Oficial Fed: Intrarea SUA in incapacitate de plata, deosebit de periculoasa pentru economia globala

de Dragos Comache     HotNews.ro
Joi, 9 iunie 2011, 15:00 Economie | Finanţe & Bănci

Posibilitatea ca SUA sa intre in incapacitate de plata reprezinta cel mai mare risc pentru economia mondiala, depasind efectele cutremurului din Japonia, pretul ridicat la petrol si criza datoriilor din Europa, considera un important oficial al Rezervei Federale (Fed), potrivit Mediafax.

"Situatia fiscala a Statelor Unite, daca nu este manevrata cu grija, ar putea sa se transforme intr-un soc macro global. Ideea ca SUA ar putea ameninta cu intrarea in incapacitate de plata este periculoasa", a spus James Bullard, presedintele Rezervei Federale din St. Louis, una dintre cele 12 institutii financiare regionale din SUA care compun Fed.

Membrii republicani ai Congresului considera ca intrarea in incapacitate de plata pentru scurt timp este acceptabila, daca ar forta Casa Alba sa abordeze problema mai importanta a deficitului bugetar. Putini analisti de pe Wall Street considera ca se va ajunge in aceasta situatie.

Bullard este ingrijorat de reactia altor state daca SUA ar intra in default "tehnic", intarziind de fapt platile pentru cateva zile. Executivul de la Washington ar putea ajunge in aceasta situatie in absenta unui compromis politic asupra bugetului pentru acest an.

"Daca ar fi doar pietele americane nu ar cauza probleme, dar avem investitori din strainatate care nu sunt atat de bine conectati la situatia politicii din SUA. Reverberatiile pe pietele globale ar fi severe. Aici apare riscul real", a spus Bullard.

Fitch Ratings a avertizat ca ar putea retrograda ratingul "AAA" al Statelor Unite in categoria "default restrictionat", daca guvernul nu isi va onora obligatiile financiare legate de maturitatea unor titluri de Trezorerie la 15 august. Totusi, agentia are convingerea ca autoritatile americane vor ajunge la un acord de majorare a plafonului de indatorare a Statelor Unite, problema care risca in prezent sa blocheze finantele tarii.

Guvernul american a atins, pe 16 mai, limita maxima a indatorarii, de 14.294 miliarde de dolari. Trezoreria a autorizat masuri extraordinare, care permit guvernului sa se mai poata imprumuta pana pe 2 august. Dupa aceasta data, guvernul nu va mai avea dreptul sa se imprumute si nu isi va putea onora obligatiile, inclusiv serviciul datoriilor.


Citeste mai multe despre   












VIDEO Economistii-sefi ai primelor 3 banci comerciale, despre evolutia economiei romanesti. Ce proiecte mari de investitii finanteaza bancile la ora actuala?

Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, Horia Braun (BCR), Florian Libocor (BRD-GSG) si Andrei Radulescu (BT) au discutat luni dimineata, in cadrul unei mesei rotunde organizate de HotNews.ro si Startup Cafe, despre investitiile bancilor in economie romaneasca si starea actuala a economiei, precum si despre fluctuatiile care au tinut prima pagina in ultima perioada.
  • A. Radulescu: Daca statul nu investeste, atunci de ce sa isi asume sectorul privat riscuri?
  • F. Libocor: Banii se duc acolo unde exista certitudini, predictibilitate, stabilitate. Lipsa acestor caracteristici loveste in mai multe zone, cu precadere in investitii.
  • H. Braun: Speram la o dinamica pozitiva, insa trebuie sa puna umarulul statul,bancile, si managementul companiilor.

3865 vizualizari

  • +11 (13 voturi)    
    Republicanii cer responsabilitate (Joi, 9 iunie 2011, 15:09)

    Obama:golf si surfing. USA: faliment. [anonim]

    Statele UE taie peste tot din cheltuieli si injura zilnic Grecia pt hotie si risipa. In Europa se spune deja ca 'statul social e mort', e nevoie de control la cheltuieli.

    Statele americane nu se pot preface ca nu se intampla nimic deosebit si trebuie continuat cu cheltuieli masive.
    Evident, democratii, pt a-l propulsa pe Obama la presedintie au promis tot felul de tampenii pe care desigur nu le pot indeplini ca nu sunt bani.
    Ideea lor simpla e sa tipareasca dolari in continuare ca altfel pierd alegerile din 2012, cum le-au pierdut si pe alea din 2010.

    Ceea ce spun republicanii este de bun simt:
    nici o problema, continuam sa cheltuim, dar mai intai sa terminam cu gaurile negre din administratie si sa stabilim totusi niste reguli stricte pt imprumuturi. E de preferat sa treci printr-o criza dar sa te restructurezi decat sa tii toata economia sub perfuzie cu fonduri de la tiparnita.
    • +1 (5 voturi)    
      socialismul e bun pt proprii cetateni (Joi, 9 iunie 2011, 15:44)

      Bobo1 [utilizator] i-a raspuns lui Obama:golf si surfing. USA: faliment.

      SUA o va duce bine cand ilegalii vor pleca la ei in tara. NU platesc taxe, nu au asigurari iar noi le platim scolile, spitalul la nastere si pensie alimentara la asa zisele single mom care de fapt stau cu barbatii lor fara actul de casatorie ca sa apuce cat mai multe ajutoare. Plus tepele care le trag la banci in decursul timpului iar la final inainte de plecare teapa finala ca nu mai are nimeni unde sa ii caute.
      • +4 (6 voturi)    
        corectitudine politica (Joi, 9 iunie 2011, 16:21)

        daroc [utilizator] i-a raspuns lui Bobo1

        Ce ai descris tu mai sus se numeste orectitudine politica si este aproape o religie in Occident. Orice parere contrara acestei corectitudini politice, oricat bun simt ar avea ea, risca sa te ta transforme in ochii celorlalti in "rasist", blamarea suprema! Asta daca esti alb. Daca nu esti alb, poti sa spui orice vrei, indiferent cat de stranii sau de-a dreptul criminale idei ai: se numeste ca esti "multiculturalitate", un lucru prin definitie foarte bun.
        Asta-i viata.... Ce-si face omul cu mana lui.... adica ce-si face o tara cu mana ei....
      • +4 (4 voturi)    
        problemele problemelor (Joi, 9 iunie 2011, 16:53)

        Itzic Bank [anonim] i-a raspuns lui Bobo1

        Nu sint ajutoarele sociale, mai ales in SUA, ci bancile care au dat imprumuturi la oricine si pentru orice be baza fractional lending (ai 1$ dar imprumuti 10$) pentru case, carduri de credit si alte investitii riscante sau inutile. De cind a venit criza, bancile au fost in faliment si au fost salvate direct: TARP sau indirect: Fannie Mae si Freddie Mac , IAG care au inghitit mai mult de 2 mii de miliarde $ in 2-3 ani. Dupa ce au fost salvate bancile a venit si rindul Wall Street-ului prin planuri de salvare, QE1,2... Trezoreria emite bonduri pe care le cumpara FED si .... genereaza de 10 ori valoarea lor in $. Apoi baietii destepti se imprumuta de la FED cu dobinda 0 si cumpara orice: actiuni, petrol etc ... dar investitii in economia reala din SUA care creeaza valoare adaugata si locuri de munca ... kanci. Si uite asa ajunge SUA plina de miliardari de carton iar americanul de rind injurat si cu datoria suverana in circa.
  • +2 (6 voturi)    
    Oficial Fed? (Joi, 9 iunie 2011, 15:19)

    AlinN [utilizator]

    Pai unde sunt sustinatorii aia care nu concepeau ca puternica SUA va fi amenintata de faliment vreodata in articolele despre apusul SUA? Sa ne spuna repede cum ca oficialul FED aiureaza si ca "falimentul SUA" este oximoron pentru ca altfel iar intram la banuieli!
    • 0 (0 voturi)    
      faliment (Joi, 9 iunie 2011, 15:53)

      daroc [utilizator] i-a raspuns lui AlinN

      Eu sunt un admirator al Statelor Unite si, dupa parerea mea, in prezent nu exista pe aceasta planeta ceva similar care sa-i poate lua locul (acum), si care sa mentina cat de cat un ehilibru intre atatia nebuni sau cel putin cu idei ciudate, care misuna in calitate de sefi de state.
      Dar ma tem ca intrarea in incapacitate de plata sau de-a dreptul falimentul Statelor Unite nu este chiar atat de imposibil....
    • +2 (2 voturi)    
      diferenta tehnica (Joi, 9 iunie 2011, 21:02)

      Socrates [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      E vorba de falimentul guvernului federal aici.

      Nu cel al guvernelor locale sau al economiei SUA.
      Dar falimentul guvernului federal poate fi fatal nu numai Chinei, Japoniei si altor creditori de stat, ci si multor banci, firme si persoane care detin bonuri de trezorerie.
      Si ar mai reprezenta si sfarsitul finantelor mondiale asa cum sunt structurate astazi, bonurile de trezorerie americane erau pana acum considerate singurul instrument financiar cu risc zero.
      Traim vremuri interesante...
  • +1 (1 vot)    
    Triliarde (Joi, 9 iunie 2011, 15:44)

    San diego [anonim]

    Triliarde nu milliarde dragule.
    • -1 (1 vot)    
      Triliarde (Joi, 9 iunie 2011, 16:45)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui San diego

      E corect in articol, si eu am avut impresia ca e gresit da e ok. 1000 de miliarde = 1 triliard ca sa zicem asa. In cazul asta, poti sa spui 14296 de miliarde sau 14,296 triliarde.
      • +1 (1 vot)    
        :) (Joi, 9 iunie 2011, 17:59)

        alex [anonim] i-a raspuns lui Mihai

        Poate trilioane.

        Triliardul inseamna un milion de miliarde...
        • -1 (1 vot)    
          :) (Joi, 9 iunie 2011, 18:08)

          Mihai [anonim] i-a raspuns lui alex

          I dreptate, e trilion (ca in engleza). Triliard nu exista in limba romana, scuze.
  • +4 (4 voturi)    
    Cum era bancul ala cu investitorul ? (Joi, 9 iunie 2011, 15:49)

    falco [anonim]

    Vine un investitor intrun sat amarit de la noi cu o singura pensiune , un singur macelar , un brutar , o farmacie si o prostituata .

    Vine asta la hotel si cere o camera i se spune ca e 100$ pe noapte pune asta 100 pe tejghia da cere sa vada camera, patronul trimite camerista sa ii arate camera , pleaca asta el ia 100 fuga la macelar ca avea datorii de 100 la el , ii da bani macelarul fuga la brutar ca si el avea datorii la acesta la rindul sau asta infasca suta si fuga la farmacie sa isi achite medicamentele restante , farmacistu fericit fuga la prostituata sa scape de datorii , cum ia asta bani fuga la hotel ca nu platise camera ultima tura. Pune tipa bagnota pe tejghia moment in care coboara investitorul si zice ca nu ii convine camera si ia 100 inapoi si pleaca. Morala o trage fiecare singur :) . Asa e si economia mondiala, toti is datori intre ei o resetare trebuie sa se produca cit mai urgent. Daca nu se bagau ca nebuni bani in banci sa fie salvate azi eram scapati de ce ii mai rau , asa abia de acum incolo urmeaza .
    • -1 (1 vot)    
      de acord (Joi, 9 iunie 2011, 16:23)

      daroc [utilizator] i-a raspuns lui falco

      Sunt intr-u totul de acord cu tine!
  • -4 (4 voturi)    
    schimb (Joi, 9 iunie 2011, 15:51)

    El Condor [anonim]

    Eu zic sa-l dam la schimb pe dl. Boc numai pana le pune pe roate economia si s-o luam in loc pe d-na secretar de stat. Cu un premier blond si o ministra blonda, cred ca electorimea ar fi mult mai ascultatoare, iar sefului i s-ar indrepta vederea.
  • 0 (0 voturi)    
    le-a tinut cineva pistolul la cap? (Joi, 9 iunie 2011, 15:58)

    aaaaaaaaaa [anonim]

    no, si-u facut-o cu mana lor.Sa sufere si sa invete sa fie responsabili pe viitor
    • -1 (1 vot)    
      Pai nu sufera ei :)) (Joi, 9 iunie 2011, 16:33)

      AlinN [utilizator] i-a raspuns lui aaaaaaaaaa

      Sufera chinezii care au de luat 3 trilioane de la ei :)).
  • +3 (3 voturi)    
    ciudat (Joi, 9 iunie 2011, 16:00)

    daroc [utilizator]

    Ce ciudat. Daca ne uitam in ultimii 50 de ani, asa grosier vorbind, Statele Unite au promovat liberalismul si implicarea minima a statului, chiar daca asta a insemnat aparitia unei paturi din populatie sarace sau foarte sarace.
    In paralel, in Europa au excelat statele sociale, cu niste sistem de asigurari sociale extrem de generoase, astfel incat nimeni sa nu fie sarac, chiar daca nu munceste deloc toata viata sau o mare parte din viata.
    In prezent, observ o intoarcere a Europei spre austeritat si masuri mai degraba de dreapta, precum si o blamare tot mai puternica a statului social (intre noi fie vorba, invariabil falimentar pe termen mediu si lung). Iar criza a fost abordata de Europeni cu austeritate (adica sa incepteze sau sa se diminueaze cheltuielile care depasesc veniturile)
    Statele Unite in schimb, mai ales in vremea lui Obama, aproape s-a transformat in stat social. Asigurari medicale pentru toti, mai ales in criza asta, etc etc. Iar legat de criza, americanii abordeaza problema exact invers decat europenii, adica sustin sa se stimuleze consumul (tot pe datorie), caci daca creste consumul cresc si veniturile si pot acoperi si datoriile vechi si cele noi.
    Strict din punctul meu de vedere, strategia europeana de raspuns la criza e cea corecta iar cea americana e sinucigasa.
    Dar e interesant: trebuia sa fie exact invers. Sau poate ca nu......
  • +1 (3 voturi)    
    asta mai lipsea.... (Joi, 9 iunie 2011, 16:01)

    costica [anonim]

    situatia se pare ca este foarte serioasa... China ar fi avertizat SUA sa nici nu se gandeasca sa intre in incapacitate de plata, cea mai mare parte a obligatiunilor emise de SUA sunt in China !!! Cel ami mare creditor al SUA !!! Le tataie fundul la chinezi.....

    China ameninta SUA: NU va jucati cu focul!China, cel mai mare creditor al SUA, a amenintat Washingtonul ca intrarea in incapacitate de plata a Statelor Unite, este "o idee oribila" si ca ar putea avea un impact negativ asupra economiei globale si ca falimentul SUA ar echivala cu un dezastu de proportii greu de imaginat.
    China, cel mai mare creditor al SUA, cu peste 1100 miliarde de dolari, in luna martie, a avertizat Statele Unite, pe diverse cai, ca implicatiile pentru economia mondiala si relatiile cu marii creditori ale SUA ar avea foarte mult de suferit, daca SUA va intra in incapacitate de plata, scrie Reuters.
    Daca SUA ar da faliment, Beijing-ul s-ar gasi in incapacitate, chiar si de scurta durata, de a valorifica titlurile de stat americane, mai scrie publicatia amintita.

    Unii investitori si-au permis chiar sa glumeasca pe aceasta tema, spunand ca statul chinez ii interzice celui american sa dea faliment

    http://www.bloombiz.ro/international/china-ameninta-sua-nu-va-jucati-cu-focul_1491643
  • +2 (4 voturi)    
    uar puneti botu (Joi, 9 iunie 2011, 16:07)

    joe [anonim]

    Eu zic sa nu mai punem botu la manevrele din SUA privind deficitul bugetar, plafonul de imprumutruri, tiparnita de USD, datoriile externe, etc. Orice manevra facuta de USA este in dezavatajul celorlalti si nu al lor.
    Hai sa ne vedem de ale noastre, sa punem osul la treaba.
  • 0 (2 voturi)    
    Vrajeala (Joi, 9 iunie 2011, 16:55)

    Loredana [anonim]

    Candva nu demult un presedinte democrat numit Clinton (ala cu Monica) a reusit sa aduca deficitul la zero si mai apoi sa aduca surplus. "Ceasul datoriei", care chiar exista, a inceput sa mearga invers si dupa un timp a fost demontat. Din pacate Curtea Suprema de Justitie a dat "tronul" SUA unui retard numit Bush (alegerile au fost castigate de Gore). Si acest print al intunericului a inceput sa taie toate taxele care erau deranjante pentru casta republicana. Si iata ca deficitul a reaparut. Si ca si cand nu ar fi fost destul Bush a trimis armata in 2 razboaie pustiitoare, care costa si au costat intregul PIB american. Colac peste pupaza, in ultimele saptamani administratie Bush salveaza bancile si nu numai printr-o infuzie de peste un trilion de dolari. Cand a venit Obama americanii erau in plina cadere in gol, cadere care nici acum nu s-a oprit.
    Asta ca sa se stie cine a bagat lumea in galeata.
    Revenind la plafonul de indatorare, care a fost atins acum o luna, republicanii au acum majoritatea in Camera Reprezentantilor, dar nu vor sa treaca legea. Pentru ca-s niste pramatii de duzina, cei mai multi dintre ei sunt sub nivelor parlamentarilor romani. Restul e can-can, vorba poetului.
    Sper ca Obama va reusi sa-i oblige sa semneze, pentru ca altfel vom vedea o mica planeta cum sare in aer. SUA este de facto 25% din economia mondiala. Orice blocaj acolo (ex: criza financiara din2008) trimite in iad intregul sistem mondial.
    • +2 (2 voturi)    
      subscriu (Joi, 9 iunie 2011, 20:55)

      Socrates [anonim] i-a raspuns lui Loredana

      Bine punctat!
      Ar putea parlamentarii nostri sa invete putina demagogie si iresponsabilitate de la republicani.
      Ii ajuta Vanghelie cu engleza.
    • 0 (0 voturi)    
      deficit (Marţi, 14 iunie 2011, 22:28)

      alin [anonim] i-a raspuns lui Loredana

      SUA au deficit in crestere din 1940 incoace. Nu stiu de unde ti-a venit ideea ca ar fi dus Clinton deficitul la 0 . Mai informeaza-te inainte sa scrii prostii ca poate te crede cineva.
  • +1 (1 vot)    
    Serios acum... (Joi, 9 iunie 2011, 21:13)

    chuckie [anonim]

    US datoreaza 11 trilioane si are de primit 8 trilioane. E chiar asa de rau?
  • 0 (0 voturi)    
    (alegerile au fost castigate de Gore). (Joi, 9 iunie 2011, 21:45)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    cajm cum a cistigat si geonel la noi. De altfel gore e tot un geoana, doar ca mult mai obraznic.
  • 0 (0 voturi)    
    de vazut... (Joi, 9 iunie 2011, 22:51)

    ZGM [anonim]

    http://www.youtube.com/watch?v=4Z9WVZddH9w


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri