Banca unde primesti castane cand uiti sa-ti retragi banii

de Cristian Dogaru     http://cristiandogaru.blogspot.com/
Miercuri, 27 aprilie 2011, 8:42 Economie | Finanţe & Bănci

In nemernicia mea, ca un caine turbat, am muscat mana care imi ocrotea banutii albi (de fapt verzi, ca vom vorbi despre un depozit in dolari) pentru zile negre. Aflati mai jos ce perdaf am incasat uitand de o retragere de numerar programata la CEC, sucursala Obregia (“unitate pilot”, orice o insemna asta), ce comisioane surpriza au mai inventat bancile, cateva consideratii asupra utilitatii acestora si un umil sfat pentru a le forta anularea.

Trebuie sa-mi marturisesc pacatul. Nu m-am prezentat sa ridic o suma de bani desi ma programasem din timp la banca pentru asta, bani ce proveneau dintr-un depozit ajuns la scadenta (cum stiti deja, in astfel de situatii, unele banci nu percep comision de eliberare de numerar, altfel platesti 0,5%). Mi-am refacut programarea pentru urmatoarea scadenta, cand m-am si prezentat la ghiseu, aproape de ora inchiderii (a doua greseala).

-“Domnu’ Dogaru? Tocmai vorbeam de dumneavoastra”…
-“De bine, sper”, apuc sa zic
-“Poftiti acum la domnul Director” mi se raspunde sec.
-“Aud ca nu e prima data cand faceti asta”, ma intampina Directorul cu aerul ca primeste un vasal cazut in dizgratie (adevarat, in 2010 renuntasem la inca o retragere programata). “Ce credeti ca facem noi aici, ne jucam?” continua cu ton de Torquemada seful unitatii “pilot” (habar n-am ce sens dau oficialii CEC notiunii, presupun ca e de bine dupa tonul functionarilor de ghiseu cand formuleaza important titulatura institutiei unde lucreaza). ”Ne provocati pierderi aiurea, aici vine masina sa va aduca banii si o chemam iarasi sa-i ridice daca nu va onorati angajamentele”.

-“Bine-bine si daca imparteam suma in cauza la 4 si solicitam 4 transporturi”? Nu cheltuiati mai mult? Ca era oricum dreptul meu sa fac asta daca vroiam… Sau daca imi venea ideea sa fac o depunere dubla dupa ce retrageam suma programata”. Nu tot chemati masina? Nu face asta parte din regula jocului cand lucrezi cu bani? Eu imi imaginam ca un bancher o sa se bucure cand ii lasi bani in loc sa ii iei”.
-“Sper sa nu se mai intample, ca altfel….” a inteles Directorul sa iasa onorabil din discutie. N-am mai intrebat la ce se gandea exact in fraza suspendata, poate la comision de penalizare, sper totusi ca nu avea de gand sa puna bodyguardul sa-mi dea branci accidental pe scari la urmatoarea vizita.

Trebuie sa recunosc ca nu am fost insa penalizat in urma gestului meu. Da, exista un comision de penalizare daca nu iti retragi banii cand ai programare, in cazul meu egal cu dobanda bancii pe mai bine de…6 luni (1,75% se ia pentru depozitele in dolari). Nu e un caz izolat, am vazut si la Banca Transilvania o penalitate de 1% din suma …lasata la dispozitia bancii, presupun ca si alte banci au politici asemanatoare. Presupun insa ca daca eram penalizat la CEC cineva rata ocazia sa faca parada de autoritatea functiei, una din putinele satisfactii pe care le poate inca experimenta asupra clientilor un angajat la stat. Din punctul meu de vedere as fi preferat sa fiu penalizat si nu tratat ca un aurolac dar astea sunt deja detalii.
  • Unde sunt zapezile (si manierele) de alta data?
Imi amintesc ca la sfarsitul lui 2008-inceputul lui 2009, cand bancile se canibalizau pentru cash-ul deponentilor (dobanzile la lei urcasera la 20%!) pe fondul agravarii crizei financiare, acelasi domn Director ma invitase in biroul sau numai lapte si miere, ma servise cu niste dulciuri si imi explicase ca ar fi pacat sa vanez dobanzi mai mari avand in vedere avantajul sigurantei oferit de CEC, convingandu-ma in cele din urma sa nu mai retrag o parte din bani in cautare de randamente mai bune. O tempora! Dovada ca amabilitatea se poate manui cu pricepere chiar si la CEC, mai ales cand ai mainile prinse in usa.

Ironia sortii, cu ceva timp in urma recomandam sa se depuna economiile la CEC. Ma gandeam ca in felul asta o parte din profiturile bancii se intorc in componenta de protectie sociala a statului si nu sunt exportate peste granite precum in cazul celorlalte banci din Romania…. Domnu’ Ghetea, nu stiu altii cum sunt, dar eu ma simt acum de parca as purta pe piept o placuta cu “am fost un dobitoc” caligrafiata frumos tot de subsemnatul.
  • Flotari de logica
Sa ne intoarcem acum la oile noastre. Ce ratiune are un astfel de comision?. In mod cert, nu e vorba de costurile provocate de deplasarea masinii de bani, cum mi s-a spus. Masina vine oricum, zilnic sunt retrageri si pot apare depuneri consistente in a doua parte a zilei astfel incat sa fie nevoie de un al doilea drum. Banca se teme de costurile suplimentare provocate in momentul in care lichideaza plasamente interbancare pentru a onora cererile de retragere? Da, posibil. Dar ce parere aveti, care sunt mai consistente ca valoare,  cererile de retragere neprogramate, inainte de scadenta depozitului si comisionate cu 0,5% sau cele programate, la scadenta, dar neridicate? In mod sigur bancile castiga mult mai mult din comisioanele percepute in cazul retragerilor neasteptate ale deponentilor decat pierd prin neridicarea sumelor programate pentru retragere. Dar un comision in plus nu strica, nu?

Cum ar putea fi dezvatate bancile sa practice asemenea taxe? Gradul de solvabilitate al bancilor autohtone e de 10-15%. Presupunand ca 1 din 7 deponenti isi vor banii la un moment dat, rambursarea lor e problematica. Ce-ar fi daca numerosi deponenti, in mod experimental sa spunem, din cand in cand, ar dori sa vada cum mai arata la fata economiile lor (ma refer la bancnote si nu la…bitii din calculator)?. As fi tare curios daca bancherii, confruntati cu o cerere masiva de retragere a banilor, mai stramba din nas daca acestia se razgandesc pe ultima suta de metri.

Altfel, imi amintesc cum Bogdan Baltazar justifica cu ani in urma, intr-un grup de ziaristi, comisionul de rambursare anticipata “banca are socotelile ei, sunt costuri de suportat daca i le stricati cand returnati banii”. De fapt, “socotelile” constau in diferenta dintre dobanzile istorice mari de la imprumuturile vechi si costurile mai scazute la acordarea noilor credite. Cu toate astea, la presiunea autoritatilor europene, comisionul de rambursare anticipata a fost in sfarsit plafonat la 1% chiar eliminandu-se in cazul anumitor imprumuturi. Deci, se poate.
Citeste si alte articole ale lui Cristi Dogaru


Citeste mai multe despre   












[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

16251 vizualizari

  • +14 (18 voturi)    
    aiurea (Miercuri, 27 aprilie 2011, 9:41)

    vvvv [anonim]

    eu in locul tau scoteam toti banii de acolo in secunda 2.

    esti, oricum, unul dintre putinii norocosi care mai are bani (in banca sau oriunde altundeva).

    daca as avea bani, bancile ar fi ultima optiune.

    era un banc cu 2 investitori la bursa. zice unul:
    -eu nu mai cumpar euro sau dolari, previziunile sunt sumbre, cumpar doar aur, platina si pietre pretioase.
    al doilea se uita la el mirat:
    -tu pe ce lume traiesti? eu nu mai cumpar decit orez, porumb, griu etc.
    • +8 (10 voturi)    
      :) (Miercuri, 27 aprilie 2011, 11:55)

      B. [anonim] i-a raspuns lui vvvv

      Misto banc !
  • +2 (12 voturi)    
    Intrebari si raspunsuri (Miercuri, 27 aprilie 2011, 9:46)

    Alex [anonim]

    Bancile (agentiile bancare) lucreaza cu putin cash din motive de securitate. La majoritatea bancilor serviciul de trasnport/prelucrare/remitere numerar este externalizat si este un serviciu care costa. Pot sa spun ca acea agentie CEC a avut probabil un cost de cca. 10 EUR + TVA pentru alimentare dimineata si un alt cost de 10 EUR + TVA pentru remiterea numerarului neretras. La acestea se adauga costuri de procesare numerar. Retragerile programate permit bancilor sa faca comanda de numerar cel putin cu o zi inainte si costurile sunt mici. In cazul retragerilor neprogramate, daca nu exista bani suficienti in casierie, se face o comanda rapida (numita si prompta) care costa de 3 ori mai mult. Intr-adevar, sunt costuri mai mici in comparatie cu acele comisioane - ce vreau sa spun este ca exista totusi si costuri pentru banci. Recunosc ca acel manager de agentie s-a comportat mizerabil daca a vorbit in modul descris in articol. Ce nu inteleg eu este urmatorul aspect: de ce lumea retrage cash in sume mari? De ce prefera lumea sa tina cash acasa sau sa mute banii de la o banca la alta retragand de la casieria unei banci si apoi depunand la casieria altei banci (stand la cozi, mergand cu frica pe strada, platind comisioane mai mari etc.) cand ar putea foarte simplu sa faca un ordin de plata online (mult mai ieftin) si sa sa scape de drumuri si de orice griji?
    Ati putea raspunde la asta dle Cristi Dogaru?
    • +9 (15 voturi)    
      OP (Miercuri, 27 aprilie 2011, 10:42)

      cristian dogaru [anonim] i-a raspuns lui Alex

      daca veti incerca sa faceti un OP pentru o suma in valuta, veti intelege de ce lumea prefera sa plece cu banii in buzunar (costurile sunt imense chiar daca trimiti banii tot la o banca din romania)...iar in cazul meu, poate aveam de gand sa-i cheltui...trebuia sa fac un ordin de plata CEC-Carrefour?
      • -3 (11 voturi)    
        Schimb (Miercuri, 27 aprilie 2011, 12:16)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui cristian dogaru

        Si in acest caz solutia era simpla: un schimb valutar intre conturi pentru suma necesara si apoi plata cu cardul in lei la Carrefour. Si daca tot veni vorba de Carrefour - un alt lucru pe care-l nu-l inteleg este de ce lumea intra in complexele comerciale, scoate cash de la bancomat, cumpara si plateste cash. Toata lumea e obsedata de cash - cand se dau salariile stau la coada la bancomate. Stau cu banii in casa la saltea - pana acum nu am auzit de jafuri si talharii pentru a pune mana pe cardul bancar al vreunui cetatean. Per ansamblu banii electronici sunt mai siguri daca se iau masuri minime de securitate si mult mai simplu de folosit (mai putin la chioscurile de cartier). Pana si bunurile cu livrare la domiciliu se pot plati cu cardul, inclusiv o banala pizza. Avantajele banilor electronici sunt evidente si este normal sa avem costuri. Sunt de acord ca sunt exagerate la multe banci dar asta pentru ca lumea nu se informeaza de pachete de servcii (mai cautati si voi si o sa vedeti ca pentru un comision lunar de 3-4 EUR aveti incluse internet banking, un numar de plati gratuite, comisioane reduse sau chiar 0 si altele). Se poate face o prospectare a pietei si se poate alege ceva cu costuri acceptabile.
        • +4 (10 voturi)    
          Atentie!! (Miercuri, 27 aprilie 2011, 15:23)

          un bucurestean!! [anonim] i-a raspuns lui Alex

          Dupa cum probabil bine stiti Dle Alex nu toti cei care au depozite la banci in orice valuta doriti nu au si un cont curent la acea banca. Un cont de depozit nu presupune automat si existenta unui cont curent de aceea cei mai multi aleg sa vina la banca pentru retragere, reinoirea depozitului. Altminteri depozitul se reinoieste automat.
          Si tot asa sunt foarte putini cei care au un contract de servicii bancare online.
          Toate acestea sunt din doua motive; 1. necunoasterea foarte buna a produselor bancare si 2. comisioanele foarte mari (stiu unii zic ca sunt mici dar cand ai foarte putine operatiuni, nu se justifica)
          Sa faci o plata in valuta dintr-o banca in alta folosind sistemul swift si sa platesti un comision de cateva sute de orice chiar nu se merita doar daca nu prea te intereseaza banii respectivi.
          Sa-i fi schimabat in moneda nationala sa-i transferi ca la destinatie sa-i transformi iar in valuta respectiva iar nu cred ca te avantajeaza ca ce ai castigat din dobanda pierzi din diferentele de curs si comisionul de transfer.

          Si uite cum am ajuns la ridicat banii si plecat cu ei in punga de plastic.

          Sunt de acord cu tine cu folosirea cardului bancar. Foarte multi cred ca daca au banii in mana au controlul. Fals!
        • +3 (7 voturi)    
          de aia! (Miercuri, 27 aprilie 2011, 21:20)

          Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Alex

          Uite, ca n-am chef ca bancile (sau chiar si magazinele) sa stie ele precis CE anume prefer eu sa cumpar si de unde! De AIA prefer sa folosesc cash la platile in magazine! Parca nu-mi e si asa de ajuns ca orice prostalau are acces (cu putina shpaga) la datele mele personale, pe baza CNP, si bazele de date sunt vandute "la negru" intr-o veselie? Numai cate "oferte" din astea am zilnic in folserul de spam de la adresele de e-mail pe care le-am dat pe la banci, firme de telefonie samd...
        • 0 (2 voturi)    
          Subscriu! + ca numerarul ascunde marimea ec neagre (Joi, 28 aprilie 2011, 11:15)

          vlahul [utilizator] i-a raspuns lui Alex

          Angajatii CEC-ului au mari probleme de comportament, il inteleg perfect pe C. Dogaru.
          Insa, este incredibil cat de mult se foloseste numerarul la noi in tara, chiar pers cu "pretentii" iubesc numerarul.
          Persoanele care fac exclusiv plati cu numerar fie nu detin informatii (majoritatea) fie ascund bani negri.
          Am fost in Estonia (2009) si ma infuria aroganta lor (vis-a-vis de noi ...etc) cand m-am intors, uitasem la ce nivel de informatizare bancara eram noi- cate chioscuri au POS?, cati taximetristi au POS?
          Ce sa mai vb de digipass/token- cand in Europa intretinerea la bloc se plateste din fata calc.
      • +1 (7 voturi)    
        banci (Miercuri, 27 aprilie 2011, 15:24)

        altu' [anonim] i-a raspuns lui cristian dogaru

        exista online banking-ul, mai multe banci ofera posibilitatea de a manipula depozitele de acasa la orice ora din zi, fara comisioane. cine isi complica viata pentru ceva maruntis castigat, pierde inzecit.
    • +5 (11 voturi)    
      Cine sa plateasca comisionul? (Miercuri, 27 aprilie 2011, 11:01)

      george [anonim] i-a raspuns lui Alex

      d-le Alex, daca banca imi plteste comision, in loc sa-mi ceara, poate o sa accept sa emit un OP in loc sa retrag cash.
      • 0 (8 voturi)    
        Plata (Miercuri, 27 aprilie 2011, 12:20)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui george

        Atunci cand facem o plata cu ordin de plata pe suport hartie sau online beneficiem practic de serviciul de transfer al banilor catre foarte multe destinatii: intrabancare, extrabancare, interne/externe. Mie mi se par mici costurile de la banci pentru plati fata de comisioanele percepute de Western Union sau altii. Dle. George, dvs. vreti sa beneficiati de un serviciu precum ordinul de plata online ce va scuteste de drumuri, cozi, completare documente, stampile, plimbari riscante cu sume mari de bani, si sa fiti si platit de banca pentru asta?
        • +5 (9 voturi)    
          Tu cu cine faci baaaanking ?... (Miercuri, 27 aprilie 2011, 17:39)

          gigi bancaru [anonim] i-a raspuns lui Alex

          Atunci cand folosim serviciile de internet banking in loc sa apelam la functionarii bancii ajutam banca sa faca economii cu salarii, chirii, etc. Prin urmare mi se pare aberant sa mai si platesc pentru asta ! In Occident cum o fi ?
      • 0 (0 voturi)    
        re (Joi, 28 aprilie 2011, 10:11)

        eu [anonim] i-a raspuns lui george

        Dle George, dvs ati presta un serviciu gratuit? Cand vi se strica instalatia acasa si chemati instalatorul, comentati vis-a-vis de costul serviciului, care de cele mai multe ori nu este platit in baza unei facturi? Incercati un exercitiu. Faceti calculul la benzina pe care o folositi sa va plimbati intre banci si la timpul consumat, la care adaugati comisioanele platite bancii, versus internet banking (care in cazul multor banci are comisioane reduse la operatiuni) + un card si vedeti ce iese. In Ro exista ideea ca bancile sunt hoti. Bancile sunt afaceri private al caror scop este sa scoata profit. Daca faceti o analiza a pietei, veti vedea ca sunt domenii unde marja de profit este mult mai mare si nu se duce nimeni sa-i ia pe patroni de guler ca practica adaosuri mari. Vis-a-vis de comportamentul angajatilor, aici se pot discuta multe. Iarasi, ca si in alte domenii sunt oameni care nu ar avea ce sa caute in vanzari, dar la fel se poate intampla si la magazinul din colt unde vanzatoarea te trateaza cu o fata care pare ca nu a mai zambit de un secol, la institutiile bugetare, unde cand te duci sa ceri ceva sau sa platesti ceva esti tratat de parca i-ai injura etc.
        • +2 (2 voturi)    
          mai cetatene (Joi, 28 aprilie 2011, 11:23)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui eu

          pe banii mei nu permit nimanui sa ma certe sau sa-mi faca observatie, ok?

          Daca am gresit, platesc. Sa-mi puna aia 20 de dolari pe o nota dar sa nu-si permita sa-mi faca observatie pentru ca am uitat sa-mi scot banii mei din banca lor, ok?

          Dintr-o alta perspectiva, bancile sunt injurate pentru ca sunt o afacere privata in parteneriat cu statul. Nu-s ca orice intreprindere privata, ok? Altminteri va trebui sa-mi explici putin de ce nu se pompeaza 1000 de miliarde de dolari in industrie...
    • +13 (15 voturi)    
      comisioane (Miercuri, 27 aprilie 2011, 12:19)

      cristian [anonim] i-a raspuns lui Alex

      BCR mi-a luat la o retragere o gramada de bani comision .. de ce ? Pentru ca i-am retras de la alta agentie decat cea la care am deschis contul (in aceeasi localitate) si ei parca nu ar fi aceeasi banca mi-au taxat transferul electronic al banilor. Si acest lucru a mai durat si vreo 4-5 ore. Nu o sa ii uit toata viata si nu o sa vada un banut de la mine pentru magaria asta.
      Altadata prin anii `90, la alta banca, am facut un depozit de 1000 Dolari. La lichidarea depozitului am constatat ca ramasesem cu 960 de dolari.
      Asa ca banii mei stau mai sigur la mine decat in mainile hotilor.
    • -1 (11 voturi)    
      S-a intilnit Tanda cu Manda (Miercuri, 27 aprilie 2011, 12:39)

      pointless man [utilizator] i-a raspuns lui Alex

      Raspund in primul rind pentru a lauda comentariul lui Alex - tehnic, precis, la obiect, - care contrasteaza intristator cu aiurelile debitate de altii. Dar si cu articolul in sine care dovedeste o crunta incultura atit bancara cit si educationala. De fapt exact din acest motiv autorul nu a avut taria de a-l pune la punct pe super-mirlanul director - se simtea cu musca pe caciula. Chiar si asa un barbat adevarat ii tragea un perdaf respectivului pentru impolitete. Solutia berbecutilor mioritici ? O smiorcaiala rapida undeva la o bere sau pe internet. Vai si-amar !
      • +1 (1 vot)    
        pointless indeed (Joi, 28 aprilie 2011, 11:56)

        lemn [utilizator] i-a raspuns lui pointless man

        scapi din vedere un lucru important: orice operatiune bancara in romania iti da dureri de cap. sunt banii tai, asa ca nu vad de ce ar trebui sa iti bati capul cu toate prostiile bancilor. daca bancile vor intr-adevar banii tai, ar putea sa isi schimbe atitudinea fata de clienti. renuntarea la birocratie si un comportament decent le-ar aduce mult mai multe castiguri. dar suntem in romania, si respectul e o notiune inexistenta.
        cand bancile vor inceta sa trateze clientii romani ca pe niste vaci numai buen de muls, atunci se va schimba probabil si atitudinea romanilor fata de banci.
        ai verificat vreodata comisioanele si dobanzile erste bank din austria fata de cele ale bcr (tot erste bank) din romania?
        si inca ceva: de ce e simplu sa imi depun banii in banca, dar al naibii de complicat (costisitor) sa dispun ulterior de ei? daca vreau transfer, costa mult. daca vreau retragere numerar, costa mult, si trebuie sa o si programez (cea mai cretina chestie pe care am vazut-o vreodata). cel mai simplu e un card, dar si ala are tot felul de comisioane costisitoare...
        • 0 (0 voturi)    
          STIMATE DOMN (Joi, 28 aprilie 2011, 23:40)

          pointless man [utilizator] i-a raspuns lui lemn

          Ori n-ati inteles nimic din ce am spus ori va prefaceti. Dar hai s-o dau mura-n gura: in loc sa va jeluiti pe forumuri fiti batosi, tocmai fiindca sint banii vostri. Fiti pretentiosi. Nu-mi dati mie in cap cu diferentele intre Romania si Austria ci functionarilor de la banca. Cind inca erau de stat am obtinut multe revoltindu-ma si facind scandal - si habar-nu aveti cit de obraznici erau (MULT mai obraznici decit directorasul din articol).

          Pe de alta parte va atrag atentia ca eu respect un protocol minimal asa ca nu agreez sa fiu tras de sireturi prin tutuieli. Absenta majusculelor nu stiu daca se incadreaza la impolitete sau la superficialitate simpla.
    • +1 (7 voturi)    
      banii tinuti in banci=posibil pierduti (Miercuri, 27 aprilie 2011, 15:36)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Am citit cu atentie ce spuneai, referitor la retragerile in numerar...eu cred ca fiecare al doilea deponent ar trebui sa-si retraga economiile din banci. Mai ales cele in valuta. Actualii guvernati impreuna cu actualii bancheri au decis deunazi sa rechizitioneze valuta din banci si sa dea actiuni-bonduri pentru banii retrasi. Daca am dreptate se vor fi convins cei care vor primi hartii in loc de cash de la banci. Parerea mea, hac!
      A bon entendeur, salut!
      • +5 (5 voturi)    
        Fals (Miercuri, 27 aprilie 2011, 16:28)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui mircea

        Mircea, in conditiile actuale nu cred ca exista amenintari serioase care sa puna la indoiala capacitatea de plata a celor mai multe dintre bancile comerciale. Legat asa-zisa "rechizitionare" fortata a valutei, cred ca scenariul tau este extraordinar de pesimist si nu as pune in discutie asa ceva nici in cadrul unei discutii amicale. Fie ai prelucrat gresit informatia fie ai fost prost informat. Cred ca era vorba de emisiune de eurobonduri pentru finantarea bugetului de stat/refinantarea datoriilor externe si atunci e cu totul alta mancare de peste. Mai mult, astfel de emisiuni dau posibilitatea cetatenilor sa-si plaseze economiile in titluri de stat (in EUR sau RON) garantate si la randamente superioare depozitelor bancare. Ca idee, in prezent pe piata secundara a titlurilor de stat se pot plasa lei la randamente nete anule, neimpozabile de 7.00% si euro la pana la 5.00 % (net, neimpozabil). Astfel de plasamente sunt garantate 100.00% fata de depozite unde garantia este limitata la 100,000 EUR/deponent.
    • 0 (0 voturi)    
      pentru Alex (Joi, 28 aprilie 2011, 12:33)

      bancher [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Draga Alex, ai lansat o discutie foarte interesanta. Citind, imi dau seama de nivelul extrem de scazut de intelegere a produselor si servicilor bancare la nivelul consumatorilor. intrucat sunt convins ca esti din sistem pot sa-ti spun, usor trist, ca avem mult de lucru in sensul educarii consumatorului catre un comportament financia - bancar optim. Constat deasemeni, pentru a nu stiu cata oara ca marile frustrari ale clientilor bancilor izvorasc atat din nestiinta cat si din ass-zisele recomandari ale unei parti a presei economice. E foarte simplu sa critici bancile si sa arunci cu pietre in bancheri tinand cont de analizele economice facute de prestigiosi economisti ca Badea, Ciutacu, Gadea si altii. Dupa bunul principiu romanesc - la fotbal, femei, politica si economie se pricepe toata lumea - se lanseaza zilnic idei, analize, pareri neverificate, nereale si care sunt foarte departe de realitaile economice. N-ar fi rau sa sa lasam economia in seama economistilor, justitia in seama juristilor, etc. fara a ne baga pre mult unii peste altii ca iese un ghiveci de nu mai putem intelege nimic din el.
  • +10 (12 voturi)    
    Profesionalism versus arivism (Miercuri, 27 aprilie 2011, 9:46)

    BancoREX [anonim]

    Dilema bancherilor romani este si va ramine cuantumul de taxe si costuri suplimentare care pot fi inventate si aplicate clientilor bancii fara ca acestia sa cricneasca. Pe aproape nici un mamager de banca nu il intereseaza cit de penibil poate suna taxa sau comisionul aplicat (atita timp cit legea nu il interzice in mod expres, iar daca il interzice va gasi o chichita sa il ocoleasca...) iar in Romania clientii sunt poate mult prea naivi sau timorati ca sa se revolte.
    Politica BNR de relaxare/neimplicare a supravegherii bancare din ultimii ani a dat "roade" pe fondul atacului bancherilor la adresa buzunarului clientilor, si asa saracit de dobinzile exagerate.
    Pe scurt am fost lasati zeci de ani la mina bancilor si se vede ca generatia lupilor tineri de manageri romani calca voiniceste pe urma expatilor care le-au fost mentori.
    Ar trebui sa ne bucuram ca nu ne mai jecmanesc strainii, chiar concetatenii nostri ne calca in picioare...
  • +8 (8 voturi)    
    BANCA CARE A COLABARAT CU FNI ? (Miercuri, 27 aprilie 2011, 10:05)

    Eugenius [anonim]

    Iti depui banii la CEC doar din ...patriotism ! Numai ca acestia fac tot posibilul ca sa isi trimita clientii la alte banci ! Intrebatil pe cel al carui nume nu l-ati pomenit : parca Ghetea !? Felicitari pt articol 1
  • +14 (14 voturi)    
    Rebranding nereusit (Miercuri, 27 aprilie 2011, 10:14)

    misha [anonim]

    CEC ramane tot CEC, chair daca cum il chema Cecbank si a fost rebranduit de una dintre cele mai bune agentii de profil din tara asta.
    Iar filosofia de business a batranului comunist Ghetea razbate pregnant din fie care interviu si luare de pozitie in problema relatiilor cu clientii. Filosofie amplificata cu mare simt de raspundere de salariatii din subordine din toata tara.
    Povestea de mai sus este cel mai bun exemplu: eu banca stiu ce e mai bine pentru tine, tu esti prin definitie inept, rauvoitor si te porti ca un copil razgaiat. Ce atatea pretentii?
    Cecbank stie ce trebuie sa faci...
  • -3 (15 voturi)    
    mda (Miercuri, 27 aprilie 2011, 10:37)

    serbanica [utilizator]

    Bancile nu pot tine cash prea mult din motive de securitate asa cum preciza si altcineva mai sus.

    Intr-adevar poate v-au tratat prea dur insa astea sunt regulile. Si credeti-ma ca sunt multe reguli de urmat intr-o banca: procedurile interne, regulamentele BNR, OPC, Politie etc.

    Pana la urma mi se pare foarte simplu din punctul dvs de vedere. Nu va mai convine, va luati banii si gata.


    Flash news: Bancile nu sunt agentii de ajutorare a populatiei.
    • +19 (19 voturi)    
      Pardon? (Miercuri, 27 aprilie 2011, 11:15)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui serbanica

      Banca iti presteaza un serviciu pentru care percepe un comision. Eu ii pun la dispozitie niste fonduri pe care le foloseste. Nu inteleg de ce ar trebui sa fac temenele in fata bancii. Pana la urma, banci sunt zeci, dar daca personalul bancar procedeaza asa cu toti clientii, ramane banca fara fonduri, fara venituri si fara profit.

      Asadar, trebuie sa te porti decent cu clientul, sa pari un profesionist, daca nu reusesti sa si fii. Nu sa te comporti ca un mosier, stapan de sclavi si sa ameninti... cu ce? Daca ai un comision pentru asta, ia comision. Daca nu ai, taci naibii din gura. E clientul tau.

      Sigur, bancile si-au permis sa angajeze tot felul de neaveniti in toate functiile, unii care nu stiu cat fac 1+1 cu un calculator in fata, asa ca nu ma mira atitudinea unor directorasi CEC. Multi, cand miros ceva putere, brusc devin pseudo-patroni, desi le bate vantul prin buzunare si prin creiere.
    • +4 (12 voturi)    
      Serbanica fara frica (Miercuri, 27 aprilie 2011, 12:08)

      io [anonim] i-a raspuns lui serbanica

      Draga bancherule,
      tu, la fel ca toti cei ce furnizeaza servicii, traiti pe buzunarul clientului.
      Pe banii mei nu iti permit sa-mi vorbesti asa. Daca ma platesti TU suficient de mult, POATE sunt de acord sa-ti ascult ineptiile o perioada limitata de timp.
      Te rog, fi dragut, spune-mi si mie la ce banca lucrezi, ca nu cumva sa fac greseala sa imi las banii MEI pe mainile tale "profesioniste".
      • +1 (9 voturi)    
        corect serbanica (Miercuri, 27 aprilie 2011, 12:36)

        M [anonim] i-a raspuns lui io

        da corect traieste pe buzunarul clientului.
        si fata de client are obligatii
        dar fata de restu nu are nici un fel de obligatii si vorbeste cum vrea el :)
        si ma gandesc ca nu esti clientul lui asa ca nu cere explicatii 'io' haha

        'Flash news: Bancile nu sunt agentii de ajutorare a populatiei. ' cea mai buna replica a articolului :)
      • +1 (1 vot)    
        Draga "io" (Joi, 28 aprilie 2011, 8:36)

        serbanica [utilizator] i-a raspuns lui io

        Stai linistit. Si tu la randul tau traiesti pe buzunarele clientilor tai. Toti la un moment dat depindem fie de un client, fie de un furnizor etc.

        Ideea e sa intelegem ca serviciile se platesc. Cand te duci la chiosc si platesti un adaos de cel putin 100% la o punga de snacks-uri, te apuci sa tipi pe-acolo ca de ce asa de scump ? Nu cred.

        Dar avem posibilitatea de a alege. O banca nu vine la tine acasa sa-ti ia banii, sa faca un depozit in numele tau pentru ca apoi sa iti ia comision. Nu. Tu alegi lucrul asta. Nu iti baga nimeni mana in buzunar cu forta.

        Dar asa suntem noi romanii. Vrem totul pe degeaba. Vrem doar ca persoana noastra sa traiasca, sa aiba case, masini si daca se poate sa fie cumparata si cu bani castigati la loto.
  • +3 (9 voturi)    
    . (Miercuri, 27 aprilie 2011, 12:00)

    ZugZug [anonim]

    dupa cum probabil stii, fiindca ma gandesc ca ti-ai mutat banii de la banca respectiva, si alte banci, de fapt majoritatea, respecta celeasi reguli :)

    este adevarat atitudinea directorului este nepotrivita desi trebuie sa fie o persoana cu 'multa incredere in siguranta postului lui' si cu foarte putine cunostinte in ceea ce privesc clientii ca sa isi permita sa vorbeasca asa deci sunt rezervat in a crede ca a folosit 100% acele cuvinte.
    dar nu neg.
    si fi convins ca nu directorul a facut programarea ci un simplu angajat, iar programarea este programare deoarece la fel banca face programare la randul ei sa primeasca cash-ul si aceea trebuie facuta cu X zile inainte. si esti sigur ca masina vine si pleaca zilnic si se face oricand si la orice ora cand banca doreste? ai toate aceste informatii si prin urmare le prezinti? doubt it. si prin neprezentare nu cauzezi doar bancii cheltuieli inutile ci si angajatilor fiindca la fel cum banca isi ia asigurari fata de client in caz de 'politicoasa' neprezentare la fel face si fata de angajat. ca la orice angajator banca sau nu, exista reguli, limite de sume - cheltuieli, targeturi etc pe care angajatul trebuie sa le respecte iar cand tu crezi ca faci o cheltuiala bancii si te simti implinit de fapt le faci probleme acelor oameni ce isi fac munca.

    tu prezinti cazuri la extrem cum ar fi daca toti ar dori sa isi scoata numerarul. la fel te intreb cum ar fi daca toti ar dori sa depuna?
    orice SRL, SA, PF s-a adaptat in momentul in care au aparut probl financiare de ce ti s-ar parea ca dintre toate chiar banca ar face exceptie.

    daca te prezentai sa respecti programarea ca un om cult ce scrie articole, banca nu avea cheltuieli de transport, tu nu aveai ca si cheltuiala acel comision, nu erai revoltat, nu pierdeai vremea scriind acest articol si poate faceai ceva mai productiv intre timp nu tipic romanesc, sa te plangi ca ai fost nedreptatit datorita unui lucru pe care initial tu nu l-ai respectat.

    tx
  • +8 (8 voturi)    
    Despre banci si bancheri (sau de ce ne merge bine (Miercuri, 27 aprilie 2011, 12:16)

    arwein [anonim]

    Din deliciile bancilor: iti programezi retragere, te duci la data stabilita si ti se spune candid ca nu au si ca masina cu bani la ora 12, fara sa iti fi spus anterior lucrul asta; adica iti pierzi jumatete de zi pentru ...banii tai!
    Sau alta: te trimite la directorul de sucursala sa negociezi dobanda si ...stupiza- dobanda negocita e mai mica!
    • +10 (10 voturi)    
      si BCR.. (Miercuri, 27 aprilie 2011, 16:28)

      lucianbel [anonim] i-a raspuns lui arwein

      Da' una mai tare la BCR.
      M-am dus sa depun bani in contul curent al sotiei de la o sucursala BCR.
      Angajata m-a avertizat tematoare ca am de platit comision (!). Adica platesc comision ca sa depun bani la ei!!! Am aflat si de ce. Cica n-am imputernicire pe cont. Ce treaba are imputernicirea cu faptul ca depun bani in banca.
      Ma scuzati...niste hoti!
  • 0 (6 voturi)    
    adevarul de la mijloc (Miercuri, 27 aprilie 2011, 13:26)

    Alex [anonim]

    Directorul respectiv s-a purtat, cu siguranta, ca un nesimtit. Este usor halucinant ca indrazneste sa-i vorbeasca asa unui client si te face sa te intrebi cam ce fel de recrutare are cec-ul. In general, comisioanele percepute de cec sunt printre cele mai mari si mai ciudate din piata iar sa lucrezi cu respectiva banca este o experienta dificila pentru cineva obisnuit cu flexibilitatea din alte banci. That being said, banca nu are ce face cu dolarii domnului Dogaru pe care nu ii poate imprumuta nimanui iar pe piata interbancara ia 0.1% pe ei, mai putin decat pe mrr la bnr. In consecinta, nu are de ce sa moara de dorul acelor bani iar marja ei e sigur negativa pe respectivul depozit.
  • +7 (7 voturi)    
    o intamplare marca CEC (Miercuri, 27 aprilie 2011, 15:05)

    I [utilizator]

    un nene face un transfer de bani de la CEC la alta banca. Transferul merge, omul inchide contul. Dupa cateva zile il suna pe om sa mearga la banca pe motiv ca trebuie sa le plateasca comisionul swift. Berbecii au uitat sa incaseze comisionul cand au facut transferul. Vazand ca omul nu ii mai baga in seama functionarii CEC il MINT cum ca ar mai avea inca deschis contul! asta e CEC-ul. Imagine noua, aceiasi comunisti (si acelasi mobilier vechi).
    • -1 (3 voturi)    
      I (Joi, 28 aprilie 2011, 8:40)

      serbanica [utilizator] i-a raspuns lui I

      Dragule "I" comisionul SWIFT nu tine nici de CEC, nici de BCR nici de vreo alta banca. Si intr-adevar poate ajunge in decontare mai tarziu.

      Dar cum spuneam si mai sus, asa suntem noi. Habar nu avem de anumite reglementari minime si ne dam cu parerea.

      Stiam ca romanii se pricep la fotbal si la politica; se pare ca mai noi se pricep foart bine si in domeniul bancar. Bravo noua.
  • -3 (9 voturi)    
    hm (Miercuri, 27 aprilie 2011, 15:12)

    srpc [utilizator]

    am, totusi, o nedumerire, stimate autor: de ce nu te-ai dus sa-ti ridici banii daca ai anuntat ca vrei asta? nu esti om de cuvant? textele cu "fac ce vrea muschiul meu" uita-le, aici e vorba de respect reciproc! cum iti permiti sa ceri respect de la acel director daca tu nu l-ai respectat, incalcandu-ti cuvantul? hm...
    • 0 (0 voturi)    
      Nu conteaza (Joi, 28 aprilie 2011, 8:37)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      PoatE ca n-a mai avut omu timp in ziua aia, ce conteaza, mie mi se pare ca suma pt care banca cere anuntarenprealabila este ridicol de mica (nu stiu la cec dar la raiffeisen esfe 5000 eur). Cel mai corect ar fi ca banca a-ti perceapa un comîsion cel mult egal cu diferenta intre comisionul pt ridicarea anuntata si cel de ridicare neanuntat, insa in niciun caz echivalent cu dobanda pe 6 luni. Oricum, atitudinea "tras de urechi" e penibila.
  • +7 (7 voturi)    
    Lipsa de cunostinte (Miercuri, 27 aprilie 2011, 16:49)

    Vlad [anonim]

    Din pacate si eu ca si multi altii nu am timp sa citesc despre toate comisionele si aberatiile pe care le percepe banca. Din ignoranta si unele cazuri necunostinta nu aflu despre comisioane decat dupa ce nu mai am respectivii bani in buzunar.
    Dc sa las banii la banca? Ca sa faca cine stie ce giumbuslucuri cu ei peste noapte si sa ii inmulteasca? Cand o sa-mi dea comision zilnic asa cum face o anumita banca, ok o sa ii pastrez la ei, pana atunci fix degetul.
    Din punctul meu de vedere, atata timp cat trebuie sa trec mai putin pe la banca/ghiseu(eventual sa pot depune banii la bancomat), am acces la conturile/banii mei oricand si la orice ora(internet banking) sunt multumit.
    Cat despre depozitele la termen mi se pare un sf, eu va dau bani pt un anumit termen ca sa ii inmultiti si sa castigam amndoi, eu vreau sa ii retrag mai repede deci nu respect termenul, ok nu mai primesc dobanda dar nu atenta la banii mei ca te sparg. Si eu cunosc povestea cu depozitul de 1000$ si peste doua zile cand a mers sa-si ia banii ca a intervenit o problema a primit mai putin (comision administrare, comision de retragere, comision de intrat in banca ...etc) omul a primit inapoi mai putin de 1000$. Asta e SF de Romania.
  • +6 (6 voturi)    
    Cateva adevaruri simple... (Miercuri, 27 aprilie 2011, 17:57)

    Danon [utilizator]

    1. In Romania exista un numar infiorator de mare de comisioane bancare, majoritatea opace. Motivul este simplu: nu exista reguli si sistematizari, asa cum exista in Occident. In Franta de exemplu, o banca nu are voie sa perceapa comision pentru cecuri, pentru transferuri in zona UE, e obligata sa afiseze dobanzile in rata standardizata (efectiva actualizata, incluzand deci orice cheltuieli de dosar) etc.

    2. Cand fixezi o intalnire, o onorezi. Altfel, e normal sa existe consecinte.

    3. Consecintele nu trebuie sa includa niciodata o "cearta" de la vreun director bancar. Banca trebuie sa ramana, prin toti agentii ei, un prestator de servicii civilizat, politicos si aflat la dispozitia clientului.

    4. In ciuda punctului 1, nu mi se pare deloc anormal ca banca sa incaseze un comision-sanctiune in cazul in care un client o obliga la cheltuieli inutile, asa cum a facut-o autorul articolului. Spuneam, in Franta carnetele de cecuri sunt gratuite. Dar in numar limitat. Daca aruncam un carnet de cecuri la gunoi sau il ardem ca sa amuzam amicii "c-asa vor muschii nostri", urmatorul va fi cu plata.
  • 0 (6 voturi)    
    Nu prea am inteles (Joi, 28 aprilie 2011, 5:28)

    ML [anonim]

    Poate ca ma bag si eu ca musca-n lapte, dar nu prea am inteles cum vine treaba. Sint plecat de mai bine de 20 de ani din RO, asa ca nu sint la curent cu mersul bancilor din RO.
    In primul rind nu inteleg de ce trebuie sa faci o programare sa-ti retragi banii? Nu poti sa te duci la orice ora, bine-nteles in timpul programului, si-ti scoti banii?
    In al doilea rind, de ce trebuie sa vina masina cu bani? Nu are banca bani??? Daca e o sucursala mai mica si nu are dolari, poate trebuie sa te duci la sucursalele mai mari care detin si valuta?
    Nu pot sa zic ca eu iubesc bancile, insa pentru mine e o foarte mare usurare in a controla partea financiara, iar comisioanele cred ca sint cit de cit acceptabile. Sau poate in Ro e putin mai altfel.
    Am mai citit cum multi Romani, de fapt nu numai romani, urasc bancile, mai ales din cauza creditelor si imprumuturilor. Stiu ca asta e alta mincare de peste, insa daca nu ai bani si stii ca nu te poate duce buzunarul, de ce mai faci imprumuturi?
    La cartile de credit nu am platit niciodata comision, din contra, ei nu au scos nici un ban de la mine, ci eu am scos de la ei. Cu cit cheltuit mai mult cu atit cistigi tu mai mult, unele iti dau mile de zburat cu diferite companii aeriene, altele au cataloage cu diferite obiecte pe care vrei sa le alegi, etc.
    • +1 (1 vot)    
      cash-securitate (Joi, 28 aprilie 2011, 8:42)

      serbanica [utilizator] i-a raspuns lui ML

      Bancile nu pot pastra cash in casierie. Este un prag impus si din motive simple de securitate nu au voie sa tina mai mult.

      Pentru ca daca vine gigel cu cagula pe cap, in caz ca apuca sa ia banii din casa, sa ia doar ramasite.

      Si pentru ca cei din casierie sa nu isi puna viata in pericol si sa le dea ramasitele alea din casa fara se le pese prea mult.
    • +1 (1 vot)    
      pe unde esti? (Joi, 28 aprilie 2011, 9:21)

      UnCapsunarCanadian [anonim] i-a raspuns lui ML

      nu rezulta pe unde esti, dar mie in Canada mi s-a intamplat sa-mi spuna ca nu au bani si sa trebuiasca sa fixez o data pentru retragere (era vorba de 2-3000 de dolari).... iar despre alte valute (de ex euro) a trebuit sa fac comanda chiar daca era vorba de cateva sute de euro...

      Imprumuturile au fost facute pe idea ca si tu ai dreptul AZI la un tv nou, masina, casa, barca, etc... a fost si mai e inca un model promovat in SUA... modelul de dezvoltare economica al ultimilor ani: consumul incurajat ca urmare al dobanzilor mici in lipsa unui motor economic...

      Partea cu cartile de credit e adevarata daca le platesti in intregime lunar, altel la o dobanda de minim 18% e periculos... in general in Romania reward-urile sunt mai mici cam de 0.6 % si lumea nu s-a prins inca de avantajele platii cu cardul...
    • 0 (0 voturi)    
      Te lamuresc!! (Joi, 28 aprilie 2011, 9:48)

      un bucurestean!! [anonim] i-a raspuns lui ML

      Hai ca te lamuresc cum sta treaba:
      1. De ce iti faci programare? Pentru ca banca sa-ti poata onora retragerea sumei de bani (deobicei programarea se face pentru sume de peste 5000 eur). In cazul in care ai venit sa-ti iei x suma de bani si banca nu-ti poate onora cererea in aceeasi zi trebuie sa raporteze la BNR si la FGDSB (fond de garantare a depozitelor in sitemul bancar) si iese nasol.
      2. De ce nu are banca bani? Pentru ca probabil ca agentia (ceea ce este diferit de sucursala care are alt statut juridic, etc.) nu are tezaur si nu poate stoca bani in mod corespunzator de aceea apeleaza fie la serviciul propriu de cash management fie la o firma specializata pentru aceasta activitate. Stiam ca CEC-ul si BCR-ul au serviciu propriu. Astfel firma x care presteaza serviciul pe baza comenzii de bani a bancii vine si alimenteaza ATM-ul si iti banii pentru casierie.
      3. Daca omul lucreaza cu agentia in cauza ce rost are sa se plimbe aiurea sa vada unde gaseste valuta. Este obligatia bancii sa-i puna la dispozitie fondurile depuse nu obligatia clientului sa mearga la n sucursale/agentii pentru banii sai.
  • +2 (2 voturi)    
    Transfer bancar (Joi, 28 aprilie 2011, 8:19)

    Kor [anonim]

    Acum 2 ani am incercat sa fac un transfer bancar in strainatate. Asa am descoperit un paradox: transferul bancar din strainatate in Romania este mult mai ieftin decat invers. Intre aceleasi banci. Ba chiat intre filiale nationale ale aceleasi banci mama.

    Caz concret. Mi-am facut rezervari si am platit online la diverse hoteluri din Creta unde aveam de gand sa-mi petrec concediul. Mai putin in cazul unui mic hotel al carui patron nu stia sa nu voia sa accepte plata online, de pe cardul meu de debit. Suma era insignifianta - omul cerea 30 euro in avans pentru 90 de euro cat costa camera pentru 3 zile. Dar tocmai acest fapt a devenit un inconvenient major. Orice modalitate as fi incercat, ar fi trebuit sa platesc intre 20 si 30 de euro tranferul a ... 30 de euro, ceea ce mi s-a parut absurd. Cu atat mai mult cu cat am incercat un transfer de la filiala din Romania la filiala din Grecia - Creta a aceleiasi banci. Nu mai punem la socoteala ca ambele tari fac parte din Uniunea Europeana.

    Bizar, pentru ca, in aceeasi primavara am lucrat ca free-lancer pentru niste americani. Ei imi trimiteau banii prin transfer bancar de la banca lor, care era in relatii directe cu banca mea. Ori ei plateau cate 5 dolari ca sa-mi transfere mie 1000 de dolari lunar. Iar eu din Romania in alta tara din Uniunea Europeana trebuia sa platesc 20 de euro ca sa trimit 30.

    Asadar?
  • 0 (0 voturi)    
    cineva (Joi, 28 aprilie 2011, 11:00)

    ceausescu [anonim]

    pornise o tema in forum cu numele "stii de la banci/asigurari" si indemna cititorii care au avut probleme cu asigurarile si/sau bancile sa relateze experientele lor pentru ca un eventual cititor sa fie prevenit/pregatit cu metodele folosite de "bancheri".... nu stiu ce s-a intamplat cu acea tema, o fi fost stearsa mai ales ca am vazut multe reclame de la ING pe acest site.
  • 0 (0 voturi)    
    Valuta costa (Joi, 28 aprilie 2011, 12:13)

    gigescu [anonim]

    In italia daca vrei sa retragi valuta, tot asa trebuie sa te programezi. Fiindca se lucreaza cu euro si conturile in valuta nu sunt la ordinea zilei.

    Cat despre transferuri bancare, am cont la Intesa San Paolo - la contul italian ordinele de plata pe net sunt gratis, iar la Intesa San Paolo Bank Romania costa 3.50 euro indiferent de suma transferata. Sunt transferuri SEPA -asta trebuie cerut la ghiseu, ca altfel scot ei ce costa mai mult.
  • 0 (0 voturi)    
    Contract (Joi, 28 aprilie 2011, 17:18)

    gabriel.pop [anonim]

    Cind ai semnat pentru acel depozit in banca ai semnat un contract pe care nu l-ai respectat. Eu in locul directorului ala iti incasam comisionul si nici nu vorbeam cu tine. E ca si cum te-ai programa la un hotel, doctor etc
    Mai este mullt pina seriozitatea patrunde si in RO
    • 0 (0 voturi)    
      Exact (Vineri, 29 aprilie 2011, 11:48)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui gabriel.pop

      Directorul (de fapt banca) trebuia sa incaseze comisionul si atat. Nu sa se comporte cu un client ca un vechil cu iobagul sau. Banca nu e mosia lui, el e un amarat de angajat. Scrie in reguli ca trebuie luat comision? Sa ia. Scrie in reguli ca trebuie sa mustruluiasca un client? Atunci sa taca dracu' din gura, ca n-a mancat din aceeasi farfurie cu mine.
  • 0 (0 voturi)    
    CEC (Vineri, 29 aprilie 2011, 2:19)

    jon [anonim]

    Eu am patit-o similar prin 2008, dar mai rau. Aveam un cont curent la cec si un automat mi-a inghitit cardul. M-am dus la o sucursala prafuita de linga piata Floresca unde am cerut un nou card. Am fost intrebat de ce vreau un nou card si am explicat ca cel vechi a fost pierdut. Mi s-au dat niste formulare interminabile de completat apoi cand am intrebat de ce trebuie sa raspund la acelasi intrebari si sa dau acelasi date ca la o deschidere de cont (presupuneam ca au deja datele mele), o doamna in varsta s-a rastit "pai, ce crezi ca ne jucam aici, de ce nu mi-ai zis ca nu vrei sa dechizi un cont nou". Am explicat politicos ca i-am transmis aceasta informatie de 2 ori dar nu a retinut-o. Ce e mai tragic este ca a durat 3 zile sa primesc un nou card, iar cand am venit sa-l ridic - nu functiona. Mi s-a explicat ca e vina companiei care produce carduri si au ordonat un nou card, care a sosit dupa alte 2-3 zile si bineinteles tot nu functiona. Dinnou s-a dat vina pe compania de carduri. Le-am explicat ca nu ma intereseaza a cui e vina si ca e datoria lor sa rezolve problema. De data asta nu s-a rastit nimeni la nimeni dar atitudinea era "ce ne pasa noua, nu intelegi ca nu vina/responsabilitatea noastra". Aparent conceptul ca ei sunt responsabili in fata clientilor si de servicile contractorilor era peste puterea de intelegere atit a angajatilor cat si a managementului. Satul de tratatement am sunat la HQ sa depun o plingere. O angajata m-a ascultat in doi peri la telefon si mi-a zis ca o sa investigheze problema. Dorind sa am o doavada ca am discutat cu cineva si ca se va face ceva, i-am cerut angajatei numele si interiorul la care poate fi contactata in viitor. La care am primit o replica stupefianta "Pai ce mai doriti, vreti si numarul meu de celular sa ma invitati la masa?".
    • 0 (0 voturi)    
      Card (Vineri, 29 aprilie 2011, 7:06)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui jon

      Jon, sincer nu inteleg de ce nu ai anuntat ca a ramas cardul in bancomat. Banca ce administra bancomatul facea o solicitare la firma de alimenta bancomatul sa ridice cardul si sa-l transmita oricarei agentii doreai tu. Dura mai putin si semnai mai putine hartii. Daca faci pe desteptul si declari cardul pierdut cand defapt el nu era pierdut, trebuie sa suporti consecintele si eu ma bucur ca te-au purtat pe drumuri. 3 zile de emitere a unui nou card mi se pare rezonabil avand in vedere ca nu bancile emit cardurile ci visa/mastercard/american express. Bancile doar le personalizeaza si inscriu pe ele datele necesare. Daca ar scrie toti angajatii de banci "patanii" cu clienti aerieni s-ar umple de comentarii astfel de articole.
      • 0 (0 voturi)    
        Evident (Vineri, 29 aprilie 2011, 11:52)

        Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Alex

        Evident ca exista clienti aerieni. Numai ca, spre deosebire de angajatii bancari, clientii nu sunt salariatii bancii, nu au ca sarcina de serviciu cunoasterea produselor si serviciilor bancare, nu au ca obligatie de serviciu respectarea unui minim de curtoazie fata de client. Faptul ca te dai cocos pentru ca exista clienti care sunt aerieni arata penibilitatea la care s-a ajuns in cadrul serviciilor bancare. Pentru ca in mod sigur nu le stii pe toate si poate un client iti da ceata la matematica, altul la economie, altul la pus faianta. Nu esti buricul targului si ar fi bine sa iti revizuiesti atitudinea fata de clienti, nu sa te consideri superior doar pentru ca te afli in spatele unui ghiseu.
        • 0 (0 voturi)    
          Reguli (Vineri, 29 aprilie 2011, 13:05)

          Alex [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

          Bogdan, evident nu sunt de acord sub nicio forma cu un comportament necivilizat al angajatilor din banci si cred ca orice angajat al bancii trebuie sa mentina respectul fata de client in orice conditii, chiar daca este scuipat in fata de acesta. Eu spuneam ca de multe ori clientii se baga in probleme din neatentie si de multe ori din pura prostie. Atunci cand incidentele bancare sunt exclusiv din vina lor ar trebui sa renunte la atitudinea ostila din start la adresa functionarilor bancari si sa fie si ei respectuosi pana la punctul in care functionarul in sine devine nesimtit. Spre exemplu, Jon, cel care a comentat mai sus, a mintit cand s-a prezentat la CEC - probabil ii era rusine sa spuna ca a uitat pin-ul si i s-a captat cardul din motive de securitate. Sau e posibil sa fi fost defect bancomatul. In orice caz,trebuia sa anunte ca era cardul captat si nu pierdut pentru a intra mai repede in posesia lui. Nu sunt de acord cu acei clienti violenti sau nesimtiti in comportament pentru simplul fapt ca ei sunt platitori de comisioane si isi pot permite sa se manifeste in orice mod doresc atat timp ca nu a existat nici cea mai mica forma de lipsa de respect din partea angajatilor bancii. Exista astfel de clienti, asa cum exista functionari bancari nesimtiti.Si atunci, Bogdan, as vrea sa amintesc clientului ca, desi plateste comisioane, nici el nu e buricul targului si daca i se ofera respect ar face bine sa ofere respect. Trebuie sa intelegem ca exista un parteneriat intre clienti si banca. Angajatii bancilor trebuie sa se manifeste exemplar in orice conditii si ar fi bine ca si clientii sa aiba astfel de comportament . Nu mai faceti din banci categorii distincte - la orice la orice firma de servicii ti se poate vorbi urat si exemple sunt numeroase.
          • 0 (0 voturi)    
            reguli (Luni, 2 mai 2011, 8:08)

            jon [anonim] i-a raspuns lui Alex

            gresit, jon nu a mintit. nu-mi amintesc de ce a fost retinut cardul, daca am introdus doar gresit pinul sau daca aparatul era defect. Am sunat la un hotline unde mi s-a explicat sa ma duc la o filiala cec pentru unnou card. Cand am folosit cuvantul referit "pierdut" la filiala cec, i-am explicat angajatei ca a fost retinut de bancomat. Oricum nu inteleg care era problema, chiar daca era pierdut, furat, retinut de automat sau inghitit de sfantul duh eu nu aplicam pt un cont nou ci pentru un card replacement si am exlicat asta clar. Cat despre respect, crede-ma ca ma stapinesc si vorbesc civilizat cu oamenii. Despre timpul de 3 zile nu am comentat nimic, ce m-a deranjat de 2 ori la rand mi s-a dat un card defect (la fiecare 3 zile...). Si nici macar asta nu e cireasa de pe tort ci totala respingere a resposabilitatii de catre angajati. Iar daca din intimplare Alex lucrezi pentru CEC, as aprecia sa-mi zici ce s-a intimplat cu reclamatia mea inregistrata in septembrie 2008 la care mi s-a spus ca mi se va da un rapuns in 2 saptamini (asta nu am mai amintit-o in emailul trecut din lipsa de spatiu, dar in final am inregistrat o relcamatie). E drept ca am parasit Romania in Dec 2008, dar posta imi este ridicata cu regularitate si nu cred ca am primit nici un raspuns in ultimii 3 ani. Si nu sunt ironic, crede-ma pe cuvant, chiar mi-as dori sa stiu ce s-a intimplat cu reclamatia mea...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version