de felix si vintu.Gargara aruncata de opozitie cum ca ele trebuie sa fie neutre este apa de ploaie in aceste conditii, in care pina si fiinta RO este amenintata de campaniile de presa care le fac felix si vintu.Si mai cred ca este bine sa se dea mai puitna importanta la ce face si gindeste opozitia, noi vrem sa aflam lucruri reale care chiar se intimpla si nu pareri ale unora si altora
  • -2 (4 voturi)    
    "o baza de date clara a tuturor arieratelor"..... (Marţi, 8 februarie 2011, 13:01)

    costica [anonim]

    adica, ai nostri habar n-au..... cat priveste arieratele companiilor de stat, toate datoriile lor catre statul roman(si ce salarii babane se castiga pe-acolo, media salariilor in aceste companii e sfidatoare si ele sunt pline de datorii la stat, dar e bine, bine foarte bine in Romania zice Boc!!!) reprezinta cam deficitul bugetar al romaniei... adica statul roman marinimos tine aceste gauri negre in functiune cu pierderi uriase si arierate pe masura si scade salarii, pensii, pune taxe peste taxe ca vor fugi investitorii ca de dracu' de Romania.... asta e reforma lui Boc, arata bine, foarte bine Romania , nu ??!!! Nici o sansa, sa vina alianta opozitiei sa ne scape de incompetentii astia !!!!!!!!!!
    • +1 (3 voturi)    
      s-au nascut in 2009? (Marţi, 8 februarie 2011, 14:49)

      cinic [anonim] i-a raspuns lui costica

      la 31.12.2008 nu existau arierate? dar la sfarsitul guvernarii Nastase? CNH a beneficiat de TREI ORI de stergerea datoriilor si NU sub guvenrul Boc si a facut din nou datorii (e normal, caci extractia de huila nu poate fi rentabila in RO). Poti sa ai curent electric ieftin pt. populatie si Termoelectrica pe profit? A avut cineva curajul sa inchida pur si simplu CNH?? sau Metrorex? sau RADET? Va inchide USL minele, tocmai ei care abia l-au activat pe Miron Cosma? va inchide USL firma RADET, sau Metrorex - citadela sindicala PSD? va reduce CFR efectivele sub guvern USL?
      • -1 (3 voturi)    
        nu, n-au fost mai breji nici aia dinainte... (Marţi, 8 februarie 2011, 15:10)

        costica [anonim] i-a raspuns lui cinic

        dar aiurerile astea cu reformele lui Boc sunt deja aberatii, ce face azi Guvernul Boc nu e reforma, e scadere de cheltuieli, ATAT. Mai multe am tot comentat.....Vezi ce spune azi Dl Pogonaru.....
        • -1 (1 vot)    
          tu dela cine iei leafa? (Marţi, 8 februarie 2011, 17:34)

          cinic [anonim] i-a raspuns lui costica

          Pogonaru, Felix sau ...? esti platit per postare? PS.Nu cred ca iei leafa de la Copos - e prea zgarcit!
          • 0 (0 voturi)    
            libertate si democratie.... (Marţi, 8 februarie 2011, 19:37)

            costica [anonim] i-a raspuns lui cinic

            1. Romania este un stat democratic iar noi cetatenii ei suntem oameni liberi si avem libertatea opiniilor. Daca nu intelegi ce inseamna asta, mai documenteaza-te.
            2. Daca eu am libertatea opiniilor si nu trebuie sa dau socoteala nimanui cat timp nu incalc legea romaneasca, in schimb cei care conduc Romania TREBUIE sa dea socoteala pentru ceea ce fac in fata romanilor care i-au votat. Asa zice LEGEA romaneasca .
            In CONCLUZIE: opiniile mele sunt libere si nu intereseaza pe nimeni soarta si timpul meu, ceea ce face Guvernul Romaniei este treaba noastra, a tuturor romanilor. Asa zice DEMOCRATIA .
            Mai multe informatii, pentru o evidenta necesitate de documentare si instruire iti recomand literatura de specialitate !!!! Sau studii de specialitate in Universitati de prestigiu, dar ziua, nu seara pe la Dimitrie Cantemir sau Universitatea de Vest din Arad, cum e la moda pe la ministrii PDL, adica Dna Udrea sau Dl Igas.....
  • -1 (1 vot)    
    Deci prudenta! (Marţi, 8 februarie 2011, 18:03)

    sdajkviuqce [utilizator]

    E bine pana acum, dar sa nu ne imbatam prea tare cu apa rece. Suntem in mijlocul mlastinii si mai avem pana la malul celalalt. Asta fara sa mai punem la socoteala pe piratii din interior. Daca va da Doamne sa o tina Guvernul tot asa in mod cert ne va fi bine tuturor.
  • 0 (0 voturi)    
    Tare as vrea (Marţi, 8 februarie 2011, 20:06)

    ariell [anonim]

    Daca celor de la fmi li se vor scadea lefurile cu 50/
  • 0 (0 voturi)    
    lege de salarizare unica si in companiile de stat (Marţi, 8 februarie 2011, 23:45)

    salariat la privat [anonim]

    1.taiati salariile si celor din companiile de stat,cu atat mai mult cu cat ca au datorii,au primit subventii de la stat si si-au dat salarii,prime si sporuri nesimtite, care in final degreveaza si bugetul de stat si cel de pensii.
    lor,ca masa de manevra,pt putere, kiki,pe motiv ca au contracte de munca individuale, nu li s-au redus salarile cu 25% incepand iulie 2010,ca celorlalti bugetari.
    2.trebuie o lege de salarizare unica si la regiile de stat.altfel,nu se pot tine in mana salariile babane care si le dau.
    luati ex.legea 57/1974, cu un raport 1/6, stabilea salariile pt cca 10 milioane de salariati,iar problema salariilor era tinuta in mana, in acea epoca:nu existau abuzuri salariale de genul celor de astazi.
  • 0 (0 voturi)    
    baietii destepti din energia hidro au alte reguli (Miercuri, 9 februarie 2011, 0:06)

    megawatt [anonim]

    de ce la pretul energiei electrice, nu sunt aceleasi considerente, cum ca pe piata sunt preturi diferite si totusi statul a prelungit contractatul cu alro slatina, sa, pana in 2018, energie hidro la cel mai mic pret?
  • 0 (0 voturi)    
    industrie vs agricultura (Miercuri, 9 februarie 2011, 0:13)

    salariat [anonim]

    de ce nimeni nu vorbeste de situatia jalnica a agriculturii: dezorganizare, evaziune, contrabanda, specula, etc, care, pe fondul inflatiei si cresterilor preturilor cu procente formate din 2 cifre la pensii salarii si diminuate, poate conduce la criza alimentara= foamete?
    • 0 (0 voturi)    
      oare de ce? (Miercuri, 9 februarie 2011, 9:08)

      precaut [anonim] i-a raspuns lui salariat

      Romania a fost granarul Europei cand NU erau 4,5 milioane de proprietari de pamant cu medie de 0,5 ha.!!! Nici 0,1% din tarani nu s-au asociat (cifra oficiala), nu s-au inscris la fisc. Nu pot primi nici bani europeni pt. asta. Iar cand pe la Brasov s-au asociat unii ca sa-si cumpere o masina de sortat cartofi, urletele vuvuzelelor erau ca s-a facut o asociere comunista.
    • 0 (0 voturi)    
      ue recomanda cap-urile.. (Miercuri, 9 februarie 2011, 11:18)

      fost ceapist [anonim] i-a raspuns lui salariat

      ..si noi avem experienta in organizarea asta**
      fara a mai visa caii verzi pe pereti,de la altii,care la noi se adapteaza greu sau cu pierderi proprii inestimabile(70% importuri-valuta forte se duce afara,necompensata cu exporturi=>deficit bugetar->salarii taiate->pensii imposibil de platit->investitii proactive=0->faliment...)
      *pt distributia produselor agricole autohtone, sa ia ultima organizare din "89 a guvernului dascalescu: Ministru secretar de stat la Ministerul Agriculturii si Industriei Alimentare, sef al Departamentului pentru Contractarea, Achizitionarea si Pastrarea Produselor Agricole tov. Ion Albuletu, iar pt legume organizarea vestitei intreprinderi de stat: Legume si Fructe,sa.
      *pt desubordonarea statului si poporului roman fata de supermarketurile straine(peste 70% importuri) si evitarea crizei alimentare, sa caute sa schimbe legislatia si cutumele primarilor de orase mari din ultimii 20 de ani,care le-au asigurat acestora conditii de asezare in localitati, contra unei simple chirii(plus spaga,de care fac vorbire la ue,cand ne critica cu coruptia), fara sa le impuna de a se aproviziona din productia agricola autohtona(offset agricol).
    • 0 (0 voturi)    
      fostul granar al europei (Miercuri, 9 februarie 2011, 11:21)

      om de la oras [anonim] i-a raspuns lui salariat

      la nicio tv comerciala,ziar,radio,sa-cele cu ratingul cel mai mare, subiectul arzator al agriculturii noastre, care inainte de "90 ne dadea la toti de mancare, mai mult sau mai putin, dar ne dadea-productia agricola, fiind excedentara nevoilor popwulatiei,
      la nicio tv zic,nu se face nicio promotie dezvoltarii noastre agricole deoarece orice: profesor, invatator, doctor, inginer agronom, muncitor,sa fug de "viata la tara"!statul, in afara unor subventii primite de la ue nu se implica cu nimic.ori se stie ca in mod spontan procesele de autoorganizare pot dura mii de ani, cand fi-va poate prea tarziu.
      nefiind nimic spectaculos in munca pamantului, la tara,toate tv vorbesc in general de subiecte mondene, de divertisment, politice, de viata usuratica din cluburile si despre pitipoancele de fite de la oras,samd.

      chiar si unele initiative, ca cea conf unei directive ue, cu un imprumut nerambursabil de 20000 euro daca o famile se stabileste cu o afacere la tara, sunt luate in deradere cu stiinta,sau nestiinta, de catre cozile de topor antinationale.
      macar ias-urile daca se pastrau si tot se dadea de mancare,contracost ,intregii popwulatii a tarii. dar,tot asa,n-au putut fi pastrate de galagia celor intersati,kiki, de proprietatea particulara. particulara,particulara, dar pana la interesele strategice ale tarii!
      macar experienta de conducere de dinainte de "90, daca se pastra: presedintele, prim ministru, primii secretari(prefectii de azi) se ocupau indeaproape de productia agricola.inainte de acest episod, fiind o tara eminamente agrara, cautam sa completam acest statut, sa ajungem o tara industrializata.
      acum,cand 70% din alimnte le aduc din import la preturi din ce in ce mai mari,supermarketurile(s-ar putea ca salariile si pensiile obisnuite sa nu poata face fata acestor preturi), fara a le pune conditii la instalarea lor la noi pt offset agricol(decat comisionul gras luat de fiecare primar de mare oras), tanjim dupa statutul anterior de granar al eu, macar "89
  • 0 (0 voturi)    
    E promitator (Miercuri, 9 februarie 2011, 9:42)

    Claudiu123 [anonim]

    Cred ca Jefy Franks da incredere romaniei si pe buna dreptate... Cu siguranta criza a cam disparut si usor usor de putem gandi la o crestere catusi de cat sanatoasa.. chiar daca e si cu ajutorul lor... sunt foarte de acord ca o companie cu experienta cum e FMI sa conduca politicile economice ale tarii fasta de spagarii si blatistii astia de la noi care le sta ochii duar pe bagat bani in buzunar si nu ii intereseaza de altii


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri