Asculta Jurnalul Economic Radio France Internationale - HotNews.ro

Descarca fisierul audio in format MP3

Guvernul pregateste "Cardul Kogalniceanu" pentru 12.000 de IMM-uri

Ministerul Economiei a lansat in dezbatere publica un proiect de ordonanta de urgenta privind Cardul Kogalniceanu pentru intreprinderile mici si mijlocii. Este vorba despre un instrument prin care vor putea fi oferite garantii de stat pentru creditele bancare si prin care vor putea fi subventionate dobanzile la imprumuturile contractate. "Se lanseaza Programul pentru acordarea unei linii de credit, garantata partial de stat si cu dobanda partial subventionata, care vizeaza sprijinirea accesului intreprinderilor mici si mijlocii la obtinerea de finantari pentru a suplini nevoile de lichiditate pe termen scurt", se arata in proiectul de act normativ. In nota de fundamentare se arata ca de acest program vor beneficia 12.000 de IMM-uri, valoarea maxima a creditelor va fi 125.000 de lei, dobanda de credit - 9,5%, iar dobanda subventionata - 4,75%. In fiecare an, vor fi alocate prin bugetul Ministerului Economiei fondurile necesare pentru aceste subventionari partiale. Bugetul total al subventiei acordate in cadrul Programului pe perioada de implementare 2011 - 2013 este de 165 de milioane de lei, iar defalcarea acestuia pe ani se stabileşte prin hotărâre a Guvernului.

Inca o mega-structura de telecomunicatii planuita de statul roman: Retea de tip intranet pentru administratia centrala si locala

Statul roman planuieste inca o investitie de proportii in domeniul IT&C. Un proiect de ordonanta de urgenta prevede o platforma comuna de comunicatii, administrata de Serviciul de Telecomunicatii Speciale si pusa gratuit la dispozitia institutiilor publice. Costurile proiectului nu sunt cunoscute, dar stim ca aceasta retea securizata a administratiei centrale si locale ar urma sa foloseasca resurse deja existente din Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS), Societatea Nationala de Radiocomunicatii (SNR), Teletrans si Telecomunicatii CFR. Potrivit proiectului, infrastructura este destinata schimbului securizat de date si informatii la nivel national dintre autoritatile administratiei publice centrale si locale, intr-o retea privata virtuala a administratiei. Daca nu se va crea o companie comerciala, asa cum au fost planurile la inceput, si serviciile vor fi gratuite, nu vor fi probleme concurentiale, a declarat fostul sef al autoritatii de reglementare in comunicatii, Dan Georgescu.

Blocajele din trafic costa Ungaria peste sase miliarde de euro anual

Costurile blocajelor din trafic cu care Ungaria se confrunta ajung la 5% din Produsul Intern Brut al tarii. O analiza realizata de un cotidian de la Budapesta arata ca numai combustibilul consumat in coada de masini trece de un miliard de euro anual, insa luand in calcul si impactul altor factori, costul blocajelor poate trece si de sase miliarde de euro. Cotidianul estimeaza, folosind un model international de calcul, ca daca se tine cont de impactul blocajelor asupra locuitorilor si firmelor din zonele vizate, pierderile urca masiv. Un studiu realizat recent de un producator de sisteme de navigatie arata ca Bruxelles este orasul european cu cele mai dese blocaje, fiind urmat de Varsovia si Londra. Budapeste se situa pe 26, iar Bucurestiul nu a fost inclus in studiu.

Nenzen, Ford Romania: Propunem cresterea taxelor la RAR si verificarea platii TVA pentru masinile rulate de import

Ford Romania propune cresterea tarifelor practicate de Registrul Auto Roman (RAR), inasprirea controalelor institutiei, dar si verificarea starii platii TVA pentru masinile rulate aduse din alte tari. Aceste masuri ar putea fi alternative mai bune la actuala taxa auto, potrivit sefului Companiei Nationale de Vanzari (CNV) a Ford in Romania, Henrik Nenzen. Intr-o discutie cu reprezentanti ai presei centrale, Nenzen a declarat ca modificarea asteptata a taxei auto va duce la blocarea pietei, in ansamblul ei, atat pentru masini noi, cat si pentru automobile rulate. In discutie se afla o varianta prin care taxa auto sa fie platita la cumpararea oricarei masini pentru care proprietarul de dinainte nu a platit-o la inmatricularea sau reinmatricularea in Romania, insa nu este clar care va fi sistemul de calcul. Potrivit oficialului, taxele mai mari la RAR si verificarea emisiilor reale ale masinii, nu doar ce scrie in documente, ar aduce incasari mai mari la bugetul statului si piata auto ar fi mai bine controlata.​