La marginea crizei. China si Japonia - apel de urgenta pentru cooperare. Sarkozy, discutii telefonice cu Merkel, Zapatero si Trichet. Rehn isi intrerupe vacanta si se intoarce la birou

de Dan Popa     HotNews.ro
Vineri, 5 august 2011, 11:09 Economie | Finanţe & Bănci

China si Japonia au facut un apel de urgenta vineri dimineata la o cooperare internationala mai stransa dupa caderea pietelor bursiere, provocate de  temerile reintoarcerii recesiunii in SUA si de criza datoriilor din zona euro. Ambele state, importanti creditori ai SUA, ar suferi efecte economice majore din cauza unei contagiuni in zona Asiei. Presedintele Frantei, Nicolas Sarkozy, va avea tot vineri discutii telefonice cu cancelarul german Angela Merkel si cu premierul spaniol Jose Luis Rodriguez Zapatero, potrivit unei declaratii facute joi seara la Palatul Elysee.


Foto: Reuters

Seful statului francez va mai avea tot vineri o runda de discutii cu presedintele Bancii Centrale Europene, Jean-Claude Trichet. La randul lui, comisarul european pentru afaceri economice si monetare, Olli Rehn, si-a intrerupt vacanta pentru a reveni la Bruxelles unde se pare ca va organiza si o conferinta de presa.

In Japonia, ministrul de finante Yoshihiko Noda a subliniat necesitatea de a se discuta deschis despre ceea ce se intampla pe pietele valutare, despre criza datoriilor europene si despre problemele economice ale SUA. Indicele bursei nipone a coborat la cel mai scazut nivel de la cutremurul devastator incoace. Australia si-a redus si ea previziunile de crestere. Petrolul continua sa scada. China spera si ea la o imbunatatire a coordonarii mondiale pentru a face fata riscurilor care decurg din problemele legate de datoriile SUA si ale Europei, a declarat ministrul de externe Yang Jiechi.

Din pacate, discursul de joi al presedintelui Jean-Claude Trichet - asteptat cu nerabdare - nu a reusit sa calmeze pietele. Pentru a oferi o protectie impotriva contagiunii, BCE a hotarat sa mentina dobanda cheie la 1,5%, si sa ajute bancile oferindu-le lichiditati suplimentare. Trichet a anuntat joi ca institutia pe care o conduce a decis sa reia achizitiile de obligatiuni emise de statele din zona euro. In cadrul acestui program, BCE achizitioneaza de pe piata secundara obligatiuni publice emise de statele in dificultate din zona euro. Intre timp, pretul aurului creste si e de asteptat ca si monedele considerate de refugiu sa inregistreze valori apreciate. De altfel, discursurile privind o reintoarcere a crizei s-au inmultit in ultima perioada, printre celelalte pericole aflandu-se si miscarile de tip nationalist.

Citeste despre Riscurile Globale ale lui 2011

Situatia devine tot mai tensionata pe pietele financiare dupa ce toate planurile de salvare ale statelor nu au dat rezultatele scontate, dovedindu-se in final ca plata facturii crizei a fost doar amanata. Bancile centrale importante au trecut la cea mai proasta solutie - monetizarea datoriilor, dupa modelul american.

Citeste si:
  • Va fi sau nu va fi?


Citeste mai multe despre   










13597 vizualizari

  • +38 (44 voturi)    
    economia e simpla ..... (Vineri, 5 august 2011, 11:31)

    Jojo [anonim]

    noi am facut-o complicata. ne intoarcem la origini -- unde productia este de baza, si nu smenuiala cu instrumente financiare, derivate si alte bazaconii.
    • +1 (9 voturi)    
      imi explica si mie cineva .. dc e asa simpla (Vineri, 5 august 2011, 12:26)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui Jojo

      de ce exista panica asta acum? Are legatura cu SUA? Daca da ... de ce? Are legatura cu datoriile europenilor (ca vad ca deja au intrat toate tarile din UE, mai putin germania in hora)? Are legatura cu bula din China?
      • +4 (6 voturi)    
        Da, si mai are legatura cu... (Vineri, 5 august 2011, 14:56)

        Citizen X [anonim] i-a raspuns lui Andrei

        mentalitatea de shmeker, de speculator (sau speculant, cum vrei)
        • +7 (7 voturi)    
          technology we trust (Vineri, 5 august 2011, 15:19)

          gheo [anonim] i-a raspuns lui Citizen X

          cele mai multe operatiuni, ca volum, sunt facute pe pietele mari de computere.
          sunt instalate programe 'inteligente' care presteaza dupa niste algoritmi.
          culmea tehnologiei este ca aceste jucarii lipsite de emotii au fost programate sa tina seama de emotivitatea speculatiilor si sa reactioneze in consecinta.
          si uite asa un software se comporta ca o baba sperioasa...
          asa e piata bursiera, e manata de cele mai multe ori de la spate, speriata bine ca sa vanda...
          apoi i se prezinta o 'bula' ca sa cumpere.
          evident, jucatorul obisnuit vinde ieftin si cumpara scump....
          se spune ca 'investitorii' incepatori vin dimineata cu bani si pleaca seara cu experienta iar cei cu vechime vin dimineata cu experienta si pleaca seara cu bani.
          experienta cea mai importanta e cea referitoare la manipulare.
        • +2 (8 voturi)    
          :))) (Sâmbătă, 6 august 2011, 2:37)

          dorubarbu [utilizator] i-a raspuns lui Citizen X

          Mda...Si mai are legatura cu cheltuieli ABSOLUT NEJUSTIFICATE de mii, zeci de mii de miliarde de dolari!!! Cand ma gandesc NUMAI la porcaria "incalzirea globala"/"climate change"...la taxele absolut aberante (carbon tax, emission tax) care au gatuit economia mondiala, la miile de conferinte pe "tema" asta aiuritoare tinute de-a lungul anilor care au papat carute de bani....mi se face rau!!!

          Cand ma gandesc la lacomia si inconstienta PLUTOCRATIEI actuale care nu are alta grija decat propria imbogatire si saracirea celorlalti pana la limite greu de imaginat....imi piere pofta de "democratie" si "economie de piata"...Cand ma gandesc cati saraci sunt NUMAI in North-America...nici nu mai vreau sa ma gandesc la cei care mor de foame LA PROPRIU in Somalia!

          Criza actuala are la baza, printre altele, RISIPIREA BANULUI PUBLIC SUB TOT FELUL DE PRETEXTE AIURITOARE, BLOCAREA (vezi pozitiile ecologistilor) ORICAROR INVESTITII CARE AR PUTEA CREA LOCURI DE MUNCA, MANAGEMENTUL CATASTROFAL AL RESURSELOR UMANE (cautati date in acest sens privind somajul din Franta in randul celor cu studii superioare....)

          Cea mai grava criza insa se va manifesta pe termen lung si va avea consecinte absolut imprevizibile. Ea va fi CRIZA DE CREDIBILITATE!!! Ori s-a vazut azi pe bursele internationale ce inseamna asta!

          Africa are PETROL, MINEREURI, CARBUNE. Nu are resurse umane.....Dezvoltarea Africii (un vis ratat deocamdata...) ar putea fi un motor extraordinar pentru economia mondiala. Nu degeaba chinezii sunt tot mai prezenti acolo....
    • +14 (24 voturi)    
      Economia si psihologia maselor (Vineri, 5 august 2011, 12:43)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui Jojo

      sunt strans legate. Gandeste-te ca omul e capabil sa traiasca si cu 5% din cat produce economia mondiala actuala. Restul consumului de 95% este creat artificial pentru a satisface nesatioasa minte umana, asa ca economia este o treaba la fel de complicata precum reteaua sociala formata din creierele noastre.
      • +1 (11 voturi)    
        Limitele cererii (Vineri, 5 august 2011, 13:03)

        Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

        O populatie se multumeste cu 5% din resurse poarta numele de turma. Devine hoarda atunci cand vrea si cele 5% ale populatiei vecine.
      • -1 (1 vot)    
        analiza (Sâmbătă, 6 august 2011, 14:44)

        zaharia [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        Aveti dreptate .
        Mai trebuie spus ca ar trebui ca la conducerea acestora sa fie Taian Basescu si PDL .
        Numai de atunci economia globala isi va reveni .
        De atunci va fi lapte si miere pentru PDL
    • +18 (20 voturi)    
      Sa nu ne intindem mai mult decat ne e patura (Vineri, 5 august 2011, 13:01)

      Munca, cinste, bun simt, responsabilitate [anonim] i-a raspuns lui Jojo

      Ar fi foarte bine, util, sa ne intoarcem la o economie bazata pe productie, inovatie, consum inteligent si ecologic (stramosii nostri erau puri ecologisti, fara sa conceptualizeze prea mult asta, noi ne-am indepartat prin consumerism), gestionare echilibrata a resurselor.

      Putem construi astfel prosperitate, mai lent, dar mult mai solid. Fara sa ne indatoram noi si sa lasam o factura imensa copiilor si nepotilor nostri.

      Exista popoare care au trait si traiesc ca niste lacuste, distrug un areal, apoi migreaza catre alte resurse, pe alte continente, nu incearca sa construiasca nimic peren la ele acasa.
      Nu trebuie sa procedam suicidar, nu suntem in Mali sau Niger (unde guvernele au ajuns sa urmareasca cu armata pe cei care taie copaci si distrug pasuni).

      Neamul romanesc locuieste compact pe 300.000 de km2 (din care o parte nu sunt in frontierele Romaniei, ci langa) intr-o regiune geostrategica la M. Neagra, Dunare si Carpati, pe un teritoriu dotat cu resurse minerale foarte variate, cu flora si fauna bogate cum rar mai gasesti prin Europa.
      E un loc unde multi au incercat sa se aseze (migratorii maghiari si slavi), altii au incercat sa rupa bucati din el (slavii rusi si sarbi), altii s-au marginit doar sa-l exploateze (imigranti greci, evrei, turci, armeni, arabi, mai nou chinezi).

      Avem o datorie inca perfect sustenabila, avem legi printre cele mai moderne din UE, avem un capital uman de exceptie (capabil sa dea campioni in sport, in IT sau in cinema), avem un potential de crestere economica foarte mare, avem relatii privilegiate cu superputerea mondiala USA, facem parte din cele mai puternice blocuri economice si militare ale planetei, UE si NATO.

      Sa nu ne batem joc de oportunitatile astea, sa curatam prin vot, pe cat posibil, clasa politica, sa refuzam degradarea genetica si spirituala a neamului, sa ne pastram traditiile si identitatea, sa ne ocrotim tara ca alta nu ne da nimeni.

      In viitor va fi haos mai mare in lume, avem nevoie de un stat puternic, eficient!
      • -4 (4 voturi)    
        adica (Vineri, 5 august 2011, 14:13)

        fritz [anonim] i-a raspuns lui Munca, cinste, bun simt, responsabilitate

        ce intelegi tu prin degradare genetica?
      • +4 (12 voturi)    
        avem oare? (Vineri, 5 august 2011, 14:19)

        robert [anonim] i-a raspuns lui Munca, cinste, bun simt, responsabilitate

        Datoria nu este perfect sustenabila, legile sunt confuze si permisive, iar capitalul uman nu este unul de exceptie - vezi rezultate in invatamant pe plan intern si diverse clasificari pe plan extern (exceptiile raman exceptii).

        Suntem pe ultimul loc in majoritatea clasamentelor europene (de la accidente de masina pana la numarul de bolnavi si de copii institutionalizati); potentialul de crestere nu este unul mare, intrucat coruptia si nepotismul continua sa faca ravagii, deci nu se poate construi nimic sustenabil; avem o etnie roma pe care nu am fost capabili sa o integram utilizand politici publice inteligente; relatiile privilegiate cu SUA sunt o naivitate (vezi Bechtel, cazul Teo Peter etc. ) - la mijloc sunt interese geostrategice pure (noi le punem totul la dispozitie din pozitia ingenuncheat, ei ne multumesc diplomatic si atat).

        In curand, din cauza prostiei si ticalosiei politicienilor nostri corupti, cea mai mare parte a terenului agricol va ajunge in mainile unor cetateni straini, iar in cazul unei crize alimentare pe plan mondial, previzibila, statul roman va da din umeri, pentru ca respectivii "investitori" vor face ce vor dori cu produsele lor: le vor vinde unor terte state, la preturi ridicate, lasand populatia bastinasa sa moara de foame, cu chilotii rupti in cr si cu nadragii in vine, in WC-ul din fundul curtii, unul dintre simbolurile Romaniei post-moderne.
        Nu reusim sa atragem investitii chineze ori arabe, desi aici chiar putem vorbi despre relatii privilegiate, suntem incapabili sa luam miliarde de euro, gratis, pe certificatele de emisii de gaze (vezi art. de azi), suntem contributor net la bugetul UE (dam mai multi bani tarilor bogate din vestul Europei, decat reusim sa atragem) etc.
        • -2 (2 voturi)    
          Excelent (Vineri, 5 august 2011, 15:15)

          Constantin Cojocaru [anonim] i-a raspuns lui robert

          Foarte bine zis.
          Vă rog să mă contactaţi.
      • -2 (2 voturi)    
        Datoria externa (Vineri, 5 august 2011, 15:10)

        Constantin Cojocaru [anonim] i-a raspuns lui Munca, cinste, bun simt, responsabilitate

        Ati zis bine Până veni vorba de datoria .... sustenabilă.
        Vă reamintesc că, in ultimii 3 ani, am produs, în medie, anual, un PIB egal cu 120 de miliarde de euro, iar serviciul datoriei externe (rate plus dobânzi) a fost, in fiecare an, de peste 45 miliarde de euro. De unde să mai rămână bani pentru investitii? De unde venituri bugetare pentru ....un stat puternic?
      • 0 (0 voturi)    
        Ai o imagine despre Romania care este prea naiva. (Sâmbătă, 6 august 2011, 10:00)

        deno [anonim] i-a raspuns lui Munca, cinste, bun simt, responsabilitate

        Daca vrei sa rezolvi o problema trebuie sa intelegi exact despre ce este vorba iar crearea unei imagini mult prea "roz" a Romaniei nu o sa ajute.

        La partea de resurse umane stam prost si o sa stam si mai prost dupa cum se vede din evolutia invatamantului. Chiar daca exista romani calificati, cei mai multi lucreaza in afara tarii.

        Conducerea politica este sub orice critica si dupa alegeri poate sa devina si mai rea. Orice reforma sau tentativa de modernizare este vazuta ca dictatura.
    • 0 (0 voturi)    
      aoleu (Vineri, 5 august 2011, 14:06)

      RoMaLeS [utilizator] i-a raspuns lui Jojo

      ia sa vedeeeem..... unde vinde china si unde cumpara titluri? raspuns: mai inainte in America mai acum in Europa... deci.... China pierde miliarde imaginate iar acusi acusi o sa intre in default doarece chinezii nu-si fac consum.... pace
  • 0 (16 voturi)    
    Diviziunea Europei. (Vineri, 5 august 2011, 11:35)

    HP [utilizator]

    Europa se va divide in 2. Nordul si Sudul. Nordul se va constitui intr-o uniune hanseatica, iar euro ca moneda va ramane pentru sudistii saraci dar cinstiti si lasat sa se devalueze.

    E doar o chestiune de timp.
    • -1 (11 voturi)    
      Divizarea poate duce usor la razboi. (Vineri, 5 august 2011, 11:45)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui HP

      In schimb, politica asta de amestecare intre nord si sud, intre musulmani si crestini indeparteaza simtitor spectrul unui eventual razboi.
      • +1 (13 voturi)    
        . (Vineri, 5 august 2011, 11:57)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui Constantin

        Eu vorbeam de nordul si sudul european, nu vad ce treaba au musulmanii cu oricare. Iar divizarea va fi pe baze economice.
        • +1 (7 voturi)    
          Diferente exista intre nord si sud (Vineri, 5 august 2011, 12:33)

          Constantin [anonim] i-a raspuns lui HP

          in Europa. Nordul are resurse mai putine la dispozitiei si de aceea este econom, ordonat, prevazator. Natura a fost mai darnica cu sudul care astfel a devenit consumator, visator, imprevizibil. Iata cum nordul este completat de sud si luate impreuna, si nu separat, acopera tot spectrul trailor umane.
    • +2 (6 voturi)    
      :) (Vineri, 5 august 2011, 13:43)

      alex [anonim] i-a raspuns lui HP

      Nordul Europei e de fapt Germania, care daca nu primea o caruta de bani de la SUA (planul Marshall) si acum erau la stadiul de carute..

      Acum a venit si randul lor sa dea, si sunt "nazurosi".

      Cam asta e cu "nord-Europa". Mai mult la luat decat la dat. Exact ce acuza ei acum Sudul Europei...
      • +2 (2 voturi)    
        :) (Vineri, 5 august 2011, 14:14)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui alex

        Nordul Europei e mai mult decat Germania (Franta, UK, tarile scandinavice, benelux).

        Cat despre dat, Germania a dat de i-a sarit basca, faptul ca Grecia, Irlanda sau Portugalia au scapat momentan de faliment se datoreaza integral lor si banilor dati de cetatenii nemti.
        • -4 (6 voturi)    
          ok (Vineri, 5 august 2011, 14:32)

          alex [anonim] i-a raspuns lui HP

          Deci:
          1. UK nu e in euro, si nici in UE nu e chiar cel mai "commited" membru.
          2. Franta nu prea e in Nordul Europei. Ar fi bizar sa zici ca Nisa sau Marsilia sunt Nordul Europei nu? :)
          3. Tarile scandinave si Benelux (cu sau fara Belgia apropo?) sunt legate cu cordonul ombilical de Germania. Daca Germania face poc si ei sunt pe faras. Norvegia nu e in UE.

          Ma faci sa rad. Germania a profitat cel mai mult de pe urma euro. Si isi merita toate injuriile pentru ca stau si se uita cata vreme Europa se duce in jos. Misto :)

          Viseaza tu mult si bine la Nordul si Sudul Europei. Problema e alta, ca nemtii doar vor sa primeasca nu sa dea. Sau dau doar daca au de castigat mai mult...
          • +1 (5 voturi)    
            Nu intelegi (Vineri, 5 august 2011, 15:00)

            HP [utilizator] i-a raspuns lui alex

            Nu ma refer la ruperea uniunii urmata de 2 entitati identice cu cea de acum. Ma refer la un urmas demn al ligii hanseatice din evul mediu. Belgia probabil ca se va rupe in 2, franta luand partea leului.

            Germania o fi profitat, a fost devastata de razboi pana la urma si nu inteleg de ce sunt obligati sa suporte oalele sparte ale incompetentilor si puturosilor de sudisti. Nu e ca si cum nemtii nu si-ar merita puterea economica actuala, au muncit si muncesc pentru ea.

            Cat despre vise, vom vedea ce se va intampla. Ideea e ca nu e obligat nimeni sa sustina o idee tampita si neviabila pe banii proprii.
            • +3 (5 voturi)    
              Ce vb tu mai acolo (Vineri, 5 august 2011, 17:54)

              Marius [anonim] i-a raspuns lui HP

              "Germania o fi profitat, a fost devastata de razboi pana la urma", saracii. Cine a inceput razboiul ca nu stiu.

              NOI amice, noi am fost devastati de razboi. Unde eram in 39, unde am ajuns dupa razboi, nu tu plan Marchal, pe deasupra si sub rusii.
              • 0 (0 voturi)    
                ? (Duminică, 7 august 2011, 13:46)

                HP [anonim] i-a raspuns lui Marius

                Ce conteaza cine a inceput razboiul ? Ideea e ca dupa ce razboiul s-a terminat, Germania era devastata.

                Cat despre noi, habar n-am ce devastare am avut cu trei mizerii de lupte si un bombardament de toata jena in bucuresti.

                Daca esti habarnist, fa bine si abtine-te. In plus, cui ii pasa de situatia Romaniei de dupa razboi ? Aici se discuta de altceva. Si se scrie Marshal. Si invata sa scrii.
      • +2 (4 voturi)    
        Mai termina cu intoxicarea asta cu planul Marshall (Vineri, 5 august 2011, 15:00)

        Marshall [anonim] i-a raspuns lui alex

        Daca te uiti pe Wikipedia vezi ca Franta si Anglia au primit sume mai mari decat Germania, plus alte tari europene, inclusiv din sud.
  • +7 (13 voturi)    
    Se cam aduna.. (Vineri, 5 august 2011, 11:50)

    eu [anonim]

    Criza financiara, foame de resurse, ultranationalism, miscari populare..

    Sa speram ca nu o sa si explodeze!
  • +6 (10 voturi)    
    pt Jojo (Vineri, 5 august 2011, 11:56)

    sly [anonim]

    ai perfecta dreptate, smenurile financiare si economia artificaiala au dus la aceatsa prabusire, de altfel previzibila. Pacat ca nimeni nu vrea sa isi revina...sau poate acum e momentul trezirii...
  • +6 (22 voturi)    
    Care criza? (Vineri, 5 august 2011, 12:24)

    , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator]

    Vine usl/ul la putere si le dam bani la toti!
    Grecii vor sta 13 luni pe an in concediu, spaniolii isi vor trimite capsunarii la noi, nemtii vor lenevi si noi vom munci, ...
    E o prostie criza asta!
    Stie sigur tontul si chin! O sa vedeti diseara la tembelizoare! Stiu io!
    A... daca va fi intr/adevar criza... Basescu e de vina!
    Il vom suspenda ca sa conduca si ca sa culegem noi roadele!
    • 0 (18 voturi)    
      Important e sa fii portocaliu. (Vineri, 5 august 2011, 13:36)

      haiducul [anonim] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

      Ceea ce iti dreptul sa debitezi numai prostii,chiar daca nu are nici o legatura cu articolul in cauza, Comentariul chiar daca este scris agramat, de genul pupincuristului, este acceptat si rasplatit cu plusuri.
      • +2 (10 voturi)    
        Rade ciob de oala sparta. (Vineri, 5 august 2011, 14:02)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui haiducul

        No coment.Reciteste-ti comentariul.
    • +2 (2 voturi)    
      Important e si cum muncesti (Sâmbătă, 6 august 2011, 2:27)

      V.R. [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

      De pilda, o lucrare acordata pe criterii de simpatie PDL nu va fi executata niciodata la fel de bine ca una castigata intr-o licitatie corecta!
  • +2 (12 voturi)    
    PE SITE-URILE MARI (Vineri, 5 august 2011, 12:38)

    pointless man [utilizator]

    nu vezi nimic similar in genul "panica totala". Pina si hotnews cade in capcana apocalipsei zilnice fiindca nu are incotro - celelalte canale media romanesti pedaleaza din greu pe subiect.

    Oare ce obiectiv pe termen FOARTE LUNG urmareste scoaterea din minti sistematica si cu orice pret a romanilor ? Si, mai ales, cui serveste (cui prodest) ?
    • +3 (5 voturi)    
      Pe site-urile mari (Vineri, 5 august 2011, 14:12)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui pointless man

      Exact astia sunt termenii folositi - vezi bbc, cnn, bloomberg, etc.

      Cazi in capcana matale care te restrangi la interesul individual sau national. Lumea e mult mai mare.
      • +1 (1 vot)    
        :) (Vineri, 5 august 2011, 14:49)

        alex [anonim] i-a raspuns lui HP

        Sigur. Ca alora cu trilioane de dolari in buzunar le pasa de tanti Tanta de la Fetesti...

        Fiecare pasare pe limba ei...
  • -9 (15 voturi)    
    Sa-i salveze BOC ! Mai BOC, arata-le tu mai ! ... (Vineri, 5 august 2011, 12:43)

    Basescu a fost demis ! [utilizator]

    Ia invata-i tu pe .... socialisti (!!?) aia cum se face treaba ! Si sa nu mai aplece urechea la minciunile Mogulilor rai-rai de tot ! ...
  • +7 (15 voturi)    
    iesirea din criza (Vineri, 5 august 2011, 12:46)

    mihai [anonim]

    Ce criza nene, votam toti USL care ne vor transforma pe toti in asistati sociali cu 5.000 de euroi pe luna. Asta e solutia:D
    • -1 (5 voturi)    
      Statuie lui Ponta (Vineri, 5 august 2011, 13:00)

      747 [utilizator] i-a raspuns lui mihai

      ... sa-i facem de pe acum...
  • +10 (12 voturi)    
    crize si dinastea... (Vineri, 5 august 2011, 13:09)

    ali baba [anonim]

    sincer, cred ca ar trebui sa fim cei mai linistiti din europa. daca la noi vine criza, iaca, mai pica niste banci, firme, etc. se muta tineretu pentru cateva luni la mamaie si tataie la tara, ajuta si ei la gospodarie, mai un pui un vitel, trecem noi peste ea. dar ganditiva ce fac americanii si europenii dupa care tanjim atata...aia nu mai au gospodarii, nu mai au decat mini-maxi-multi supermarcheturi....la aia nici macar bunicii nu mai stiu sa planteze o rosie...foamete mare taica.
    • -2 (6 voturi)    
      .... (Vineri, 5 august 2011, 13:37)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui ali baba

      multa multa naivitate.
      daca tu crezi ca tineretu se duce la tara pana trece... esti naiv.
      • +3 (5 voturi)    
        .... (Vineri, 5 august 2011, 14:26)

        ali baba [anonim] i-a raspuns lui un oarecare

        bine ziceam si io mai in gluma, mai in serios. normal ca daca ne loveste criza o luam si noi pe apa sambetei ca toti restul...
      • 0 (4 voturi)    
        none (Sâmbătă, 6 august 2011, 2:18)

        seba [anonim] i-a raspuns lui un oarecare

        Pai daca nu se duce...nu se duce. Rabda foame, carei treaba?
        • +1 (1 vot)    
          tu chiar nu ai habar de subiect... (Marţi, 9 august 2011, 14:53)

          un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui seba

          dar gasesti solutii la problema!
    • +2 (2 voturi)    
      none (Sâmbătă, 6 august 2011, 2:16)

      seba [anonim] i-a raspuns lui ali baba

      Ca bine zici tati! Soacra-mea are 100 de gaini in ocol, 11 ratze, vreo 15 iepuri, 3 porci, 20 si ceva de porunbei, a aparut in gradina pana si o broasca tzestoasa de la lacul din apropiere. Trai pe vatrai nene! Let the show begin!
      • +1 (1 vot)    
        ....bun (Marţi, 9 august 2011, 14:55)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui seba

        inteleg ca actiunile gospodariei sunt pe val!
  • +1 (5 voturi)    
    China si Japonia (Vineri, 5 august 2011, 15:00)

    LEC [anonim]

    Au contribuit substantial la indatorarea USA , prin cumpararea de bonduri, fara sa aiba alta garantie decat ratingurile acordate Americii de catre agentiile de rating, care sunt tot americane
    Acuma , au oarece trepidatii vazand ca debitorul
    n-are nivi o apasare referitor la returnarea datoriilor,singura strategie care functioneaza fiind indatorarea in continuare...
    Teoria indatorarii pana la max 80% din GDP parea sa se aplice pe trend de crestere economica de, probabil minim 3-4% ; De unde sa returnezi datorii la cresteri de 1-2% ?
    Mai nou , cu referire la Romania , se utilizeaza o verbologie ermetica , "crestere negativa"...
    Pai , daca Romania merge cu indatorarea la 80% din PIB , suntem terminati; chestiunea ar trebui reglementata in Constitutie; guvernantii , pentru a se mentine , indatoreaza tara fara nici o apasare
    pt ca , banii, in mare parte se intorc in buzunarele lor ; mentinerea pacii sociale este
    numai provizorie, pentru ca, intr-o zi , va trebui sa ne privim drept in oglinda si von constata ca suntem in curul gol!!
  • +3 (3 voturi)    
    tot e ceva (Vineri, 5 august 2011, 15:49)

    ampersand [utilizator]

    in aceste momente e in SUA conferinta despre situatia locurilor de munca din luna iulie, iar datele anuntate or sa mai linisteasca un pic bursele.
  • +1 (3 voturi)    
    China si Japonia (Sâmbătă, 6 august 2011, 2:23)

    V.R. [utilizator]

    Urmariti aceste tari cu atentie. Ele vor stapani noua ordine mondiala!

    Tot asa cum Imperiul Roman, care in vremurile sale bune ingenunchea popoare intregi, a fost cucerit de niste barbari datorita decadentei locuitorilor sai, tot asa si Occidentul va sfarsi, rapus de faptul ca locuitorii sai isi pierd valorile morale si sociale testate cu brio timp de secole, inlocuindu-le cu ce mai e pe la moda (multiculturalism, socialism, corporatism si alte idealisme de genul).

    Asia va purta mai departe stindardul civilizatiei occidentale si scrierile lui Platon si Aristotel, sa speram ca o vor face bine! Succes si speram sa invatati ceva din toate tampeniile recente ale rasei albe!

    Mai e o speranta. Va mai amintiti de Revolutia Industriala? Cand speranta de viata a oamenilor a inceput sa creasca brusc, cand masinile au inceput sa usureze munca omului? Sa preluam, fara exceptie, toate valorile acelei societati care a produs aceasta minune!

    Reintoarcerea culturala, sociala si politica la epoca victoriana este salvarea civilizatiei occidentale. Germania imperiala si Austro-Ungaria sunt iarasi exemple bune de urmat (chiar si Germania nazista, daca ne putem abtine de la genocid)
  • 0 (0 voturi)    
    W (Sâmbătă, 6 august 2011, 8:06)

    CelalaltOvidiu [anonim]

    Cred ca este destul de clar: W - e forma unui grafic.
  • 0 (0 voturi)    
    China si Japonia... (Sâmbătă, 6 august 2011, 10:11)

    lilly [anonim]

    subscriu comentariului lui "Jojo".


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri