Se cauta solutii pentru Sudul Capitalei

Ludovic Orban: Am demarat studiul de fezabilitate pentru un aeroport in sudul Bucurestiului

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Vineri, 15 februarie 2008, 11:39 Economie | Imobiliar

Ludovic Orban, ministrul Transporturilor, conferinta Condominium
Foto: Hotnews
Ludovic Orban, ministrul Transporturilor, a declarat vineri ca ministerul a inceput studiul de fezabilitate pentru construirea unui aeroport in zona de sud a Bucurestiului. "Studiul va fi finalizat la jumatatea acestui an, apoi va fi data o Hotarire de Guvern care sa includa acest proiect in bugetul pe 2009", a mai spus Orban. Potrivit ministrului, tot in acest an va intra in executie si largirea la patru benzi a soselei de centura din sudul Bucurestiului.

Ministrul Transporturilor nu a dorit sa specifice locatia exacta a viitorului aeroport, pentru a nu lasa loc speculatiilor imobiliare.

"Nu pot sa specific locatia exacta a aeroportului, pentru ca asta ar declansa multe speculatii imobiliare. Oricum este vorba despre o suprafata de circa 500 - 600 hectare de teren", a precizat Ludovic Orban.

Autoritatile incearca astfel sa reduca decalajul existent in acest moment intre Nordul si Sudul Capitalei.

"Bucurestiul are o expansiune groaznica in Nord, pretul unui metru patrat fiind aici de aproape zece ori mai mare decat in Sud. Demografic, iarasi este o mare diferenta. Am putea spune ca Nordul Capitalei este deja agresat. Au inceput sa taie zona verde ca sa construiasca. Facem apel la dezvoltatori sa mearga si spre sud", a declarat viceprimarul Capitalei, Razvan Murgeanu.

Pe langa aeroport, Ministerul ia in calcul transformarea canalului Dunare-Bucuresti intr-unul navigabil, un prim pas fiind trecerea proiectului canalul Dunare-Bucuresti de la Ministerul Mediului unde este prevazut ca si canal irigabil la Ministerul Transporturilor pentru a-l face un canal navigabil. Ministrul Transporturilor a mai anuntat ca in acest an va intra in executie si largirea la patru benzi a centurii in zona de Sud a Bucurestiului.

"Canalul Dunare-Bucuresti este un proiect care se afla in prezent la Ministerul Mediului si e gandit ca un canal de irigatii. In prezent incercam sa aducem acest proiect la Transporturi, pentru a face din acest canal unul de navigatie. Canalul este foarte important pentru Bucuresti, urmand a permite utilizarea acestuia ca o cale de transport", a explicat Orban.

In opinia viceprimarului Capitalei, o mare parte din dezvoltarea inregistrata in nordul Bucurestiului se datoreaza si aeroportului Otopeni si a accesului catre DN1. Toate aceste proiecte au ca principal scop atragerea investitorilor si in zona de Sud.

Cei doi demnitari au facut aceste declaratii la o conferinta de real estate desfasurata vineri, cu ocazia Targului imobiliar de apartamente Condominium.

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

5052 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    nedumerire (Vineri, 15 februarie 2008, 12:04)

    florin [anonim]

    Cum adica facem apel...? Exista un plan de urmanism, exista un birou de arhitectura al Bucurestiului cu un arhitect sef al orasului, exista legi...

    Sa nu se mai aprobe constructiile in peste zone verzi si gata , nu sa stai in genunchi sa-i rogi
    • 0 (0 voturi)    
      je (Vineri, 15 februarie 2008, 12:18)

      LOL [anonim] i-a raspuns lui florin

      Florin nu intelegi nimic :)

      Facem apel sa nu mai faca presiuni , sa nu mai dea spagi , -ca co-legii nostrii sunt si ei oameni !!!
    • -1 (1 vot)    
      corect (Vineri, 15 februarie 2008, 12:39)

      corect [anonim] i-a raspuns lui florin

      ce e corect e corect, daca nu s-ar mai da autorizatii nimeni nu ar mai construi pe zonle verzi, devenind gri ulterior
  • 0 (0 voturi)    
    si banutul? (Vineri, 15 februarie 2008, 12:20)

    Nicky [anonim]

    Pai si spaga cum mai vine?
  • 0 (0 voturi)    
    AEROPORT IN SUD??? (Vineri, 15 februarie 2008, 12:20)

    Romanul [anonim]

    Pai, nu spuneau ca il fac intre Urziceni si Slobozia?

    Minti luminate...

    Dar, exista un aeroport ce poate fi modernizat, langa Bragadiru.


    Problema este ca, ducandu-l in sud, pe cine va deservi?

    Macar de-ar veni bulgarii de la Ruse sa zboare dupa el
    • 0 (0 voturi)    
      deservire (Duminică, 17 februarie 2008, 8:11)

      anton [anonim] i-a raspuns lui Romanul

      Dar in nord pe cine deserveste?<br>In sud va deservi pe aceasi oameni care ii deserveste Otopeni in nord......<br>Gindeste si apoi graieste<br>La ce distanta se gaseste sudul Bucurestiului de nordul Bucurestiului? Stii? Exact la 25 de km, masurati de la Bariera Progresul pina direct in centrul Otopeniului....Ce reprezinta 25 de km?<br>Exact descongestionarea de care are nevoie nordul Bucurestiului care este blocat ca urmare a politicii intelepte de "urbanizare" a actualului CG si a lui Videanu si acolitilor lui....
  • +2 (2 voturi)    
    Pentru ce un al treilea aeroport? (Vineri, 15 februarie 2008, 12:33)

    Bogdan [anonim]

    De ce ne trebuie un al treilea aeroport in Bucuresti? E cumva supra-aglomerat Otopeniul? Baneasa vuieste de avioane?
    In alte parti, nu se construieste un nou aeroport, ci se extind cele existente.
    Pentru acest studiu de fezabilitate facut de mine in 5 minute si care spune clar: cheltuiala inutila de bani vreau doar 1RON. Si cam atat cred ca ar trebui platita firma care va face acest studiu.
    • +1 (1 vot)    
      De ce ne trebuie aeroport? (Vineri, 15 februarie 2008, 14:44)

      ursulbabam [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      Baneasa nu mai e demult o optiune pentru dezvoltare, intrucit pentru categ. AA sau chiar A (de aeroport international) nu indeplineste conditiile OACI. Si nici nu le va indeplini vreodata avind in vedere expansiunea irationala a orasului catre Nord.... In ritmul de crestere catre Nord, Megalopolisul Bucuresti-Ploiesti nu mai e o himera, ci o posibila realitate peste circa douazeci de ani..
      Pentru ca Bucurestiul sa ramina metropola europeana, trebuie sa aiba doua aeroporturi de categorie AA sau A; altfel pierde acest statut european care atrage multe alte categorii de eligibilitati in dezvoltarea / modernizarea Bucurestiului.
      Asanarea zonei Bragadiru/ Clinceni si realizarea unei infrastructuri de acces vor fi cele mai mari provocari pentru guvern/autoritati locale.
      Investitiori / finantatori pentru aeroport se gasesc usor daca e bine pregatita infrastructura...
    • +1 (1 vot)    
      Simplu (Vineri, 15 februarie 2008, 20:38)

      je [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      Foarte multe vipuri si-au facut case langa aeroportul Baneasa, iar acum sunt foarte nemultumite de zogomot. Ce se poate face atunci? Se muta aeroportul in sudul capitalei, unde legatura cu orasul se va face cu bicicleta. In acest mod se va mai putea toca ceva bani pe un studiu de fezabilitate, ceva speculatii imobiliare si VIP-urile noastre vor putea dormi linistite .
  • 0 (0 voturi)    
    n-au ce sa faca (Vineri, 15 februarie 2008, 12:33)

    gelu [anonim]

    daca imobiliarul da spaga, ei n-au cum sa nu aprobe. normal. Sa-i rugam frumos sa nu mai "insiste" ca astia din primarie sunt si ei oameni.
  • +1 (1 vot)    
    aeroport (Vineri, 15 februarie 2008, 12:55)

    dragos [anonim]

    De ce nu se uneste Otopeniul cu Baneasa?
    La noi la aeroport e ca la tzara...
    La Paris sau la Roma sau la Viena te simti ca intr-un aeroport civilizat,pe cand la Otopeni....
    Fara comentarii
  • +2 (2 voturi)    
    solutie simpla (Vineri, 15 februarie 2008, 13:06)

    ROV [anonim]

    Daca vreti sa dezvoltati sudul INCEPETI CU INFRASTRUCTURA si dezvoltatorii va vor urma.
  • +2 (2 voturi)    
    aeroport (Vineri, 15 februarie 2008, 13:15)

    mircea [anonim]

    cand vin pe Otopeni mi-e rusine de aeroportul asta. Baneasa e si mai si.... in loc sa cheltuiasca banii pe studii de fezabilitate, mai bine le-ar aduce pe astea doua cu adevarat la standarde internationale. mi-e sila de autobuzele alea obosite care ne alearga pe langa cladire in frig, vreau sa vad terminale functionale.

    avem orase mari in tara care nu au aeroporturi si sunt necesare. sa faca studii acolo...

    inca o data, dovada prostiei de la minister. e un cuvant dur, dar meritat...
  • 0 (0 voturi)    
    Imobiliare (Vineri, 15 februarie 2008, 13:51)

    Bogdan [anonim]

    In acest moment Sudul este fezabil pentru investitii din mai multe puncte de vedere.

    Sa luam spre exemplu Bragadiru... sau mai departe, Mihailesti. Drumul este cu 4 benzi, pod peste soseaua de centura. Avantajul pe care Mihailestiul il are fata de Bragadiru este terenul neinundabil... si apropierea cu barajul raului Arges unde Ceausescu visa sa faca port la Dunare.

    Pe planul de investitii al guvernului Mihailestiul ramane in continuare bifat ca posibil port la Dunare. Infrastructura in mare parte este creata.

    Este foarte bine ca un oras sa se dezvolte pe toate axele sale si nu numai intr-o directie. Deja s-au creat si premisele pentru o astfel de investitie. Cand eram la Mihailesti sa perfectez un contract de vanzare cumparare s-a mai facut o singura tranzactie in acea zi. Notarul din oras a vandut un teren de 4 000 000 EURO unor investitori de partid. Deci terenurile mari au fost deja concentrate si decantate in jurul intereselor de natura diversa, fie de partid, fie pur si simplu de afaceri.
  • +2 (2 voturi)    
    Declaratii electorale (Vineri, 15 februarie 2008, 14:00)

    Claude [anonim]

    gen metrouri peste tot, autostrzi, etc...
  • 0 (0 voturi)    
    locatia aeroportului (Vineri, 15 februarie 2008, 15:48)

    Black Eagle [anonim]

    Va spun eu unde e locatia secreta, in comuna 30 Decembrie (actual 1 Decembrie) pe soseaua cu 4 benzi Bucuresti-Giurgiu - aviz speculatorilor de terenuri:)
  • +1 (1 vot)    
    palavre, palavre...si iar palavre (Vineri, 15 februarie 2008, 15:57)

    judex [anonim]

    Cati metri de autostrada ati facut domnule ministru Orban, ca vad ca promisiuni tot faceti? Iar fratele dumitale, in loc sa dea o lege a limbii romane, asa cum exista in Lituania si alte tari cu multe etnii, face pe mutul si se baga in alte domenii. Lasa, in schimb, ca or sa impuna ungurii o lege a limbii maghiare pentri HarCov. Erau gata-gata s-o voteze tampitii de parlamentari.
  • 0 (0 voturi)    
    aeroport (Vineri, 15 februarie 2008, 15:59)

    Black Eagle [anonim]

    Si inca ceva, acest nou aeroport in Sud este foarte necesar, deoarece la Otopeni e foarte aglomerat (aterizari si decolari la fiecare 5-10 minute si are doar doua piste iar ca sa faci altele inseamna sa expropriezi la pret de Nord - unii fac proces si cer sume nesimtite vezi cazul Tiriac de care nu prea se scrie) iar Baneasa e in mijlocul orasului si avioanele low-cost trec razant pe deasupra blocurilor... nu doresc nimanui sa cada vreunul! In sala de asteptare de la Baneasa oamenii stau adesea ca sardelele in conserva (ca in autobuz la ora de varf, cum preferati).
    Cine nu intelege rostul noului aeroport in mod sigur nu a trecut prin ele in 2007.
    Desigur ca si in provincie sunt necesare extinderi serioase ale unor aeroporturi care deja se sufoca, nu neg asa ceva, Doamne fereste!
    • +1 (1 vot)    
      Renovati intai pe cele din tara (Vineri, 15 februarie 2008, 17:10)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui Black Eagle

      Dar Otopeni nu are cumva posibilitate de largire(marire).
      Si-n Frankfurt,Duesseldorf,Koeln s-au
      largit aeroporturile,s-au construit terminals noi,fara sa se mai puna problema construirii alteia(Frankfurt mai are si Hahn ptr.Low coast,iar Duesseldorf si Koeln aripi diferite)
      Si daca se va construi un aeroport,problema nr.1 acea a infrastructurii va domina mai departe.
      Ar trebui intai sa se construiasca sosele expres in jurul Bucurestiului si sa se faca legaturi de metro,apoi vom vedea de necesitatea si la mai mult. .
      S-ar putea ca eu decolez si aterizez la timpuri mai lejere,de nu vad aglomeratia despre care se vorbeste,dar deocamdata inca un aeroport in Bucuresti nu are sens(largire da,dar nu una noua).
  • 0 (0 voturi)    
    vorbe goale (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 2:05)

    shica [anonim]

    Nea Shica zice si el ceva ca sa-l mai dea la tv... aceleasi previziuni marete, aceleasi planuri pentru peste 5-8-10-20 de ani care se vor schimba dupa 5-8-10-20 de luni si nimeni nu va mai da atunci aceste declaratii ca sa facem comparatie.

    Bucurestiul NU ARE nevoie de al doilea aeroport. Atena, Viena, Budapesta, Amsterdam, etc au un singur aeroport si vad ca fac fata iar traficul e de "n" ori mai mare. Iar avioanele pot ateriza si la 30 de secunde, daca ai mai multe piste - nu asta-i problema; problema e ca fac aia chef in turn si da avionul peste masina de pe pista :-)
    Ar trebui modernizat, extins Otopeniul, dar planuri (iar planuri!) exista deja. Si, cum bine zicea cineva, sa faca centura aia odata si au grija singuri de ei dezvoltatorii!
    Moare ministrul transporturilor de grija terenurilor? Asta-i treaba lui sau face antrenament pentru Primarie? Eu cu prostii nu votez, mai bine cu banditii.... primii imi insulta inteligenta.
    Sau poate ca acuma sunte foarte francofoni si trebuie sa imitam ca prostii exemplul Parisului, fara sa fim deloc in situatia lor. Dar, probabil ca se pregatesc alte violuri bugetare....
    • 0 (0 voturi)    
      terenuri din nord (Luni, 18 februarie 2008, 13:13)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui shica

      poate propun a.gheorghe si realitatea tv o petitie prin care sa il rugam pe dl. tiriac sa doneze pentru binele poporului roman ceva teren langa aeroport.
      si in schimb terminalul nou va purta numele marelui roman donator.
  • 0 (0 voturi)    
    nu se poate largi Otopeniul! (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 8:51)

    Black Eagle [anonim]

    Voi nu intelegeti oameni buni ca Otopeniul nu se mai poate largi fiindca au cumparat unii teren in jur, printre care si nenea Tiriac si ca ei cer un pret urias pe mp, pret pe care nu merita sa il platim noi contribuabilii din buzunarul nostru! Mai ieftin este sa facem alt aeroport in sud!
  • 0 (0 voturi)    
    Locatia Aeroportului (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 11:54)

    rov [anonim]

    Din analizele efectuate a rezultat ca cea mai buna locatie pentru un noul aeroport ar fi zona Frumusani-Popesti Leordeni.
    Printre argumente am citit : vecinatatea Dn 4 - ca fiind singurul drum national care nu colecteaza trafic adiacent (are punct terminus Oltenita), existenta unor suprafete mari, compacte, si neinudabile la preturi relativ mici (15-25 euro ), In plus este la o distanta mica de Bucuresti si are trei intrari spre centru- Splaiul, Popesti si Berceni.
  • 0 (0 voturi)    
    FOARTE BUNA IDEEA (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 12:05)

    em [anonim]

    daca o sa si mearga lucrarile o sa fie bine si pentru nord si pentru sud...
  • 0 (0 voturi)    
    aiureli (Sâmbătă, 16 februarie 2008, 12:45)

    Aeroportul Giurgiu-Ruse [anonim]

    Este o prostie sa spui ca faci un aeroport ca sa atragi investitorii. Investitorii vor veni cand infrastructura va fi disponibila, in special drumuri de acces, utilitati, etc. Infrastuctura decenta combinata cu preturile inca mici ale terenuriolor vor atrage bussinessul, nu un aeroport in mijlocul campului.
    In ceea ce priveste Otopeniul, capacitatea maxima a unui aeroport cu doua piste este de o aterizare la 10 secunde (e adevarat ca la Otopeni nu se folosesc mai niciodata cele doua piste in acelasi timp iar bretelele de evacuare la viteza mare "cam" lipsesc, dar asta-i alta poveste si oricum ar costa mult mai putin decat un nou aeroport). Deci o sa mai treaca inca multi, multi ani pina cand Otopeniul isi va atinge capacitatea maxima. Deci daca domnu' Orban are bani de cheltuit, un nou aeroportul al Bucurestiului ar trebui sa fie printre ultimele prioritati. Hai ca-i fac eu un studiu de fezabilitate, la juma' de pret...
  • 0 (0 voturi)    
    Mi-e scarba de oamenii astia (Luni, 18 februarie 2008, 0:30)

    Alex [anonim]

    Au cumparat pamant in sud si fac aeroport ca sa sil vanda de 10 ori mai scump.
    Sau posibil chiar sa nu faca, pt ca o declaratie de genul asta e deajuns.Rusine sa va fie! Paraziti ai societiatii.
    • 0 (0 voturi)    
      de 20 de ori (Luni, 18 februarie 2008, 13:14)

      rov [anonim] i-a raspuns lui Alex

      de 10 ori a crescut, si este de 10 ori mai ieftin ca in nord....
  • 0 (0 voturi)    
    Numai prostii face-ti aeroport langa aeroport (Sâmbătă, 24 mai 2008, 9:52)

    iulian [anonim]

    Sa sa inceapa construirea aeroportului Galati-Braila ca in partea de est nu avem nici un aeroport face-ti 3 in Bucuresti ganditi-va ca daca se unesc cele doua orase ar produce o populatie cat Bucurestiul.Numai prostii aveti construiti unde nu esti nu faceti tiganeala!!!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri