Samsung, cunoscuta mai ales pentru smartphone-uri si televizoare, vrea sa isi creasca prezenta pe piata camerelor foto si a adus in Romania modelul NX300 care si-a facut debutul mondial la targul CES Las Vegas. Compania spune ca modelul lansat este una dintre cele mai rapide camere din piata, iar estimarile de vanzari sunt de aproape 1.000 de unitati intr-un an.

Samsung NX300Foto: Samsung

Samsung NX300 are rezolutie de 20,3 megapixeli, senzor CMOS APS-C 20.3Mpx, procesor de imagine DRIMe IV, conectivitate Wi-Fi Dual Channel si ecran AMOLED tactil rabatabil 3.31 inch.

Obiectivul este de 18-55mm f/3.5-5.6 OIS, dimensiunile camerei sunt 122 x 63,7 x 40,7 mm, iar greutatea este de 284 g (fara baterie). Este disponibil si un obeictiv 3D, dar pretul nu este mic: circa 1.800 lei. Samsung descrie camera ca avand atat linii moderne de design, cat si aspecte retro.

Pe piata de aparate mirrorless compacte Samsung are trei modele plasate pe trei segmente de pret. Modelul de intrare este NX 1000 (la un pret de circa 2.300 lei), gama de varf este NX 20, lansat anul trecut (pret de 4.300 lei), iar intre ele este plasat modelul lansat acum, NX 300.

La final de 2012 Samsung a lansat si prima camera foto cu Android, iar in iulie va urma o noua lansare "surpriza". Pe piata de compacte Samsung are in total opt modele, dintre care doar doua sunt non-smart, adica fara conectivitate (Wi Fi integrat spre exemplu),

Ca si cota de piata pe partea de compacte fixe, Samsung are o cota de 12-13%, in crestere fata de anul trecut, iar la mirrorless cota a ajuns la final de 2012 undeva pe la 23%, a spus pentru HotNews, Mirela Vulpe, product manager la divizia digitala a Samsung Romania

Ea spune ca segmentul mirrorless este foarte mic, toata piata este cam de 3.000 de unitati, chiar daca este in crestere sustinuta de cateva zeci de procente.

Aparatele foto mirrorless (fara oglinzi) imbina portabilitatea unui compact cu performantele unui DSLR intr-un aparat digital de dimensiuni decente. Primul mirrorless a fost lansat de Epson acum noua ani, dar in ultimii doi ani numarul modelelor lansate a fost mare si preturile au mai scazut.

Chiar daca piata camerelor foto este in usor declin, studiile au aratat ca in medie consumatorii dau mai mult pe o camera foto fiindca si-au dat seama ca au multe beneficii, mai ales ca au aparut si camere care se pot conecta la internet si la retele sociale, spune reprezentantul Samsung.

"Piata foto este matura, oamenii stiu ce sa aleaga, iar Samsung este ultimul venit pe aceasta piata", spune Mirela Vulpe.