Autostrada suspendata, scoasa de pe ordinea de zi la Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Proiectul sustinut de Sorin Oprescu arata ca autostrada de 13 km ar costa 1,5 miliarde euro

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 23 februarie 2012, 17:17 Economie | Imobiliar

CGMB a respins punerea pe ordinea de zi a proiectului de hotarire prin care Sorin Oprescu cerea alocarea sumei de 1,5 miliarde euro pentru autostrada suspendata. Desi este vorba de o suma foarte mare, proiectul a fost pus pe ordinea de zi suplimentara in timpul sedintei de Consiliu, fara ca alesii locali sa-l fi putut consulta anterior.

Consilierii PDL au declarat ca nu pot supune la vot si nu pot introduce pe ordinea de zi un proiect care nu a fost vazut de nimeni inainte. "Mi se pare o porcarie sa pui pe ordinea de zi suplimentara un proiect de o asemenea anvergura. Este vorba de 1,5 miliarde euro. Acest proiect trebuia sa stea in dezbatere publica, trebuia discutat in comisiile de specialitate ale consilierilor, mai ales in comisia economica", a declarat Mircea Raicu, consilier PDL.

Sorin Oprescu a declarat in replica ca se astepta la o asemenea reactie din partea consilierilor. "PDL a intrat in logica electorala, fac asta pentru ca eu sa nu fac nimic. Insa in felul acesta afla lumea cine le vrea binele. Niciodata in cei patru ani de mandat nu a existat o logica dupa care ei au aprobat sau au respins proiectele".

Oprescu a declarat ca autostrada va fi facuta in parteneriat public-privat, deoarece acesti bani nu exista in bugetul municipalitatii. El a spus ca investitia privata va fi recuperata dintr-o taxa de drum care ar putea costa intre 18 si 21 euro/an.

Oprescu a spus si ca proiectul a stat deja in dezbatere publica timp de o luna si jumatate.

Potrivit proiectului de hotarire propus de Oprescu si consultat de HotNews.ro, costurile de 1,57 miliarde de euro vor fi distribuite astfel:

- constructia in sine, cu pasajele subterane si supraterane: 1,1 miliarde euro pentru cei 13,1 km
- obtinerea si amenajarea terenului: 228 milioane euro
- amenajarea peisagistica: 1,8 milioane euro
- proiectarea, consultanta si asistenta tehnica: circa 57-58 milioane euro
- organizare de santier si alte cheltuieili neprevazute: 153 milioane euro


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

3294 vizualizari

  • +5 (7 voturi)    
    peste 110 Mil/ km?? (Joi, 23 februarie 2012, 17:40)

    ysoagar [anonim]

    nu platim oare un pret prea mare pt un proiect care 99% nu se va intampla niciodata?
    • +10 (12 voturi)    
      Oprescu Astronomu si proiectele megalitice (Joi, 23 februarie 2012, 18:33)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui ysoagar

      oprescu e bolnav de grandomanie ,conform revistei romane de psihologie,el are o atitudine izvorita dintr-o hipertrofiere a constiintei de sine, datorita careia oprescu se apreciaza pe sine si se comporta ca fiind foarte inteligent, foarte valoros, „indiscutabil superior altora".

      Grandomania este data de incapacitatea oprescului de a se autoaprecia corect si deriva din individualism. Deseori grandomania frizeaza ridicolul si provoaca ironie. In psihopatologie este mai frecvent intalnit termenul de „idei de grandoare" asociate cel mai adesea ideilor delirante de persecutie si intalnite in paranoia si in schizofrenia paranoida si, mai rar, in starile maniacale
      pacat de Bucuresti ,merita un primar normal cu capul ,nu cu ficatul....
      • 0 (4 voturi)    
        e singurul ? (Joi, 23 februarie 2012, 19:23)

        ginel cotrocescu [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        pare o trasatura comuna a politicianului si a omului "de succes" pe dumbovitza.
        iaca altzii: ylici, bonbonel, gioana, base, antenescu, paturiciu, vintu, felix vocalescu-varanu, tarliceanu, jiji, niculaie, udrea, etc.etc, etc.
      • -1 (1 vot)    
        iti dai seama cati grandomani exista in sua (Joi, 23 februarie 2012, 21:11)

        pedelistanalfabet [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        sau japonia
        • 0 (0 voturi)    
          din cauza saraciei,nu ai inteles nimic! (Joi, 23 februarie 2012, 21:51)

          Eneas [anonim] i-a raspuns lui pedelistanalfabet

          iun oras plin de gropi,plin de caini vagabonzi, plin de tevi sparte,exact asta ii lipsea, gerula, sosea suspendata!adica tichie de margaritar,plus indatorarea pe 50 de ani a municipalitatii!mai si ganditi ,nu va luati dupa Libertatea care sustine ca prostia e calitatea unei personalitati puternice!
    • +5 (5 voturi)    
      Stiam ca o sa platiti mult mai mult decat face... (Joi, 23 februarie 2012, 19:13)

      Ion B [utilizator] i-a raspuns lui ysoagar

      din momentul in care l-ati ales pe fariesul asta.
    • -4 (4 voturi)    
      Mai era un tip care nu voia autostrazi (Joi, 23 februarie 2012, 19:32)

      felis_tigris [utilizator] i-a raspuns lui ysoagar

      Acum cativa ani mai era unu' care nu a vrut autostrăzi pentru Romania. Eu nu il condamn, doar constat greseala comisa.
      Peste vreo cativa ani, cand Bucuresti-ul va fi gatuit de circulatia rutiera, s-ar putea sa-i blestemam pe aia de nu au acceptat realizarea acestui proiect.
      • +2 (2 voturi)    
        daca tot veni vorba (Joi, 23 februarie 2012, 20:07)

        milutza din coltz [anonim] i-a raspuns lui felis_tigris

        n'ar trebui mai intai o autostrada de centura, pe vreo trei banzi pe sens de circulatie ?

        ca sa n'o ia camioanele pi shentru.

        si cei in graba sa se poate conecta la autostrazi. vii pe a1 si vrei pe a2. stii cam cat ia acum, pe centura ? stii ce dopuri sunt la domnesti, sos. oltenitei ?
        ajungi mai repede de la pitesti la buc. decat de la a1 la a2, pe centura de azi.

        si o autostrada de la pitesti la craiova, timisoara, arad, n'ar fi importanta pentru investitii >?
        vezi dacia la pitesti, ford la craiova, legatura intre portul constanta si giurgiu-ruse, portile de fier- iugoslavia si timisoara-arad spre europa ?

        pentru voi sunt importante doar capitala si valea prahovei. vara, si litoralul.

        sos. colentina si stefan babanul sunt destul de largi, daca se renunta la trmvaie si se pun semafoarele pe unda verde, ajungi imediat in piata victoriei, unde este pasaj spre titulescu.
        este nevoie de un pasaj la doamna ghica si renuntat la spatiul verde pe titulescu plus parcarea langa trotouar.
        sau eventual o suspendata pe titulescu pana la podul inceput de basescu terminat de oprescu.
        dupa care ai splaiul pana la lacul morii.

        in loc de tramvaie, pe stefan babanu si colentina, prelungirea metroului de la obor la voluntari.
        la metrou este o gramada de facut. e nevoie de o linie inealara periferica.

        parcari la intrarea in oras, de pe principalele sosele si autostrazi.
        autobuze, tramvaie sau metrou care sa duca omul, de la parcare, unde are nevoie in buc.

        ar servi mai multa lume, atat cu masini cat si pedestrii.

        ce treaba ai pe sub herastrau > ?
  • +5 (5 voturi)    
    :) (Joi, 23 februarie 2012, 17:44)

    zippo [anonim]

    ihim deci proiectul autostrazii a fost suspendat.
  • +10 (14 voturi)    
    Primar de nimic (Joi, 23 februarie 2012, 17:49)

    Gica [anonim]

    Gogosi pe banda rulanta de la un mascarici de primar, sper sa scapam rapid de el ca m-am saturat.

    Orasul asta nu are canalizare, firele stau atarnate prin copaci iar el viseaza 1.5 mld!!! Oare crede ca noi suntem crescuti pe camp!!!
  • +9 (13 voturi)    
    Oprescule! (Joi, 23 februarie 2012, 18:00)

    fatmanx [utilizator]

    Nu te-a oprit nimic sa faci CEVA pana ACUM! Ce ai asteptat? Anu' electoral? Vrei sa te alegi din nou cau un curat "independent"?
    Pai orasul asta nu e in stare sa aplice cateva legi de buna circulatie ca sa se fluidizeze traficul blocat in mod nesimtit si abuziv de cativa, si tu visezi la autostrazi? Pai ai unde sa preiei traficul de pe ele? Ai facut vreun plan, ceva? Pune mana si fa sensuri giratorii reale, fara semafor! Sincronizeaza semafoarele, ridica masinile care ingusteaza bulevardele, pune politistii la treaba!
    Forteaza un pret mai mic la ridicarea unei masini(60EUR de ex) ca firmele tocmite sa fie interesate sa-si faca treaba nu sa o frece ca acum dupa 2 ridicari de pe strazi infundate ca si-au facut ciubucul pe ziua aia! Fa sens girator la Piata Muncii si la Baba Novac!
    Fa toate astea si dupa aia abia sa te apuci de autostrazi suspendate, domnu' Oprescu!
    Si asta e valabil pentru toti primarii!
    • -4 (6 voturi)    
      Fiti multumiti (Joi, 23 februarie 2012, 18:32)

      PDL-acilor [anonim] i-a raspuns lui fatmanx

      Nu este corect ceea ce s-a intamplat.Noi bucurestenii avem de pierdut .Dar ce sa-i faci... Partiile facute Udrea ne sunt cu mult mai utile.Vai noua!
  • +3 (7 voturi)    
    Adica au suspendat autostrada (Joi, 23 februarie 2012, 18:03)

    Eu Te Mint [anonim]

    Asta si vroia Oprescul .Fanfaronada ieftina.Aduce el chiezi cu 1,5 miliarde .Poate numai de la dragonul rosu da in lei vechi.
  • +4 (8 voturi)    
    ii fileaza rau (Joi, 23 februarie 2012, 18:09)

    filatorul [anonim]

    ii fileaza rau lui doctore; are ideei tampite, putine si fixe; iar sfatutorii lui sunt la fel de "inteligenti". bugetul primariei isi poate permite o asemenea investitie, dar ce va rezolva ea ? si cum va desfigura Bucurestii ? unde sunt salvatorii maghernitei numite Piata Matache ?
  • +7 (9 voturi)    
    E vorba mai mult de cinismul lui Oprescu (Joi, 23 februarie 2012, 18:24)

    ictin [anonim]

    Oprescu a castigat alegerile sustinut de niste tineri idealisti, pe care imediat dupa ce a castigat primaria i-a eliminat, si cu tot felul de promisiuni fanteziste. Una dintre aceste promisiuni este autostrada suspendata. Timp de 4 ani nu s-a miscat nimic cu aceasta autostrada, si acum cand se apropie alegerile vine cu un proiect care costa mai mult decat face, pentru care nu sunt bani si pe care nimeni intreg la cap nu l-ar aproba. Si normal ca consiliul nu il aproba, cum Oprescu se astepta, si concluzioneaza ca aia sunt rai ca nu il lasa sa faca autostrada lui ca se apropie alegerile. Dar el nu a avut niciodata in plan cu adevarat sa puna in practic aceasta fantezie. El este doar un buna manipulator.
    In acest timp sunt mai multe proiecte, mai ieftine si care ar ajuta destul de mult la decongestionare, dar cum alea ar putea fi aprobate iar domn' Oprescu nu are chef de facut ceva, sau poate ca nu iese si lui de o ciunga, nu le aproba. Unul dintre aceste proiecte este propunerea de a se folosi linia ferata cara inconjoara bucurestiul pentru o linie de metrou la suprafata.
  • +7 (9 voturi)    
    cu 1,5 mld euro (Joi, 23 februarie 2012, 18:41)

    Alex [anonim]

    ... se pot rezolva enorm de multe probleme ale Capitalei:
    - dupa cum zicea cineva mai sus, amenajarea de giratorii
    - latire de drumuri
    - parcari etajate in cartiere

    Cred ca numai din parcarile etajate se relaxeaza traficul mult mai mult decat ar face-o cu autostrada lui peste. Hai sa marim poluarea prin Bucuresti, cand altii interzic masinile in zonele centrale (sau pun taxe cat casa pentru acces acolo). Nu mai vorbim de optimizarea fluxului de transport in comun, deci nu se mai justifica sa merg cu masina atat de mult in interiorul orasului.

    In alta ordine de idei, cat o fi parandaratu' la 1.5mld? :)
    • 0 (0 voturi)    
      vorbesc singur :) (Joi, 23 februarie 2012, 22:26)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Alex

      Prin 2007 stiam ca te duce pe la 10-12 milioane o cladire d'asta mare "de sticla". O parcare nu are finisajele unei cladiri de birouri, deci va avea un pret mult mai mic. Eventual, o suprafata mai mare.

      Hai sa zicem 30 de milioane o parcare, cu teren cu tot. Asta inseamna 50 de parcari, adica aproximativ 10 parcari pe sector.

      Din amenzi in locurile unde sunt parcari si lumea tot aiurea pune masina si abonamentele la parcare, cred ca se amortizeaza mai rapid decat autostrada curu... suspendata.

      Daca mai inchiriezi o parte din parcare pentru un supermarket, gen vine omul acasa de la munca, lasa masina, isi face cumparaturile de seara, deja vorbim de un adevarat business din care se pot scoate bani buni.

      E posibil ca un asemenea proiect sa primeasca bani si de la UE, deci se poate extinde sau costa mai putin.

      Domnu' Oprescu, lasam si noi avioanele astea suspendate?
  • +5 (7 voturi)    
    Cit costa km de autostrada? (Joi, 23 februarie 2012, 18:46)

    Ioan [anonim]

    Daca inteleg bine, 13 km costa 1,5 miliarde de €. Deci mai mult de 100 de milioane € pe km. Anca Boagiu a stabilit un cost mdediu de 9 milioane. Sigur, in oras, este mai greu. Dar de 10 ori?
  • +3 (5 voturi)    
    organizare santier (Joi, 23 februarie 2012, 19:03)

    itanhanga [anonim]

    153 mil euro adica cca 10% ptr oraganizare santier si NEPREVAZUTE reprezinta un furt clar ( comisioane under the table)
  • +2 (2 voturi)    
    rezolvi toatte pb. Bucurestiul cu banii astia ! (Joi, 23 februarie 2012, 20:55)

    cineva [anonim]

    - Basarab + bucatzica aia de centura intre A1 si A2 + pasajul subteran de la Baneasa + pasajele supraterane de pe DN1, .....au schimbat vizibil circulatia in Bucuresti.

    - Urmeaza extinderea din Pipera, pasajele din Dna Ghica, Mihai Bravu si LAcul Morii

    - daca s-ar urni odata sa faca toata centura sau macar sa finalizeze complet intre A1 si A2 tot ar fi ceva

    Dar toate astea nu au fost 1,5 md EUR la un loc.

    Un oras de 2 mil locuitori .....ce nevoie are de autostrada suspendata in oras ?!!!!

    Uitati-va in Brasov ....cum arata Brasovul acu 10 ani si cum arata acum ?! ESTE IMPECABIL !

    Oprescule, cu 1,5 md, muti Gara de Nord, faci toata centura la nivel de 2 benzi cu pasaje, sub si supraterane , parcari supraetajate si cel putin vreo 30 de parcuri ...si mai raman bani pentru canalizare, apa curenta, asfaltat strazi, starpit cainii vagabonzi si poate ... o instalatie ecologica de prajit/reciclat gunoiul

    asa ca ...mai lasa-na cu aberatii futuriste pe banii nostrii , e 6 lei benzina ...asigurari, parcari, intretinere .... n-avem bani sa mai mergem cu masina pe drumuril eastea, si tu ne iei bani de suspendate...hai ..lasa-ne !!!
  • +1 (1 vot)    
    Scapati de Oprescu (Vineri, 24 februarie 2012, 3:27)

    Vizitiul [utilizator]

    Sa nu va puna dracu sa mai votati caricatura asta, ne-a ajuns!
  • +1 (1 vot)    
    Oprescu nu inteles ca... (Vineri, 24 februarie 2012, 10:45)

    Sting [utilizator]

    ...noi vrem un Bucuresti gandit pentru pietoni, nu pentru masini.

    Banuiesc ca ti se altereaza perceptia atunci cand circuli doar cu ''masina mica''.
  • +1 (1 vot)    
    CATE BENZI DE CIRCULATIE ARE AUTOSTR ? (Vineri, 24 februarie 2012, 11:21)

    carat [utilizator]

    Poate sa ma lamureasca cineva cu cate fire de circulatie pe sens a fost facut proiectul acestei *autostrazi* ? In articolul aparut ieri pe HN scria clar ca va avea UN fir pe sensul de circulatie. Pai ce autostrada lui Papura Voda e mai vrea si asta sa fie ? Super pret de autostrada pentru o strada banala, dar bagata pe sub Herastrau ? Ori eu sunt (conform noilor uzante lingvistice) un *nesimtit, dobitoc, spalat pe creier si mitocan*, ori Oprescu o mare canalie.
  • 0 (0 voturi)    
    lamuriri (Vineri, 24 februarie 2012, 20:43)

    liviu [anonim]

    Utilizatorule TU ceri sa fii lamurit, de cineva, in probleme de urbanism
    nu astepta sa o faca autoare ca e pe dinafara, prezinta stirile cu tupeul jurnalistului nu cu stiinta urbanistului
    putina prezenta , poze , atmosfera parada modei ...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri