VIDEO Mugur Isarescu: Faptul ca dureaza o zi sa ajungi de la Bucuresti la Tbilisi cu avionul arata ca mai sunt multe lucruri de facut in cooperarea UE-regiunea Marii Negre

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Vineri, 17 iunie 2011, 19:16 Economie | Finanţe & Bănci

​Mugur Isarescu, guvernatorul BNR, considera ca sunt inca "multe de facut" in cooperarea UE-regiunea Marii Negre, aceasta fiind abia la inceput. Isarescu a dat chiar si un exemplu care demonstreaza ca mai trebuie multe lucruri de facut pentru dezvoltarea regiunii Marii Negre. "Trebuie sa ne uitam la un anumit indicator, ca sa intelegem ca mai sunt multe de facut in acest domeniu. Plecand de la Bucuresti la Tbilisi dureaza o zi. Asta inseamna ca trebuie sa iei avionul de aici, te duci la Viena, astepti sapte ore in Viena, iar dupa aceasta treci din nou peste Romania si ajungi la Tbilisi dimineata. Acest lucru imi spune ca este un indicator ca mai trebuie multe de facut in cooperare, aceasta fiind doar la inceput".




VIDEO realizat de Matei Budes

Declaratiile au fost facut cu ocazia unei conferinte a Ligii Europene pentru Cooperare Econonica (ELEC) care se desfasura in perioada 17-18 iunie, la sediul BNR, tema fiind "energia regenerabila si infrastructura de transport: O noua provocare pentru cooperarea UE-Marea Neagra". In cadrul conferintei se discuta despre cooperarea dintre UE si regiunea Marii Negre si despre sectorul energetic si cel al transporturilor.

ELEC crede ca o mai buna cooperare între Uniunea Europeana si tarile din jurul Marii Negre este esentiala pentru dezvoltarea ambelor regiuni. Acest lucru este valabil mai ales în domeniul energiei, dar si in cel al infrastructurii de transport. Tari precum România, aflate atat in UE, cat si in regiunea Marii Neagre, pot fi sau ar trebui sa devina un cap de pod în aceasta dezvoltare.


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de Banca Transilvania

Intreb BT. Intalnire online: Cum eficientizezi costurile cu serviciile bancare pentru afacerea ta? Doi specialisti raspund intrebarilor voastre, joi, de la ora 12.00

Doi specialisti in produse bancare pentru afaceri mici si mijlocii de la Banca Transilvania vor raspunde joi, 23 noiembrie 2017, de la ora 12.00, la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT" pe tema dezvoltarii afacerilor cu ajutorul diverselor instrumente bancare. Vei primi raspunsuri la intrebarile tale, indiferent daca esti la inceput de drum cu bussinesul tau sau daca ai o afacere deja existenta.
  • Adreseaza-le intrebari prin intermediul formularului de comentarii de pe StartupCafe.ro

1755 vizualizari

  • 0 (6 voturi)    
    pai e normal (Vineri, 17 iunie 2011, 19:58)

    gigi [anonim]

    Pai dureaza atat ca se face escala, nu sunt zboruri directe pentru ca se duc foarte putine persoane acolo, este normal doar nu o sa faca cursa directa pentru 2 persoane care pleaca acolo, ratiunile sunt economice, dl Isareascu ar trebui sa se priceapa cat de cat la economie.
    • +3 (3 voturi)    
      a (Vineri, 17 iunie 2011, 21:36)

      a [anonim] i-a raspuns lui gigi

      a spus ca este un indicator al nivelului de cooperare, inclusiv al nivelului de coopoerare economica. nivel pentru care o caracteristica puternica este gradul de interconectare prin transport.
      • 0 (0 voturi)    
        pai asta zicea si gigi! (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 8:01)

        Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui a

        Exista destinatii foarte circulate, unde sunt multe zboruri pe zi, si unde a functionat intr-o perioada chiar si supersonicul Concorde, traversai Atlanticul in trei ore! Si sunt alte destinatii putin cautate, pentru 2 persoane nu are cum sa fie rentabil sa existe macar o singura cursa pe zi, chiar cu avioane bimotoare mici, cum sunt si cele pentru curse interne la noi.
        Iar conditiile economice nu justifica nici legatura feroviara sau rutiera de mare viteza. Asa ca da, desi suntem in Mileniul III, mai exista destinatii, nu foarte distamte in linie dreapta, pentru care trebuie sa faci o zi - exact la fel ca acusi 150 de ani cu diligenta!
        • 0 (2 voturi)    
          si (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 11:53)

          si [anonim] i-a raspuns lui Cristian Ioan

          si de unde, atunci, concluzia ca "dl Isarescu ar trebui sa se priceapa cat de cat la economie". cu ce arata remarca dumnealui ca nu s-ar... pricepe. ca sa nu mai spun ca gigi este, pesemne, vreun duper-doctor super-docent super-profesionist in economie daca are de la dl Isarescu pretentia sa se... priceapa doar cat de cat.
          • 0 (0 voturi)    
            partea sta este desigur aberanta! (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 19:45)

            Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui si

            Dl. isarescu facea o hiperbola, o exagerarea, asta i se poate reprosa!

            in nicun caz faptul ca nu stie economie ...

            Ramane problema cooperari economice - si nu numai - la marea neagra, si a accesului dificil pentru oamenii obisnuit, bt. cei care dispun de fonduri cvasi-nelimitate, nu este po problema sa ajunga cu avionul companiei oriunde au nevoie, rapid ...
  • -1 (1 vot)    
    are dreptate (Vineri, 17 iunie 2011, 20:18)

    Daniel [anonim]

    ar trebui sa facem 1 ora maxim cu avionul
  • +2 (4 voturi)    
    durata (Vineri, 17 iunie 2011, 20:34)

    vercingetorix [utilizator]

    Faptul ca inflatia e inca foarte mare in Romania arata ca BNR mai are enrom de multe lucruri de facut in tara asta nu doar sa cocoloseasca bancile.
  • -1 (1 vot)    
    abissul pontului euxin (Vineri, 17 iunie 2011, 20:35)

    unne [anonim]

    lasa-ne dom-le, mai genial ca eminescovici,
    mai roman ca deceballus,
    mai scorillo ca la scornicesti -
    pur comert.
    simplu actionar.
  • +1 (3 voturi)    
    Isarescu... (Vineri, 17 iunie 2011, 20:51)

    menandy [anonim]

    Ai inceput sa furi curent??? Ce dracu sa caute romanii la tbilisi incat e necesar o cursa directa de 2-3 ore???
  • +2 (4 voturi)    
    Se poate și altfel (Vineri, 17 iunie 2011, 20:55)

    Razvan S. [utilizator]

    Se poate face escală și la Istambul, iar în acest caz durează mult mai puțin (5 ore, de exemplu). Consultați site-uri de gen Expedia, dacă vreți să găsiți mai multe variante. Oricum, sunt convins că nu se justifică un zbor direct, la câți călători există.
    • +1 (1 vot)    
      Total de acord (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 10:55)

      Gigi-Contra [utilizator] i-a raspuns lui Razvan S.

      O cautare rapida pe net pe un site de profil, iti arata ca sunt zboruri cu escala la Istanbul si zborul dureaza 4 ore si 40 min. Intradevar intoarcerea e mai lunga, 6 ore si 40 min.
      Dar avand in vedere ca nu este o zona des frecventata, e normal ca sa nu fie niciun zbor direct.
  • +4 (4 voturi)    
    Ferry (Vineri, 17 iunie 2011, 23:23)

    V.R. [utilizator]

    In timp ce marile Adriatica, Nordului si Baltica sunt impanzite de linii de ferryboat, Marea Neagra este folosita in principal ca un lac militar rusesc.

    Niste linii din Constanta inspre: Yalta, Soci, Batumi ar fi excelente.
  • +1 (3 voturi)    
    NU (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 3:08)

    daniel [anonim]

    ast inseaman, inseamna ca traficul de drga se canalizeza prin axa Tbilisi - Bucuresti. Atat de simplu. Daca nu ma credeti, puteti sa-l in intrebati pe Shako la ce e adict, adica ce ii place mai mult, opiu sau coca??!!
    Nu fiti naivi cu prostiile astea...cooperare etc, doar tampenii si un butoi de maro.
  • +2 (4 voturi)    
    mda... (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 9:53)

    sictireanu [utilizator]

    Isarescule mananci rahat big time. O ora pana la Istanbul, o ora in tranzit si inca 2.5 ore pana in Tbilisi nu fac o zi. Si o spun din experienta personala. Dar daca vrei sa denaturezi adevarul poti sa faci escala in Viena, in Frankfurt si de ce nu in Sidney. :))

    Manipulatori de doi lei....vechi...
  • -1 (3 voturi)    
    Aveti dreptate (Sâmbătă, 18 iunie 2011, 12:43)

    Radu [anonim]

    Cu totii si Va certati cu Isarescu desi nu il contraziceti. Exemplul lui cu Viena si nu cu Istambulul era voit exagerat pt a sublinia valoarea scazuta a schimburilor economice si lipsa de interes pentru "zona Marii Negre". Aveti dreptate, nu exista zboruri pentru ca Nu exista cerere. Iar acest lucru vine sa arate ca zona de cooperare din Marea Neagra e doar pe hartie, Nu e o realitate. Nu exista nici un stimulent / motiv pentru companii din Romania sa investeasca in Georgia si vice versa. Oricum, majoritatea dintre noi Nu stim atata "economie" ( chiar si folosirea acestui cuvant arata ca nu ne pricepem) pe cata a uitat Isarescu


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri