Luigi Snozzi, presedintele juriului la concursul de arhitectura pentru Piata Universitatii: "Pentru mine, majoritatea proiectelor au fost, daca nu slabe, oricum in afara adevaratei probleme urbane puse in discutie"

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 9 noiembrie 2011, 14:42 Economie | Imobiliar

Arhitectul Luigi Snozzi
Foto: Hotnews
Cat de bune au fost proiectele inscrise in concursul pentru amenajarea Pietei Universitatii? Ce aspect a contat cel mai mult in alegerea castigatorilor? Ar fi fost mai bine ca Primaria Capitalei sa fi organizat concursul pentru amenajarea Pietei Universitatii inainte de inceperea lucrarilor la parcarea subterana? Cum a influentat proiectul parcarii, deja facut, solutiile de amenajare ale locului? Raspunsurile la aceste intrebari le aflati de la presedintele juriului, arhitectul elvetian Luigi Snozzi.

  • Luigi Snozzi este unul dintre cei mai cunoscuti si respectati arhitecti elvetieni. De-a lungul timpului a predat la Facultatea de Arhitectura a Scolii Politehnice Federale din Zurich si Lausanne. Acum este profesor invitat la Academia de Arhitectura din Mendrisio si la Facultatea de Arhitectura din Sardinia.

Reporter: Cate proiecte au participat la concurs si ce parere aveti despre calitatea acestora?
Luigi Snozzi: Au fost aproximativ 50 de proiecte predate, si un numar de proiecte care nu au fost admise pentru ca au sosit prea tarziu.

Pentru mine, majoritatea proiectelor au fost, daca nu slabe, oricum in afara adevaratei probleme urbane puse in discutie; din cele 50 am reusit sa alegem doua, doua si jumatate, care raspundeau problemei acestui loc. Marea problema a concursului a fost ca cele mai multe proiecte nu au facut altceva decat sa amenajeze si sa decoreze o suprafata. Decoratia suprafetei nu reprezinta adevarata problema a spatiului public; spatiul public cere o reflectie mult mai profunda care, de fapt, da solutia concursului.



 
Marea problema a concursului a fost ca cele mai multe proiecte nu au facut altceva decat sa amenajeze si sa decoreze o suprafata
 
 
Luigi Snozzi
Reporter: Ce aspecte au contat in jurizarea proiectului? Care erau cele mai importante lucruri de care proiectantii trebuiau sa tina cont?
Luigi Snozzi: Cel mai important lucru l-a constituit lectura precisa a sitului, intelegerea locului interventiei. Pentru mine, aprecierea proiectelor s-a bazat in primul rand pe lectura precisa a acestui loc, si mai putin pe criteriile de evaluare date juriului; evident, ele au fost luate in considerare, dar ca elemente secundare.

Reporter: Ce parere aveti de faptul ca s-a organizat acest concurs dupa inceperea lucrarilor si ca proiectul parcarii a fost separat de amenajarea pietii?
Luigi Snozzi: Mi se pare ca acest lucru a constituit o mare dificultate pentru concurenti, pentru ca, atunci cand construim, subsolul constituie partea cea mai importanta a arhitecturii. Arhitectura incepe intotdeauna din subsol.

Arhitectii au fost pusi intr-o situatie foarte, foarte grea, aceea de a face proiectul plecand de la o baza intamplatoare, de a pleca de la un parking subteran si nu de la ceea ce se intampla la suprafata. Aceasta a fost dificultatea concursului.

Reporter: Daca am fi fost in Elvetia, cum s-ar fi organizat concursul pentru amenajarea celei mai importante piete din Capitala?
Luigi Snozzi: Cel mai bine ar fi fost sa se organizeze mai intai un concurs de idei, foarte general, iar apoi, dupa alegerea ideii, sa se defineasca o solutie, un proiect care va fi construit. De asemnenea, in concursurile din Elvetia aproape ca nu mai exista criterii de evaluare impuse de organizatorii concursului. Criteriile le fixeaza juriul. In Elvetia juriile sunt foarte serioase, exista intotdeauna o evaluare atenta a sitului, pentru a permite o judecata corecta.

Reporter: Daca ati fi fost desemnat sa faceti un proiect pentru amenajarea Pietei Universitatii, ce ati fi facut ca sa devina un spatiu public de calitate si totodata un reper pentru oras?
Luigi Snozzi: Daca as fi fost concurent, nu stiu daca as fi terminat concursul, pentru ca asta depindea de gasirea unei idei bune la momentul potrivit, si in acest caz nu era usor.

 
Cred ca problema traficului este aproape de nerezolvat in orasele actuale
 
 
Luigi Snozzi
Reporter: Considerati ca este bine ca municipalitatea, prin proiecte de infrastructura, sa incurajeze traficul in centrul orasului?  De fapt, considerati ca problema traficului poate fi rezolvata prin constructia de drumuri si pasaje?
Luigi Snozzi: Cred ca problema traficului este aproape de nerezolvat in orasele actuale. Orasul fara trafic nu este posibil, traficul este o componenta fundamentala, dar trebuie stapanit cat mai mult, pentru a nu deveni un element care perturba intregul oras. Evident, este o tema foarte dificila.

Reporter: Din experienta d-voastra ce solutii credeti ca ar fi potrivite pentru rezolvarea problemelor de trafic din Bucuresti?
Luigi Snozzi: E greu sa dau un raspuns, pentru ca nu cunosc suficient orasul. Nu am fost la Bucuresti decat de doua ori.
 
Reporter: Ce parere aveti despre constructiile noi din Bucuresti, despre imaginea orasului in general?
Luigi Snozzi: Pot sa spun ca Bucurestiul mi-a placut; il apreciez mult, are un caracter special. In ceea ce priveste noile cladiri, va marturisesc ca nu am vazut prea multe.
 
Reporter: Ati folosit de foarte multe ori sintagma “dezastrul produs de arhitectura si urbanismul de astazi", inclusiv in programul d-voastra de invatamant de la facultatea de arhitectura din Lausanne. Puteti detalia aceasta afirmatie?
Luigi Snozzi: Desi nu pot sa generalizez la intreaga Europa, se poate spune ca arhitectura de astazi nu evolueaza foarte bine. Suntem intr-o situatie destul de critica, pentru ca am pierdut capacitatea de a intelege orasul. Arhitectii importanti nu fac decat sa fuga de problematica urbana, se retrag in “gradina” lor si proiecteaza lucrurile cele mai greu de acceptat, inventeaza in fiecare zi ceva nou.

 
Arhitectura de astazi nu evolueaza foarte bine. Suntem intr-o situatie destul de critica, pentru ca am pierdut capacitatea de a intelege orasul
 
 
Luigi Snozzi
Si, facand asta, in loc sa creeze monumentele oraselor de astazi, accentueaza monotonia oraselor de astazi, pentru ca in orasul istoric cladirile - in special cele publice – aveau un raport foarte precis cu structura orasului. Structura era cea care indica unde se pune biserica, unde se pun celelalte cladiri etc. Astazi orasul nu mai are structura, adica si-a pierdut structura initiala; golul, care in vechiul oras constituia componenta principala a arhitecturii – strazile si pietele erau goluri, erau inima orasului, locurile unde se adunau oamenii –, nu mai exista ca atare.

Golul este doar un rest intre cladiri, fara nici un sens. In aceasta situatie, in care golul nu mai are sens, nu este posibil sa faci nici arhitectura, nici urbanism; asta e marea problema a orasului de astazi. Trebuie ca, prin arhitectura, arhitectii sa se ocupe mai mult de oras.

Reporter: Cum este tratata problema patrimoniului si a spatiilor verzi in Elvetia? In Bucuresti, in ultimii ani, s-a defrisat foarte mult si s-au demolat foarte multe constructii de patrimoniu.
Luigi Snozzi: In general, in Elvetia, suntem foarte atenti, chiar exagerat de protectionisti, cu aceste lucruri; se incearca sa se protejeze totul, ceea ce constituie de asemenea o problema. Aici, in mod evident, problemele sunt diferite, pentru ca nu vad o intentie serioasa de a pune lucrurile in ordine in ceea ce priveste situatia orasului. Probabil ca este si o chestiune de natura economica.

Reporter: Din ceea ce ati vazut, ce parere aveti despre calitatea spatiilor publice in Bucuresti?
Luigi Snozzi: Cred ca Bucurestiul are un potential extraordinar de spatii publice, care trebuie insa gestionat. Sunt multe spatii libere, relativ controlate, dar trebuie mai multa preocupare pentru ele. Cred ca aceste spatii constituie o mare sansa pentru Bucuresti.


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

6811 vizualizari

  • +2 (12 voturi)    
    Cu alte cuvinte (Miercuri, 9 noiembrie 2011, 15:24)

    Chiar Eu [utilizator]

    proiectul castigator a castigat el...dar cu nota 4 (din 10). Cat de castigator o fi un astfel de proiect?!
    • -1 (15 voturi)    
      Greşiţi (Miercuri, 9 noiembrie 2011, 15:58)

      paul-drv [utilizator] i-a raspuns lui Chiar Eu

      Răstălmăciţi vorbele lui Snozzi şi, mai ales, sunteţi răutăcios. L.S. a spus: "Pentru mine, majoritatea proiectelor au fost, daca nu slabe, oricum in afara adevaratei probleme urbane puse in discutie; din cele 50 am reusit sa alegem doua, doua si jumatate, care raspundeau problemei acestui loc. ". Cu alte cuvinte (observaţi că vă preiau expresia), măcar primele două proiecte au primit note de trecere din partea marelui Snozzi. Ştiţi ce cred eu? Proiectul dv., sau, eventual al prietenilor dv." se numără sigur printre cele (50-2) proiecte rejectate. "Cu alte cuvinte", a fost "in afara adevaratei probleme urbane puse in discutie"!
      • +5 (9 voturi)    
        Nu am avut niciun proiect... :)) (Miercuri, 9 noiembrie 2011, 17:54)

        Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui paul-drv

        nu e meseria mea. Am vazut numai rezultatul concursului: "o piata pina de bete", rezultat ce m-a impresionat foarte neplacut. Ideea era ca daca la un concurs nu reusesti sa aduni decat vreo doua proiecte cu nota de trecere si alea mediocre, mai bine reiei concursul pentru obtinerea unui proiect mai bun.
        • -4 (12 voturi)    
          Iar greşiţi! (Miercuri, 9 noiembrie 2011, 18:35)

          paul-drv [utilizator] i-a raspuns lui Chiar Eu

          Am primit exact răspunsul pe care îl aşteptam. Dacă declaraţi că "nu e meseria dv"., cum de daţi cu atâta uşurinţă verdicte? Eu mă abţin să emit judecăţi de valoare în domenii pentru care nu sunt pregătit. Observaţi, vă rog, că şi în intervenţia mea anterioară am făcut doar o deducţie logică, bazată pe un citat din interviu. În schimb, dv. afirmaţi cu tărie că proiectul câştigător este "mediocru", fără să aveţi alte argumente decât "impresia dv. neplăcută". Dacă aţi fi citiut raportul juriului de pe site-ul concursului aţi fi aflat, de pildă, că acest proiect "mediocru" a primit cu cel puţin 10 puncte.mai mult decât următoarele clasate. Fără să vorbesc despre aprecierile elogioase ale juriului condus de Luigi Snozzi!
          • +3 (9 voturi)    
            oare? (Miercuri, 9 noiembrie 2011, 19:23)

            mihaelal [utilizator] i-a raspuns lui paul-drv

            daca nu imi place proiectul pentru ca nu include suficient spatiu verde, ar trebui sa ma abtin sa imi spun parerea, pentru ca nu lucrez in domeniu?

            Am mari indoieli aspura modului dumneavoastra de argumentare in aceasta privinta.

            In afara de aroganta, ce altceva sa mai remarc in comentariul dumneavoastra?
            • -1 (5 voturi)    
              Aroganţă? Eu cred că a fost bun simţ! (Joi, 10 noiembrie 2011, 5:23)

              paul-drv [utilizator] i-a raspuns lui mihaelal

              Să ne lămurim: Una e să spui că nu-ţi place ceva şi alta e să dai calificative fără să ai competenţa necesară.
          • +1 (7 voturi)    
            Lasati prostie astea cu specilistii (Miercuri, 9 noiembrie 2011, 23:55)

            Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui paul-drv

            Nu trebuie sa fim toti arhitecti ca sa locuim intr-un oras si sa spunem daca ne place sau nu cum arata sau cum se amenajeaza orasul. Nu faci arhitectura pentru arhitecti. Faci arhitectura pentru marea masa. O lucrarea de arhitectura foarte buna trebuie sa fie apreciata de oameni din toate categoriile de la cei mai initiati pana la cei mai putin initiati. Un oas ca Florenta este apreciat de la cei mai mari arhitecti pana la ultimul analfabet. Frumusetea adevarata e universala.
            De maine incolo nu osa mai zic ca imi place o floare ca nu sunt botanist, sau o padure ca nu sunt biolog..si asa mai departe.
            Apoi nu inteleg ce raspuns asteptati daca intai m-ati acuzat ca as fi de fapt un participant la concurs?
            • 0 (4 voturi)    
              Ce am spus eu şi ce aţi înţeles dv.? (Joi, 10 noiembrie 2011, 5:15)

              paul-drv [utilizator] i-a raspuns lui Chiar Eu

              Aveţi voie, evident, să spuneţi că nu vă place ceva, dar în termeni decenţi şi fără să daţi verdicte. De pildă, puteţi să spuneţi "nu îmi place să citesc", dar nu aveţi voie să declaraţi în gura mare "toate cărţile sunt dăunătoare şi trebuie aruncate în foc". Cât despre participarea la concurs, m-am înşelat, scuze, dar prea puneţi pasiune în consemnări.
              • +2 (4 voturi)    
                Sincer nu inteleg ce comentati... (Joi, 10 noiembrie 2011, 14:48)

                Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui paul-drv

                am zis eu undeva ca nu imi plac concursurile de arhitectura in general... Eu m-am referit strict la concursul organizat pantru piata Universitatii si la rezultatul urat care a iesit.
                Inca ceva, daca tot sunteti asa de atasat de decenta si de a nu da verdicte, in primul post m-ati calificat din start (din decenta) ca "rautacios" si "răstălmăciţi vorbele lui Snozzi". I-ar apoi imaginatia v-a zburat frumos si ati scos-o ca: "Ştiţi ce cred eu? Proiectul dv., sau, eventual al prietenilor dv." se numără sigur printre cele (50-2) proiecte rejectate."
                Daca aveti principii fiti primul care le urmeaza.. lasa-ti lectiile gratuite pentru altii pentru mai tarziu.
                • -1 (3 voturi)    
                  Pace (Joi, 10 noiembrie 2011, 15:33)

                  paul-drv [utilizator] i-a raspuns lui Chiar Eu

                  Haideţi să facem pace într-o problemă care nu depinde de opinia mea şi nici de cea a dv. Totuşi, rămân la părerea iniţială că suntem răutăcioşi când dăm note fără să ni se ceară şi punem în gura unei personalităţi vorbe pe care nu le-a spus.
                  P.S. Vă sfătuiesc să vă verificaţi tastatura, căci pune liniuţele aiurea...
            • +2 (4 voturi)    
              breasla pervertita (Joi, 10 noiembrie 2011, 10:18)

              Ioana Munteanu [utilizator] i-a raspuns lui Chiar Eu

              Domnule, e greu sa scoti din capul arhitectilor mitul originalitatii. Breasla asta nu mai stie de multa vreme ce e frumosul. In nici un caz la noi. Elucubreaza si numesc asta 'experiment', 'inovatie', 'progres', mai stiu eu cum. Daca incerci sa le atragi atentia ca ceea ce fac este urit si absurd, ca nu are nici o logica, nici o coerenta, te trimit la origine, scurt pe doi: cica nu ai cultura in domeniu, nu stii ce revolutie a produs Le Corbusier etc. Bine, astia de la noi sint si cu totul mediocri. Se vede dupa timpeniile de blocuri de sticla cu care au impinzit orasul - fara stil, fara scaparare, fara nimic....
              Mai bine ar citi cu atentie toti ce spune omul asta de bun simt (la Snozzi ma refer). Are reperele fundamentale ale meseriei, are, cu adevarat, o viziune, asa batrin cum e - sau poate tocmai de aia...
              • -2 (4 voturi)    
                Vă mulţumim, Marx, Engels şi Lenin (Joi, 10 noiembrie 2011, 13:23)

                paul-drv [utilizator] i-a raspuns lui Ioana Munteanu

                Ne-aţi inoculat atât de bine "ura de clasă" şi "mânia proletară", încât acum le regăsim pretutindeni: între muncitori şi intelectuali, salariaţi şi pensionari, profesori şi elevi, angajaţi şi patroni şi, mai nou, între arhitecţi şi postaci...
            • -1 (1 vot)    
              boul lui dali (Duminică, 13 noiembrie 2011, 18:44)

              botanist [anonim] i-a raspuns lui Chiar Eu

              faptul ca iti place florenta nu te ridica la nivelul florentinilor, iar o comparatie intre marea masa de bucuresteni, inculti si marginali fata de ce inseamna cultura europeana, si cei care au facut florenta sa fie asa cum e azi nu are rost... pana una alta, nicaieri in lumea care conteaza arhitectura nu a fost facuta de marea masa, sau de unul si altul care are placeri in loc de pareri, sau de tarabosteshi ajunsi primari, ci de arhitecti. problema cu cei ca tine e ca nu vreti sa intelegeti un proiect decat prin prizma "ce imi place mie",... cam ca si boul lui dali :))))...
          • -1 (3 voturi)    
            Vă înţeleg frustrările... (Joi, 10 noiembrie 2011, 12:55)

            paul-drv [utilizator] i-a raspuns lui paul-drv

            ...dar nu înţeleg de ce îmi daţi voturi negative pentru nişte trimiteri oneste şi obiective la raportul juriului internaţional.
      • +5 (9 voturi)    
        dar proiectul E de nota 4 (Miercuri, 9 noiembrie 2011, 19:37)

        ? [anonim] i-a raspuns lui paul-drv

        si nu sunt arhitect, ci doar, temporar, locuitor al Bucurestiului. si cunosc si iubesc Bucurestiul de suficient timp pentru a putea avea o parere in aceasta chestiune.

        cred ca un cetatean obisnuit are dreptul la opinie. e complet aberant sa acuzati orice om care critica acele proiecte gaunoase ca a avut un proiect si nu i-a fost acceptat...
        si arhitectii de balta isi angajeaza postaci, mai nou???
        • -1 (3 voturi)    
          Motivaţia juriului internaţional (Joi, 10 noiembrie 2011, 11:52)

          paul-drv [utilizator] i-a raspuns lui ?

          Pe cine să cred: pe marii arhitecţi din juriu, sau pr dv. care daţi note, fără să vi le ceară nimeni?
          Citez din raportul juriului:
          "Solutia propune o piata unitara in centrul careia e proiectata o insula exclusiv pietonala, inconjurata de spatii care ofera posibilitatea circulatiei carosabile. Aceasta insula este delimitata de o serie de corpuri de iluminat, iar in interiorul acesteia sunt amplasate cele patru statui. Astfel, se da o importanta maxima statuilor, subliniind memoria locului. Juriul a remarcat faptul ca a fost singurul proiect prezent in concurs care, cu amenajari elegante, fara emfaza, ofera o amprenta clara a contemporaneitatii, nesubordonata volumetriei de ansamblu a sfarsitului de secol XIX. Juriul a remarcat forta ideii, simplitatea si economicitatea realizarii, care permit realizarea imediata, dar si posibilitatea unor adaptari ulterioare la necesitati care pot aparea in viitor. Iluminarea propusa este corespunzatoare, mobilierul urban este neostentativ, nu este opresiv prin numar si conceptie".
  • 0 (12 voturi)    
    k'asha-i romanu' (Miercuri, 9 noiembrie 2011, 16:02)

    Anonim [anonim]

    Ne-am mai facut o data de kakao! Sa se stie si in Elvetia in ce fel se organizeaza concursurile de arhitectura la noi. Si la ce nivel de profesionalism se prezinta lucrarile ! Mai ales ca e vorba de zona centrala a capitalei! E limpede de ce arata asa de bine orasele Romaniei!
    • +7 (15 voturi)    
      sa nu ne aruncam de pe bloc inca (Miercuri, 9 noiembrie 2011, 16:54)

      Vlad083 [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      a fost un concurs foarte greu, dar macar a fost. cu cat se vor face mai multe, organizatorii lor vor invata din greseli. nu va mai agitati asa ca toata rusinea asta e doar in capul vostru. oamenii sunt foarte relaxati in elvetia si luigi snozzi cu siguranta va mai fi invitat sa jurieze, si, cu siguranta va accepta. in rest, felicitari castigatorilor.
      • +1 (11 voturi)    
        Perfect adevărat! (Miercuri, 9 noiembrie 2011, 18:07)

        paul-drv [utilizator] i-a raspuns lui Vlad083

        ...şi-mi permit să citez cel mai frumos şi decent. răspuns la interviu: "Daca as fi fost concurent, nu stiu daca as fi terminat concursul, pentru ca asta depindea de gasirea unei idei bune la momentul potrivit, si in acest caz nu era usor.". Spre deosebire de el, care deşi este unul din marii arhitecţi ai lumii, recunoaşte dificultatea problemei, noi dăm verdicte ca să ne aflăm în treabă!
      • 0 (0 voturi)    
        si Lenin tot asa zicea, saracul... (Luni, 14 noiembrie 2011, 2:36)

        monica L [anonim] i-a raspuns lui Vlad083

        Organizatorii invata din fiecare concurs. Mai important ar fi ca tot mai multi arhitecti, in special cei tineri, sa invete cum sa abordeze un concurs international. Sa se deprinda sa predea la timp si sa lase "spaguitul" oficiantului postal pentru o stampila "buna" pe proiect. Apoi sa evite randarile glossy care nu fac decit sa ascunda carente de studiu si gindire superficiala. Asta indeamna si profesorul Snozzi: gindire urbanistica profunda, compozitie, rezolvarea functiunilor orasului. Poate ca in fata acestui experiment unic in Europa, numit Piata Universitatii, cei care croiesc invatamintul de arhitectura isi vor da peste degete pentru monstruozitatea de a fi separat arhitectura de urbanism. Iti asumi misiunile de proiectare dupa stampila din buzunar!!!
  • +15 (15 voturi)    
    Totusi e de remarcat (Miercuri, 9 noiembrie 2011, 16:30)

    Marius [anonim]

    Ca macar presedinte juriului a fost un om care se pricepe si integru. Mai rar asa ceva la noi in Romania. Nu stiu cine a mai fost in juriu, dar macar ai convingerea ca au fost alese cele mai bune proiecte ( chiar daca si ele slabute).
  • +16 (18 voturi)    
    o palma (Miercuri, 9 noiembrie 2011, 16:42)

    Denoro [utilizator]

    Declaratia din titlu este o palma directa data extrem de mandrilor si infumuratilor arhitecti romani. (nu toti sunt asa, dar cam majoritatea).
    Din pacate pentru ei, din cauza staturii profesionale si prestigiului acestui arhitect elevtian, este mai greu sa-l denigreze si sa afirme despre el ca nu intelege arhitectura. Ar cadea in ridicol, asa ca trebuie sa inghita galusca, dupa ce il injura in gand.
  • -2 (12 voturi)    
    genius loci (Miercuri, 9 noiembrie 2011, 16:56)

    tot eu [anonim]

    Nu contest valoarea juriului dar ma pot intreba cum a putut premia un proiect fara nici un fel de valoare in contextul urban dat? Nu reflecta si nu creeaza nimic, neaga spatiul inconjurator si creaza doar un culoar. Ne pierdem mintile european si uitam ca toti cei care au creat ceva valoros au privit in interiorul lor! Bafta noua, slugi preaplecate !
  • +7 (13 voturi)    
    idee nu proiect tehnic (Miercuri, 9 noiembrie 2011, 16:57)

    adi [anonim]

    Cel mai important din ce a spus d-l arhitect cred ca este:
    "Cel mai bine ar fi fost sa se organizeze mai intai un concurs de idei, foarte general, iar apoi, dupa alegerea ideii, sa se defineasca o solutie, un proiect care va fi construit."
    Este absurd sa organizezi un concurs si sa ceri un proiect tehnic. Ideea este gresita. Sistemul acesta de licitatii in arhitectura este gresit.
    La fel au facut si ptr Hanul Gabroveni. In felul acesta se ingradeste participarea si rezultatele spun totul.
    Insa OAR nu are asta pe ordinea de zi. De ce?
    Poate si ptr ca sefii de la OAR cu firmele lor mari nu au o problema in a participa la asemenea concursuri.
  • 0 (10 voturi)    
    nu sunt de specialitate si nu vreau sa dau cu paru (Miercuri, 9 noiembrie 2011, 16:57)

    Anonimus [anonim]

    Inteleg ca domnul Snozzi e o somitate. Inteleg foarte bine cum pune problema, ca proiectele depuse trebuiau sa dovedeasca lectura precisa a sitului. In situatia asta, ma intreb cum a putut aprecia dumnealui, ca presedinte al juriului, atingerea acestui deziderat daca nu a fost decat de doua ori la Bucuresti? Se poate ca raspunsul sa fie evident pentru cineva de specialitate, dar pentru mine nu e.
    • +3 (7 voturi)    
      Draga Anonimus, (Miercuri, 9 noiembrie 2011, 18:00)

      arhideco [anonim] i-a raspuns lui Anonimus

      ca urbanist, iti spun: a fost de-ajuns sa stea jumatate de ora in zona Universitatii, ca sa citeasca (sa lectureze, sa il citez) situl. Stand acolo, vezi fluxurile, punctele de perspectiva si mai ales "simti" locul. Uitam ca urbanismul nu este arhitectura cladirilor ci ceva mult mai complex.
      • +7 (9 voturi)    
        multumesc (Miercuri, 9 noiembrie 2011, 18:43)

        Anonimus [anonim] i-a raspuns lui arhideco

        multumesc pentru explicatie. Daca "citirea" se poate produce asa usor (pentru cineva cu simturi potrivite pentru asa ceva), cu atat mai trist e ca au fost atatea proiecte proaste, care au ratat tocmai la acest capitol.
      • +5 (9 voturi)    
        exact: urbanismul ar trebui sa respecte oamenii (Miercuri, 9 noiembrie 2011, 19:50)

        alike [utilizator] i-a raspuns lui arhideco

        or proiectele acelea prezinta un spatiu aseptic si deloc user-friendly. personal, nu-mi pot imagina poezia strabaterii acestei piete la cele 35-40 de grade estivale bucurestene fara un strop de umbra - pentru ca toti copacii au fost exilati pe marginea pietii.
        daca asta e tot ce au reusit sa produca "urbanistii" dupa ce au "simtit" locul, atunci sensibilitatea lor este echivalenta cu cea a unei cizme. performanta - idem.
        • +6 (6 voturi)    
          Era si parcarea (Miercuri, 9 noiembrie 2011, 21:23)

          omega [anonim] i-a raspuns lui alike

          In principiu nu prea ai cum sa plantezi pomi deasupra unei parcari subterane....din motive lesne de inteles.
          In rest, inca ma uit pe proiecte dar da, mari solutii inca nu vad. Pacat!
          • 0 (0 voturi)    
            arbori peste parcare (Vineri, 11 noiembrie 2011, 20:06)

            simbolic [anonim] i-a raspuns lui omega

            Imi pare rau ca va contrazic - poti sa plantezi arbori in containere si a fost data incarcarea maxima pe placa care ar fi permis oriunde amplasarea unor arbori de talie mica care sa faca microclimatul acceptabil in timpul verii.
  • +7 (11 voturi)    
    Imi place de D-l Snozzi ca nu-i extremist. (Miercuri, 9 noiembrie 2011, 17:23)

    mircea [anonim]

    Spre deosebire de multi comentatori,raspunsurile d-lui Snizzi sunt un exemplu de echilibru si bun simt.Nu acuzi,nu darami,nu interzici.Toti au dreptate si lucrurile trebuie facute ,incat sa poata multumi pe toata lumea.In mod normal ,o asemenea ideia ,insemna ca nu vei multumi pe nimeni si este si corect.Daca vei multumi numai pe unii(sa zicem ecologistii) vei reusi sa-ti faci o tabara de adversari redutabili.Daca nu multumesti pe nimeni te vor lasa in pace.De fapt de aceia si ajungi o somitate.Cand ai propriile idei si nu ti le schimbi dupa cum vor unii sau altii.
  • +9 (9 voturi)    
    juriu de afara necorupt (Miercuri, 9 noiembrie 2011, 17:33)

    astoria [anonim]

    Cum de s-a ajuns sa fie invitat sa jurizeze? Cum s-ar putea sa ajungem sa fie obligatoriu sa aduci pe cineva din afara? Pentru ca la noi, chiar daca e concurs, castiga cine trebuie. Dupa mine, e una din bolile cele mai grave ale Romaniei.
    • -2 (4 voturi)    
      arhibucataria-urbana (Miercuri, 9 noiembrie 2011, 23:10)

      jean du canal [anonim] i-a raspuns lui astoria

      ....tocanita cu mamaliguta ca si arhitectura romaneasca ..poate devenii arta..dupa doua sticle de votka..,in rest e vorba de geometrie descriptiva in 3D si foame de bani.Ca si drumarii.., arhitectii daca n-ar fi destul de tampiti ..ar fi poeti!
      • 0 (0 voturi)    
        off, greu cu gramatica... (Luni, 14 noiembrie 2011, 2:43)

        monica L [anonim] i-a raspuns lui jean du canal

        ..iar mata, daca ai scrie corect gramatical in limba, presupun, materna, ai putea trece de la comentariul gastronomic la cel arhitectural. Asa, nici la auditarea gunoierilor nu prea merge...
  • -1 (3 voturi)    
    Si totusi ... (Joi, 10 noiembrie 2011, 15:27)

    mm [anonim]

    Am dubii ca acest domn respectabil, dupa cum il arata si fotografia, la cei 79 de ani ai sai, poate sa gandeasca la viitorul Bucurestiului. In rest, tot respectul pentru cuburile proiectate.
  • +1 (1 vot)    
    na ca avem si concursuri! (Vineri, 11 noiembrie 2011, 5:13)

    David [anonim]

    Din primul proiect nu se poate intelege mare scofala deoarece randarile sunt foarte minimaliste si cred ca s-a pus mare accent pe text (explicatie). Textul nu il pot citi deoarece este prea mic (pe Arhiforum).

    Personal as fi preferat proiectul de pe locul 2 sau 3.

    Vreau sa atrag atentia ca aici este vorba de o PIATA PUBLICA si nu de un PARC. Nu se pot planta copaci in centrul amenajarii deoarece: 1. dedesubt este o parcare deci placa de beton; 2. avand in vedere configuratia spatiului (cele doua cladiri "pe rotund" si fatada Universitatii) este nevoie de un spatiu deschis.

    Incercati sa va imaginati piete publice din Italia (ca sa fim clasici) care in loc sa fie deschise au un codru in mijloc: Pta. San Pietro din Roma, Pta. San Marco din Venetia, astfel incat sa fii complet dezorientat si sa nu vezi nimic din cladirile de pe margine.

    Iata un exemplu tot atat de "defrisat" dar infinit mai scump si mai fin in Innsbruck (Austria):
    http://www.dezeen.com/2011/06/02/landhausplatz-by-laac-architekten-and-stiefel-kramer-architecture/
    • 0 (0 voturi)    
      valoare (Vineri, 11 noiembrie 2011, 20:14)

      copilul [anonim] i-a raspuns lui David

      daca tot mentionezi un proiect bun hai sa dam si unul care are un elemnt preluat in cel castigator si desi nu-s fan al Marthei Schwartz acolo sta bine -
      http://www.dezeen.com/2008/09/05/grand-canal-square-by-martha-schwartz-partners/
      Si aici ceva care sa va faca sa apreciati munca dlui Snozzi in arhitectura, ceea ce nu-i totuna cu urbanismul si peisagistica:
      http://formandwords.com/2011/02/04/luigi-snozzi%E2%80%99s-%E2%80%9Cresistance%E2%80%9D-at-monte-carasso/
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Sâmbătă, 12 noiembrie 2011, 8:12)

        David [anonim] i-a raspuns lui copilul

        Lasand randarile si conceptele la o parte sunt curios cum o sa iasa in final proiectul de la Universitate. Sper sa nu se zgarceasca municipalitatea la materiale, haha.
  • 0 (0 voturi)    
    idei (Vineri, 11 noiembrie 2011, 19:36)

    tery [anonim]

    ideea obsedanta si insinuarea ca parcarea inceputa nu mai lasa posibilitatea unei rezolvari decente , este de reporter de mahala care cauta sa instige in loc sa puna problema profesional , pacat ca te bagi in lumea care nu o intelegi


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri