VIDEO Ialomitianu: TVA redusa nu va ieftini produsele alimentare, dar pune in pericol cheltuielile bugetate

de V.M.     HotNews.ro
Vineri, 25 martie 2011, 12:25 Economie | Finanţe & Bănci

Gheorghe Ialomitianu, intr-un rar dialog cu presa
Foto: Agerpres
Ministrul Finantelor, Gheorghe Ialomitianu, a declarat vineri ca va incerca sa-i convinga pe deputati sa reexamineze legea privind TVA redus la alimente, intrucat aceasta masura nu va ieftini produsele, dar va pune in pericol cheltuielile cu salariile, cele sociale si investitiile.

"Voi avea discutii cu parlamentarii din Camera Deputatilor si le voi spune ca trebuie sa revizuieasca legea, pentru ca punem in pericol salariile, cheltuielile sociale si investitiile programate pentru acest an. Romania nu-si permite acum un TVA redus. Din experienta anterioara, preturile nu au scazut, si mai mult decat atat, am asistat atunci la o crestere a evaziunii fiscale, se contrafaceau foarte multe produse", a spus Ialomitianu, potrivit Mediafax.



Cererea de reexaminare formulata de presedintele Traian Basescu asupra legii privind reducerea TVA la 5% la alimentele de baza a fost respinsa, miercuri, de Senat, care a mentinut, astfel, textul legislativ initial.

Proiectul legislativ propus de opozitie a fost adoptat pe 19 octombrie anul trecut si trimis presedintelui spre promulgare, dupa ce deputatii puterii au invocat o eroare de comunicare la votul lor favorabil. Principala prevedere a legii este reducerea TVA la 5% pentru alimentele de baza.

Cererea de reexaminare a presedintelui, in care se solicita renuntarea la aceasta prevedere, a fost respinsa de Senat prin acceptarea raportului negativ al comisiei, cu 53 de voturi "pentru", 46 de voturi "impotriva" si o abtinere.

Tot pe 19 octombrie 2010, Camera Deputatilor a adoptat si o propunere legislativa a deputatului PDL Mircia Giurgiu de modificare a Codului Fiscal, care prevede ca "venitul impozabil lunar din pensii se stabileste prin scaderea din venitul din pensii a sumei de 2.000 de lei neimpozabile lunare". A doua zi, deputatii PDL, intre care si ministri, au sustinut ca au votat din greseala in favoarea celor doua proiecte.

Pe 2 noiembrie 2010, presedintele Traian Basescu a anuntat ca retrimite Parlamentului cele doua legi.

Presedintele a declarat, miercuri, la Realitatea TV, ca ar putea lasa sa intre in vigoare o lege privind diminuarea TVA la alimente daca cel care ii cere acest lucru ii garanteaza ca statul va mai putea sa plateasca salarii si pensii.


Citeste mai multe despre   












[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

1227 vizualizari

  • -3 (17 voturi)    
    ce aiureala (Vineri, 25 martie 2011, 12:52)

    cineva [anonim]

    1. cand s-a marit TVA la 24%, preturile au crescut. acum, cand scadem TVA, preturile nu vor scadea. cum asa? care e logica?

    2. funny. si daca nu se reduce TVA la 5%, garanteaza domnul basescu ca vor fi bani de pensii si salarii? si ca nu se va mai imprumuta la FMI? sau vorbeste si dansul sa nu adoarma?

    3. nu vi se pare stupid ca parlamentarii puterii sa greseasca de doua ori la votarea aceleiasi legi? sunt retardati, sau care o fi explicatia logica?
    • +3 (11 voturi)    
      Diversiune PSD (Vineri, 25 martie 2011, 13:18)

      Vlad [anonim] i-a raspuns lui cineva

      1.Logica este ca negustorii nu vor fi obligati de lege sa scada preturile cu echivalentul reducerii TVA.Oamenii oricum sunt obisnuiti cu ele.Si negustorii vor specula sa faca ei profit mai mare.Atat.
      2.Daca se reduce TVA sigur vor fi probleme.Tu nu vezi ce se intampla in lume???Nimeni nu garanteaza nimic.
      3.Prima oara o fi fost o gresala cum a zis individul ala .A doua oara senatorii PDL din echipa Blaga au vrut sa ii arate lui Boc ca il pot incurca.Am observat satisfactialui Berceanu greu ascunsa la interviu....
      Toata treaba este o diversiune electorala a PSD care face ,cu orice consecinte ,tot ce poate ca sa scape puscarie ai lor.
      Va mai amintiti cum a cazut Constantinopole?Un baiat a deschis o poarta mica ...pentru 2 lei .Baieti din astia de 2 lei sunt si in PSD si in PDL.
      • +2 (4 voturi)    
        Reducerea TVA=Inflatie (Vineri, 25 martie 2011, 15:43)

        Banul Maracine [anonim] i-a raspuns lui Vlad

        Daca trece ,reducerea TVA la alimente,nu numai ca va genera deficit bugetar pentru plata salariilor si eventuala lor marire.Va genera si inflatie.Ideea este ca daca lumea fiind neinformata sau intoxicata de minciunile lui Pontonescu se asteapta la reducerea preturilor la alimente trebuie sa afle ca preturile la alimente nu se vor reduce.Preturile vor creste.Cine nu intelege trebuie sa inteleaga ca preturile vor creste.Negustorii nu vor cobori preturile din 2 motive.Tendinta preturilor este sa creasca din cauza pretului petrolului.Astazi preturile reflecta limita puterii de cumparare a populatiei si limita de profitabilitate a producatorilor.Daca apare brusc scaderea TVA de la 24 la 5 se creeaza 19% posibilitate expandare a costurilor pana acuma tinute sub control cu transportul sau salariile angajatilor din domeniul alimentar pe toata linia.Ei vor stii ca patronii au acuma 19% mai mult si tozti vor dori acesti 19%.Si ii vor primii.Cumparatorii nu vor primi nimic.Si in mod real preturile vor creste.In plus statul va suplini gaura la buget prin tiparire de bani si va genera inflatie care din nou tot pe cumparatori se va duce.Intr-un cuvant se va produce doar o noua repartitie a costurilor in cei 19%.
    • 0 (8 voturi)    
      si da si nu (Vineri, 25 martie 2011, 13:25)

      scepticu [utilizator] i-a raspuns lui cineva

      1. Cand tva creste cresc si preturile. Cand TVA scade ,nu scad preturile (ca omul s-a obisnuit cu preturile mari). Castigul e incasat de patronat.
      Acelasi fenomen e si la pretul benzinei in raport cu pretul international al petrolului.
      2.Chiar daca domnul basescu iti garanteaza, crezi ca garantia lui are vre-o valoare ? .Observatia e valabila pentru toti politrucii (sau oameni politici daca vrei) .
      3.Eu cred ca e un semnal pentru basescu-boc sa mai loveasca cu banu' in baietii buni (pdl) din parlament, ca altfel ....
      • +3 (3 voturi)    
        aiureala totala! (Vineri, 25 martie 2011, 16:14)

        pragmatic [anonim] i-a raspuns lui scepticu

        ce e aia carne? cea din carligul macelarului? daca separ slanina de acea carne, slanina ce TVA are? dar carnea de strut? dar carnea de urs sau de berbec din Noua-Zeelanda? dar slanina cruda are acelasi TVA cu cea sarata sau afumata? dar carnatul ce TVA are? dar friptura la carciuma? PANA si S.Minea,presedintele patronatului in cauza spunea ca nu exista produsul carne. Idem la paine,la ulei etc. Idiotie parlamentara cu iz uslinos.
    • +2 (2 voturi)    
      nu e aiureala, e romania (Vineri, 25 martie 2011, 14:25)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui cineva

      1. vanzatorii cresc si scad preturile. logica este simpla: daca prostul cumpara deja la pretul asta, de ce sa-l scad eu cand pot sa fac un profit mai mare.
      2. daca se reduce tva garantat vor fi venituri mai mici la bugetul de stat.
      3. majoritatea parlamentarilor voteaza cu gandul la urmatorul mandat. ei stiu ca pomenile si populismele ieftine le cresc sansele sa fie realesi. nu vor ezita sa calce in picioare logica si bunul simt daca asta le aduce voturi... indiferent daca sunt la putere sau in opozitie.
  • +4 (6 voturi)    
    are dreptate. (Vineri, 25 martie 2011, 13:05)

    Ciprian [anonim]

    Preturile nu vor scadea. Asa cum nu au scazut nici cand producatoii de paine, au marit preturile in baza cresterii preturilor la grau dar au "uitat" sa le scada dupa aceea cand piata si-a revenit. Realitatea este ca intr-o piata libera nu poti impune scaderi de preturi. Statul controleaza doar regimul de taxare. Singurul lucru ce se va intampla va fi ca producatorii/distribuitorii isi vor mari marja de profit.
    • +1 (3 voturi)    
      ai dreptate ciprian (Vineri, 25 martie 2011, 14:53)

      nenea [anonim] i-a raspuns lui Ciprian

      si toate aceste probleme vin de la faptul ca NU este o piata libera. toti acesti comercianti sunt niste aasociatii decarteluri care cresc in lant preturile. practic nu ai de unde sa alegi, ca toti ridica la acelasi nivel. piata libera este undeva in carti.
  • +4 (8 voturi)    
    Toat lumea stie (Vineri, 25 martie 2011, 13:08)

    Vlad [anonim]

    Chiar si Pontonescu Antonovescu.Toata aceasta actiune este indreptata asupra guvernului Boc si asupra eforturilor sale de a scoate tzara din criza.Prin actiunea lor vor sa provoace reducerea veniturilor la buget ca sa nu mai aiba Boc cu ce sa plateasca pensiile si sa mareasca salariile.Asta este parte din campania electorala 2012.Arata cum saboteaza USL revenirea economica sub pretext ca le pasa de oameni.Preturile nu vor scadea cu ocazia reducerii tva.Preturile vor ramane la fel.Pentru ca oamenii sunt obisnuiti cu ele .Pentru ca nu exista obligatia negustorilor sa reduca preturile cu echivalentul reducerii tva. Este o imensa conspiratie cu scopul de a zadarnicii eforturile lui Boc. Lumea ar trebuii informata.
  • +3 (7 voturi)    
    TVA (Vineri, 25 martie 2011, 13:10)

    tonino [anonim]

    Sa zicem ca sunt producator de paine.
    Fac paine "taraneasca".
    Schimb putin reteta si ii zic "paine taraneasca batuta" si o vand la acelasi pret ca pe aceea dinainte. Diferenta de TVA este venit la mine. Pretul ramane la fel.
    • +3 (7 voturi)    
      sa zicem (Vineri, 25 martie 2011, 13:55)

      ioan [anonim] i-a raspuns lui tonino

      sa zicem ca eu sunt alt producator.
      si pastrez reteta "taraneasca" si scad pretul.
      mie imi creste vanzarea, ca-ti "fur" tie clientii, imi creste profitul.
      tu intrii in faliment.
      piata libera inseamna inclusiv asta!
      diferenta de tva a ramas in buzunarul cumparatorului, pretul a scazut, tu ai disparut de pe piata, afacerea mea a inflorit.
      • +1 (1 vot)    
        Vise placute (Vineri, 25 martie 2011, 15:56)

        Bacanul din colt [anonim] i-a raspuns lui ioan

        Nu va bateti capul,Pretul va ramane la fel din cauze obiective.Diferenta de 19% se va imparti ca crestere de profit intre producator,transportator si vanzator.Fiecare segment va gasi justificarile lui .Pentru ca acesti 19% se vor gasii liberi pe piata tentatia va fi prea mare.Nu se poate obliga prin lege ca reducerea sa se reflecte in reduceri de preturi.oricum cumparatorii sunt obisnuiti cu aceste preturi.Deci se poate.
  • +1 (7 voturi)    
    TVA ar trebui eliminat de tot la prod. alim. (Vineri, 25 martie 2011, 13:14)

    Marius [anonim]

    Ca in UK, TVA e 0 la prod alimentare si la produse pentru copii foarte mici (haine).

    Ar trebui eliminat de tot TVa, pentru a nu fi probleme cu calcularea TVa-ului...si la toate produsele alimentare, pentru ca altfel va fi dificil de distins intre paine (produs de baza) sau ulei....si prajituri, care nu e produs de baza, dar foloseste poate si faina si ulei.

    De asemenea, ar trebui eliminate accizele total la alcool, tigari si produse petroliere (alcoolul si tigarile sunt sursa de coruptie, contrabanda, evaziune, etc) iar la benzina de exemplu in SUA nu sunt accize deloc, in SUA benzina e la jumate de pret fata de Romania, culmea....intr-o tara foarte bogata.
    In schimb, ar trebui, pentru a compensa pierderea de venituri la buget, introdusa acciza la energia electrica, la energie e mai greu sa furi acciza, totul e trasparent. Mai putin la produsele pentru export sa fie returnata acciza, ca sunt produse in romania si ar scumpi produsul pentru export.
    • +1 (3 voturi)    
      Ar trebui eliminati si oamenii (Vineri, 25 martie 2011, 16:00)

      Vamesul cinstit [anonim] i-a raspuns lui Marius

      ca nu o sa mai fie buget pentru aparare,politie,educatie,medicina,ectetcetc.Nu compara SUA care are alt sistem de taxe cu Romania care din cauza apartenentei la EU are sistemul de taxe tip EU.Adica cu accize.Nivelul accizelor este stabilit de EU. Ar trebuii ca in Romania sa nu se mai fure.Si atunci va fi bine.
  • -2 (6 voturi)    
    an electoral (Vineri, 25 martie 2011, 13:22)

    Sargon [utilizator]

    Vor sa pastreze TVA-ul atit de mare ca sa creasca salariile parazitilor din aparatul bugetar - principala masa de manevra electorala!

    Reducerea TVA va duce la reducerea treptata a preturilor. Preturile tuturor produselor sint supuse unui grad mai mare sau mai mic de elasticitate.
  • -2 (4 voturi)    
    Ialomiteanu nu face pe prostul (Vineri, 25 martie 2011, 13:35)

    radu [anonim]

    Masura fiscala de reducere a TVA la alimente ar trebui sa vina la pachet cu un act normativa care sa oblige distribuitorii sa reflecte scaderea TVA in pretul final. Daca vrem, se poate. dar de ce sa ne batem capul, Ialomiteanu nu are probleme sa adoarma seara stiind ca romanii platesc pe alimente mai scump decat nemtii - o nimica toata.
    • +3 (3 voturi)    
      IMPOSIBIL (Vineri, 25 martie 2011, 15:49)

      Comisarul Europeanu [anonim] i-a raspuns lui radu

      Este imposibil sa dai un act normativ prin care sa obligi distribuitorii sa reflecte scaderea TVA in pretul final.Preturile sunt formate liber pe piata.Statul nu poate sa intervina.Asta se intampla pe vremea comunismului.Acum nu se mai poate.Daca te gandesti asa atunci gandestete cu ai putea sa impui preturi la intreaga productie economica si servici.daca te gandesti putin o sa vezi ca nu se poate.Economia este o economie de piata care este insusi principiul apartenentei noastre la EU.daca vrei sa dai asa o lege mai intai trebuie sa iesi din EU. Deci formula"daca vrem se poate" nu este valabila.Poate in sport nu in economie.
    • +2 (2 voturi)    
      si sarma ghimpata? (Vineri, 25 martie 2011, 16:16)

      curios [anonim] i-a raspuns lui radu

      cand punem la granita? si cand iesim din UE ca tot ne intoarcem la marxism cum zici tu?
  • +3 (7 voturi)    
    cifre (Vineri, 25 martie 2011, 13:36)

    cris [anonim]

    1. Frumos ar fi sa vina cu cifre : cat se incaseaza acum din tva la alimentele de baza si cat s-ar incasa cu 5% tva ; am putea sa ne dam seama daca ne permitem sau nu
    2. evaziunea fiscala creste cu tva de 5 % ? in ce realitate traieste omul asta ? la taxe mici nu merita riscul sa faci evaziune , dar cand dai 24 % la stat e foarte tentant sa nu-i mai dai
    3. "Din experienta anterioara, preturile nu au scazut" - care experienta ? aveam tva de 19 % din 2002 si dupa a aia a crescut
    • -1 (3 voturi)    
      completare (Vineri, 25 martie 2011, 14:01)

      cris [anonim] i-a raspuns lui cris

      Preturile o sa scada: 24-5 = 19 % ; comerciantii destepti o sa scada pretul la produs cu 10% si 9 % intra in buzunar. O sa aiba si profit mai mare si vanzari mai mari. Lumea o sa cumpere produse mai ieftine. Toti castiga mai putin statul ( mai putini bani pentru contracte cu dedicatie).
  • -3 (5 voturi)    
    ciudat (Vineri, 25 martie 2011, 13:45)

    teros [anonim]

    Domnilor ,acest domn combate toate principiile economiei prin afirmatiile sale

    daca pretul anumitor materii prime scade atunci si pretul produsului finit este mai mic

    cheltuieli mari costuri mici
    logic>
    cheltuieli mici costuri mici
    la noi cheltuieli mici =costuri mari(la produsele finite)

    oau, numai economisti si contabili tari

    de-aia tara se indreapta intr-o directie"buna"

    sunt de acord cheltuieli mai mici pot fi transformate in profituri mai mari dar acest primcipiu este foarte dezvoltat in multinationale nu in "Tara lui Papura Voda"

    bv domnilor ne duceti pe apa sambetei
    • -2 (2 voturi)    
      . (Vineri, 25 martie 2011, 13:56)

      teros [anonim] i-a raspuns lui teros

      subscriu

      cheltuieli mari costuri mici


      scuze pentru greseala
  • +2 (2 voturi)    
    propunerile aliantei rosii - USL... (Vineri, 25 martie 2011, 14:03)

    Rescatorul [anonim]

    vadesc fie prostie, fie iresponsabilitate si rautate. Daca nu se aplica o scadere de 5% pe intreg lantul (productie, distributie, vanzare), o astfel de masura ar avea consecinte dramatice.
  • -1 (1 vot)    
    :) (Vineri, 25 martie 2011, 16:57)

    owl [anonim]

    hm...confuzii mai...

    1. N-avem bani de pensii... : normal, statul nu incaseaza taxele, din cauza de evaziune. Plus numarul de pensionari prea mare fata de platitori, dar si aici o mare masa de oameni lucreaza la negru sau gri tot din cauza de taxe prea mari.

    2. Inflatie : scaderea de TVA va duce la scadere de preturi, bani mai multi in piata inseamna apoi crestere de preturi. Si? Inflatie e oricum, iar mai mare generator de inflatie ca pretul la combustibil nu exista. Nu mai bine interzice cel care se sperie de inflatie cresterea pretului la combustibil? Macar rezolvam o treaba garant...

    3. Preturile vor scadea imediat daca TVA-ul scade. Piata e in mare parte controlata de marile supermarket-uri, si ca urmare preturile vor scadea.

    4. Evaziunea va scade.

    5. Bani la buget vor fi mai multi. Daca e contestata chestia asta, se poate face un test doar la lapte sau doar la paine si vazut daca incasarile le buget sunt mai mari sau mai mici.

    6. TVA-ul a crescut de la 11 la 19 pe vremea PSD si vanduta ca scadere catre public de la 22 la 19. A crescut mancarea , au crescut pe termen scurt incasarile la buget, dar in 3 luni s-au volatilizat 60
    % din cantitati. Plus ca au ratat perioada de dotare fiecare roman cu frigider, aragaz, masina pentru ca urmatorii de la guvernare au uitat sa revina la 21 la toate produsele si sa scada mancarea la loc, la 19.

    7. Evaziunea este ca evul mediu: economia se dezvolta pe hotie. In mintea patronului nu e cum sa faca mai ieftin produse mai bune, ci cum sa fure mai bine statul ( 24% e urias!)

    8. Nu e normal sa ai un popor pe care-l hranesti scump si prost. Tendinta e oricum de a cere preturi cat mai mici, de unde presiunea cat mai mare catre producatori, de unde presiunea uriasa pe calitate.

    9. Sunt prea multe interese ca TVA-ul sa fie mare : evazionisti - fura statul , consumatori - se bucura la castigul imediat fata de pretul cu taxe, politicieni - iluzii vandute populatiei si firmelor...

    in loc de concluzie: :)
  • -3 (3 voturi)    
    Minciuni (Vineri, 25 martie 2011, 18:42)

    CID [anonim]

    de ce minti-ti domnule minstru si polonia are tva 5% si toata europa de vest oare de ce ,sa nu se mai faca evaziune fiscala ,oare ce urmari-ti ?,pentru ca preturile le face piata deci statul trebuie sa incaseze tva toti comercianti asteapta tva 5% de ce pentru ca s-au saturat sa ii acuzati de evaziune fiscala si de spagii pentru garda financiara ,anaf,medi si cati mai sunte-ti .


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri