VIDEO Moara lui Assan din Bucuresti, monument istoric de importanta nationala, a fost afectata de prabusirea acoperisului si a unui perete  

de I.C.     HotNews.ro
Duminică, 1 ianuarie 2012, 17:34 Economie | Imobiliar

Fatada Moara lui Assan (2007)
Foto: Agerpres
Elemente din acoperis si un perete de la Moara lui Assan, din zona Obor a Capitalei, s-au prabusit, duminica, pompierii intervenind la fata locului, a declarat purtatorul de cuvant al Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta Bucuresti, Ovidiu Pana, pentru Agerpres. Cladirea de patrimoniu, simbolul Colentinei de secol 19, se afla intr-o faza avansata de degradare.  

Potrivit purtatorului de cuvant al ISU Bucuresti, pana in prezent nu au fost constatate victime.  

Moara lui Assan, prima moara cu aburi din Bucuresti, este un monument istoric de importanta nationala. Incidentul de duminica a afectat una dintre cladirile din ansamblul Moara lui Assan, obiectiv arhitectural de patrimoniu. Cladirea este parasita si se afla in faza avansata de degradare, fapt ce a condus la prabusirea acoperisului, care a antrenat si caderea unui zid de circa 200 - 300 de metri patrati, dupa cum a precizat maiorul Ovidiu Pana.

Conform primelor constatari de la fata locului, un alt motiv al prabusirii ar fi putut fi reprezentat de furturile de material din cladire, care au afectat si mai mult structura de rezistenta. 

La locul incidentului s-au deplasat trei autospeciale cu apa si spuma, o autospeciala de descarcerare si un echipaj de prim-ajutor de la ISU Bucuresti.  

Prezenti la locul incidentului, politisti si politisti comunitari au luat masuri pentru izolarea si monitorizarea zonei, astfel incat sa nu se poata patrunde in cladirea daramata.



Situatia Morii lui Assan

Ansamblul se afla pe strada Silozului nr. 25, in spatele blocurilor de pe Soseaua Stefan cel Mare, intre Lizeanu si Bucur Obor. Moara lui Assan  este distrusa sistematic de mai bine de patru ani, sub ochii autoritatilorIn ciuda faptului ca proprietarii de monumente au obligatia sa asigure paza acestora si sa le mentina in buna stare, aproape in fiecare zi oamenii strazii vin aici ca la ei acasa si fura instalatiile de metal din interiorul complexului, caramida si lemnul, ca sa le vanda.

Cladirea a fost afectata in mai 2008 de un incendiu puternic care a distrus o buna parte din complex. Despre incendiu exista suspiciunea ca a fost provocat intentionat. Desi inca din 2005 Ministerul Culturii a facut plangere penala impotriva proprietarilor, sub acuzatia ca lasa monumentul sa se distruga, Parchetul a decis neinceperea urmaririi penale in ambele cazuri. "Ministerul Culturii a sesizat in data de 22 iunie 2009 si in data de 26 iunie 2009 – inclusiv prin plangere penala – institutiile cu atributii si responsabilitati in domeniu: Inspectoratul de Stat in Constructii Bucuresti, Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti, Inspectoratul General al Politiei Romane – Directia de Investigatii Criminale, Serviciul pentru Protejarea Patrimoniului Cultural National, Primaria Sectorului 2. ISC ne-a raspuns ca nu este o demolare conform legii, fiindca se dezafecteaza instalatiile din interior. Aceasta afirmatie nu este adevarata deoarece orice interventie pe un monument are nevoie de autorizatie. In baza raspunsului ISC, Parchetul ne-a spus ca nu poate incepe urmarirea penala, deoarece a disparut obiectul sesizarii", a declarat pentru HotNews.ro, in 2009, Irina Iamandescu, consilierul ministrului Culturi, Theodor Paleologu.

In august 2005, inspectorii Primariei Capitalei au efectuat o serie de verificari la Moara lui Assan si au constatat ca se incepuse demolarea ansamblului, motiv pentru care au sesizat, la vremea respectiva, Parchetul de pe langa Judecatoria sectorului 2, in vederea dispunerii inceperii urmaririi penale impotriva celor "vinovati de desfiintarea ilegala a monumentului istoric", informa in 2008 municipalitatea.

Potrivit unui comunicat al Primariei Capitalei din 2008, in urma verificarilor din 2005 s-a constatat ca ansamblul a fost proprietatea SC Solaris SA, (societate declarata falimentara la data respectiva si aflata in procedura de lichidare judiciara). Lichidatorul judiciar (SC IPCMG REFAL SA), care a preluat in administrare toate bunurile mobile si imobile ale fostului proprietar, era obligat sa asigure paza si conservarea activelor din patrimoniul SC Solaris SA, insa Adunarea Creditorilor a hotarat sa nu finanteze cheltuieli de paza si protectie cu firme specializate, "optandu-se pentru asigurarea acestor servicii cu salariati ai fostei S.C. Solaris S.A. care nu aveau nici pregatirea si nici suportul logistic necesar".

Istoria Morii lui Assan 

"Moara lui Assan", prima moara cu aburi din Bucuresti, a fost construita in 1853 de negustorii George Assan si Ioan Martinovici. La vremea respectiva a fost si cea mai inalta cladire din Capitala. La scurta vreme dupa ce a fost construita, moara a devenit unul dintre punctele de atractie pentru curiosii din zona, fiind numita fie "Moara de foc de la Obor", fie "Vaporul lui Assan". 

La o jumatate de secol de la infiintare, ansamblului i s-au mai adaugat cateva cladiri, iar constructiei principale i-a fost atasat un ceas despre care George Potra spunea, in volumul "Din Bucurestii de ieri", ca a fost pentru multa vreme "ceasul oficial al oamenilor din cartierul Obor-Colentina". Pana in iunie 1948, cand a aparut legea nationalizarii intreprinderilor particulare, fratii Assan au actualizat in permanenta tehnologia fabricii. 

Din 1974, in fostele spatii ale morii a functionat fabrica de paine "Graul". Astazi, firmele Solaris S.A. si Graul S.A. detin fabricile Asan, a caror suprafata este de 47.000 mp. 

"Vaporul lui Assan" (2009), un scurt metraj de Andra Aron si Alice Foca, despre monumentul istoric Moara lui Assan. Mai jos, Making of "Vaporul lui Assan"




Citeste si: 


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

10818 vizualizari

  • +16 (18 voturi)    
    in alte parti (Duminică, 1 ianuarie 2012, 18:16)

    Astoria [anonim]

    In Venetia, o moara cu zidarie similara a fost transformata in hotel. Hotelul Hilton.
    • +4 (12 voturi)    
      Las ca vine Oprescu la cersit voturi (Duminică, 1 ianuarie 2012, 21:09)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Astoria

      Si poate zice de ce si-a bagat picioarele in cladirile din Bucuresti fie demolandu-le singur, fie ajutandu-le sa dispara in timp ce el tot o tine cu autostrazi peste oras si alte tampenii care o sa bage Bucurestiul in faliment!
  • +2 (18 voturi)    
    moara lui hassan (Duminică, 1 ianuarie 2012, 18:25)

    anonim [anonim]

    Va dati seama ce revelion au facut boschetarii azi noapte daca au cazut peretii...
  • +2 (22 voturi)    
    monumente (Duminică, 1 ianuarie 2012, 18:28)

    blueorange [anonim]

    un popor de ignoranti
    • +7 (9 voturi)    
      dar (Duminică, 1 ianuarie 2012, 22:22)

      saabo [anonim] i-a raspuns lui blueorange

      de ce pui asta pe popr mai?
      de ce?
      de ce?
      de ce e mine..de ce [pe altii!/??
      \
  • +17 (21 voturi)    
    47000 mp? (Duminică, 1 ianuarie 2012, 18:35)

    Nicky [anonim]

    Acum inteleg de ce ia foc, se prabuseste, se dezintegreaza.... ce ar merge acolo un complex de birouri sau un mall.... dar bineniteles, ceea ce e vident pentru toata lumea nu e si pentru autoritati! De ce oare nu este trecut in lega ca imobile de patrimoniu, care nu sunt intretinute, reparate sau ingrijite de proprietri sa fie nationalizate? Ce prost sunt ca pun astfel de intrebari!
    • +18 (22 voturi)    
      Incompetenta ...sau coruptie? (Duminică, 1 ianuarie 2012, 18:48)

      Atent [utilizator] i-a raspuns lui Nicky

      Iar primarul "competent" al Bucurestiului va mai arunca alte cateva milioane de Euro pe vreun gazon de stadion sau pe ceasuri kitsch, in timp ce cladirile de patrimoniu se vor prabusi sub ochii nostri. Sunt tare curios daca zidurile acelea chiar s-au prabusit spontan sau "au fost ajutate" sa se prabuseasca....Probabil ca a doua varianta este mai plauzibila. Poate se autosesizeaza si Politia si chiar face o ancheta.
      • -2 (10 voturi)    
        Precizare (Duminică, 1 ianuarie 2012, 20:48)

        danielush [anonim] i-a raspuns lui Atent

        Obiectivul este in raza sectorului 2. Dar fiindca primarul este de la putere toot dom' doctor este vina! Intr-adevar in locul acela merge un "ceva" ca este rost de bani, ca vin alegerile si orice ban e bun! In rest un an mai bun
        • +6 (6 voturi)    
          PMB (Luni, 2 ianuarie 2012, 1:28)

          Atent [utilizator] i-a raspuns lui danielush

          In cazul cladirilor aflate pe lista monumentelor istorice, responsabilitatea revine Primariei Municipiului Bucuresti si Ministerului Culturii. Daca citesti legea se spune foarte clar ca "În vederea protejarii monumentelor istorice si a respectarii prevederilor legale în acest
          domeniu autoritatile administratiei publice locale au urmatoarele atributii:...asigura, protejarea monumentelor istorice clasate, aflate în domeniul public sau privat al
          municipiului, respectiv orasului sau comunei, precum si a celor abandonate sau aflate în litigiu, alocând resurse financiare în acest scop; iau masurile tehnice si administrative necesare în vederea prevenirii degradarii
          monumentelor istorice;". Cred ca este suficient de clar...
          • +5 (5 voturi)    
            Si daca citesti legea...... (Luni, 2 ianuarie 2012, 13:07)

            Tuca Louisa [anonim] i-a raspuns lui Atent

            ce poti face tu cetateanul care ai multe motive de nemultumire atunci cand vezi cate nereguli sunt si nu se face nimic? Poate sa-ti imbogatesti cunostiintele cu acea lege ca altceva nu poti face.Eu sesizez ca pe Haralambie Botescu 18 se sustrag sinele de sustinere a peretilor,lemnaria,este un zgomot infernal si pericol de foc deoarece tiganii din zona Popa Tatu isi fac veacul in cladire si ce se intampla?Vine politia la poarta mea sa-mi puna intrebari.De ce nu se lasa un echipaj in zona pentru ai prinde pe acesti distrugatori care culmea iti rad in fata si te mai si ameninta daca le atragi atentia.Cel mai prost stie ca nu are cadru legal politia pentru al constrage sa nu mai distruga.De unde stie neica nimeni acest lucru?Imi este sila de ce se poate intampla la alegerile pentru PMB
      • -4 (6 voturi)    
        Mori (Duminică, 1 ianuarie 2012, 22:53)

        didi [anonim] i-a raspuns lui Atent

        Nu este obligatia primariei capitalei sa intretina moara lui Assan,cum nu este obligata sa intretina locuintele niciunui cetatean din Bucuresti.Dar lasa,se va termina mandatul acestui primar urat de toata lumea si se va alege altul,cel care are grija de monumentele orasului,cum a avut si de hala Matache.Atunci sa vezi ordine.Mai ceva ca in comunism.Le va rade pe toate.
        • -5 (5 voturi)    
          moara lui asan si detractorii PDL-isti (Luni, 2 ianuarie 2012, 11:58)

          Giulesteanu [anonim] i-a raspuns lui didi

          utilizatorului (atent)
          Cine baga mana in foc ca degradarea si vandalizarea constructiei si instalatiilor din acest monumant s-a ''inagurat'' in mandatul doctorului Oprescu?
          Inaintea doctorului a fost pe la primarie si marele bordurist Videanu dar si cel care vrea sa prosteasca acum o lume intreaga prin declararea ''necesarului de solidaritate si de unire in fata crizei'', fara insa sa participe si cei din gasca lui la ''stransul curelei si la diminuarea cheltuielior fara justificare, fara efect in combaterea crizei'' !
          In definitiv, chiar sa fi vrut sa faca ceva pentru ruinele denumite pompos monument istoric, atunci cand cei de la putere taie fondurile primariei, eu cred ca Dl Oprescu procedeaza corect trecand pe locuri prioritare asigurarea serviciilor pentru populatie - caldura, transport, ajutoare pentru categoriiile din ce in ce mai mari de saraci si flamanzi-.
          Ar mai fi de zis multe dar, la ce foloseste ? Indoctrinatii portocalii si cand or avea apa pana-n gat tot vor striga ''traiasca marele carmaici al corabiei adusa in pragul esuarii ''
    • -1 (9 voturi)    
      chiar! (Duminică, 1 ianuarie 2012, 18:58)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui Nicky

      Sfanta Proprietate ueber alles, ai uitat?
      • +8 (10 voturi)    
        Patrimoniu national (Duminică, 1 ianuarie 2012, 19:16)

        Atent [utilizator] i-a raspuns lui srpc

        Cand e vorba de patrimoniu national, cred ca regulile se schimba. Iar legislatia ar trebui sa fie foarte drastica in privinta asta, asa cum este in celelalte tari europene.
        • -2 (8 voturi)    
          "tarile europene" (Duminică, 1 ianuarie 2012, 21:36)

          Nicky [anonim] i-a raspuns lui Atent

          "asa cum este in tarile europene. " trebuia sa scrii. Cum ai scris tu, sugereaza intr-un fel ca si rromania ar fi tara europeana...ceea ce este departe de adevar!
    • 0 (0 voturi)    
      nu e bine (Luni, 2 ianuarie 2012, 18:30)

      Dan-T [utilizator] i-a raspuns lui Nicky

      nici sa se nationalizeze. Ti se pare ca cele care se afla in patrimoniul statului se afla intr-o situatie mai buna? Poate unele, dar nu toate.Trebuie intretinuta de proprietari si pana acestia nu inteleg importanta unui asemenea monument atat pentru ei cat si pentru comunitate trebuie amendati foarte drastic, pentru a evita sa fie valorificat terenul in detrimentul monumentului, amenda sa fie descurajanta pentru asemenea intentii. Numai bine!
  • -1 (11 voturi)    
    Bizarerie romaneasca (Duminică, 1 ianuarie 2012, 18:46)

    RMR [anonim]

    Cladiri de patrimoniu, patrimoniu national, dar e obligatia unei persoane private sa o intretina. Nu i se pare nimanui bizara aceasta situatie?

    Ori e spatiu privat si atunci statul nu are niciun drept acolo ori e parte din spatiul public si statul se implica cu reparatii si intretinere.

    Sincer, multe din cladirile mentionate n-au o valoare arhitectonica foarte mare. Moara? De ce nu o hala industriala? De ce nu un spital?
  • +8 (14 voturi)    
    Dati 10 lei pentru Moara lui Assan! (Duminică, 1 ianuarie 2012, 18:51)

    Clop [utilizator]

    "Desi inca din 2005 Ministerul Culturii a facut plangere penala impotriva proprietarilor, sub acuzatia ca lasa monumentul sa se distruga, Parchetul a decis neinceperea urmaririi penale in ambele cazuri."

    Aici, e vorba de interese financiare grele si cu spate politic, cu care nu.mi imaginez ca Ministerul Culturii poate lupta. Poate, o campanie de presa agresiva pentru salvarea acestei bijuterii arhitecturale, ar fi necesara, ca si strangerea de fonduri.

    Dati 10 lei pentru Moara lui Assan! - ar trebui sa existe pe toati stalpii din oras si in toata media!
    • +6 (8 voturi)    
      Vanatorii de chilipiruri... (Duminică, 1 ianuarie 2012, 19:58)

      Andradda [utilizator] i-a raspuns lui Clop

      Atata vreme cat acea Moara va exista, chiar si numai prin prezenta catorva ziduri, terenul acela intra sub incidenta patrimoniului national si nu prea se poate atinge nimeni de el.
      Daca Moara va disparea, va deveni un "teren oarecare" si, ca atare, va fi liber la "furat"
      Asta e tot.
  • +7 (9 voturi)    
    Mai vizitati si alte destinatii!! (Duminică, 1 ianuarie 2012, 19:17)

    Anca Petrescu [anonim]

    Mergeti si la Baile Herculane sa vedeti acolo ce cladiri , adevarate monumente istorice, cu o valoare de patrimoniu inestimabila- in stilul unor cladiri din Venetia- se distrug si se prabusesc fara ca vreunei autoritati locale, regionale sau centrale sa ii pese de ceva.Singura masura luata, in mod ironic, s-a pus pe aceste cladiri cate o tablita emailata pe care scrie:"Cladire cu valoare de patrimoniu". Vorba acelui slogan stupid rostit de o voce feminina bine-imitata, lansat luni de zile pe toate posturile de radio, promovat de Ministerul Turismului si al etc.:"Vizitati de fiecare data alta destinatie", dupa ce ati vazut moara lui Assan facuta tandari.
  • -6 (10 voturi)    
    Sa o darame, naibii ! (Duminică, 1 ianuarie 2012, 19:17)

    Rekinul [anonim]

    Sa construiasca ceva frumos care sa inlocuiasca vechitura aia plina de sobolani.
    • +1 (5 voturi)    
      coreeect (Duminică, 1 ianuarie 2012, 22:22)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui Rekinul

      propun un club de fitze cu parcare pentru beembeuri! e bine asa?
  • +4 (6 voturi)    
    se poate si altfel - iata 2 exemple (Duminică, 1 ianuarie 2012, 19:25)

    bizonul [anonim]

    Intr-adevar in Bucuresti au disparut in totalitate citeva cladiri superbe sau sint in paragina, nemaiputind fi salvate.
    Dar exista si exemple pozitive, cum ar fi:
    - tipografia de pe sos. Stefan cel Mare salvata si integrata relativ frumos de magazinul Megaimage.
    - un fost atelier service auto (o hala marisoara) de pe calea Dorobantilor a fost preluata de magazinul Billa; poti face cumparaturi, dar sa si admiri hala.
    deci se poate! vina este in totalitate a primariei capitalei care de 22 de ani lasa cladirile sa moara.
    • +1 (3 voturi)    
      "cu o floare ... " (Luni, 2 ianuarie 2012, 9:17)

      "Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui bizonul

      Nu stiam de Billa! Da, tipografia Cartea Romaneasca nu a fost distrusa, ci integrata. Iar pe Bdul. Pache, o casa cu stil foarte aparte a fost refacuta si a devenit hanul Berarilor. Bravo proprietarilor!
      Insa sunt exemple singulare! Mai mult, sunt exemple de NORMALITATE, nu ar trebui sa ne bucure excesiv de mult. Daca din 3 milioane de locuitoair ai Capitalei, vezi pe 2-3, fie si 10, care NU fura si nu omoara, asta este motiv de bucurie?
      • +2 (4 voturi)    
        inca o chestie la Sighisoara (Luni, 2 ianuarie 2012, 11:12)

        bizonul [anonim] i-a raspuns lui "Cristian Ioan

        La Sighisoara intr-un spital exista un lift din 1896.
        1896 !!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Este manipulat manual, este ceva fenomenal mai ales ca si functioneaza. Spitalul va fi renovat in acest an, iar Conducerea Spitalului s-a gindit sa salveze liftul si sa-l transforme in obiectiv turistic. Deci se poate!
        • 0 (2 voturi)    
          nu mai spune, ca ma faci sa bocesc! (Luni, 2 ianuarie 2012, 11:33)

          Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui bizonul

          Este foarte neplacut sa afli ca SE POATE, dar nu se doreste. Pai in anii 69-80 stiam, intamplator, de cateva lifturi originale (si desigur vechi) aici in Bcuuresti, sunt sigur ca au cazut victime ale "dezvoltarii si inoirii":
          - un bloc din centru , Bdul ferdinand, avea lift in care la parter intrai pe o usa, iar la etaje ieseai pe alta, la 90 de grade!
          - erau inca in functiune lifturi vechi, cu "cusca"formata doar din plasa, nu inchise in put de beton, ca cele coontemporane
          - la Politehnica, in Polizu, erau, nefunctionale dar integre, lifturi vechi, tot asa deschise, cu capacitate mare, desi cladireale aveau maxim 3 etaje ..
  • 0 (2 voturi)    
    fraza (Duminică, 1 ianuarie 2012, 19:54)

    adrian [anonim]

    de la sfarsit spune tot. Pe afara chiar daca vor sa reconstruiasca o cladire sunt obligati sa pastreze fatada intacta. Primaria lui peste ...
  • -2 (4 voturi)    
    ... (Duminică, 1 ianuarie 2012, 20:38)

    bogdy68 [anonim]

    Bravo Oprescu!!
  • -1 (7 voturi)    
    obsedati de vechituri? (Duminică, 1 ianuarie 2012, 22:08)

    dadan [utilizator]

    doar pentru ca e veche o cladire nu inseamna ca trebuie sa o ridicam la rang de monument.... cine credeti ca baga o gramada de bani intr-o vechitura si sa o faca eventual muzeu sa vina doi trei nostalgici pe zi sa vada o cladire de caramida care pe vremuri o fi fost o cladire impozanta sau importanta dar ce-i vechi si nu ofera siguranta minima necesara unei cladiri mai bine faci un bine si o darami - si un parc sa faci pe locul ala tot ar arata mai frumos decat darapanatura aia trista.... la fel e si abatorul din Timisoara- doar ca e cladire de patrimoniu, o zona centrala mare si cu potential pentru comunitatea din zona sta abandonata de multi ani , degradata si deprimanta.... la naiba daca un abator merita sa fie monument atunci si crematoriile de la Dachau ar trebui ridicate la rang de patrimoniu...
    • +4 (8 voturi)    
      o intrebare de om ignorant (Duminică, 1 ianuarie 2012, 23:53)

      mda [anonim] i-a raspuns lui dadan

      daca ai sti cam cati bani am cheltuit eu, ca turist, vizitand "vechituri" din astea in toata lumea!!! fabrici din 1900 toamna si mult mai vechi, hoteluri, case care au o istorie aparte, care pun in valoare partea culturala a popoarelor respective. vorba unui antepostator mai sus: las' sa faca vreun bamboo unde sa isi etaleze toate beizadelele si baragladinele masinile de lux! sau vreun mall imens pe jumatate gol!! sau vreun cartier de fitze. eu sunt de acord ca toate aceste obiective sa fie nationalizate! sau macar ca o lege sa stabileasca dreptul municipalitatii de a bloca conturile proprietarilor si de a lua banii necesari pentru a intretine aceste obiective pana cand vor fi suficienti bani sa fie refacute. poate asa se si starpeste mafia asta a terenurilor si obiectivelor de patrimoniu. altfel, autobuzele alea ale lu' mafam udrea n-or sa mai aiba pe unde trece...
      • -3 (7 voturi)    
        fiecare face ce vrea (Luni, 2 ianuarie 2012, 9:10)

        serban [anonim] i-a raspuns lui mda

        daca ai cheltuit banii tai pe vizita la vechituri e treaba ta . trebuia demolata de mult si cu asta si nu plingea nimeni . s-au mai gasit organizatii care au declarat si cocioaba aia de la matache monument istoric asa ca nu are sens sa speram la ceva mai bun . daca vrei sa ai vechituri de astea infiinteaza un fond privat si gata ... eu nu sunt de acord ca sa investeasca primaria ( statul ) in timpenii de astea
        • +3 (5 voturi)    
          raspuns (Luni, 2 ianuarie 2012, 10:41)

          teo [anonim] i-a raspuns lui serban

          "Fiecare face ce vrea" , cum spuneti Dvs. inseamna haos si nici o societate civilizata nu poate functiona pe acest principiu. Iar daca va doriti un oras in intregime din sticla si beton, fara istorie, iesit de nicaieri inseamna ca nu prea v-a placut cartea si pe terenul gol al
          instructiei Dvs, nu a rasarit nimic.
          • -2 (4 voturi)    
            gresit (Luni, 2 ianuarie 2012, 13:45)

            serban [anonim] i-a raspuns lui teo

            faptul ca nu mi-a placut cartea e o afirmatie total gratuita . nu inteleg de ce societatea ( comunitatea ) trebuie sa cheltuiasca pentru conservarea unor pseudo monumente care nu reprezinta decit un motiv de lamentare urbanistica . sa inteleg ca te deranjeaza si imobilul de linga catedrala ? am trecut pe acolo si blocul pune in evidenta catedrala ( fiind anticatolic poate fi si ceva subiectiv )
        • +3 (5 voturi)    
          gresit (Luni, 2 ianuarie 2012, 10:42)

          mda [anonim] i-a raspuns lui serban

          nu face fiecare ce vrea daca aduce atingere drepturilor celorlalti. iar eu cred ca am dreptul la istorie si la cultura, in primul rand, si nici un drept economic (discutabil, probabil, daca cineva face asa ceva inseamna ca e doar un rechin imobiliar fara scrupule) nu poate sterge asta. te sfatuiesc sa mai iesi si tu din barlog, sa vizitezi, sa te imbogatesti cultural si spiritual. mercantilismul si egoismul duse la extrem dauneaza grav societatii. ti-ai luat dreptul asupra unui asemenea obiectiv, atunci asuma-ti si obligatiile aferente. daca acest imobil e pus la pamant din interesul unor smecheri si din indolenta si/sau complicitatea autoritatilor, personal voi semna orice petitie de nationalizare a terenului.
          • +1 (5 voturi)    
            moara lui asan si monumentele istorice (Luni, 2 ianuarie 2012, 13:36)

            giulesteanu [anonim] i-a raspuns lui mda

            Heiiiiiii!
            Mergeti dragilor cu fizicul, cu pasul si cu privirea printre ''monumentele '' pentru care unii - dupa parera mea, obsedati de ceva depasit ca stil, utilitate si chiar stil arhitectonic -sa evaluati sincer aceste monumente!
            Pentru aceste daramaturi se revolta niste babe ramase cu lornionul lipit de nasul coroiat, si care isi mai aduc aminte numai de locotenetul stamatescu de la rosiori sau husari, si care s-au reunit intr-un ONG cu titlul pompos '' salvati bucurestiiul''. Pe acesti indragostiti de bucuresti, cine doamne ii sponsorizeza?
            Apropo! Zice unul din cei care iubesc toate darapanaturile ca vezi doamne,daca nu iubim zidurile daramate, nu suntem nici educati nici patrioti, nici.....nu iubim istoria.
            Mergi si te uita la cate cladiri redate proprietarrilor s-a rnovat ceva. E limpede ca cel pus in posesie nu are material posibilitate sa faca ceva si asteapta ocazia sa scape de beleau ce i-a cazut pe cap, el fiind mostenitorul inventat de gasca de recuperatori si pradatori de averi ale unora care, la un moment dat, le dadu-se statului.
          • -3 (5 voturi)    
            nationalizare ? (Luni, 2 ianuarie 2012, 13:39)

            serban [anonim] i-a raspuns lui mda

            din cite imi amintesc in 1989 terenurile erau proprietatea statului deci nationalizate . sa inteleg ca usor usor ne vine mintea la cap si ne intoarcem la statutul anului 1989 ? daca asa e incep sa cred ca mai avem sperante de mai bine
        • +2 (4 voturi)    
          gresit... (Luni, 2 ianuarie 2012, 14:12)

          keiser_soze [utilizator] i-a raspuns lui serban

          ....interpretata aceasta libertate sub sloganul "fiecare face ce vrea" ! poate la tine in ograda poti sa faci ce vrei tu, insa daca te pretinzi a fi civilizat nu trebuie sa uiti nici de unde ai plecat, nici cine sint predecesorii tai si ce au reusit sa construiasca si in ce context al vremurilor, nimic nu trebuie uitat sau ignorat, doar asa poti inainta ! cam limitata (obtuza) perspectiva ta iar modul de gandire....nu cred ca mai trebuie comentat ! dar mai ai o sansa : pune mana si citeste putina istorie, geografie, ma rog, intoarce-te la scoala ! E spre binele tau !
          • -2 (2 voturi)    
            scoala (Luni, 2 ianuarie 2012, 16:37)

            serban [anonim] i-a raspuns lui keiser_soze

            de citit am citit cred cite ceva asa ca nu am motive sa ma intorc la scoala . mergind pe linia gindirii tale inseamna ca nu am mai demola nimic niciodata ( metoda reducerii la absurd ) . Revenind la cazul concret al morii lui asan nu vad ceva care trebuie protejat pentru ca nu sunt motive . legea care baga orice cladire de peste 100 ani intr-un regim special este o aberatie . o cladire este o structura de rezistenta plus zidurile aferente ..in rest valoarea este data in mod subiectiv de tot felul "formatori de opinie " . Nu exista cladire care aiba o alta valoare decit privita ca spatiu de locuit ... in rest vraja ....
  • +1 (5 voturi)    
    Doamne fereste (Duminică, 1 ianuarie 2012, 23:25)

    kid_rahova [utilizator]

    sa fie daramate (construit altceva ) sau reabilitate ca se iau ong-urile de primarie , mai bine sa cada pe oameni , sa adaposteasca mizerie prostitutie , droguri , la multi ani ong-urilor
  • 0 (4 voturi)    
    ... (Luni, 2 ianuarie 2012, 2:31)

    Dan [anonim]

    E proprietate privata, nu mai invinovatiti alte persoane sau statul.
  • +6 (8 voturi)    
    smechereli dimbozitene (Luni, 2 ianuarie 2012, 4:17)

    Gigel [anonim]

    Curat lucratura, ca sa ridice un zgirie nori unul dintre marii smecheri de Romania. Lsa monumentele istorice sa se degradeze, ca n-ai voie sa le darami, le ajuti un pic la final cu niste boschetari afumati cu niste tuiculite si gata , mai ramine sa debarasezi terenul de caramizi. Mai faci si un ban daca lasi "poporul specializat" sa aiba acces la caramizi si sa le fure. Numai plusuri pe toata linia!. GO smecheria, GO!
  • -2 (6 voturi)    
    Conservare (Luni, 2 ianuarie 2012, 9:12)

    sase sase [anonim]

    Mai nou orice ruina din Bucuresti este monument istoric.Daca era asa este o lege care obliga proprietarii si autoritatile sa protejeze asemenea monumenta,inclusiv prin intretinerea si restaurarea lor.Nerespectandu-se legea (nu sunt bani,avem alte prioritati)cei responsabili trebuie trasi la raspundere.Dar in nici un caz nu trebuie mentinuta o cladire degradata care pune in pericol viata unor oameni ,chiar si a boschetarilor.Cred ca este cazul sa nu ne lamentam ca o moara veche s-a daramat.A eliberat terenul pentru un spatiu verde si a dus la nimicirea unei crescatorii de sobolani si pleosnite!
    • +2 (4 voturi)    
      "pleosnite" ????? (Luni, 2 ianuarie 2012, 14:14)

      keiser_soze [utilizator] i-a raspuns lui sase sase

      serios, asa ai vrut sa scrii ?? "pleosnite" ???? hai ca esti al naibii de simpatic !!!
  • +2 (4 voturi)    
    Mall-ul lui Assan (Luni, 2 ianuarie 2012, 10:29)

    Vizitiul [utilizator]

    Asa o sa se denumeasca noua constructie...
  • +2 (4 voturi)    
    Cladirile degradate (Luni, 2 ianuarie 2012, 13:28)

    Cristi [anonim]

    Eu locuiesc in zona iar constructia este complet distrusa. Din pacate nu mai poate fi reparata cu costuri acceptabile. Chiar daca ar fi reconstruita de la zero , nu s-ar realiza nimic deoarece in prezent este marginita de ansambluri de blocuri care impiedica vizibilitatea.
    Acest lucru s-a intamplat peste tot in Bucuresti din cauza politicienilor de dupa revolutie care nu au retrocedat imediat cladirile proprietarilor de drept. Cladirile s-au degradat iar terenul varora suficient de mult ca sa justifice demolarea resturilor decladiri.
    Macar acum , in ultimul ceas , primaria capitalei , ar trebui de urgenta sa ia hotararea care cladiri merita sa fie salvate si sa investeasca in acestea , sau care cladiri trebuie demolate deoarece au devenit un pericol public.
    • +2 (2 voturi)    
      Primaria Capitalei (Luni, 2 ianuarie 2012, 15:17)

      Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui Cristi

      Va referiti la primaria aceea reprezentata de catre "Oprescu promite"?

      Caz inchis!
  • +2 (2 voturi)    
    Primaria (Luni, 2 ianuarie 2012, 15:19)

    Vizitiul [utilizator]

    Sa bage niste ceasuri de aur pe langa cladire, cred ca ar da bine!
  • +1 (1 vot)    
    presa (Marţi, 3 ianuarie 2012, 10:57)

    florin [anonim]

    E si vina celor din presa scrisa si tv pentru ca nu sustin o campanie agresiva de conservare si reabilitare a monumentelor.
    Cum ar fi daca hotnews s-ar implica in programe de constientizare a adevaratelor valori istorice care sunt pe punctul de distrugere ?
    Acest articol ar trebui pus primul pe pagina timp de cateva luni, poate astfel se va sesiza cineva.
  • 0 (0 voturi)    
    proiect de lege (Marţi, 3 ianuarie 2012, 11:04)

    george [anonim]

    Ar trebui initiata o lege pentru protejarea monumentelor istorice: daca sunt daramate sau lasate in paragina astfel de cladiri istorice atunci proprietarul nu mai poate vinde/construi nimic pe acel teren timp de 50 de ani.
    Ce ziceti de aceasta lege ?
  • 0 (0 voturi)    
    Mda (Miercuri, 11 ianuarie 2012, 10:13)

    Florin [anonim]

    Nici nu mă mir,

    Acum vreo 2 luni cand am filmat un scurt metraj pe acolo, erau niște indivizi de origine dubioasa care trageau cu funiile de o ditamai coloana de rezistenta ca sa o dea la fier vechi.

    Se pare ca au reusit pana la urma sa o dea jos.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi