Familia Ionescu, Volksbank si sentinta care nu se mai aplica

de Dan Popa     HotNews.ro
Luni, 28 martie 2011, 17:52 Economie | Finanţe & Bănci

Rezumat: Domnul Ionescu este client Volksbank si a obtinut o sentinta definitiva, irevocabila, pe calea ordonantei presidentiale prin care Volksbank e obligata sa nu mai perceapa comisionul de risc. Sentinta nu se aplica, iar domnul Ionescu, functionar public cu salariul “ajustat” e intr-o delicata situatie financiara. Pentru usurinta lecturii, prin “reclamanti”, rugam a se citi “familia Ionescu”. “Parata” este Volksbank, scrie Dan Popa pe blogul lui.

Detalii: între reclamanţi şi pârâtă s-a incheiat Convenţia de credit nr. ….07.2007, prin care reclamantii erau obligati la plata unui comision de risc (pct.5 lit.a din Condiţii speciale ale Convenţiei). Prin OUG 50/20 10 în vigoare la

figura1
Foto: Hotnews

21.06.2010 se arată expres şi limitativ care sunt comisioanele permise de lege printr-un contract de credit, respectiv interzice in mod expres introducerea şi perceperea de noi comisioane (art.35 lit.b).

Pârâta nu s-a conformat. La data de 22.09.2010 s-a eliberat un Plan de rambursare credit prin care reclamantii sunt obligati la plata unui comision nou, comisionul de administrare credit.

Domnul Ionescu, ca aproape toti Ionestii din Romania, nu stiau dedesubturile contractelor dintre client si banca. Au vazut reclamele si au crezut ca ce e ieftin acum (francul elvetian) ieftin ramane, iar ce e mare si frumos (venitul lor), mare si frumos ramane.

Intre timp, austeritatea a venit si s-a instalat pe fluturasul lor de salarii. Salariile nu le mai acopereau ratele, basca cheltuielile cu copilul.

S-au adresat bancii, fara rezultat. S-au adresat Protectiei Consumatorului, care a aplicat o amenda, dar tot degeaba. Banca stia una si buna: comisioanele o data fixate, trebuie achitate indiferent de ce si cum.

Pauza publicitara

Potrivit unor calcule facute de Grupul Oamenilor Care Iubesc Volksbank, banca se confrunta cu circa 9800 de procese din partea clientilor si ai autoritatilor. La randul ei, nici Volksbank nu sta cu comisioanele in san, actionand in judecata tot ce se poate. Rata de castiguri nu are

fig2
Foto: Hotnews

rost sa va spun in ce parte inclina balanta.

Oamenii din banca sunt si ei furiosi, pentru ca dupa ce unii sau altii au facut magarii, cei care trebuie sa dea nas in nas cu clientii sunt cei din front office.

S-a ajuns pana acolo incat chiar oameni din interiorul bancii au atras atentia in Germania pe site-ul Volksbank asupra unor lucruri, sa le spunem ne-elegante care se petrec. Tot degeaba.

Pauza publicitara incheiata.

Dupa o serie de articole in care scriam despre banca poporului, am fost sunat sau mi s-a spus ca sunt la limita calomniei. Am transmis ca sunt foarte dispus sa am o intalnire pentru un interviu cu actualul presedinte si cu d-na Fatu, vicele plecat din banca. S-a aprobat doar cu dl Presedinte, dar a durat peste 3 saptamani. Ba era in Germania, ba la Praga. In cele din urma, domnia sa a

fig3
Foto: Hotnews

raspuns asa cum ati putut citi. Mi s-a parut normal si decent sa ofer dreptul la explicatii. Ca aceste explicatii nu acopera mai nimic din intrebarile care planeaza asupra bancii, asta este deja o alta chestiune.

Drept pentru care am eliberat prezenta.

P.S.

Intr-un email anterior al aceleiasi VB, sunt acuzat aproape de vampirism economic. “Am observat cu regret faptul ca materialele publicate in data de 07 Sep 2010, avand titlul “Grupurile de discutii de pe internet vs banci. Primele, mult mai dinamice. Bancile cauta solutii de contracarare” si  “Clientii Volksbank: Ne-am trezit cu modificari ale dobanzii si re-denumiri ale comisioanelor fara sa ne dam acceptul” nu au inclus pozitia oficiala a Volksbank referitoare la subiectele abordate. Mai mult decat atat, Volksbank Romania nu a primit din partea publicatiei dumneavoastra sau a reprezentantilor sai nicio solicitare, scrisa sau verbala, de a ne exprima punctul de vedere pe aceasta tema”, se arata in debutul textului primit pe e-mail.

“Prin acest fapt, consideram ca ati incalcat, prin omisiune sau in mod intentionat, regulile deontologice fundamentale ale activitatii dumneavoastra, fapt care a condus la redactarea si apoi publicarea unor articole partinitoare, dezechilibrate si defaimatoare, propagand astfel in randul distinsilor dumneavoastra cititori un adevar total eronat”, mi se mai spune, uitandu-se faptul ca prima mea solicitare adresata lor dateaza dmult, dar la care nu am primit nici azi un raspuns.

“Dupa cum probabil stiti, Volksbank Romania a demarat o campanie de informare a clientilor sai referitoare la procedura de implementare a prevederilor Ordonantei de Urgenta 50/2010, drept un nou pas al unui proces continuu si prioritar pentru noi, de a stabili si mentine o relatie transparenta si mutual benefica cu toti clientii si partenerii bancii.

Suntem prima banca care a discutat deschis cu clientii sai (sublinierea imi apartine) si care a acceptat sa lucreze aplicat, impreuna cu dansii, pe marginea unor aspecte din contractele de credit. Citarea unor surse anonime din cadrul unor forumuri online, nu impiedica o eventuala angajare a raspunderii persoanelor in culpa.

Avand in vedere detaliile enumerate mai sus, speram ca pe viitor colaborarea noastra sa se incadreze in parametrii deontologici specifici ambelor companii.

Va multumesc si o zi excelenta!”

I-am sunat, am discutat pret de 5 minute, cat sa le spun ca demult le trimisesem solicitarile pentru discutii online sau interviuri, ca pozitia mea nu e anti-banca atata vreme cat am publicat asta si asta, dupa care am convenit asupra unui interviu cu cei responsabili de a raspunde concret.

Le-am trimis 10 intrebari, carora sper din toata inima ca vor raspunde. Interesul meu este de a incerca sa lamuresc cine si cata dreptate are, punand in comun pozitiile BNR, clienti, banci comerciale.

Sustin si acum ca retroactivitatea Ordonantei 50 este nefericita, dar nu judec motivele care au dus la aceasta concluzie. Constat ca dreptatea poate fi la mijloc. Clientii sunt indreptatiti sa ceara daune acolo unde se simt lezati, asa cum banca e indreptatita sa limiteze erorile proprii de cele transmise prin contagiune.

Comenteaza pe blogul lui Dan Popa



Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

5736 vizualizari

  • -7 (7 voturi)    
    ... (Luni, 28 martie 2011, 18:39)

    antiprostie [anonim]

    Doua mentiuni vreau sa fac. Citat: "Domnul Ionescu, ca aproape toti Ionestii din Romania, nu stiau dedesubturile contractelor dintre client si banca. Au vazut reclamele si au crezut ca ce e ieftin acum (francul elvetian) ieftin ramane, iar ce e mare si frumos (venitul lor), mare si frumos ramane." In Romania faptul ca nu cunosti legea nu te absolva de nerespectarea ei. La fel si aici, faptul ca Ionestii tarii nu stiu sa citeasca o hirtie care le-a fost pusa la dispozitie, nu e decit vina lor.
    A doua mentiune: ai macar idee de varianta legii de aplicare a OUG 50 care a iesit din parlament?
    • +4 (4 voturi)    
      Nu era mai simplu (Marţi, 29 martie 2011, 9:53)

      FED [anonim] i-a raspuns lui antiprostie

      Pai reclama este sufletu' comertului, dar se pare ca atunci cand Hotnews sau grupurile de clienti le fac reclama negativa nu le convine.

      Ca o sugestie pentru eventualii clienti. Imprimati cateva articole de genul asta si impartiti fluturasi la intrarea in banca.

      Apoi, de cate ori am zis: merita atatia nervi pierduti si bani dati pe procese ? Cand nesimtirea e cat casa si regulile sunt facute doar pentru unii, nu-i mai ieftin si mai simplu cu un molotov ? :)
  • -10 (10 voturi)    
    vb e o banca foarte buna. punct (Luni, 28 martie 2011, 18:51)

    client [anonim]

    ce aveti fratilor cu VB? Mie mi se pare una dintre cele mai bune banci de la noi!
    • -1 (5 voturi)    
      punct. (Luni, 28 martie 2011, 18:55)

      bianca [anonim] i-a raspuns lui client

      pt operatiuni bancare uzuale sau pt credite? care apropo, nu le mai acorda de vreo 2 ani si ceva
      • +5 (5 voturi)    
        Despre contracte, hotarari si executarea lor.Faass (Marţi, 29 martie 2011, 8:56)

        Georgel lucrator la Apa si Canal [anonim] i-a raspuns lui bianca

        Stai linistit. BCR are sentinta executorie de peste un an, pe fond (nu pe ordonanta presedentiala; si nu de catre Pipere si Asoc) ca a negociat si incasat abuziv o dobanda de 12 % timp de 2,5 ani si il doare in spit de hotararea executorie in numele Presedintelui Romaniei. "Baaaa! iti reziliez contractul si iti scot casa la licitiatie".Pai isi pemite Georgel lucrator la canalizare un astfel de lux ???Drepturile sunt doar in teorie. Cine sa le spuna ceva cand Guvernul insusi este dator vandut .Executorul latra, bancile umbla mai departe ... si uite asa am mai bifat un dosar .Ufff ce greu a fost
      • 0 (0 voturi)    
        PE care nu le acorda(pe credite) (Marţi, 29 martie 2011, 9:39)

        Grammar Nazi [anonim] i-a raspuns lui bianca

        Succes cu noua superputere PE care ti-am acordat-o. Foloseste-o cu intelepciune!
  • +5 (5 voturi)    
    VB nu respecta decizia irevocabila a instantei (Luni, 28 martie 2011, 19:01)

    AB [anonim]

    Vad ca nu se intelege de fapt subiectul articolului, sau poate autorul nu a fost destul de clar, pierzandu-se in detalii inutile.
    Subiectul nu este Ionescu sau Popescu, vorbim aici de o sentinta DEFINITIVA si IREVOCABILA, pe care banca, de mai multe luni, REFUZA sa o aplice. Asta e ...nu grav ci EXTREM DE GRAV.
    O companie din Romania NU APLICA DECIZIA UNEI INSTANTE JUDECATORESTI! despre asta e vorba in propozitie...pentru cei mai grei de cap.
    • +2 (2 voturi)    
      Subiect foarte simplu . (Luni, 28 martie 2011, 19:39)

      ogi [anonim] i-a raspuns lui AB

      Necunoasterea legii nu inseamna si neaplicarea ei.
      Daca acel client are o sentinta irevocabila e simplu. Te duci la un executor judecatoresc si dupa o instiintare prealabila se pune in aplicare .
      Tare as vrea sa vad un director de banca cu "bratari de inox" .
      Principala PROBLEMA in RO este faptul ca legea nu se aplica.
      VB ca si multe alte banci in tarile lor nu ar avea tupeul sa faca cea ce fac in RO .
      Matrapazlicurile pe care bancile le fac ar cam trebui sanctionate de statul RO .
    • +1 (1 vot)    
      au aplicat decizia dar sunt "profesionisti" (Luni, 28 martie 2011, 23:23)

      pai [anonim] i-a raspuns lui AB

      Banca a spus, da ai castigat procesul, de maine nu o sa mai platesti comisionul cu numele "X" de care zice instanta. Dar banca a spus ca de maine o sa platesti comisionul cu numele "Y" care este triplul valorii lui "X" pentru ca ordonanta 50 si contractul de credit permit asta.

      Totusi in Romania exista o lege care spune ca contractele nu se pot modifica unilateral chiar daca o parte isi rezerva acest drept in contract(banca probabil si-a rezervat probabil dreptul sa adauge/modifice ce comisioane vrea, fara sa precizeze o formula pentru comisioane in contract). Probabil la un nou proces va castiga iarasi clientul bancii, insa cu bani, timp si nervi pierduti. Procesul va dura mult, iar din experienta clientilor BCR nu se poate sa suspenzi plata ratelor calculate abuziv de banca. Ba chiar daca ceri suspendarea platilor, o sa platesti si despagubiri bancii pentru ca ai deschis proces.
  • +3 (3 voturi)    
    Stie toata lumea acum (Luni, 28 martie 2011, 19:08)

    Vlad [anonim]

    Bancile sunt camatari semilegali, asa au fost de cand s-au infiintat, cel ce crede ca in relatia cu ele va fi un fericit se va insela amarnic.
  • 0 (0 voturi)    
    Executor judecatoresc (Luni, 28 martie 2011, 19:29)

    vercingetorix [utilizator]

    Daca banca nu pune in aplicare o decizie irevocabila a unei instante din Romania, ce il opreste pe dl Ionescu sa se adreseze unui executor judecatoresc pentru ca acest lucru sa se intample?

    Acelasi lucru era valabil pentru toti profesorii care avea decizii judecatoresti definitve iar MEC nu le dadea banii. O vizita la un executor urma blocarea totala a conturilor MEC si atunci era interesant de vazut de unde mai primeau restul salariile si dc MEC isi permitea sa-si puna toti profesorii in cap.
  • +3 (3 voturi)    
    Despre executare silita a VB (Marţi, 29 martie 2011, 8:55)

    Familia Ionescu [anonim]

    Buna tuturor. Sunt Familia Ionescu si, pt. cei care nu cunosc detaliile, va explic de ce NU se poate executa silit, in acest caz, Volksbank.
    Pe scurt, am obtinut, printr-o decizie irevocabila, suspendarea platii comisionului de risc/administrare, pana la solutionarea definitiva a dosarului.
    Am continuat insa sa alimentez contul cu o suma din care Vb, in pofida solutiei instantei, imi retine in continuare acest comision.
    In momentul in care nu am mai alimentat contul cu suma initiala, ci doar cu anuitatea (caci doar ea a mai ramas de platit, deocamdata), Vb ma declara restant, fiindca, cu rea credinta, incaseaza prima data comisionul, iar eu raman descoperit la anuitate.
    Executorul judecatoresc mi-a explicat ca in acest caz nu poate face executare silita.
    Sper ca s-a inteles speta.
    • +2 (2 voturi)    
      executarea silita (Marţi, 29 martie 2011, 11:35)

      cristina [anonim] i-a raspuns lui Familia Ionescu

      Apelati la un alt executor judecatoresc. In orice caz, porniti executarea silita, daca banca nu se conformeaza dupa trecerea termenului de 10 zile de la primirea somatiei, cereti instanta sa aplice amenda civila prev de art. 580 indice 3 cod pr. civila.
  • 0 (0 voturi)    
    plangere penala (Marţi, 29 martie 2011, 23:54)

    Andrei [anonim]

    Domnule Ionescu, formulati o plangere penala impotriva bancii pentru nerespectarea hotararilor judecatoresti
    • 0 (0 voturi)    
      plingere penala (Joi, 31 martie 2011, 12:57)

      cristina [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      art. 271 cod penal "Împotrivirea la executarea unei hotărâri judecătoreşti, prin ameninţare faţă de organul de executare, se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 3 ani, iar dacă fapta a fost săvârşită prin acte de violenţă, pedeapsa este de la unu la 5 ani."
  • 0 (0 voturi)    
    clasic (Miercuri, 30 martie 2011, 3:10)

    Gigel [anonim]

    Hehehe ei merg inainte, pe principiul "cainii latra, caravana trece"...
    Imi aduc aminte de o firma americana care a ramas fara baza de date pt facturare, si trimitea facturi aiurea in speranta ca unii "clienti" vor plati. Si au platit - pana cand s-au prins suficienti de magarie (si firma a dat faliment).

    Ma intreb daca se gandesc cum vor mai atrage clienti in viitor, la ce "reclama" au reusit sa isi faca.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică