VIDEO Barack Obama: SUA vor fi mereu o tara de rating maxim, indiferent ce zic agentiile

de V.M.     HotNews.ro
Luni, 8 august 2011, 21:04 Economie | Finanţe & Bănci

Barack Obama
Foto: Reuters
"Indiferent ce spun unele agentii, Statele Unite au fost si vor fi mereu o tara de rating maxim (...) SUA merita intodeauna un rating AAA", a declarat luni presedintele american Barack Obama, intr-o conferinta de presa la Casa Alba. Reactia liderului american vine dupa ce, la sfarsitul saptamanii trecute, agentia de evaluare financiara Standard & Poor's a retrogradat cu o treapta calificativul Statelor Unite, care a pierdut pentru prima data in istorie ratingul maxim "AAA".

"Pietele vor creste si vor scadea, dar aici e vorba de Statele Unite ale Americii. Indiferent ce zic unele agentii, am fost si vom fi mereu o tara de rating AAA. In fata tuturor provocarilor, continuam sa avem cele mai bune universitati, printre cei mai productivi muncitori, cele mai inovatoare companii, cei mai indrazneti antreprenori din lume... ", a spus presedintele american.

Barack Obama a aparat ratingul SUA, dar a admis ca exista o problema a deficitului. "Vestea buna este ca problemele noastre pot fi solutionate rapid si stim ce trebuie sa facem pentru a le rezolva (...) Pietele si investitorii continua sa reafirme ca economia SUA este una din cele mai sigure din lume, provocarea noastra este echilibrarea deficitelor pe termen lung", a spus Obama.

Liderul de la Casa Alba a explicat ca retrogradarea SUA a venit ca urmare a blocajului politic de la Washington ( n.r. - in dezbaterile cu privire la ridicarea plafonului de indatorare), care a facut ca ajungerea la un compromis sa fie extrem de dificila si a contribuit la crearea unei imagini de incertitudine economica.

"Nu este vorba de o lipsa de planuri sau solutii... problemele economice sunt surmontabile, dar e nevoie de vointa politica", a insistat Obama.

El a promis totodata ca va veni, "in saptamanile urmatoare", cu propriile recomandari asupra modului de reducere a deficitelor federale.

El si-a exprimat speranta ca decizia agentei Standard & Poor's de a scadea calificativul SUA va crea in randul legislatorilor americani "un nou simt al urgentei" pentru rezolvarea problemei deficitului, subliniind ca reducerea acestuia nu va putea fi facuta doar prin taierea cheltuielilor. El a mentionat din nou nevoia de a mari taxele pentru americanii bogati si de a opera ajustari modeste la programele de asistenta sociala, atat de cerute, dar costisitoare.

"Implementarea acestor reforme nu necesita masuri radicale, ci presupune bun simt si compromis", a spus Obama.



Concluzii

Nimic esential nou, o dezamagire pentru piata.
A inceput cu un atac la adresa S&P, citandu-l pe Buffett in apararea rating-ului SUA.

Doua puncte importante:


  • Trebuie sa reducem deficitul bugetar prin cresterea taxelor platite de cei bogati - un mesaj de pozitie fata de republicani, dar lipsit de substanta avand in vedere faptul ca in continuare vor trebui sa ajunge la un compromise cu ei.
  • Trebuie sa extindem indemnizatiile de somaj - o recunoastere a faptului ca somajul nu va scadea prea curand si exista un fragment important al populatiei care ar putea iesi din forta de munca pentru ca nu gasesc de lucru pentru o perioada indelungata.
Reactia pietei:

Discursul a fost primit prost de piata, din cauza lipsei de continut. DJIA a scazut circa 80 de puncte de la inceputul discursului, intrand temporar sub 11000 de puncte, prag sub care a si inchis in final, atingand astfel cea mai scazuta cota din ultimele 10 luni.


Citeste si: Barack Obama a discutat cu Jose Luis Rodriguez Zapatero si Silvio Berlusconi despre criza datoriilor


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

6979 vizualizari

  • +9 (17 voturi)    
    Asa e Obamita, cum... (Luni, 8 august 2011, 21:11)

    Costin1968 [utilizator]

    ...spui tu , de exemplu : ZZZ +++
    • +1 (19 voturi)    
      dizolva-le, nenea Obama !oricum sunt inutile (Luni, 8 august 2011, 21:49)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui Costin1968

      cand copilul dragostei tale de a da note altor tari amarastene ,pentru a le pune cu botul pe labe, se intoarce impotriva ta singurul mod de a te salva ,este de a le pune bombe la subsol ,mama lor de case de rating pline de ovrei hamesiti dupa bani !
    • +1 (11 voturi)    
      Obama vroia sa spuna (Marţi, 9 august 2011, 9:38)

      fane [anonim] i-a raspuns lui Costin1968

      SUA vor fi mereu o tara de rating maxim al prostiei, indiferent ce zic agentiile
      • -3 (7 voturi)    
        Chiar asa? nu zau ... (Marţi, 9 august 2011, 9:49)

        Fane babanu [anonim] i-a raspuns lui fane

        Chiar asa graiesti ti nea Obama? adica daca citez: "In fata tuturor provocarilor, continuam sa avem cele mai bune universitati, printre cei mai productivi muncitori, cele mai inovatoare companii, cei mai indrazneti antreprenori din lume... " de ce oare 1 din 5 americani nu stiu unde se afla America pe harta lumii. Imi e silllaaaa de idioti care dau propaganda cu American Dream ... Mai curand o sa fie American Nightmare ....
  • +23 (29 voturi)    
    Tare asta (Luni, 8 august 2011, 21:11)

    nano2k [utilizator]

    Asta e o afirmatie gen Gigi Becali. Steaua e cea mai tare echipa indiferent ce si cum... si: Am avut si vom avea mereu boala pe.........
    • +7 (19 voturi)    
      E totusi o diferenta... (Luni, 8 august 2011, 21:39)

      baudolino [anonim] i-a raspuns lui nano2k

      Nea Obama are tiparnita-n pivnita, si atata vreme cat dolarul e moneda de referinta, tehnic vorbind, datoria e acoperita.

      Nea Becali are un Maybach la care mestereste cu ranga in curte.
      • +5 (9 voturi)    
        laser (Luni, 8 august 2011, 22:32)

        yqayrfv [anonim] i-a raspuns lui baudolino

        Atata vreme cat mai gaseste creditori, altfel face afise cu imprimanta lui color.
      • +3 (9 voturi)    
        la fel (Luni, 8 august 2011, 23:03)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui baudolino

        tot cu ranga mestereste si Obama lumea
      • +11 (15 voturi)    
        si ce daca are tiparnita in curte? (Luni, 8 august 2011, 23:15)

        Sterling [anonim] i-a raspuns lui baudolino

        Cati dolari ar cam trebui sa mai scoata ca sa acopere datoria? 15 mii de miliarde, corect ? Pai daca vor scoate din tipanita 15 mii de miliarde, iti dai seama ca 1 dolar va ajunge sa fie mai ieftin decat o foaie de hartie igienica de aceeasi dimensiune. Gandul ca ei pot tipari oricat vor e o prostie. Cu cat vor tipari mai mult, cu atat dolarul se va deprecia in fata celorlalte valute.
        • +4 (4 voturi)    
          pai tocmai asta este ideea! (Marţi, 9 august 2011, 6:19)

          Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui Sterling

          Ceea ce pare un efect secundar, nedorit, reprezinta chiar solutia problemei! Au datorii externe mari? Tiparesc bani in nestire, ca sa le acopere. Daca acesti bani ajung sa fie practic fara valoare, cu atat mai bine! Insemna ca i-au pacalit pe creditori, desi oficial acestia isi recupereaza datoriile ... cum ar fi la noi, daca leul se depreciaza in raport cu Euro, pt majoritatea este rau. Dar pentru cei care au mari datorii in lei, este o veste excelenta!
          La fel cu dolarul acuma ...
          • +1 (3 voturi)    
            Dar ideea are o problema (Marţi, 9 august 2011, 8:00)

            bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui Cristian Ioan

            Problema este că SUA au în continuare un deficit bugetar structural de acoperit. Dacă pornesc la capacitate tiparnița, cine le va mai împrumuta bani pentru deficitul de la anul?

            Pînă cînd d-l președinte Obama nu face ordine în bugetul federal (în ale statelor, de ex. California, nu poate), nu își poate permite să supere sau să sperie creditorii.
            • +1 (1 vot)    
              ain dreptate! (Miercuri, 10 august 2011, 12:00)

              Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui bilbofil

              Atitudine SUA este surprinzator de aproape de conceptia romaneasca despre afaceri: "pe care ii prindem , ii ardem!" fara se gandi pe temen lung. Da, pe creditorii actuali i-ai "prajit" ca tiparesti bani fara valoare, dar ce te faci cu capitalul de incredere, cine inti mai da bani MAINE?! Se pare ca domneste conceptia "maine? las' ca om vedea, deocamdata sa le dam tzeapa AZI!"
  • -4 (30 voturi)    
    Are dreptate... (Luni, 8 august 2011, 21:12)

    daniel [anonim]

    ...sigur, cand SUA au cele mai multe bombe nucleare (este SINGURA tara din lume care le-a folosit pe civili!!, are cele mai multe baze militare din lume, are cele mai multe razboaie declasate in ultimii 70 de ani, are cel mai mare consum de droguri per capita din lume, produce 99% din pornografia mondiala, produce 99% din "antidepresive" tip prozac...
    Mai este nevoie de ceva?
    Are dreptate. Eu unul sunt convins! Astept doar degetu' maro si sa votati negativ. Nu uitati, daca votati negativ, degetu' maro o sa va intre in gura. E bun??
    • +6 (16 voturi)    
      Si tu ai dreptate (Luni, 8 august 2011, 22:59)

      Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui daniel

      De ce nu te muti in Iran, sa vezi adevarata democratie?
      • +4 (10 voturi)    
        pai (Marţi, 9 august 2011, 1:30)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Orpheus

        aia traiesc pe banii lor, nu pe banii altora
    • +6 (10 voturi)    
      mda, rade ciob de oala sparta (Marţi, 9 august 2011, 0:26)

      Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui daniel

      Dar nu cred ca ne depasesc la nr. de cersetori exportati pe mia de locuitori la fel si cu prostituatele, nici la coruptie.

      Daca USA iti miroase ca ceva putin igenic, si ii dai nota mica, i-a zi mata cateva ex. de lucruri bune pe care le-a dat ro. in ultimii 20 de ani. Daca am avea un indice asemanator pe cap de locuitor de a scoate lucruri bune, Ro. (20 mil ) ar trebui in 15 ani sa dea lumii ce da USA intr-un an. (300 mil loc. ) Ma tem ca in ultimii 20 de ani nu am produs mai nimic demn de luat in seama, daca gresesc te rog sa ma corectezi.
      .
  • +2 (6 voturi)    
    dacă (Luni, 8 august 2011, 21:19)

    ampersand [utilizator]

    dacă mai apar politicieni isterici ca alde bachmann sau palin, cam greu...
  • +12 (20 voturi)    
    pax americana (Luni, 8 august 2011, 21:19)

    tudor [anonim]

    ...si Imperiul Roman are rating maxim.
    err.. avea.
  • +7 (9 voturi)    
    paharul cu apa si ... (Luni, 8 august 2011, 21:20)

    Pink PIxel [anonim]

    Bine tati, e asa cum spui tu. Dar nu uita sa-ti iei pastilele.
  • +16 (18 voturi)    
    Obama (Luni, 8 august 2011, 21:20)

    gdans [utilizator]

    A aparut o noua agentie de rating: Obama.
  • +8 (12 voturi)    
    presedinte slab (Luni, 8 august 2011, 21:25)

    ioanadoe [anonim]

    pt prima oara a vorbit de reformarea medicare si medicaid. Si cum a terminat de vorbit, a scazut dow si mai mult. E clar ca aia de pe wstreet nu l mai urmaresc pe obama de mult.
    • +9 (9 voturi)    
      ba-l urmăresc, la fel ca pe Trichet sau Merkel (Luni, 8 august 2011, 22:49)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui ioanadoe

      De-aia au şi scăzut, cum spui. Doar că a fost extrem de neinspirat - el sau consilierii:

      azi în SUA oamenii au deschis o petiţie publică în care cer întoarcerea membrilor Congresului, aflaţi în vacanţă, înapoi "la muncă", în condiţiile astea de criză. Dacă Obama ar fi fost inspirat s-o citească şi şi-ar fi rezumat discursul la "Cer Congresului să se reunească săptămâna viitoare", sunt convins că WallStreet-ul ar fi "urcat". Aşa... doar Carney ce-a mai dres, cât de cât, busuiocul dup-aia "Una dintre pîrghiile ce Constituţia le pune la dispoziţia preşedintelui Obama este şi aceea de a chema membrii Congresului înapoi la lucru".
      • +3 (3 voturi)    
        da, ai dreptate (Marţi, 9 august 2011, 0:10)

        ioanadoe [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

        daca in loc sa fi vorbit generalitati de genu "we are americans, we are americans" sa fi spus cum zici tu: maine ne reunim si in doua zile venim cu solutii punctuale 1-5, atunci ar fi avut o sansa sa mai echilibreze lucrurile. Sunt americani care de mult timp spun "this guy f#$%ed us so bad...". Dar sunt si altii care sunt convinsi ca republicanii sunt aia rai si se opun presedintelui, si de aia lucrurile merg nasol.
        • -3 (5 voturi)    
          nu ştiu ce să zic (Marţi, 9 august 2011, 2:01)

          ampersand [utilizator] i-a raspuns lui ioanadoe

          Nu-s fan obama (n-am urmărit nici măcar o secundă din supermediatizata lui campanie prezidenţială) dar când ăi văd p-ăia din tea party - în special trioul bachmann, cantor şi palin - îmi creşte tensiunea când îi aud şi le văd feţele isterizate. Mă rog... revenind la obama:

          eu nu-l consider un preşedinte în primul rând slab; ci unul moale - şi de-aici unul slab. OK, nu eşti radical, vrei un compromis, foarte frumos. Dar eşti preşedinte, ştii câtă lume depinde de o decizie a ta, prost nu eşti, ai amendamentul 14 - dă cu el în masă! Acum a luat-o cu lălăieli, parcă-l auzeam pe Schumacher la conferinţa de presă a fost greu, Ferrari e grozav. Aşa cât am apucat eu să-mi formez imaginea despre americani, ăia vor acţiune, "do it now", "time is money", nu sinteze epistemologice despre descendeţa în psihicul colectiv a visului american după un tea party standard & poor şi două episoade cu Moody, ciocănitoarea buclucaşE.
          • +1 (1 vot)    
            Slab pentru ca este radical (Marţi, 9 august 2011, 8:37)

            bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

            Obama a fost și rămîne un președinte radical: stimulul economic, care a amplificat masiv problema financiară (deși rădăcinile sînt, ca de obicei mai vechi), reforma sistemului public/obligatoriu de asigurări sînt idei extrem de radicale în raport cu instituțiile publice și construcția societății din SUA. Tocmai din cauză că ideile sale au fost prea radicale (se paote discuta dacă în raport cu realitatea sau cu disponibilitatea partenerilor politici și a societății) a devenit un președinte slab.

            În ceea ce privește Tea Party, este vorba de o mișcare spontană, încă neorganizată, în ciuda celor care se urcă la tribună în numele ei, cam ca Piața Universității.

            În ambele cazuri este vorba de un președinte (extrem de popular) care încearcă să împingă societatea pe un drum radical, trecînd peste ceea ce cetățeni pașnici consideră a fi valori fundamentale. Indiferent de validitatea pe fond a opiniilor, este normal și chiar îndreptățit ca în asemenea mulțimi să vezi „fețe isterizate”. Nici în Piață cei care vorbeau la balcon nu erau toți intelectuali fini și democrați cu metodă; numeric, majoritatea o formau exaltații, între care destui instabili și provocatori. Pentru comparație, cred că este util de văzut traiectoria politică ulterioară a lui Marian Munteanu, lider și victimă în 1990.

            Totuși, deși Piața și prima ei continuare instituționalizată, Alianța Civică au fost eșecuri majore, nu înseamnă că CDR pe care l-au creat și structurat nu a avut un rol istoric vital în reapropierea României de valorile și statele democratice occidentale.

            În fine, a cita amendamentul XIV este a vorbi de funie în casa spînzuratului în condițiile în care el prevede și garantarea „pensiilor”, adică ân contextul prezent a obligațiilor asigurărilor publice, care foarte probabil nu vor putea fi acoperite fără o devalorizare masivă a monedei americane.
        • +2 (4 voturi)    
          scuza-ma, dar ... (Marţi, 9 august 2011, 6:23)

          Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui ioanadoe

          Tu zici "Sunt americani care de mult timp spun ...|, dar CINE e de vina? Nu cumva VOI, de buna-voie si nesiliti de nimeni, l-ati ales Presedinte? CIne poarta raspunderea?
          Exact ca la noi, cand unii se plingeau ca este rau, dupa ce EI l-au ales si reales si re-reales pe Ilici! si sunt gata sa il mai aleaga si la anul!
          Iar dupa aceea se mira ca merg lucrurile prost!
          • +1 (1 vot)    
            greşeşti (Marţi, 9 august 2011, 8:50)

            ampersand [utilizator] i-a raspuns lui Cristian Ioan

            Doar în regimurile totalitare există unanimitate, într-un regim normal e 50% +1.
            • 0 (0 voturi)    
              dar nu ma refeream la UNANIMITATE! (Miercuri, 10 august 2011, 12:05)

              Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui ampersand

              Ci la conceptul de RESPONSABILITATE opentru propriiile actiuni!
              Asta ti se pare regim totalitar?
              Aici in tara, dee buna voie si nesilit de nimani l-ai votat pe Ilici, pe Mazare, pe Sechelariu, etc.
              Atunci nu te mai mira si revolta de ceea ce urmeaza inevitabil.
              la fel in SUA, ce i-am obligat eu sa il voteze pe Obama?
              Sau cumva Barak a masluit alegerile, a umblat la urne?!
              Daca NU, atunci insemna ca a fost ales de popor - pai hai acum "poporul" sa inghita bucuros si beneficiile acestei alegeri!
  • +8 (10 voturi)    
    i s-a raspuns (Luni, 8 august 2011, 21:35)

    MirceaA [utilizator]

    bursele i-au dat raspunsul.
  • +2 (8 voturi)    
    :)) (Luni, 8 august 2011, 21:36)

    Gigi Kent [utilizator]

    Copil bun saracu'...da' n-a avut noroc...
  • +2 (18 voturi)    
    Asa e! (Luni, 8 august 2011, 22:00)

    Blogg [anonim]

    Agentia S&P ar trebui bombardata de avioane super Stealth deoarece este o organizatie terorista! Ar trebui sa se intruneasca board-ul NATO si sa se puna de acord asupra unor bombardamente preventive asupra agentiei S&P, ca parte a razboiuui impotriva terorismului! Iar SUA vor primi de la Moody's califictivul AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA iar de la Fitch calificativul AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA+
  • +1 (5 voturi)    
    Corect pina la un punct (Luni, 8 august 2011, 22:19)

    worker [anonim]

    Pina in momentul in care America va trebui sa-si onoreze datoriile dar nu in dolari. Atunci nici o tiparnita nu o va mai ajuta. Nu e o perspectiva fericita pentru nimeni.
  • -12 (16 voturi)    
    Parerea mea! (Luni, 8 august 2011, 22:41)

    danielush [anonim]

    Asta-i frate cu base al nostru ! Numai prostii debita Gata fratilor, ne pregatim de bataie generala. Premise sunt !
  • +6 (12 voturi)    
    traisca! (Marţi, 9 august 2011, 0:45)

    gica [anonim]

    Daca zice tovarasu, cine-l poate contrazice, ca doar el e cel mai iubit si destept conducator, din istoria mondiala, geniu la muntilor Stancosi alaturi de sotia savant de nume mondial, expert in arta culinara si legislativa. Traiasca tovarasul Obama si iubita lui sotie.
  • -2 (4 voturi)    
    fsd (Marţi, 9 august 2011, 3:48)

    fdgd [anonim]

    Mi se pare o criza doar de imagine a Americii, deci o criza falsa. Eu cred ca America dupa aceasta perioada se va intari si mai mult, nu are cum China sa intreaca avansul stiintific al Americii.
    • +3 (3 voturi)    
      SUA (Marţi, 9 august 2011, 5:48)

      Gica Contra [anonim] i-a raspuns lui fdgd

      Mda, e criza pe piata de stocuri dar toata lumea cumpara in draci bonduri SUA, adica acele bonduri despre care China declara neoficial acum cateva zile ca sunt gunoi. Deci pe de o parte toti se intreaba cand da SUA faliment si pe de alta cumpara bonduri.
      Dragilor, SUA nu va da faliment. Datoria SUA ca suma este enorma dar procentual este undeva la 93% din GDP. Franta si Germania sunt pe la 83% din GDP. Grecia este la 157%. Despre Grecia putem spune ca o sa dea faliment dar nu despre SUA care are imprimanta de bani si care vinde bonduri Chinei, bonduri pe care China le cumpara in disperare pentru ca altfel nu o sa mai aibe cine sa le cumpere productia. In 2008 a fost o jale in China nu numai in Vest. Deci toata lumea vrea ca SUA sa isi revina si continua sa cumpere bonduri SUA. E normal sa se intample asta. Partea proasta este criza politica din SUA care are ca miza cine o sa ia urmatorul mandat la Casa Alba. Asta se decide in functie de bugetul SUA, de cat se taie din costuri si de unde se taie. Aceasta este miza si nu prostii de genul ca SUA nu mai poate face plati, etc. Astea sunt aiureli. Ca dovada uite ca au aprobat un nou plafon desi nu au terminat de negociat de unde sa taie.
      • +1 (1 vot)    
        şi nu numai (Marţi, 9 august 2011, 8:55)

        ampersand [utilizator] i-a raspuns lui Gica Contra

        "The U.S. public debt to gross-domestic-product ratio of 69.8 percent this year will climb to 73.9 percent in 2012, according to Bloomberg Government data."

        Mulţi confundă datoria publică cu datoria suverană. O analiză BBC spunea - apropos de cei 69.8% citaţi de mine - că UK are cam 80%, deci "situaţia e mai rea, doar că noi n-avem prag de îndatorare".
  • 0 (4 voturi)    
    eh (Marţi, 9 august 2011, 10:07)

    sorin [anonim]

    asta e o afirmatie de genul: "America is number 1". Chit ca muncesc ca niste sclavi (pt care se mai si bucura, caci au loc de munca), ca asigurarea medicala e o problema, ca n-au viteze la internet ca lumea, ca democratia lor e de fatada sau ca justitia la ei se face in functie de cati bani ai, samd. Cu toate astea America e in continuare number one. Oare cat de mult poate fi spalat creierul americanului de rand?
  • +1 (3 voturi)    
    Corect! (Marţi, 9 august 2011, 12:27)

    Woody Allen [anonim]

    Da, are dreptate Obama, un rating maxim XXX !


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă