Print
YM
E-mail
Mai mare|Mai mic

Dan Lazar, secretar de stat in Ministerul Finantelor Publice a discutat online despre modificarile de ultima ora la Codul Fiscal

de Ioana Morovan     HotNews.ro
Miercuri, 31 august 2011, 12:16 Economie | Finanţe & Bănci

Dan Lazar, secretar de stat MFP
Foto: Hotnews
Simplificari la plata impozitului pe salarii pentru micii intreprinzatori, tichete de vacanta neimpozabile, optiune de plata anticipata a impozitului pe profit, iata cateva exemple de modificari la Codul Fiscal cuprinse in proiectul de Ordonanta intocmit de Ministerul Finantelor Publice. Vezi in documentul atasat ultima varianta a Ordonantei supuse aprobarii Guvernului.

Citeste si: Principalele modificari, explicate de premierul Emil Boc - aici.

Citeste o analiza realizata de HotNews.ro cu sprijinul consultantilor fiscali despre modificarile asteptate precum si sinteza prevederilor incluse in proiectul legislativ aici.

Cateva din modificarile de ultima ora:
  • vor fi scutite de la plata penalitatilor de intarziere firmele care isi achita pana in 31 decembrie 2011 datoria principala si dobanda aferenta acesteia.
  • posibilitatea firmelor care au datorii la stat, dar fata de care si statul are datorii de acelasi nivel, sa participe la licitatii. In acest sens a fost reglementata posibilitatea ca fiscul sa inscrie in certificatul de atestare fiscala si sumele certe, lichide si exigibile pe care contribuabilul le are de incasat de la entitatile care realizeaza achizitiile publice.
  • mentina impozitele suplimentare pentru persoanele care detin mai multe locuinte si autoturisme si in anul 2012.


Citeste mai multe despre   






Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 bm

    De ce nu se revine la limitarea calculului majorarilor de intarziere pana la concurenta debitului , macar pentru intarzieri datorate unor interpretari gresite sau retroactive a legislatiei opace de care beneficiem din plin ? Pana cand va mai fi fundamentat bugetul statului pe astfel de venituri fictive ?

    • Dan Lazar

      Consideram ca masura n-ar fi oportuna intrucat ar fi nevoie de sase ani, pe actualul nivel al dobanzii si al penalitatii, pentru a se ajunge la nivelul debitului principal. Spre exemplu - la 14,6% pe an x 6 ani + 15% penalitate = 102,6.

  • Întrebarea nr. 2 Ana Maria Suciu

    Buna ziua,

    Intrebarea mea se refera la efectele noilor prevederi asupra ONG-urilor. Prin OUG 117/2010 s-au modificat termenele de plata a impozitelor pe salarii (de la plata acestora semestrial la obligativitatea platii lunare), afectand substantial unele ONG-uri. Prezentele prevederi modifica aceste termene, de la plata lunara la plata semestriala, doar pentru ONG-urile cu maxim 3 angajati. In continuare exista mari intarzieri rambursarile pe proiecte finantate din fondurile structurale si chiar cu rambursarile de TVA de la MF.

    Exista vreo prevedere care, in conditiile in care o autoritate de management sau MF sau alta institutie de stat intarzie cu plata unor rambursari catre un ONG, ONG-ul, la randul sau, sa poata intarzia cu plata taxelor lunare fara a plati penalizari?

    va multumesc.

    • Dan Lazar

      Declaratia 112 se va depune trimestrial, pentru entitatile care au pana la 3 angajati exclclusiv si o cifra de afaceri de pana la 100.000 euro. In ceea ce priveste rambursarile de TVA, in cazul in care nu este solicitata in termenul legal, contribuabilii au dreptul sa perceapa dobanzi de la stat cf.Art 124 din Codul de Procedura Fiscala. Chiar daca nu este subiectul pe care il discutam, in ceea ce priveste fondurile europene, situatia este diferita in sensul ca rfambursarea cheltuielilor se face dupa verificarea eligibilitatii acestora de catre Autoritatile de Management / Organisme Intermediare conform procedurilor.

  • Întrebarea nr. 3 andreea

    buna ziua,

    sunt intreprindere individuala.
    sunt modificari in codul fiscal pentru II ?

    toate cele bune,
    Andreea

    • Dan Lazar

      Intreprinderile individuale pot beneficia de facilitatile acordate contribuabililor care se afla in dificultate financiara in sensul ca daca isi platesc debitele principale plus dobanda aferenta, scadente la 31 august 2011, pana la data 31 decembrie, penalitatile le vor fi anulate iar in cazul in care platesc pana la 30 iunie 2012 se vor reduce la jumatate. O alta facilitate - aceea ca daca au pana la 3 angajati exclusiv si cifra de afaceri pana la 100.000 euro isi vor depune declaratia unica 112 trimestrial.

  • Întrebarea nr. 4 radu

    Dar este una din putinele sanse pentru a o adresa. sunt un mic producator, care doreste sa intre pe piata bauturilor fermentate altele decat vinul si berea. doresc sa produc Cidru.
    Insa, incepand cu anul trecut, acciza pentru categoria de bauturi fermentate altele decat berea si vinul a crescut de la 0 la 100 euro/HL de produs.
    Exista planuri pentru a micsora aceasta acciza, sau a o diferentia pe clase de produse, cum este cazul in alte tari?
    De exemplu, in UK, unde acciza pe bauturile spirtoase este mult mai mare decat in Romania (£25.52 pe L de alcool pur din bautura spirtoasa), acciza pentru cidru este de doar 30 euro/ hl de produs finit, de 3,3 ori mai mica decat in Romania.
    Cu actualul nivel al accizei investitia in acest domeniu este absolut neprofitabila, deoarece din pretul unei sticle de cidru (care ar trebui sa coste cam cat una de bere), 2.12 lei + TVA ar fi acciza, ducand pretul unei sticle de 500ml, la cca 5 lei.

    • Dan Lazar

      In actualele modificari nu am inclus nicio prevedere legata de nivelul accizelor. Legat de calculele pe care le-ati prezentat, mentionam ca in Marea Britanie nivelul accizei la bauturi fermentate linistite altele decat bere si vin, este de 259,33 euro pe hectolitrul de produs, pe cand in Romania este de 100 euro. Nivelul actual al accizei a fost introdus prin OUG 54/2010 privind unele masuri de combatere a evaziunii fiscale.

  • Întrebarea nr. 5 silviu

    as dori sa va intreb daca pentru acei ca mine care tranzactioneaza actiuni la bursa se schimba ceva ??trebuie sa depun tot la fel 5 declaratii pe an??nu era prevazut cumva ca intermediarul (brokerul) sa retina si vireze la buget impozitul aferent pentru cistigurile pe piata de capital??multumesc

    • Dan Lazar

      Nu sunt modificari in ceea ce priveste depunerea declaratiilor pentru contribuabilii care tranzactioneaza actiuni la bursa.

  • Întrebarea nr. 6 Ion

    Daca vom compara o pensie de 783 RON cu una de 740, vom constata ca prima este taxata cu 5,5% iar a doua nu. Cel cu pensia mai mare va lua in mana 740 RON (din calcul rezultand 739.9, dar se rotunjeste la 740), iar celalat tot 740. Ce interes mai are omul sa mai munceasca dupa ce a ajuns la valoarea de 740? Este corect ca cel cu pensia mai mare sa ia aceeasi bani cu celalalt ? Spre comparatie impozitarea se face corect: tot ce depasaete un anumit barem se impoziteaza si atunci nu mai apar nedreptatile precum aceea din exemplul de mai sus.

    • Dan Lazar

      Actualele modificari nu schimba regimul fiscal al contributiei de asigurari de sanatate. In ceea ce priveste calculul prezentat de dv., acesta este corect, cu precizarea ca neplata contributiilor la asigurarile de sanatate pentru persoanele care realizeaza o pensie neta mai mica de 740 lei trebuie tratata ca o masura de protectie sociala si nu ca o masura de sanctionare a celor cu pensii peste acest prag.

  • Întrebarea nr. 7 Adinico

    Domnule Dan Lazar,

    Cred ca toti cei care vor beneficia de aceasta "amnistie" se vor bucura si este de apreciat efortul guvernului de a mentine sistemul economic in functiune chiar si cu aceste mici perfuzii.
    Totusi v-ati gandit si cei care, au facut un credit sau care s-au zbatut sa fie la zi cu toate taxele si impozitele?

    Care este diferenta intre o firma care a apelat la un credit sa-si plateasca taxele si alta care NU a platit aceste taxe?

    Exista in planul guvernului un plan de masuri care sa-i stimuleze si pe cei care sunt la zi cu toate taxele?

    • Dan Lazar

      Intotdeauna in politica fiscala trebuie privit interesul general si anume revigorarea economiei afectata de criza si implicit sprijinirea celor aflati in dificultate datorita acestei conjuncturi economice. Putem spunme ca aceasta facilitate este conditionata de plata datoriilor intr-o perioada limitata de timp si bineinteles pentru cei care sunt fiabili a se redresa. Spre exemplu, in momentul de fata avem peste 300.000 de contribuabili cu datorii care insumeaza aproximativ 17 miliarde lei (principal+accesorii) din care aproximativ 2,5 miliarde reprezinta penalitatile care urmeaza a fi anulate/reduse conditionat de buna credinta a contribuabilului si anume plata obligatiilor principale+ dobanda aferenta. Pentru buget, inseamna reducerea arieratelor si cresterea incasarilor bugetare, aspect de care beneficiaza intreaga societate dar este si o conditionalitate asumata prin acordul cu FMI.

  • Întrebarea nr. 8 Antonia

    Referitor la PFA, se înţelege că va rămâne ca şi până acum. Corect?
    Mulţumesc!

    • Dan Lazar

      Nu exista nicio modificare cu exceptia facilitatilor de care PFA pot beneficia impreuna cu celelalte categorii amintite.

  • Întrebarea nr. 9 Doina Pirvu

    Buna ziua,

    Intrebarea mea este off-topic, dar legata de Codul Fiscal.

    Societate comerciala, obiect de activitate: invatamant. Societatea cumpara uniforme scolare si apoi le vinde elevilor sai. Care este tratamentul fiscal dpdv al tva pentru aceasta situatie? Se colecteaza tva pt aceasta livrare de bunuri?

    va multumesc.

    • Dan Lazar

      Livrarea de uniforme scolare este o operatiune taxabila din punct de vedere al TVA. Daca contribuabilul este sub plafonul de scutire de 35.000 de euro si nu a solicitat inregistrarea in scopuri de TVA a firmei nu este nevoie sa colecteze TVA. Daca are o cifra de afaceri peste plafonul de inregistrare de 35.000 euro atunci trebuie sa se inregistreze in scopuri de TVA si sa colecteze TVA-ul aferent livrarii de uniforme scolare.

  • Întrebarea nr. 10 diana

    Buna ziua, Va rugam sa explicati in detaliu care este avantajul platii anticipate a impozitului pe profit pentru companii.

    • Dan Lazar

      Dintre avantajele sistemului anual de plata a impozitului pe profit, cu plati anticipate: 1. simplificarea procedurilor de declarare/plata a impozitului pe profit (calcul si declarare anuala). 2. Reducerea cheltuielilor administrative pentru fisc. 3. O mai buna planificare a lichiditatilor companiilor pe termen scurt, in sensul ca stiu ce au de plata catre bugetul de stat inca de la inceputul anului fiscal; 4. Pentru cei care desfasoara activitati transfrontaliere, acest sistem fiind practicat in majoritatea tarilor UE, le va fi mai usor sa isi administreze afacerile.

  • Întrebarea nr. 11 Rares C

    De ce s-a renuntat la prevederea mai restrictiva in ceea ce priveste activitatile independente? Multumesc.

    • Dan Lazar

      Prin acest OG nu s-a renuntat la nicio prevedere in ceea ce priveste activitatile dependenta si nici nu s-a facut vreo modificare in ceaa ce priveste regimul fiscal al acestor activitati.

  • Întrebarea nr. 12 Alina A.

    Va rugam sa explicati exact care sunt modificarile in ceea ce priveste diurna de deplasare pentru societatile comerciale

    • Dan Lazar

      Regimul fiscal nu s-a modificat pentru diurne si cheltuieli de deplasare.

  • Întrebarea nr. 13 catalin_mattei

    De cand preconizati ca modificarile la Codul Fiscal se vor face in conformitate cu legea ( lucru ce ar da predictibilitate )??? As dori un exemplu al unui stat membru UE ( din cele ce fac parte din UE de dinainte de 2004) care isi permite sa faca atatea modificari pe an al unei legi atat de importante pt mediul de afaceri>
    Multumesc

    • Dan Lazar

      Multe dintre modificarile aprobate vor intra in vigoare incepand cu anul viitor sau chiar din 2013, singurele care vor intra imediat in vigoare sunt cele de sprijinire a mediului de afaceri si care au fost prezentate anterior. In ceea ce priveste predictibilitatea, continutul acestor modificari era relativ cunoscut deoarece actul normativ are forma unei Ordonante simple, pentru care s-a cerut o abilitare din partea Parlamentului inca din luna iunie. A fost asigurata si transparenta si dezbaterea publica si au avut loc diverse intalniri cu reprezentanti ai mediului de afaceri, companiilor de consultanta financiara, cabinete de avocatura etc.

  • Întrebarea nr. 14 george

    Doresc sa stiu daca scutirea de la plata penalitatilor de intarziere si masura privind ordinea de stingere a obligatiilor fiscale (intai debitul principal, dupa care dobanzile si penalitatile) se aplica si in cazul impozitului pe venit din activitati independente.
    Va multumesc.

    • Dan Lazar

      Raspunsul este da, facilitatile se aplica si in cazul impozitului pe venit din activitati independente.

  • Întrebarea nr. 15 Gabi

    1. Pe cand preconizati o noua modificare a CF,caci ne-am invatat(in mod rau) cu sarabanda schimbarii schimbarilor,de nu mai stim de capul nostru.Vrei sa respecti legea,dar este f greu cu atatea modificari la modificari si fara sa vrei ajungi intr-o situatie imposibila si nedorita. 2.Cand se va republica integral Codul Fiscal,caci ametesti cand vrei sa te documentezi.Ne cereti sa fim corecti,dar ne bagati in ceata cu legislatia .3.Cand vor fi instruiti cum trebuie functionarii de la Adm Fin pentru a putea si noi obtine lamuriri pe care sa ne bazam pentru a putea respecta legea,pentru a elucida aspectele neintelese de ex din Codul Fiscal si nu numai,sa obtinem raspunsuri ferme si clare pentru a nu cadea in "pacat" 4.Pfa activ dependenta sau independenta,cum a ramas ,fara a fi la discretia "viziunii" organului fiscal.Nu inteleg restrictii peste restrictii ,in conditiile in care este vorba de prestare de servicii cu propria munca pentru care platesti impozit si taxe,ca doar nu furi ci iti rupi oasele pentru a mai castiga "un ban"in mod cinstit in aceste conditii grele.Aceasta balbaiala ca o activitate este dependenta sau independenta se intalneste doar la noi,caci in alta parte iti faci Pfa,muncesti,iti platesti darile ca Pfa si nu vine niciun organ fiscal sa te judece post facto ca ai desfasurat o activitate dependenta pentru ca nu ai indeplinit conditiile "de minune" stabilite de o minte mai incalcita.Ar trebui sa stimulati munca ,dar pana acum nu prea se vede acest lucru.Pe cand vremuri mai bune pentru contribuabili pentru a nu mai inota in necunoscut si nesiguranta.

    • Dan Lazar

      1. Deocamdata nu avem in plan alte modificari. 2. Pentru republicarea integrala o conditie necesara este aprobarea in Parlament a tuturor Ordonantelor ce privesc Codul Fiscal. Am dori ca acest lucru sa se intample cat mai repede dar depinde de agenda Parlamentului. 3. Exista cursuri continue de perfectionare pe diverse teme prin Scoala de Finante Publice si Vama. De cate ori sunt modificari ale Codului Fiscal se fac astfel de cursuri de pregatire. 4. Actualele modificari nu privesc regimul fiscal al activitatilor independente.

  • Întrebarea nr. 16 ramona

    imi puteti spune daca, potrivit Codului Fiscal, sunt deductibile cheltuielile efectuate cu combustibilul pentru deplasari in scopul desfasurarii profesiei liberale???

    • Dan Lazar

      Pentru profesiile liberale care nu desfasoara activitati de curierat sau interventii (obiect de activitate - transport) cheltuielile cu combustibilul nu sunt deductibile.

  • Întrebarea nr. 17 ramona

    Buna ziua,
    Puteti preciza, va rog, daca noua modificare privind ordinea de stingere a obligatiilor fiscale (potrivit careia se stinge intati datoria principala si apoi accesoriile acesteia) se va aplica si in privinta contributiilor sociale obligatorii pentru sanatate?

    • Dan Lazar

      Da, aceasta ordine se va aplica tuturor categoriilor de obligatii fiscale - impozite, taxe si contributii sociale.

  • Întrebarea nr. 18 janica

    Va rog sa ma lamuriti daca scutirea de la plata penalitatilor de intarziere este aplicabila si contributiilor obligatorii la Sanatate, restate pana la data de 31 Aug (neplatite de 4 ani).

    Multumesc

    • Dan Lazar

      Da, se aplica si contributiilor la Sanatate, cu conditia platii integrale a debitului principal+dobanda pana la 31 decembrie 2011.

  • Întrebarea nr. 19 Ana Maria Suciu

    Buna ziua,

    O noua intrebare, in lumina faptului ca Guvernul a aprobat modificarile la Codul Fiscal.

    Cum intelege Ministerul Finantelor procedurile existente in Legea 52/2003 (art. 6, alin. 2), care prevad ca un proiect de act normativ trebuie sa ramana in dezbatere publica timp de 30 de zile? Mentionez ca pe site-ul MF proiectul a aparut in 19 august.

    Apoi, aceeasi Lege 52/2003 (art.6, alin. 7) spune ca atunci cand o organizatie legal constituita solicita organizarea unei dezbateri pe un proiect de act normativ, institutia initiatoare este obligata sa organizeze aceasta intalnire. Cum mai poate fi organizata dezbaterea cand Guvernul a aprobat deja modificarile?

    va multumesc

    • Dan Lazar

      Nu cred ca nu s-a respectat termenul prevazut pentru transparenta decizionala iar in ceea ce priveste dezbaterile publice pe proiectul de act normativ acestea au avut loc in lunile iulie si august (cu patronate, CIS, societati de consultanta financiara, camere de comert). Daca ne puteti da informatii vizavi de o solicitare a dv. referitor la o dezbatere publica la care nu ati primit raspuns va rugam sa ne transmiteti acest document.

  • Întrebarea nr. 20 Marius

    Recent prin lege speciala au fost acordate facilitati (scutire 7 ani de lal plata impozitului pe cladiri) pentru persoanele fizice care si-au izolat permic apartamentele.
    Cum se poate aplica o astfel de prevedere care nu exista in Codul fiscal si care contravine cu art 284 punctul 9 ?
    Cum pot fi introduse articole in alte legi care au inplicatii fiscale? Articolul 1 din cod zice "În materie fiscală, dispoziţiile prezentului cod prevalează asupra oricăror prevederi din alte acte normative"

    • Dan Lazar

      Aceasta prevedere a fost preluata din legea speciala in modificarile pe care le-am adus prin Codul Fiscal la aceasta data si vor fi incluse in Codul Fiscal odata cu publicarea Ordonantei simple.

  • Întrebarea nr. 21 silvia

    Persoanele fizice care au datorii la sanatate beneficiaza de scutirea penalitatilor daca achita datoria pana la 31 dec? Deci nu firma,nu pfa ci nea Badea X.

    • Dan Lazar

      Da, vor beneficia de acaesat facilitate toti contribuabilii persoane fizice si juridice








[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

5353 vizualizari

  • Cu privire la majorarile de intarziere..! (Miercuri, 31 august 2011, 13:43)

    bm [anonim]

    De ce nu se revine la limitarea calculului majorarilor de intarziere pana la concurenta debitului , macar pentru intarzieri datorate unor interpretari gresite sau retroactive a legislatiei opace de care beneficiem din plin ? Pana cand va mai fi fundamentat bugetul statului pe astfel de venituri fictive ?
    • raspuns (Joi, 1 septembrie 2011, 11:06)

      Dan Lazar [hotnews.ro] i-a raspuns lui bm

      Consideram ca masura n-ar fi oportuna intrucat ar fi nevoie de sase ani, pe actualul nivel al dobanzii si al penalitatii, pentru a se ajunge la nivelul debitului principal. Spre exemplu - la 14,6% pe an x 6 ani + 15% penalitate = 102,6.
  • modificari care privesc asociatiile si fundatiile (Miercuri, 31 august 2011, 15:40)

    Ana Maria Suciu [anonim]

    Buna ziua,

    Intrebarea mea se refera la efectele noilor prevederi asupra ONG-urilor. Prin OUG 117/2010 s-au modificat termenele de plata a impozitelor pe salarii (de la plata acestora semestrial la obligativitatea platii lunare), afectand substantial unele ONG-uri. Prezentele prevederi modifica aceste termene, de la plata lunara la plata semestriala, doar pentru ONG-urile cu maxim 3 angajati. In continuare exista mari intarzieri rambursarile pe proiecte finantate din fondurile structurale si chiar cu rambursarile de TVA de la MF.

    Exista vreo prevedere care, in conditiile in care o autoritate de management sau MF sau alta institutie de stat intarzie cu plata unor rambursari catre un ONG, ONG-ul, la randul sau, sa poata intarzia cu plata taxelor lunare fara a plati penalizari?

    va multumesc.
    • raspuns (Joi, 1 septembrie 2011, 11:12)

      Dan Lazar [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ana Maria Suciu

      Declaratia 112 se va depune trimestrial, pentru entitatile care au pana la 3 angajati exclclusiv si o cifra de afaceri de pana la 100.000 euro. In ceea ce priveste rambursarile de TVA, in cazul in care nu este solicitata in termenul legal, contribuabilii au dreptul sa perceapa dobanzi de la stat cf.Art 124 din Codul de Procedura Fiscala. Chiar daca nu este subiectul pe care il discutam, in ceea ce priveste fondurile europene, situatia este diferita in sensul ca rfambursarea cheltuielilor se face dupa verificarea eligibilitatii acestora de catre Autoritatile de Management / Organisme Intermediare conform procedurilor.
  • intreprindere individuala (Miercuri, 31 august 2011, 17:18)

    andreea [anonim]

    buna ziua,

    sunt intreprindere individuala.
    sunt modificari in codul fiscal pentru II ?

    toate cele bune,
    Andreea
    • raspuns (Joi, 1 septembrie 2011, 11:16)

      Dan Lazar [hotnews.ro] i-a raspuns lui andreea

      Intreprinderile individuale pot beneficia de facilitatile acordate contribuabililor care se afla in dificultate financiara in sensul ca daca isi platesc debitele principale plus dobanda aferenta, scadente la 31 august 2011, pana la data 31 decembrie, penalitatile le vor fi anulate iar in cazul in care platesc pana la 30 iunie 2012 se vor reduce la jumatate. O alta facilitate - aceea ca daca au pana la 3 angajati exclusiv si cifra de afaceri pana la 100.000 euro isi vor depune declaratia unica 112 trimestrial.
  • o intrebare mai tehnica (Miercuri, 31 august 2011, 18:14)

    radu [anonim]

    Dar este una din putinele sanse pentru a o adresa. sunt un mic producator, care doreste sa intre pe piata bauturilor fermentate altele decat vinul si berea. doresc sa produc Cidru.
    Insa, incepand cu anul trecut, acciza pentru categoria de bauturi fermentate altele decat berea si vinul a crescut de la 0 la 100 euro/HL de produs.
    Exista planuri pentru a micsora aceasta acciza, sau a o diferentia pe clase de produse, cum este cazul in alte tari?
    De exemplu, in UK, unde acciza pe bauturile spirtoase este mult mai mare decat in Romania (£25.52 pe L de alcool pur din bautura spirtoasa), acciza pentru cidru este de doar 30 euro/ hl de produs finit, de 3,3 ori mai mica decat in Romania.
    Cu actualul nivel al accizei investitia in acest domeniu este absolut neprofitabila, deoarece din pretul unei sticle de cidru (care ar trebui sa coste cam cat una de bere), 2.12 lei + TVA ar fi acciza, ducand pretul unei sticle de 500ml, la cca 5 lei.
    • raspuns (Joi, 1 septembrie 2011, 11:19)

      Dan Lazar [hotnews.ro] i-a raspuns lui radu

      In actualele modificari nu am inclus nicio prevedere legata de nivelul accizelor. Legat de calculele pe care le-ati prezentat, mentionam ca in Marea Britanie nivelul accizei la bauturi fermentate linistite altele decat bere si vin, este de 259,33 euro pe hectolitrul de produs, pe cand in Romania este de 100 euro. Nivelul actual al accizei a fost introdus prin OUG 54/2010 privind unele masuri de combatere a evaziunii fiscale.
  • plata impozit valori mobiliare (Miercuri, 31 august 2011, 18:56)

    silviu [anonim]

    as dori sa va intreb daca pentru acei ca mine care tranzactioneaza actiuni la bursa se schimba ceva ??trebuie sa depun tot la fel 5 declaratii pe an??nu era prevazut cumva ca intermediarul (brokerul) sa retina si vireze la buget impozitul aferent pentru cistigurile pe piata de capital??multumesc
    • raspuns (Joi, 1 septembrie 2011, 11:20)

      Dan Lazar [hotnews.ro] i-a raspuns lui silviu

      Nu sunt modificari in ceea ce priveste depunerea declaratiilor pentru contribuabilii care tranzactioneaza actiuni la bursa.
  • calcul contributie sanatate pensionari (Miercuri, 31 august 2011, 19:27)

    Ion [anonim]

    Daca vom compara o pensie de 783 RON cu una de 740, vom constata ca prima este taxata cu 5,5% iar a doua nu. Cel cu pensia mai mare va lua in mana 740 RON (din calcul rezultand 739.9, dar se rotunjeste la 740), iar celalat tot 740. Ce interes mai are omul sa mai munceasca dupa ce a ajuns la valoarea de 740? Este corect ca cel cu pensia mai mare sa ia aceeasi bani cu celalalt ? Spre comparatie impozitarea se face corect: tot ce depasaete un anumit barem se impoziteaza si atunci nu mai apar nedreptatile precum aceea din exemplul de mai sus.
    • raspuns (Joi, 1 septembrie 2011, 12:02)

      Dan Lazar [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ion

      Actualele modificari nu schimba regimul fiscal al contributiei de asigurari de sanatate. In ceea ce priveste calculul prezentat de dv., acesta este corect, cu precizarea ca neplata contributiilor la asigurarile de sanatate pentru persoanele care realizeaza o pensie neta mai mica de 740 lei trebuie tratata ca o masura de protectie sociala si nu ca o masura de sanctionare a celor cu pensii peste acest prag.
  • Sa platesti la timp????? sau NU?? (Joi, 1 septembrie 2011, 7:47)

    Adinico [anonim]

    Domnule Dan Lazar,

    Cred ca toti cei care vor beneficia de aceasta "amnistie" se vor bucura si este de apreciat efortul guvernului de a mentine sistemul economic in functiune chiar si cu aceste mici perfuzii.
    Totusi v-ati gandit si cei care, au facut un credit sau care s-au zbatut sa fie la zi cu toate taxele si impozitele?

    Care este diferenta intre o firma care a apelat la un credit sa-si plateasca taxele si alta care NU a platit aceste taxe?

    Exista in planul guvernului un plan de masuri care sa-i stimuleze si pe cei care sunt la zi cu toate taxele?
    • raspuns (Joi, 1 septembrie 2011, 11:25)

      Dan Lazar [hotnews.ro] i-a raspuns lui Adinico

      Intotdeauna in politica fiscala trebuie privit interesul general si anume revigorarea economiei afectata de criza si implicit sprijinirea celor aflati in dificultate datorita acestei conjuncturi economice. Putem spunme ca aceasta facilitate este conditionata de plata datoriilor intr-o perioada limitata de timp si bineinteles pentru cei care sunt fiabili a se redresa. Spre exemplu, in momentul de fata avem peste 300.000 de contribuabili cu datorii care insumeaza aproximativ 17 miliarde lei (principal+accesorii) din care aproximativ 2,5 miliarde reprezinta penalitatile care urmeaza a fi anulate/reduse conditionat de buna credinta a contribuabilului si anume plata obligatiilor principale+ dobanda aferenta. Pentru buget, inseamna reducerea arieratelor si cresterea incasarilor bugetare, aspect de care beneficiaza intreaga societate dar este si o conditionalitate asumata prin acordul cu FMI.
  • PFA (Joi, 1 septembrie 2011, 8:49)

    Antonia [anonim]

    Referitor la PFA, se înţelege că va rămâne ca şi până acum. Corect?
    Mulţumesc!
    • raspuns (Joi, 1 septembrie 2011, 11:25)

      Dan Lazar [hotnews.ro] i-a raspuns lui Antonia

      Nu exista nicio modificare cu exceptia facilitatilor de care PFA pot beneficia impreuna cu celelalte categorii amintite.
  • TVA (Joi, 1 septembrie 2011, 8:57)

    Doina Pirvu [anonim]

    Buna ziua,

    Intrebarea mea este off-topic, dar legata de Codul Fiscal.

    Societate comerciala, obiect de activitate: invatamant. Societatea cumpara uniforme scolare si apoi le vinde elevilor sai. Care este tratamentul fiscal dpdv al tva pentru aceasta situatie? Se colecteaza tva pt aceasta livrare de bunuri?

    va multumesc.
    • raspuns (Joi, 1 septembrie 2011, 11:28)

      Dan Lazar [hotnews.ro] i-a raspuns lui Doina Pirvu

      Livrarea de uniforme scolare este o operatiune taxabila din punct de vedere al TVA. Daca contribuabilul este sub plafonul de scutire de 35.000 de euro si nu a solicitat inregistrarea in scopuri de TVA a firmei nu este nevoie sa colecteze TVA. Daca are o cifra de afaceri peste plafonul de inregistrare de 35.000 euro atunci trebuie sa se inregistreze in scopuri de TVA si sa colecteze TVA-ul aferent livrarii de uniforme scolare.
  • plata anticipata impozit pe profit (Joi, 1 septembrie 2011, 9:11)

    diana [anonim]

    Buna ziua, Va rugam sa explicati in detaliu care este avantajul platii anticipate a impozitului pe profit pentru companii.
    • raspuns (Joi, 1 septembrie 2011, 11:31)

      Dan Lazar [hotnews.ro] i-a raspuns lui diana

      Dintre avantajele sistemului anual de plata a impozitului pe profit, cu plati anticipate: 1. simplificarea procedurilor de declarare/plata a impozitului pe profit (calcul si declarare anuala). 2. Reducerea cheltuielilor administrative pentru fisc. 3. O mai buna planificare a lichiditatilor companiilor pe termen scurt, in sensul ca stiu ce au de plata catre bugetul de stat inca de la inceputul anului fiscal; 4. Pentru cei care desfasoara activitati transfrontaliere, acest sistem fiind practicat in majoritatea tarilor UE, le va fi mai usor sa isi administreze afacerile.
  • activitati dependente? (Joi, 1 septembrie 2011, 9:13)

    Rares C [anonim]

    De ce s-a renuntat la prevederea mai restrictiva in ceea ce priveste activitatile independente? Multumesc.
    • raspuns (Joi, 1 septembrie 2011, 11:32)

      Dan Lazar [hotnews.ro] i-a raspuns lui Rares C

      Prin acest OG nu s-a renuntat la nicio prevedere in ceea ce priveste activitatile dependenta si nici nu s-a facut vreo modificare in ceaa ce priveste regimul fiscal al acestor activitati.
  • modificari diurna companii (Joi, 1 septembrie 2011, 9:14)

    Alina A. [anonim]

    Va rugam sa explicati exact care sunt modificarile in ceea ce priveste diurna de deplasare pentru societatile comerciale
    • raspuns (Joi, 1 septembrie 2011, 11:33)

      Dan Lazar [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alina A.

      Regimul fiscal nu s-a modificat pentru diurne si cheltuieli de deplasare.
  • Intrebare (Joi, 1 septembrie 2011, 9:19)

    catalin_mattei [utilizator]

    De cand preconizati ca modificarile la Codul Fiscal se vor face in conformitate cu legea ( lucru ce ar da predictibilitate )??? As dori un exemplu al unui stat membru UE ( din cele ce fac parte din UE de dinainte de 2004) care isi permite sa faca atatea modificari pe an al unei legi atat de importante pt mediul de afaceri>
    Multumesc
    • raspuns (Joi, 1 septembrie 2011, 11:37)

      Dan Lazar [hotnews.ro] i-a raspuns lui catalin_mattei

      Multe dintre modificarile aprobate vor intra in vigoare incepand cu anul viitor sau chiar din 2013, singurele care vor intra imediat in vigoare sunt cele de sprijinire a mediului de afaceri si care au fost prezentate anterior. In ceea ce priveste predictibilitatea, continutul acestor modificari era relativ cunoscut deoarece actul normativ are forma unei Ordonante simple, pentru care s-a cerut o abilitare din partea Parlamentului inca din luna iunie. A fost asigurata si transparenta si dezbaterea publica si au avut loc diverse intalniri cu reprezentanti ai mediului de afaceri, companiilor de consultanta financiara, cabinete de avocatura etc.
  • aceleasi masuri si pentru activitati independente? (Joi, 1 septembrie 2011, 9:56)

    george [anonim]

    Doresc sa stiu daca scutirea de la plata penalitatilor de intarziere si masura privind ordinea de stingere a obligatiilor fiscale (intai debitul principal, dupa care dobanzile si penalitatile) se aplica si in cazul impozitului pe venit din activitati independente.
    Va multumesc.
    • raspuns (Joi, 1 septembrie 2011, 11:40)

      Dan Lazar [hotnews.ro] i-a raspuns lui george

      Raspunsul este da, facilitatile se aplica si in cazul impozitului pe venit din activitati independente.
  • cod fiscal intrebare (Joi, 1 septembrie 2011, 9:57)

    Gabi [anonim]

    1. Pe cand preconizati o noua modificare a CF,caci ne-am invatat(in mod rau) cu sarabanda schimbarii schimbarilor,de nu mai stim de capul nostru.Vrei sa respecti legea,dar este f greu cu atatea modificari la modificari si fara sa vrei ajungi intr-o situatie imposibila si nedorita. 2.Cand se va republica integral Codul Fiscal,caci ametesti cand vrei sa te documentezi.Ne cereti sa fim corecti,dar ne bagati in ceata cu legislatia .3.Cand vor fi instruiti cum trebuie functionarii de la Adm Fin pentru a putea si noi obtine lamuriri pe care sa ne bazam pentru a putea respecta legea,pentru a elucida aspectele neintelese de ex din Codul Fiscal si nu numai,sa obtinem raspunsuri ferme si clare pentru a nu cadea in "pacat" 4.Pfa activ dependenta sau independenta,cum a ramas ,fara a fi la discretia "viziunii" organului fiscal.Nu inteleg restrictii peste restrictii ,in conditiile in care este vorba de prestare de servicii cu propria munca pentru care platesti impozit si taxe,ca doar nu furi ci iti rupi oasele pentru a mai castiga "un ban"in mod cinstit in aceste conditii grele.Aceasta balbaiala ca o activitate este dependenta sau independenta se intalneste doar la noi,caci in alta parte iti faci Pfa,muncesti,iti platesti darile ca Pfa si nu vine niciun organ fiscal sa te judece post facto ca ai desfasurat o activitate dependenta pentru ca nu ai indeplinit conditiile "de minune" stabilite de o minte mai incalcita.Ar trebui sa stimulati munca ,dar pana acum nu prea se vede acest lucru.Pe cand vremuri mai bune pentru contribuabili pentru a nu mai inota in necunoscut si nesiguranta.
    • raspuns (Joi, 1 septembrie 2011, 11:46)

      Dan Lazar [hotnews.ro] i-a raspuns lui Gabi

      1. Deocamdata nu avem in plan alte modificari. 2. Pentru republicarea integrala o conditie necesara este aprobarea in Parlament a tuturor Ordonantelor ce privesc Codul Fiscal. Am dori ca acest lucru sa se intample cat mai repede dar depinde de agenda Parlamentului. 3. Exista cursuri continue de perfectionare pe diverse teme prin Scoala de Finante Publice si Vama. De cate ori sunt modificari ale Codului Fiscal se fac astfel de cursuri de pregatire. 4. Actualele modificari nu privesc regimul fiscal al activitatilor independente.
  • cheltuieli deductibile (Joi, 1 septembrie 2011, 10:14)

    ramona [anonim]

    imi puteti spune daca, potrivit Codului Fiscal, sunt deductibile cheltuielile efectuate cu combustibilul pentru deplasari in scopul desfasurarii profesiei liberale???
    • raspuns (Joi, 1 septembrie 2011, 11:58)

      Dan Lazar [hotnews.ro] i-a raspuns lui ramona

      Pentru profesiile liberale care nu desfasoara activitati de curierat sau interventii (obiect de activitate - transport) cheltuielile cu combustibilul nu sunt deductibile.
  • ordinea de stingere a obligatiilor fiscale (Joi, 1 septembrie 2011, 10:32)

    ramona [anonim]

    Buna ziua,
    Puteti preciza, va rog, daca noua modificare privind ordinea de stingere a obligatiilor fiscale (potrivit careia se stinge intati datoria principala si apoi accesoriile acesteia) se va aplica si in privinta contributiilor sociale obligatorii pentru sanatate?
    • raspuns (Joi, 1 septembrie 2011, 11:48)

      Dan Lazar [hotnews.ro] i-a raspuns lui ramona

      Da, aceasta ordine se va aplica tuturor categoriilor de obligatii fiscale - impozite, taxe si contributii sociale.
  • scutiri de la plata penalitatilor ?? (Joi, 1 septembrie 2011, 10:39)

    janica [anonim]

    Va rog sa ma lamuriti daca scutirea de la plata penalitatilor de intarziere este aplicabila si contributiilor obligatorii la Sanatate, restate pana la data de 31 Aug (neplatite de 4 ani).

    Multumesc
    • raspuns (Joi, 1 septembrie 2011, 11:51)

      Dan Lazar [hotnews.ro] i-a raspuns lui janica

      Da, se aplica si contributiilor la Sanatate, cu conditia platii integrale a debitului principal+dobanda pana la 31 decembrie 2011.
  • procedura de adoptare a modificarilor (Joi, 1 septembrie 2011, 11:10)

    Ana Maria Suciu [anonim]

    Buna ziua,

    O noua intrebare, in lumina faptului ca Guvernul a aprobat modificarile la Codul Fiscal.

    Cum intelege Ministerul Finantelor procedurile existente in Legea 52/2003 (art. 6, alin. 2), care prevad ca un proiect de act normativ trebuie sa ramana in dezbatere publica timp de 30 de zile? Mentionez ca pe site-ul MF proiectul a aparut in 19 august.

    Apoi, aceeasi Lege 52/2003 (art.6, alin. 7) spune ca atunci cand o organizatie legal constituita solicita organizarea unei dezbateri pe un proiect de act normativ, institutia initiatoare este obligata sa organizeze aceasta intalnire. Cum mai poate fi organizata dezbaterea cand Guvernul a aprobat deja modificarile?

    va multumesc
    • raspuns (Joi, 1 septembrie 2011, 12:18)

      Dan Lazar [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ana Maria Suciu

      Nu cred ca nu s-a respectat termenul prevazut pentru transparenta decizionala iar in ceea ce priveste dezbaterile publice pe proiectul de act normativ acestea au avut loc in lunile iulie si august (cu patronate, CIS, societati de consultanta financiara, camere de comert). Daca ne puteti da informatii vizavi de o solicitare a dv. referitor la o dezbatere publica la care nu ati primit raspuns va rugam sa ne transmiteti acest document.
  • facilitati pentru persoane fizice (Joi, 1 septembrie 2011, 12:04)

    Marius [anonim]

    Recent prin lege speciala au fost acordate facilitati (scutire 7 ani de lal plata impozitului pe cladiri) pentru persoanele fizice care si-au izolat permic apartamentele.
    Cum se poate aplica o astfel de prevedere care nu exista in Codul fiscal si care contravine cu art 284 punctul 9 ?
    Cum pot fi introduse articole in alte legi care au inplicatii fiscale? Articolul 1 din cod zice "În materie fiscală, dispoziţiile prezentului cod prevalează asupra oricăror prevederi din alte acte normative"
    • raspuns (Joi, 1 septembrie 2011, 12:14)

      Dan Lazar [hotnews.ro] i-a raspuns lui Marius

      Aceasta prevedere a fost preluata din legea speciala in modificarile pe care le-am adus prin Codul Fiscal la aceasta data si vor fi incluse in Codul Fiscal odata cu publicarea Ordonantei simple.
  • scutire penalitati (Joi, 1 septembrie 2011, 12:09)

    silvia [anonim]

    Persoanele fizice care au datorii la sanatate beneficiaza de scutirea penalitatilor daca achita datoria pana la 31 dec? Deci nu firma,nu pfa ci nea Badea X.
    • raspuns (Joi, 1 septembrie 2011, 12:15)

      Dan Lazar [hotnews.ro] i-a raspuns lui silvia

      Da, vor beneficia de acaesat facilitate toti contribuabilii persoane fizice si juridice
  • anularea penalitatilor (Joi, 1 septembrie 2011, 13:10)

    george [anonim]

    Am fost obligat de ANAF prin decizie de imputare la plata contributiilor fiscale. Dupa ce am platit debitul principal, am primit o noua decizie de imputare privind penalitatile de intarziere, decizie pe care am atacat-o in contencios, cauza fiind in recurs. Intrebarea mea este daca noile modificari privind scutirea de penalitati se aplica si spetei mele in sensul anularii deciziei emise pt penalitati (contestata in instanta)?
  • Declaratii fiscale impozit pe bursa (Joi, 1 septembrie 2011, 13:35)

    Dumitru Beze [anonim]

    Ramin 5 declaratii pe an sau luati in considerare depunerea unei singure declaratii, ca si pt investitorii romani care tranzactioneazea pe pietele de capital externe?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri