In maxim o luna va fi decis amplasamentul aeroportului din sudul capitalei si va fi publicat anuntul pentru modernizarea soselei de centura din aceeasi zona, a declarat ministrul Ludovic Orban in cadrul unui simpozion organizat de Ziarul Financiar. Potrivit acestuia, bucurestenii ar putea utiliza un inel feroviar alternativ, daca se asigura investitii de circa 300 de milioane de euro.

Ludovic Orban a prezentat stadiul de derulare a altor proiecte de infrastructura. Referior la autostrada Bucuresti-Ploiesti, "trebuie finalizata pana la sfarsitul lui 2009. In prezent doua consortii, unul italian si unul romanesc desfasoara lucrari pe cate un tronson".

Un proiect prezentat se refera la modernizarea soselei de centura, respectiv largirea la 4 benzi, ceea ce "inseamna fluidizarea traficului in toate intersectiile si pe toate axele principale care ies din Bucuresti", a precizat Ministrul Transporturilor. Potrivit acestuia, in aceasta saptamana are loc o discutie cu trei firme, pentru trei tronsoane din zona de nord a capitalei. Si pentru centura de sud a fost asigurata finantarea pentru inceperea licitatiei, anuntul urmand sa fie publicat la inceputul lunii mai.

Un alt proiect amintit este din zona feroviara: "Avem un inel feroviar pe care nu l-am exploatat, in jurul Bucurestiului, care cu investitii de 200-300 milioane euro poate fi pus in functiune. Sunt de electrificat 12 km, de dublat linia pe 12,5 km, trebuie modernizate garile si facuta o coordonare cu tot transp.public din interiorul Bucurestiului", a explicat Orban. Legat de acest subiect, ministrul a reamintit problema infiintarii autoritatii de transport metropolitane.

"Aria metropolitana nu poate fi dezvoltata fara o coordonare, o structura care poate fi administrativa sau asociativa, care sa puna cap la cap proiecte si sa genereze un plan de urbanism. Pana cum nu s-a infiintat pentru ca exista trei proiecte de lege - provenind de la PD, PNL si respectiv PSD, iar reprezentantii acestora nu au ajuns la niciun consens", a mai spus Ludovic Orban.