
Foto: Schita pentru una din intrarile din Bucuresti
In urmatorii 25 de ani, metroul va fi extins in zonele cele mai aglomerate ale Capitalei, masinile parcate pe trotuar si pe marginea bulevardelor vor fi mutate in parcaje supraetajate, ridicate intre blocuri. Vor fi amenajate inca trei parcuri - in Ferentari, zona Vacaresti si Lacul Morii - Calea Victoriei si alte cateva strazi din centrul orasului vor deveni pietonale, iar cladirile monument istoric nu vor mai fi lasate in paragina sa se degradeze, ci vor fi puse in valoare. De asemenea, Bucurestiul va fi conectat de orasele importante ale tarii prin trenuri de mare viteza si autostrazi. Vom putea ajunge in cateva minute de la Gara de Nord la aeroportul Otopeni, iar pe raurile din vecinatatea orasului se vor amenaja porturi care sa le puna in valoare.
Nu este este un scenariu SF, ci viziunea urbanistilor care elaboreaza strategia pentru Bucuresti pentru urmatorii 25 de ani si propun proiectele care trebuie realizate pentru ca aceasta viziune sa devina realitate.
Specialistii de la Universitatea de Arhitectura si Urbanism "Ion Mincu" au prezentat, miercuri, in cadrul Comisiei tehnice de Urbanism si Amenajarea Teritoriului, Conceptul strategic 2035 (strategia pentru orasul Bucuresti pentru urmatorii 25 de ani), respectiv politicile, programele si proiectele care o materializeaza. Dupa dezbaterea publica, daca municipalitatea si Consiliul General si-o vor insusi, strategia va sta la baza elaborarii noului Plan Urbanistic General, care reprezinta legea de construire a orasului.
HotNews.ro va prezinta cele importante politici, programe si proiecte propuse Conceptul strategic 2035:
Infrastructura
- conectarea Capitalei la culoarele paneuropene prin cresterea calitatii si capacitatii infrastructurii existente, dar mai ales prin dezvoltarea de noi legaturi feroviare si rutiere de mare viteza;
- valorificarea cursurilor de apa din apropierea Bucurestiului (Arges, Sabar, Dunare) prin construirea de porturi si racordarea Bucurestiului la acestea;
- realizarea unei noi gari internationale. Deocamdata s-a discutat amplasarea acesteia in zonele Razoare si Calea 13 septembrie, dar nu s-a luat o decizie;
- extinderea liniilor de metrou si a transportului public de mare capacitate in zonele dense de locuire si principalele zone economice; Momentan au inceput lucrarile la linia de metrou Universitate-Drumul Taberei si Universitate Pantelimon. Metrorex doreste si o linie care sa lege centrul orasului de capatul Soselei Colentina. Proiectul ar putea fi realizat in parteneriat public-privat;
- realizarea unei conexiuni rapide intre aeroportul Otopeni, Gara de Nord, noua gara internationala si aeroportul din sudul orasului;
- crearea de statii intermodale, care sa permita calatorilor un transfer civilizat, rapid si confortabil intre mijloacele de transport. In prezent avem in Bucuresti statii intermodale la Crangasi (metroul este conectat cu tramvaiul), Gara de Nord (trenul este conectat cu metroul si autobuzul). Anul acesta urmeaza sa fie data in folosinta si statia intermodala de la Pasajul Basarab;
- extinderea- realizarea unui sistem inteligent de parcari publice subterane si de suprafata, gestionate informatizat, care sa descurajeze prin tarife accesul in diverse zone;
- realizarea unui inel median de circulatie intre soseaua de centura a Bucurestiului si inelul principal de circulatie;
- realizarea a doua legaturi noi intre cartierul Drumul Taberei si Centura Bucurestiului prin prelungirea bd Timisoara si Soseaua Prelungirea Ghencea pana la linia de centura;
- favorizarea transportului pietonal in zona centrala in defavoarea transportului cu automobilul. Se propune pietonalizarea Caii Victoriei si reducerea traficului auto pe: bd Regina Maria, str. Antim, Mitropolie, 11 Iunie, Bd. Marasesti, Filaret.
- realizarea de parcari park&ride pentru ca cetatenii sa vina cu masina personala pana la capetele mijloacelor de transport dupa care sa le foloseasca pe acestea pentru a ajunge in centrul orasului. Astfel se va reduce traficul in zona centrala. Sunt propuse zonele: Aviatorilor, Piata Victoriei, Piata Sudului, Obor, Gara de Nord, Eroilor, Tineretului, Razoare, Dristor, Depoul IMGB, Jilava, Baneasa, Industriilor, Republica, etc.
- realizarea unor parcari de resedinta supraetajate in zonele cu densitate ridicata, pentru decongestionarea trotuarelor si a bulevardelor si recuperarea spatiilor publice.
Dezvoltare urbana
- dezvoltarea integrata (tinad cont de toate aspectele: economic, social, urbanistic, trafic etc) a centrului orasului. Regenerarea Pietei Revolutiei.
- dezvoltarea integrata a axei Buzesti-Berzei-Uranus;
- pietonalizarea unor strazi din centrul orasului si schimbarea raportului pieton-automobil;
- reconversia zonelor industriale;
- realizarea unui program de contopire a parcelelor mici, cu forme neregulate, in zonele cu astfel de probleme si reparcelarea lor, intr-o forma pe care se poate construi decent;
Mediu
- decontaminarea terenurilor din fostele zone industriale;
- ecologizarea gropii de gunoi de la Glina si construirea unor depozite de deseuri ecologice;
- finalizarea statiei de epurare de la Glina (in prezent statia epureaza doar jumatate din apele uzate ale orasului);
- implementarea unor politici privind reducerea consumului energetic pentru incalzire si functionare in cladiri;
- realizarea unui parc in zona Vacaresti;
- inverzirea Dambovitei;
- crearea unei zone de recreere in jurul Lacului Morii;
- realizarea unui parc sportiv in zona Ferentari Sud;
- realizarea unor politici privind ameliorarea calitatii spatiilor verzi din oras;
- realizarea unor politici pentru realizarea unor parteneriate cu proprietarii de imobile pentru crearea de noi spatii verzi;
Patrimoniu
- realizarea unor politici de protejare, interventii si punere in valoare a monumentelor istorice prin:
1. realizarea unui program de conservare minimala a monumentelor neutilizate sau abandonate;
2. inventarierea si protejarea monumentelor industriale (Moara lui Asan);
3. actualizarea Listei monumentelor istorice;
4. realizarea unui program de stabilire a protectiei si regulilor de interventie in zonele protejate;
Economie
- configurarea unei zone centrale de afaceri in zona Casa Poporului si de-a lungul bd. Unirii;
- valorificarea unor terenuri din zonele cheie ale orasului care si-au pierdut din importanta datorita nefolosirii corespunzatoare;
Social
- realizarea unui program de modernizare si utilare a institutiilor de invatamant din localitatile cu potential de a deveni centre teritoriale de dezvoltare: Voluntari, Magurele, Mihailesti, Buftea, Bolintin Vale, Racari, Titu, Fierbinti targ, Fundulea, Budesti, Urziceni, Oltenita si Giurgiu.
- realizarea unui program pentru construirea de locuinte sociale in grupari mici, in zone diferite din oras, favorizand mixitatea sociala;
- realizarea unui program pentru construirea de locuinte accesibile economic pentru tinere cupluri de profesionisti, la inceput de cariera;
- realizarea unui program de innoire a instalatiilor la blocuri vechi;
Dezbatere publica
Deoarece strategia pentru Bucuresti pe urmatorii 25 de ani ne priveste pe fiecare dintre noi, influentandu-ne viata in mod direct, HotNews.ro te provoaca sa-ti spui parerea! Care dintre aceste proiecte le considerati prioritare pentru Bucuresti? Ce ati face pentru ca orasul si cartierul in care locuiti sa devina mai bun? Ce solutii credeti ca ar fi viabile pentru reducerea poluarii si imbunatatirea conditiilor de trafic? In ce zone considerati vital sa fie extins metroul? Raspunsurile voastre vor fi trimise specialistilor care elaboreaza strategia si ii vor ajuta sa inteleaga mai bine nevoile locuitorilor acestui oras si prioritatile lor in cheltuirea banului public.
Citez:
"- realizarea unui program pentru construirea de locuinte sociale in grupari mici, in zone diferite din oras, favorizand mixitatea sociala;"
Vor sa ne aduca vecini toti cocalarii care isi arunca gunoiul direct pe geam si nu platesc nici macar 1 leu la intretinere fix in mijlocul oamenilor civilizati...
Adica noi fugim de ei si ei ii aduc la noi cu viziuni d-astea create stand pe wc...
Sa mergeti de faceti locuinte d-astea fix in curtea Casei Poporului!
Altfel spus, daca ai bani de civilizatie, poti locui civilizat. Daca nu, ghinion!
nu vad nimic de soseaua de centura.
acolo, pana la largire, e nevoie de pasaje peste calea ferata, la soseau oltenitei, domnesti, etc. acolo se formeaza dopuri si se consuma carburanti de pomana. e legea junglei, acolo. macar semafoare de-ar fi fost.
poluare, costuri...
"realizarea unei noi gari internationale ...in zonele Razoare si Calea 13 septembrie"
*
Desi "nu s-a luat nici o decizie" cetatenii
cu spirit civic au inceput sa faca investitii majore
in zona.
De pilda pe locul vechiului Restaurant Fulgerul Auriu (..."Razoare"....orice ttaximetrist iti va spune povestea locatiei...)
un domn.... sa-l poreclim Rooster.... a construit
ditamai buidingul de birouri fix acum
cand alte cladiri similare stau neocupate.
*
Neocupata va fi o vreme si noua constructie care are dezavantajul ca este "peste mana"...la ea se ajunge greu....iar acum traficul e sufocat
si de constructorii unei statii de metrou (din alea "intermodale"...ca sa se imbogateasca si
limba romana , nu numai Nutzy).
*
Daca peste cativa ani se va lua totusi o decizie
iar Noul Golden se va gasi exact langa Gara Internationala...io zic ca patriotismul anticipativ al investitorului va fi rasplatit din plin.
*
Alti patrioti ar putea fi cei pe terenurile carora
vor trece liniile de cale ferata spre Gara Internationala.
Chiar ma miram de ce oare anumiti cetateni au cam demolat tot ce insemna constructie si pe partea dreapta si pe partea stanga a Caii numte Trafic Greu" intre Razoare si 13 Septembrie?
*
Cel de pe dreapta si-a lichidat astfel
capacitati de productie de granit si
marmura importante
Asta inseamna o pierdere mare , dar ce nu face patriotul cand tara i-o cere ?
Asa au fost construite si Parisul, Viena sau Londra.
Drept ar fi totusi ca omul sa primeasca niscai despagubiri.
*
Nu stiu cine e proprietarul
cladirilor demolate pe partea stanga.
Pentru acelea oare cine va primi despagubiri ?
Tot cel care le incaseaza
pentru partea dreapta ?
Sau altul ?
Om trai si om videanu.
*
PS. In chestia cu cainii vagabonzi mai exista o sperantza: ingineria genetica . Stiati ca animalul ierbivor numit LAMA este unicul care nu smulge ci reteaza / tunde iarba ? La cate spatii verzi vom avea... haitele de caini cu ADN de lamă vor fi chiar utile.
2. Zona de case din centrul orasului (Dacia-Mosilor, Traian, etc.) care reprezinta o mostenire de o mare frumusete a orasului, extrem de subestimata, sa fie conservata si tratata ca zona de promenada si relaxare restaurante, terase, trasee de role, biciclete, de ce nu? - plimbari cu trasura). Evident, trebuie sa se aplice un stil de a construi conform pct. 1.
3. Fiecare noua cladire sa fie dotata cu suficiente locuri de parcare, potrivit destinatiei sale.
4. Sa se insiste asupra parcarilor subterane, inclusiv in zonele rezidentiale, pentru ca e vorba de un oras aglomerat (care se va aglomera in continuare), iar noi avem de recuperat un retard in multe domenii (inclusiv scoli, spitale, magazine si PARCURI), iar pentru aceasta e nevoie de spatii.
5. Zonele de spatii verzi sunt mai importante pentru bunastarea locuitorilor (chiar daca nu vrem sa stim acest lucru) decat mersul cu masina. Daca mai adaugam ca nr. de parcari in raport cu necesarul este mult mai mic, ca raport, decat suprafata de spatii verzi pe cap de locuitor (chiar daca ar fi egale, ca importanta), cred ca accentul trebuie sa se puna pe SPATII VERZI, nu pe parcari. Evident ca este nevoie de toate, dar este o chestiune de prioritati.
6. Sa nu se mai construiasca mari dezvoltari comerciale in interiorul orasului.
7. Sa se curete stalpii de orice cablu care nu este necesar transportului in comun (iar acestea trebuie redesenate, acolo unde se produc aglomerari). Nu te poti uita in sus, in Bucuresti.
Nu ne putem apuca acum sa construim intr-un stil de acum 100, 200 sau 500 de ani pentru ca o sa ne iasa un kitsch.
Mergeti in Berlin sau Londra sa vedeti cum cladirile distruse in razboi au fost inlocuite cu cladiri moderne indraznete (da, multe cu sticla), care totusi se potrivesc cu cele vechi ramase in picioare si se integreaza bine in peisaj.
Si oricum eu sper ca Bucurestiul sa nu o ia pe urma Londrei... am fost uimit de mizeria care era pe tortuare.
Mult mai mult mi-a placut Viena... ala da e oras care poate fi luat de model.
Londra e curata, nu vezi o hartie aruncata pe strada. Inclusiv in zonele cu atractii turistice, in permanenta sunt angajati ai firmelor de salubritate care curata mizeria facuta de romanu/bulgaru/rusu etc
Te indemn sa arunci o hartie pe strada in Londra cu prima ocazie pe care o ai, sa-mi spui daca amenda de 50 de lire ti se pare rezonabila. Si amenda pe care ai sa o iei cu o probabilitate de 99,9% .. nu ca la noi, unde avem legi dar nu le aplica nimeni.
http://blog.euromonitor.com/2007/10/top-150-city-destinations-london-leads-the-way.html
Viena nu poate fi luata ca model de Bucuresti. Ei au mostenit un oras omogen cu un numar mare de cladiri vechi valoroase. Tot ce a fost nevoie sa faca a fost sa pastreze stilul. Ce vezi acolo e rezultatul traditiei.
Bucurestiul chiar si in vremurile lui bune era eclectic, nu avea un stil unitar.
sa facem Bucurestiul asa cum era pe vremea lui Vlad Tepes, plin de casute cu gardulet, si parcuri peste tot. ce ne trebuie noua Londra cand avem Rosiorii de Vede, Mioveni, Fetesti, Caracal, Oltenita (numai in sud) niste adevarate metropole care risca sa fie uratite de STICLA.
propun sa se interzica ferestrele si pana si sticlele de bere sa se faca din lemn. in felul acesta sticla-material nu ne va mai urati vietile.
plus ca trebuie sa fim toti la fel. tot asa cum vom da lege sa arate la fel toate cladirile sa dam lege ca toti oamenii sa se imbrace la fel si sa aiba aceleasi masini. ce atatea culori si stiluri de haine, ce atata diferenta? noi vrem sa fie totul la fel. nu ne trebuie nimic nou! vrem tot ce e vechi. EUROPA, DONEAZA-NE CIURUCURILE TALE!!!
Ex: in locul unor fabrici demolate (Electroaparataj, Timpuri Noi, Electrotehnica, Vulcan, Electroprecizia-in spate la Primaria sect1 ) sa fie parcuri si nu mall, birouri, blocuri - locul lor este la periferie.
Sa se refaca padurea din jurul Bucurestiului si sa nu se mai defriseze padurea Baneasa.
In al doilea rand, nu vad de ce nu s-ar putea construi 'ca acum 100 de ani', 200 de ani, 2000 de ani sau oricum altcumva vrem? Cine ne poate opri. In ceea ce ma priveste, 'ca acum 100 de ani' inseamna de 10 ori mai frumos decat 'ca acum'. Iar scopul estetic al unei cladiri asta e. Iar un oras trebuie sa aiba umanism, caldura si atractie estetica, nu sa reprezinte un eseu sec si fara valoare, care nu poate fi inteles fara explicatii savante si goale.
In al treilea rand, avand in vedere ca toate cladirile pe care le apreciem in Bucuresti si zona centrala, in ansamblul ei, au fost construite, in medie, chiar acum 100 de ani, nu numai ca nu ar fi kitsch sa se construiasca pe aceasta directie (chiar stilizata sau ca sursa de inspiratie), dar ar fi de prost gust sa se construiasca altfel (mai ales in sticla).
Si sticla iti permite sa abordezi multe stiluri. De exemplu, Palatul CEC are cupola de sticla.
> "In al doilea rand, nu vad de ce nu s-ar putea construi 'ca acum 100 de ani', 200 de ani, 2000 de ani sau oricum altcumva vrem?"
Daca vrem, evident ca putem imita stiluri vechi. Putem sa facem si copii dupa cladiri celebre. Dar in comparatie cu originalul nu vor avea valoare artistica, vor ramane simple imitatii.
> "In al treilea rand, avand in vedere ca toate cladirile pe care le apreciem in Bucuresti si zona centrala, in ansamblul ei, au fost construite, in medie, chiar acum 100 de ani, nu numai ca nu ar fi kitsch sa se construiasca pe aceasta directie (chiar stilizata sau ca sursa de inspiratie), dar ar fi de prost gust sa se construiasca altfel (mai ales in sticla). "
Marea problema e ca nu exista o directie, un stil arhitectonic de care sa ne tinem in Bucuresti. Acolo unde au supravietuit cladiri vechi, sunt de multe ori alaturate stiluri foarte diferite si chiar cladiri de inaltimi diferite. Intr-un fel, chiar asta e farmecul orasului nostru.
si sa construim adevarate monumente arhitectonice ca in antichitate. adica sa le copiem pe alea. fratilor, nu mai inventati nimic. nu ne trebuie. noi vrem toti sa ne imbracam ca bunicul si bunica, sa locuim in aceleasi case.
blocurile sa aiba toate coloane si arcade si sa arate ca templele grecesti, asa furmos puse unul peste altul. si sa le facem din marmura sau chirpici ca betonul e naspa. la fel si metalul. si fara sticla, da? sa folosim baisicile de porc! inapoi in pom!, inapoi in pestera! nu ne trebuie ziua de maine, vrem sa traim in trecut!!!
In ceea ce priveste potrivirea sticlei cu cladirile vechi, este posibil sa fiti printre putinii care o vad.
9. Recrearea gradinii zoologice, pe un amplasament potrivit.
10. Punerea accentului de dezvoltare pe zona de sud, pentru o evolutie coerenta, unitara.
11. Rezolvarea problemei cainilor comunitari prin amendarea celor care ii arunca. Uciderea lor nu rezolva nimic. In absenta abandonurilor, problema cainilor s-ar fi rezolvat, pana acum, pe cale naturala. Cu abandonuri, nu se va rezolva niciodata.
12. Parcari exterioare, care sa gazduiasca masinile celor care nu vor avea spatii de parcare in oras, cu acces facil. Oamenii care nu vor avea parcari in oras - marea majoritate a celor care acum 'au' (e inevitabil, tinand cont de capacitatea auto a unui oras, in comparatie cu nr. de locuitori) isi vor putea lasa masinile in afara orasului si le vor folosi pentru deplasari extraurbane.
13. Ingustarea benzilor de circulatie (cu exceptia celor pentru autobuze), acolo unde se poate, in scopul de a crea locuri de parcare de-a lungul bulevardelor, pastrand numarul de benzi. Desenate pentru o viteza maxima de 60 km/ora, ceasta va contribui si la respectarea vitezei legale si reducerea accidentelor. Momentan, avem, pe anumite portiuni, benzi cu latime de drum national, inutila si risipitoare de spatiu.
14. Internet radio in zonele pietonale si de divertisment.
15. Incetarea construirii in piatete si piete si construirea de mai multe, pentru decongestionarea peisajului urban.
16. Demolarea constructiilor care nu respecta (cu adevarat) PUG si PUZ.
17. Interzicerea convertirii spatiilor versi in parcari. Numai la mine in zona, sunt ha intregi, astupate de asfalt. Pastrarea suprafetelor, la refacerea zonelor verzi. Aleile, pietrisurile si dalele pot arata bine, dar scopul si necesitatea este verdeata.
18. Crearea de saptii verzi pe terasele cladirilor.
20. Conceperea liniilor de metrou, la fel ca in Paris: din orice punct al orasului sa se poate ajunge oriunde cu cel mult o schimbare. Pentru aceasta este nevoie sa se construiasca potrivit unui plan integrat.
21. Amplasarea de statui, monumente si marcarea tuturor punctelor istorice si notabile ale orasului. Aceasta va contibui la crearea unei identitati urbane si nationale pentru locuitorii orasului. Exemplul Dublinului este excelent, in aceasta privinta.
22. Crearea unui spatiu de agrement pietonal-nautic, pe Dambovita, pentru o noua dimensiune a petrecerii timpului liber in oras. Munchenul, Viena si Parisul dau exemple bune in acest sens. Un amplasament posibil ar fi locul viitoare Biblioteci Nationale sau zona Izvor-Eroilor.
Acestea, ca detalieri sau completari ale celor deja propuse, cu care sunt, absolut toate, de acord. Sa le vedem si intamplate.
Nu adaug aici lucrurile evidente sau ceea ce s-a inceput deja sa re rezolve (gen mai multe pietonale - un element extrem de important, piste de biciclete, statia de epurare, etc.)
Despre extinderea ghethourilor nimic?
In ultimii ani sunt foarte multi care merg cu bicicleta in Bucuresti insa iti asumi riscuri sa faci asta acum. Mergi printre masini ca sa ai totusi un timp bun de parcurgere a drumului, te alearga cainii, nu stii daca ai unde sa o lasi.
Asta o sa ajute si traficul si poluarea si sa nu mai spunem ca poate or sa fie mai putini oameni cu probleme de greutate daca or sa faca sport zilnic in drum spre servici :).
-prelungirea Bld Timisoara pana in centura - se poate face repede, e camp deschis, probabil cateva procese de expropiere si intr-un an ai facut-o
-parcari la intrarea in oras, se ia autogara Pacii, se beoneaza si se pun bariere, se instituie un abonamnet decent zilnic de genul 10 ron si lunar de genul 100 ron si gata.Metroul e vis a vis.
-se face soseaua Sinei, e paralela cu Maniu, e libera de constructii si se asfalteaza.In felul asta mai crea o alternativa la omorul calificat de pe Iuliu Maniu
-se face o pasarela peste centura in zona Domnesti, daca au reusit romanii sa faca un pod peste Dunare acum 2000 de ani putem face si noi o pasarela peste centura.E drept ca Domnesti nu e Pipera dar miile de masini care stau la coada pe centura a cui sint ? Ai nostri.
Eu zic sa incepem cu ceva pe termen scurt, ca pe termen lung e vorbarie multa si realizari nexam.
e cool: extraterestrii muncind de zor cu tot felul de mega-scule galactice urmariti cu interes sporit de pe margine de catre bucuresteni veseli cu sticle de bere in maini.
poate au sa faca si pariuri: "intermodala" cu "parcarile" - cota de 3 la 1, da' numa' daca trece de barajul cu "zonele verzi".
Apropo, ceasurile aurite unde isi au locul in toata schema asta?
Nu am gasit acolo aceste propuneri, pare sa nu fie actualizat, dar am gasit o gramada de informatii dintr-o faza anterioara. Cred ca merita urmarit.
Dupa ce ca studiul acesta e GRATIS lumea se mai si plange ca, vezi Doamne, nu e realist. Macar unii cauta solutii in timp ce voi va plangeti si nu faceti NIMIC.
Observ in schimb ca bucuresteanul de internet are 2 obsesii: parcuri si cladiri vechi. Nu este nimic rau in asta ca principiu dar pana la a construi cladiri "false" e cale lunga. Radeti de chinezi ca au copiat Parisul, Londra, Venetia sau sate austriece si ziceti ca sunt inculti dar vreti sa copiati in centrul Bucurestiului cladiri de 100 de ani. Pai copiati, fratilor, Ateneul de 1000 de ori si o sa navaleasca turistii sa vada cladiri vechi dar noi, clasice dar moderne, sa vada si ei cum romanii isi doresc sa se intoarca in pestera.
Orasul asta mai si evolueaza, nu doar incremeneste in timp.
Probabil lumea nu a inteles ce e "dezbatere publica". Nu inseamna sa vii sa injuri ci sa iti aduci aportul pentru ca la sfarsit sa se vada daca studiul oglindeste nevoile locuitorilor. Si, apropo, bugetul Bucurestiului este LOCAL si este diferit de bugetul Min. Transporturilor alocat autostrazilor.
este ne neimaginat cum pe o suparafata asa mare...f aproape de centrul bucurestiului nu se contruieste/amenajeaza nimic.....
pai avem nevoie de parcuri, de verdeata si lasam terenuri pustii in centrul Bucurestiului.....? ar trebui amenajat cat mai curand ceva acolo pt ca sta de f mult timp degeaba si se pot face multe proiecte benefice Bucurestiului si populatiei acestui oras!!!
poate se vor lua masuri in sensul acesta....nu in 2035 :)
2 legat de strategia parcajelor ...am auzit un argument k domle nu facem in centru orasului mai mari de 500 de locuri ca i prea mult trafic pe urma......apoi eu zic ...la universitate ...e una existenta 1000 de locuri la inter...alta existenta la unirea alte 1000 de bucati ...si inca una in executie de 500 vis a vis de universitatea cea vestita ...in total vin numai putin de 2500 de bucati dupa calculul simplu compus....in inima bucurestiului
astea normal ar fi trebuit facute la inelul median cel cu stefan cel mic... si radiant...nu in centrul orasului...dak ei vor sa l descongestioneze ziceti mi voi cum d r e a q ..? si de bike sharring ce viseaza europenizatii astia de pe aici nicio sansa...atata timp cat ies bani cacalau din benzina si mototrina cat de tare tre sa fie un primar sa ia o astfel de decizie...? oricum astia scormonesc in pamant dupa pasaje si poduri iar toti in afara le ingroapa aviz madrid rio finalizat in 2007 ...
politicienii dupa ce ca fac un singur lucru toata viata...sa ia cu stanga si sa bage in buzunar cu dreapta nici nu au timp sa asculta amaratii astia de se zbat sa faca si ei o viziune ca la mama lor de europeni.. mi e lene sa mai scriu pff
Gata cu schimburile de terenuri si autorizarea de constructii betonate cand bucurestenii se sufoca deja de poluare (tinuta la secret cu 2-3 statii ascunse prin vegetatie inloc sa fie acolo unde trec pietonii si respira, din care doar una functioneaza, si
"omiterea" plasarii de statii exact pe bulevardele cele mai poluate, (sub pretextul ca vrem sa scapam de amenzi de la Bruxelles ???? Really???? Alea-s menite sa te fortzeze sa iei masuri !!!! Sunt tocmai fiindca nu faci nimic si preferi sa omori oamenii si sa le mai si ceri cu nesimtire sa taca din gura...