Trei pasaje subterane in zona Piata Presei Libere - propunere pentru fluidizarea traficului

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 28 septembrie 2011, 11:46 Economie | Imobiliar

Proiectul pasajului subteran de la Piata Presei Libere a fost prezentat miercuri in Comisia tehnica de Urbanism de pe langa Primaria Capitalei. De la un singur pasaj pe directia DN 1 - Kiseleff, cit a aprobat Consiliul General, proiectantii au propus acum trei pasaje pentru fluidizarea traficului.
  • - Primul pasaj ar urma sa porneasca de pe DN1 si sa iasa pe Bd. Kiseleff
  • - Al doilea pasaj ar fi o ramificatie a primului si ar permite iesirea pe Bd. Expozitiei
  • - Al treilea pasaj ar avea traseul Bd. Kiseleff - Bd. Poligrafiei.

In conditiile in care s-ar realiza toate cele trei pasaje subterane, viteza de deplasare in intersectia de la Piata Presei Libere ar creste de la 25 km/h la 44 km/h, iar timpul de asteptare de pe Bd. Poligrafiei s-ar reduce de la 170 secunde la 30 de secunde, potrivit studiului de trafic realizat de proiectanti.

Potrivit aceleiasi surse, pe Bd. Kiseleff durata de asteptare s-ar reduce cu 20-30%, iar coada de pe Bd. Marasti s-ar reduce de la 200 secunde la 17 secunde. Potrivit lui Dorin Stefan, arhitectul care realizeaza proiectul, in acest moment prioritar ar fi pasajul DN 1 - Kiseleff, dupa care ar urma extinderea sa pina pe Bd. Expozitiei, iar mai tirziu, dupa ce se va da in functiune inelul median, foarte important ar fi si pasajul subteran dintre Kiseleff si Bd. Poligrafiei.

Pentru a integra pasajele cu transportul in comun, proiectantii au prevazut si realizarea a doua mari parcaje subterane: unul in fata Casei Presei si unul la capatul tramvaiului 41.

O parte dintre membrii Comisiei de Urbanism au sustinut modernizarea orasului prin realizarea celor trei pasaje, altii sustin ca iesirea pasajului pe Bd. Kiseleff ar strica bulevardul, considerat unul dintre cele mai frumoase din tara. "Nimeni nu-si pune problema sa faca pasaje subterane pe Champs Elysee. Orasul inseamna mai mult decit semafoare, borduri si pasaje denivelate", a declarat Dan Marin, membru in Comisia Tehnica de Urbanism si opozant al proiectului.

Consilierii au aprobat realizarea studiului de fezabilitate pentru primul pasaj (DN 1 - Bd. Kiseleff). Conform indicatorilor tehnico-economici aprobati de CGMB in 2010, valoarea acestui pasaj se ridica la circa 22,5 milioane de euro, investitie care se va derula pe durata a 18 luni.

Comisia Tehnica de Urbanism inca nu a aprobat inca varianta finala, urmand ca proiectul sa fie rediscutat la urmatoarea sedinta, care ar putea avea loc peste o saptamina. Dupa ce va fi aprobat in Comisia de Urbanism, Planul Urbanistic Zonal trebuie sa primeasca avize de la Primaria Capitalei, Ministerul Culturii, Ministerul Mediului si in final aprobarea Consiliului General.

UPDATE: Desi proiectul pasajului este in faza incipienta, specialistii nehotarand inca pe unde va trece acest tunel si daca este oportun din punct de vedere al valorilor de trafic (nu s-a aprobat inca Planul Urbanistic Zonal), Primaria Capitalei a facut deja licitatie pentru construirea obiectivului, contractul in valoare de circa 18 milioane de euro fiind atribuit consortiului SC Apolodor Demolari, Eurovia Construct International, TEHCON & Editilitare si Infrastructura si SC Consitrans SRL, pe 8 mai 2001.

Potrivit caietului de sarcini al licitatiei, pasajul scos la licitatie nu prea seamana cu ce au discutat astazi specialistii si cu solutia care a reiesit din masuratorile de trafic. Pasajul pentru care s-a facut licitatie porneste de pe DN1 si are doua guri de iesire, una pe bd. Kiseleff si alta pe bd. Marasti.

Cum a incheiat primaria un contract de circa 18 milioane de euro pentru un pasaj care nu avea un Plan Urbanistic Zonal aprobat si masuratori de trafic? Madalin Dumitru, seful Directiei de Infrastructura din cadrul Primariei Capitalei, spune ca ceea ce s-a prezentat astazi la Comisia de Urbanism este acelasi lucru cu ce s-a scos la licitatie in luna mai.

"Noi in luna mai am facut licitatie pentru prima etapa a acestui proiect, respectiv Pasajul subteran care intra pe DN1 si va iesi pe bd. Kiseleff si pe bd. Marasti. Bd. Marasti este tot una cu bd. Expozitiei, deci este acelasi lucru cu ce s-a discutat astazi la Comisie. Etapa a doua, pasajul care pleaca de pe bd. Poligrafiei si ajunge pe Kiseleff va fi facuta ulterior. Am facut licitatia inainte de aprobarea PUZ-ului deoarece aceasta era singura varianta fiablila si era prevazuta in Planul Urbanistic General. Altfel nu se putea. In plus, aceasta varianta esnte relationata cu toate proiectele municipalitatii din zona respectiva si este necesara. Acest pasaj este futurist si benefic", a declarat pentru HotNews.ro Madalin Dumitru.

Legea urbanismului prevede ca pentru toate proiectele mari de infrastructura sa se realizeze un Plan Urbanistic Zonal, prin care sa se stabileasca cea mai buna solutie tehnica.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

7867 vizualizari

  • +2 (8 voturi)    
    Astia nu mai stiu pe ce sa cheltuie banii... (Miercuri, 28 septembrie 2011, 11:50)

    Alex [anonim]

    Suntem in criza, e claaar.
    • +4 (6 voturi)    
      si metrou? (Miercuri, 28 septembrie 2011, 14:07)

      postalion [anonim] i-a raspuns lui Alex

      metroul, pe unde o sa treaca metroul? nu ziceau ca fac metrou pana la otopeni?

      sau il trag prin camp, sa trebuiasca sa iei tramvaiul pana la el?

      asta nu trebuia sa intre la studiul de fezabilitate?
      • +5 (5 voturi)    
        Intrebi de metrou dar nu circuli cu el (Joi, 29 septembrie 2011, 5:58)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui postalion

        Chiar nu ai vazut in toate vagoanele de metrou harta metroului bucurestean in care apar 15 statii in faza de proiect?
        Magistrala spre Otopeni ajunge pe undeva la Pta Presei dar nu continua spre Arc sau VIctoriei ci spre statia de metrou 1 Mai.

        Practic se leaga aeroportul de gara.
    • +2 (6 voturi)    
      parandaraturi fara blocaje (Miercuri, 28 septembrie 2011, 14:10)

      monica L [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Mare greseala! Stiu ei prea bine pe ce sa cheltuie, pe lucrari din care ies parandaraturi fara numar, fara numar... si casre pot fi suplimentate prin aditionale, in caz ca primele parandaraturi nu sint suficiente...
    • +1 (5 voturi)    
      Fonduri europene? (Miercuri, 28 septembrie 2011, 15:32)

      irlandezu' [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Nu citeam luna trecuta ca procentul de absorbtie a fondurilor europene de dezvoltare este prea mic? Cit era, poate 7-8%, poate ma insel. Poate aceste proiecte pot fi realizate cu asemenea fonduri daca cine trebuie si-ar misca ***-ul si ar face niste planuri si studii decente? Faceti-va treaba domnilor alesi, ca d-aia luati asemenea salarii.

      Irlanda a supt foarte multi bani de la UE si are o infrastructura care acum 10 ani nu exista. E adevarat ca acum e criza, dar daca dam semne ca ne pasa, vom primi si bani. Si mai e adevarat ca in irlanda, cind sint bani pt un proiect, chiar se munceste, de la specialist la caramidar sau betonist, nu se fumeaza sau doarme in auto-basculanta.

      Un aspect pozitiv al acestei infrastructuri? Astazi sint multe concerne internationale care prefera Irlanda, desi tara e in criza si nemeritat face parte din asa numitii PIIGS, dar Google, Twiter, facebook, Microsoft, Dell si foarte multi altii inca investesc aici.
  • +7 (9 voturi)    
    Hmmm (Miercuri, 28 septembrie 2011, 11:53)

    funny [utilizator]

    Eu la asta m-as opri .... si Punct.

    "Orasul inseamna mai mult decit semafoare, borduri si pasaje denivelate"
    • -1 (3 voturi)    
      . (Miercuri, 28 septembrie 2011, 12:21)

      coldnews [utilizator] i-a raspuns lui funny

      Unele orase inseamna mai mult decat semafoare. Altele mai au nevoie de semafoare, borduri si pasaje denivelate.
  • +8 (10 voturi)    
    Alte solutii nu mai exista?? (Miercuri, 28 septembrie 2011, 12:23)

    un bucurestean! [anonim]

    Domnilor, o salvare a orasului este centura la nivel de autostrada. Pana nu vor termina aceasta lucrare pot sa viseze la poduri peste blocuri, la pasaje pe sub blocuri sau la tunele prin blocuri ca tot vor fi blocaje si ambuteiaje.
    Atata timp cat intre A1 si A2 trebuie sa treci prin centru nu ai rezolvat nimic sau orice alta combinatie.
    Scurmam pamantul si turnam betoane, alta rezolvare nu exista???
    Ce ziceti de dezvoltarea transportului public (metrou, autobuze articulate, linii de tramvai cu cale separata)??? Ce-ar fi sa mai lase unii Gip-ul acasa??
    • +1 (5 voturi)    
      depinde.. (Miercuri, 28 septembrie 2011, 15:11)

      n0naim [utilizator] i-a raspuns lui un bucurestean!

      Este alegerea orasului in ce directie o apuca... se poate dezvolta fie catre un transport public foarte bine pus la punct dar astea inseamna automat mai putine masini personale in oras.. sau varianta doi, in care lasa transportul public cu bubele lui actuale si ofera conditii pentru automobilele deja existente pe strazi. In ceea ce priveste rezolvarea ambuteiajelor din zona Piata Presei Libere, daca singura rezolvare este construirea acestor pasaje atunci sa le faca.. mai repede chiar! Avem exemple in oras, peste tot unde s-au facut pasaje si pasarele traficul s-a mai fluidizat. Evident ca inca exista foarte multi care taie orasul in doua fiind nevoiti sa-l traverseze din lipsa unei centuri a orasului... asta e foarte foarte trist..si in plus nu trebuie sa uitam de.. ati ghicit! ..PARCARI!! O sa avem drumuri (daca le dezvoltam) dar unde naiba o sa ne parcam masinile... in copaci ??

      Daca toata lumea ar folosi mai responsabil masina in orasul asta .. ar merge treburile mult mai bine.. (aviz dobitocilor care ies cu masina chiar daca nu fac nimic altceva decat sa cumpere o paine de la 100 de metri de scara blocului unde locuiesc)
  • +3 (9 voturi)    
    Tara pasajelor (Miercuri, 28 septembrie 2011, 12:24)

    cata [anonim]

    Si sa se infiga in Arcul de Triumf. Care va fi subtraversat tot de un pasaj,pe unde eventual se va si defila de ziua nationala.Mai bine zis trei pasaje.Pe urma la Piata Victoriei inca trei pasaje,pentru o fluidizare mai buna.Si-am incalecat pe o sa si v-am spus povestea asa.Astia isi bat joc de noi in stil barbar.Dar am impresia ca ne si place.
  • +3 (7 voturi)    
    sunt de acord (Miercuri, 28 septembrie 2011, 12:27)

    vlad [anonim]

    cu Arh. Dan Marin. Sunt lucruri mai importante de facut.
  • +6 (8 voturi)    
    Mda... (Miercuri, 28 septembrie 2011, 12:39)

    Iulian [anonim]

    Vad cum in Bucuresti se construiesc tot felul de pasaje subterane si tot feluri de poduri, sau macar apar tot felul de proiecte de infrastructura. Dar cei din provincie ce fac? Totul se rezuma la Bucuresti ? In provincie primarii si cei din consiliul local ce fac ? Dorm ? Sunt foarte multi bani ce pot fi accesati din fonduri europene dar lenea e mare, in special in Moldova !
    • +4 (4 voturi)    
      Mai sunt (Miercuri, 28 septembrie 2011, 22:12)

      redscorpion [utilizator] i-a raspuns lui Iulian

      Vezi Craiova, Iasi...
  • +5 (7 voturi)    
    pasajele... (Miercuri, 28 septembrie 2011, 12:39)

    NRDobrogea [anonim]

    La pasaje pentru biciclete și pietoni care să fie insoțiti de zone oxigenante, fără a fi obligați să îngurgiteze fumurile unor eșapări de tot felul, se mai gândește cineva ? S-a înțeles aluzia, dlor din CTUAT cărora vă pasă de bucureștean doar de la înălțimea turnurilor gen Răzoare ?...
  • +5 (7 voturi)    
    pasaje (Miercuri, 28 septembrie 2011, 12:41)

    andrei [anonim]

    Oare se gandesc pe viitor cum o sa treaca si metroul pe acolo sa nu aiba surprize dupa ce fac pasajul ?
    Cand o sa vina un primar care sa faca plan de urbanism pe urmatorii 10-15 ani; cu prezentare publica si tot tacamul asa cum este normal intr-o tara civilizata ?
    Hai ca se poate, sper ca in 3-4 ani sa o vad si pe asta. Sau sunt prea optimist azi.
  • +7 (7 voturi)    
    pff (Miercuri, 28 septembrie 2011, 12:44)

    johndoe [anonim]

    pe cand si in Militari - A1 asa ceva...incercati sa iesiti intr-o vineri din Bucuresti pe A1;
    • -1 (7 voturi)    
      pai ce Militari (Miercuri, 28 septembrie 2011, 13:17)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui johndoe

      este zona de Nord. Plus toti smecherii din Otopeni, Pipera, etc. Toate pasajele alea fara rost de pe DN1 ( inclusiv largirea centurii in zona de nord) sau facut pentru ei cu banii nostrii.
      • 0 (6 voturi)    
        nu vorbii daca nu stii ... (Miercuri, 28 septembrie 2011, 14:58)

        fetita cu chibrituri [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

        se vede treaba ca nu stai in zona de nord (Baneasa, Otopeni, etc) ca sa stii cum se circula in orele de varf.
        • +4 (6 voturi)    
          off (Miercuri, 28 septembrie 2011, 15:10)

          johndoe [anonim] i-a raspuns lui fetita cu chibrituri

          vino pe iuliu maniu de la Botanica sa vezi distractie pana la intrarea pe A1 si o sa iti dai seama ca Baneasa - Otopeni e o plimbare in parc
          sau, daca vrei ceva extrem, intra duminica in bucuresti prin zona aia.

          Nu s-a investit niciodata in zona aia...strada e la fel ca in anii 90
          • 0 (2 voturi)    
            Ce nu intelegeti!!??! (Joi, 29 septembrie 2011, 9:44)

            ghe [anonim] i-a raspuns lui johndoe

            Ei, excelentele lor, boierimea romaneasca, stau in nordul orasului, ca acolo e cool si trandy. Prostimea sta in Militari (in Militari e populatie cam cat in Iasi). Dar ei, boierimea, fac ce vor cu banii. Pt ca prostimea le permite. Si d-aia, fac drumuri pt conacele lor. Nu pt prostime. Prostimea e proasta si suporta. "Mamaliga nu explodeaza!"
        • +2 (2 voturi)    
          Nu stau (Miercuri, 28 septembrie 2011, 17:06)

          Bogdan [anonim] i-a raspuns lui fetita cu chibrituri

          Dar lucrez in zona. Si stiu f bine ce trafic e fetitzo'. Diferenta e ca de unde vin eu nici macar prin gand nu le trece sa inceapa sa largeasca macar centura.
          Incearca tu sa mergi pe centura in zona Cernica sau toata zona de sud si vest (Oltenitei, Giurgiului, Domnesti), dar cei de acolo pot sa astepte inca 10 ani ca de mai avem de platit impozite pentru constructia a inca 5-6 pasaje subterane/supraterane pentru smecherii din nord.
  • +6 (6 voturi)    
    centura (Miercuri, 28 septembrie 2011, 12:58)

    am [anonim]

    Centura orasului in integralitatea ei ar trebui sa fie prioritatea no1. Cei care vin din N( S-E-V) sa poata rapid si sigur sa intra in oras acolo unde au nevoie si nu sa il tranziteze.
  • +2 (2 voturi)    
    ... (Miercuri, 28 septembrie 2011, 13:07)

    David [anonim]

    Intr-adevar d-l Dan Marin are mare dreptate insa e nevoie de lucrari edilitare. Dar decat aceste pasaje ar fi nevoie sa se faca liniile de metrou proiectate saua flate in lucru. In felul acesta ar scadea traficul auto. Si poate nu ar mai fi nevoie de pasaje subterane.
    Evident ca pretul este similar, daca nu chiar mai mare in cazul metroului, insa capacitatea de transport a metroului este cu mult mai mare decat a unei sosele in care in 5-6mp (cat are o masina) se afla de obicei un singur om.
    Acuma om vedea ce se intampla.

    In legatura cu banii, daca nu ma insel, Bucurestiul are propriul buget din taxele locale. In consecinta, poate face orice cu banii aceia: parcuri, sosele, asflatari, metrou, etc. Sa nu credeti ca se cheltuie banii din ajutoarele sociale sau pensii...

    Acuma, daca ma insel, ziceti-mi.
    • +1 (1 vot)    
      Metrou nu prea poate! (Miercuri, 28 septembrie 2011, 15:46)

      un bucurestean! [anonim] i-a raspuns lui David

      Metroul nu-l poate construi municipalitatea din banii proprii deoarece apartine de Ministerul Transporturilor si se face din banii tuturor!
  • +2 (2 voturi)    
    Circulatuia prin Bucuresti (Miercuri, 28 septembrie 2011, 13:23)

    gheorghe [anonim]

    Problema circulației ar trebui rezolvată prin:
    1. Rezolvarea parcarii masinilor
    2. Convingerea taranilor sa nu mai circule in draci cu masina, sa circule si ei ca in tarile civilizate din Europa, adică cu transportul in comun, pe jos sau cu bicicleta.
    3. Imbunatatirea transportului in comun.
    Astea ar fi masuri de criza si de saracie, adica tocmai bune de noi, ca nu de alta, dar mai vine un val de criza de chiar ca o luam la picior prin trefle, pasaje, treceri si alte figuri.
  • +3 (3 voturi)    
    Propunere (Miercuri, 28 septembrie 2011, 13:33)

    bubel [anonim]

    Ar fi interesant daca toti angajatii (de la MARE la mic) primariior, diverselor comisii, RATB, Metrorex, CFR, ministerul de transporturi si cel al internelor sa fie nevoiti sa vina la munca doar cu transportul in comun.
    Nu ar strica ca si parlamentarii sau guvernul sa faca acelasi lucru. Ar vedea mai detaliat "problemele" tuturor.
  • -3 (3 voturi)    
    mda (Miercuri, 28 septembrie 2011, 13:49)

    ciprian [anonim]

    ...este o solutie buna dupa parerea mea, astfel se mai reduce si poluarea in zona respectiva pe langa trafic.
  • +2 (2 voturi)    
    propuneri - pasaje necesare (Miercuri, 28 septembrie 2011, 14:21)

    gabriel [anonim]

    1. pasaj in zona leu => cei care vin de pe basarab-grozavesti ar trebui sa subtraverseze intersectia LEU spre Geniului

    2. pasajul suprateran de la virtutii - macar el - pt fluidizarea intersectiei splai/virtutii

    3. poate o prelungire a benzii 2 a pasajului lujerului pana dincolo de intersectia cu uverturii respectiv timisoara pentru fluidizarea traficului in intersectiile principale

    4. o artera maniu-giulesti prin spatele lacului ciurel cu posibilitati de extindere peste calea ferata cu iesire in zona chitilei-jiului
    5. samd
    • +1 (1 vot)    
      si inca: (Miercuri, 28 septembrie 2011, 14:36)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui gabriel

      5. asfatarea strazilor Bilciuresti si Berca pe langa calea ferata Constanta, astfel se vor lega 2 pasaje intre ele - Pipera si Baneasa, nemaifiind necesar ca toata lumea sa o ia spre centru

      dar prioritatea 0 este centura cu regim de autostrada
      si
      01 - retea de piste pt biciclisti, care sa lege toate cartierele intre ele
  • +1 (1 vot)    
    pasaj Basarab (Miercuri, 28 septembrie 2011, 14:38)

    bebe [anonim]

    Noul pasaj Basarab este cvasi inutil la orele de varf la iesirile spre cartierele din sectorul 6 datorita cozilor de masini formate. Ar trebui facute pasaje peste intersectiile Leu si Razoare ca traficul sa fie fluid.
  • +2 (2 voturi)    
    sa inteleg (Miercuri, 28 septembrie 2011, 15:07)

    nahir [utilizator]

    ca practic muta toata actuala circulatie supraterana, pe sub pamant?
    si pe deasupra se vor planta flori?
  • +2 (2 voturi)    
    E greu... (Miercuri, 28 septembrie 2011, 17:10)

    SW [anonim]

    In Bucuresti sunt aproximativ 1 milion de masini inmatriculate si daca le luam pe cele din provincie cred ca suntem undeva 1.3 mil . Ei bine arterele Bucurestiului indiferent despre care vorbim nu au fost construite pentru asa ceva. Ele au fost construite la cateva sute de mii maxim , evident ca la acea suma traficul era lejer. Indiferent de cate pasaje supraterane se vor face , nu vor rezolva problema pana cand ,pornind de la punctul a.............. pana la z sa nu ai nici un nod rutier blocat. Spre exemplu s-a rezolvat zona de Nord pct. a (aici ma refer Pasaj Baneasa , indiferent ca se vine dinspre Alex. Serbanescu sau Fantana Miorita -DN1 ) se circula bine. S-a creat un blocaj mai mare la Piata Presei Libere (punctul b) daca se va rezolva si punctul b se va face un blocaj la punctul c(Arcul de Triumf) se va rezolva si punctul c se va face un blocaj la punctul d , Piata Victoriei si pot continua tot asa pe fiecare artera principala in parte.
    Facem 4 super parcari de zeci de mii de locuri , metrou si bicicleta cu miile la fiecare intrare in capitala . Blocam Bucurestiul si in Nord -Est-Vest-Sud si evident in interior. Toti circula cu bicicleta , scuter si mijloacele de trasport in comun. Evident salvare , pompieri , politie , posta si firme de transport sa aibe voie(dar cu o taxa suplimentara). Eu vorbesc de cei care vin cu masina personala si se deplaseaza cu masina personala,am boala mare pe cei cu jeep cand ei nu stiu cum arata muntele. Daca nu asa trebuie sa asteptam inca vreo 30-40 de ani pana cand vom avea un pasaj de la puncul a pana la z)
    • -2 (4 voturi)    
      comunism? (Miercuri, 28 septembrie 2011, 18:03)

      serban [anonim] i-a raspuns lui SW

      ce ai frate cu masina mea ? da am o barca de nissan terrano ... ce e cu asta ?
      am platit-o iar tu acum propui sa nu mai intru cu ea in oras ca vezi doamne asa e in tarile civilizate ... daca aia sunt prosti si accepta tot ce li se spune e problema lor dar noua mai lasa-ne o sansa .... se pare ca inca traim cu impresia ca tot ce vine din vest este civilizat .... mare gresela
      • +1 (3 voturi)    
        Hmm (Miercuri, 28 septembrie 2011, 20:03)

        SW [anonim] i-a raspuns lui serban

        Nicidecum. E dreptul sa-ti iei ce masina doresti.
        Eu condam sa ai o masina care este catalogata SUV si sa mergi doar in oras cu ea. Asta daca intelegi conceptia SUV. Daca nu , imi cer scuze ca ti-am raspuns.
        Sa-ti dau un exemplu , eu am un opel , opelul meu masoara x. Locurile de parcare sunt de dimensiunea masinii mele (asta oriunde) , pt dimensiunea masinii tale , nu vei gasi niciodata loc ca sa-ti poti deschide portiera. Nu spun ca toti care au SUV si-l tin doar pentru oras fac asa , dar am cateva lovituri pe usa dreapta si o zgarietura cu cheia pentru ca indiferent de cat de aproape as parca eu de cel din stanga,tu cu SUV-ul nu-ti mai deschis usa (asta daca esti in dreapta) si reciproca se aplica pt. stanga. Este incomod si pentru tine ca-ti poti gasi masina zgariata etc. si pt. mine , ca cei care au astfel de masini , nu gandesc ca eu n-am nici o vina ca atata este locul de parcare.
        • +1 (1 vot)    
          nu inteleg (Joi, 29 septembrie 2011, 9:10)

          serban [anonim] i-a raspuns lui SW

          mi-am luat " barca " pentru ca asa mi-am dorit . nu vreau sa te enervez dar 95% din distante le parcug in oras . nu inteleg logica cu dimensiunea x ocup doua locuri si eventual platesc doua locuri . casco rezolva problemele cu zgirieturile . pina la urma noi am creat ideea asta de mai mare si mai bine .
  • +1 (1 vot)    
    mai 2001? (Miercuri, 28 septembrie 2011, 19:25)

    sima [anonim]

    sau mai sigur si corect MAI 2011?
  • +1 (1 vot)    
    CONFUZIE ?? (Miercuri, 28 septembrie 2011, 21:45)

    florin lezau [anonim]

    Domnilor ! Faceti odata pentru totdeaund lumina in urmatoarea problema : HOTARATI-VA --care este Bd.Kiseleff si de unde pana unde, si care este Sos.Kiseleff -- de unde si pana unde. Mereu se face confuzie in diferite publicatii sau emisiuni TV - ba este vorba de Sos. ( cum este de cand exista) ba este vorba de Bd. ???????????????????????
  • +2 (2 voturi)    
    mai mult (Miercuri, 28 septembrie 2011, 23:33)

    florin [anonim]

    Doar trei? Pai datoria externa a Romaniei e de doar 96 de miliarde de Euro. Vrem mai multe pasaje, tuneluri, telegondole, ceasuri de milioane de euro si alte investitii inutile...ca doar avem de unde....
  • +2 (2 voturi)    
    Pasaj centura la Domnesti (Joi, 29 septembrie 2011, 6:26)

    Nicu [anonim]

    E bine ca se tot gandesc sa faca pasaje in nord iar la Prelungirea Ghencea la centura spre Domnesti vad ca de ani de zile nu spune nimeni nimic si e cel mai blocat loc de pe centura zi de zi.
  • +2 (2 voturi)    
    astia au innebunit! (Joi, 29 septembrie 2011, 8:35)

    codrutza [utilizator]

    Nu mai bine fac un singur tunel? pe sub tot Bucurestiul?
    Doar era CLAR ca, prin construirea pasajelor existente, nu se va intampla altceva decat sa se mute blocajele - dar este sarcu' Oprescu dator, a promis.... in loc sa faca accesibile strazile care ar prelua din trafic si in loc sa faca un transport in comun decent, ce sa sa faca si el? ii satisface pe zbonzori... ii da, gaia-matzu, cu "pasajele"... >:
    Apropo: "autostrada suspendata" va fi printre pasaje? sau pe sub ele? sau pe deasupra lor? sau la va intersecta? sau... >:)
  • 0 (0 voturi)    
    pas (Vineri, 30 septembrie 2011, 11:55)

    radu [anonim]

    degeaba te faci ca stii ca nu este bine si critici deciziile comisiei tehnice PMB, in timp ce cand treci pe acolo sa faci poze ,esti numai zambet si miere.
  • 0 (0 voturi)    
    FARA SPAGI SE POATE ?????? (Vineri, 12 aprilie 2013, 17:47)

    GOGU [anonim]

    Solutii:
    1. transport public GRATUIT si bani luati din alte taxe
    2. MODIFICARE trasee RATB (ex linia 368 e pe acelasi traseu de 40 de ani, 105 la fel pana la Piata Presei de 40 de ani...de atunci Bucurestiul s-a dezvoltat mult...) Traseu si frecventa autobuze LINIA 335 este un exemplu pozitiv... La 368 stai si 20 de minute...
    3. parcari pentru masini langa toate statiile de METROU GRATUIT
    4. nici un pasaj nu trebuie facut decat la iesirile din oras peste calea ferata ( de ex DOMNESTI= rusine de atatia ani se chinuie bietii oameni sa treaca de bariera...)
    5. CENTURA FACUTA TOATA pe 2 BENZI
    6. Taxa de CENTRU
    7. NICI O AUTOSTRADA SUSPENDATA ( si nici pasaj ca la Vacaresti ...PASAJ INUTIL facut doar pentru SPAGA)
    Acum de exemplu: daca vrei sa lasi masina la Statia Aviatorilor sa iei Metroul pana la Unirea, te costa parcarea 3 RON Metrou 4 Ron dus intors...total 7 RON ...pai mai bine mergi cu masina...
  • 0 (0 voturi)    
    Linia 41 (Vineri, 12 aprilie 2013, 17:55)

    Gigu [anonim]

    daca vrem sa mergem din baneasa in militari sau drumul taberei cu transportul in comun cum sa facem?
    la capatul tramvaiului 41 nu ai unde parca masina ca sa poti lua tramvaiul...
    la capatul din ghencea al lui 41 la fel, nici o posibilitate de a parca sa folosesti transportul in comun...
    la piata victoriei nu ai unde parca ca sa iei metroul.
    la romana nu ai unde parca
    la unirea la fel...la tineretului la fel
    deci ? cum sa folosim transportul in comun ??????
    si tot asa nimic gandit spre binele cetateanului ! totul pentru spagile lor pe tot felul de pasaje


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri