Traian Basescu: Metoda de evaziune fiscala la TVA cu cereale via Bulgaria

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 23 martie 2011, 22:59 Economie | Finanţe & Bănci

Traian Basescu
Foto: Presidency.ro
Presedintele Traian Basescu a declarat miercuri seara, intr-un interviu pentru Realitatea TV, ca a cerut SRI-ului sa se ocupe de evaziunea fiscala la alimente, si in special de exporturile fictive, avertizandu-i astfel pe cei care "factureaza marfuri in Romania, au unul-doua birouri in Bulgaria, se duc si pun stampila ca au ajuns marfurile acolo si apoi cer TVA-ul inapoi de la Guvern".

Seful statului a declarat ca Serviciul Roman de Informatii (SRI) are ca prioritate securitatea alimentara, iar una dintre responsabilitati este legata de evaziunea fiscala la alimente.

"Nu vreau sa intelegeti ca SRI-ul va fi responsabil de preturi, ci de (combaterea - n.red.) evaziunii fiscale cu marfuri alimentare, si in mod deosebit cu materie prima agricola - grau, porumb -, aceste exporturi fictive. Este un avertisment catre cei care fac urmatorul lucru: factureaza marfuri in Romania, au unul-doua birouri in Bulgaria, se duc si pun stampila ca au ajuns marfurile acolo si cer TVA-ul inapoi de la Guvern. Asta este noul mecanism... a aflat si Blejnar de curand si eu dinspre ei (ANAF - n.r.). Aceasta miscare a fost devoalata, este ultima din sirul mare de fantezii prin care se fura bani de la buget", a spus Traian Basescu.

In legatura cu rolul SRI in aceasta chestiune, presedintele a precizat ca "exista nevoia de a stapani aceasta evaziune generata de zilele de dupa productia agricola - graul figureaza exportat, se incaseaza TVA, dar graul nu s-a miscat din Romania. Acestui tip de evaziune trebuie sa-i punem capat".

Seful statului a mentionat ca "sunt metode combatere a acestui femomen, dar trebuie lucrat in parteneriat cu vecinii bulgari".


Citeste mai multe despre   












Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

9159 vizualizari

  • -18 (26 voturi)    
    tare (Miercuri, 23 martie 2011, 23:11)

    sellerman [utilizator]

    au aflat si ei de curand .... m-am prapadit de ras .....
    • +11 (11 voturi)    
      unu (Joi, 24 martie 2011, 6:24)

      unu [anonim] i-a raspuns lui sellerman

      imi amintesc o declaratie a premierului bulgar: "ii multumesc d-lui boc pentru ca ne-a scos din criza'"
      • -3 (7 voturi)    
        Ce stia SRI? Dar Guvernantii? (Joi, 24 martie 2011, 7:58)

        Nelu [anonim] i-a raspuns lui unu

        Nu am dovezi dar am asa o presimptire ca SRI stie de mai toate mareile tunuri date statului roman... interesant este de ce face "nimica" in aceasta privinta de atiti amari de ani..

        Cat despre guvernanti... rasul curcii... auzi tu.. ei abea acuma au aflat ca se fac returnari ilegale de TVA? Abea acuma iau masuri.. pai ce sa inteleg.. ca pana acuma returnarile ilegale de care ei sigur sigur stiau.. erau bune si acuma brusc nu mai sunt? WOW!!!!! TARE!!!!
  • -14 (20 voturi)    
    atributiile SRI-ului (Miercuri, 23 martie 2011, 23:13)

    Vlad [anonim]

    Parca am fi in Rusia si trebuie sa se ocupe FSB-ul de toate.
    • +10 (14 voturi)    
      subtitrare (Joi, 24 martie 2011, 8:41)

      lambda [anonim] i-a raspuns lui Vlad

      SRI = Serviciul Român de Informaţii
      Cam ce ştii tu că trebuie să facă un astfel de serviciu? Ţine cont că avem şi SIE (Serviciul de Informaţii Externe), ca să nu le suprapunem.
      Eu simt că în percepţia românilor SRI e mai degrabă o trupă comando. Aa.. că au şi militari specializaţi pentru intervenţii, e altceva.
  • -21 (25 voturi)    
    taxele (Miercuri, 23 martie 2011, 23:18)

    Mihai [anonim]

    Si, ma rog, cina a pus taxele si impozitele de asa natura incat sa goneasca firmele din tara ?
    Bravo base, tine-o tot asa, ne-ai pus pe butuci si acum iei si butucii.
  • -17 (21 voturi)    
    ma lesi (Miercuri, 23 martie 2011, 23:19)

    kin3zu78 [utilizator]

    nu sunteti in stare sa faceti de 21 de ani un pod ca lumea intre Romania si Bulgaria desi se platesc taxe ce se ridica anual la sume foarte foarte frumoase si tu vrei sa starpesti mafia ??!! De foame si de"viata buna " multi romanii "lucreaza" la sau sub limita legala. Asa ca mars la cotet toti politicienii astia care saracii de voi ati facut averi peste noapte cinstit veniti acuma si ne dati lectii de onestitate !
  • -20 (22 voturi)    
    Acum a auzit si Base de asta? (Miercuri, 23 martie 2011, 23:41)

    bgd [utilizator]

    Pai treaba asta se practica de multa vreme. Multi s-au imbogatit in felul asta.
    De ce nu s-a facut nimic pana acum??? Eu stiu de asta de 1 an... !!! (si cu siguranta se intampla de mai mult timp)
    • +4 (4 voturi)    
      Eheeeee.... (Joi, 24 martie 2011, 11:55)

      marinel [anonim] i-a raspuns lui bgd

      In 2001 lucram pe o macara (dona carola) in portul Constanta-Sud unde descarcam un vapor venit cu porumb din...portul Constanta, il transbordam in altul, care a stat apoi 2 zile la ancora in rada si a revenit in portul Constanta-Sud la descarcare. Acelasi vapor, acelasi porumb.(Vazut cu ochii proprii, noi lucram in ture de o saptamina intreaga) Inchipuiti-va ce rambursare de tva s-a facut. Si nu a fost singurul caz de acest gen.
  • +35 (37 voturi)    
    Ce oameni (Joi, 24 martie 2011, 1:37)

    nano2k [utilizator]

    Ce comentarii infantile.
    Vine seful statului si iti spune pe fata ce se intampla, iar noi ne intrebam ca prostii "ce s-a facut pana acum"?

    Pai nu e evident ca nu s-a facut nimic pentru ca totul a fost bagat sub pres? Pe unii praful care iese de sub pres ii cam orbeste sau ii face sa stranute pe la televiziuni "consacrate", dar asta e... Traim intr-o tara a contrastelor, ceea ce nu ar fi rau (diversitate, contraste = bine) daca prostia si furtul caciulii nu ne-ar caracteriza.

    Ex: Toti stim ca vamesii sunt corupti, insa asa de mult ne-am obisnuit cu anormalul incat ne deranjeaza cand cineva il critica. Ba chiar vrea sa faca ceva in directia asta, ceea ce e enervant la culme.

    Base e de vina pentru situatia actuala si Base e de vina ca nu face nimic. Dar cand arata cu degetul problema (ca diplomatic s-a dovedit ca nu o pricep romanii), tot Base e de vina.

    Ce sa zic, dragi romani, aveti grija cum ganditi ca asta ne costa pe termen lung atat pe noi, cat si pe copiii nostri. Ganditul e pe gratis, iar prostia e cel mai costisitor lucru din lume. Mai ganditi-va!
    • -14 (14 voturi)    
      stai putin (Joi, 24 martie 2011, 8:57)

      costica [anonim] i-a raspuns lui nano2k

      Prietene, Basescu e presedinte din 2004, nu crezi ca s-a trezit cam tarziu??
      • +15 (15 voturi)    
        S-a trezit din pumni (Joi, 24 martie 2011, 9:16)

        FaraCoruptie [utilizator] i-a raspuns lui costica

        ..cum se zice.
        Printre motiuni de cenzura si senzatii de azi avem guvern maine nu mai stim, e normal sa nu poti face mare lucru intr-o tara. Un Presedinte nu poate inlocui intreaga clasa politica si administrativa. Mai mult, daca mai este si in lupta cu o parte din ea, poti sa intelegi si tu care sunt performantele asteptate..
      • +17 (17 voturi)    
        Pacat ca s-a trezit, trebuia sa doarma mai departe (Joi, 24 martie 2011, 9:31)

        Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui costica

        Daca tace, nu e bine, daca face, iar nu e bine, eu zic ca incepe sa devina presedintele pe care-l speram in 2004, chiar daca este catalogat drept "jucator" si-si baga nasul in afacerile unora si altora, si de pe stanga, si de pe dreapta...

        Eu mai vreau si alte miscari de genul asta, care sa ne impinga spre un stat de drept si normalitate sociala, nu ca acum, doar smenuri si furaciuni...
        • -1 (7 voturi)    
          N-a zis nimeni ca e rau (Joi, 24 martie 2011, 9:53)

          costica [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

          Sunt intru totul de acord cu tine ca astfel de miscari trebuie sa continue, e foarte bine ca se intampla.

          Problema care ne doare este ca se intampla abia acum, in ceasul al 12-lea. Si ma tem ca nu e decat o fumigena (vin alegerile la anu' si trebuie sa aratam ca facem ceva) dupa care vor urma alti 3 ani de hotie, furaciuni si jaf.

          Problema si mai mare e insa ca pentru alegerile viitoare nu se vede o alternativa reala, USL-ul, asa cum spunea madam Udrea-Vuitton, este Uniunea Solutiilor Lipsa...
          • +16 (16 voturi)    
            Durere (Joi, 24 martie 2011, 10:22)

            nano2k [utilizator] i-a raspuns lui costica

            Nu te doare ca se intampla de-abia acuma, ci te-ar durea in continuare daca nu s-ar intampla de acum inainte.

            Hai sa nu mai fim copii. Ceea ce face Basescu e sa puna presiune pe anumiti factori care vor controla si vor aplica legea.

            Ce Dumnezeu, oameni buni, Basescu nu poate rezolva toate probleme cu toata Presedintia lui. El poate pune presiune, poate scoate in evidenta unele lucruri. Esaloanele 2, 3, pana la cel care ia sau nu ia spaga tb sa isi faca datoria corect si pana la capat.
      • -3 (3 voturi)    
        s-a trezit tarziu (Joi, 24 martie 2011, 16:46)

        nenea [anonim] i-a raspuns lui costica

        dar pe ziarul asta daca zici ceva anti pdl iei 12 minusuri ca tine:)))
  • -3 (11 voturi)    
    ceva scartie (Joi, 24 martie 2011, 3:26)

    Clujeanul [anonim]

    Basele, nu prea merge ce ai spus.
    Un export al unei firme romanesti catre o firma din Bulgaria (chiar daca e filiala e alt SRL inregistrat in aceea tara) are TVA 0 (zero), fiind import intracomunitar.
    Ce pot face oamenii astia, si nu e ilegal, e doar smecheresc (inginerie financiara), daca vor sa exporte grau undeva in afara UE, il plimba in acte in Bulgaria si-l vand de pe firma din Bulgaria, pentru ca aia au TVA 20 %). Dar e prea mare efortul pentru 4 % diferenta, mai bine folosesc Ciprul care are 10 % TVA.
    • +16 (16 voturi)    
      de unde ai aflat? (Joi, 24 martie 2011, 7:10)

      prudent [anonim] i-a raspuns lui Clujeanul

      smenul de la UCM Resita exact asta este:marfa nu pleaca fizic din RO, se incaseaza rambursarea de TVA (diferenta in tre 24% la achizitia din RO si 0% la export intracomunitar), iar marfa se vinde la negru in RO. Veche de cand exista TVA nul la export intracomunitar. Clujene, mai studiaza la capitolul frauda de TVA!!!!
      • -3 (5 voturi)    
        Dlui Prudent (Joi, 24 martie 2011, 10:46)

        Flavia [anonim] i-a raspuns lui prudent

        De unde ai scos export intracomunitar? Sunt doar achizitii si livrari intracomunitare care daca se fac intre 2 agenti platitori de tva nu se factureaza cu tva iar primitorul face taxare inversa (adica inregistreaza atat TVA colectat cat si TVA deductibil). Doar la export (si acest lucru se pooate face doar in afara comunitatii) se poate cere TVA la rambursare.
    • +5 (9 voturi)    
      porumb (Joi, 24 martie 2011, 7:51)

      xxx [anonim] i-a raspuns lui Clujeanul

      Intracomunitar nu se considera ca se face export. De aia poti exporta in bulgaria si sa ceri rambursarea TVA (care se presupune ca l-ai platit in Bulgaria) la ANAF Romania
      • -4 (4 voturi)    
        eroare (Joi, 24 martie 2011, 12:09)

        sellerman [utilizator] i-a raspuns lui xxx

        nu ai ce TVA sa ceri pentru ca nu se presupune deloc ca l-ai platit in bulgaria, tva nu se plateste la activitati intracomunitare.
        • +4 (4 voturi)    
          Tot Base stie mai bine! (Joi, 24 martie 2011, 20:22)

          Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui sellerman

          Fratilor, sunt SRL-ul romanesc SELLER, cumpar de la Botosani de 10000 Ron ace si brice.Platesc TVA , pe factura ,legal si frumos, 24%, adica 2400 Lei. Bun, si acum fac o livrare intracomunitara fictiva in Bulgaria.Acolo am deschis o firma, stampilez actul de transport, intre doua sedinte de shopping la Metro Ruse, si, si , ce fac?Hai ca este simplu : primesc inapoi de la statul roman , ce ? TVA, 0-(-2400 lei)=2400 lei....E vedeti, hai fiti mici Severini, nici macar nu e nevoie sa trimitem aceleasi ace si brice, sau grau, orice bai baieti, caci o-(-2400) fac intotdeauna 2400 de lei.Ce fac cu ace si bricele , le dau la negru tati...Iarasi a avut dreptate Basescu, dar nu din principiu, ci din complexele schizofrenice ale unora...
          • 0 (2 voturi)    
            nu la asta m-am referit (Vineri, 25 martie 2011, 10:15)

            sellerman [utilizator] i-a raspuns lui Costin1968

            asta stie oricine are legatura cu economia, eu am comentat strict ideea cu tva-ul platit in bulgarie .... Basescu are dreptate, insa uita sa spuna si de cand se practica minunea asta, si mai ales de cand stie el ca se practica asta, aici e problena......
            • 0 (0 voturi)    
              Romania si UE (Duminică, 27 martie 2011, 17:56)

              Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui sellerman

              Fenomene de genul acesta au aparut, cred ,cam prin 2008; dupa ce Romania a intrat in UE, smecherii de romanasi au mai pus de o combinatie, dupa ce au prins ei cum este cu intracomunitarele...
    • +12 (12 voturi)    
      Base contrazis degeaba. (Joi, 24 martie 2011, 7:57)

      Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui Clujeanul

      O livrare intracomunitara (nu este export, numai se face vama in interiorul UE) fictiva , intre Romania si Bulgaria este scutita de TVA , iar marfa, clujelule, este vanduta la negru, in Romania. Firma din Bulgaria este tot a romanilor, dar inregistrata acolo, se ia stampila pe Scrisoare de transport (asa ca in UE!) cum ca s-a "descarcat" la Ruse, dar marfa se vinde in Popesti-Leordeni.Evident , SRL-ul bulgar este scutit de TVA (bulgaresc) pt livrari intracomunitare.Fara vama numai controleaza nimeni (nu ca ar fi controlat inainte).
    • +11 (11 voturi)    
      NU ai inteles fenomenul (Joi, 24 martie 2011, 8:09)

      Ciccionho [anonim] i-a raspuns lui Clujeanul

      Cumperi grau care costa 100 Ron plus TVA 24 RON, il vinzi in Bulgaria cu 103 RON, TVA 0, ceri rambusare de TVA, recuperezi cei 24 RON pe care i-ai platit la ANAF. Practic, singura plata pe care o faci la stat este impozitul pe profit, 16% pe cei 3 Ron. Si te trezesti in depozit (ca in gestiune nu il mai ai) cu un produs care te-a costat cu 24% mai putin decat pretul pietei. Tot ce trebuie sa faci este sa iti cauti un client care este dispus sa il cumpere fara factura, dar daca ii lasi un 5% din pret gasesti. De exemplu, in cazul de fata, o brutarie, unde consumul de grau nu poate fi cuantificat.

      q.e.d.
      PS: nici nu poti sa iti imaginezi cati s-au imbogatit cu asemenea smecherii. Din aceeasi cauza, a fraudarii TVA-ului, au ajuns masinile din Germania sa coste mai putin in Romania. Adica vezi o masina pe un site in Germania, costa 20.000, dar un smecher ti-o poate aduce cu 18.000. In ambele cazuri, statul plateste.
      • -2 (4 voturi)    
        TVA la cereale (Joi, 24 martie 2011, 11:41)

        lsorin [anonim] i-a raspuns lui Ciccionho

        Guvernul sta, inca, cu batista pe tambal.
        Si Cotroceniul la fel.

        Evaziunea este imensa in domenul cerealelor, indiferent daca se face export, comert intracomunitar sau comert intern.

        Ciccionho tocmai a explicat ce se intampla in cazul comertului intracomunitar.

        In cazul exportului, o "firma_tzeapa" intervine ca intermediar pe circuit inaintea exportatorului. Livreaza exportatorului cu <pret>+<TVA>, incaseaza de la exportator si nu mai plateste niciodata TVA la buget. Evident si exportatorul dovedeste ca marfa a parasit Romania si i se ramburseaza TVA.

        Daca "firma_tzeapa" livreaza catre o firma din Romania, lucrurile stau la fel: dispare cu TVA-ul iar cumparatorul final (morarit-panificatie, ulei, furaje etc) deduce TVA-ul platit.

        Am afirmat ca atat guvernul cat si conducatorul sau de la Cotroceni se fac doar ca lucreaza.
        Si-acum dovada: impotriva evaziunii de acest tip se lupta cu o chestie care se cheama "taxare inversa". Adica nu astepti sa-si traga banii din TVA si apoi "lupti" impotriva evazionistilor (cu un sistem corupt), ci pur si simplu faci sa dispara obiectul muncii evazionistilor.

        S-a cerut de multa vreme, s-a motivat ca trebuie acordul UE, Comisia Europeana a fost de acord cel putin pentru cereale dar ... nu vor oficialii romani !!!!!!
        Adica astia care se plang de evaziune si se fac ca lupta cu ea!

        Nu zic sa nu-i caute si sa nu-i atarne pe aia de au comis-o deja, dar intreb (retoric, desigur):
        - cand au cerut aprobarea, nu-i asa ca stiau ca se poate intampla (din eleganta n-am spus ca se intampla)?;
        - daca au primit aprobarea, nu cumva nu aplica taxarea inversa pentru ca au alte interese (apropos de "regina" pe care-o cauta toti rugandu-se sa n-o gaseasca)?
        • -1 (1 vot)    
          ai perfecta dreptate (Vineri, 25 martie 2011, 10:36)

          yon [anonim] i-a raspuns lui lsorin

          e foarte clar. nu se vrea o solutie.
          cel mai simplu, TVA 5 % la tot ce tine de alimente, si nu mai trebuie nici "aprobare " de la UE.
          ce usor ar fi ! dar apoi de unde bani pt partid. ( de obicei cel de la guvernare, oricare ar fi fost el )
    • -4 (4 voturi)    
      oops (Joi, 24 martie 2011, 8:32)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui Clujeanul

      vad ca asta inca nu s-a aflat la Cotro !
  • -5 (5 voturi)    
    Adica Dl Basescu le stie pe toate... (Joi, 24 martie 2011, 9:18)

    costica [anonim]

    si le spune astora de al SRI ca sa faca?! Pai si SRI pentru ce ia banii, banuiesc ca sunt bine platiti ??!!!! Acolo lucreaza amatori sau profesionisti??!!! Nu ma mai mir de ce-am vazut in vamile romanesti, showul ala atat cat a fost, adica tot ce am vazut s-a desfasurat sub ochii acestor profesionisti?! Pai si cum le cere Dl Basescu lucruri d-astea si mai complicate cand sub ochii lor in vamile romanesti evaziunea depaseste 5-6 miliarde Euro conform estimarilor Bancii Mondiale??!!!!!!!!!!!
  • +7 (7 voturi)    
    la fel si la Sarbi! (Joi, 24 martie 2011, 9:21)

    donache [anonim]

    La vamile cu Serbia e de ajuns sa stai juma de ora, in sezon, sa vezi cum circula tirul cu grau, sta o ora dupa granita si vine inapoi, tot plin, da' nu-l controleaza nimeni, chiar daca e vama extracomunitara. Gata export/import. Ce inginerii financiare se fac nu cunosc ca nu-s economist dar precis e ceva asemanator
    • -5 (5 voturi)    
      ... (Joi, 24 martie 2011, 9:53)

      Marcu [anonim] i-a raspuns lui donache

      La fel si la Constanta la port. Pleaca vaporul cu grau, sta putin la plaja in larg si se intoarce. Eu care nu am servicii secrete in subordine am auzit despre aceste practici de vreo 2 ani de zile. Pacat ca dl. Basescu se poarta de parca acum a descoperit apa calda.
      • -1 (3 voturi)    
        Trist (Joi, 24 martie 2011, 11:15)

        Marcu [anonim] i-a raspuns lui Marcu

        Este trist ca si in acest site de stiri intalnim mentalitati extremiste de genul Realitatea/Antene. Minusul/minusurile primite mai sus arata ca si sustinatorii lui Basescu "gandesc" ceva de genul: ai nostri sunt cei mai buni, ceilalti diavolii. Situatie departe de adevar in ambele cazuri. Probabil va trebui sa mai treaca 20 de ani pana cand romanii vor invata sa fie moderati si echilibrati in judecata.
      • +3 (3 voturi)    
        ca mai sus (Joi, 24 martie 2011, 12:09)

        marinel [anonim] i-a raspuns lui Marcu

        Am scris mai sus o chestie vazuta cu ochii mei in 2001, ca angajat la TTS-ul lui ...Mihailescu. Nu a fost singura data. Doar ca aici in port in loc de camioane se folosesc barjele carora li se schimba numarul peste noapte si descarcarea se face cu...pixul. Marfa este...griu, porumb si rapita ca e foarte scumpa.
  • +7 (7 voturi)    
    parca eram si mari exportatori de banane (Joi, 24 martie 2011, 9:52)

    doar sintem o tara bananiera [anonim]

    Nu va pati nimeni nimic; s-a intimplat doar ca bandele rivale sa se calce pe picior, iar acum isi arata muschii fiecare pentru intimidare.
    Oricum, manevra asta o pot face DOAR cei cu protectie de la anaf, sri, etc. (si implicit de la politicieni).
    O porcarie asemanatoare cu cea din vami.
    HOTII SE AFLA INTOTDEAUNA IN SISTEM.
  • +5 (7 voturi)    
    Povestiri (Joi, 24 martie 2011, 10:16)

    Povesti [anonim]

    Povesti cu vechime mare. Proceduri vechi.
    Unde credeti ca mergeau trenuri si vapoare cu marfuri din Romania? Si in tara nu aveai alimente, curent, apa, caldura, etc...
    Aceeasi indivizi (si urmasii lor), prin aceleasi procedee au mentinut saracia si foametea, de prin '44 incoace.
  • +5 (5 voturi)    
    export- import (Joi, 24 martie 2011, 10:54)

    toda [anonim]

    Eu demult i-am suspectat pe astia cu produsele agricole de astfel de practici. Marirea TVA le-a fost mana cereasca. Da eu presimt ca pt produsele care de fapt nici nu pleaca din tara , se intocmesc ulterior acte de import. Si,uite asa, pot sa ridice pretul si pe piata interna ca doar e produs de import. Ar fi interesant de verificat. Poate ma aude cineva...
  • -4 (4 voturi)    
    evaziune? (Joi, 24 martie 2011, 11:32)

    maring [utilizator]

    totul este legal, domnule basescu, totul este legal cititi legislatia, sau daca a-ti citit-o schimbati-o ca sa nu mai fie posibil, precizati documentele necesare cum ar fi, scrisorile de trasura si documentele vamale de interior, contractele de stocare cu silozurile din care sa rezulte cantitatile si perioada iin care au fost stocate, nu mai frecati menta cu sri-ul,

    si de cand seful statului se ocupa de evaziunea fiscala, nu ai altceva de facut ?
  • -2 (2 voturi)    
    Mi se pare normal sa se faca inginerii (Joi, 24 martie 2011, 11:45)

    hic sunt leones [utilizator]

    atat timp cat legislatia permite.
    De ce ai plati 24 cand poti plati - legal -20%?
    Statul nu poate primi doar beneficiile UE trebuie sa ii importe si partile proaste - pentru stat - dar bune pentru contribuabil.
    Nu trebuie sa vinzi la negru, pur si simplu faci contract cu firma din Bulgaria, se livreaza graul din Romania si se plateste TVA de 20% => un profit cu 4% mai mare, repet, totul foarte legal.
  • -5 (5 voturi)    
    fumigena (Joi, 24 martie 2011, 11:49)

    scepticu [utilizator]

    Asta e o fumigena a presedintelui. Avem probleme mult mai grave decat 3 SRL-isti care inseala statul. De exemplu afacerile super-profitabile intre stat si privati, mai ales cazul firmelor abonate la contractele cu statul.
    E drept ca sunt profitabile pt multi, dar nu pentru mine, prostul care plateste impozite.
  • -1 (5 voturi)    
    noul mecanism??? (Joi, 24 martie 2011, 12:43)

    silvernoss [anonim]

    SUPER TARE: "Asta este noul mecanism... a aflat si Blejnar de curand si eu dinspre ei "
    NOUL mecanism de care au aflat DE CURAND...saracii...sau noi mai bine, "saracii de prosti ce suntem"...
    macanismul asta nou e vechi de cand lumea...nu numai ca stiam de el de mult, dar acum vreo 2-3 ani chiar a fost un post tv care a facut un reportaj pe tema asta...
    mint ca niste porci
  • +1 (1 vot)    
    Nu e chiar asa!!!! (Vineri, 25 martie 2011, 11:47)

    Mirciuc [utilizator]

    Livrarea in spatiul UE este o livrare cu taxare inversa!
    Taxarea inversa nu da dreptul automat la restituire TVA deductibil.
    Daca MARFA nu paraseste teritoriul RO, livrarea ramane cu TVA COLECTAT.
    Deci orice aspect de restituire TVA din cele comentate mai sus este cu incalcarea normelor si participatia direct-interesata a functionarilor fiscali si niscai shefutzi de prin ANAF.
  • +1 (1 vot)    
    recomandare pentru sri (Vineri, 25 martie 2011, 12:32)

    brod [anonim]

    cred că dacă ar lua mai multe informaţii despre masinile smecherilor, inmatriculatein bulgaria si care umblă prin bucureşti (dar, mai ales staţionează în locuri... deocheate) sri ar putea fi de un real folos.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri