Exclusiv Raport extern: Intreaga structura a Ministerului Finantelor trebuie regandita. Sistemul de salarizare este opac, comunicarea interna lipseste, Contactul direct contribuabil-Fisc trebuie redus

de Claudia Pirvoiu, Dan Popa     HotNews.ro
Joi, 3 martie 2011, 9:10 Economie | Finanţe & Bănci

distributia angajatilor Finante
Foto: MFP
Un aparat prea stufos, putin eficient si in anumite zone, suspectat de coruptie. Franta, la o populatie tripla, are 990 de angajati in Finante. Anglia are 1200, Germania are 1300. Romania are 1432 de angajati, potrivit unor calcule ale organismelor financiare internationale. „Alocarea de personal nu pare să fie pe deplin aliniate la nevoile curente. Distribuţia de personal din MFP este mai degraba o mosternire istorica decât o reflectare a nevoilor curente”, se arata intr-un raport elaborat de Banca Mondiala. Sistemul de salarizare este opac si asimetric, intreaga structura a ministerului trebuind regandita, se mai arata in document. O reforma trebuie facuta, clar. Intrebarea este cum.
 
Surveyurile interne facute de conducerea Ministerului Finantelor confirma gradul de nemultumire consistent al propriilor angajati, mai ales in privinta sistemului de remuneratie. Un sistem „fragmentat, opac şi asimetric, care demotiveaza angajatii”, il descriu analistii externi. O realiniere a resurselor umane pentru priorităţile strategice
 
Numărul filialelor Trezoreriei Statului ar putea fi mai bine calibrat, tinandu-se cont de aria geografică deservită de aceste birouri, variaţiile în tranzacţiile efectuate, de volumul de muncă propriu zis, precum şi de posibile noi funcţii care ar putea fi atribuite acestor birouri.
 
 
Raport extern
este de dorit pentru a obţine o eficienţă mai mare.
  • Recomandarile transmise conducerii Ministerului
• Există zone in care personalul e deficitar ca numar, in vreme ce in alte zone este in exces. E nevoie de o reechilibrare. De exemplu, 12 la sută din personalul Ministerului este angajat de către unităţile de gestionare a fondurilor UE de pre-aderare. De asemenea, Unitatea Centrală de Armonizare (CHU) pentru controlul financiar intern care efectuează controlul financiar ex ante poate fi treptat eliminata. Împreună, aceste departamente ocupa 200 de angajaţi sau circa 15 la sută din numărul total al personalului al MFP.
• resursele de personal alocate pentru domeniul politicii fiscale par a fi limitate, având în vedere importanţa acestei funcţii. În prezent, 41 de angajaţi lucrează în domeniul politicii macro-economice. Rolul şi funcţiile
 
Se observă o administraţie supradimensionată şi ineficientă public, un sector nerestructurat cu întreprinderi publice care dreneaza resurse considerabile.
 
 
Raport extern
acestei unităţi ar putea fi consolidate pentru a include analiza de impact fiscal, monitorizarea şi analiza de risc şi supravegherea întreprinderilor de stat.
  • Un număr mare de angajaţi MFP şi ANAF continuă să se ocupe de verificarea manuală a tranzacţiilor
Cea mai mare unitate de servicii este unitatea de achiziţii publice care are un personal de 110 oameni. Un numar prea mare de angajati poate duce la blocaje in funcţionarea eficienta in domeniul achiziţiilor publice. Ministerul poate explora moduri de a simplifica procedurile şi procesele care ar putea permite o reducere semnificativă a numarului de angajati. Un număr mare de angajaţi MFP şi ANAF continuă să se ocupe de verificarea manuală a tranzacţiilor. De
staff core ministry
Foto: Hotnews
exemplu, procedurile prin care se fac plăţile in contul serviciului datoriei (intern sau extern) sunt inca facute utilizand hartia si presupunand mai multe niveluri de aprobări în cadrul MFP. La fel se petrec lucrurile si in zona execuţiei bugetare (în special procesul de raportare). În ANAF, câştigurile potenţiale din automatizare ar fi chiar mai semnificative având în vedere funcţiile sale în mare măsură legate de tranzacţie.

Recomandări:

 
• Reducerea numărului de posturi din MFP in prima faza cu 1400 de persoane • Informatizarea unor servicii care ar mai elibera din birocratie si ar ascadea costurile de functionare ale intregului aparat • O parte din angajati ar putea fi instruiti si transferati catre zonele care includ formularea politicii fiscale şi analiza macro-economica, Tehnologia Informatiei, şi coordonarea fondurilor structurale ale UE.
  • Cauzele abaterilor sunt veniturile nerealiste, subestimarea cheltuielilor si rectificarile bugetare dese
Bugetul nu este un document credibil. Cauzele abaterilor sunt veniturile nerealiste, subestimarea cheltuielilor si rectificarile bugetare dese. La rândul său, lipsa de credibilitate a bugetului a subminat transparenţa fiscala şi previzibilitatea şi a contribuit la creşterea dezechilibrelor fiscale, ceea ce face ca poziţia fiscală să se deterioreze în cursul executiei bugetare. Recomandarile tin de o estimare mai prudenta a veniturilor. Fluctuaţii neprevăzute sunt întotdeauna posibile, mai ales având în vedere volatilitatea actuală macro-economica. Este insa esential ca previziunile veniturilor sa
distributia angajatilor Finante
Foto: MFP
fie prudente si independente de interferenţele politice. Pentru a consolida formularea politicii fiscale, Direcţia Generală pentru Politici Fiscale ar putea fi subordonată direct ministrului.

O analiză recentă a cheltuielilor publice arată că este mult loc pentru realinierea şi raţionalizarea cheltuielilor în scopul de a genera economii care pot fi direcţionate către investitii prioritare care sa aduca o creştere a productivităţii şi a competitivităţii. Se observă o administraţie supradimensionată şi ineficientă public, un sector nerestructurat cu întreprinderi publice care dreneaza resurse considerabile.

Numărul filialelor Trezoreriei Statului ar putea fi mai bine calibrat, tinandu-se cont de aria geografică deservită de aceste birouri, variaţiile în tranzacţiile efectuate, de volumul de muncă propriu zis, precum şi de posibile noi funcţii care ar putea fi atribuite acestor birouri. O astfel de acţiune ar trebui să fie coordonata cu reorganizarea din aproximativ 400 de birouri locale ale ANAF.
  • Reforma administrarii veniturilor trebuie sa fie o prioritate cheie a guvernului român
Legat de ANAF, e nevoie urgenta de îmbunătăţirea performanţei sistemului de colectare a veniturilor. ANAF are un total de 34.000 de posturi din care 30.000 sunt în prezent ocupate. La sediul sau central din Bucuresti lucreaza aproximativ 1.000 de oameni. ANAF are o structură pe două niveluri teritoriale, cu birouri regionale în 42 de judeţe şi aprox. 362 de birouri sub-judeţene care deţin în jurul 24000 posturi ocupate pentru administraţia fiscală, audit si trezorerie. Administraţia vamală este, de asemenea, în subordinea preşedintelui ANAF. Vamile cu aproximativ 4300 posturi ocupate susţin birouri în 42 de judeţe şi un număr de locaţii interioare şi de-a lungul frontierelor externe ale UE cu Moldova si Ucraina. Garda Financiară are, de asemenea, 42 de oficii judeţene şi un personal de aproximativ 1.400 de posturi ocupate.
  • Garda Financiară, execută un număr mare de investigaţii, dar numai câteva sunt de fapt judecate
survey
Foto: MFP
Aripa de investigatie a ANAF, Garda Financiară, execută un număr mare de investigaţii, dar numai câteva sunt de fapt judecate. Anchetele si urmarirea penala ar trebui să fie ultimul remedium de administrare fiscală. Cele mai multe cazuri pot fi tratate prin impunerea unor amenzi administrative. Ancheta fiscală în România este responsabilitatea Gărzii Financiare. Cu toate acestea din câteva mii de cazuri verificate, doar 3 condamnari au fost inregistrate. Acest lucru indică probleme grave, fie cu selecţia cazurilor, fie cu calitatea investigaţiilor sau aranjamente facute cu procurorii.

Selecţia cazurilor investigate trebuie îmbunătăţita pentru imbunătăţirea calitatii. Simplificarea sistemului fiscal şi reducerea costurilor aferente respectării legislaţiei este importanta pentru mediul de afaceri, acest lucru putand genera creştere economică şi ocuparea forţei de muncă. Pentru contribuabilii mici, principalul obiectiv trebuie sa fie reducerea contactului direct cu administraţia fiscală şi îmbunătăţirea conformarii voluntare. Lucrul cu acesti contribuabili trebue să absoarbă resurse puţine şi să fie complet informatizat. Pentru serviciile de obtinere a informaţiilor, Internetul si call-centerele trebuie să fie canalul preferat.

  • Sistemul de compensare de la MFP: fragmentat, opac şi asimetric, riscand să submineze motivarea personalului
Sistemul de compensare de la MFP este perceput la scară largă ca un sistem fragmentat, opac şi asimetric, riscand să submineze motivarea personalului. Legea include bonusuri, subvenţii, şi diverse alte forme aflate la discreţia managerilor. Ca urmare a măsurilor de austeritate multe dintre acestea au fost suspendate, dar cele mai importante au ramas. Sistemul a produs niveluri asimetrice de salarizare în cadrul organizaţiei care conduc la comparaţii jignitoare în diversele unităţi organizatorice ale MFP. Acest lucru este confirmat de rezultatele sondajului personalului. Mai mult de jumătate dintre respondenţi şi-a exprimat punctul de vedere nefavorabil cu privire la capacitatea Ministerului de a recompensa performanţa. Cu munca similara diferenţiat compensata, un alt rezultat este crearea unei pieţe secundare  în care angajaţii de înaltă performanţă sunt atrasi de zonele de lucru care să plătească bonusuri în timp ce alte zone suferă un exod al creierelor.

În timp ce nivelurile de compensare sunt suficiente pentru a recruta angajaţi calificaţi, retenţia acestora este problematică. Cei mai buni demisioneaza după câţiva ani si pleaca să caute oportunităţi în altă parte. Deşi acest lucru este într-o oarecare măsură inevitabil, el reprezintă o ameninţare semnificativă pentru anumite departamente cheie. După cum ni s-a  raportat, această problemă a retenţiei este deosebit de acută în Minister. Oamenii nu sunt gestionati într-un mod care sa le optimizeze performanţa. Canalele interne de comunicaţii ale Ministerului sunt slabe sau lipsesc. În timp ce conducerea ministerului este concentrata sa răspunda la o multitudine de presiuni externe, angajaţii nu sunt de obicei informaţi cu privire la priorităţile şi iniţiativele majore întreprinse de către MFP. Coerenta şi comunicarea clară a orientării strategice a MFP este esenţială pentru personalul Ministerului.


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

9051 vizualizari

  • +18 (20 voturi)    
    30% din bugetari trebuie dati afara ! (Joi, 3 martie 2011, 9:26)

    Bugetar pe banii vostri [anonim]

    Pana si din acest raport despre personalul de la finante se vede clar ca din cei peste 1.400 ar trebui sa ramana doar maxim 900. Chiar si asa am fi la nivelul Frantei, stat mult mai complex, cu 64 milioane locuitori !

    In Romania, in administratia centrala si locala, sunt tot felul de invartiti, incompetenti, tarfe, nepoti si fii de.., care au intrat cu shpaga si pe baza de rubedenii, apoi s-au inscris rapid la cate un Spiru Haret pt a putea demonstra ca ''are si ei studii'', in caz de control.

    Vom avea mai putine probleme daca in loc sa scada prosteste la toata lumea salariile cu 25%, am da afara 25-30% din bugetari, selectand pe cei care in mod notoriu sunt incapabili sa munceasca bine, sunt rude de-ale unor interlopi (risc prea mare), sunt dependenti de alcool sau droguri, nu au nici un rezultat notabil in munca de ani de zile, etc.
    Vor ramane majoritari cei mai buni si mai seriosi si asta va fi in folosul tuturor celor 21 de milioane de romani, nu doar a catorva sute de mii.
    • +7 (9 voturi)    
      Hmmm, esti sigur... (Joi, 3 martie 2011, 9:48)

      Carl [anonim] i-a raspuns lui Bugetar pe banii vostri

      ca vor fi data afara cei incompetenti sau fara rezultate?
      • +8 (8 voturi)    
        buna intrebare (Joi, 3 martie 2011, 13:41)

        izo [anonim] i-a raspuns lui Carl

        Ieri am stat la o coada la finante pt o inmatriculare- ma trimite sa platesc la ghiseul 13 taxa de timbru. Pt o singura taxa de sub 10 lei, au fost implicate 4 functionari:
        1. unul care va primi chitanta/adeveinta de plata
        2. unul la care ii dau buletinul ca sa ma inregistreze ca platesc.
        3. unul care face factura
        4. inca unul care scoate adeveinta si o verifca (sau ceva de genul) ca mai apoi sa o duc la cel de la pc 1.
        E o situatie reala. plus ca, pt diverse acte iti spun sa vii peste o saptamana "sau daca vreti mai repede puteti incerca la doamna sefa' ".....
        • -1 (1 vot)    
          TREBUIE SA RAMANA 1 DIN 5 (Joi, 3 martie 2011, 21:37)

          niculita30 [utilizator] i-a raspuns lui izo

          De ce nu platesc taxele la orice banca ??(doar gazul si energia electrica???).
          La noi au 9 ghisee pentru ce ???
          Care e numarul total de angajati ?
          Ministerul de interne are de doua ori mai multi angajati decat necesar (indeosebi servicii)raportat la Eu iar finantele de 4-5 ori mai multi .
    • +8 (8 voturi)    
      adevarat (Joi, 3 martie 2011, 10:05)

      sellerman [utilizator] i-a raspuns lui Bugetar pe banii vostri

      problema este alta, pe cine dai afara? daca dai afara pe cei angajati politic, superi pe altii mai sus, daca dai afara pe cei cativa care au reusit sa intre in sistem fara pile, atunci ramai fara cei care intradevar muncesc . deci , cum si pe cine sa dai afara?
      si problema asta este nu numai la finante, ci in tot aparatul de stat, unde si femeia de serviciu daca se angajeaza trebuie sa aiba carnet de partid; cata vreme angajarile in sistemul de stat se fac strict politic, nu va exista eficienta , este imposibil.
      • +2 (2 voturi)    
        Cred ca mai usor pot fi dati afara cei fara pile (Joi, 3 martie 2011, 10:30)

        .... [utilizator] i-a raspuns lui sellerman

        Faptul ca sunt profesionisti nu prea conteaza, important e interesele cui le reprezinta si cine ii recomanda (de la partid).
      • +1 (1 vot)    
        nu e asta o problema.. (Vineri, 4 martie 2011, 14:24)

        Dnn [utilizator] i-a raspuns lui sellerman

        pur si simplu unui sef i se impune un criteriu de performanta apoi sa isi aleaga echipa. daca nu isi atinge criteriul e dat afara. daca isi atinge criteriul de performanta sa ramana si cu pilosii daca vrea (mai ales ca am inteles ca acuma e mai usor cu noul cod al muncii..).

        profesionistii - la astia nu trebuie sa le porti grija pentru ca cine e cu adevarat profesionist nu tremura ca il da afara cineva. restul intr-adevar tremura..

        deci chiar nu vad nici o problema..
    • +1 (3 voturi)    
      Informatizare (Joi, 3 martie 2011, 10:56)

      The Special One [utilizator] i-a raspuns lui Bugetar pe banii vostri

      Problema e ca sistemul nostru nu e informatizat, oamenii inca lucreaza cu vracul de hartii. De aia e nevoie de multi oameni. Daca dai afara, dar nu imbunatatesti soft o sa fie si mai mare haos la finante.
      • +4 (4 voturi)    
        Se face! Si inca cum! (Joi, 3 martie 2011, 12:56)

        BEDE [anonim] i-a raspuns lui The Special One

        Iar un minunat contract al statului cu o firma ca Siveco, ca sa le dea alora bani multi pt o a obtine un sistem informatic care nu prea reuseste sa faca ceea ce este cu adevarat necesar ca sa elimine gestionarea manuala a multor documente si calcule facute manual. Asta pt ca, atunci cand e vorba de un contract cu statul, lucrurile se fac pe baza de relatii si shpagi...
    • 0 (0 voturi)    
      ai dreptate (Sâmbătă, 5 martie 2011, 20:59)

      elena [anonim] i-a raspuns lui Bugetar pe banii vostri

      si toata famiglia e pe posturi de sef cu salar 2000 si castig de 7000 ca doar ei au raspundere; ma tem ca la restructurare pleaca cei care muncesc si raman pilosii
  • -3 (7 voturi)    
    unde nu-i cap ... (Joi, 3 martie 2011, 9:41)

    Bogdan [anonim]

    Asa e, e un aparat stufos, dar subdimensionat la posibilitatile si nevoile Romaniei. Nu poti sa compari personalul din tara noastra cu cel din tari avansate unde totul e informatizat. La noi orice act e lucrat si semnat de mai mult de 3 functionari, iar volumul de munca in foarte multe zone e imens.
    Acest guvern "destept" o sa faca asa cum a facut cu salariile. Inati le taie si poi se gandeste cum sa compenseze pentru cei pe care i-a nenorocit. Probabil ca va mai "restructura", iar apoi va constata ca nu isi permit sa informatizeze sistemul si vor trage tare pe functionarii prost platiti, ramasi in sintemul de finante. Rezultatele vor fi cum altfel decat minunante! :)
    • +3 (3 voturi)    
      Si ce faci, de unde-o apuci? (Joi, 3 martie 2011, 10:43)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      Situatia actuala e foarte bine prezentata in articol, dar solutiile nu sunt prea clare. Intr-un fel MFP este imaginea in oglinda a unui sistem legislativ fiscal stufos si mancator de timp si resurse, care, la randul lui, e imaginea mintilor incurcate ce au gandit un asemenea sistem. Deci, initial, ar trebui sa gasesti niste minti ce gandesc normal, pe intelesul tuturor, capabile sa modifice codul fiscal astfel incat sa platim taxele cu zambetul pe buze si nu scrasnind din dinti.
  • 0 (4 voturi)    
    Competenta duduie!!! (Joi, 3 martie 2011, 9:46)

    lili [anonim]

    Romania bubuie !!! Asa arata, din pacate, toata administratia publica din Romania, asa cum arata aceste rapoarte ale BM. Si in adminsitratia centrala si mai ales in cea locala nivelul de mediocritate este alarmant si are o singura explicatie: politizarea excesiva, adica acea clientela politica pusa in posturi cheie fara a avea competentele necesare. Loc ptr profesionisti evident ca nu e sau daca printr-o intamplare greu de crezut ajung in sistemul public nu rezista mult din cauza celor existente si mentionate mai sus si nu au nici o problema sa plece in privat. Clientela politica in schimb isi face veacul bine mersi in posturi bine platite, cu bonusuri de care ne-am crucit cu totii, pregatirea lor nu se ridica de cele mai multe ori de nivelul unor institutii de invatamant adevarate fabrici de diplome in productie de serie, gen Spiru Haret sau Dimitrie Cantemir sau Universitatea de Vest Arad, cu invatamant la distanta, adica pregatire indoielnica, sa nu zic mai mult. Cum sa ai performanta in sistemul public cu asemenea oameni? Cat timp varfurile si in politica si in administratie vor avea nivelul pe care-l vedem la Dl Boc de exemplu, nu putem astepta schimbari. Aceste Rapoarte ale BM sunt facute in 2009 si 2010 deci pe timpul Dlui Boc, adica asa arata ceea ce au gasit cei de al BM in evaluarile lor. Adica lipsa comeptentelor este alarmanta incepand de sus de tot. De-aia nu vad nici o sansa de schimbare cat timp politicul striveste orice urma de competente in adiministratia publica prin politizarea a tot ceea ce misca. Si la nivel central si la nivel local.
    • 0 (0 voturi)    
      Da si nu! (Vineri, 4 martie 2011, 9:10)

      Verwaltung [anonim] i-a raspuns lui lili

      In principiu ai dreptate, dar asta doar in principiu. Statu' R(r)oma(n) (alge tu varianta!) functioneaza (inca, da' nu pentru mult timp!) doar pentru ca inca mai exista profesionisti la sta, ei sunt din ce in ce mai putin, si evident, mai scarbiti. Normal ca astia intra la cateogoria "fraieri" aia platiti cu 700-1,000 de lei, fara privilegii si fara surse de bani "extrasalariu". Vestea buna este ca aceasta hotie se va intoarce impotriva apartcikilor (nu este nicio fericire sa ai palat intr-o tara in care nimeni nu iti respecta drepturile - inclusiv cel la proprietate!). Vestea rea este ca vom suferi si noi, fraierii de rand.
    • 0 (0 voturi)    
      scenariu (Vineri, 4 martie 2011, 9:54)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui lili

      Sa zicem ca-i dai afara din administratie pe toti cei cu Spiru si alte facultati particulare. Pun cel putin doua intrebari:
      1. Daca absolventii facultatilor private sunt incapabili in administratia publica cum vor reusi sa supravietuiasca in mediu concurential privat? Ce faci cu oamenii astia?
      2. Crezi ca administratia va fi mai performanta cu absolventii de la stat? Gandeste-te ca Vanghelie a absolvit doua fac de stat (ASE si Facultatea de Drept) si la doctorii "scosi pe banda".
      Crezi ca poti inventa un sistem de evaluare corecta a competentelor la intrarea in administratie? Unul care sa respecte cerintele din statutul fp.
      • 0 (0 voturi)    
        stiu un lucru sigur (Vineri, 4 martie 2011, 16:10)

        lili [anonim] i-a raspuns lui Florin

        am o cunostinata care are un baiat mare, vreo 30 de ani. A absolvit Stiinte economice la Cluj, foarte bine pregatit, a lucrat numai la firme private din 2004 pana acum. Momentan lucreaza de 2 ani la o multinationala in Brasov. Este foarte apreciat si bine platit, numai ca a avut ceva probleme de sanatate la nastere, acum este OK dpdv al sanatatii, numai ca la multinationala cu pricina se lucreaza intens timp de muuulte ore peste cele 8 ore normale, iar nivelul de stress depaseste orice limita acceptabila. Cum probleme cu banii nu au in mod deosebit, au analizat si au zis ca ar fi preferabil sa lucreze in sistemul public unde programul e mai lejer si nu este un nivel de stress asa de ridicat. A dat examen de 2 ori la Finante publice ptr un post de consilier. Evident ca nu al uat examenul, l-a luat de fiecare data cine trebuia. In final cineva le-a spus ca nu au nici o sansa daca nu cunosc pe cineva, adica ptr orice post trebuie sa cunosti pe cineva si sa dai spaga, cam sa ceva suna informatia! Este inadmisibil asa ceva, am crezut mereu ca ptr posturile de conducere trebuie, dar nu m-am asteptat ca sa fie asa ptr orice post. Banuiesc ca si la femeile de servicu e la fel!!
        Eu am o cunostinta fost coleg de serviciu din anii '90 membru PDL marcant, om de afaceri, a carui sotie pana in '2000 nu avea decat liceul. Azi e mare Directoare la Directia fiscala a judetului, dupa ce intre timp a absolvit la Brasov la Dimitrie Cantemir o facultate economica de 3 ani cu frecventa redusa! . Azi e Director adjunct la finante !!! Probabil ca pana la urma si cunostinta mea de la Brasov se va inscrie in linia ce trebuie urmata, dar eu nu mai cred ca ceea ce vedem azi in administratia publica se va mai schimba vreodata. Angajarea pe cunostinte si pe relatii exclusiv politice nu va duce Romania mai inainte ci inapoi.
  • +3 (3 voturi)    
    Ai raporat la IMI ? (Joi, 3 martie 2011, 10:12)

    IMIDIAT [anonim]

    Toata lumea se duce acolo ori pentru avantajele de spaga si cadouri,ori infiltrati de structuri de afaceri pentru care sa tzina spatele ,ori urmeaza parinti ca au spaga in gena .Ei exista in primul rand pentru autoconsum.In rest scapa cine poate.Colecteaza bani ptr partid.Sperie buticarii de cartier ca sa ia spaga cu celebra : Da ai raportat la IMI ? .Te amendez daca nu ai raportat la IMI !. Ce este IMI asta si ce rost au raportarile astea nimeni nu poate lamurii .Este o alta structura creata ca sa mai dea de lucru la niste nepotzi cuiva .Daca intr-o zi dispare un etaj din minister nimeni nu o sa isi dea seama. Ca sunt plecati dupa o mica spagulita...
  • +5 (5 voturi)    
    www.ghiseul.ro (Joi, 3 martie 2011, 10:13)

    Adrian Ursu [anonim]

    Dece nu se investesc ceva bani (o suma de bun simt) si sa se porneasca odata plata online?
  • 0 (2 voturi)    
    bani aruncati (Joi, 3 martie 2011, 11:14)

    claudiu [anonim]

    de ce este nevoie de un aparat functionaresc atat de mare?? Au fost introduse calculatoarele. Sau a ramas un domeniu bun pentru nepoti si lichele cu relatii, de unde se stie foarte bine ca se primeste si spaga pe linga stimulente. De aceea suntem in mocirla asta..
    • +2 (2 voturi)    
      degeaba (Vineri, 4 martie 2011, 7:15)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui claudiu

      trebuie simplificate legile si regulamentele si interzisa plata cash la sume de la mediu in sus, apoi poti reduce personalul din Finante, altminteri iese un haos superromanesc; gandeste, nu mai sustine aberatiile pedele neconditionat.
    • 0 (0 voturi)    
      O adevarata nenorocire (Vineri, 4 martie 2011, 8:08)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui claudiu

      Stimulentele ar trebui plasate sa asigure buna functionare a aparatului
  • 0 (2 voturi)    
    PDL va plati scump politizarea excesiva (Joi, 3 martie 2011, 14:23)

    costica [anonim]

    Care a dus la incompetenta ce colcaie azi in administratia publica din Romania.
    Dl Stolojan vorbeste azi in ADEVARUL intr-un interviu(deocamdata VIDEO, partea scrisa va fi in editia de maine) despre „problema de credibilitate a PDL", dar şi despre vina democrat-liberalilor de a fi politizat administraţia publică.
    Cam tarziu, deja prea tarziu. Plata va fi pe masura!! Sper.
  • +1 (3 voturi)    
    d-nul sovianu senior (Joi, 3 martie 2011, 17:27)

    bibit [anonim]

    vai,vai, ce facem cu al batran

    ca cel tanar , este in piruete, breaking news din orice si nu chiar oricine(pdl+base)

    sefutule, ori fi uni prosti
    DAR,EU NU VA MAI CRED
    • 0 (0 voturi)    
      asa sa fie oare ? (Vineri, 4 martie 2011, 9:32)

      valeriu [anonim] i-a raspuns lui bibit

      cand vorbesti de "uni prosti " inseamna ca,"este mai multi "?
  • 0 (0 voturi)    
    O chestie (Vineri, 4 martie 2011, 7:07)

    romanes' [anonim]

    Intr-o tara straina am vazut o chestie simpla . Toate taxele/impozitele/pensii/amenzi/timbre samd se plateau la banca . Orice banca te duceai avea serviciul acesta. Documentele erau toate tiparite dupa o singur format . O foaie A4 impartita in trei dintre care o bucatica ramanea la tine. Inclusiv facturile care iti veneau acasa tot asa veneau .
    Era cel mai usor sa iti platesti tot . Avand in vedere ca filiale de banci sunt peste tot .

    Ar trebui implementata si la noi chestia asta....ar face un serviciu bancilor pt ca ar rula bani si statului pt ca i-ar primi probabil o data pe luna de la banca .

    Si ramane doar de platit un serviciu de urgente si unul pentru neplata (in unele cazuri )

    Dar la noi e greu sa venim cu asa idei .
  • +1 (1 vot)    
    Restructurarea e necesara (Vineri, 4 martie 2011, 9:10)

    Claudia [anonim]

    E o dezordine la finante de nu se por controla pe ei dar sa controleze pe altii.
  • -1 (1 vot)    
    stop (Vineri, 4 martie 2011, 9:43)

    Walker [anonim]

    Nu mai reformati nimic! Lasati PSD sa vina sa ne de miere si lapte pe stat degeaba.
  • +1 (1 vot)    
    La MFP este ca peste tot. (Vineri, 4 martie 2011, 10:40)

    mircea [anonim]

    Banca Mondiala a facut audit pe la toate institutiile care implica fonduri de la buget in scopul eficientizarii acestora.Acum incep sa fie date publicitatii unele dintre ele,la care auditul sa incheiat.Concluzia generala este ca Statul Roman are un aparat birocratic mare si ineficient.Pe cat de multi sunt,pe atat de putin fac.Sistemul de salariati bugetari este acelasi din anii 1980,plus circa 6o% adunati pe parcurs in noile structuri necesare din aderarea la UE,cand ar fi trebuit sa fie cei +60% si circa 20% din vechile structuri.Rezistenta la schimbare este uriasa si nici-un guvern nu va reusi sa faca ceva daca nu va avea si sprijinul societatii civile,iar partidele parlamentare sa fie responsabile pentru a intocmi o strategie de viitor.Degeaba faca un partid ceva,daca ceilalti spun caatunci cand vor veni la putere vor reface totul cum a fost.Nu-i problema ca refac,ci ca se distruge ideia de reforma.Si vinovati nu sunt PSD si PNL,ci Ponta si Antonescu care sunt niste incurca lume.PSD si PNL si-au batut joc de ele promovand asemenea indivizi exaltati si extremisti in functii de conducere.Sunt si printre romani destui exaltati,dar nu acestia reprezinta majoritatea.E drept ca exaltatii sunt mai galagiosi,dar atat,in rest nu-i mare lucru de mintea lor.Sper ca romanii sa inteleaga asta si la alegeri sa voteze pentru a se obtine un guvern cu o majoritate confortabila.Este in interesul nostru.PSD si PNL sau schimbat in rau.Sa speram ca PDL ,UNPR,UDMR vor mentine trendul responsabil de a guverna si vor reusi sa convinga electoratul.
  • 0 (0 voturi)    
    fisc (Vineri, 4 martie 2011, 11:33)

    mihaela [anonim]

    Am primit acasa somatie de la fisc, antedatata, ca as datora 853 RON .
    Am fost la ei, au verificat si au constatat ca o salariata care nu mai lucra acolo a gresitcand a introdus fisa mea fiscala.
    Din recalculare a rezultat ca mi s-a retinut in plus 132 RON.
    Suma aceasta urma sa o recuperez de la alt sediu, ceea ce am reusit dupa trei saptamani.
  • 0 (0 voturi)    
    M . F . P ... (Vineri, 4 martie 2011, 12:17)

    Stefan Ivan [anonim]

    ... trebuie reformat si transformat intr-un sistem adaptabil, maleabil si flexibil, care sa administreze in mod direct viata economico-financiara si sociala cu RESPECTAREA FIECARUI DREPT ELEMENTAR AL OMULUI, deci si AL FIECARUI ROMAN, sa ofere salarii echilibrate, ierarhizate si morale proprilor angajati si in acelasi timp tuturor angajatilor Statului Roman, eliminand toate abuzurile si privilegile unor clase sociale care se cred mai mult sau mai putin, "speciale" si "mai presus de lege", de la Presedinte si pana la angajatii companiilor nationale. M.F.P. trebuie sa fie gardianul si garantul, ganditorul si strategul, sectorului financiar si economic, incluzand aici si B.N.R. si intregul sistem bancar romanesc, pt. eliminarea abuzurilor comise de bancheri fata de clientii bancari romani, impreuna cu celelalte institutii care au ROL IN PROTECTIA CETATEANULUI ROMAN. M.F.P. trebuie sa faca orice pentru a-si achita, URGENT, obligatiile financiare (banesti) pe care le are fata de cetatenii romani, fie ei persoane fizice ori juridice, deoarece sunt datorii financiare pe care Statul Roman prin M.F.P. nu le-a achitat, nici pana in prezent, desi au trecut peste 20 de ani.
  • 0 (0 voturi)    
    Reforma reformarii! (Vineri, 4 martie 2011, 13:10)

    Mirciuc [utilizator]

    Chiar daca se vor face reformari ale sistemului MFP, nu se va intampla mare lucru!
    In mod traditional, niscai activitati vor fi "externalizate" si personajele mutate in noi entitati patromoniale care din non-lucrative vor deveni lucrativ-profitabile inspre folosul si umplerea buzunarilor gastilor care "lucreaza" pentru ca sa traim bine.
    O reforma a MFP ar presupune o aplicarea unei noi TEORII FISCALE si de construire a BUGETULUI de stat si a celui consolidat.
    O astfel de chestiune este EXCLUSA insa de pricopsitii si sus-pusii functionari de stat (stat de la a sta si fotoliile lor).
  • 0 (0 voturi)    
    Birocrație (Vineri, 4 martie 2011, 18:59)

    Claudiu T. [anonim]

    Am vrut să fac o modificare la PFA și am fost nevoit să trec de 3 (trei) ori pe la ei. La a doua vizită am stat 55 de minute în picioare să-mi vină rândul la un ANAF-ist și 15 min să-mi rezolv problema. Menționez că momentan îmi desfășor activitatea în alt județ decât cel în care am înregistrat PFA-ul, la vreo 300 km. Vă dați seama câtă distracție.
    Aveau, cei drept, dozator de cafea, dar nu parcări. Oamenii erau amabili, dar îngropați în hârtii.
    S-ar putea face atât de multe cât aș bate din palme, dar Ah! Am uitat. Nu-s ministru la Finanțe.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version