Asculta Jurnalul Economic Radio France Internationale - HotNews.ro

Descarca fisierul audio in format MP3

Romania are in continuare cea mai buna perspectiva economica din Europa Centrala si de Est

Romania are in continuare cea mai buna perspectiva economica din Europa Centrala si de Est, potrivit analistilor financiari. Indicele care masoara asteptarile expertilor in legatura cu parcursul economiei in urmatoarele sase luni a urcat usor, fiind cel mai bun in randul statelor analizate din vecinatatea noastra. In urma Romaniei s-au plasat Ungaria si Croatia. Singura tara care a inregistrat scadere este Turcia. In schimb, asteptarile referitoare la evolutia bursei de la Bucuresti s-au inrautatit in aceasta luna. La fel si perspectivele monedei noastre, leul, in raport cu euro in urmatoarele sase luni.

Germania si Marea Britanie o desemneaza pe Christine Lagarde pentru sefia FMI

Ministrul german al Finantelor, Wolfgang Schauble, a desemnat-o pe ministrul de Finante al Frantei, pentru fotoliul de director general al Fondului Monetar International, devenit vacant dupa demisia lui Dominique Strauss-Kahn, acuzat de agresiuni sexuale. Declaratia a fost facuta in cadrul unui interviu acordat pentru cotidianul Bild. "In cazul in care Christine Lagarde se decide sa candideze, Europa ar avea cele mai bune sanse sa ocupe din nou acest post. Dar acum este decisiv ca Europa sa vorbeasca printr-o singura voce", a declarat ministrul german. "Este persoana potrivita pentru acest post, respectata si apreciata in toata lumea finantelor", a incheiat Schauble. De aceeasi sutinere se bucura demnitarul franez si din partea omologului sau britanic, George Osborne: "cred ca ar fi un lucru foarte bun sa vedem prima femeie director in istoria de 60 ani a FMI", a spus acesta. Christine Lagarde are 55 de ani, si este considerata abila si competenta - are sustinerea G20 si a Zonei Euro.

Firmele mici ar putea beneficia de un sistem simplificat de declarare - Ministrul Finantelor, Gheorghe Ialomitianu

Ministerul Finantelor Publice vrea sa modifice Codul Fiscal si Codul de Procedura Fiscala, scopul declarat fiind acela de a le face "mai prietenoase pentru mediul de afaceri". Anuntul ii apartine ministrului de resort, Gheorghe Ialomitianu, care nu a oferit detalii concrete, dar a lasat sa se inteleaga ca se incearca introducerea unui sistem simplificat de declarare pentru firmele mici. "Pana acum Codul Fiscal si Codul de Procedura au fost adresate celor care incalca legea. Sunt foarte multi contribuabili care respecta legea si trebuie sa ne adresam in cea mai mare masura celor de buna-credinta", a spus Ialomitianu. Acesta a afirmat ca trebuie redus numarul de declaratii si continutul lor, iar cei din mediul de afaceri "trebuie sa lucreze in liniste". Ialomitianu a mentionat ca in 2010 incasarile bugetare s-au situat la 33% din PIB, cel mai mare procentaj de pana acum, dar obiectivul Guvernului este o pondere de 36-37% din PIB.

Boagiu: In cativa ani vom avea 845 kilometri de autostrada

Cinci contracte de constructie a unor autostazi de pe Coridorul IV Paneuropean au fost semnate la sfarsitul saptamanii trecute. Compania nationala de Drumuri a anuntat castigatorii licitatiilor pentru mai multe loturi din tronsoanele Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Orastie-Sibiu. Printre castigatori se afla Grupul Romstrade (controlat de omul de afaceri Nelu Iordache), Spedition UMB si Tehnostrade (companii detinute de Dorinel Umbrarescu, unul dintre oamenii de afaceri supranumiti si "regii asfaltului), Strabag (care are numeroase afaceri cu statul si care se mai ocupa deja de constructia unui alt tronson de autostradă din Coridorul IV Paneuropean). Un alt castigator este si compania Astaldi. La semnarea contractelor, ministrul de resort Anca Boagiu a declarat ca s-au facut „economii de peste 600 milioane de euro fată de valoarea estimată initial si ca România va avea, peste câţiva ani, 845 de kilometri de autostradă, faţă de 313 km în prezent.

Compania auto franceza Citroen recheama in service 22.000 de masini

Compania auto franceza Citroen recheama in service 22.000 de masini - modelul C3 Picasso vandute in Marea Britanie. Si asta pentru ca exista ingrijorari asupra faptului ca pasagerul din stanga poate actiona frana, fara sa existe vreo pedala. Problema apare din cauza modului in care masinile, produse in Franta, au fost adaptate la piata britanica, unde soferul sta pe partea dreapta. Un reportaj BBC a demonstrat ca in podea a ramas o legatura mecanica intre pedale. ​