Numarul tinerilor e in scadere, iar al celor varstnici in crestere. Cum traducem asta?

de Dan Popa     HotNews.ro
Luni, 14 februarie 2011, 12:15 Economie | Finanţe & Bănci

Populatia Romaniei descreste, lucru care poate insemna in viitor o presiune mai mare asupra bugetului de pensii, dar si o potentiala scadere a cererii de credite in retail. În luna decembrie s-au născut 9 copii si au murit circa 13 romani la mia de locuitori. Acest excedent, spor natural negativ, a determinat scăderea numărului populaţiei în luna decembrie cu 6.979 persoane, anunta INS. Cum interpretam comunicatul Statisticii?

Potrivit INS, la oficiile de stare civilă s-au înregistrat în luna decembrie 3.845 căsătorii (2,1 căsătorii la 1000 locuitori), în scădere cu 1.275 căsătorii comparativ cu luna precedentă. Prin hotărâri judecătoreşti definitive s-au
evolutia populatiei
Foto: Hotnews
pronunţat 3.073 divorţuri (1,69 divorţuri la 1000 locuitori).

Numarul celor din grupele de varsta 0-19 si 20-39 de ani e in scadere, in vreme ce numarul celor in varsta de 40-60 si peste (viitorii pensionari) creste. In aceste conditii nu e dificil de anticipat un grad de dificultate mai mare in a asigura nevoile sistemului de pensii. Cererea de creditare din partea persoanelor fizice este si ea in scadere asa incat pe zona de retail bancar volumele mai mici de credite ar putea fi compensate in viitor prin cresterea veniturilor din comisioane sau taxarea altor operatiuni. Numai viitorul ne va spune cum se vor petrece lucrurile.

Restul datelor poate fi gasit in comunicatul INS. Numărul născuţilor vii a fost mai mic cu 879 în luna decembrie 2010 faţă de aceeaşi lună din 2009, iar numărul persoanelor care au decedat a fost mai mic cu 1.384 faţă de luna decembrie 2009.

În luna decembrie 2010 numărul populaţiei a scăzut cu 6.979 persoane, în timp ce în luna decembrie 2009 a scăzut cu 7.484 persoane. Numărul căsătoriilor a fost în luna decembrie 2010 cu 664 mai mic decât în aceeaşi lună din anul precedent. Prin hotărâri judecătoreşti definit
Vezi si un alt text legat de evoluatia raportului pensionari/salariati.













Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

6127 vizualizari

  • +8 (12 voturi)    
    Simplu (Luni, 14 februarie 2011, 12:23)

    Analfabet [anonim]

    E clar. Nu se mai nasc tineri, ci doar batrani.
    • +6 (6 voturi)    
      comic (Luni, 14 februarie 2011, 12:52)

      vali2 [utilizator] i-a raspuns lui Analfabet

      :))) Se nasc doar batrani :)))

      Buna poanta ;))
    • +8 (8 voturi)    
      Tara arde (Luni, 14 februarie 2011, 12:57)

      apc [anonim] i-a raspuns lui Analfabet

      Tara arde si baba vorbeste de creditare. De parca de banci ducem noi grija. Ne-om descurca si fara ele.

      Apoi compari casatoriile din decembrie cu alea din noiembrie ca sa dovedesti ce ? Ca de sarbatori si in postul craciunului nu se fac casatorii ?

      Ori compari tot sezonul 2009 cu 2010 ori te lasi de meserie...
      • -3 (5 voturi)    
        fara credite (Luni, 14 februarie 2011, 14:41)

        leeloo2 [utilizator] i-a raspuns lui apc

        fara credite nu o duci bine, nu intra bani in economie :)
        • +3 (5 voturi)    
          Sigur ca da (Luni, 14 februarie 2011, 18:02)

          apf [anonim] i-a raspuns lui leeloo2

          Sigur, banii sunt problema. Continuarea povestii o sa vina la toamna, cand toata lumea va realiza ca banii de hartie nu tin de foame, iar plasticul din care e facut leul sau cardurile bancare nici atat...

          Atunci vom vedea cat valoreaza o "ferma" proprie. Fermele pot reprezenta generic orice de la o simpla casuta la tara cu o sera de legume si cateva gaini pana la o adevarata ferma cu utilaje si dotari de ultima ora. Fiecare dupa buget, dupa posibilitati si dupa dorinta de a face o mica asigurare pentru el, familia lui sau pentru a oferi un sprijin si altora atunci cand tot mai multi Vasile si Ionel intra in faliment.

          Dar daca preferi sa-ti lasi banii in banca asteptand ca Ben sau Mugurel sa ti-i devalorizeze imprimand in draci, n-ai decat. Stai linistit ca si dolarii sunt buni. Am auzit ca bancnotele de 20 USD merg cel mai bine cu ketchup. Cica se inmoaie mai rapid hartia. Alea de 100 USD in schimb umbla zvonul ca sunt excelente pentru toaleta.

          Google: criza noastra cea de toate zilele
      • 0 (0 voturi)    
        ori ori (Marţi, 15 februarie 2011, 15:15)

        bperversul de pe tg ocna [anonim] i-a raspuns lui apc

        Ori suntem bagabonti, ori nu mai suntem
    • -1 (1 vot)    
      simplu (Luni, 14 februarie 2011, 18:40)

      Bazil [anonim] i-a raspuns lui Analfabet

      Extrem de simplu. Batranii fac sex protejat.
  • -2 (6 voturi)    
    Sa ne intoarcem !!!!??? (Luni, 14 februarie 2011, 12:27)

    escu [anonim]

    Tara este in cadere libera si nu vad nici un semn al opririi acestei hecatombe !
    Cred ca ar trebui sa revedem unele din ideile perioadei anterioare '89 ! Specifice Romaniei ! Atentie mare...unele sunt surprinzator de bune !!!
  • -2 (6 voturi)    
    mda (Luni, 14 februarie 2011, 12:38)

    eu [anonim]

    scapa cine poate, in 30-40 ani vor exista 10 milioane de pensionari si 1 milion de muncitori

    tinerii vor emigra intre timp, mai ales cei calificati, destepti care nu vor sa-si strice viata pentru 300 euro pe luna in romania.

    eu deja am dosarul depus pentru emigrare in australia, poate da Dumnezeu si pana la anu plec de aici.

    ultimul sa stinga lumina!
    • -2 (8 voturi)    
      :) (Luni, 14 februarie 2011, 12:59)

      rakkone [utilizator] i-a raspuns lui eu

      Sunt simpatici cei care aici fac foamea pe 300 euro (bani care in majoritatea covarsitoare a cazurilor le reflecta "calitatile" profesionale) dar care viseaza Eldoradouri in alte parti. De aici exclud medicii si unii dintre profesori, aceste categorii intr-adevar sunt platite in bataie de joc, medicii cu doar 10% din cat ar trebui sa ia.
      • +1 (3 voturi)    
        media (Luni, 14 februarie 2011, 13:08)

        spy [utilizator] i-a raspuns lui rakkone

        degeaba ai calitati profesionale. sa luam media salariilor aici si in strainatate. sint de citeva ori mai mari "afara".
      • +2 (4 voturi)    
        mda (Luni, 14 februarie 2011, 13:20)

        eu [anonim] i-a raspuns lui rakkone

        lucrez ca IT-ist, am liceu si facultate de informatica terminata (Cuza Iasi nu USH)

        program de 9 ore pe zi de administrare baze in oracle, mentenanta si alte "prostii" din astea marunte de care zici tu

        si am un salariu de 1700 lei brut, din care vad vreo 1160 lei

        ia vezi in germania sau franta cat castiga un licentiat in informatica cu experienta de 3 ani in baze de date oracle... MINIM 1000 euro pentru inceput...

        asa ca lasa nesimtirea ca nu toti sunt ospatari si barmani cu 8 clase ca tine, unii au mai si invatat, si mai si muncesc, dar din pacate in romania munca nu este rasplatita, ci prostia, nesimtirea si smenuielile... cu cat esti mai prost si mai smecher cu atata esti venerat ca becali.

        cum ziceam, astept si mai am rabdare nitel sa se prelucreze si dosarul meu de emigrare in australia, ca nu am de gand sa-mi stric tineretea aici in romania
        • +2 (2 voturi)    
          slab (Luni, 14 februarie 2011, 14:36)

          dzeu [anonim] i-a raspuns lui eu

          imi pare rau sa-ti zic, dar ori esti foarte slab pregatit din punct de vedere profesional ori esti slab de inger. de ce nu-ti cauti alt job. vezi ca plateste si mai bine in domeniu sau chiar la tine in companie. trebuie doar sa ceri sau sa stii cum sa pui problema. stii vorba: nu-i fraier ala care cere... asa ati stricat multi piata ani la randul prin acceptarea unor joburi pe bani putini. intr-un fel va meritati soarta. vrei sa vin eu sa-ti negociez salariul? si prostia se plateste, poate de asta ai salariul asa de mic.
          • +1 (3 voturi)    
            mda (Luni, 14 februarie 2011, 15:35)

            eu [anonim] i-a raspuns lui dzeu

            handicapul meu este acela ca locuiesc si muncesc intr-un oras mic din provincie unde salariul mediu este si cel minim de 600 lei..

            cand ziceam la prieteni ca am salariu de 1700 lei brut... nu le venea sa creada acum 2 ani

            ca sa plec intr-un oras greu presupune multe riscuri si sacrificii pe care sincer nu stiu daca s-ar merita pentru inca cateva sute de lei in plus...

            combinat si cu faptul ca am experienta medie, si nici de cum avansata (ceea ce se cauta pe bani mult in romania)

            deci pentru un absolvent care direct de la licenta a reusit sa se angajeze ca junior si sa acumuleze deocamdata 3 ani de experienta in oracle nu e asa usor cum ziceti voi, si cum visati voi la salariile alea de 2000 euro la multinationale...

            da stiu si oameni care lucreaza numai pe acest segment, dar e diferenta de varsta si experienta de 10 ani intre mine si ei... si evident ca salariul e la fel.
            • +1 (1 vot)    
              buna scuza (Luni, 14 februarie 2011, 21:10)

              unu [anonim] i-a raspuns lui eu

              Dar cine te opreste sa iti cauti de lucrupe net? Este cu gramada.

              Dupa ce iti faci niste relatii poti face si 2-3000 de euro pe luna ca si freelancer.
            • 0 (0 voturi)    
              Pleaca (Marţi, 15 februarie 2011, 9:06)

              Lucifer [anonim] i-a raspuns lui eu

              Aplica pentru un job in strainatate. Don't worry - o sa te descuci. Am facut greseala de a nu pleca cand am avut 25 de ani. Acum imi pare rau. Acum nu mai pot pleca din alte cauze (familie, copii; daca ar fi asa de usor si pentru partenerul de viata sa isi gaseasca un job in strainatate , la fel cum ar fi pentru mine probabil nu am sta pe ganduri ...)
        • +1 (3 voturi)    
          :) (Luni, 14 februarie 2011, 15:24)

          rakkone [utilizator] i-a raspuns lui eu

          domnule ITist, la multinationala sugatoare de sange din popor unde prestez colaboram cu specialisti oracle. Pentru un asemenea specialist platim 400 euri PE ZI (companiei mama a lor), ei avand salarii de la 2000 euri in in sus. Depinde de ce stii sa faci, unde stii sa faci. Daca ai avea un nivel de pregatire corespunzator, ai lucra pe un asemenea post, daca stii doar sa instalezi oracle si sa faci doua backupuri, sa avem pardon, ai 12 mil salariu. Asta ziceam, cei care viseaza ca daca au o diploma automat STIU sa faca ce scrie in diploma si vor bani in consecinta, s-ar putea sa fie si dincolo la fel de dezamagiti ca aici.
          • -1 (3 voturi)    
            mda (Luni, 14 februarie 2011, 15:45)

            eu [anonim] i-a raspuns lui rakkone

            la 26 ani si 3 ani vechime in campul muncii ce experienta si pregatire sa am care sa fie platita corespunzator in romania stii tu ?

            in afara te plateste cu minim 700-800 euro din prima zi cand nu stii nimic, aici te plateste cu maxim 250 euro

            MUNCA E PLATITA... afara evident

            in romania numai daca esti directoras sau camatar poti spera la 1000 euro pe luna venit.

            ca de fapt aici e problema, tineretul ca mine care a terminat o facultate si are o calificare, mai are si nitel experienta de inceput, nu este platit corespunzator, ca sa te poti specializa in continuare,

            pai la cei 1160 lei lunar, de unde sa mai continui cu niste cursuri de oracle ? tu stii cat costa alea ? nicio firma din romania nu iti plateste cursurile

            pai in afara te duci si faci cursul si vii cu factura sa-ti deconteze la contabilitate.

            in romania du-te tu la seful direct si zii ca vrei sa acumulezi experienta, sa faci cursuri sa te specializezi in continuare...

            stii ce zice ? acelasi raspuns care l-am primit si eu

            "pai si firma cu ce beneficiaza ca tu te specializezi si acumulezi experienta? ca nu avem nevoie de asta, plus ca daca devii supracalificat, pleci si ma lasi aici fara om, si nu am chef ca la 2-3 ani sa angajez oameni ca apoi ei sa plece dupa ce se specializeaza pe banii mei"

            ASTA E ROMANIA, si de asta vreau sa scap, in afara mai ai sanse sa evoluezi profesional nu sa te plafonezi pe un post ca asa vrea seful tau, fiindca ii este frica ca pleci daca devii mai destept.. sau vrei bani mai multi.
            • +2 (2 voturi)    
              :| (Luni, 14 februarie 2011, 16:36)

              rakkone [utilizator] i-a raspuns lui eu

              - Nu sunt camatar, nu sunt directoras, sunt tot ITist, castig bine peste 1000 (ca asta ai dat tu la limita)
              - Specializarea se rezolva usor (intr-adevar daca firma are nevoie de specializarea ta), semnezi contract cu compania ca nu pleci o perioada si ti se platesc cursurile/examenele, asa se face peste tot. Ma inspaimanti, tu chiar crezi ca afara iti plateste firma specializare daca nu are nevoie de specializarea ta sau fara sa semnezi contract ca nu pleci???? Ca zici ca te duci la contab cu factura si gata, ceac pac, aia iti platesc.
              - Firma beneficiaza de specializarea ta, vezi ce am zis despre cam cat castiga o firma cu oameni specializati la nivel inalt. Daca nu aduci beneficiu, normal ca nu iti platesc.
              - Vezi pe un site de joburi din Australia, NZ etc cam ce joburi sunt si la ce salarii, cam ce se cere pentru ele profesional vorbind, ti se pare ca te califici? Vezi cat costa o chirie acolo, cati bani ai la tine cand pleci? din 12 milioane de lei pe luna ai strans 5-10000 de euro sa ai de rezerva pentru primele luni cand probabil nu iti vei gasi de lucru, vei rezolva hartiile, vei face cursuri de limba?
              - Cine te opreste sa fii freelancer, sa fii consultant pe picioarele tale? nu ai mai depinde de niciun sef, ai fi propriul sef.

              As tot putea veni cu observatii care sa imi sustina punctul de vedere si pe care tu vad ca nu le-ai luat in calcul, imi intaresti parerea ca cei care aici trag targa pe uscat nu vor avea succesuri grave nici dincolo, ba din contra, se vor alege cu si mai mari probleme financiare. Sau ajung capsunari sau manwhores, depinde de cat de bine arata.
              • +2 (2 voturi)    
                corect (Luni, 14 februarie 2011, 21:31)

                just me [anonim] i-a raspuns lui rakkone

                @ rakkone: absolut corect! Si pe mine ma uimesc cum nu iau unii in calcul si costurile de "afara" si cum sunt asa de naivi.... Si unii nici nu pricep ca, daca vrei, chiar poti face destule si aici. Bine, ca sa faci trebuie sa renunti la lamentari patetice si sa pui osul la treaba... si sa nu-ti mai cauti scuze penibile cand nu reusesti sa iesi la liman, ci sa cauti solutii
        • +2 (2 voturi)    
          Minciunica (Luni, 14 februarie 2011, 15:39)

          CAtalin [anonim] i-a raspuns lui eu

          Intamplator am acces la informatii despre veniturile salariatiilor de la oracle romania, si pentru cei din departamentul tehnic in romania nu exista salariu mai mic de 1000E, salariu de 1200 lei are femeia de serviciu.
          Si sunt cativa tehnicieni buni care ridica si 5-10.000 Euro lunar, si asta in Romania.
          Eu lucrez tot in IT si pentru ca stiu bine meserie, castig minim 2000 Euro lunar, si pot ajunge si la 5000E
          • +1 (1 vot)    
            mda (Luni, 14 februarie 2011, 15:51)

            eu [anonim] i-a raspuns lui CAtalin

            asa si ce varsta ai tu si ce nivel de experienta pentru cei 2000 euro ???

            zi-le asta si celor care au terminat facultatea acum 2-3 ani si care nu au nicio sansa nici macar la o calificare continua prin cursuri

            banii care ii faci, iti ajung numai sa supravietuiesti, daca vrei mai multi trebui 2-3 joburi sau sa te apuci sa furi si sa faci smenuieli

            ASTA E PROBLEMA in romania
            • 0 (0 voturi)    
              lucrez in IT si (Luni, 14 februarie 2011, 21:15)

              unu [anonim] i-a raspuns lui eu

              eu fac 4500 de euro pe luna si am terminat facultatea acum 3 ani. lucrez in schimb din anul 1, adica de 7 ani. nu mi-am pierdut vremea prea mult cu scoala.
              • 0 (0 voturi)    
                mai aberati mult ? (Marţi, 15 februarie 2011, 8:24)

                Victor [anonim] i-a raspuns lui unu

                Mai baieti, hai sa fim seriosi, a visa 4500E / luna este un lucru , ai si obtine este altceva. Ce spuneti voi acolo sunt vise. In primul rand "eu" a si spus ca nu lucreaza in Bucuresti, pentru provincie salariile de peste 2000RON sunt un lucru extrem de rar. In al 2-lea rand nu mai aberati cu salarii de 4500E pe luna doar ca sa va dati mari , in Bucuresti salarile din IT sunt cuprinse intre 450E si 1200E , peste 1200E avand doar managerii si directorii de IT sau daca cum a spus si altcineva te specializezi in cadrul companiei dar sunt extrem de rare cazurile astea. Si asta doar daca lucrezi intr-o companie mare.
              • +1 (1 vot)    
                La ce companie? (Marţi, 15 februarie 2011, 9:09)

                mcris [utilizator] i-a raspuns lui unu

                Si ce aplicatie?
            • 0 (0 voturi)    
              dar stai (Luni, 14 februarie 2011, 21:21)

              unu [anonim] i-a raspuns lui eu

              tu de ce nu iei in calcul si cat costa o chirie acolo unde zici tu ca faci nus cati bani ca si incepator? eu cand m-am angajat prima data aveam 250 de euro pe luna. am tras tare si dupa 3 ani aveam 1700 de euro pe luna.


              dar depinde cat iti dai silinta. e usor sa spui ca Romania nu iti ofera aia sau aia cand tu nu iti bati capul.
          • +1 (1 vot)    
            @Catalin (Luni, 14 februarie 2011, 17:55)

            Oana M [anonim] i-a raspuns lui CAtalin

            Nu lucrez la Oracle, dar rudele mele lucreaza. In departamentul tehnic sunt ingineri care nu sunt femei de serviciu, si care castiga sub 1000EUR. Acelasi lucru este valabil si pentru alte departamente. Si ar trebui sa iti fie rusine ca abuzezi de date confidentiale la care spui ca ai acces. Mai bine ai spune ca sunt oameni care lucreaza de 4-5 ani carora abia daca li s-a marit salariul, sunt dintre cei mai recunoscuti profestionisti, iar in Oracle este considerat fair ca un nou venit sa vina cu un salariu dublu fata ce cei cu experienta si care si-au dovedit calitatile. Asa ca nu mai proslaviti echitatea muncii in Romania. mai ales intr-o multinationala.
        • 0 (0 voturi)    
          pai (Luni, 14 februarie 2011, 21:08)

          unu [anonim] i-a raspuns lui eu

          Ori nu stii sa negociezi un salar ori esti pe spate profesional. In Romania ca si programator se poate castiga in general intre 300 si 3000 de euro pe luna. Depinde cat te duce capul.

          Si aici vorbesc de simplu programator nu manager sau altceva.
        • 0 (0 voturi)    
          ITsti cu 1700 brut? bai, vreau si eu sa aflu unde (Luni, 14 februarie 2011, 21:27)

          me [anonim] i-a raspuns lui eu

          hai maaa.... Zi si mie unde si daca mai ai colegi :))))))
          As zice ca stiu "piata" in domeniu. Si salariile sar cu muuult din schema asta! Crede-ma, vorbesc de Romania si de sume de multe ori peste 1000euro, la o experienta de peste 3 ani sa zicem!!!! Nu stiu unde stai tu pe banii astia, dar ti-as recomanda sa incerci in alta parte. Daca chiar stii ce spui si n-ai facu facultatea doar pentru diploma, incearca si in alta parte. Si din nou, vorbesc de Romania!
          Ia-o ca pe un sfat, de la cineva care a periat piata de ITsti de ceva vreme.
      • +1 (1 vot)    
        si vamesii (Luni, 14 februarie 2011, 13:27)

        Ghita [anonim] i-a raspuns lui rakkone

        au salarii mici ca si medicii.

        imbatranirea populatiei => cresterea salariilor fortei de munca necalificate mai mare decat cresterea salariilor fortei de munca calificate.

        Iar la faza aia cu creditarea autorul bate campii, cred ca este singura fraza introdusa in tot copy paste-ul din art. de mai sus.
  • +1 (3 voturi)    
    iarna demografica (Luni, 14 februarie 2011, 12:46)

    spy [utilizator]

    multe popoare vestice sint amenintate cu disparitia! daca natalitatea este sub o anumita valoare...
    cautati filmul "Demografic winter".
    • +1 (1 vot)    
      Ce sa-i faci, nu toti rezista naturii! (Luni, 14 februarie 2011, 13:16)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui spy

      Cei invatati cu greutatile vietii au ceva sanse iar cei cu viata usoara sunt sortiti pieirii.
  • +6 (6 voturi)    
    Despre (Luni, 14 februarie 2011, 12:56)

    Prostu [anonim]

    Corect : numarul tinerilor e in scadere , iar al varstnicilor creste .
    Problema este ca mai sus se comenteaza doar natalitatea , mortalitatea , scaderea numarului de casatorii , cresterea numarului de divorturi & so on .

    De ce nu este comentat -DE LOC -fenomenul de baza care a dus la scaderea mumarului de tineri intr-o curba logaritmica : MIGRATIA FORTEI DE MUNCA. Lipsa locurilor de munca ( cineva ne sfatuia sa ne luam 2-3 joburi noi , he , he , he-cine le ofera ) , salariile mici , distrugerea aproape completa a vechii industrii ,etc , au facut ca in jur de3-4 milioane de tineri sa plece din tara. Desigur ei nu mai cotizeaza aici. Cineva a gandit impactul fenomenului asupra fondului de pensii ( si nu numai ) ? Ei reprezinta o mana cereasca in tarile unde pleaca , la noi o catastrofa ???? Mai gandeste cineva , in Romania , strategii socio-economice ? Sau la noi cu mila ! Dupa cum vrea muschii FMI ?
    Nu orisicine si-a asigurat viitorul lucrand in vami sau prin alte " puncte fierbinti ".
    A propos , furtisagurile vamale au dus la averi nemeritate. Le confisca cineva ? Sau legislatia e conceputa dupa chipul si asemanarea.......................?

    Prea multe de discutat ! Oricum nu se rezolva ceva !

    Pa !
  • +2 (2 voturi)    
    deci ne numara bancile (Luni, 14 februarie 2011, 13:04)

    gerula [anonim]

    Ce grijuliu din partea bancilor....deja isi fac socoteli si calcule privind la nr populatiei/comisioane si retail bancar...
    am "contribuit" la populatia tarii asteia de kkao cu 1 copil...dar daca totul mege bine va creste, va invata, va munci si va plati taxe in ..suedia:)
    ar fi o crima sa il las in tar asta de unde "scapa cine poate"
    abia astept sa plec
    mi-e scirba
  • 0 (2 voturi)    
    Ar fi cazul sa ne lepadam (Luni, 14 februarie 2011, 13:17)

    Sile [anonim]

    De sintagmele limbii de lemn. Excedent negativ sau spor negativ snut niste contradictii in termeni.Exista termeni consacrati pentru asta. Si trebuie sa depasim modelul de gindire ce mi-e plop ce mi-e tei.O zi buna !
  • +1 (3 voturi)    
    Emigratia ne arata situatia (Luni, 14 februarie 2011, 13:27)

    Anonim [anonim]

    Numarul tinerilor e in scadere, iar al celor varstnici in crestere. Cum traducem asta? Simplu emigratia masiva,se pleaca la greu din tara,nu-i asa? La indemnul conducatorului iubit. Sa traiti bine... care m-ai ramaneti!!!!!
  • +1 (1 vot)    
    Ceva e gresit (Luni, 14 februarie 2011, 13:56)

    Tibi. [utilizator]

    " În luna decembrie s-au născut 9 copii si au murit circa 13 romani la mia de locuitori. "

    Mai degraba statisticile nu sunt la mia de locuitori (de unde ar fi rezultat ca in decembrie cu murit cam 280.000 romani si s-au nascut cam 198.000, deci spor negativ de aproape 100.000). Cred ca statstistica este la suta de mii de locuitori, unde cifrele devin mai ok.
  • +3 (3 voturi)    
    senilicid? (Luni, 14 februarie 2011, 14:05)

    Maria Monica Matache [anonim]

    Problema poate fi rezolvata numai de neoamenii care au scos o lege conform careia oamenii nu pot ucide cainii,
    dar cainii pot ucide oamenii stiut fiind ca ii ataca numai
    pe cei rai care nu merita mila. Intr-un sens este cea mai
    inumana lege din istorie.
    Astia vor gasi o solutie practica la problema.batranilor de prisos.
  • +2 (2 voturi)    
    Ar fi multe de comentat (Luni, 14 februarie 2011, 15:01)

    alaska [utilizator]

    Dupa parerea mea: 1] in Romania nu mai ai nici un motiv sa faci copii, o fac doar cei foarte bogati si cei fara educatie care traiesc din alocatiile copiilor?! 2] tinerii nu-si gasesc loc de munca si prefera sa plece mai ales cei cu studii superioare si care nu beneficiaza de sistemul Pile, Cunostinte si Relatii in tara pentru a-si gasi un loc caldut de servici, 3] pensionarii [aici vorbesc de cei obisnuiti care au muncit cinstit o viata] desi o duc foarte prost se incapataneaza sa traiasca spre groaza celor care isi bat joc de ei si 4] scaderea drastica a nivelului de trai si indolenta cu care ni se dau explicatii idioate la motivele acestei scaderi, bla, bla, bla, adica criza, dar sa nu uitam ca aceeasi asa zisa criza le-a marit drastic conturile anumitor persoane prin furtul de la oamenii de rand, pensionari, bugetari, mame,copii, handicapati [ si aici ma refer la cei cu adevarat bolnavi], cazuri sociale reale, etc. si toate aceste masuri se iau dupa ce se ascund sub fustele FMI. Eu chiar nu inteleg de ce mai avem parlament, in afara de fatul ca cei de acolo dorm si consuma o tona de bani, cand tara este condusa dupa hotarari de guvern si ordonante de urgenta??? P.S, chiar nu-mi pasa de bancile din Romania, nu la plangeti de mila ca aici atata timp cat va exista aceasta coruptie infloritoare o vor duce foarte bine, inca nu a dat nici una faliment, ca in multe alte tari, si inca au profituri uriase...
  • +1 (1 vot)    
    motive de bucurie (Luni, 14 februarie 2011, 15:24)

    Andy [anonim]

    Ma bucur ca rezultatul e in conformitate cu dorinta mult iubitului conducator, care si-a exprimat clar nemultumirea ca pe strada vede doar mamici cu copii de mana
  • +1 (1 vot)    
    consecinta logica (Luni, 14 februarie 2011, 17:22)

    E o [anonim]

    Batranii s-au casatorit cu toate fetele tinere si acestea nu au mai putut avea copii. ;)
  • +1 (1 vot)    
    Graficul spune totul! (Luni, 14 februarie 2011, 17:44)

    misu [anonim]

    Daca va uitati la grafic, veti vedea ca intervalul 40-60 are un punct de inflexiune in 2007 de unde incepe sa creasca. Daca faceti un calcul veti vedea ca anul cind s-au nascut cei care au avut 40 de ani in 2007 corespunde cu 1967 - anul in care Ceausescu a dat decretul nr 770 privind interzicerea avorturilor.
  • 0 (0 voturi)    
    copii (Luni, 14 februarie 2011, 22:20)

    rromescu iliescu [anonim]

    Nui nimic ne salveaza rromii
  • 0 (0 voturi)    
    Situatie limita (Marţi, 15 februarie 2011, 5:36)

    Nicolae Albert [anonim]

    mai multe guri nevolnice de hranit. tineri care fug din tara precum sobolanii ce cauta sa scape de pe o nava care se scufunda. halal responsabilitate fata de propria tara din partea conducatorilor
  • 0 (0 voturi)    
    romania e si tara mea! (Marţi, 15 februarie 2011, 21:06)

    sorin [anonim]

    toti am vrea sa ne intoarcem acasa dar nu ne lasa politicienii... este, dar doar pentru ei!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri