Achizitia unei locuinte ar deveni imposibila, in cazul unui avans de 35-40%, sustin dezvoltatorii imobiliari

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 1 februarie 2016, 17:23 Economie | Imobiliar

Plata unui avans de 35-40% din valoarea unei locuinte, dar si promulgarea in forma actuala a Legii darii in plata, ar avea implicatii negative directe, iar achizitia unui imobil ar deveni aproape imposibila, sustine, intr-un comunicat, Asociatia Dezvoltatorilor Imobiliari din Romania (Urbanis), relateaza Mediafax.

Asociatia sustine ca promulgarea legii de catre presedintele Klaus Iohannis sau stoparea programului Prima Casa ar avea efecte dramatice, ducand piata imobiliara in perioada crizei imobiliare. Urbanis estimeaza ca de la o crestere a PIB-ului, estimata in anul 2015 la 4%, s-ar putea ajunge la o scadere, precum in 2009 de -7%.

"De mentionat ca Programul Prima Casa ocupa un procent de 80-90% din totalul creditelor acordate pentru achizitia unei noi locuinte. In aceste conditii, legea darii in plata va stopa imediat Programul Prima Casa, va bloca toate proiectele imobiliare in curs, va falimenta o intreaga industrie a constructiilor si va desfiinta zeci de mii de locuri de munca, fara a mentiona toate afacerile conexe cu acest domeniu, care vor fi de asemenea foarte afectate", se arata in comunicatul Urbanis.

Dupa ce Raiffeisen Bank a anuntat ca va creste avansul pentru achizitia unei locuinte la 35%, Urbanis considera prematura o astfel de masura.

"Atragem atentia asupra faptului ca astfel de demersuri au un impact direct asupra consumatorului de credite bancare, care isi planifica cumpararea unei noi locuinte atat in functie de situatia existenta la un moment dat, cat si in functie de prognozele si stirile din domeniul bancar (...) Este cert faptul ca industria si piata imobiliara a constructiei de locuinte, nu poate exista fara credite", mai precizeaza asociatia.










5482 vizualizari
  • +12 (20 voturi)    
    Astia ne cred prosti (Luni, 1 februarie 2016, 17:35)

    banel [utilizator]

    Cum sa scada PIB cu 7% pentru ca jepcarii...pardon, dezvoltatorii imobiliari vor vinde mai putine case?

    PIB-ul nu sta in casele lor construite la standarde joase cu materiale de proasta calitate, denumite pompos XXX Residence si vandute la pret de centrul Parisului.
  • +15 (17 voturi)    
    serios? (Luni, 1 februarie 2016, 17:47)

    AlexandruPaul [anonim]

    Eu cred ca asta e o prostie. Daca se vor da credite mai greu, cu avans mai mare, preturile vor scadea.
    Aceeasi casa costa in Bucuresti de 5 ori mai putin inainte sa apara bancile cu conditii "bune" de creditare.
    Dar, ce-i drept, bancherii si dezvoltatorii imobiliari ar castiga mai putin
    • -2 (6 voturi)    
      sau nu o sa se mai construiasca (Marţi, 2 februarie 2016, 9:22)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui AlexandruPaul

      crezi ca cineva e dator sa faca o casa cu 30.000 euro ca sa ai tu ce cumpara?
      • +1 (3 voturi)    
        nu (Marţi, 2 februarie 2016, 10:59)

        CosminIvan [anonim] i-a raspuns lui eu sunt

        Nu, dar nici nu e nimeni dator sa se îndatoreze pe 30 de ani ca sa-și mai ia "dezvoltatorul" un Cayenne.
        • 0 (0 voturi)    
          nici pana acum nu era (Marţi, 2 februarie 2016, 13:51)

          eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui CosminIvan

          nimeni dator sa se indatoreze pe 30 de ani
  • +15 (19 voturi)    
    Fals! (Luni, 1 februarie 2016, 18:05)

    CosminIvan [anonim]

    Achizitia unui imobil nu va deveni imposibila, ci preturile se vor ajusta in jos pentru a se intalni cu oferta.

    E suficient cati romani s-au indatorat pe viata ca sa cumpere in Bucuresti la preturi de Paris!
    • -2 (2 voturi)    
      daca nu au avut minte (Marţi, 2 februarie 2016, 9:22)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui CosminIvan

      sa fie sanatosi. nu i-a obligat nimeni.

      acum se cumpara in Bucuresti la preturi mega decente
      • +1 (3 voturi)    
        mai e loc de îmbunătățire (Marţi, 2 februarie 2016, 10:58)

        Cristian M [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

        Raportat la venitul mediu net din București -- la nivel de țară e și mai rău -- ar fi binevenită o scădere a prețurilor la locuințe. Ar mai rămâne bani și pentru alte activități în afară de mâncat și dormit.

        Te îndatorezi pe viață pentru câteva camere amărâte într-o cutie de chibrituri.
        • 0 (2 voturi)    
          cine te pune? (Marţi, 2 februarie 2016, 13:52)

          eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui Cristian M

          asteapta pana vei lua cu 200 euro / mp
    • 0 (4 voturi)    
      posibil (Marţi, 2 februarie 2016, 11:50)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui CosminIvan

      Dar unde se va intilni cererea cu oferta, va fi sub costul la care dezvoltatorii mai considera rentabil sa construiasca. Care dezvoltatori se vor muta spre alte zari unde e mai rentabil sa construiesti.

      Ce spui tu era valabil in 2009, acum pretul de vinzare e mult mai aproape de costulde constructie.
  • +11 (13 voturi)    
    Agentii manipulalatori (Luni, 1 februarie 2016, 18:58)

    Robert M [utilizator]

    Agentii nu vor sa renunte la sumele aberante pe care le cer pe imobile.
    Preturile vor scadea iar piata nu se va bloca.
    Nu-i credeti pe agenti niciodata, minciuna este in fisa postului.
    • 0 (2 voturi)    
      Nu de agenti e vorba (Marţi, 2 februarie 2016, 11:52)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      Ci de cine isi va permite sa stringa bani de avansul de 40%... Desi... putem lua exemplul germaniei, unde intii iti faci un depozit in banca unde depui lunar bani cit pentru o rata timp de citiva ani, dupa care cu banii aia contribui ca avans la credit. Intrebarea e citi isi vor permite si rata si chirie citiva ani...
  • +4 (14 voturi)    
    hehe (Luni, 1 februarie 2016, 19:21)

    peta zeta [utilizator]

    pai ia sa vedem , 40% din valoarea unei locuinte ar fi cam 25-30 k.
    daca as avea banii astia de ce sa fiu asa tampit sa-i duc la banca?

    ii duc frumos la unul care imi da un teren bunicel de banii astia ( pentru ca au scazut preturile si il iau in criza cu banu' jos), si ma apuc sa imi construiesc casa , incet-incet.

    modul asta de a face afaceri ( al bancilor) arata cat de rupti sunt de realitate si in ce prapastie se afla ( au asa o foame si sunt intr-un asa mare rahat incat incearca sa cuantifice riscurile din prima, nu mai fac analiza).

    am zis dintotdeauna ca bancile astea de pe aici sunt cooperative de credit, zau.
    • 0 (4 voturi)    
      hehe (Marţi, 2 februarie 2016, 11:57)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui peta zeta

      S-ar putea sa ai surpriza cu terenul... Dupa care, casa o vei face cu banii jos in citi ani?... Daca te limitezi la 100 mp construiti (75 utili), la un cost de 400 eur/mp, adica inca 40.000 eur, plus utilitati (la curent e 3000 de lei doar deschiderea contractului), gard, trotuare, etc,etc. sau zicem 50.000. Si acu calculeaza cit de incet, incet stringi aia 50.000 de euro.
  • -5 (13 voturi)    
    capul lui Motoc vrem (Luni, 1 februarie 2016, 19:59)

    pehash [utilizator]

    sau in alta varianta - "prosti, da' multi".

    gramada de inutili care nu inteleg economia de piata si vor sa vada bancile in faliment ca sa ne intoarcem in epoca evul mediu..
    • -1 (5 voturi)    
      Bancile o hotie gen CARITAS (Luni, 1 februarie 2016, 21:43)

      Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      CEC-ul fondat la 1864 (cam o data cu Romania) era o banca cu 100% capital de stat si garanta (pana prin anii 90) suta la suta valoarea depozitelor. Asa stateau lucrurile si in perioada interbelica cand era plin de alte banci private.
      Dupa 90, ca sa dea frau liber privatilor, CEC a fost transformata intr-o banca ca oricare alta.
      Problema este ca aproape orice banca privata are munti de gunoi sub pres si daca ii pui sa faca bilantul (capitalul - banii dusi pe copca) ajungi la cifre uriase cu minus. Banii dusi pe copca sunt acoperiti in principal de noii depunatori si de imprumuturile generoase ale BNR, nefiind bagati la pierderi ci fiind trecuti in scripte ca bani ce urmeaza a fi incasati (la pastele cailor!).
      In felul acesta gogoasa se tot umfla (se raporteaza profit in loc de pierderi salariile executivilor din banci ajungand la numere cu 5 cifre/luna) pana cand in cele din urma probabil va exploda.
      • 0 (2 voturi)    
        tu nu intelegi economia (Marţi, 2 februarie 2016, 9:24)

        eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui Leo55

        si rolul bancilor intr-o economie.

        nu intelegi ca multe firme se bazeaza pe imprumuturi date de banci ? nu intelegi ca multi oameni lucreaza pt ca o banca a dat un credit firmei care i-a angajat pt a se dezvolta sau pt a supravietui.

        nu intelegeti ca multe firme nu rezista altfel decat cu credite pe termen scrut date de banci. efectul poate fi unul dezastruos ... disponibilizari in masa si de aici o groaza de probleme...

        cultura economica 0 barat.
      • 0 (2 voturi)    
        Da' la altii cum functioneaza? (Marţi, 2 februarie 2016, 12:03)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Leo55

        Cum de in toate tarile civilizate sistemul bancar functioneaza? Stii macar o tara cit dei cit decenta care sa nu aiba sistem bancar puternic? Doar pentru ca romanul mindru ca e roman a semnat contracte de creditare ca oile, iar bancile au pus tot felul de clauze abuzive, asta nu inseamna ca sistemul bancar ca si concept e rau. Rau e ca romanul s-a repezit sa ia repede credit fara sa il intereseze ce semneaza.

        In rest, aberezi cu gratie in ce priveste imprumuturile generoase pe care BNR le acorda bancilor. In realitate bancile sunt obligate sa depuna in conturile BNR un procent din banii pe care-i imprumuta, si tot bancile sunt obligate sa se recapitalizeze in momentele in care au pierderi semnificative... Iar sistemul bancar a fost pe peirdere in mod constant din 2009 pina-n 2014. Abia in 2015 a fost raportat un foarte mic profit. Nush de unde te informezi, dar esti totalmente pe linga realitatea din teren.
  • +3 (9 voturi)    
    HA (Luni, 1 februarie 2016, 21:53)

    Airwaves [utilizator]

    Hai sa o vad si pe asta. Bancile sa nu mai dea credite. :))))))) Ce gluma buna. Pai din asta traiti, bai, hotilor! Din credite. Sa puna botul la vrajeala asta numai cei cu jumatate de neuron.

    Cat despre locuinte, ce sa mai comentez? Cutiute de 40-50 metri patrati, cu doua camere, care mai degraba sunt camari pentru muraturi, iar in baie dai cu coatele de pereti. Ah, si toate astea la "doar 60.000 de euro".

    Bai, jepcarilor. Mai duceti-va ma, invartindu-va. Si voi si aia cu imobiliarele!
    • -1 (3 voturi)    
      tu te gandesti ca o sa duci mai bine (Marţi, 2 februarie 2016, 9:26)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui Airwaves

      daca da banca faliment si firmele care dezvolta proiecte impobiliare ?
      • -1 (5 voturi)    
        a, nu (Marţi, 2 februarie 2016, 12:12)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

        el nu gindeste. Doar doreste sa moara bancile. Ce-o fi dupa aia, nu mai stie. E peste puterea lui de analiza. Si mai vrea ca apartamentul descris mai sus sa ajunga la 10.000 de euro, sa-si permita tot romanul cite unul.
  • +3 (5 voturi)    
    e bine sa scada preturile (Marţi, 2 februarie 2016, 8:02)

    Liviu EuEu [anonim]

    Cu cat devin apartamentele mai ieftine, cu atat mai multa lume isi va putea permite sa cumpere.
    • -4 (6 voturi)    
      clar... sa fie gratis casele zic eu ... (Marţi, 2 februarie 2016, 9:32)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui Liviu EuEu

      nu e asa cum zici tu. oferta de locuinte noi va fi 0. pt ca nu va fi rentabil sau va fi foarte putin rentabil. adica firma care acum face apartamente noi va decide sa faca altceva mai profitabil sau nu va mai face (multe din firmele acestea sunt internationale si au decis sa investeasca aici pt potential)... aceste firme vor renunta la romania si vor face in alte tari proiecte (adica nu o sa moara cum credeti voi) atunci vei ramane doar cu apartamentele comuniste adica oferta va fi limitata. adica preturile nu o sa fie mai mici... o sa fie oferta proasta cu preturi mari (din cauza cererii ce depaseste oferta. nu uita ca avem mentalitate de proprietari).

      plus numar mare de someri si firme care inchid (firme de materiale de constructii, firme de constructii, agentii imobiliare etc). ce e asa de greu de inteles?
    • -4 (6 voturi)    
      Doar o iluzie ... (Marţi, 2 februarie 2016, 10:08)

      george1977 [utilizator] i-a raspuns lui Liviu EuEu

      Cu cât devin apartamentele mai ieftine, cu atât mai puțini antreprenori vor continua să investească în construcția de locuințe.
      De unde ar putea să cumpere mai multă lume mai multe apartamente fără ca acestea să fie construite?
      • +1 (3 voturi)    
        Las-o ca macane (Marţi, 2 februarie 2016, 11:03)

        CosminIvan [anonim] i-a raspuns lui george1977

        Las-o ca macane, o paine e un leu si tot se gasesc investitori care sa o fabrice.
        • -2 (2 voturi)    
          maaama ce comparatie?! (Marţi, 2 februarie 2016, 13:54)

          eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui CosminIvan

          stii cat castiga brutaria la painea de 1 leu ? cat e profitul net istetule ?
  • +3 (3 voturi)    
    E buna reactia asta (Marţi, 2 februarie 2016, 10:15)

    AlisInTaraBlocurilor [anonim]

    Inseamna ca nu vor avea de ales, decat sa scada preturile sau sa dispara de pe piata.
  • 0 (0 voturi)    
    multe comentarii superficiale ... (Joi, 4 februarie 2016, 10:31)

    silviu_dumitrescu [utilizator]

    Da, zona rezidentiala se dezvolta foarte frumos si trebuia intr-adevar lovita !!!
    Vreau sa spun ca piata locuintelor incepuse sa devina cu adevarat competitiva si la fel piata creditelor bancare ipotecare era intr-o evolutie foarte buna (scaderea dobanzilor la acest tip de credite).
    Adica lucrurile incepeau sa mearga intr-o directie buna; mai mult, ganditi-va ce procent din banii platiti pt o locuinta raman in PIB-ul Romaniei si cat constituie importuri .. probabil ca sub 10% sunt importuri (material de constructii-instalatii) - restul materialelor, lucrarile, serviciile (proiectare, dirigentie, autorizare, marketing, intabulare, Notari..) raman in Romania.
    Vad tot felul de aberatii de comentarii cu dezvoltatori care isi iau Porsche, cu apartamente vandute cu preturi de Paris etc.
    Daca este chiar asa, de ce nu se ieftinesc vechile apartamente comuniste - daca asta este valoarea "corecta"...?
    Despre impactul uriasei birocratii din Romania asupra vitezei de implementare si randamentului Proiectelor (cu influenta finala asupra pretului produsului) vad ca nu vorbeste nimeni.
    Despre politicile urbane lipsite de viziune, claritate si fermitate iarasi nu spune nimeni nimic ... Si asta este o mare problema pentru Dezvoltatori.
    La fel nimic in comentarii despre nenorocirile care sunt acum in Romania Companiile de Utilitati - sub luminoasa conducere a ANRE - habar nu aveti ce acrobatii trebuie sa faci ca sa ai "dreptul" sa le construiesti pe banii tai infrastuctura celor de la Enel de exemplu - asa ceva nu exista in nici o tara civilizata.
    Dupa ce rezolvam toate problemele de mai sus putem sa ne comparam cu tarile dezvoltate ...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version