Johann Lurf, CEO Volksbank Romania: "O noua crestere a ratelor poate avea loc daca leul e stabil sau in scadere. Convertirea creditelor in moneda locala devine mai interesanta"

de Dan Popa     HotNews.ro
Luni, 28 martie 2011, 11:11 Economie | Finanţe & Bănci

Johann Lurf
Foto: arhiva proprie
"Intregul sistem bancar a fost coplesit de OUG 50. Personal, prefer sa spun doar ca acest moment a reprezentat o lectie costisitoare atat pentru clienti, cat si pentru institutiile de credit", a declarat Johann Lurf, presedintele executiv al Volksbank Romania (VBRO) intr-un interviu pentru HotNews.ro. In opinia sa, "ajustarile si modernizarea sistemului administratiei publice trebuie sa continue, intrucat exista multe aspecte care necesita schimbari pozitive". Lurf mai vorbeste despre diferentele dintre Romania si Cehia (unde a condus 14 ani Volksbank Cehia), despre viitoarea evolutie a ratelor in franci elvetieni si posibile preluari bancare care ar putea avea loc in 2011.


Johann Lurf- ex- CEO al subsidiarei din Cehia a grupului austriac- se afla la conducerea VBRO din primavara lui 2010, cand Volksbank International l-a numit în locul lui Gerald Schreiner.

Rep: Cum sint rezultatele financiare pe 2010 ale VBRO? Comparat atat pe orizontala cat si pe verticala - atat fata de alte banci care opereaza in Romania cat si fata de alte subsidiare ale VB?
Johann Lurf, CEO VBRO: Prabusirea pietelor financiare globale a atras un nou set de provocari pentru intreg sectorul bancar. Volksbank Romania a fost o banca orientata catre operatiunile de retail, fiind afectata in mod direct de cresterea provizioanelor pentru portofoliul sau de credite. Cu toate acestea, Volksbank Romania a raportat in anul 2010 o crestere a profitului operational de 3,1 milioane EURO fata de anul anterior, reusind sa mentina raportul dintre costuri si venituri la un nivel minim. Rezultatele financiare detaliate aferente anului 2010 vor fi anuntate la inceputul lunii aprilie, in cadrul unei conferinte de presa.

  • Piata ar putea  asista la una sau mai multe operatiuni de preluare
Rep: Aveti informatii ca 2011 va aduce fuziuni/retrageri ale unor jucatori din sistemul bancar?
J.L: Sunt de parere ca in 2011 vom asista la cateva schimbari in sistemul bancar. Desi nu cred ca vor exista banci care vor parasi Romania, piata ar putea asista la una sau mai multe operatiuni de preluare.

Rep: In ce stadiu se afla procesul de due dilligence demarat la VBRO? Cand veti afla primele rezultate?
J.L: Doresc sa punctez, din nou, faptul ca procesul de “due dilligence” nu se refera in mod direct la Volksbank Romania (VBRO). Dupa cum a fost deja comunicat la finalul anului trecut, Volksbank AG si-a exprimat in mod public intentia de a explora oportunitatile de vanzare ale grupul Volksbank Int'l a carui membra este si Volksbank Romania. Procesul de vanzare este insa raspunderea actionariatului. Rolul managementului local este de a mentine banca pe cursul corect.

Rep: Perioada 2006-2008 a insemna un avans consistent (de doua cifre, in ritm anual) al creditului de consum. E posibil sa vedem in anii viitori experiente similare?
J.L: Niciodata sa nu spunem niciodata, desi cresterea agresiva a creditelor de consum din anii trecuti va fi greu de replicat in urmatorii ani, intrucat atat cererea pentru astfel de credite, cat si oferta de finantare a bancilor nu sunt suficient dezvoltate. Astfel, revenirea creditelor de consum va fi un proces mai degraba lent (crestere procentuala de o singura cifra) pe termen mediu, in conditiile unui proces lent de redresare economica.

  • Consumatorii cehi au fost mai putin intens “targetati” de catre banci cu oferte de finantare, comparativ cu Romania
Rep: 2010 a fost un an mai putin fericit pentru VBRO din punct de vedere al imaginii. Actiuni in instanta, clienti nemultumiti care s-au organizat pe Internet. Care a fost strategia bancii pentru recuperarea daunelor de imagine?  Ce s-a castigat si ce s-a pierdut prin tot ce a insemnat "efectul OUG 50"?
J.L: Intregul sistem bancar a fost coplesit de OUG 50. Personal, prefer sa spun doar ca acest moment a reprezentat o lectie costisitoare atat pentru clienti, cat si pentru institutiile de credit. Din fericire, legea s-a apropiat de directivele Uniunii Europene, aprobate de Guvern, noi fiind in masura sa rezolvam majoritatea disputelor intr-un mod amiabil.

Rep: Ati condus filiala ceha a VB. Care sunt principalele diferente dintre Cehia si Romania, prin prisma comportamentului de consum al clientilor?
J.L: Prin comparatie, consumatorii cehi au fost mai putin intens “targetati” de catre banci cu oferte de finantare, comparativ cu Romania.  Ulterior crizei, am observat in Romania o abordare mai conservatoare, mai precauta, atat din partea clientilor, cat si a bancilor.

Rep: Ca bancher, cum apreciati masurile de austeritate luate de actualul Guvern? Au fost eficace sau mai degraba au intarziat iesirea din criza?
J.L: Apreciez sincer eforturile depuse de Guvernului Romaniei pentru reformarea aparatului de stat, precum si curajul de a-si asuma decizii mai putin populare, desi implementarea tarzie a reformelor majore a intarziat procesul de revenire economica. In perioada sa de ascensiune, economia Romaniei a acumulat dezechilibre semnificative ce necesitau a fi corectate, criza si finantarea din partea FMI si a Comisiei Europene fiind motoarele acestor reforme importante. Consider ca am progresat semnificativ in 2010. Cu toate acestea, ajustarile si modernizarea sistemului administratiei publice trebuie sa continue, intrucat exista multe aspecte care necesita schimbari pozitive.
  • Ma astept ca BCE sa creasca nivelul dobanzii de referinta cu 50 sau 75 de puncte procentuale pana la finalul anului 2011

Rep: Una dintre temerile clientilor bancari este legata de cresterea Euribor si apoi a Libor CHF. Presedintele ECB, Jean Claude Trichet, a tras un semna de alarma cu privire la cresterea Euribor in aprilie. Cum credeti ca va evolua Libor si care ar putea fi consecintele asupra ratelor clientilor bancari?
J.L: In conditiile presiunilor inflationiste generate de produsele alimentare si de materii prime, este de asteptat ca inflatia sa creasca in intreaga lume, deci si in zona Euro. Banca Central Europeana a semnalat pentru anul 2011 cresteri noi ale dobanzilor. Ma astept ca BCE sa creasca nivelul dobanzii de referinta cu 50 sau 75 de puncte procentuale pana la finalul anului 2011, fapt care ar genera o continuare a ascensiunii ratelor EURIBOR. Cu toate acestea, cresterea dobanzilor poate fi compensata de aprecierea monedei locale fata de EURO, desi o noua crestere a ratelor poate avea loc in cazul creditelor in valuta daca leul este stabil sau in scadere. Dobanzile in EURO si RON vor deveni apropiate, convertirea in RON a creditelor, precum si creditele noi in moneda locala, devin mai interesante. In plus, vreau sa punctez ca aceasta “teama” se refera la 1/3 dintre clienti, cei care detin un credit, restul de 2/3 care au depozite putandu-se astepta la dobanzi mai mari pentru economiile in EURO.


Citeste mai multe despre   











4993 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    ... (Luni, 28 martie 2011, 11:25)

    Mefisto [anonim]

    Citez:

    "In aceste vremuri lipsite de certitudini, suntem pregatiti sa ne ascultam clientii – suntem aici pentru a identifica solutii potrivite nevoilor lor. "

    Poate ne explica camatarul sef de Volksbank de ce banca impune in mod unilateral acte aditionale. O fi un mod nou de ascultare.
    Daca doriti sa vedeti o institutie bancara care violeaza legea si bunul simt din toate pozitiile mergeti la Volksbank.
    Nici un cuvintel despre sutele de clienti nemultumiti care actioneaza banca in judecata si despre procesele pierdute pe banda rulanta.
    • +3 (3 voturi)    
      corectura (Luni, 28 martie 2011, 11:40)

      Dodo [anonim] i-a raspuns lui Mefisto

      O singura corectura: nu sunt sute de clienti, sunt mii. Sunt peste 8000 de procese cu VB, unele avand zeci si sute de reclamati.
  • +4 (4 voturi)    
    dulcegarii diplomatice (Luni, 28 martie 2011, 11:48)

    VB sucks [anonim]

    Chiar nu inteleg efortul ziaristilor de a efectua astfel de interviuri. Am citit mai multe in ultima vreme. Pur si simplu sunt pierdere de vreme!
    Acesti oameni spun altceva decat gandesc si ceea ce spun sunt nimicuri sau lucruri generale care le poate spune orice mic manager din organizatie.
    Deci sfatul meu este sa nu va mai pierdeti timpul ...
  • +3 (3 voturi)    
    Campanie de presa (Luni, 28 martie 2011, 11:53)

    roman [anonim]

    Deci in asta consta acel contract de imbunatatire a imaginii VB, de cateva milioane de euro, in articole de presa favorabile, comandate
  • +1 (1 vot)    
    nu am vazut scaderi la rate (Luni, 28 martie 2011, 11:56)

    nenea [anonim]

    cand leul a fost stabil....si acum leul este in crestere. tipicf pentru banci, te intreaba daca ai sapca
  • 0 (0 voturi)    
    Esti sigur de cifre? (Luni, 28 martie 2011, 12:19)

    x [anonim]

    "Ma astept ca BCE sa creasca nivelul dobanzii de referinta cu 50 sau 75 de puncte procentuale pana la finalul anului 2011" - este mult, prea mult
    • 0 (0 voturi)    
      cifrele (Luni, 28 martie 2011, 21:08)

      Negro-Pontes [anonim] i-a raspuns lui x

      se referea la puncte de baza adica 0,5%-0,75%.
  • +2 (2 voturi)    
    Hotii de la Volksbank (Luni, 28 martie 2011, 13:31)

    sorin [anonim]

    Ocoliti VBK daca nu vreti sa aveti probleme...Introduc clauze abuzive de la ei putere, schimba dobanda dupa cum doresc, au exprimari interpretabile in contracte pe care apoi le folosesc in interes propriu, intocmesc contracte de credit in functie de client, nu respecta cele stabilite in contract si multe altele...toate acestea sub privirea părinteasca a BNR care nu a luat nicio măsură...
    • +1 (1 vot)    
      Total de acord (Luni, 28 martie 2011, 13:53)

      SKB [anonim] i-a raspuns lui sorin

      Pe langa toate acestea, si-au tras in teapa proprii angajati. Cunosc destule cazuri in care salariul era o componenta minora a venitului, bonusurile erau spuma. De cand a venit criza, au suspendat bonusurile, fara a mari insa salariile. Desigur, cand a venit criza nimeni nu a mai avut unde sa plece.

      Stiu cazuri de angajati care vin cu bani de acasa, sa-si plateasca rata, au rata mai mare decat salariul actual, desi inainte de 2009 aveau venituri mai mari decat media angajatilor in sistemul bancar...Asta spune multe despre banca in sine, despre cum acorda credite, pe care apoi le platesc tot clientii buni platnici, prin comisoane si dobanzi abuzive si despre cum isi trateaza angajatii.

      Desigur, putem discuta mult despre alegerile personale ale fiecaruia, insa un angajator serios nu ar face asa ceva.
      • +1 (1 vot)    
        de acord (Luni, 28 martie 2011, 14:13)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui SKB

        Confirm.
  • 0 (0 voturi)    
    minciuni (Luni, 28 martie 2011, 16:13)

    bianca [anonim]

    abureli, daca mergi la banca sa discuti te lovesti de "nu accepta Bucuresti-ul", la orice problema legata de credite
  • 0 (0 voturi)    
    Minciuni sfruntate !!!! (Luni, 28 martie 2011, 18:14)

    Marian B [anonim]

    am fost de nenumarate ori la sucursala volksbank sa "gasim" o solutie la prolema mea. de fiecare data imi spuneau ca se va discuta in centrala iar apoi imi vor comunica raspunsul (care era invariabil acelasi) deocamdata nu se poate !!!. halal banca !!!
  • 0 (0 voturi)    
    Minciuni handmade Volksbank (Miercuri, 6 aprilie 2011, 22:29)

    Ovidiu [anonim]

    Volksbank Romania nu a pierdut in nici un caz suma pe care d-l Johann Lurf o reclama. Odata cu OUG 50 romanii cu credite la Volksbank Romania au inceput sa isi citeasca contractele si au vazut neregulile evidente din ele, faptul ca din nestiinta si neinformare privind legile romanesti valabile (ca de exemplu L 193/2001) au semnat contracte paguboase, neechilibrate, cu clauze abuzive. Mai mult, Volksbank Romania nu a pus prevederile fostului OUG 50 in practica, ci doar a amanat clientii cu raspunsuri intarizate/neraspunsuri, cu schimbari ilegale ale dobanzilor din variabile in fixe. Ce a reusit Volksbank a fost neglijarea, dezinteresul fatis si chiar intimidarea clientilor prin actiunile inteprinse, neprofenalismul ofiterilor de credit si pasivitatea conducerii fata de gasirea unor solutii reale la situatia celor creditati.

    Declaratiile conducerii Volksbank Romania privind problema reputaţiei, in lumina OUG 50, ignora realitatea; problemele reale ale clientilor nu pot fi eludate in replici puerile gen "Nimeni nu este veşnic nervos".
  • 0 (0 voturi)    
    comunicare (Sâmbătă, 23 aprilie 2011, 20:41)

    LiLIANA [anonim]

    oare se poate comunica cu directorii acestei banci ? eu nu . daca exista vreo solutie va rog sa ma anuntati si pe mn . multumesc si va doresc bafta


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri