Discrepanta salariilor Stat vs privat s-a atenuat. Vezi de unde a taiat Statul cei mai multi angajati si cum au evoluat salariile

de Dan Popa     HotNews.ro
Vineri, 8 aprilie 2011, 11:12 Economie | Finanţe & Bănci

Salariul mediu din sectorul public a fost mai mare decât în sectorul privat pana in 2010, abia reducerea cu un sfert a salariilor din sectorul bugetar (începând cu cea de-a doua jumătate a anului 2010) a mai coborat câştigul mediu din sectorul public la mai puţin decât media din privat. Datele din luna decembrie 2010 indică faptul că salariul mediu brut în sectorul public a scăzut de la 2.108 lei, în trimestrul II 2010 la 1.701 lei în trimestrul IV 2010, sub media de 2.013 lei, în sectorul privat. Datele apartin unei cercetari provenind de la Consiliul Fiscal.

Cheltuielile cu personalul bugetar au crescut semnificativ între 2005 şi 2008, fondul de salarii crescând cu 1,5
evolutie posturi
Foto: consiliul fiscal
puncte procentuale din PIB. În aceeaşi perioadă, câştigul mediu în sectorul bugetar a crescut cumulat cu 63% la sută în termeni reali, majorând discrepanţa dintre salariul mediu din sectorul public şi cel privat. Cresterile salariale si ale numarului angajatilor la Stat au fost doar doua dintre motivele care au dezechilibrat bugetul de stat. S-a ajuns la o situatie in care dintr-o luna, bugetul putea acoperi (in 2010) cheltuielile doar pentru 20 de zile, iar pentru 10 zile rămase guvernul era obligat să se împrumute. BNR a avertizat permanent ca toate cresterile salariale au fost dincolo de productivitate si ca, odata, mai devreme sau mai tarziu, corectia va aparea.
  • "In 1990 Statul functiona cu mai putin de un milion de bugetari. Erau circa 800.000 cu tot cu cei din Comitetul Central. Dupa 20 de ani avem 1,4 milioane si ne intrebam unde este problema", a spus intr-o conferinta de presa Mugur Isarescu, guvernatorul BNR.

În perioada 2005-2008 numărul de angajaţi bugetari a crescut cu aproximativ 170.000 până la 1,4 milioane de persoane. Cele mai mari creşteri ale numărului de personal au avut loc la nivelul autorităţilor locale (aproximativ 90.000), la care s-a adăugat o creştere a personalului de aproximativ 50.000 de angajaţi în cadrul administraţiei centrale.
salariul brut mediu-privat
Foto: consiliul fiscal


Ca urmare a eforturilor de ajustare fiscală, numărul de personal din sectorul bugetar a scăzut în mod constant de la sfârşitul anului 2008 în principal pe seama îngheţării posturilor vacante (în vigoare din mai 2009) şi a înlocuirii doar unui post pentru 7 eliberate.

În consecinţă, numărul total de angajaţi în sectorul guvernamental a scăzut cu 132.000 (la 1,26 milioane angajaţi) între sfârşitul anului 2008 şi decembrie 2010. Mai mult de 50 la sută din aceste reduceri de personal au avut loc la nivel local (aproximativ 76.000), din care 29.000 de persoane în cadrul învăţământului preuniversitar. De asemenea, un declin puternic al numărului de angajaţi s-a înregistrat în sectorul de sănătate (aproximativ 33.000).
evolutie personal bugetar
Foto: consiliul fiscal

Personalul din sectorul bugetar este împărţit aproximativ egal între administraţia centrală şi instituţiile auto-finanţate şi administraţiile locale. Numărul persoanelor angajate în sectorul bugetar a fost de aproximativ 1,26 milioane de oameni în luna decembrie 2010. În cadrul instituţiilor finanţate din bugetul de stat numărul de personal este de aproximativ 350.000 de oameni, cu cea mai mare parte a personalului în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor şi Ministerului Apărării. Instituţiile auto-finanţate, cea mai mare parte spitale şi universităţi, au aproximativ 380 de mii de angajaţi. Aceste instituţii sunt în mare parte finanţate prin transferuri directe de la bugetul administraţiei centrale. Restul de aproximativ 600 de mii de persoane se află la nivelul autorităţilor locale.


Citeste mai multe despre   










8802 vizualizari

  • -1 (13 voturi)    
    abureala (Vineri, 8 aprilie 2011, 11:20)

    fem! [anonim]

    Cind se face raportul intre marimea salariului din sectorul privat si din cel de stat se ia in considerare si studiile salariatilor? Pun pariu ca nu.
    • +13 (17 voturi)    
      ??? (Vineri, 8 aprilie 2011, 11:42)

      Amad [anonim] i-a raspuns lui fem!

      Care-i treaba cu studiile? Numai la stat e valabila idiotenia, cum ca daca ai terminat facultatea sau vreun master pe hartie trebuie sa-ti maresca salariul automat, chiar daca faci aceeasi treba in continuare.
      Dar sunt de acord cu tine ca-i abureala, fiindca tocmai se pregatesc sa creasca salariile la bugetari. Pun pariu ca patronii nu vor putea tine pasul.
      Urmeaza 2012 si e nevoie de voturile bugetarilor, ca-s multi si ei.
      • -7 (11 voturi)    
        conteaza... (Vineri, 8 aprilie 2011, 12:25)

        me [anonim] i-a raspuns lui Amad

        in general studiile dau si calificarea...
        cel mai corect e sa se ia dupa fisa postului nu neaaparat dupa studii...
        dar iti spun ceva: dute tu sa te angajezi medic fara sa faci medicina... e , conteaza studiile?
        • +7 (7 voturi)    
          tu (Vineri, 8 aprilie 2011, 16:37)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui me

          Sa nu te angajezi la un cabinet de avocatura sau notariat :))

          Indiferent ce studii ai, o sa-i bagi in puscarie cu gramatica ta.
      • -1 (1 vot)    
        ciudat (Vineri, 8 aprilie 2011, 21:09)

        eu [anonim] i-a raspuns lui Amad

        cum iti imaginezi profesori fara studii ?
    • +10 (18 voturi)    
      sigur ca nu (Vineri, 8 aprilie 2011, 11:48)

      morometele [anonim] i-a raspuns lui fem!

      pai bugetarii au cate 3 facultati cate 17 mastere, pregatiri profesionale la caciulata si govora cu crapelnita si "romance", sunt distepti toti. numa' treaba nu stiu sa faca.
      • 0 (8 voturi)    
        gresesti... (Vineri, 8 aprilie 2011, 12:26)

        me [anonim] i-a raspuns lui morometele

        bagi toti bugetarii in aceeasi oala...
        aia cu "3 facultati si 17 mastere" au oricum niste salarii de te zgarii pe ochi cand le afli...
        restu plevei are 10 mil...
    • +1 (9 voturi)    
      NU!! (Vineri, 8 aprilie 2011, 11:49)

      radu [anonim] i-a raspuns lui fem!

      medicii sunt amestecati cu croittoresele, profesorii cu chelnerii etc.
      • -4 (6 voturi)    
        si asta nu este tot (Vineri, 8 aprilie 2011, 12:48)

        Andrei [anonim] i-a raspuns lui radu

        se stie ca bugetarii sunt platiti ok: cat scrie in acte atat si primesc. La privat, plata cu plicul de bani este sport national. Se compara mere cu pere, dar na ce sa facem. Normal ca unii care sunt platiti corect (bugetarii) au salarii mai mari decat unii care primesc peste 50% din venituri fara acte. Ar trebuii pornit invers: de la o statistica privind veniturile populatiei si nu de la ce trimit firmele
        • +5 (5 voturi)    
          Bugetarii (Vineri, 8 aprilie 2011, 16:42)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

          "se stie ca bugetarii sunt platiti ok: cat scrie in acte atat si primesc."

          Indiferent ce fac, indiferent cum presteaza, sunt platiti cu cat scrie in acte.

          La privat, trebuie sa-ti meriti banii.

          La stat trebuie sa ai diploma si vechime.

          Nu intelegeti legatura dintre munca si remuneratie!!!!
        • +4 (4 voturi)    
          statistica inutila.. (Sâmbătă, 9 aprilie 2011, 1:04)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

          faptul ca romania bate topurile la coruptie nu va spune nimic? cine sunt coruptii astia? bugetarii aia corupti nu iau spagi? care sunt de fapt veniturile reale daca punem si spagile? vi se pare ca angajatii din privat castiga mai mult? faceti calculul impartind veniturile la orele lucrate efectiv...
          un primar are 1000 ron salariu. a vazut cineva primar sarac? a vazut cineva medic sarac?

          daca era atata lapte si miere la privat de ce s-or fi angajat atatia la stat in 2007/2008? de ce nu pleaca nici un referent expert in toate sa-si caute un job pe piata REALA a muncii?
    • -2 (4 voturi)    
      nedumerit (Vineri, 8 aprilie 2011, 11:51)

      ady [anonim] i-a raspuns lui fem!

      la ce ar ajuta..daca ai trecut prin facultate stii ce inseamna a plagia
    • -11 (19 voturi)    
      Aburit esti tu !!! (Vineri, 8 aprilie 2011, 11:52)

      Cristianssen [anonim] i-a raspuns lui fem!

      Eu am 3 MASTERE si 2 DOCTORATE, acum sunt la al treilea doctorand, si lucrez la stat si am 800 RON !!!!!

      De ce mia taiat salariu?? Crezi ca n-eam falsificat diplomele ???
      • +10 (12 voturi)    
        Pai de ce nu vii in privat? (Vineri, 8 aprilie 2011, 12:04)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui Cristianssen

        Daca diplomele tale au fost obtinute pe bune, de ce nu vii in privat? Aici nu-ti trebuie hartii ca sa intrii, ci doar sa stii sa te descurci :) Doar comunistii lui Felix si Vantu au diplome si nu stiu sa se descurce, noi, din privat, ne descurcam si fara!
        • +4 (4 voturi)    
          Corect... (Vineri, 8 aprilie 2011, 15:46)

          bgd [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

          Daca tot e atat de pregatit....de ce nu lucreaza undeva pe mii de euro?
          Amuzanti oamenii astia...
      • +8 (10 voturi)    
        Interesant (Vineri, 8 aprilie 2011, 12:04)

        daniel bals [anonim] i-a raspuns lui Cristianssen

        Daca ai 3 Mastere inseamna ca ai invatat deja cum sa te descurci cu 800RON. Daca vrei mai mult de 800RON la privat e clar ca ai nevoie de al treilea doctorand. Maestre, ori esti masochist, ori esti ghinionist de fel!
      • +11 (15 voturi)    
        Despre calificare (Vineri, 8 aprilie 2011, 12:09)

        Alfonso [anonim] i-a raspuns lui Cristianssen

        Stimabile Doctorand,
        cu „3 MASTERE si 2 DOCTORATE”, atenţie la limba română folosită: „De ce mia taiat salariu?? Crezi ca n-eam falsificat diplomele ???”
        S-ar putea ca salariul de 800 RON să reflecte în mod real instruirea şi calificarea.
        • +8 (8 voturi)    
          Mistocar (Vineri, 8 aprilie 2011, 12:39)

          SebyS [anonim] i-a raspuns lui Alfonso

          Cred ca e un mistocar. Ma indoiesc eu ca un actual doctorand, cu alte 3 masterate si 2 doctorate ar stalci atat de mult limba romana. Stiu ca a scazut nivelul studiilor din Romania, dar eu sper ca nici chiar atat de mult.
          Insa daca acela e trecutul sau (3 masterate si 2 doctorate), atunci isi merita soarta.

          Oricum si faptul ca ai 3 masterate si 2 doctorate, dovedeste un lucru...nu esti hotarat si ai un ghiveci in cap. Mai bine urmezi un fir (un Master si un Doctorat intr-un singur domeniu) si atat.
      • +5 (5 voturi)    
        da (Vineri, 8 aprilie 2011, 12:14)

        CCC [anonim] i-a raspuns lui Cristianssen

        Ti-a taiat salariul deoarece nu sti cum se scrie "mi-a". Miau :).
      • +6 (6 voturi)    
        A?? (Vineri, 8 aprilie 2011, 12:33)

        Anathema [utilizator] i-a raspuns lui Cristianssen

        Lasa textele cu doctoratele si masteratele, dupa cum scrii ma indoiesc ca ai macar bacalaureatul.
        • +3 (3 voturi)    
          ... (Vineri, 8 aprilie 2011, 12:45)

          Anathema [utilizator] i-a raspuns lui Anathema

          Afara de cazul ca era o ironie la adresa...
      • +3 (3 voturi)    
        agramatii cu dploma (Vineri, 8 aprilie 2011, 12:39)

        mmm [anonim] i-a raspuns lui Cristianssen

        Trei mastere si doua doctorate si tu scrii "mia" si "n-eam"? Pentru ce iei tu 800 ron? Ar trebui sa fii multumit pentru ca nu-i meriti nici pe astia. S-a umplut tara de agramati care se cred intelectuali doar pentru ca au niste hartie igienica pe care scrie "diploma".
        Du-te in privat daca esti asa de bun. Privatul te da afara in momentul zero cu diplomele tale cu tot.
      • +3 (5 voturi)    
        Rusinica (Vineri, 8 aprilie 2011, 12:42)

        Costel [anonim] i-a raspuns lui Cristianssen

        Ai 2 doctorate si ai ai si 3 mastere.Si pe deasupra 800 ron salariu. Domne chiar nu mai ai limite?? Sau ne crezi imbecili pe toti. La munca putoare nu la turnat minciuni pe bloguri!!!
      • +1 (1 vot)    
        foarte tare (Vineri, 8 aprilie 2011, 12:53)

        Giubugea [utilizator] i-a raspuns lui Cristianssen

        Daţi-i plusuri, e păcat să nu se vadă aşa bijuterie de comentariu :)
      • 0 (0 voturi)    
        gramatica (Vineri, 8 aprilie 2011, 12:58)

        Andre [anonim] i-a raspuns lui Cristianssen

        Pacat de master si doctorat! Si mai pacat de limba romana...dar probabil un masterand/doctorand "la stat" e mai presus de sferele gramaticii...:)
    • +2 (2 voturi)    
      Da' tu unde crezi ca sunt mai multe pers. cu ..... (Vineri, 8 aprilie 2011, 11:55)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui fem!

      ...studii superioare?
      De exemplu la nivel de primarii si sanatate, majoritatea nu au studii superioare (adica universitare).
      • 0 (2 voturi)    
        mda (Vineri, 8 aprilie 2011, 14:20)

        gigikson [anonim] i-a raspuns lui Marius

        gasesc nesemnificativ faptul ca "majoritatea" reprezinta un singular. Deci, "majoritatea n-are". Altfel, toate bune.
    • -1 (5 voturi)    
      comentariu (Vineri, 8 aprilie 2011, 12:00)

      bigbrother [anonim] i-a raspuns lui fem!

      Dar de ce nu spune nimeni, că acest privat care este cocoloşit în ultimul hal plăteşte salariile din cecuri sau la negru, nu plăteşte dările la stat, face evaziune fiscală şi toţi salariaţii săi, sunt plătiţi cu slariul minim pe economie. Acum le convive, dar să văd faţa lor că vor intra la pensie cu pensii minime. Bine, sunt bugetar, dar nevasta mea are firmă, deci văd şi cealaltă parte, cu şmecheriile lor. Măcar la bugetari salariul atâta este. Dar dacă s-ar facxe o analiză pe bune, pe salarii reale luate în mână, alta ar fi rezultatul. Ştiu de foarte multe situaţii, în care pe hârtie angajatul are 500 - 600 RON dar de fapt ia în mână 3000 RON.
    • -4 (4 voturi)    
      Studiile (Vineri, 8 aprilie 2011, 12:05)

      SebyS [anonim] i-a raspuns lui fem!

      Gandire antica si de demult. Cand aud pe unu´ ca zice: vai, invata, termina facultatea si ai sa ajungi cineva. O prostie. Diploma in ziua de azi nu mai are aceeasi importanta. Cine termina o facultate nu inseamna ca este neaprat mai destept ca unul care nu a terminat o facultate. Nu poti compara unul care a iesit din facultate cu unul care are experienta la locul de munca 3 sau 4 ani si fara sa aiba vreo facultate. Decat 3 - 4 ani de facultate, mai bine 1 an specializare intensa intr-un domeniu si abia atunci esti realizat. Gandirea asta cu studiile e antica....nu mai are nici o valoare in contextul actual.
      Oricum si privatul si in publicul are manelistii ei.

      Sa traim noi bine, cica...
      • +5 (5 voturi)    
        prostie (Vineri, 8 aprilie 2011, 12:10)

        Marian [anonim] i-a raspuns lui SebyS

        daca iei o slujba - sa zicem cea de proiectant de sisteme de reglare (eu sunt automatist), te rog sa-mi explici cum stie nea' Gheorghe baiat destept sa le faca.
        sau daca proiectezi poduri, cai ferate etc?

        exista limitari inerente daca nu ai studii, nu ai ce face.
        • -1 (1 vot)    
          nu e prostie (Vineri, 8 aprilie 2011, 12:23)

          gigi [anonim] i-a raspuns lui Marian

          omul a zis "1 an specializare intensa intr-un domeniu" unde crezi ca invata mai bine, la facultate unde profesori sunt aia praf care raman pe salarii de 2000 de lei ca nu sunt in stare sa lucreze intr-un loc competitiv sau intr-un loc unde se face exact asta cu oameni bine pregatiti?
          • 0 (0 voturi)    
            Nu ai inteles.... (Vineri, 8 aprilie 2011, 13:52)

            Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui gigi

            ... ia-l pe nea Gheorghe din capu' satului 1 an sa-l inveti "intensiv" sa proiecteze poduri si imi zici dupa aia ce iese ...

            Daca insa e vorba despre "vanzari" sa zicem ... poti sa ai unul cu liceu care vinde mai bine decat unul care a terminat o facultate (Comert de exemplu). Joburile acestea unde nu prea conteaza calificarea sunt majoritatea in privat deci cam greu sa-l iei pe nea Gheorghe sa-l faci profesor de matematica intr-un an.
        • 0 (0 voturi)    
          .. (Vineri, 8 aprilie 2011, 12:25)

          SebyS [anonim] i-a raspuns lui Marian

          Studiile din zilele noastre nu mai au aceeasi valoare. Inveti o suta de chestii, multa teorie insa fara a ti se explica cum este cu partea practica. Nu sunt departe de tine la specializare: inginerie electrica. Cum poti sa stii cum lucreaza un amplificator sau cum sa faci un circuit daca tu, pe toata durata facultatii nu ai facut un circuit...nu ai facut o lipitura ? Multi nici nu stiu cum arata un ciocan de lipit. Dupa cum ziceam, ti se umple capul cu o gramada de chestii insa fara sa ti se arate partea lor practica. De asta studiile nu mai au aceeasi importanta. Zi-mi acum, ca ceea ce ai invatat in atatia ani de facultate, nu se puteau rezuma la 1 an de studii, in care puteai invata chiar si mai mult ? Auzeam cum inainte studentii mergeau in practica, vedeau cum functioneaza lucrurile. Acum ce fac ? Vad niste desene pe tabla si niste formule...sau daca vad ceva practic, prea putin.
          Stii e o vorba: teoria ca teoria, insa practica te omoara.
        • +1 (1 vot)    
          lasa-l (Vineri, 8 aprilie 2011, 12:33)

          Serpico [anonim] i-a raspuns lui Marian

          pentru ala, meserie inseamna exclusiv "descurcareala"; semn ca face o munca, de fapt, necalificata (gen "vanzari" de orice, pe baza aburirii clientului).
          • 0 (0 voturi)    
            N-ai inteles (Vineri, 8 aprilie 2011, 13:00)

            SebyS [anonim] i-a raspuns lui Serpico

            N-ai inteles ce-am zis eu; mai citeste o data si apoi si ceea ce am scris mai sus de comentariul tau. Nu ma refeream neaparat la "descurcareala" ci la partea practica a lucrurilor pe care nu o inveti si nu o vezi in Facultate.
            Invata tu 1000 de formule, insa cu ce te ajuta daca nu ai vazut si practic cum acea formula este aplicata. Faci un filtru pe hartie, insa daca nu vezi si unul practic, sa vezi cum sunt rejectate componentele care te intereseaza, atunci degeaba.

            La descurcareala asta ma refeream.
            • 0 (0 voturi)    
              continuare (Vineri, 8 aprilie 2011, 15:29)

              Marian [anonim] i-a raspuns lui SebyS

              eu lucrez undeva la mijloc intre cercetare si proiectare (in industria auto). abia dupa ce m-am lovit de sute de probleme mi-a parut rau ca nu am invatat si mai multe formule in facultate.

              daca ai facut facultatea sa pui diploma in rama e problema ta.
              • 0 (0 voturi)    
                Diploma (Vineri, 8 aprilie 2011, 17:01)

                SebyS [anonim] i-a raspuns lui Marian

                Am facut facultatea ca sa invat ceva, nu ca sa pun diploma in rama. Ca nu a iesit exact cum vroiam eu, asta e altceva. Am si eu o vina, recunosc, insa si sistemul actual de invatamant nu este cum trebuie. Poate tie-ti trebuie teoria...poate tu mai mult lucrezi teoretic...insa cand lucrezi practic, cam degeaba e teoria daca nu ai si experienta practica. Asta este o mare problema a invatamantului actual, pe care multi au observat-o (studenti sau profesori): multa teorie insa practica mai putina.
                Stai linistit ca nu ma laud ca am terminat o facultate. Niciodata nu m-am vazut mai presus decat cei care n-au facut o facultate.
    • 0 (0 voturi)    
      ca sa vezi.... (Sâmbătă, 9 aprilie 2011, 11:39)

      durru [utilizator] i-a raspuns lui fem!

      O intrebare si mai buna ar fi daca s-a luat in calcul cumva si efortul pe care il depun angajatii la locul de munca in cele 2 sectoare...
  • -1 (1 vot)    
    ma mir... (Vineri, 8 aprilie 2011, 11:30)

    Alin [anonim]

    ...mereu de ciudatenia asta, de a ne raporta la anul 1990.
    Pai cate firme avea de supravegheat sectorul de stat in 1990? Pai cate legi suplimentare activitatii de baza erau de aplicat? Azi cred ca jumatate din personalul din istitutii publice se ocupa de legi cretine, pe langa functia lor de baza: responsabil cu gunoaiele separate, responsabil de riscuri, responsabil de aer. responsabil de apa, responsabil de anticoruptie, responsabil pe Legea 544, responsabil pe legea 677 etc etc. NU spun ca nu si-au bagat ca borfasii toate leprele de rude in servicu; dar nici sa ne comparam mereu la anul 1990, cand altul era statul si altele erau functiile lui. Sa nu ma pacaleasca nimeni ca in cifra de 800 000 intrau si cei de la MIlitie, de pilda; or, multi din aia sunt acum civili, la evidenta persoanei, de pilda. Deci, despre ce vorbim???
    • +3 (3 voturi)    
      pai (Vineri, 8 aprilie 2011, 20:52)

      pai [anonim] i-a raspuns lui Alin

      pai care era gradul de informatizare in 90? de atunci si pana acum am schimbat secolul, tehnologia...
      nu mai e nevoie de 900000 de bugetari care sa care si sa numere cartoane. la nivelul Romaniei, daca nu pui la socoteala armata, politia, profesorii medicii, 100000 de functionari ar trebui sa fie de ajuns. cu cei enumerati mai inainte, 750000 este o cifra indestulatoare (armata are 75000).
  • +1 (3 voturi)    
    Statul ramane cel mai incompetent (Vineri, 8 aprilie 2011, 11:32)

    Constantin [anonim]

    administrator de pe piata angajatorilor din Romania atata timp cat bugetul se va strange la Bucuresti, iar apoi, guvernul va distribui acesti bani pe ministere. Statul, si implicit politicienii, trebuie adus mai aproape de oameni prin descentralizarea acestui circuit al banilor. Or sa apara diferente mari de la o regiune la alta dar tocmai aceste diferente vor fi motorul progresului statului roman.
  • +3 (5 voturi)    
    NU sunt bugetar (Vineri, 8 aprilie 2011, 11:42)

    momo [anonim]

    Dar comparatia e imbecila. Sectorul privat are milioane de angajati care castiga "la oficial" salariul minim pe economie sau un pic mai mult si restul la negru sau pe contracte de tot felul. La stat tot salariul e la vedere.

    Nu salariile bugetarilor sunt disproportionat de mari, ele de fapt sunt de mizerie, ci evaziunea fiscala este larg raspandita la privati.
    • 0 (0 voturi)    
      statul (Vineri, 8 aprilie 2011, 12:27)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui momo

      nu neaparat, nu toata lumea lucreaza in IT sau la banca, sunt multi vanzatori, paznici etc
      si ar fi culmea ca statul sa faca evaziune, privatii sunt sufocati de taxe, e normal sa se descurce cum pot, mai ales cand vad unde se duc banii din taxe, in trotuare si sali de sport.
      • 0 (0 voturi)    
        pai aia de la banca sunt platiti in acte (Vineri, 8 aprilie 2011, 12:52)

        Andrei [anonim] i-a raspuns lui gigi

        tocmai croitoresele si paznicii (apropos astia sunt si la stat) primesc bani in plic. Iar IT oricum sunt o rasa superiorara: ei primesc bani ca PFA desi sunt angajati 100% la acc companie si fac joburi obisnuite, la fel ca ceilalti angajati care nu sunt cu mot!
  • 0 (4 voturi)    
    majoritatea reducerilor=sanatate+invatamant (Vineri, 8 aprilie 2011, 11:43)

    eu [anonim]

    Au plecat oamnii din sanatate si educatie. Asta spune multe despre "reforma".
    • +1 (1 vot)    
      Da (Vineri, 8 aprilie 2011, 12:31)

      SebyS [anonim] i-a raspuns lui eu

      Au plecat oamenii de acolo...ce rezulta ? Boala si prostie... Iar daca te uiti in jur, cam asta e. Ei vor sa fie fotbalisti, manelisti iar ele pitipoance care apar pe sticla ca si-au pus-o cu nu stiu care.
      Sa nu-mi ziceti ca nu-i asa..
  • +3 (5 voturi)    
    pai (Vineri, 8 aprilie 2011, 11:47)

    Bogdan [anonim]

    mi se pare si normal ca salariile de la stat sa fie mai mici decat cele din privat.
    • +1 (1 vot)    
      perfect de acord (Vineri, 8 aprilie 2011, 12:14)

      akanom [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan

      Pentru ca la stat ai alte avantaje - ca stabilitatea locului de munca, in general mai mare ca la privat.
    • -1 (1 vot)    
      nu... (Vineri, 8 aprilie 2011, 12:22)

      me [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      un stat care se respecta face mai atractiv lucrul la stat decat la privat. in general prin plati mai mari
  • +3 (3 voturi)    
    salarii mari la sefi mari (Vineri, 8 aprilie 2011, 11:55)

    klaudyuxxx [utilizator]

    ...si mici la plebe. O fi salariul mediu mai mare, dar sunt sigur ca acesta e ridicat de sefii care-si dau premii/salarii de merit/mariri nefondate/etc ( a se vedea un articol din monitorulbt.ro: "Director anchetat plătit pentru merite" ). Cel mai probabil acei capi isi ajuta si unele rude mai apropiate... Sincer nu are nicio relevanta aceasta medie, atata timp cat se fac abuzuri de salarii la nivel inalt: incepand de la guvern, primarii, la directori ale diverselor institutii statale, etc.
  • +2 (6 voturi)    
    Divide et impera (Vineri, 8 aprilie 2011, 12:02)

    Manolo [anonim]

    Si cand te gandesti ca in media pe sectorul privat sunt luate in calcul cele multe sute de mii de salarii minime pe economie trecute in cartile de munca (restul pana la ce primeste salariatul se plateste sub o alta forma, bineinteles neimpozabila, din buzunarul patronului).
    Diferenta este mult mai mare. Salariul oricarui muncitor din constructii, industrie sau de oriunde altundeva este de cele mai multe ori de 2 sau 3 ori mai mare decat al unui functionar public cu studii superioare dintr-o primarie, al unui profesor dintr-o scoala etc.
    Diferenta este cu atat mai mare si mai anormala cu cat incepi sa aprofundezi situatia si vezi ca in sectorul bugetar ponderea celor cu studii superioare este cel putin dubla decat in sectorul privat.
    Este creata falsa impresie ca "sectorul privat tine in spate bugetarii". Nimic mai fals. In primul rand salariatul din privat nu contribuie cu nimic mai mult la bugetul tarii decat cel de la stat. Platesc aceleasi taxe, impozite, CASS sau altele. Salariatul din privat primeste salariu pentru un serviciu prestat la fel ca si cel de la stat. Cu diferenta ca natura serviciului celui de la stat se refera la educatie, siguranta, publica, sanatate, aparare nationala, etc.
    Cred ca nicaieri in lumea asta nu exista atata rautate ca la noi. Sa asmutim clasele sociale unele intre ele, sa mediul privat impotriva bugetarilor, profesorii impotriva politistilor. "Divide et impera".
    Sunt bugetar, am toate formele de pregatire superioara, am o pozitie in cariera destul de buna, prestez o munca importanta pentru societate dar sunt platit putin mai mult decat un salahor si mult mai putin decat "meseriasul" lui.
    Si mai apare pe la televizor cate un neispravit care spune ca "bugetarii ar trebui sa stea toata ziua cu zimbetul pe buze, ca doar noi ii platim".
    Sa ne vedem toti fiecare de treaba noastra, sa muncim si mai ales sa fim si noi bugetarii platiti asa cum se cuvine.
    • 0 (0 voturi)    
      "Sa ne vedem fiecare de treaba lui" (Vineri, 8 aprilie 2011, 12:30)

      mik [anonim] i-a raspuns lui Manolo

      "Sa ne vedem fiecare de treaba lui" nu e rau ... doar ca la privat "treaba" ta e sa faci 100 de lucruri .. iar la "stat" - de cele mai multe ori fiecare face o mica partcica.
      Sunt atatea cazuri la stat unde te trimite pentru o virgula , o stampila, o semnatura de colo colo ...
    • +1 (1 vot)    
      statul e supradimensionat (Vineri, 8 aprilie 2011, 12:33)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Manolo

      te inseli, aparatul de stat e supradimensionat, vorbesti de educatie, sanatate etc dar nu zici nimic de plimbatorii de hartii si de alte categorii de bugetarii care pur si simplu sunt prea multi si ineficienti acestia sunt problema, nu pune nimeni la indoiala necesitatea servicilor publice utile societatii dar este clar ca statul trebuie reorganizat.
    • 0 (0 voturi)    
      Salariile depind si de angajat, (Vineri, 8 aprilie 2011, 12:38)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui Manolo

      cat de bine isi face treaba, dar si de angajator, cat de bine administreaza afacerea. Administrarea statului lasa mult de dorit, mai ales in domeniul resurselor umane. Salariile bugetarilor se vad mult prea mari si acum in raport cu eficienta ce-o demonsteraza statul. Spre exemplu, in domeniul sanitar sunt convins ca se munceste pe branci in spitale, insa munca e haotica, fara mijloace materiale, coordonare si tinte precise.
    • +1 (1 vot)    
      Fii corect(a) si spune si cifrele... (Vineri, 8 aprilie 2011, 16:10)

      zelosu [anonim] i-a raspuns lui Manolo

      Spune cat ai salariu acum si cat primesti in mana acum. Spune si salariul dinainte de diminuarea cu 25% si eliminarea sporurilor si cat primeai in mana atunci. Ca sa ne facem si noi o parere....
      Una e sa compari salariile de incadrare intre stat si privat si alta e sa compari veniturile nete (primite in mana) intre stat si privat.
      Inainte aveai salariu de incadrare de 1000 ron si sporuri de 150% astfel ca primeai in mana 2500 ron. Pe cand la privat aveai un salariu brut de 1000 ron si primeai in mana 700 ron.
      Acum ai salariu de 750 brut, sporuri ioc si ai ajuns la acelasi nivel sau sub nivelul celor din privat.
      Asa cum traiti voi acum, au trait multi ani cei din privat. In plus ei muncesc deseori peste program, iar voi la 14:00 spargeti usile.
      Hmmm ce zici?
    • 0 (0 voturi)    
      vremea propagandei a trecut, (Vineri, 8 aprilie 2011, 20:32)

      danarad [anonim] i-a raspuns lui Manolo

      ...lasa studiile,daca nici un privat,nu ar plati toate darile si taxele catre stat, macar trei luni, tu din ce ti-ai lua salariul ?
  • 0 (0 voturi)    
    salarii (Vineri, 8 aprilie 2011, 12:15)

    nyk [anonim]

    Salariatilor de la stat li se cunoaste salariul pentru ca ei nu pot fi incadrati cu salariul minim pe economie si sa primeasca bonusuri in plic.Acei bani din plic nu sunt fiscalizati deci nu se pun in calcul.Sau poate e vorba numai de salarii nu de venituri reale.La venituri REALE cei din privat îi devansau si mai înainte pe bugetari.
  • 0 (0 voturi)    
    privat versus stat (Vineri, 8 aprilie 2011, 12:20)

    privat [anonim]

    nu uitati ca la privat multi lucreaza la negru. in cartea de munca au salariu minim pe economie, asta e oficial, dar in realitate iau mai multi bani, neoficial. la stat, ce este in cartea de munca, aia este si in realitate.
  • +1 (1 vot)    
    cateva precizati (Vineri, 8 aprilie 2011, 12:21)

    me [anonim]

    1 - la stat exista 2 tipuri de angajati: pilosii (cu niste salarii imense) si ceilalti: cu 7-10 mil (cu si fara studii superioare). unu cu un salariu de 10000 lei face cat 10 d-astia si ridica foarte mult media
    2 - la privat de lucreaza mult la negru. multe firme nu trec tot venitu pe cartea de munca

    punctul 1 s-ar putea rezolva in parte daca s-ar face comparatie pe posturi cu pregatiri similare, etc... lucru care nu cred ca s-a facut.
    punctul 2 nu prea ai cum sa-l rezolvi...

    nu vreau sa iau apararea bugetarilor, dar spun numai ca aceste statistici sunt intr-o mare masura irelevante.

    astea fiind spuse, eu cred ca nu sunt chiar relevante si ca totusi privatul plateste mai bine.

    pe langa asta este prost facuta statistica... daca unu castiga 20000 si cei 15 subalterni ai sau cate 1000 ... media v-a iesi foarte bine, desi realitatea sta altfel.
    asta imi aminteste de un banc:
    Ce este un statistician?
    O persoana care, daca are capul in cuptor si picioarele in frigider, v-a spune ca se simte in media, bine.
  • +1 (1 vot)    
    Pentru unii muma, pentru altii.... (Vineri, 8 aprilie 2011, 12:30)

    Teddy [anonim]

    Vedeti ce salarii au procurorii si pe urma plangeti-le de mila la bugetari.
    Vedeti ce hotarari au incasat din spate.
    • 0 (0 voturi)    
      omule... (Vineri, 8 aprilie 2011, 13:00)

      me [anonim] i-a raspuns lui Teddy

      procurorii sunt o parte din bugetari...
      nu plange de mila nimeni procurorii ci pe aia care chiar au salarii de mizerie
      daca ITstii sunt platiti bine asta inseamna sa nu le plangem de mila celor de la privat (inclusiv aia cu salariu minim)? cam asta deduc din logica ta
  • -1 (1 vot)    
    Evaziune (Vineri, 8 aprilie 2011, 12:36)

    florin [anonim]

    Evaziunea celor de la privat de datoreaza lacomiei statului.
    Daca cei 16% s-ar transforma in 8% (de exemplu) ar iesi si banii negri la suprafata.
    Reducerile de personal ar fi trebuit sa aiba loc in administratia locala si centrala, unde s-au angajat foarte multe rude ale celor aflati la conducere, de altfel prosti manageri.
    Sanatatea si invatamantul trebuiau lasate in pace si stimulate sa se dezvolte.
    Renasterea Romaniei consta in educatie sociala si educatie sanitara.
    • +1 (1 vot)    
      nu (Vineri, 8 aprilie 2011, 13:01)

      me [anonim] i-a raspuns lui florin

      evaziunea fiscala se datoreaza faptu.lui ca sunt foarte multe taze, avem un fisc incompetent si ca romanu e hot din nastere...
      atat

      in starinatate sunt impozitele la fel de mari sau chiar mai mari...
      ce-i drept ai 5 impozite si gata, la noi ai 50... + ca aia si ofera ceva pentru impozitele alea date...
    • 0 (0 voturi)    
      Am curaj ... (Vineri, 8 aprilie 2011, 13:45)

      Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui florin

      ... sa pun pariu cu tine ca daca impozitele si taxele ar fi toate 0% toata economia neagra, gri etc ar iesi la suprafata. Ai curaj? :))
  • 0 (2 voturi)    
    cenzura (Vineri, 8 aprilie 2011, 13:23)

    cenzura [anonim]

    fac abstractie de impozitul unic de 16% pe care il plateste toata lumea.

    din cate stiu eu la stat, din "Salariul Complet" sau "Costul total cu Salariul" (ziceti-i cu vreti tot aia e) plateste cel de la stat doar contributiile pentru salariat adica CAS ~ 10% + Sanatate ~ 6% deci .
    La privat salariatul suporta din salariul lui contributiile de mai sus PLUS contributiile chipurile ale angajatorului CAS ~21% + Sanatate ~ 10% care DEFAPT le suporta tot salariatul ptr ca firma nu are decat o suma "Costum total cu Salariul al salariatului" chestia asta e cunoscuta nu e nici un mare secret.
    Ce inseamna asta? ca privatul suporta in plus 31% din salariul lui .....

    1 - 0: pentru salariatii de la stat!
  • 0 (0 voturi)    
    statistica (Vineri, 8 aprilie 2011, 13:35)

    kos [anonim]

    Ce spune statistica daca vrem sa facem jurnalism? cati bugetari are Germania la ce numar de locuitori? dar Franta? Italia? Ungaria? Cehia? sunt date publice. hai sa facem o comapratie.
    comparatia intre anii 90 cand aveam 1 patrula de politie pe sector si ramaneai fara casetofon la fiecare 2 luni... si ceea ce este acum... nu-si are sensul...
    bafta la analiza!
    • 0 (0 voturi)    
      bugetari (Vineri, 8 aprilie 2011, 15:10)

      ics [anonim] i-a raspuns lui kos

      hehe s-a dus vremea cind ai de la stat erau un fel de arendasi de ghisee unde incasau cit vroiau cum aveau chef si frecau menta. iar mujicii plateau ca nu aveau incotro.

      problema lor consta in optiunile multiple pentru ai de vor sa munceasca: potzi avea venituri la negru, la gri, potzi plati impozitele in alta tzara de cind cu mobilitatea in ue... stai sa vezi cind ne baga in schengen si se vor prinde totzi ce usor se lucreaza cu administratzia din germania de exemplu. si sa potzi inregistra firma, masina, sau sa lucrezi la altzii. si sa le platesti impozite altora. cu alte cuvinte cind vor avea o cuncurentza adevarata la serviciile de kkt pe care le ofera statul romin si amploiatzii lui.

      ca idee aia au in in jur de 1 mil de bugetari la 80 de milioane populatzie.
  • 0 (0 voturi)    
    Iar ... (Vineri, 8 aprilie 2011, 13:44)

    Gigi Kent [utilizator]

    ... discutam discutii si analizam analize ca sa ne aflam in treaba. Iar comparam muncitori calificati si necalificati (multi) din sectorul privat cu medici, profesori, judecatori, functionarii cu studii superioare (la fel de multi) din domeniul public.

    Si pentru ca suntem incapabili sa vedem "the big picture" avem impresia ca rezolvam problema dand afara si reducand salariile in sistemul public. Si apoi mai vrem si performanta, competente etc de la angajatul din domeniul public.

    Problema nu e nivelul salariului sau numarul angajatilor din domeniul public (salariul am explicat mai sus de ce). Numarul iar nu e mare pentru ca suntem 20 de milioane de romani care trebuie sa beneficieze de aceste servicii. Problema e numarul de angajati din domeniul privat.

    Si pentru ca avem un guvern incompetent si dezinteresat de rezolvarea serioasa si pe termen lung a problemelor ... am avut masurile respective.
  • 0 (0 voturi)    
    Discrepanta salariilor (Vineri, 8 aprilie 2011, 13:45)

    motanu_ranjila [anonim]

    De acord, firmele romanesti platesc de multe ori si la negru.

    Dar salariile bugetarilor, la care se refera Consiliul Fiscal, iau in calcul si sporurile pe care le primesc bugetarii?
    • 0 (0 voturi)    
      intoxicare antenista (Vineri, 8 aprilie 2011, 15:10)

      Tudor bugetar [anonim] i-a raspuns lui motanu_ranjila

      care sporuri ????

      da-mi daca vrei adresa email si-ti trimit un fluturas sa vezi 0 sporuri
  • 0 (0 voturi)    
    Salariul meu (Vineri, 8 aprilie 2011, 13:54)

    eu [anonim]

    Eu lucrez in administratia publica centrala, am facultate + master si la 30 de ani am un salariu net de 735 lei. (venit lunar!)
  • +1 (1 vot)    
    tendetiozitate (Vineri, 8 aprilie 2011, 14:14)

    Tudor bugetar [anonim]

    Problema nu e deloc simpla, cum idiotii postaci o prezinta. Cica daca te tine instalatia hai in privat. Dar:
    a) din privat am plecat cu o "gaura" de 12 ani pe cartea de munca
    b) m-am mutat in alt judet si am o familie. sa ma mut si eu in buc ? sa stam toti gramada la bucale ? interesanta optica.

    Mai este o hiba imensa a articolului: stie cineva pe cineva care lucreaza in privata si venitul net alb+gri+negru este mai mic decat "la stat" pe functii si obligatii cat de cat compatibile ?

    Multumesc
  • +1 (1 vot)    
    Putin respect (Vineri, 8 aprilie 2011, 14:36)

    Eleonora [anonim]

    Comentariul meu se adreseaza celor care publica articolul. Ar trebui sa va faceti treaba putin mai bine si sa acordati un minim de atentie aranjarii in pagina. Nu stiu daca va mai sinchisiti sa verificati o data articolul publicat pe site, insa unele grafice se suprapun peste text si fac imposibila lectura acestuia.
    Cred ca un pic de profesionalism nu strica, mai ales cum nu e prima data cand remarc aceasta fusereala amatoriceasca.

    Va multumesc
  • +1 (1 vot)    
    privat vs stat (Vineri, 8 aprilie 2011, 14:49)

    privat vs stat [anonim]

    salariatii privati platest 200% in plus contributii sociale in procent fatza de salariatii de la stat.
    Eu cred ca este o pervesitate a guvernantilor, o placere satanica a lor sa rada de prostii de la privati ...

    foarte bine ca isi bat joc de salariati dar ne ducem de rapa ... ar trebui sa inceteze comedia asta odata
    • +1 (1 vot)    
      adica (Vineri, 8 aprilie 2011, 14:58)

      adica [anonim] i-a raspuns lui privat vs stat

      privati:
      5% CASS + 11% CASS(firma) = 16% CASS
      10%CAS + 21% CAS (firma) = 31% CAS
      total privat 47% contributii sociale, mai sunt si altele ca somajul si alte furaciuni dar sa nu ne pierdem in amanunte

      stat:
      5% CASS
      10% CAS
      total stat 15% contributii sociale

      47 / 15 = 3.13
      • 0 (0 voturi)    
        Irelevant... (Vineri, 8 aprilie 2011, 15:50)

        Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui adica

        Pentru bugetari si platitorul si incasatorul de taxe este tot Statul indiferent daca ai pe fluturas niste procente in dreptul carora scrie "contributia angajatului" sau nu.

        Oricum cred ca analiza din articol elimina diferentele de acest gen (metodologia de calcul) si compara informatii similare (total fond de salarii privat cu total fond de salarii ajustat la stat, brut cu brut, net cu net etc).
      • +1 (1 vot)    
        privat versus stat (Sâmbătă, 9 aprilie 2011, 13:03)

        nicoleta [anonim] i-a raspuns lui adica

        esti informat gresit atat la stat cat si la privat contributiile catre stat sunt aceleasi,respectiv:
        CASS 5,5% angajat+5,2% angajator
        CAS 10,8% angajat+20,5% angajator
        somaj 0,5% angajat+0,5% angajator
        iar in ceea ce priveste darile angajatorului de aici in colo sunt aceleasi chiar daca angajatorul este privat sau de stat
        asa ca informeazate inainte sa vb si credema pe cuvant ca lucrez cu carte de munca la stat si la privat iar eu platesc la dublu toate aceste nenorocite de taxe"din solidaritate " ca sa citez guvernul nostru scump si drag
        parerea mea e ca va consumati energia degeaba certandu-va intre voi si a-ti putea sa folositi aceasta energie luptand cot la cot unii cu altii fie ei bugetari sau privati ptr ca deznodamantul este acelasi noi murim de foame si ei se imbogatesc de pe spatele nostru.
    • -1 (1 vot)    
      ? (Vineri, 8 aprilie 2011, 15:08)

      Tudor bugetar [anonim] i-a raspuns lui privat vs stat

      "salariatii privati platest 200% in plus contributii sociale " ??????????

      poti explica ?????!!!!!!
      • 0 (2 voturi)    
        tocmai (Vineri, 8 aprilie 2011, 15:29)

        tocmai [anonim] i-a raspuns lui Tudor bugetar

        tocmai am explicat mai sus
        47% versus 15%

        fa tu calculele si vezi ce iese
      • 0 (0 voturi)    
        pls post, admin ... (Vineri, 8 aprilie 2011, 15:39)

        procente [anonim] i-a raspuns lui Tudor bugetar

        adica
        47% versus 15% fa tu calculele

        ... salaiatul privat e luat chiar de prost ...
    • +1 (3 voturi)    
      Caragiale te cunostea (Vineri, 8 aprilie 2011, 15:27)

      Tudor bugetar [anonim] i-a raspuns lui privat vs stat

      Amice, esti IDIOOT
      nu am spus-o eu, a spus-o Caragiale care stia ca te vei naste

      Uite:

      Salariu baza de calcul: 1.471
      Venit brut: 1.471

      Pensii: 10,5% : 154
      Somaj 0,5% : 7
      Sanatate: 5,50% 81
      Deducere personala : 200
      Venit impozabil: 1.029
      Impozit : 165

      Card : 1.064

      total 27,67% din brut, nu 15%.


      Ce baliverne bagi tu este conributia ANGAJATORULUI, in cazul meu o institutie de stat care nu-mi da bani in plic suplimentar si care mai plateste CASS (11%), CAS (21%), somaj.

      Vezi de ce cei cu IQ-ul tau nu au loc "la stat" si is acrii strugurii ?
      • 0 (2 voturi)    
        daca taceai filozof ramaneai (Vineri, 8 aprilie 2011, 16:01)

        privat vs stat [anonim] i-a raspuns lui Tudor bugetar

        daca n-ai citii printre randuri...

        am spus CONTRIBUTII SOCIALE, nu am spus nimic de impozit pe venit/profit 16%, nu l-am pus la calcul ptr ca il platim amandoi, plus NU MA DERANJEAZA DELOC IMPOZITUL PE PROFIT DE 16%.

        Ce ma deranjeaza este PENSIE (LA PASTELE CAILOR CIUCIU) de 31% si SANATATE (DIN PARTI) DE 16% ASTA MA DERANJEAZA.

        Exemplu pentru bugetarul de tine care se face ca nu pricepe (sau poate chiar nu pricepe, astia de la stat n-au facut in viatza lor calculele astea)

        pentru ca eu sa primesc salar de 4000 RON, trebuie sa decartez la stat 3342 RON "taxe si contributii pe salar".
        Stai tu linisti, IQ-ul meu e bine mersi nut-i fa tu griji ptr el, daca chiar te intereseaza vorbeste si tu cu un contabil, la o firma privata ... nu la stat , si o sa te lamureasca
      • 0 (0 voturi)    
        amice.. (Vineri, 8 aprilie 2011, 20:51)

        danarad [anonim] i-a raspuns lui Tudor bugetar

        Caragiale,descria comportamentul nesimtit,al functionarului de la stat...
  • +1 (1 vot)    
    diferente esentiale (Vineri, 8 aprilie 2011, 15:37)

    diferente esentiale [anonim]

    la stat conteaza diplomele, acreditarile, specializarile, etc
    la privat conteaza "valoara pe piatza", care deja este o piatza globalizata, a ceea ce stii TU sa faci, indiferent de diplome, acreditari, etc

    cam asta este diferentza esentiala.
    cei care lucra la stat zic: "plateste-ma la valoarea studiilor mele"
    cei care lucra la privat zic: "plateste-ma la PROCENT DIN VALOAREA PE CARE O OBTII TU PE PIATZA IN URMA MUNCII MELE"
    e o diferentza enorma
  • +1 (1 vot)    
    Comparatie nesemnificativa. (Vineri, 8 aprilie 2011, 15:40)

    Gabriel [anonim]

    Comparatia facuta in acest articol este nesemnificativa si nu reflecta realitatea. Singura realitate din articol o reprezinta numarul de salariati din sistemul bugetar, care intr-adevar este mult prea mare. Formula corecta dpv al mediei salariale este urmatoarea:
    media salariala in sistemul bugetar = media salariala in sistemul privat conform INS + media salariala "platita la negru". Cum in Romania sunt peste 1 mil. de salariati platiti la salariul minim pe economie, acestia apartinand in exclusivitate mediului privat - ceea ce este foarte putin probabil sa se intample in realitate - rezulta ca, de fapt, discutam de o cu totul alta medie salariala in domeniul privat.
    PS: Nu sunt bugetar.
    • +1 (1 vot)    
      adevar ai grait ar zice popa (Vineri, 8 aprilie 2011, 15:52)

      Tudor bugetar [anonim] i-a raspuns lui Gabriel

      din experientele mele iti dau perfecta dreptate.

      cand eram angajat in privat, pe CM aveam 10 milioane, in mana, 25.

      acum soacra si matusa, angajate in privat una are 700 pe CM, 700 in mana, cealalta (pensionara de la loto), are 700 pe CM si e la negru tot.
      • 0 (0 voturi)    
        privat vs stat (Vineri, 8 aprilie 2011, 17:49)

        privat vs stat [anonim] i-a raspuns lui Tudor bugetar

        chiar imi place cum gandesti, nu e ca "birurile ie prea mari", ie ca "al dreaq palmasii astia rumuni nu vre sa plateasca"! cam asa gandeau si grofii din transilvania, nu ca birurle erau enorme , ci ca iobagii rumanii erau hoti, foarte buna logica, te felicit ...


        de ce privatii sa primeasca ce li se cuvine de drept, mai bine ii punem intr-o situatie sa isi fure ce li se cuvine, ca sa le putem striga "Hotilor!!!" (si sa radem de ei pe infundate)
        • 0 (0 voturi)    
          mai aristotel !!! (Vineri, 8 aprilie 2011, 19:14)

          Tudor bugetar [anonim] i-a raspuns lui privat vs stat

          "li se cuvine de drept ..." asta e logica lui Patriciu, ponta, Vantu etc ... lor li se cuvine totul ... "DE DREPT" !!! bravo patratel
    • +1 (1 vot)    
      Se compenseaza... (Vineri, 8 aprilie 2011, 16:23)

      costicla [anonim] i-a raspuns lui Gabriel

      Ceea ce spui tu este adevarat insa se compenseaza cu spagile si atentiile care le primesc majoritatea salariatilor de la stat. Asistente, doctori, profesori, politistii, ANAF-istii, vamesii, politistii de frontiera, educatoarele, inspectorii de la primarii, cei de la garda financiara etc.
      • 0 (0 voturi)    
        asa ? (Vineri, 8 aprilie 2011, 19:15)

        Tudor bugtetar [anonim] i-a raspuns lui costicla

        fii bun si copenseaza si salariul meu !
    • 0 (0 voturi)    
      irelevant (Sâmbătă, 9 aprilie 2011, 11:01)

      Demigod [utilizator] i-a raspuns lui Gabriel

      Nu are mare importanta, deoarece ce scrie pe cartea de munc atot statul controleaza. Sa ajungi sa depinzi de ei e sinucidere sociala.

      Eu am avut salar de 3500 ron multi ani, pe cartea de munca si la privat evident, iar cand sa ma duc sa-mi incasez ajutorul de somaj, aflu ca iau cu 50 de lei mai mult decat unu care a avut salariul minim pe economie. Foarte echitabil.

      De asemenea contributiile CNAS. Unu care plateste 1000 ron contributii are aceleasi servicii cu unu care plateste 35 ron. Pai e normal sistemul? Asa... in genera?
  • 0 (0 voturi)    
    Pai nici asa nu e corecta comparatia (Vineri, 8 aprilie 2011, 16:19)

    gigi [anonim]

    Comparati mere cu pere pentru ca la stat, pe langa salariul de incadrare (care se poate compara cu cel de la privat), se mai acorda diverse sporuri care maresc suma primita in mana de salariatii de la stat. De ex. bani pentru masa (intre 300 si 700 ron pe luna), spor de stat la birou (50%), spor de teren (20%), spor de lucru la calculator (25%), spor de spart usa la 2 sau la 4 (30%), spor de stat la tigara pe hol (5%), spor de tipat mai tare la oameni (10%), spor de luat spaga/atentii (10%), spor de stress pentru cei care iau atentii (15%) etc. Toate aceste sporuri si multe altele maresc venitul net al salariatului la stat pe cand cel de la privat nu primeste aceste sporuri si chiar lucreaza peste program sa castige un ban in plus si nu castiga nici cat juate din cat castiga cel de la stat.
  • +2 (2 voturi)    
    Norma bugetara (Vineri, 8 aprilie 2011, 16:38)

    George [anonim]

    Daca vreti sa vedeti cum e norma bugetara, asta se poate face numai prin comparatii cu alte state.

    Germania are 800 000 de bugetari la o populatie de patru ori mai mare ca a Romaniei.

    Chiar si mai aproape, in Polonia, e acelasi numar de bugetari ca in Romania la o populatie mult mai mare ca a Romaniei.

    Concluzia este ca sectorul bugetar in Romania este mult supradimensionat la cat intr-adevar este nevoie ca sa mearga treburile.

    Din nefericire, masa asta de manevra este mare si are putere mare de vot...
  • +2 (2 voturi)    
    spre ce ne indreptam (Sâmbătă, 9 aprilie 2011, 10:33)

    Demigod [utilizator]

    Traducerea e simpla. Taierile pe scurt:

    Sa moara profesorii de gimnaziu/liceu si doctorii, sa traiasca justitia si politia. Ne indreptam cu pasi repezi spre un stat militienesc intr-o republica bananiera in viitor populata de maimutze fara scoala de baza, dar cu posibilitati de itnrare in facultate..
  • +1 (1 vot)    
    privat versus satat (Sâmbătă, 9 aprilie 2011, 11:03)

    nicoleta [anonim]

    se pare ca reusesc acesti guvernanti sa ne intoarca pe unii impotriva celorlalti,inloc sa fim uniti si sa reusim sa-i dam de la putere.am citit cu foarte multa uimire toate comenturile si nu-mi vine sa cred !!!!!!!!
    eu sunt medic rezident anul II (BUGETAR) dar lucrez si in mediul privat la un call center(IN FAIMOSUL PRIVAT),si imi pare rau sa va anunt ca dupa 6 ani de facultate si 2 ani rezidentiat salariul meu net e de 1030+180(bonuri de masa) si lucrat in fiecare zi 8 ore+3 garzi de 24 ore pe luna iar in privat lucrez 3 ore jumate pe zi si am un salariu de 750.iar cand am avut posibilitatea sa lucrez zilnit 7 ore jumate luam 1500-1600 RON pe luna.asa ca nu va mai fandositi cu jungla voastra din privat.aveti un birou unde stati eventual cu aer conditionat vara si caldura iarna si nu va freaca decat un sef la cap pe cand eu am 2 saloane(femei+barbati) majoritatea varstnici care nu se spala si in cel mai bun caz au pampers daca nu fac in pleosca(iar mirosurile sunt de nedescris),care se vaita toata ziua si ai de munca taica nu stai,iar cand esti de garda vin pe banda rulanta la orice ora cu tot felul de boli inchipuite unele mai importante decat altele,iar daca e sa dormi nu ai unde !!!!!!!!Sfatul meu e sa nu lasati actuala putere sa ne intoarca pe unii impotriva celorlalti ca noi nu o sa avem de castigat ci doar ei pentru ca in asa fel nu o sa ne unim niciodata si sa-i dam de la putere,iar lucrurile se agraveaza ptr noi toti!
  • 0 (0 voturi)    
    Ce cuprindea BNR acu' 120 de ani.... (Luni, 11 aprilie 2011, 9:34)

    stramosuBNR [anonim]

    Ce cuprindea BNR acu' 120 de ani si nu mai cuprinde azi e faptul ca atunci creditele private si cele concesionate de stat se adaugau la indicele costului vietii(preturi de consum, chirii, telefon, energie, gaz lampant) si dadeau o cifra reala a inflatiei ceea ce Institutul Central de Statistica ne infatisa corect fara partide pina la 1941 la Recensamant agricol si al populatiei Romaniei. Azi e pasalic guvernamental adica haos, agitatie si multa propaganda(gargariseala). Numai bine, sanatate mosu va doreste.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri