Corespondenta de la Bruxelles

VIDEO Traian Basescu: Romania a aderat la pactul Euro+. Stabilirea nivelului de taxe ramane un drept national

de Robert Mihailescu     HotNews.ro
Vineri, 25 martie 2011, 14:15 Economie | Finanţe & Bănci

Traian Basescu tinand discursuri
Foto: Agerpres
"S-a decis crearea pactului Euro+. Au fost sase state din afara zonei euro care au aderat azi prin angajament la pactul Euro+, intre care si Romania", a anuntat seful statului, vineri, la Bruxelles, unde a participat la reuniunea Consiliului European de primavara. "Impunerea nivelului de taxe ramane un drept national. Altfel, o tara ca Romania nu ar fi aderat daca se punea sub semnul intrebarii dreptul la flat tax", a subliniat Traian Basescu.

Seful statului a mai anuntat la Bruxelles ca Mecanismul european de stabilitate va fi instituit incepand cu data de 1 ianuarie 2013 si va deveni functional in iunie 2013.

In ceea ce priveste vecinatatea sudica a Uniunii, si in special cu privire la conflictul din Libia, Consiliul European a stabilit urgentarea masurilor de asistenta umanitara, protejarea populatiei civile si sprijin pentru aspiratiile democratice ale libienilor. "Operatiunile in Libia vor continua pana cand populatia va fi in siguranta", a spus Traian Basescu.

Consiliul a decis blocarea vanzarilor de produse petroliere de catre regimul Gaddafi, a mai anuntat seful statului, "astfel incat, in lupta impotriva acestui regim criminal, sa poata sa fie taiate si resursele financiare care au putea prelungi existenta regimului".

Sefii de stat si de guvern din UE au abordat, de asemenea, impactul evenimentelor din Japonia, in special cu privire la securitatea nucleara, iar statele membre "se angajeaza sa implementeze cele mai moderne tehnologii in instalatiile nucleare de acum inainte", a spus presedintele Basescu.

Declaratiile presedintelui Traian Basescu:
  • A fost un consiliu cu un caracter pronuntat economic. Cred ca extrem de important e ca azi s-a adoptat, in forma finala, decizia de modificare a tratatului pentru crearea Mecanismului european de stabilitate
  • E vorba de celebra modificare a art 136. din decembrie, de cand s-a adoptat in consiliul decizia de pornire a procedurii, s-au obtinut avizele legale de la CE, BCE si PE. Azi Consiliul a aprobat decizia de modificare a Tratatului
  • Una din dezbaterile tehnice importante a fost legata de cheia de distributie a contributiilor statelor membre la Fondul destinat Mecanismului de stabilitate. S-a gasit un compromis si a mai fost ajustat si in timpul summitului
  • Desi Romania nu e afectata acum, nu trebuie sa contribuie la crearea fondului, era important pentru ca mai devreme sau mai tarziu vom devenim membri
  • Initial, ar fi trebuit sa avem o contributie de 2,3 - 2,4 mld. Daca noua formula ar fi aplicata maine, contributia ar fi de 1,3 - 1,4 mld. euro
Mecanismul european de stabilitate
  • Mecanismul european de stabilitate are ca obiective garantarea stabilitatii financiare a Zonei Euro, inlocuirea actualului mecanism, valabil pana in iunie 2013
  • Noul mecanism va oferi finantare statelor membre din Zona Euro care au probleme severe
  • Mecanismul va fi instituit in 1 ianuarie 2013 si va deveni functional in iunie 2013
  • Toate statele membre s-au angajat sa ratifice modificarea articolului din Tratat pana la 1 ianuarie 2013
  • Fondul total la dispozitia mecanismului va fi de 700 mld. euro si va fi colectat in interval de cinci ani de la intrarea in functiune a Mecanismului, cu o contributie cash de 80 mld. euro in primul an
Romania adera la pactul Euro+
  • S-a decis crearea pactului pentru Euro+. Pana la acest consiliu se numea pactul pentru competitivitate
  • Pentru ca de la lansare pana azi au fost state din afara zonei euro care au dorit sa devina parte a pactului, s-a adoptat denumirea de Pactul pentru Euro +
  • Au fost sase state din afara zonei euro care au aderat azi prin angajament la pactul Euro+, intre care si Romania
  • Armonizare fiscala nu inseamna sa avem toti aceleasi taxe. Ramane un drept national impunerea nivelului de fiscalitate
  • E mentionat special, dar actiunile, mecanismele pot fi corelate pentru o uniformizare a tipurilor de taxe, a fraudelor fiscale
  • Altfel, o tara ca Romania nu ar fi aderat daca se punea sub semnul intrebarii dreptul la flat-tax
Care sunt pilonii pactului Euro+
  • Pilonul I - stimularea competitivitatii. Aici, ne putem usor imagina ca cerintele din interiorul acestui pilon sunt si obiective ale Romaniei. Exemplu: costul muncii in acord cu productivitatea. E un efort pe care guvernul deja l-a facut in anul 2010, e un obiectiv in curs de realizare, Romania nu avea de ce sa refuze participarea la acest obiectiv
  • Un alt obiectiv e reducerea birocratiei, in plina derulare in Romania
  • Imbunatatirea educatiei: Romania tocmai a adoptat o lege noua a Educatiei care sa creeze competente in scoala, si nu doar cunostinte teoretice
  • Cercetarea - aici trebuie sa recunoastem ca nu am reusit sa facem mare lucru, dar e clar ca trebuie sa devina o prioritate si pentru noi
  • Pilonul II e legat de stimularea angajarii fortei de munca. Nimic mai actual pentru Romania decat adoptarea noului Cod al Muncii. E iarasi o zona in care Romania a facut deja pasi. Un alt obiectiv al acestui pilon e reducerea muncii la negru sau formarea continua
  • Pilonul III - sporirea sustenabilitatii finantelor publice. Extrem de important si in politicile romanesti, pentru ca vizeaza sustenabilitatea sistemului de pensii, a celui de somaj, reguli financiare simplificate, schimbul de bune practici intre statele membre si combaterea fraudei si evaziunii fiscale, expres mentionate in deciziile consiliului. Nu avem niciun motiv sa nu fim parte a acestui pact Euro+
  • Pilonul IV - consolidarea stabilitatii financiare. Aici trebuie create si niste mecanisme de alerta timpurie care sa avertizeze tendintele de a se intra intr-o perioada de instabilitate financiara si capacitatea de interventie rapida a guvernelor cand apar alerte timpurii
  • Vreau sa fac o mentiune - si nu are nicio tenta propagandistica - trebuie sa observ ca ceea ce noi am facut in Romania in 2010 sunt obiective ale Pactului Euro+. Cred ca acest pact nu a facut decat sa dea o confirmare ca nu s-a gresit in abordarea politicilor guvernului Romaniei. Au fost masuri care azi, cel putin din punct de vedere al legislatiei, ne aseaza perfect pe obiectivele pactului Euro+
Securitatea nucleara
  • Un alt subiect important al discutiilor a fost legat de securitatea nucleara. Consiliul a stabilit declansarea unor procese prin care sa fie supuse testelor de stres toate reactoarele nucleare din UE. Statele membre se angajeaza sa implementeze cele mai moderne tehnologii in instalatiile nucleare de acum inainte.

Vecinatatea sudica a UE si conflictul din Libia
  • In concluzii au fost condamnate escaladarile conflictelor dintre stat si populatie in Siria, Yemen si Bahrein
  • In ceea ce priveste Libia, s-a stabilit urgentarea masurilor de asistenta umanitara, protejarea populatiei civile, sprijin pentru aspiratiile democratice ale libienilor. Operatiunile in Libia vor continua pana cand populatia va fi in siguranta
  • Consiliul a aprobat lansarea demersurilor pentru cresterea nivelului de sanctiuni pentru Libia, acest nivel vizand in primul rand blocarea vanzarilor de produse petroliere de catre regimul Gaddafi, astfel incat, in lupta impotriva acestui regim criminal, sa poata sa fie taiate si resursele financiare care au putea prelungi existenta regimului
  • S-a decis cresterea cu un miliard al plafonlui Bancii Europene de Investitii (BEI) pentru statele din flancul sudic. Cand e vorba de blocarea vanzarilor de titei, nu se gandeste nimeni la mijloace militare, ci inghetarea platilor titeiului achizitionat, in curs de achizitie sau care e contractat
  • Romania a sustinut constant ca interventia trebuie sa o faca NATO, ceea ce nu inseamna ca ne desolidarizam de coalitia care functioneaza acum. S-a creat o coalitie, prin intelegeri bilaterale, nu o condamnam, suntem soldiari, dar se revine la o situatie normala

HotNews.ro a transmis
LIVE TEXT declaratiile sefului statului.

Presedintele Traian Basescu a participat joi si vineri, la Bruxelles, la reuniunea Consiliului European de primavara, pe a carui agenda au figurat ca principale subiecte problematica europeana, evolutiile din vecinatatea sudica a Uniunii Europene si recentele evenimente din Japonia.


Citeste mai multe despre   










12274 vizualizari

  • +34 (48 voturi)    
    Ponta si Antonescu (Vineri, 25 martie 2011, 14:58)

    Gica Contra [anonim]

    Nu e bine.Nu stim de ce nu e bine dar nu e bine.
    • +28 (40 voturi)    
      dar Voiculescu? (Vineri, 25 martie 2011, 15:11)

      Analfabet [anonim] i-a raspuns lui Gica Contra

      Dar ce-o mai face Voiculescu ca nu am mai auzit de mult de el. S-o fi ratacit spre CEDO.
      • +26 (36 voturi)    
        Foarte bine, Romania intra intr-un club mare (Vineri, 25 martie 2011, 16:00)

        Romania Noastra [anonim] i-a raspuns lui Analfabet

        E un semnal foarte bun pt pietele internationale si investitorii strategici, din 2013 practic Romania devine membru asociat al zonei euro, protejat printr-un fond si reguli de solidaritate.

        Ma bucur sa vad ca reformele actualului guvern, violent atacate de stanga social-liberala din Romania (PSD-PNL), sunt de fapt niste anticipari ale acestui pact al Europei.

        Romania a devansat pactul si a demonstrat ca poate dovedi seriozitate si determinare in aplicarea unor masuri dificile de reforma.

        Probabil ca unii dintre cititori nu realizeaza precis, insa e incredibil ce se infaptuieste acum in tara noastra, e un val de modernizare fara precedent in ultimii 50 de ani (doar la inceputuri regimul comunist a reusit sa industrializeze si sa alfabetizeze, mari reforme, insa a distrus complet alte ramuri de activitate precum si elita intelectuala a tarii).

        Suntem la inceput de sec.21 si Romania se transforma pozitiv, durabil, participa la operatiuni ale celei mai mari aliante militare de pe planeta si intra in clubul economic cel mai select din lume, ''zona euro'' a Europei !

        Felicitari tuturor romanilor de buna credinta, indiferent de optiunile politice, tuturor celor care cred in tara si neamul lor, care muncesc onest si participa activ la implinirea unui destin personal si national !
        • -7 (19 voturi)    
          rezultatele reformei (Vineri, 25 martie 2011, 17:19)

          Ionut [anonim] i-a raspuns lui Romania Noastra

          Probabil ca din cauza acestor reforme performanta economica a Romaniei se afla in top intre statele europene. Observa ironia. Sa facem un simplu rationament logic: daca noi am anticipat aceste masuri de reforma si le-am luat deja, oare de ce nu suntem pe plus ca altii din europa care nu le-au luat ? Sunt doua afirmatii care trebuie dovedite a fi adevarate sau false pentru a ajunge la concluzia evidenta: ( ca dpv economic suntem varza)

          1. masurile propuse de acest pact sunt bune
          2. noi am luat deja aceste masuri (fapte nu vorbe)

          Eu zic ca 1 e adevarata ,dar la 2 ma indoiesc.

          Sa traiti bine ! Sau mai bine zis, de ce nu traiti bine ? Ca reforma merge inainte !
          • +2 (12 voturi)    
            Priveste-te. (Vineri, 25 martie 2011, 18:58)

            mircea [anonim] i-a raspuns lui Ionut

            Cu oameni ca tine totul devine mai greu de realizat.
          • -1 (5 voturi)    
            mai ramane sa le dam astora din UE (Sâmbătă, 26 martie 2011, 8:07)

            costica [anonim] i-a raspuns lui Ionut

            lectii in materie de reforma, cam asa zice dl Basescu....sa ajunga si ei muritori de foame, sa se calce-n picioare si ei pentru ulei, detergenti , pentru 1 pui.... asa arata azi Romania dupa reformele pe care dl Basescu zice ca Romania deja le-a facut....Intrebare: dupa ce-o sa aplice reformele astea dure propuse de Germania si Franta in fapt, cum va arata Romania reformata de 2 ori?! La ulei o sa se calce-n picioare 90% din populatia Romaniei?!!!
          • +2 (4 voturi)    
            reforma (Sâmbătă, 26 martie 2011, 9:34)

            ca tine [anonim] i-a raspuns lui Ionut

            Esti pripit in a lua decizii ca si stanga politica,pune cap la cap toate averile celor certetati in dosare DNA,si vei afla cam din ce cuaza romania nu e pe plus in economie dupa un an de reforma,adauga si ceea ce s-a furat dupa '90 apoi vei descopri singur cat PIB lipseste,
    • -7 (13 voturi)    
      deja sunteti penibili (Vineri, 25 martie 2011, 16:27)

      me [anonim] i-a raspuns lui Gica Contra

      chiar orice trebuie sa fie un razboi intre partide?

      comportamentu asta nu dovedeste decat ori ca aveti creierele spalate, ori ca aveti un interes sa face-ti asta.
      • +5 (15 voturi)    
        O corectura daca-mi permiti (Vineri, 25 martie 2011, 17:35)

        Sting [utilizator] i-a raspuns lui me

        Faptul ca esti furios il inteleg, dar sa faci o greseala ca asta, chiar si in conditiile astea, nu pot sa o accept.

        De cand ''faceti' se scrie ''face-ti'' ? De ce nu ai scris si ''aveti', ''ave-ti'.
        • +4 (8 voturi)    
          De acord a gresit (Vineri, 25 martie 2011, 21:55)

          neaga1900 [utilizator] i-a raspuns lui Sting

          Dar aici nu suntem la scoala-sunt oameni , care nu stiu sa scrie corect , dar cred , ca n-ai pierdut esenta, nu?
  • -19 (29 voturi)    
    Heh (Vineri, 25 martie 2011, 15:18)

    Tnk [anonim]

    Portocalele mecanice in actiune!
    • +13 (17 voturi)    
      Era mai frumos (Vineri, 25 martie 2011, 17:17)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Tnk

      cu scufita rosie?
      Te pomenesti ca daca este tivita cu galben si are mot albastru s/a schimbat ceva?
      Poate palaria, nu si Maria!
      De ce nu te abtii?!
  • +13 (27 voturi)    
    Foarte bine (Vineri, 25 martie 2011, 15:19)

    AlinN [utilizator]

    Altfel Antonescu pilot si Ponta copilot din 2012-2013 ar fi dat cu oistea-n gard sau ar rasturna caruta Romania in sant rapid.
  • 0 (6 voturi)    
    Federalizare? (Vineri, 25 martie 2011, 15:21)

    CGiboi [utilizator]

    O fi asta un nou pas catre creerea Statului Unic European? Cam in cat timp s-ar reusi realizarea acestui lucru? Pana cand Germania nu mai tipa federalizare probabil.
  • -17 (17 voturi)    
    profitul pe impozit (Vineri, 25 martie 2011, 15:25)

    ex - tax - payer [anonim]

    flat tax = taxa pe flatulenta,abrv., sursa flatDEX11, provenienta: limba de lemn.
  • +19 (29 voturi)    
    imaginati-va (Vineri, 25 martie 2011, 15:45)

    razvan [anonim]

    Cred ca pe Ponta si Antonescu ii doare capul numai sa citeasca astfel de declaratii darmite sa le inteleaga si sa le explice altora. Imaginati-va ca ar fi fost unul dintre ei in locul lui Base. La Bruxelles nu puteau sa mearga cu refrenul "Jos Basescu" si nici cu misto-uri despre cat de mic e Boc. Problema! Ce ar fi facut? Ce declarau la intoarcerea in tzara? "Dom'le cred ca omologii nostri din celelalte tari sunt meseriasi" :-)
    • -10 (18 voturi)    
      clar... (Vineri, 25 martie 2011, 16:21)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui razvan

      ca doar basescu a dat pana acum numai dovezi de nespusa diplomatie si inteligenta , si niciodata nu a 'hahait' si facut caterinca iefina (de maidan)

      cat de spalat in cap sa fi sa spui tocmai ce ai scris ???
      • +4 (10 voturi)    
        priveste in jur si judeca singur. (Vineri, 25 martie 2011, 16:35)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui adrian

        formeaza-ti punct de vedere propiu si sustine-l individual!
  • +14 (18 voturi)    
    deficit limitat (Vineri, 25 martie 2011, 16:07)

    pragmatic [anonim]

    pactul de stabilitate imiteaza SI deficitul bugetar. Proiectul de buget 2012 se aproba la Bruxelles. Sa vedem de unde mai impart (promit sa imparta) uslinosii pomeni.
    • +7 (7 voturi)    
      Uslinosii... (Vineri, 25 martie 2011, 17:56)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui pragmatic

      Buna asta :))

      Pai e o diferenta intre a promite ca imparti si a imparti efectiv. Nu ar fi nici prima si probabil nici ultima data cand poporul asta e prostit cu tot felul de promisiuni.
    • -1 (5 voturi)    
      o sa scoata din pix !!! (Vineri, 25 martie 2011, 17:59)

      costica [anonim] i-a raspuns lui pragmatic

      asa cum scot si astia acum, vezi ca deja pe primele 2 luni deficitul e fix cat trebuie ca-n 2011 sa fie cel programat!!! Nu conteaza arieratele catre firme, important e sa iasa deficitul programat!! Asa vor face si USListii , asa fac si PDListii, nu cred in cifrele lor o iota, INS si MF scot din pix fix cat trebuie, cine-i controleaza, tot ei fac auditurile si controalele....? !!!
  • -1 (11 voturi)    
    Dreptul romanului (Vineri, 25 martie 2011, 16:08)

    catalin_mattei [utilizator]

    dincolo de discutiile pro si anti Euro+ trebuie spus un lucru.. romanii au dreptul sa cunoasca aceste tratate la care adevram inainte de a fi semnate de catre seful statului sau orice oficialitate. Este un drept legitim.. nu este normal ca o putere politica, indiferent care este aceasta, sa nu aiba macar un dialog minim cu societatea asupra tratatelor la care adera.. nu un conducator, nu doar membrii clasei politice sunt cei ce vor suporta prevederile unor astfel de tratate.. Ce inseamna oare democratia pt conducatorul roman?.. se pare ca la fel cum spunea Caragiale: UN MOFT
  • -4 (10 voturi)    
    puricele de pe umarul elefantului (Vineri, 25 martie 2011, 16:27)

    medx [anonim]

    Pilonul I - stimularea competitivitatii, un efort pe care guvernul deja l-a facut in anul 2010 (in vis poate...)
    Pilonul II - stimularea angajarii fortei de munca (cand milioane de romani pleaca sa lucreze in strainatate, ce aberatii politice mai sunt si astea?)
    Pilonul IV - consolidarea stabilitatiii financiare - Guvernul inca negociaza cu FMI imprumuturi suplimentare, pe care le vor plati si copii copiilor nostri!!! Cata iresponsabilitate si ingoranta pe politicienii nostri!
    Dar cu toate astea ne credem umar la umar cu vestul Europei! Vise placute, incompetentilor!
    • -2 (10 voturi)    
      tichia de margaritar.... (Vineri, 25 martie 2011, 17:17)

      costica [anonim] i-a raspuns lui medx

      "competitivitate, flexi-securitate, formare continua, sustienabilitatea finantelor publice"... toate astea suna ca dracu' daca ne uitam cum arata economia Romaniei(exceptie multinationalele care-si vad de treaba lor si n-au nevoie de directive de la Brusselles), cum arata rapoartele BM referitoare la performanta administratiei publice din Romania, cum arata bugetul Romaniei intocmit mereu dupa ureche, adica nerealist si fara fundamente economice asa cum au aratat si Rapoartele BM si Consiliul Fiscal prin dl Ionut Dumitru de fiecare data... Si Dl Basescu vorbeste de treburi savante in Romania ultima din Europa la toate capitolelele si fara vreo sansa in curand de schimbare in bine a fundamentelor economiei, numai cand vezi ce este in companiile alea de stat falimentare care ar trebui inchise toate !! ..... Vorbe goale, ca de-obicei din care nu va iesi nimic.... Maine poimaine acordul asta preventiv cum ii zic ei acum va deveni imprumut in toata regula, cred ca FMI ar trebui sa pregateasca banii de-acum....
      • +1 (1 vot)    
        ia gandeste-te daca (Sâmbătă, 26 martie 2011, 7:45)

        mihaela [anonim] i-a raspuns lui costica

        l-ai fi auzit pe Boc cum pronunta cuvintele alea simandicoase ale celor din UE ! cred ca clipul postat pe Youtube ar fi adunat milionul de vizualizari in 2 ore !
  • -1 (9 voturi)    
    Euro+ (Vineri, 25 martie 2011, 17:15)

    zum [anonim]

    "Stabilirea nivelului de taxe ramane un drept national"
    pacat ... am fi putut avea si noi niste taxe normale ca-n germania sau franta, etc
    • +1 (3 voturi)    
      Si cum ar fi taxele alea normale dupa tine? (Vineri, 25 martie 2011, 17:58)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui zum

      .
    • +2 (8 voturi)    
      adica vrei sa mareasca taxele? (Vineri, 25 martie 2011, 18:09)

      io [anonim] i-a raspuns lui zum

      Sa le creasca la 40-50% ca in Franta in loc de 16%?
      Tot ce zboara se mananca, cam asta e principiul romanului.
      Si tot ce e ca in Germania e bine, ca doar nemtii au inventat gaura din schvaitzer si nu gresesc niciodata.
  • +8 (8 voturi)    
    precizare (Vineri, 25 martie 2011, 18:58)

    misulili [utilizator]

    Aveti perfecta dreptate,dar omiteti,ca in acest interval,989-2011,a fost si Guvernarea ILIESCU,Constantinescu,Tariceanu,care,comf.EREVAN,au luat nu au dat,nu au facut greseli mari economice,dar mici,foarte multe,au incurajat NEmunca,nu munca,au restituit proprietatile,dar celor care nu au fost in stare sa faca un acoperis in rate,au facut DEMOCRATIE,dar ORIGINALA,Tigareta 2 ?,TIGARETELE,cate?poate ne spune Giuvica,deoarece le stie pe toate,asa cum spune radio Erevan,le citeste incepand cu sfarsitul.Stimate Domnule Euro+,sincer va transmit,ca sunt de acord cu afiratiile Dvs.dar ma intreb unde am fost eu cand se petreceau,cele enumerate mai sus,si multe,foarte multe altele,si eu aplaudam frenetic?acum plang cu aceeasi frenezie,Erevan spune:facea ceva,dar nu radea,plangea.
  • +2 (6 voturi)    
    parere (Vineri, 25 martie 2011, 19:29)

    panaite [utilizator]

    de teama unui guvern inconstient, care ar creste deficitul prin imprumuturi pentru salarii si pensii am renuntat si la investitii, care tot la deficit bugetar duc, insa cu folos.............de hoti si derbedei ce suntem o sa murim de foame sau in propria voma.....
  • +3 (3 voturi)    
    Pierdut intelegere. O declar nula. (Vineri, 25 martie 2011, 20:31)

    Socrates [anonim]

    Sincer eu nu prea inteleg mecanismele acestui pact Euro+. Poate cineva ma ajuta aici. Multumesc anticipat.

    Intrebarile mele:
    (1). Trebuie RO sa contribuie la creare fondului de 700 mld Euro? Citez din declaratiile lui Basescu "Romania nu e afectata acum, nu trebuie sa contribuie la crearea fondului", "Daca noua formula ar fi aplicata maine, contributia ar fi de 1,3 - 1,4 mld. euro"
    (2). Rezultatele la pilonii I si II sunt greu de estimat/masurat si ca atare nu prea vad cum se pot controla. Parearea voastra?
    (3) Care sunt parametrii de control pentru pilonii II si IV (adica tinte de inflatie, deficit, rezerve valutare etc). Poate RO sa ii respecte?
    (4) E si RO beneficiara a acestor fonduri in caz de nevoie, sau doar tarile simpatice din sudul Europei, cum ar fi Grecia, Portugalia, Italia etc? Sau doar tarile din zona Euro?
    (5) Parca zona Euro era bazata tocmai pe un asemnea pact, care a fost calcat de Franta inca din primul an (criterii de deficit etc). Cu ce e mai bun noul pact?
    (6) Cine se ocupa de fapt de asigurarea respectarii pactului - Banca centrala Europeana? Sau mai inventam o comisie la Bruxelles ca nu sunt destule? Iar daca e BCE, nu exista cumva un conflict de interese intre statele care au Euro si cele care nu au?

    Ar mai fi multe...
  • -2 (4 voturi)    
    teste de stress la reactoarele nucleare... (Vineri, 25 martie 2011, 20:45)

    lili [anonim]

    "Un subiect important discutat a fost legat de lecţia japoneză - securitatea nucleară. Consiliul a stabilit declanşarea unor procese prin care să fie supuse testelor, aşa-numitele teste de stres, toate reactoarele nucleare din UE", a declarat, după şedinţa Consiliului European, Traian Băsescu.

    El a adăugat că rezultatele testelor vor fi aduse la cunoştinţa publicului."

    Adica o sa aflam ca reactoarele din Romania sunt cele mai sigure din lumea asta, asa cum mai zilele trecute ne asigura Dl Basescu ! Si daca aceste teste NU vor arata asta, dimpotriva ??!! Vedem vreo demisie, ceva, in Romania anullui 2011??!!!! Nu cred....
    • +3 (5 voturi)    
      lili du-te si te culca! (Vineri, 25 martie 2011, 23:30)

      Gutza [anonim] i-a raspuns lui lili

      Si sa nu uiti sa-ti iei pastila antistres.
      PS: Atunci cand vorbesti de demisie te referi cumva la Severin?
      Sfat: Nu-l mai baga in seama pe Basescu, e prea greu de inteles pentru tine.
      • +2 (2 voturi)    
        Ba nu este greu de loc! (Sâmbătă, 26 martie 2011, 12:18)

        TomaN [anonim] i-a raspuns lui Gutza

        Asteptam SRI-ul sa evalueze starea tehnica a unitatilor de la Cernavoda ;-)))
        Nu prea stiu daca este de ras sau de plans. Situatia nu este catastrofala cum o prezinta unele televiziuni, dar nu se poate spune, ca nu este loc destul pt imbunatatirea sistemelor si procedurilor de siguranta.
        Speranta mea este ca vor veni totusi evaluatorii de la IAEA si nu SRI-ul.
  • -2 (2 voturi)    
    prea multe reclame (Vineri, 25 martie 2011, 21:04)

    tudor [anonim]

    comentariul meu







    e undeva






    mai jos






    dar nu se poate citi








    Stim ca traiti din reclame





    Dar trebuie sa puneti si un articol

























    Ca sa putem sa vedem si reclamele
    • 0 (2 voturi)    
      Ai bilet de voie? (Sâmbătă, 26 martie 2011, 7:49)

      Gicu [anonim] i-a raspuns lui tudor

      Sau ai sarit gardu' de la 9 si-ai plecat de nebun pe strada.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri