Mugur Isarescu: BNR pregateste masuri prudentiale de descurajare a creditarii in valuta pentru persoanele cu venituri in lei

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 7 aprilie 2011, 12:23 Economie | Finanţe & Bănci

Mugur Isarescu
Foto: AGERPRES
Banca Nationala pregateste masuri speciale, cel mai probabil prudentiale, ce vor viza descurajarea creditarii in valuta pentru persoanele cu venituri in lei, in linie cu tendinta de reglementare existenta la nivel european, spune guvernatorul BNR, Mugur Isarescu, intr-un interviu acordat Mediafax.
  • "In primul rand, creditul in valuta ar trebui sa fie destinat exportatorilor, carora nu le dai credite in lei, celor care fac investitii straine, aici nu avem nicio grija pentru dezvoltarea acestui credit, cu atat mai mult cu cat schimburile comerciale ale Romaniei nu numai ca au o evolutie pozitiva, dar sunt principala locomotiva a iesirii din criza", afirma guvernatorul BNR.
Mugur Isarescu a mai aratat ca exportatorii si cei care fac investitii straine sunt protejati impotriva riscului valutar, iar BNR nu are nici un motiv sa descurajeze creditarea in valuta pentru acesti debitori:
  • "Apare insa problema debitorilor neprotejati, a populatiei care castiga in lei. Asa cum apare in comunicat (transmis de BNR saptamana trecuta dupa sedinta de politica monetara - n.r.), pentru acest sector de creditare in valuta pregatim masuri speciale de descurajare a creditarii in valuta. Nu pentru toata populatia, intrucat daca are castiguri in valuta, atunci de ce sa descurajam?! Ne inscriem in orientarea europeana. La nivel european, inclusiv pornind de la experienta Romaniei, s-au degajat cateva linii de actiune".
Guvernatorul BNR a precizat ca masura este ceruta acum chiar si de bancile comerciale, iar aceasta va fi, cel mai probabil, de natura prudentiala.

Consiliul de Administratie al BNR a decis, saptamana trecuta, mentinerea dobanzii de politica monetara si reducerea ratei rezervelor minime obligatorii aplicabile pasivelor in valuta cu scadenta reziduala de sub doi ani ale institutiilor de credit de la 25% la 20% incepand cu perioada de aplicare 24 aprilie-23 mai 2011.

Totodata, CA al bancii centrale a subliniat, in comunicatul detaliat transmis dupa sedinta de politica monetara, ca "este necesara evaluarea continua a tendintelor procesului de creditare a sectorului neguvernamental, in vederea asigurarii unei evolutii adecvate a creditarii in lei fata de cea in valuta".

Soldul creditului neguvernamental era la finele lunii februarie de 206,6 miliarde de lei, dintre care peste 60% reprezentau imprumuturi denominate in valuta.

Astfel, soldul creditului neguvernamental acordat in valuta, exprimat in moneda nationala, era de 129,67 miliarde de lei, dintre care 64,64 miliarde de lei au fost imprumutate de populatie, iar restul de firme.


Citeste mai multe despre   










5870 vizualizari

  • -4 (8 voturi)    
    Mai trebuie ceva (Joi, 7 aprilie 2011, 12:50)

    Vlad [anonim]

    Mai trebuie sa se renunte la taxa de prima inmatriculare.Sa se reduca prin aceasta masura achizitiile de masini noi si scumpe care provin din import si care achizitii contribuie la balanta import export in mod negativ.Toata filiera implicata in comercializarea de masini noi din import este consumatoare inutila de resurs valutare.
    Daca se da drumul la liber la inmatriculari de auto second hand situatia se va regla.Un argument in plus este ca avand numere Ro si fiind obligate sa faca RAR si RCA in Ro celebrele masini cu nr de Bg care scapa orcarui control vor dispare.
    De ce in Bg nu exista aceasta taxa?
    • +4 (4 voturi)    
      taxa (Joi, 7 aprilie 2011, 13:20)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Vlad

      si in bulgaria exista taxa de inmatriculare dar este mai mica
  • 0 (0 voturi)    
    cum ? (Joi, 7 aprilie 2011, 12:53)

    qwe [anonim]

    Cum se face limitarea ?
    • +1 (3 voturi)    
      nu ai d ece sa limitezi acum (Joi, 7 aprilie 2011, 18:11)

      el [anonim] i-a raspuns lui qwe

      pai parca avem un orizont de aderare la EUR in cativa ani.....si se vrea in perioada urmatoare un curs stabil.
      cine forteaza bancile comerciale sa crediteze in EUR daca chiar nu vor dpdv prudential. va fi din nou un dezavantaj al romanilor (societati si indivizi) fata de omologii din vest si va fi o masura PRO banci (dobanzi la RON de 15%....sunt greu de digerat de oricine ce trebuie sa returneze credit)
  • -3 (15 voturi)    
    stai linistit, mugurel (Joi, 7 aprilie 2011, 13:09)

    umoristu [anonim]

    suntem deja descurajati de tot. da de tot......abia cumparam ceapa, cartofi, piine si benzina. suntem super-blindati contra ispitei de a lua credite, fie in valuta fie in lei.
    s-a practicat cu "succesuri" urmatoarea miscare> in vederea eliminarii impozitului pe venit, guvernul va elimina in prima etapa venitul:)))
    nu te ma stresa, nu mai luam nici un fel de credit pt nimic.
    abia traim:))
    • +6 (16 voturi)    
      Tariceanu cel vestit (Joi, 7 aprilie 2011, 14:02)

      Vlad [anonim] i-a raspuns lui umoristu

      si Gusganianul de aur .
      Sa indatorat bugetarimea Romaniei pe vremea lui Tariceanu pentru urmatorii 10 ani.Ca le-a promis Tariceanu ca se da salarii fara numar.Da Tariceanu nu a si mentionat de unde se dau salarii . Ca de produs nu se produce nimic.Toata tzara este o tzara de bugetari.Observati ca bugetarii sunt singurii cei care fac scandal?Cei angajati in sectorul particular si care stiu cum se castiga un ban nu fac scandal.Bugetarii care paraziteaza economia reala ei fac scandal.Ascunsi prin vizuinele statului birocratic si prin bucatariile si camarile sistemelor de sanatate bugetarii chitae ca nu mai e de" luat" .Ei sunt obusnuiti sa "ia" .De pe unde pot .Si la ora 15.00 rup usile si se suie in masinile noi de import pe care nu si le permit din plusvaloare muncii lor dar pe care i-a pacalit Tariceanu prim ministrul dealer de masini sa si le ia cu credite in valuta. Si acuma plang bugetarii ca au credite.Creditele lor trebuie sa devina problema tuturor.Ei bugetarii cei care invart harti si iau spagi ca sa isi faca serviciu ei vor ca toata lumea sa contribuie la ratele lor la masini.Ca sunt ei bugetari si care vasazica bugetul este al lor nu-i asa ? nu deaiai se zice buget-bugetari? Uni muncesc sa produca plus valoare si bugetarii au grija sa o cheltuie fara rost
  • -3 (9 voturi)    
    indatorare (Joi, 7 aprilie 2011, 13:11)

    nene [anonim]

    pai, daca la creditul ala evidentiat de BNR, mai adaugi si CAR, alte IFN-uri si... camatari (da, este foarte real), abia atunci sa te tii apropo de gradul de indatorare al romanilor... dar ce le pasa unora (nu neaparat isarescu, dar probabil ca si el e cam in aceeasi categorie) cu interese mari cata vreme da (inca) bine la statisticile oficiale... scoatem copii si batrani din spitale, familiile lor probabil ca abia traiesc din salariile de mizerie, in schimb parlamentarii au o agenda plina de voiaje, bani la discretie (salariu, beneficii, fonduri diverse), firme capusa clientelare care le vireaza "dreptul" si tupeu maxim. vanam in numele interesului national amarati care scot si ei "la negru" ceva in plus insa pe rechinii mari si tupeisti ii protejam. dlor de la guvern, macar terminati cu mascarada aia cinica - uite aici solutii: actionarii firmei care au pus acum doi-trei ani asfalt in zona Leu sa plateasca pentru gropile de azi. sa li se execute, fara drept de apel, averile si lor si familiilor lor, inclusiv cele ale idiotilor / spagarilor din primarii care au semnat un contract care prevede un termen de garantie de rusine. si faceti din casele lor gradinite, scoli, policlinici iar pe ei trimiteti-i nu in puscarii, ca mananca bani de pomana, ci la munca in folosul com,unitatii. da'e greu cu astfel de solutii, pt ca ar insemna ca 99% din "protipendada" economica si politica de azi sa aiba soarta asta... mai bine mai omoram cativa batrani si copii nenascuti, e vina lor ca stau degeaba ope banul statului, nu? atata cinism si prostie...
  • +5 (5 voturi)    
    Tarziu (Joi, 7 aprilie 2011, 13:13)

    ddr [anonim]

    Astfel de masuri erau binevenite in 2006-2008 cand am avut credit boom si nu acum cand creditarea populatiei este redusa.
  • +4 (4 voturi)    
    mda (Joi, 7 aprilie 2011, 13:23)

    dumil [utilizator]

    eu as merge pe incurajarea creditarii in lei, in felul asta impusca 2 iepuri.
  • +2 (4 voturi)    
    sunt de acord; insa... (Joi, 7 aprilie 2011, 13:24)

    costache [anonim]

    Sunt de acord. Insa, simultan, BNR trebuie sa ia masuri impotriva preturilor denominate in euro!!! Nu-l intreaba nimeni pe guvernator despre acest lucru?
  • -1 (7 voturi)    
    dobanda??? (Joi, 7 aprilie 2011, 13:34)

    unu [anonim]

    da dobanda.. cat e dobanda... dincolo era mai ieftin !!!
  • +6 (6 voturi)    
    Masuri prudentiale (Joi, 7 aprilie 2011, 13:37)

    Marcu [anonim]

    Erau bune masurile prudentiale in 2003-2005, inainte de "marea nebunie". Acum e ca si cum ti-ai pune casca pe cap dupa ce ai cazut de pe motocicleta.
  • +1 (9 voturi)    
    Foarte bine (Joi, 7 aprilie 2011, 13:45)

    Banca din parc [anonim]

    Populatia Romaniei nu are pregatirea necesara ca sa faca fatza capcanelor bancilor care abuzeaza de clienti si ii atrag in combinatii cu valute.
    Aparent este o optiune propie dar din cauza slabei pregatiri oamenii cad in capcane gen francul elvetian si se nenorocesc.
    Ce le pasa bancilor?Bancile trebuie sa faca bani oricum si cu orice siretlic.
    • +3 (3 voturi)    
      regula jocului (Joi, 7 aprilie 2011, 17:20)

      CONU' [utilizator] i-a raspuns lui Banca din parc

      Nu cred ca aveti dreptate afirmand ca "populatia romaniei nu are pregatirea necesara". Poate o parte din ea ( e drept, mare). Sa nu uitam ca au mai fost si alte "capcane", care nu au avut de-a face cu bancile si care au reusit sa atraga clienti: jocurile piramidale (astea au fost organizate de cei care aveau pregatirea necesara ca sa-i fraiereasca pe cei care nu aveau pregatirea necesara), firme de intermediere contracte de munca in strainatate (la fel ca mai inainte), firme de constructii ai caror patroni au disparut cu avansurile clientilor si or mai fi si altele. De ce din cauza unora care nu se pricep , trebuie sa intampine obstacole suplimentare si cei care sunt cu capul pe umeri? Adica dvs daca va apucati sa jucati poker si pierdeti banii, de vina e cel care a castigat sau dvs ca ati intrat in ceva pe care nu il stapaneati?
  • 0 (2 voturi)    
    aderare la euro (Joi, 7 aprilie 2011, 13:48)

    cipppri [anonim]

    Eu cred ca daca se ia o asemenea masura , ii nevoita, pentru ca se va amana mai mult aderarea Romaniei la muneda europeana euro .Mai bine sa impuna pe ntru firmele de servicii sa nu mai foloseasca in calcul pretul de cotare a facturilor la euro pentru ca nici ei nu folosesc in romania euro .
  • +1 (3 voturi)    
    dar preturile in EUR? (Joi, 7 aprilie 2011, 14:21)

    boldfrank [anonim]

    E bine ca am rezolvat toate problemele si se gindeste Domnul Guvernator sa rezolve si chestiunea asta.

    Dar cu diferentialul de dobinda cum ramine? Ar fi OK sa iau credit in RON cind vor scadea dobinzile in RON... poate eu sunt un om inteligent si stiu sa imi gestionez riscul valutar, si mi-l asum.

    Dupa cum spunea un prieten, daca e sa faca astfel de restrictii, atunci ar fi bine sa ia si alte masuri pentru ca eu as vrea sa stiu si eu ce pret platesc la abonamentul de telefon mobil in RON (nu euro) la o firma din Romania, ce pret platesc pe apartament in RON (nu euro), cat platesc mega watt-ul in RON (nu euro) etc. etc.
    Cred ca astea sunt probleme mai mari decit creditul in euro
  • +7 (9 voturi)    
    să fie prețurile în ron mai întâi (Joi, 7 aprilie 2011, 15:41)

    stefanes [utilizator]

    Ca să încurajezi orice în RON ar trebui mai întâi să impui această monedă ca moneda națională în România. Ce înseamnă monedă națională? - că toate tranzacțiile locale se fac în ea, că toate prețurile și serviciile sunt exprimate în ea, etc. Ori domnul Isărescu și Prietenii acceptă fără să clipească ca Vodafone, Orange și toți marii burtoși din România să ne ceară euro pentru orice. Până când marii burtoși nu vor fi plătiți în RON, RON o să fie o monedă de mâna țânșpe, și asta și pentru că e în interesul marilor comanii să se devalorizeze că doar deh prețurile lor sunt în euro, dar salariile și majoritatea plăților le fac în RON.
  • -2 (2 voturi)    
    euro vs lei (Joi, 7 aprilie 2011, 15:43)

    tgl [anonim]

    Momentan creditele in lei au dobanda peste 10% la toate bancile, in timp ce in euro sunt in jur de 7-7,5%. Eu daca vreau sa-mi fac un credit pentru 20-25 de ani, si ma gandesc ca in 5-10 ani oricum o sa introduca in tara euro ca si moneda principala, cum e in foarte multe tari in Europa, atunci nici nu ma mai gandesc sa fac creditul in alta valuta, decat euro, fiindca nu ar merita altfel. Oricum nu merita nici un credit, dar fara credit n-ai sanse sa faci absolut nimic in lume, numai in cazul in care vizezi sa replatesti creditul la jumate din timpul creditat, adica la 20 de ani de creditare cam in 10 ani sa incerci sa replatesti totul.
  • +1 (5 voturi)    
    Ne descurajeaza sa cumparam mai ieftin... (Joi, 7 aprilie 2011, 16:01)

    Alex M [anonim]

    Am luat pana acum 4 credite in E:

    1. valuta, casa 22.000E
    2. valuta, amenajare casa; 7800E
    3. masina 2; 21300 (avans 0 hihi - boom economic)
    4. alta casa; 37.000E

    si 2 in lei:
    masina splat 2200 lei
    masina 1: 8000lei

    am achitat asa:
    creditul 1 - 20000, creditul 2 7800, creditul 3 peste jumate din el creditele in lei ambele

    Tin sa il informez pe Mugurel - desi nu citeste aici evident... ca cele mai paguboase au fost alea in lei - 26% dobanda respectiv 23%
    La euro a fost dobanda de 11%, 9,5%, 8% si 6,3%
    cursul a plecat de la 4,17 a ajuns la 3,5 si acum e tot la 4,17 - deci in perioada asta mi-o luam rau de tot daca puneam botu la ce zicea Mugurel si luam in lei
    • +1 (3 voturi)    
      Creditele... (Joi, 7 aprilie 2011, 16:20)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui Alex M

      ... tale in valuta si cele ale altora ca noi au necesitat imprumuturi (FMI + UE) de 20 de mld de euro. Daca nu stii de ce si cum iti explic ...
      • +1 (1 vot)    
        :)) (Vineri, 8 aprilie 2011, 10:43)

        make [anonim] i-a raspuns lui Gigi

        GResesti, masurile guvernului Tericeanu de crestere nejustificata a pensiilor si salariilor ne-au bagat in imprumut, singura contributie a lui si a altora ( toti care s-au indatorat in euro si nu numai ) ar fi fost o devalorizare mai mare a leului pe care tot el ( si restu care si-au luat credite in euro ) le-ar fi suportat in mare parte.Cand acestia s-au imprumutat fara numar si a scazut euro la 3 lei toata tara a beneficiat de asta pt ca mai tot ce inseamna carburant , factura telefon etc sunt in euro, acum am revenit de unde am plecat cu euro adica exact acolo unde ne e locul fara imprumuturi si traind doar pe picioarele noastre
  • 0 (2 voturi)    
    se goleste pusculita? (Joi, 7 aprilie 2011, 16:38)

    conul [anonim]

    Daca din creditele in valuta (echivalentul a 129 mld. lei), jumatate (64 mld. lei) sunt angajate de persoane fizice, cred ca dom' Isarescu s-a gandit sa micsoreze presiunea asupra rezervelor valutare ale tarii bagand bete in roate celor care vor credite in valuta. In acest fel, in timp, valoarea de 64 mld. lei in valuta, va scade (deoarece va scade cererea populatiei ) si nu va mai fi nevoie ca dom' Isarescu sa vanda mai multa valuta pentru a tine in frau cursul eur/leu. Nu sunt economist , dar cred ca trebuie facute mai atractive pentru populatie creditele in lei, (de exemplu prin dobanzi aproximativ egale la lei si valuta), si nu introducand restrictii la obtinerea creditelor in valuta. Si cum de l-a gasit grija pe guvernator despre faptul ca o persoana fizica poate sau nu poate sa isi plateasca creditul? Adica acum cand exista norme privind pragul de indatorare (parca max. 30 % din venit) a aparut si grija asta nefireasca. Maine - poimaine poate ne trezim ca daca vrei sa iti cumperi o masina de import, nu o vei putea face decat daca cumperi si ceva (o portiera, o aripa, un scaun, o roata,...) dintr-o masina fabricata in Romania, ca deh, doar esti roman si tre' sa ajuti economia tarii. Cred ca in realitate se imputineaza valuta imprumutata de statul roman de la fondurile externe si s-au gasit sa astupe o gaura de scurgere a acestei valute prin ingreunarea accesului populatiei la credite in valuta.
    • 0 (0 voturi)    
      Creditele în valută nu... (Vineri, 8 aprilie 2011, 11:43)

      schoria [utilizator] i-a raspuns lui conul

      ...au legătură cu rezerva Valutară a BNR !
      Creditele sunt date de băncile comerciale , NU de BNR !
      • 0 (0 voturi)    
        legatura indirecta (Vineri, 8 aprilie 2011, 15:20)

        conul [anonim] i-a raspuns lui schoria

        Eu vad problema astfel: daca pe piata exista cerere pentru credite in valuta, aceasta (valuta) se va aprecia in raport cu leul (pentru ca bancile, avand cerere tot mai mare pentru imprumuturi in valuta vor cumpara valuta de oriunde se poate, ca sa aibe cum sa acorde imprumuturile, ceea ce va crea un deficit de valuta pe piata, avand ca efect cresterea pretului valutei) si aici BNR intervine pentru temperarea cresterii cotatiei valutei prin vanzarea de valuta (din rezerve). deci daca BNR vinde valuta ca sa mentina cursul , atunci ii scad rezervele. Nu am vrut sa spun ca BNR acorda credite.
  • -1 (1 vot)    
    Interesant... (Joi, 7 aprilie 2011, 16:46)

    Gigi Kent [utilizator]

    ...de citit si legat de acelasi subiect si articolul:

    http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-8477994-fmi-intoarce-foaie-admite-control-intrarilor-capital-poate-pazi-viitoare-crize-vezi-cum-apreciaza-fondul-incercarile-bnr-tempera-cresterea-creditarii-valuta.htm
  • -1 (1 vot)    
    niste fraieri cu diploma! (Joi, 7 aprilie 2011, 17:39)

    nostradamus [anonim]

    Cred ca masura generala de ingreunare a accesului la credite pentru populatie, inca din 2002-2003, era cea mai buna solutie, pana la stabilirea unor conditii reale de dobanda de catre BNR. Aceasta institutie nu ytrebuia sa permita rate ale dobanzii de 30% in valuta. A fost o crima pentru poporul asta nesabuit. Indiferent daca vorbim de lei sau valuta, 90% din necazurile actuale ale romanilor sunt legate de credite, indeosebi a celor pe termen mediu si lung. A fost o teapa de zile mari iar romanul, nesabuit ca de obicei s-a aruncat ca broasca la matase sa ia credit: cu buletinul, cu soacra, pe cuvant de onoare etc. Acum plateste pretul prostiei. Nu-mi este mila de niciun roman care s-a repezit la usa bancii, sa-si schimbe televizorul, plasma, frigiderul, faianta, sa-si cumpere case la de 10 ori pretul real etc. Neghiobia se plateste. Dupa apogeul credtelor de consum si nu numai, din perioada 2004-2008 (asa-zisa crestere economica avand la baza o explozie a creditelor si nu a veniturilor date de guvernul Tariceanu) va veni si apocalipsa creditelor.Somn usor popor roman. Mergeti acum la refinantari, in realitate o alta mare teapa.
  • +1 (3 voturi)    
    Cenzura pe HOTNEWS? (Joi, 7 aprilie 2011, 18:13)

    stefan [anonim]

    Am postat acum citeva ore un comentariu si vad ca n-a aparut. Cenzura?
    Titlul lui era Ha!Ha! Ha!
    Si zicea cam asa. Ca Guvernatorul BNR, a descoperit apa calda si mersul pe jos. Orice banca nationala promoveaza moneda nationala. Mai putin BNR. Ca unii il vad ca pe SALVATORUL NATIUNII.
    Ca in Ro e ca pe vremea fanariotilor cind circulau multe monede. Norocul nostru ca altii au facut EURO altfel aveam si credite in franci francezi si marci.
    Mai ramane ca si politicienii sa vrea sa aplice Constitutia - moneda nationala este LEUL.
    Oricine a calatorit un pic in lume stie bine ca odata ajuns intr-o tara trebuie sa schimbi banii in moneda curenta a tarii respective, ca asa se platesc marfa si serviciile pe acolo.
  • 0 (0 voturi)    
    prudential (Joi, 7 aprilie 2011, 19:55)

    Geo Branzei [anonim]

    Unde D-zeu ai invatat limba romana? Prudential se spune in romgleza, probabil. In romana se spune prudent.
    Daca ai studiat dupa 1989, este explicabil(cu diplome obtinute cu bani).
    Daca a fost insa inainte de 1989, nu ai nici o scuza.
    Punctum.
    • +1 (1 vot)    
      ce simplu e sa faci pe desteptul daca habar nu ai (Vineri, 8 aprilie 2011, 8:36)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui Geo Branzei

      daca ai avea minime cunostinte de banking - da, un alt neologism, ai stii ca termenul este consacrat si uzitat, el nefiind echivalent cu prudent ci este un termen de specialtte, fiind utilizat in numeroase legi si alte acte normative romanesti. Uite un exemplu, OUG 99/2006. Evident nu este obligatoriu sa il cunosti tu, sau alte milioane de oameni care nu veti avea nevoie de el niciodata. Daca eu spun software, nu stiu limba romana? Daca un medic spune pneumotorax sau torticolis, nu stie limba romana?Te arunci cu capul inainte de la inaltimea cunostintelor tale, evident limitate -asa cum sunt precis si ale mele in unele domenii si oricit ti se pare caai fost de spiritual nu ai facut decat se te pui intr-o ipostaza ridicola. Eu cred ca problema romaniei nu este utilizarea unor neologisme ci faptul ca toti se cred mai destepti decat specialistii, uita-te la toti politicienii nostri care de la inaltimea intelepciunii de mehala se cred baaieti destepti si merg din catastrofa in catastrofa
  • +1 (1 vot)    
    hotul striga HOTII (Joi, 7 aprilie 2011, 21:34)

    emilrobert [utilizator]

    Tare il mai doare in cot pe Isaila asta de la BNR de Romani. Probabil o sa ne penalizeze daca avem credit in valuta, poate mai baga vreo lege de ne leaga pe toti euro-romanii. o sa inganam si noi ca betivul ala de adera la dopul si morcovul UE.
    • -1 (1 vot)    
      citeste articolul (Vineri, 8 aprilie 2011, 8:39)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui emilrobert

      daca stiai despre ce e vorba ai fi inteles ca este vorba de restrictii adresate bancilor, la asta se refera termenul de masuri prudentiale. O sa para ciudat nu, restrictii adresate bancilor si totusi cerute de unele banci? da, fiindca cei care sunt cu capul pe umeri si se abtin sa ofere produse riscante/perceapa comisioane aberante, atata timp cat alte banci o fac vor fi acuzati de actionarii lor ca nu au adus o marja de profit similara
      • 0 (0 voturi)    
        e in folosul bancilor (Sâmbătă, 9 aprilie 2011, 16:25)

        joana [anonim] i-a raspuns lui mihai

        aceasta masura. cum se limiteaza accesul la euro? pt cei cu venit in lei bagam dobanzi la euro comparabile cu cele de la lei. astfel romanu e obligat sa ia credit in lei la dobanzi mari - avantaj banca, sau sa ia in euro tot la dobanzi mari - avantaj banca. Cred ca bancile au militat puternic pt aceasta masura, efectul este win-win pt. ele iar cocosarea romanilor va fi si mai mare pt ca cine are nevoie de bani trebuie sa ii imprumute cumva. Isarescu e marioneta bancilor, il doare in fund de populime.
  • 0 (0 voturi)    
    dacă stie cineva să-mi răspundă (Vineri, 8 aprilie 2011, 10:22)

    gicu [anonim]

    dacă iau un credit în lei si unul în euro (echivalent ca sumă) si pe aceeaşi perioadă de rambursare, la cel în lei plătesc rată mai mare.
    Acum, cu diferenţa asta care o plătesc, gaura cui o astup? De fapt ce plătesc eu cu această sumă?
    • 0 (0 voturi)    
      Incerc eu... (Vineri, 8 aprilie 2011, 15:34)

      conul [anonim] i-a raspuns lui gicu

      Cred ca diferenta in plus care se plateste la un credit in lei este costul dispretului pe care il au strainii fata de tot ce-i romanesc. Sa fiu mai explicit: bancile din Romania sunt cumparate de banci straine care , in tarile lor de origine , folosesc euro. Deci leul este o moneda de mana a 2-a, necautata de mai nimeni, folosita intr-o tara cu legi destul de imprevizibile, care oricand pot duce la o depreciere a leului si atunci banca respectiva trebuie sa isi ia masuri de siguranta si il pune pe cel ce se imprumuta in lei sa plateasca mai mult.
  • 0 (0 voturi)    
    Isarescu_BNR-si valuta (Sâmbătă, 9 aprilie 2011, 2:26)

    Doru [anonim]

    Cu cat imbatraneste, cu atat mai mult sunt evidentiate cunostintele comuniste si comportamentul dictatorial al acestui imbogatit peste noapte, care i-a fentat pe toti cu cunostintele lui financiare - precare, dobandite pe spatele nostru ! El vrea sa revenim la anii de dinainte de 1989, cand nu aveam toti acces la valuta !!!
  • 0 (0 voturi)    
    Ai nostri ca brazii (Sâmbătă, 9 aprilie 2011, 13:37)

    Zorba [anonim]

    Unde ar da norocul sa il ia FMI-ul la ei acasa, ca e prea bun pentru noi, sa ne lase o data data-n saracia noastra ca ne-om pricepe sa o ducem si singuri fara atatea strategii paramestesugite.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri