De anul viitor, doua dintre cele mai mari bulevarde bucurestene, Soseaua Iancului si Soseaua Pantelimon, vor intra in refacere radicala. Masinile parcate acum pe marginea Soselei Iancului vor fi mutate in parcari supraetajate care se vor construi in spatele blocurilor. Pe linia de tramvai, care va fi separata de traficul auto, vor circula si autobuzele, cele doua mijloace de transport avand statii comune. Soseaua Pantelimon va deveni mult mai verde, urmand a se planta gazon pe culoarul pentru tramvai. La capatul Soselei Pantelimon, in fata hipermarketului Cora, va fi construita o statie intermodala unde vor opri toate mijloacele de transport.

Simulare nod intermodal din fata magazin CoraFoto: Hotnews

Proiectul costa circa 70 milioane de euro, bani din bugetul Primariei Municipiului Bucuresti.

UPDATE: Madalin Dumitru, seful directiei de Infrastructura din cadrul Primariei, sustine ca vor fi amenajate benzi pentru Biciclete atat pe Soseaua Pantelimon, cat si pe Soseaua Iancului.

Proiectul de transformare a celor doua bulevarde a fost prezentat saptamana trecuta la Comisia Tehnica de urbanism de pe langa Primaria Capitalei.

Iata principalele schimbari propuse de proiectanti:

Soseaua Pantelimon

- linia de tramvai, de pe mijlocul bulevardului, va fi inaltata cativa centimetri astfel incat sa nu poata urca masinile si va fi inverzita prin plantarea de gazon;

Simulare cum va arata Soseaua Pantelimon

Simulare cum va arata Soseaua Pantelimon

Foto: Hotnews

- pe fiecare sens bulevardul va avea trei benzi de circulatie, iar pe laterale vor fi construite doua benzi laterale separate (vezi FOTO) prin care riveranii vor avea acces la locurile de parcare, fara a incurca circulatia de pe bulevard;

- pentru statiile de autobuz vor fi construite alveole, in care autobuzele sa poata opri fara sa deranjeze traficul.

- toate statiile de tramvai vor fi mai late si vor avea copertine;

- pe toata lungimea soselei, cu exceptia celor doua benzi laterale separate, stationarea va fi interzisa, cele trei benzi ramanand exclusiv pentru traficul auto;

- toate trecerile de pietoni vor fi semaforizate;

- aceasta artera va fi introdusa in sistemul inteligent de management al traficului, fiind montate semafoare inteligente care isi schimba timpii de asteptare in functie de valorile de trafic. De exemplu, daca la o intersectie se face coada dintr-un anumit sens, semaforul va ramane pe verde mai mult timp, astfel incat sa se decongestioneze traficul;

- la capatul Soselei Pantelimon, in fata magazinului Cora va fi construit o statie uriasa, unde vor opri toate mijloacele de transport din zona, respectiv autobuzul, tramvaiul si microbuzele. Cand va fi gata noua linie de metrou Pantelimon-Universitate, statia va fi conectata si cu acest mijloc de transport. Astfel pietonii nu vor mai fi nevoiti sa traverseze si ca sa schimbe mijloacele de transport. In apropierea statiei va fi construita si o parcare park&ride, conectata cu statia, unde cei care vin din afara orasului sa-si poata lasa masina si sa mearga mai departe folosind mijloacele de transport in comun.

Soseaua Iancului

- masinile parcate acum pe marginea trotuarului si pe trotuar vor fi mutate in parcari etajate care se vor construi in spatele blocurilor. Deocamdata Primaria Capitalei este in negocieri cu Primaria sector 2 pentru a indentifica terenurile din domeniul public unde se vor construi parcarile.

- linia de tramvai va fi inaltata cativa centimetri si va folosi si drept banda pentru autobuz. Cele doua mijloace de transport vor avea statii comune pana la intersectia cu Soseaua Pantelimon. Potrivit proiectantilor, aceasta masura a fost luata deoarece de la anul, RATB va afisa orarul mijloacelor de transport in fiecare statie si daca nu vor exista benzi unice pentru transportul in comun, acest grafic nu va putea fi respectat.

- statiile de autobuz si tramvai vor avea copertine;

- pentru circulatia auto vor ramane doua benzi pe sens, intrucat nu se va mai parca pe marginea bulevardului;

- aceasta artera va fi introdusa in sistemul inteligent de management al traficului, fiind montate semafoare inteligente care isi schimba timpii de asteptare in functie de valorile de trafic. De exemplu, daca la o intersectie se face coada dintr-un anumit sens, semaforul va ramane pe verde mai mult timp, astfel incat sa se decongestioneze traficul;

- pe marginea trotuarului va fi refacuta plantatia de aliniament;

Proiectul de modernizare a celor doua artere de circulatie este realizat de Via Proiect. Pentru a deveni realitate, propunerile arhitectilor mai au nevoie de aprobarea Comisiei de Circulatie de pe langa Primaria Capitalei si autorizatie de construire.

Lucrarile vor incepe cel tarziu in primavara anului 2012

Madalin Dumitru, seful Directiei de Infrastructura din cadrul Primariei Capitalei, a declarat pentru HotNews.ro ca lucrarile vor incepe imediat ce se va obtine autorizatia de construire. "Asteptam autorizatia de construire. Vom incepe cel tarziu in primavara anului viitor. Licitatia pentru alegerea constructorului a fost facuta inca din primavara anului 2011", a declarat acesta.

Castigatorul licitatiei este consortiul alcatuit din firmele Tehnologica Radion, TIAB si Via Proiect. Valoarea contractului este de circa 310 milioane lei/ 70 milioane de euro.