VIDEO Strategia dezvoltarii Bucurestiului pentru 25 de ani. Vezi ce s-ar putea schimba in cartierul tau

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 17 noiembrie 2011, 1:05 Economie | Imobiliar


Foto: Schita pentru una din intrarile din Bucuresti

In urmatorii 25 de ani, metroul va fi extins in zonele cele mai aglomerate ale Capitalei, masinile parcate pe trotuar si pe marginea bulevardelor vor fi mutate in parcaje supraetajate, ridicate intre blocuri. Vor fi amenajate inca trei parcuri - in Ferentari, zona Vacaresti si Lacul Morii - Calea Victoriei si alte cateva strazi din centrul orasului vor deveni pietonale, iar cladirile monument istoric nu vor mai fi lasate in paragina sa se degradeze, ci vor fi puse in valoare. De asemenea, Bucurestiul va fi conectat de orasele importante ale tarii prin trenuri de mare viteza si autostrazi. Vom putea ajunge in cateva minute de la Gara de Nord la aeroportul Otopeni, iar pe raurile din vecinatatea orasului se vor amenaja porturi care sa le puna in valoare.

Nu este este un scenariu SF, ci  viziunea urbanistilor care elaboreaza strategia pentru Bucuresti pentru urmatorii 25 de ani  si propun proiectele care trebuie realizate pentru ca aceasta viziune sa devina realitate. 

 
Universitatea de Arhitectura si Urbanism „Ion Mincu" – Centrul de Cercetare, Proiectare, Expertiza si Consulting, IHS Romania si EMI Invest srl.

In vederea elaborarii Conceptului strategic 2035 au fost studiate strategiile de dezvoltare elaborate de orasele: Berlin, Koln, Viena, Paris, Mexico, Copenhaga si Toulouse.
 
Site-ul Strategiei pentru Bucuresti 2035
 
 
Elaboratori strategie
Specialistii de la Universitatea de Arhitectura si Urbanism "Ion Mincu" au prezentat, miercuri, in cadrul Comisiei tehnice de Urbanism si Amenajarea Teritoriului, Conceptul strategic 2035 (strategia pentru orasul Bucuresti pentru urmatorii 25 de ani), respectiv politicile, programele si proiectele care o materializeaza. Dupa dezbaterea publica, daca municipalitatea si Consiliul General si-o vor insusi, strategia va sta la baza elaborarii noului Plan Urbanistic General, care reprezinta legea de construire a orasului.

HotNews.ro va prezinta cele importante politici, programe si proiecte propuse Conceptul strategic 2035:

Infrastructura

- conectarea Capitalei la culoarele paneuropene prin cresterea calitatii si capacitatii infrastructurii existente, dar mai ales prin dezvoltarea de noi legaturi feroviare si rutiere de mare viteza;

- valorificarea cursurilor de apa din apropierea Bucurestiului (Arges, Sabar, Dunare) prin construirea de porturi si racordarea Bucurestiului la acestea;

- realizarea unei noi gari internationale. Deocamdata s-a discutat amplasarea acesteia in zonele Razoare si Calea 13 septembrie, dar nu s-a luat o decizie;

- extinderea liniilor de metrou si a transportului public de mare capacitate in zonele dense de locuire si principalele zone economice; Momentan au inceput lucrarile la linia de metrou Universitate-Drumul Taberei si Universitate Pantelimon. Metrorex doreste si o linie care sa lege centrul orasului de capatul Soselei Colentina. Proiectul ar putea fi realizat in parteneriat public-privat;

- realizarea unei conexiuni rapide intre aeroportul Otopeni, Gara de Nord, noua gara internationala si aeroportul din sudul orasului;

- crearea de statii intermodale, care sa permita calatorilor un transfer civilizat, rapid si confortabil intre mijloacele de transport. In prezent avem in Bucuresti statii intermodale la Crangasi (metroul este conectat cu tramvaiul), Gara de Nord (trenul este conectat cu metroul si autobuzul). Anul acesta urmeaza sa fie data in folosinta si statia intermodala de la Pasajul Basarab;

- extinderea- realizarea unui sistem inteligent de parcari publice subterane si de suprafata, gestionate informatizat, care sa descurajeze prin tarife accesul in diverse zone;

- realizarea unui inel median de circulatie intre soseaua de centura a Bucurestiului si inelul principal de circulatie;

- realizarea a doua legaturi noi intre cartierul Drumul Taberei si Centura Bucurestiului prin prelungirea bd Timisoara si Soseaua Prelungirea Ghencea pana la linia de centura;

- favorizarea transportului pietonal in zona centrala in defavoarea transportului cu automobilul. Se propune pietonalizarea Caii Victoriei si reducerea traficului auto pe: bd Regina Maria, str. Antim, Mitropolie, 11 Iunie, Bd. Marasesti, Filaret.

- realizarea de parcari park&ride pentru ca cetatenii sa vina cu masina personala pana la capetele mijloacelor de transport dupa care sa le foloseasca pe acestea pentru a ajunge in centrul orasului. Astfel se va reduce traficul in zona centrala. Sunt propuse zonele: Aviatorilor, Piata Victoriei, Piata Sudului, Obor, Gara de Nord, Eroilor, Tineretului, Razoare, Dristor, Depoul IMGB, Jilava, Baneasa, Industriilor, Republica, etc.

- realizarea unor parcari de resedinta supraetajate in zonele cu densitate ridicata, pentru decongestionarea trotuarelor si a bulevardelor si recuperarea spatiilor publice.

Dezvoltare urbana

- dezvoltarea integrata (tinad cont de toate aspectele: economic, social, urbanistic, trafic etc) a centrului orasului. Regenerarea Pietei Revolutiei.

- dezvoltarea integrata a axei Buzesti-Berzei-Uranus;

- pietonalizarea unor strazi din centrul orasului si schimbarea raportului pieton-automobil;

- reconversia zonelor industriale;

- realizarea unui program de contopire a parcelelor mici, cu forme neregulate, in zonele cu astfel de probleme si reparcelarea lor, intr-o forma pe care se poate construi decent;

Mediu

- decontaminarea terenurilor din fostele zone industriale;

- ecologizarea gropii de gunoi de la Glina si construirea unor depozite de deseuri ecologice;

- finalizarea statiei de epurare de la Glina (in prezent statia epureaza doar jumatate din apele uzate ale orasului);

- implementarea unor politici privind reducerea consumului energetic pentru incalzire si functionare in cladiri;

- realizarea unui parc in zona Vacaresti;

- inverzirea Dambovitei;

- crearea unei zone de recreere in jurul Lacului Morii;

- realizarea unui parc sportiv in zona Ferentari Sud;

- realizarea unor politici privind ameliorarea calitatii spatiilor verzi din oras;

- realizarea unor politici pentru realizarea unor parteneriate cu proprietarii de imobile pentru crearea de noi spatii verzi;

Patrimoniu

- realizarea unor politici de protejare, interventii si punere in valoare a monumentelor istorice prin:

1.  realizarea unui program de conservare minimala a monumentelor neutilizate sau abandonate;

2. inventarierea si protejarea monumentelor industriale (Moara lui Asan);

3. actualizarea Listei monumentelor istorice;

4. realizarea unui program de stabilire a protectiei si regulilor de interventie in zonele protejate;

Economie

- configurarea unei zone centrale de afaceri in zona Casa Poporului si de-a lungul bd. Unirii;

- valorificarea unor terenuri din zonele cheie ale orasului care si-au pierdut din importanta datorita nefolosirii corespunzatoare;

Social

- realizarea unui program de modernizare si utilare a institutiilor de invatamant din localitatile cu potential de a deveni centre teritoriale de dezvoltare: Voluntari, Magurele, Mihailesti, Buftea, Bolintin Vale, Racari, Titu, Fierbinti targ, Fundulea, Budesti, Urziceni, Oltenita si Giurgiu.

- realizarea unui program pentru construirea de locuinte sociale in grupari mici, in zone diferite din oras, favorizand mixitatea sociala;

- realizarea unui program pentru construirea de locuinte accesibile economic pentru tinere cupluri de profesionisti, la inceput de cariera;

- realizarea unui program de innoire a instalatiilor la blocuri vechi;

Dezbatere publica

Deoarece strategia pentru Bucuresti pe urmatorii 25 de ani ne priveste pe fiecare dintre noi, influentandu-ne viata in mod direct, HotNews.ro te provoaca sa-ti spui parerea! Care dintre aceste proiecte le considerati prioritare pentru Bucuresti? Ce ati face pentru ca orasul si cartierul in care locuiti sa devina mai bun? Ce solutii credeti ca ar fi viabile pentru reducerea poluarii si imbunatatirea conditiilor de trafic? In ce zone considerati vital sa fie extins metroul? Raspunsurile voastre vor fi trimise specialistilor care elaboreaza strategia si ii vor ajuta sa inteleaga mai bine nevoile locuitorilor acestui oras si prioritatile lor in cheltuirea banului public.



Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

23547 vizualizari

  • +6 (22 voturi)    
    Si autostrazile suspendate? (Joi, 17 noiembrie 2011, 1:42)

    kinn [anonim]

    De ele nimic? :))
    • +10 (10 voturi)    
      Isi bat joc de noi.... (Joi, 17 noiembrie 2011, 11:56)

      ShoboLingoZauR [utilizator] i-a raspuns lui kinn

      Deci ne cred prosti sau ce?

      Citez:

      "- realizarea unui program pentru construirea de locuinte sociale in grupari mici, in zone diferite din oras, favorizand mixitatea sociala;"

      Vor sa ne aduca vecini toti cocalarii care isi arunca gunoiul direct pe geam si nu platesc nici macar 1 leu la intretinere fix in mijlocul oamenilor civilizati...

      Adica noi fugim de ei si ei ii aduc la noi cu viziuni d-astea create stand pe wc...

      Sa mergeti de faceti locuinte d-astea fix in curtea Casei Poporului!
      • +4 (6 voturi)    
        votati (Joi, 17 noiembrie 2011, 14:05)

        dann [anonim] i-a raspuns lui ShoboLingoZauR

        Votati petitia pentru renuntarea la cuvintele rom si Vlax cu care se autodenumesc tiganii. Acum vor sa rescrie istoria cu ajutorul politicienilor corupti si al lui soros sa pretinda ca sunt aici de mii de ani. search pe google.
      • -2 (2 voturi)    
        mixitate sociala (Joi, 17 noiembrie 2011, 21:56)

        cineva [anonim] i-a raspuns lui ShoboLingoZauR

        mixitatea sociala este un lucru care se practica in toate tarile civilizate care se dezvolta pe baza unui urbanism modern. eg:Singapore, unde raportul etniilor intr-o locuinta colectiva(bloc) trebuie sa respecte anumite standarde.daca un chinez se muta din bloc, tot un chinez trebuie sa se mute in locul lui. daca se va ajunge la aceasta mixitate sociala in romania, fi sigur ca acesti cocalari despre care vorbesti nu isi vor mai permite sa arunce gunoiul de la etaj, pentru ca va exista si un sistem legislativ bine pus la punct care sa incurajeze mixitatea de care vorbeam.:)
        • 0 (0 voturi)    
          Legea nu poate obliga pe nimeni la mixitate (Joi, 17 noiembrie 2011, 23:52)

          zexe [anonim] i-a raspuns lui cineva

          Locuintele sociale vor fi viitoarele ghetouri, zone care vor atrage populatia cu un grad de civilizatie redus. Migratorii din zonele "curate" vor calatori la pas spre periferie, atrasi fiind de oportunitatea de a vinde la un pret mare pentru a ocupa o casa la un pret redus.
          Altfel spus, daca ai bani de civilizatie, poti locui civilizat. Daca nu, ghinion!
      • 0 (2 voturi)    
        urbanism stand pe wc (Joi, 17 noiembrie 2011, 21:58)

        cineva [anonim] i-a raspuns lui ShoboLingoZauR

        tare as fi curios sa stiu ce meserie aveti , daca aveti impresia ca arhitectura si urbanismul se fac stand pe buda:)
    • 0 (0 voturi)    
      ce zboara acolo in schita? (Vineri, 18 noiembrie 2011, 10:53)

      alex [anonim] i-a raspuns lui kinn

      sunt desenate niste vietati care zboara...sunt porci cumva? din schita lipsesc cainii cu covrigi in coada...pardon, pe aia ii eutanasiaza pana atunci...nu vad insa culoarea dambovitei, ar trebui sa fie galbuie de la amestecul de lapte si miere.
  • +5 (25 voturi)    
    plan bun (Joi, 17 noiembrie 2011, 1:43)

    Un Trecator [anonim]

    schema are o singura slabiciune: nu se va realiza niciodata.
    • +3 (3 voturi)    
      in anul 2000 (Joi, 17 noiembrie 2011, 11:59)

      yckx [anonim] i-a raspuns lui Un Trecator

      se prevedea sfarsitul lumii...

      nu vad nimic de soseaua de centura.
      acolo, pana la largire, e nevoie de pasaje peste calea ferata, la soseau oltenitei, domnesti, etc. acolo se formeaza dopuri si se consuma carburanti de pomana. e legea junglei, acolo. macar semafoare de-ar fi fost.
      poluare, costuri...
  • +1 (21 voturi)    
    frumos frumos (Joi, 17 noiembrie 2011, 2:25)

    cutu cutu [anonim]

    aaaaa asa da! ....se vad chiar si cainii comunitari, frumos! si ati lasat loc si pt. tarabe cu flori?...da cu scuipatii si rahatii de caine de pe trotuare, ce-ati prevazut???...pai inseamna ca nu se schimba mare lucru! ...peste 25 de ani chiar voi fi cetateanul unei tari civilizate nu in gluma aceasta a voastra; din pacate nu imaginata ci chiar f. reala!
    • +4 (18 voturi)    
      "Gluma" (Joi, 17 noiembrie 2011, 3:30)

      Tryggvasson [anonim] i-a raspuns lui cutu cutu

      Gluma asta e si a ta. Si arata asa exact pentru ca cea mai mare parte a locuitorilor ei au aceeasi mentalitate ca si tine. Aceea a neasumarii, a solutiei facile, a neimplicarii in propria viata. Daca si francezii, nemtii sau englezii ar fi gandit ca tine, nu ai mai fi avut unde te duce: ar fi arata ca aicea. O tara se construieste, nu pica din cer. Astia care o asteapta, sa o faca altii, sau se duc direct acolo unde au facut-o altii, nu merita o astfel de tara. Daca mai multi romani si-ar iubi tara, in loc sa fuga din ea, Romania ar arata mult mai bine. Prea usor ne abandonam apartenenta. De asta, iti meriti soarta.
      • +12 (16 voturi)    
        Lasa ca EXISTA SI DESTUI PATRIOTI ! (Joi, 17 noiembrie 2011, 7:52)

        Porumbelul Pacii [anonim] i-a raspuns lui Tryggvasson

        Uite de pilda:
        "realizarea unei noi gari internationale ...in zonele Razoare si Calea 13 septembrie"
        *
        Desi "nu s-a luat nici o decizie" cetatenii
        cu spirit civic au inceput sa faca investitii majore
        in zona.
        De pilda pe locul vechiului Restaurant Fulgerul Auriu (..."Razoare"....orice ttaximetrist iti va spune povestea locatiei...)
        un domn.... sa-l poreclim Rooster.... a construit
        ditamai buidingul de birouri fix acum
        cand alte cladiri similare stau neocupate.
        *
        Neocupata va fi o vreme si noua constructie care are dezavantajul ca este "peste mana"...la ea se ajunge greu....iar acum traficul e sufocat
        si de constructorii unei statii de metrou (din alea "intermodale"...ca sa se imbogateasca si
        limba romana , nu numai Nutzy).
        *
        Daca peste cativa ani se va lua totusi o decizie
        iar Noul Golden se va gasi exact langa Gara Internationala...io zic ca patriotismul anticipativ al investitorului va fi rasplatit din plin.
        *
        Alti patrioti ar putea fi cei pe terenurile carora
        vor trece liniile de cale ferata spre Gara Internationala.
        Chiar ma miram de ce oare anumiti cetateni au cam demolat tot ce insemna constructie si pe partea dreapta si pe partea stanga a Caii numte Trafic Greu" intre Razoare si 13 Septembrie?
        *
        Cel de pe dreapta si-a lichidat astfel
        capacitati de productie de granit si
        marmura importante
        Asta inseamna o pierdere mare , dar ce nu face patriotul cand tara i-o cere ?
        Asa au fost construite si Parisul, Viena sau Londra.
        Drept ar fi totusi ca omul sa primeasca niscai despagubiri.
        *
        Nu stiu cine e proprietarul
        cladirilor demolate pe partea stanga.
        Pentru acelea oare cine va primi despagubiri ?
        Tot cel care le incaseaza
        pentru partea dreapta ?
        Sau altul ?
        Om trai si om videanu.
        *
        PS. In chestia cu cainii vagabonzi mai exista o sperantza: ingineria genetica . Stiati ca animalul ierbivor numit LAMA este unicul care nu smulge ci reteaza / tunde iarba ? La cate spatii verzi vom avea... haitele de caini cu ADN de lamă vor fi chiar utile.
        • +1 (3 voturi)    
          Genial comentariul. (Joi, 17 noiembrie 2011, 11:20)

          Alexandru [anonim] i-a raspuns lui Porumbelul Pacii

          :))))) Foarte amuzant si adeavarat ce spui.
        • +2 (2 voturi)    
          bravo (Joi, 17 noiembrie 2011, 14:26)

          vecina [anonim] i-a raspuns lui Porumbelul Pacii

          meriti un Kindle de la hotnews, vecine :)
      • +1 (3 voturi)    
        Greu (Joi, 17 noiembrie 2011, 10:12)

        Un maidanez [anonim] i-a raspuns lui Tryggvasson

        Va trebui sa invatam sa mergem si cu trenurile de mare viteza nu numai cu metroul...Dar sa mai rarim oamenii ca ne cam deranjeaza! Trebuie sa facem ceva cu ei, vad ca la leptospiroza, turbare, paduchi, excremete inspirate si inghitite au devenit cam imuni....
      • +2 (2 voturi)    
        vrei sa spui (Joi, 17 noiembrie 2011, 11:41)

        tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Tryggvasson

        "Aici", vrei sa spui aici, nu aicea!
        • 0 (0 voturi)    
          argou.. (Vineri, 18 noiembrie 2011, 9:48)

          cristi [anonim] i-a raspuns lui tudor74

          E argoul omului, poate sa zicea aicisa, acilea, colea, acolea, ici, acia, e limba vorbita.
      • -1 (3 voturi)    
        Foarte frumos (Joi, 17 noiembrie 2011, 14:30)

        Laurentiu [anonim] i-a raspuns lui Tryggvasson

        Foarte bine spus ... si bravo celor ce au relizat acest plan.
  • +4 (10 voturi)    
    Prea frumos ca sa fie adevarat (Joi, 17 noiembrie 2011, 2:28)

    Tryggvasson [anonim]

    Nu va mai jucați, bre, asa, cu inima mea! Mai bine sa nu-i dai omului speranțe, decât sa ii dai speranțe ai sa îl amăgești.
  • +7 (9 voturi)    
    toate punctele (Joi, 17 noiembrie 2011, 2:41)

    Livone [anonim]

    sunt prioritare.Nu putem pierde din patrimoniu, trebuie imbunatatit sistemul de transport in comun (extinsa reteaua de metrou) , e nevoie de parcari ... deci cat mai repede lucrat pe toate planurile.
    • +2 (2 voturi)    
      25 de ani... (Joi, 17 noiembrie 2011, 12:53)

      lambda [utilizator] i-a raspuns lui Livone

      Sunt foarte bune propunerile, la fel ca cele ale lui Tryggvasson. Dar 25 de ani? Daca tot ne zbatem, eu as fi dat 15 ani pentru tot ce s-a propus. Pentru tergiversarea pana la 25 de ani sunt multe cauze, printre care si ritmul de solutionare al dosarelor care se nasc din toate ideile prezentate.
  • +14 (18 voturi)    
    Cateva propuneri (Joi, 17 noiembrie 2011, 2:55)

    Tryggvasson [anonim]

    1. Cred ca toata zona dinauntrul centurii interioare trebuie sa devina zona protejata. In aceasta zona sa nu mai fie permise constructiile din sticla, orice constructie noua sa tina cont de stilul de constructie care face ca centrul orasului sa fie principala sa atractie (sau Parisul centrul turistic al lumii, in detrimentul unor orase precum, sa spunem, Dallas), iar regimul de inaltime sa fie de bun simt.

    2. Zona de case din centrul orasului (Dacia-Mosilor, Traian, etc.) care reprezinta o mostenire de o mare frumusete a orasului, extrem de subestimata, sa fie conservata si tratata ca zona de promenada si relaxare restaurante, terase, trasee de role, biciclete, de ce nu? - plimbari cu trasura). Evident, trebuie sa se aplice un stil de a construi conform pct. 1.

    3. Fiecare noua cladire sa fie dotata cu suficiente locuri de parcare, potrivit destinatiei sale.

    4. Sa se insiste asupra parcarilor subterane, inclusiv in zonele rezidentiale, pentru ca e vorba de un oras aglomerat (care se va aglomera in continuare), iar noi avem de recuperat un retard in multe domenii (inclusiv scoli, spitale, magazine si PARCURI), iar pentru aceasta e nevoie de spatii.

    5. Zonele de spatii verzi sunt mai importante pentru bunastarea locuitorilor (chiar daca nu vrem sa stim acest lucru) decat mersul cu masina. Daca mai adaugam ca nr. de parcari in raport cu necesarul este mult mai mic, ca raport, decat suprafata de spatii verzi pe cap de locuitor (chiar daca ar fi egale, ca importanta), cred ca accentul trebuie sa se puna pe SPATII VERZI, nu pe parcari. Evident ca este nevoie de toate, dar este o chestiune de prioritati.

    6. Sa nu se mai construiasca mari dezvoltari comerciale in interiorul orasului.

    7. Sa se curete stalpii de orice cablu care nu este necesar transportului in comun (iar acestea trebuie redesenate, acolo unde se produc aglomerari). Nu te poti uita in sus, in Bucuresti.
    • 0 (4 voturi)    
      Erata (Joi, 17 noiembrie 2011, 3:56)

      Tryggvasson [anonim] i-a raspuns lui Tryggvasson

      Nr. de parcari/necesar este mai mare decat supr. de spatii verzi/necesar/
    • -2 (8 voturi)    
      legat de punctul 1 (Joi, 17 noiembrie 2011, 9:25)

      un_om_de_cal [utilizator] i-a raspuns lui Tryggvasson

      Interzicerea constructiilor din sticla e o mare tampenie.

      Nu ne putem apuca acum sa construim intr-un stil de acum 100, 200 sau 500 de ani pentru ca o sa ne iasa un kitsch.

      Mergeti in Berlin sau Londra sa vedeti cum cladirile distruse in razboi au fost inlocuite cu cladiri moderne indraznete (da, multe cu sticla), care totusi se potrivesc cu cele vechi ramase in picioare si se integreaza bine in peisaj.
      • +5 (7 voturi)    
        am fost acolo (Joi, 17 noiembrie 2011, 11:01)

        mda [anonim] i-a raspuns lui un_om_de_cal

        Am fost in Londra si nu mi-a placut deloc amestecatura aia de cladiri de sticla cu cladiri vechi, zeci de stiluri amestecate, si chiar nu mi s-au parut deloc integrate in peisaj. Singurele cartiere care mi-au placut au fost alea in care era un singur stil.

        Si oricum eu sper ca Bucurestiul sa nu o ia pe urma Londrei... am fost uimit de mizeria care era pe tortuare.

        Mult mai mult mi-a placut Viena... ala da e oras care poate fi luat de model.
        • +2 (4 voturi)    
          Aiurea (Joi, 17 noiembrie 2011, 11:45)

          tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui mda

          Bati campii!
          Londra e curata, nu vezi o hartie aruncata pe strada. Inclusiv in zonele cu atractii turistice, in permanenta sunt angajati ai firmelor de salubritate care curata mizeria facuta de romanu/bulgaru/rusu etc

          Te indemn sa arunci o hartie pe strada in Londra cu prima ocazie pe care o ai, sa-mi spui daca amenda de 50 de lire ti se pare rezonabila. Si amenda pe care ai sa o iei cu o probabilitate de 99,9% .. nu ca la noi, unde avem legi dar nu le aplica nimeni.
        • +1 (1 vot)    
          model pentru Bucuresti (Joi, 17 noiembrie 2011, 11:48)

          un_om_de_cal [utilizator] i-a raspuns lui mda

          E o chestiune de gust daca iti place sau nu Londra. Multora le place:
          http://blog.euromonitor.com/2007/10/top-150-city-destinations-london-leads-the-way.html

          Viena nu poate fi luata ca model de Bucuresti. Ei au mostenit un oras omogen cu un numar mare de cladiri vechi valoroase. Tot ce a fost nevoie sa faca a fost sa pastreze stilul. Ce vezi acolo e rezultatul traditiei.

          Bucurestiul chiar si in vremurile lui bune era eclectic, nu avea un stil unitar.
        • -1 (3 voturi)    
          tralalalalalal (Vineri, 18 noiembrie 2011, 10:42)

          Omul cavernelor [anonim] i-a raspuns lui mda

          ai dreptate. cum sa iti placa Londra? sau Berlinul? nu sunt "calde"... e mai misto in sat la bunica, casute mici, din chirpici (na si rima), gradinita cu flori, etc.

          sa facem Bucurestiul asa cum era pe vremea lui Vlad Tepes, plin de casute cu gardulet, si parcuri peste tot. ce ne trebuie noua Londra cand avem Rosiorii de Vede, Mioveni, Fetesti, Caracal, Oltenita (numai in sud) niste adevarate metropole care risca sa fie uratite de STICLA.

          propun sa se interzica ferestrele si pana si sticlele de bere sa se faca din lemn. in felul acesta sticla-material nu ne va mai urati vietile.

          plus ca trebuie sa fim toti la fel. tot asa cum vom da lege sa arate la fel toate cladirile sa dam lege ca toti oamenii sa se imbrace la fel si sa aiba aceleasi masini. ce atatea culori si stiluri de haine, ce atata diferenta? noi vrem sa fie totul la fel. nu ne trebuie nimic nou! vrem tot ce e vechi. EUROPA, DONEAZA-NE CIURUCURILE TALE!!!
      • +6 (6 voturi)    
        IN CENTRU NUMAI SPATII VERZI (Joi, 17 noiembrie 2011, 11:48)

        gogu [anonim] i-a raspuns lui un_om_de_cal

        interzicerea - in sensul ca tot ce se va mai costrui sa fie numai in afara centurii, iar in centru - numai spatii verzi si parcuri.
        Ex: in locul unor fabrici demolate (Electroaparataj, Timpuri Noi, Electrotehnica, Vulcan, Electroprecizia-in spate la Primaria sect1 ) sa fie parcuri si nu mall, birouri, blocuri - locul lor este la periferie.
        Sa se refaca padurea din jurul Bucurestiului si sa nu se mai defriseze padurea Baneasa.
        • 0 (0 voturi)    
          i d i (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 0:27)

          ss [anonim] i-a raspuns lui gogu

          de parca zarzavatu l iti aduce tie cascaval la bugetul local...dak vrei jungla du te frate n amazon ai acolo tot ce vrei si boa si maimute si tot spectrul animal...ce ti mai trebuie dinamica urbana?
      • +4 (4 voturi)    
        Dezacord (Joi, 17 noiembrie 2011, 15:59)

        Tryggvasson [anonim] i-a raspuns lui un_om_de_cal

        Inainte de orice, constructie din beton nu inseamna 'ca acum 100 de ani'. Sticla, otelul, betonul sau caramida sunt materiale, nu stiluri de constructie. Iar betonul si caramida, spre deosebire de sticla, iti permit sa construiesti in zeci de stiluri. Asa incat, constructia din beton sau caramida nu inseamna neaparat 'ca acum 100 de ani'.

        In al doilea rand, nu vad de ce nu s-ar putea construi 'ca acum 100 de ani', 200 de ani, 2000 de ani sau oricum altcumva vrem? Cine ne poate opri. In ceea ce ma priveste, 'ca acum 100 de ani' inseamna de 10 ori mai frumos decat 'ca acum'. Iar scopul estetic al unei cladiri asta e. Iar un oras trebuie sa aiba umanism, caldura si atractie estetica, nu sa reprezinte un eseu sec si fara valoare, care nu poate fi inteles fara explicatii savante si goale.

        In al treilea rand, avand in vedere ca toate cladirile pe care le apreciem in Bucuresti si zona centrala, in ansamblul ei, au fost construite, in medie, chiar acum 100 de ani, nu numai ca nu ar fi kitsch sa se construiasca pe aceasta directie (chiar stilizata sau ca sursa de inspiratie), dar ar fi de prost gust sa se construiasca altfel (mai ales in sticla).
        • 0 (2 voturi)    
          raspuns (Joi, 17 noiembrie 2011, 17:59)

          un_om_de_cal [utilizator] i-a raspuns lui Tryggvasson

          > "Inainte de orice, constructie din beton nu inseamna 'ca acum 100 de ani'. Sticla, otelul, betonul sau caramida sunt materiale, nu stiluri de constructie. Iar betonul si caramida, spre deosebire de sticla, iti permit sa construiesti in zeci de stiluri."

          Si sticla iti permite sa abordezi multe stiluri. De exemplu, Palatul CEC are cupola de sticla.


          > "In al doilea rand, nu vad de ce nu s-ar putea construi 'ca acum 100 de ani', 200 de ani, 2000 de ani sau oricum altcumva vrem?"

          Daca vrem, evident ca putem imita stiluri vechi. Putem sa facem si copii dupa cladiri celebre. Dar in comparatie cu originalul nu vor avea valoare artistica, vor ramane simple imitatii.


          > "In al treilea rand, avand in vedere ca toate cladirile pe care le apreciem in Bucuresti si zona centrala, in ansamblul ei, au fost construite, in medie, chiar acum 100 de ani, nu numai ca nu ar fi kitsch sa se construiasca pe aceasta directie (chiar stilizata sau ca sursa de inspiratie), dar ar fi de prost gust sa se construiasca altfel (mai ales in sticla). "

          Marea problema e ca nu exista o directie, un stil arhitectonic de care sa ne tinem in Bucuresti. Acolo unde au supravietuit cladiri vechi, sunt de multe ori alaturate stiluri foarte diferite si chiar cladiri de inaltimi diferite. Intr-un fel, chiar asta e farmecul orasului nostru.
        • -1 (3 voturi)    
          da da da (Vineri, 18 noiembrie 2011, 10:49)

          Omul cavernelor [anonim] i-a raspuns lui Tryggvasson

          te sustin 100%. eu zic sa reinviem arhitectura de acum 5000 de ani din romania. bordeiele din scoarta de copac.
          si sa construim adevarate monumente arhitectonice ca in antichitate. adica sa le copiem pe alea. fratilor, nu mai inventati nimic. nu ne trebuie. noi vrem toti sa ne imbracam ca bunicul si bunica, sa locuim in aceleasi case.
          blocurile sa aiba toate coloane si arcade si sa arate ca templele grecesti, asa furmos puse unul peste altul. si sa le facem din marmura sau chirpici ca betonul e naspa. la fel si metalul. si fara sticla, da? sa folosim baisicile de porc! inapoi in pom!, inapoi in pestera! nu ne trebuie ziua de maine, vrem sa traim in trecut!!!
      • +2 (2 voturi)    
        Dezacord 2 (Joi, 17 noiembrie 2011, 16:01)

        Tryggvasson [anonim] i-a raspuns lui un_om_de_cal

        In ceea ce priveste Londra sau Berlinul, Bruxelles sau Varsovia, ca veni vorba, sunt exemple mondiale de 'asa nu'. Mi-as dori sa renuntam la mentalitatea conform careia ar trebui sa ne punem streangul de gat, ori de cate ori incep vesticii sa si-l puna (si o fac, in multiple feluri, in tot felul de domenii). O sa va mire sa aflati ca centrul turistic si de atractie din Londra nu este City-ul (cel de sticla), ci zonele St. Paul - Westminster, care inca pastreaza multe probe de arhitectura (pre) Victoriana. O alta zona savurata este West End, care este alcatuita din case boieresti, vechi si frumoase. In momentul in care o sa dispara St. Paul, Turnul Londrei, Podul Turnului, Westminsterul si Buckinghamul, Londra nu o sa mai existe pe harta turistica. La fel si Berlinul, unde cele mai multe vizite sunt in Dom si de-a lungul bulevardului central (nu mai retin cum se cheama), unde s-au pastrat constructiile vechi. Mai sunt vizitate Friedrich si Maria strasse, care au niste biserici extrem de frumoase, precum si zonele cosmopolite de divertisment, care sunt multe.

        In ceea ce priveste potrivirea sticlei cu cladirile vechi, este posibil sa fiti printre putinii care o vad.
  • +10 (18 voturi)    
    Propuneri 2 (Joi, 17 noiembrie 2011, 3:11)

    Tryggvasson [anonim]

    8. Infiintarea unor linii de acces usor catre zonele de recreere din capitala si dimprejur (de genul Parcul Morii, gradina zoologica, Mogosoaia, palatul Stirbey, etc.) Aceasta este esentiala in contextul unui Bucuresti turistic.

    9. Recrearea gradinii zoologice, pe un amplasament potrivit.

    10. Punerea accentului de dezvoltare pe zona de sud, pentru o evolutie coerenta, unitara.

    11. Rezolvarea problemei cainilor comunitari prin amendarea celor care ii arunca. Uciderea lor nu rezolva nimic. In absenta abandonurilor, problema cainilor s-ar fi rezolvat, pana acum, pe cale naturala. Cu abandonuri, nu se va rezolva niciodata.

    12. Parcari exterioare, care sa gazduiasca masinile celor care nu vor avea spatii de parcare in oras, cu acces facil. Oamenii care nu vor avea parcari in oras - marea majoritate a celor care acum 'au' (e inevitabil, tinand cont de capacitatea auto a unui oras, in comparatie cu nr. de locuitori) isi vor putea lasa masinile in afara orasului si le vor folosi pentru deplasari extraurbane.

    13. Ingustarea benzilor de circulatie (cu exceptia celor pentru autobuze), acolo unde se poate, in scopul de a crea locuri de parcare de-a lungul bulevardelor, pastrand numarul de benzi. Desenate pentru o viteza maxima de 60 km/ora, ceasta va contribui si la respectarea vitezei legale si reducerea accidentelor. Momentan, avem, pe anumite portiuni, benzi cu latime de drum national, inutila si risipitoare de spatiu.

    14. Internet radio in zonele pietonale si de divertisment.

    15. Incetarea construirii in piatete si piete si construirea de mai multe, pentru decongestionarea peisajului urban.

    16. Demolarea constructiilor care nu respecta (cu adevarat) PUG si PUZ.

    17. Interzicerea convertirii spatiilor versi in parcari. Numai la mine in zona, sunt ha intregi, astupate de asfalt. Pastrarea suprafetelor, la refacerea zonelor verzi. Aleile, pietrisurile si dalele pot arata bine, dar scopul si necesitatea este verdeata.

    18. Crearea de saptii verzi pe terasele cladirilor.
  • +9 (11 voturi)    
    Propuneri 3 (Joi, 17 noiembrie 2011, 3:17)

    Tryggvasson [anonim]

    19. Consultari publice pentru orice proiect urbanistic important.

    20. Conceperea liniilor de metrou, la fel ca in Paris: din orice punct al orasului sa se poate ajunge oriunde cu cel mult o schimbare. Pentru aceasta este nevoie sa se construiasca potrivit unui plan integrat.

    21. Amplasarea de statui, monumente si marcarea tuturor punctelor istorice si notabile ale orasului. Aceasta va contibui la crearea unei identitati urbane si nationale pentru locuitorii orasului. Exemplul Dublinului este excelent, in aceasta privinta.

    22. Crearea unui spatiu de agrement pietonal-nautic, pe Dambovita, pentru o noua dimensiune a petrecerii timpului liber in oras. Munchenul, Viena si Parisul dau exemple bune in acest sens. Un amplasament posibil ar fi locul viitoare Biblioteci Nationale sau zona Izvor-Eroilor.

    Acestea, ca detalieri sau completari ale celor deja propuse, cu care sunt, absolut toate, de acord. Sa le vedem si intamplate.

    Nu adaug aici lucrurile evidente sau ceea ce s-a inceput deja sa re rezolve (gen mai multe pietonale - un element extrem de important, piste de biciclete, statia de epurare, etc.)
  • -4 (8 voturi)    
    Dream on trygvasoane (Joi, 17 noiembrie 2011, 7:42)

    mihaela [anonim]

    Dream on.
    Despre extinderea ghethourilor nimic?
  • +8 (12 voturi)    
    Haitele de caini vagabonzi (Joi, 17 noiembrie 2011, 7:57)

    John M. [anonim]

    Cu cei zece mii de oameni muscati de maidanezi in fiecare an, puteti, D-le Primar, sa-l pavati cu aur. Pana nu lichidati cainii vagabonzi de pe strazi, vesticii vor calca acolo numai din intamplare si numai ca sa ia primul avion "out ".
  • +1 (3 voturi)    
    Inca 20 ani (Joi, 17 noiembrie 2011, 8:44)

    Ereticon [anonim]

    Am ras pana la lacrimi
  • 0 (0 voturi)    
    orasul se sufoca (Joi, 17 noiembrie 2011, 8:52)

    eu [anonim]

    trebuie extins de urgenta spre zonele limitrofe ale orasului dincolo de centura. Prin extindere inteleg strazi , canalizare, gaze, curent si transport in comun. E foarte simplu, daca vrei.
  • +3 (3 voturi)    
    trist, foarte trist (Joi, 17 noiembrie 2011, 9:22)

    dan [anonim]

    daca eram in China sau Japonia, acest plan urbanistic ar fi fost gata...ieri!
    • +1 (1 vot)    
      eterna romanie (Vineri, 18 noiembrie 2011, 10:52)

      Omul cavernelor [anonim] i-a raspuns lui dan

      Dar nu suntem. Suntem in Romanika unde oamenii isi bat joc de aia care muncesc. Vezi, daca nu muncea nimeni si nu-si batea capul cu lucrarea asta... nu mai urla nimeni pe aici ca e o bataie de joc. E simplu. Daca muncesti esti prost. De ce sa-ti bati capul cu asa o munca, in loc sa stai pe margine si sa injuri si sa iti bati joc, precum multi de aici de pe pagina asta...
  • -1 (7 voturi)    
    Fantastic! (Joi, 17 noiembrie 2011, 9:23)

    sase sase [anonim]

    Suntem atat de buni la palnuri incat nu mai trebuie sa construim nimic,numai sa ne inchipuim ce viitor luminos ne ofera aceste planuri.Tot ce am citit in articol este o poveste de prost gust de genul SF de duzina.De 20 de ani ni se flutura pe sub nas (mai ales in anii electorali sau in apropierea acestora) tot felul de harti cu autostrazi care mai de care mai moderne incat am tocit vreo 5 randuri de anvelope de cand circul pe ele.Acum mi-am pus si din alea de iarna ca sa fiu in ton cu legea.In realitate ,dupa 20 de ani avem o singura autostrada care leaga 2 orase celelalte incepand in camp si terminandu-se in camp.Adica plecand de nicaieri si ajungand niciunde.Viziunea cu privire la Bucurestiul de peste 25 de ani este superba,dar trebuie sa avem si o administratie corespunzatoare care sa o puna in opera.Lucru de care Romania a dus lipsa tot timpul.Si mai avem nevoie de o populatie care sa nu mai fie carcotasa si sa accepte inoirile propuse,renuntand la mofturi precum traditii,cladiri de patrimoniu , praf de pe santier care deranjeaza etc.In fond tot ce considrea unii cladiri de patrimoniu ,cu mici exceptii sunt niste maghernite pline de pleosnite gata sa se darame daca vantul sufla mai tare.Totul este o utopie!
  • +5 (7 voturi)    
    .... (Joi, 17 noiembrie 2011, 9:24)

    catalin_mattei [utilizator]

    toate orasele au astfel de planuri de dezvoltare pe termen mediu si lung. Proiectul este realizat in mediul universitar, de oameni de specialitate si urmeaza a fi suspus dezbaterii publice tocmai pt a primi din partea oricarui om interesat propuneri de imbunatatire a planului respectiv. Este deranjant ca o suma de "maidanezi" politici ce latra zi de zi pe forumuri cu voie de la partidele ce le deservesc incearca sa dea o nota politica acestui demers care este absolut normal. Daca exista un plan de dezvoltare inca de acum 21 ani nu am mai fi avut haosul asta de acum. Poate ca orice oras cu pretentii din Romania ar trebui sa investeasca in astfel de planuri care apoi, in urma consultarii publice sa devina regula pt administratiile locale viitore. Oricum: Felicitari mediului universitar de la Ion Mincu!!!
  • 0 (0 voturi)    
    cartier (Joi, 17 noiembrie 2011, 9:54)

    catalin [anonim]

    Putine precizari pt zona Rahova-Ferentari.Un parc sportiv pt Ferentari Sud(ce ar putea insemna asta...)si nimic despre metroul care sa traversesze cartierul Rahova?! Se amintise cu ceva timp in urma, despre un posibil parteneriat cu chinezii pt construirea celei mai lungi magistrale, Voluntari-Bragadiru.In noul plan de sistematizare,observ ca nu se mai aminteste nimic despre ac intentie si nu apar alte idei de resistematizare a zonei Rahova.Pacat....
    • +1 (1 vot)    
      nu stiu... (Joi, 17 noiembrie 2011, 10:28)

      catalin_mattei [utilizator] i-a raspuns lui catalin

      Este doar un rezumat al strategiei.. este bine sa avem acces la intreaga documentatie pt ca cei interesati sa poata face adnotarile necesare.. vad ca alaturat sunt si trimiteri catre documentul vizat... si daca este supus dezbaterii cred ca poti veni cu idei caci deocamdata e in faza de proiect...
  • +2 (4 voturi)    
    schimbare (Joi, 17 noiembrie 2011, 10:18)

    itanhanga [anonim]

    avand in vedere ca va fii acelasi popor in romania (bucuresti) nu se va schimba nimic nici arhitectonic si nici politic
  • +5 (5 voturi)    
    Bucuresti (Joi, 17 noiembrie 2011, 10:19)

    Vlad [anonim]

    Eu consider prioritar pentru Bucuresti extinderea liniilor de metrou. Daca autoritatile se vor ocupa de acest lucru, o parte din celelalte probleme cu care se confrunta Bucurestiul in momentul de fata se vor rezolva pe cale naturala. Ex: oamenii ar accepta sa foloseasca metroul in loc de masina personala daca in anumite puncte din Bucuresti ar exista statii de metrou, iar in acest mod s-ar reduce si problemele cauzate de traficul intens din Bucuresti.
  • +3 (3 voturi)    
    Cei ce nu vad (Joi, 17 noiembrie 2011, 10:26)

    P [anonim]

    Cand stau si ma uit in fiecare dimineata la agitatia provocata in intersectia Razoare doar pentru un metrou pentru care eu sincer le voi da cel putin 10 ani ca sa finalizeze o gura de metrou daramite un tunel prin care metroul sa circule , hai sa fim seriosi! Se gandesc la o gara internationala in zona Razoare sau 13 Septembrie ? Cum? Sunt curios cum voi scoate acele guri de metrou in Bucurestiul betonat la maxim in care iti cade tencuiala in cap si mizeria te intampina la colt de strada , politistii care nici macar nu sunt in stare sa-i tina in frau pe soferii agresivi din trafic, liniile de tramvai care sunt sub orice critica ( a se merge cu tramvaiul in zona 1 Mai) , semafoarele prost corelate si multe alte probleme , dar ei isi fac ganduri la gara internationala si multe alte proiecte care nici macar nu au cum sa fie incepute in acest oras pana nu se rezolva micile probleme ale sale ! Ma incanta ideile lor dar nu le vad realizabile , pana una alta sa verifice podurile de la baneasa si cum atribuie contractele , pentru ca presimt ( si cunosc oameni care au lucrat acolo) vom incepe sa scoatem bani din buzunar pentru reabilitarea lor. Ah si am uitat sa spun , daca tot se construiesc poduri podete in Bucuresti , macar sa incerce sa faca si ei intrarile si iesirile de pe acele poduri ceva MAI MARI ! Spre exemplu luam in comparatie Podurile Basarab si cu Grant .Grant desi e vechie are intrarile facute Larg incat soferul sa intre cu masina si nu sa se fereascca de garduri , pe cand Podul Basarab lasa mult de dorit atunci cand inceerci sa te inscrii , doar daca urci dinspre Grivita te blochezi si blochezi si pe restu in spate, in fine aici e problema lor de INGINERI atunci cand proiecteaza un Pod care sa Rezolve probleme de trafic in Bucuresti.
  • +5 (5 voturi)    
    Propunere (Joi, 17 noiembrie 2011, 10:37)

    Lilith [anonim]

    Sa se incurajeze mersul cu bicicleta in tot orasul. Sa se faca benzi adevarate pentru biciclete pe carosabil, sa fie incluse in codul rutier si reguli pentru biciclete, sa se faca parcari pentru asa ceva, centre de inchiriere pe principiul ca poti sa-ti iei bicicleta din fata blocului si o sa lasi cand ajungi la destinatie in centrul de inchiriere iar seara sa iei alta si sa te duci acasa.
    In ultimii ani sunt foarte multi care merg cu bicicleta in Bucuresti insa iti asumi riscuri sa faci asta acum. Mergi printre masini ca sa ai totusi un timp bun de parcurgere a drumului, te alearga cainii, nu stii daca ai unde sa o lasi.
    Asta o sa ajute si traficul si poluarea si sa nu mai spunem ca poate or sa fie mai putini oameni cu probleme de greutate daca or sa faca sport zilnic in drum spre servici :).
  • +1 (1 vot)    
    AVEM NEVOIE DE PARC NU DE GARA (Joi, 17 noiembrie 2011, 11:04)

    Adriannn [anonim]

    Din cauza ca golden blitz este neinchiriat de ceva timp,o sa-i faca o gara in apropiere,in loc sa faca un parc.
  • +5 (5 voturi)    
    De 25 de ani cand se poate in 2,5 ani (Joi, 17 noiembrie 2011, 11:56)

    Bastos [anonim]

    Par example D-l Primar al Bucurestiului de VEST :
    -prelungirea Bld Timisoara pana in centura - se poate face repede, e camp deschis, probabil cateva procese de expropiere si intr-un an ai facut-o

    -parcari la intrarea in oras, se ia autogara Pacii, se beoneaza si se pun bariere, se instituie un abonamnet decent zilnic de genul 10 ron si lunar de genul 100 ron si gata.Metroul e vis a vis.

    -se face soseaua Sinei, e paralela cu Maniu, e libera de constructii si se asfalteaza.In felul asta mai crea o alternativa la omorul calificat de pe Iuliu Maniu

    -se face o pasarela peste centura in zona Domnesti, daca au reusit romanii sa faca un pod peste Dunare acum 2000 de ani putem face si noi o pasarela peste centura.E drept ca Domnesti nu e Pipera dar miile de masini care stau la coada pe centura a cui sint ? Ai nostri.

    Eu zic sa incepem cu ceva pe termen scurt, ca pe termen lung e vorbarie multa si realizari nexam.
  • +2 (2 voturi)    
    Vise... (Joi, 17 noiembrie 2011, 12:08)

    Vali [anonim]

    Si cand ne-am trezit era dimineata si am plecat cu RATB-ul la munca :))
  • +2 (2 voturi)    
    si se ocupa extraterestrii de asta, nu? (Joi, 17 noiembrie 2011, 14:16)

    pix [anonim]

    imediat dupa ce se duc la casa alba sa dea buna ziua si sa se prezinte, dupa aia vin la noi si se apuca de treaba.

    e cool: extraterestrii muncind de zor cu tot felul de mega-scule galactice urmariti cu interes sporit de pe margine de catre bucuresteni veseli cu sticle de bere in maini.

    poate au sa faca si pariuri: "intermodala" cu "parcarile" - cota de 3 la 1, da' numa' daca trece de barajul cu "zonele verzi".
  • +1 (1 vot)    
    modernizarea drumului spre cimitir (Joi, 17 noiembrie 2011, 14:26)

    republicadigitala.ro [anonim]

    bucurestiul, orasele industriale, vor intra in conservare si vor fi abandonate. blocurile cu 60-70 de etaje din orasele digitale vor da tendinta de dezvoltate pe verticala. ar costa prea mult sa transformi un oras industrial in unul digital.
  • +2 (2 voturi)    
    de s-ar realiza... (Joi, 17 noiembrie 2011, 14:26)

    Gigi [anonim]

    macar un sfert din ce scrie acolo, ar fi alt oras si s-ar numi altfel decat Bucuresti....
  • +2 (2 voturi)    
    Singurul punct fantezist (Joi, 17 noiembrie 2011, 14:39)

    Stepanida [utilizator]

    mi se pare cel cu gara internationala in zona Razoare -Cotroceni.In rest,toate sunt realizabile,mai devreme sau mai tarziu.Toti cei care gandesc aceste planuri cu bataie lunga trebuie sa fie foarte atenti la ce propun pentru viitorul orasului.Va dati seama cati oameni au muncit la aceasta strategie!Iar responsabilatea cea mai mare o poarta cel care da sau nu OK-ul,adica Sorin Oprescu .
  • 0 (0 voturi)    
    ar mai trebui ceva (Joi, 17 noiembrie 2011, 14:55)

    robert72 [utilizator]

    ar trebui extinse liniile de metrou pe zona de est si sud-est pana la Linia de Centura, in special in Pantelimon si Poesti Leordeni. Pentru Pantelimon este chiar obligatrori si IEFTIN. De la Cora pana la Centura ar fi doar vreo 4km, iar acolo sunt Selgros, Tuborg, fabrica Loulis, se face si un mega ANL.
  • +2 (2 voturi)    
    Ideea cu numarul X (Joi, 17 noiembrie 2011, 15:40)

    Vizitiul [utilizator]

    Sa se continue serialul "Capcana Timpului", unde sa se prezinte acest Bucuresti din viitor.

    Apropo, ceasurile aurite unde isi au locul in toata schema asta?
  • +2 (2 voturi)    
    INCREDIBIL (Joi, 17 noiembrie 2011, 16:18)

    kid_rahova [utilizator]

    Mai mult cred in filmele SF decat in ceea ce s-a scris aici
  • +1 (1 vot)    
    hmm... (Joi, 17 noiembrie 2011, 17:53)

    cetateanulsurmenat [utilizator]

    Suna extrem de bine, mai ales ca acopera toate domeniile. Avem nevoie de mai putin trafic, de parcari si de metrou, dar cea mai buna idee mi se pare partea cu locuintele pentru tinerii aflati la inceput de drum.
  • 0 (0 voturi)    
    Vrajeala (Joi, 17 noiembrie 2011, 18:00)

    Lucian [anonim]

    Eu unu am simtit pe propria mea piele competenta Universitatii Ion Mincu avand in vedere ca m-au obligat ca pe proprietatea mea sa construiesc cladiri ale statului prin actualul PUG.De indolenta PMB nu mai vb
  • +2 (2 voturi)    
    vise... (Joi, 17 noiembrie 2011, 18:13)

    Mockito [anonim]

    Inainte de toate mai trebuie rezolvate probleme vitale cum ar fi incalzirea, canalizarea, salubrizarea... De nenumaratele blocuri mizerabile care stau sa cada la primul cutremur nu mai zic... Iar la cate s-au schimbat in ultimii 25 de ani...eu zic ca tot in ritmul acesta se vor schimba lucrurile si in urmatorii 25.
  • 0 (0 voturi)    
    aaa (Joi, 17 noiembrie 2011, 19:13)

    mihaela [anonim]

    fara discutie, cel mai important este spatiul de parcare de domiciliu si pentru zonele de afaceri situate central in oras
  • +1 (1 vot)    
    conceptul strategic bucuresti 2035 (Joi, 17 noiembrie 2011, 21:38)

    pop anda [anonim]

    Am cautat pe internet Conceptul strategic 2035 si am gasit urmatorul site: www.csb2035.ro
    Nu am gasit acolo aceste propuneri, pare sa nu fie actualizat, dar am gasit o gramada de informatii dintr-o faza anterioara. Cred ca merita urmarit.
  • -1 (1 vot)    
    Inapoi in pestera! (Vineri, 18 noiembrie 2011, 4:20)

    Omul cavernelor [anonim]

    Frate, cata URA! Din comentariile de mai sus reiese ca unii pur si simplu nu vor sa modernizeze orasul. Zic NU hotarat oricarei idei de schimbare. NU metroului, NU autobuzelor, NU bicicletelor, NU bulevardelor, NU centurii. Pentru ca "ce? astea ne trebuie noua?".
    Dupa ce ca studiul acesta e GRATIS lumea se mai si plange ca, vezi Doamne, nu e realist. Macar unii cauta solutii in timp ce voi va plangeti si nu faceti NIMIC.
    Observ in schimb ca bucuresteanul de internet are 2 obsesii: parcuri si cladiri vechi. Nu este nimic rau in asta ca principiu dar pana la a construi cladiri "false" e cale lunga. Radeti de chinezi ca au copiat Parisul, Londra, Venetia sau sate austriece si ziceti ca sunt inculti dar vreti sa copiati in centrul Bucurestiului cladiri de 100 de ani. Pai copiati, fratilor, Ateneul de 1000 de ori si o sa navaleasca turistii sa vada cladiri vechi dar noi, clasice dar moderne, sa vada si ei cum romanii isi doresc sa se intoarca in pestera.
    Orasul asta mai si evolueaza, nu doar incremeneste in timp.
    Probabil lumea nu a inteles ce e "dezbatere publica". Nu inseamna sa vii sa injuri ci sa iti aduci aportul pentru ca la sfarsit sa se vada daca studiul oglindeste nevoile locuitorilor. Si, apropo, bugetul Bucurestiului este LOCAL si este diferit de bugetul Min. Transporturilor alocat autostrazilor.
  • +1 (1 vot)    
    cred ca ... (Vineri, 18 noiembrie 2011, 6:05)

    Vendetta [anonim]

    ... articolul este scris la "misto"... Oricum ar fi, sigur suntem luati de fraieri...
  • 0 (0 voturi)    
    VACARESTI (Vineri, 18 noiembrie 2011, 14:27)

    ADRIAN [anonim]

    pe cand se va face ceva in zona Vacaresti./...cu lacul acela parasit...cu gunoaiele si toata suprafata aceea lasata de izbeliste....cu tot ce inseamna cuva lacului vacaresti...?
    este ne neimaginat cum pe o suparafata asa mare...f aproape de centrul bucurestiului nu se contruieste/amenajeaza nimic.....
    pai avem nevoie de parcuri, de verdeata si lasam terenuri pustii in centrul Bucurestiului.....? ar trebui amenajat cat mai curand ceva acolo pt ca sta de f mult timp degeaba si se pot face multe proiecte benefice Bucurestiului si populatiei acestui oras!!!
    poate se vor lua masuri in sensul acesta....nu in 2035 :)
  • 0 (0 voturi)    
    Construim de zeci de ani. Ce avem? (Sâmbătă, 19 noiembrie 2011, 22:30)

    Alexandru Jecu [anonim]

    Aceste proiecte sunt parte a unui sistem nenorocit in care oameni (poate) de buna credinta, veleitari, nebuni, maniaci, ageamii, impostori,etc., ajunsi din intamplare la decizie, dispun de bugetul public, in acest simulacru de democratie, dupa bunul plac. Si asta nu se intampla de azi de ieri, ci de zeci si zeci de ani, chiar sute. Asa s-a construit discretionar, dupa fantezia nu stiu carui nebun sau inchipuit.De aceea orasul este o insailare de strazi, cladiri, maidane, etc. Un oras neasumat de locuitorii sai, mai degraba perceput ca o jungla in care indivizi insingurati incearca sa supravietuiasca, fiecare in detrimentul altcuiva. Orice proiect este perceput in principal ca sursa pentru deturnari de fonduri iar ce se face, se face pentru a justifica cheltuiala. Construim de zeci si zeci de ani si avem un oras mizerabil,neconfortabil, strident, galagios, sufocant, etc. Pana cand cetatenii nu vor participa realmente la decizie, incepand cu banca, trotuarul, felinarul din fata casei si terminand cu autostrada suspendata, printr-o dezbatere indelungata si sustinuta, prin care pana si cei aflati in minoritate sa-si asume proiectul, nu se va construi nimic organic, nimic perceput ca necesar de comunitate! Toate vandalizarile, tot dezinteresul pentru spatiul public,percepute acum ca acte antisociale, sunt reactiile unei populatii frustrate, constienta de hotia si risipa ocazionate de lucrari intreprinse ,chipurile, in beneficiul ei!
    • 0 (0 voturi)    
      Vrajala (Miercuri, 23 noiembrie 2011, 0:44)

      zmm [anonim] i-a raspuns lui Alexandru Jecu

      1 Ca tot se vorbeste de metrou nu inteleg de ce k k apare linia spre otopeni sau baneasa tocmai de pe la 1 mai..adk dupa 1 mai ...de vine marocanul la bucuresti cu trenul...normal si vrea si el sa ajunga la coana baneasa...tre sa schimbe la 1 mai...wtf..sa numai zic de cei de la victoriei...ca tre sa schimbe si la gara si la 1 mai ...sau altul de la mama dreaq...


      2 legat de strategia parcajelor ...am auzit un argument k domle nu facem in centru orasului mai mari de 500 de locuri ca i prea mult trafic pe urma......apoi eu zic ...la universitate ...e una existenta 1000 de locuri la inter...alta existenta la unirea alte 1000 de bucati ...si inca una in executie de 500 vis a vis de universitatea cea vestita ...in total vin numai putin de 2500 de bucati dupa calculul simplu compus....in inima bucurestiului

      astea normal ar fi trebuit facute la inelul median cel cu stefan cel mic... si radiant...nu in centrul orasului...dak ei vor sa l descongestioneze ziceti mi voi cum d r e a q ..? si de bike sharring ce viseaza europenizatii astia de pe aici nicio sansa...atata timp cat ies bani cacalau din benzina si mototrina cat de tare tre sa fie un primar sa ia o astfel de decizie...? oricum astia scormonesc in pamant dupa pasaje si poduri iar toti in afara le ingroapa aviz madrid rio finalizat in 2007 ...

      politicienii dupa ce ca fac un singur lucru toata viata...sa ia cu stanga si sa bage in buzunar cu dreapta nici nu au timp sa asculta amaratii astia de se zbat sa faca si ei o viziune ca la mama lor de europeni.. mi e lene sa mai scriu pff


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version