Piata imobiliara in Cluj, Sibiu, Timisoara, Iasi si Constanta: vanzarile au scazut cu 50%, dezvoltatorii coboara preturile, iar agentiile imobiliare vand mai multe terenuri agricole 

de Attila Biro, Ruxandra Hurezean     HotNews.ro
Miercuri, 17 septembrie 2008, 15:48 Economie | Imobiliar

Agentiile imobiliare din Cluj, Sibiu, Timisoara, Iasi si Constanta au vandut cu 50% mai putine imobile anul acesta fata de anul trecut. In Sibiu si Timisoara, agentii imobiliari consultati de HotNews.ro sustin  ca pentru a-si vinde imobilele unii dezvoltatori au scazut preturile chiar si cu 20%. In Cluj, agentii imobiliari declara ca volumul vanzarilor a scazut, dar la Oficiul de Cadastru s-au inregistrat mai multe tranzactii decat in 2007. In Constanta agentiile si-au dublat bugetele pentru publicitate dar au vandut mult mai putine imobile decat in 2007.

Cititorii Hotnews.ro sunt invitati sa-si povesteasca propriile experiente de pe piata imobiliara. Aceste informatii vor fi sursa unui nou articol.

Potrivit agentiilor imobiliare din Sibiu consultate de HotNews.ro volumul vanzarilor de imobile a scazut cu un procent cuprins intre 35 si 50% de la inceputul anului si pana acum fata de aceeasi perioada din 2007. “Scaderea a fost drastica, din evaluarile noastre cam de 50%. Daca anul trecut investitorii si dezvoltatorii angajau ei persoane care sa vanda direct imobilele si ne refuzau pe noi acum au venit la noi cu oferte pentru ca nu mai vand”, sustine Ioan Idomir, directorul agentiei Intermed din Sibiu.

Agentia pe care o conduce a inregistrat insa un volum mai ridicat al vanzarilor de terenuri. “Asta a fost salvarea noastra, vanzarea de terenuri agricole. S-au vandut multe terenuri agricole investitorilor straini”, a mai explicat Idomir. Datorita volumului mic de vanzari, unii dezvoltatori au fost nevoiti sa scada preturile sau sa ofere compensatii.

Potrivit reprzentantilor agentiei Edil Sibiu, dezvoltatorii au scazut preturile cu 10 pana la 20%, adica unii dezvoltatori imobiliari au scazut pretul la metrul patrat de la 1300 la 1100 de euro, sau chiar pana la 900 de euro. Unele companii ofera bonusuri precum: finisajele incluse in pretul apartamentului sau seturi complete de mobila. Agentii imobliari consultati au mentionat ca in topul vanzarilor de imobile anul acesta sunt garsonierele.
  • Garsoniera: 25.000-30.000 euro
  • Apartament cu doua camere: 43.000-55.000 euro
  • Apartament cu trei camere: 58.000-70.000 euro  (preturi medii, sursa: Edil Sibiu)

Contradictia de la Cluj: volumul de vanzari a scazut dar a crescut numarul de tranzactii inregistrate oficial


Potrivit agentilor imobiliari din Cluj numarul tranzactiilor de pe piata a scazut, diminuarea fiind apreciata intre 20 si 50%. „Cea mai buna expresie care ar putea caracteriza piata imobiliara din Cluj este: stand-by”, afirma Corina Muntean, executive manager la agentia Edil, adaugand ca „desi exista cerere si oferta, potentialii clienti manifesta reticenta in a investi datorita zvonurilor exacerbate”. In schimb, daca piata este in scadere ca volum al tranzactiilor, acum se cuantifica cresterile din anii trecuti.

Potrivit unui raport al Oficiului de Cadastru si Publicitate Imobiliara Cluj, numarul de operatiuni inregistrat de oficiu a crescut in prima jumatate a acestui an cu 15%. Cele mai mari cresteri au fost înregistrate in zona Cluj (+14%) si Gherla (+29%), care sunt puse pe seama emulatiei create de investitia Nokia de la Jucu. Cresteri semnificative a cunoscut si zona Turda, unde activitatea turistica este în dezvoltare. „Din statisticile Oficiului de Cadastru reiese ca tranzactiile continua sa se faca in judet, dar la fel de posibil este ca dezvoltatorii sa fi inscris constructiile abia acum, dar tranzactiile sa fi fost facute anterior”, apreciaza Mihaela Muresan, purtator de cuvant la Oficiului de Cadastru si Publicitate Imobiliara Cluj.

Garsoniera: 40.000-52.000  euro
Apartament 2 camere: 68.000-90.000 euro
Apartament 3 camere: 75.000-130.000 euro (Preturi medii sursa Edil Cluj)

Timisoara: “Anul trecut aveam 5-7 vizonari pentru o garsoniera, acuma trece o saptamana si nimeni nu e interesat”

Evaluarile agentiilor imobiliare din Timisoara consultate de HotNews.ro arata ca piata imobiliara se afla in impas. “In ultimele trei luni comparativ cu aceeasi perioda a anului trecut volumul vanzarilor a scazut. Daca luam in considerare perioada scursa de la inceputul anului in comparatie cu aceeasi perioada din 2008, numarul de tranzactii imobiliare a scazut cu cel putin 50%”, sustine  Iosif Varga reprezentantul Bambohouse.

Potrivit agentilor imobiliari ai companiei, fata de anul trecut au crescut extrem de mult numarul timisorenilor care doresc sa isi vanda imobilele.  "Anul trecut de exemplu intr-un ziar local erau cam 9.000 de anunturi pe imobiliare din care trei sferturi anunturi de agentie, acum sunt 15.000 de anunturi din care 80% sunt ale persoanelor fizice. In schimb, daca anul trecut puneam un anunt ca vand o garsoniera, aveam 5-7 vizonari, acuma poate sa treaca si o saptamana si sa nu fie nimeni interesat”, spune Iosif Varga.

Potrivit reprezentantilor agentiei Sovida, o alta agentie imobiliara din Timisoara, dezvoltatorii imobiliari au scazut preturile cu 15 pana la 20%. “Vanzarile au scazut, nu mai exista o cerere atat de mare. Piata imobiliara din Timisoara este instabila”, a declarat Aurel Vid managerul Sovida.
  • Garsoniere: 30.000-48.000 euro
  • Apartament 2 camere: 55.000-80.000 euro
  • Apartament 3 camere: 70.000-90.000 euro (Preturi medii sursa agentia imobiliara Sovida)

Iasi: vanzarile de imobile au scazut la jumatate, dar a crescut piata terenurilor


In Iasi coordonatele pietei imobiliare sunt aceleasi: volumul vanzarilor a scazut, tranzactiile cu terenuri agricole au crescut iar numarul de clienti care vor sa vanda a crescut. “La o prima evaluare cred ca fata de anul trecut volumul de tranzactii a scazut cam la jumatate. In schimb a crescut numarul de tranzactii cu terenuri, in special cele agricole”, a declarat Diana Potaru directorul agentiei Velis.

In ceea ce priveste volumul tranzactiilor de terenuri reprezentantii InterImobiliare sustin ca multe dintre aceste tranzactii le-au realizat cu investitori straini. “Pe acest segment au venit multi straini care au cumparat in masa”, a declarat Ciprian Iovu, reprezentantul InterImobiliare Iasi. Reprezentantii agentiilor imobiliare consultate sustin ca datorita volumului mic de tranzactii unele agentii mai mici care au intre 5 si 15 angajati au fost nevoite sa isi concedieze o parte dintre angajati sau sunt pe punctul de a se inchide.
  • Garsoniera: 32.000-38.000 euro
  • Apartament 2 camere: 45.000-65.000 euro
  • Apartament 3 camere: 60.000-80.000 euro (Preturi medii sursa InterImobiliare)

Constanta: 50% mai putine vanzari, 50% mai multi bani investiti in publicitatea imobiliara


Datorita sezonului estival piata imobiliara din Constanta are alta conformatie. Agentii imobiliari consultati spun ca vara in lunile de vacanta, in fiecare an, vanzarile scad dramatic. “In fiecare an pe perioada verii vanzarile scad, asta e un efect al sezonului estival si preturile scad, dupa care in toamna cresc din nou si vanzarile si preturile. Daca luam in calcul perioada scursa de la inceputul anului fata de anul trecut este clar ca volumul de vanzari a scazut cu cel putin 50%”, a declarat Adela Dionisiac, reprezentantul InterClas.

Datorita crizei de vanzari agentii imobiliari din Constanta sustin ca au fost nevoiti sa investeasca mai mult in publicitate. “Fata de anul trecut am fost nevoiti sa ne dublam costurile pe publicitate. Am facut banere, fluturasi, anunturi, totul pentru a incerca sa ne marim vanzarile”, sustine Adriana Manea, agent imobiliar cu o experienta de opt ani pe piata imobiliara din Constanta.

Ca efect al costurilor ridicate de functionare, unele agentii imobiliare au fost nevoite sa isi concedieze o parte dintre angajati sau sa isi inchida activitatea. “Am auzit si eu de asemenea cazuri. Chiar colegi de breasla au fost nevoiti sa isi concedieze angajatii. Costurile sunt foarte mari pentru o agentie mica, de exemplu, pentru publicitate, costurile ajung pana la 8-9 mii de euro, iar agentii traiesc din comisioane, dar daca nu exista vanzari nu apare nici profitul”, a mai explicat Adriana Manea.
  • Garsoniera: 48.000-60.000 euro
  • Apartament 2 camere: 55.000-70.000 euro
  • Apartament 3 camere: 85.000-90.000euro (Preturi medii sursa Acord Imobiliare)

Nota:
Preturile medii publicate nu sunt realizate pe baza unor studii de piata ci reprezinta estimarile oferite de agentiile imobiliare consultate. Pentru acest material au fost consultate mai multe agentii imobiliare decat cele care sunt mentionate in textul publicat. 

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

12227 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    spui Edil .. si apoi tragi apa! (Miercuri, 17 septembrie 2008, 16:18)

    _xulescu [anonim]

    Edil - cea mai infecta agentie imobiliara din Cluj. Am lucrat la ei si stiu cum umfla artificial si nejustificat preturile, nu de alta dar "domnul" Miron trebuie cumva sa isi umple buzunare. Personal nu cred o iota in studiul acestei agentii.
  • +3 (3 voturi)    
    a trecut si sezonul de pepeni, chiar (Miercuri, 17 septembrie 2008, 16:29)

    pe cine mai intereseaza? [anonim]

    oameni buni, cine a avut de cumparat , a cumparat. Au mai ramas niste amarati cu salarii insuficiente, care nu pot cumpara ca nu se pot imprumuta de la banci.
    Proiectele noi sunt prea multe, la numarul de persoane cu bani, nu la necesar, deci o parte vor da faliment si nu se vor mai finaliza. Avansul dat va fi practic pierdut ( judecata pt recuperare, bla, bla, ani de zile). Daca pretul va scadea mult nu se vor mai vinde nici cele vechi, se vor inchiria, ca e un venit bunicel.
    Investitorii si speculatorii nu se vor mai implica in a acumula, ci vor pastra ce au pentru vremuri mai bune.
    • 0 (0 voturi)    
      amarat? (Joi, 18 septembrie 2008, 17:07)

      Zsuzsa Nagy [anonim] i-a raspuns lui pe cine mai intereseaza?

      Amarat? Am inceput sa lcurez cand un apartament cu 2 camere costa 30 de mii, si nu-mi pteam permite un credit. Acum daca tot atat ar fi pretul as lua fara sa stau pe gnaduri. Cine e amarat?
  • 0 (0 voturi)    
    terenonline (Miercuri, 17 septembrie 2008, 16:31)

    http://anunturi.weblog.ro/ [anonim]

    interesant domeniul; am luat-o drept provocare si chiar (poate) am sa scriu despre experienta vanzarii un teren. detalii in serialul d'acolo.
  • +1 (1 vot)    
    ....informare.... (Miercuri, 17 septembrie 2008, 16:32)

    Cristi [anonim]

    In completarea a ceea ce ati scris in articol as mentiona ca in Cluj-Napoca sunt garsoniere si la 35.000 euro, apartamente cu 2 camere sunt si la 58.000 euro, iar cu 3 camere si sub 75.000 euro; cand "specialistii" spun aceste lucruri ar trebui sa scrie ca preturile sunt in functie de confort, finisaje, etaj sau cartier; altfel dezinformam lumea; insa uneori mai scapa aceste aspecte si ziaristilor, care se cred foarte bine informati.
    • +1 (1 vot)    
      Pt Cristi (Miercuri, 17 septembrie 2008, 17:00)

      AttilaBiro-jurnalist HotNews.ro [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      Cristi, multumesc pentru comentariu. In ceea ce priveste nemultimirea ta legata de preturi, in nota de la finalul materialului am mentionat ca sunt ESTIMARI facute de agentiile imobiliare. Sigur ca preturile difera in functie de zona, finisaze, mp utili, etc. De aceea am mentionat ca sunt preturi medii. Sunt sigur ca la Cluj sunt si garsoniere cu mai putin de 35 000 de euro si probabil si mai scumpe de 60 000.
      Attila Biro
      • +1 (3 voturi)    
        raspuns (Miercuri, 17 septembrie 2008, 20:56)

        pop ioan [anonim] i-a raspuns lui AttilaBiro-jurnalist HotNews.ro

        stii vreuna vanduta cu 60000 de euro???minciuni si manipulari ordinare ..a ti nenorocit multi oameni cu sfaturile voastre de valoare...si i ati inglobat in datorii
    • 0 (0 voturi)    
      Concret despre subiect! (Miercuri, 17 septembrie 2008, 17:10)

      Adina [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      Probabil apartamente mai vechi fara imbunatatiri, in cartiere marginase, si confort redus... Aveti dreptate ! Ar trebui sa se dea mai multe amanunte. Legate de calitatea locuintei scoasa la vanzare. Preturile astea aruncate asa la deruta prin presa sau pe la agentiile imobiliare ii fac pe vanzatori sa ceara multi bani si asta blocheaza piata. Ar trebui sa se faca o evaluare sa stii exact valoarea a ceea ce cumperi si nu pe motiv ca asta-i pretul pietei
      As dori sa aflu de la cititorii care au cumparat locuinte de curand care a fost pretul rela platit pentru ele...
      • 0 (0 voturi)    
        N-AI CITIT CU ATENTIE (Miercuri, 17 septembrie 2008, 18:37)

        pt Adina [anonim] i-a raspuns lui Adina

        cine a avut de cumparat , a cumparat. Au mai ramas niste amarati cu salarii insuficiente, care nu pot cumpara ca nu se pot imprumuta de la banci. De altfel pentru ei chiar si 10 000 de euro e mult.
        Proiectele noi sunt prea multe, la numarul de persoane cu bani, nu la necesar, deci o parte vor da faliment si nu se vor mai finaliza. Avansul dat va fi practic pierdut ( judecata pt recuperare, bla, bla, ani de zile). Daca pretul va scadea mult nu se vor mai vinde nici cele vechi, se vor inchiria, ca e un venit bunicel.
        Investitorii si speculatorii nu se vor mai implica in a acumula apartamente, ci vor pastra ce au pentru vremuri mai bune.
  • -1 (3 voturi)    
    dezvoltatorii... (Miercuri, 17 septembrie 2008, 17:02)

    irlandezu [anonim]

    ...auzi la el, "dezvoltatori". Aloo, limba romana, trezirea! "Developers" nu se traduce "dezvoltatori", mai absolventilor de jurnalistica...

    ...si cind te gindesti ca "to develop" se mai traduce si prin "a creste" sau "a expanda"...

    cel mai simplu ar fi sa le spuneti "investitori in piata imobiliara"

    sau poate va place "crescatori" si "expandatori"
    • +3 (3 voturi)    
      Pt. irlandezul (Miercuri, 17 septembrie 2008, 17:15)

      AttilaBiro-jurnalist HotNews.ro [utilizator] i-a raspuns lui irlandezu

      termenul de dezvoltator imobiliar este utilizat in limba romana. Publicatiile de specialitate precum Ziarul Financiar, Saptamana Financiara, Bursa, Capital etc folosesc aceasta sintagma. www.wall-street.ro are chiar un catalog al dezvoltatorilor imobiliari pe care il puteti vizualiza la urmatorul link: http://www.wall-street.ro/catalog/d/100/.html
      • -1 (1 vot)    
        ok, atunci... (Miercuri, 17 septembrie 2008, 19:05)

        irlandezu [anonim] i-a raspuns lui AttilaBiro-jurnalist HotNews.ro

        ...sa fie "dezvoltator imobiliar" (desi tot suna aiurea chiar si luat din dictionar), dar "dezvoltator" de sine statator suna ca luat din senin si tradus in graba...

        sau poate merita incercat sa fie utilizat chiar "developer", ca tot prinde la roman orice e "trendy".

        mersi de raspuns ;)
  • +2 (2 voturi)    
    republic: (Miercuri, 17 septembrie 2008, 17:19)

    adi [anonim]

    Acum o luna apare la Antena1 Iasi un agent imobiliar. I se ia un interviu, face o reclama la un apartament, apoi in viziunea lui justificata afirma ca chiriile vor creste in toamna. Unul din motive e ca va creste oferta datorita nevanzarii apartementelor. Deci oferta creste, cresc preturile. Bun.

    Cum de reuseste un post, fie el si local, sa faca un astfel de inverviu, fara sa aiba sansa sa fie contrazis, mai ales ca vine de pe aceeasi parte a baricadei. Nu e reclama? Nu e manipulare. Devine un cliseu cuvantul, dar asta e. Pentru ca in urma cu o luna vedeai oferte cu 50. - 100 Euro mai ieftin in Iasi.

    http://www.youtube.com/watch?v=n7GJpQrmhc4

    sper.. de data asta sa fie publicat comentariul si mai si sper ca a fost o "eroare" tehnica, altfel rog macar sa mi se trimita mail si sa mi se spuna de ce nu
    • +2 (2 voturi)    
      aberant (Miercuri, 17 septembrie 2008, 18:42)

      George [anonim] i-a raspuns lui adi

      Ce mare prostie.
      Pai daca apartamentele nu se mai vand si sunt scoase pentru inchiriere asta inseamna ca va exista un excedent de apartamente de inchiriat.
      Normal ar fi ca chiria sa scada nu sa creasca.
      Atunci cand exista o cerere mare pentru inchiriere si nu exista suficiente apartamente de inchiriat, atunci chiriile cresc
      • -1 (1 vot)    
        nu e aberant (Miercuri, 17 septembrie 2008, 19:36)

        Sergiu [anonim] i-a raspuns lui George

        Cred ca mecanismul e simplu : daca lumea nu isi mai permite sa cumpere un apartament atunci sta in chirie si plateste cat este adica mai mult.
        • +1 (1 vot)    
          asa (Miercuri, 17 septembrie 2008, 21:21)

          adi [anonim] i-a raspuns lui Sergiu

          Aceeasi lege a solvabilitatii o sa se aplice si la chirii. In curand o sa bata vantul si pe felia asta.

          Acum nu mai cresc salariile cum cresteau anul trecut.

          Si, daca nu imi permit sa imi cumpar un apartament, stau in continuare in chirie si nu devin un plus la cerere.
          • 0 (0 voturi)    
            CARE VA FI ADEVARUL? (Joi, 18 septembrie 2008, 11:23)

            realitatea [anonim] i-a raspuns lui adi

            proprietarii prevad o marire a chiriilor, bazati pe cresterea cererii ( studenti si cei care nu-si pot cumpara, ca nu mai sunt eligibili)
            chiriasii cred in prabusirea chiriilor, pentru ca totul se prabuseste= criza
        • 0 (0 voturi)    
          cresterea chiriilor (Joi, 18 septembrie 2008, 11:18)

          gimini [utilizator] i-a raspuns lui Sergiu

          Cea mai mare aberatie cu care sunt amenintat oamenii e asta legata de cresterea chiriilor. Ea presupune ca dincolo de zidurile orasului zac hoarde intregi de "locuitori" care urmeaza sa navaleasca brusc si inevitabil in oras. Aici au de ales: sa cumpere (presupunand evident ca navalesc cu 100.000 de euro in buzunar) sau sa stea in chirie. Cum toti evita sa cumpere, vor alege chiria si chiriile vor creste. Acum va intreb ati vazut voi hoarde de navalitori pe la Glina, prin Popesti Leordeni, prin Chiajna? Exista straturi intregi de vagabonzi care zac pe strazile Bucurestiului, neavand unde sa locuiasca (dar avand giob la banca, bun de plata unei chirii / rate) ? Fireste ca nu. In schimb vedem zeci de mii de apartamente (vreo 25.000) care zac goale fiindca proprietarii spera sa le vanda. Plus ca mai stim de alte cateva mii cumparate de indivizi precum acel Hauge care inca nu au fost scoase la vanzare. Toate aceste apartamente intra incet incet in piata chiriilor, deci sporesc oferta de pe piata chiriilor. Cum sa fie posibil, in acest caz, o crestere a chiriilor?! Dimpotriva, chiriile intr-o prima faza se vor stabiliza si apoi vor incepe sa o ia in jos. Acum intreb si eu ca prostul: de ce s-ar baga un dobitoc la o rata de 800-1000 de euro pentru ceva al carui pret scade de la o zi la alta, cand peste 1-2 ani va sta bine mersi cu o chirie de 300 de euro in acelasi apartament?
  • +2 (4 voturi)    
    excelent! (Miercuri, 17 septembrie 2008, 18:56)

    diktatoru' [anonim]

    foarte bine ca a scazut nr tranzactiilor. tot ce trebuie acum e sa scada si preturile apartamentelor cum ar fi normal intr-o economie de piatza sanatoasa.
  • +2 (2 voturi)    
    boooommmm...... (Miercuri, 17 septembrie 2008, 20:34)

    luputehno [anonim]

    la cluj ca pe tot locul...toti sunt dezvoltatori..pana si taximetristii s au apucat de construit blocuri...exista o povestire despre un locatar caruia i s a prabusit tavanul de la baie cu vana vecinului cu tot..mi e mila de cei ce au cumparat apartamentele insalubre la preturi de case din paris...si si au amanetat viitorul lor si al familiei ptr un credit...50000 euro pentru 35 metri de garsoniera..la salariile noastre? trebuie sa returnezi banci vreo 120-140 k per total....oare o sa mai plateasca ratele daca vor valora 20-25mii de euro la anul iar dobanzile vor fi astronomice???sunt curios ce vor zice expertii care iau sfatuit sa cumpere la asa preturi si sa se si grabeasca
  • +4 (4 voturi)    
    Domnilor (Miercuri, 17 septembrie 2008, 21:32)

    Trzirea [anonim]

    Bravo omule , trezestete , nu avea atitudinea unui sclav, deoarece observ ca urmatorul pas este sa te transformi in slclav pe viata.
    Nu e suficient ca suntem sclavii fostilor comunisti ( care nu au dat nimic pe locuinte), ale pensionarilor, ale handicapatilor , ale organelor statului.....VREI SA AJUNGEM SI SCLAVII SMECHERILOR DE ROMANIA , ale fostilor tepari din Bancorex, daciafelix, FNI.

    Daca in cea ce priveste ridicarea sclaviei la cele enumerate initial se face in timp , A SOSIT VREMEA SA NU MAI DORIM ALTI PROPIETARI DE SCLAVI .

    Nu vreau sa cred ca este adevarat ca romanul sa nascut prost si sclav, ca isi doreste zi de zi sa pupe picioare si maini.

    MACAR NOI care SUNTEM TINERI SA REFUZAM idea de a A NE TRANSFORMA IN SCLAVI ! MACAR NOI SA RENUNTAM LA O MENTALITATE INVECHITA SI SA incercam sa impunem o mentalitate de respect si de SANATATE MINTALA .....
    • +2 (2 voturi)    
      ya .... (Joi, 18 septembrie 2008, 1:22)

      stoicadrian [utilizator] i-a raspuns lui Trzirea

      de acord ....totusi ...am vazut un studiu al unei companii importante din Romania dupa care 70-75% din tineri traiesc la parinti sau in chirie ...si asta in conditiile in care conform studiului de aci, pina la 50% din apartamentele puse la vanzare nu se mai vand ....solutia? nu cred ca ajunge doar o mentalitate pozitiva. (pe asa ceva se pune accentul in America de ex. si uite unde au ajuns in domeniul asta ....cartiere intregi pustii, etc)
    • 0 (0 voturi)    
      Acelasi neuron reciclat (Joi, 18 septembrie 2008, 9:23)

      Popescu [anonim] i-a raspuns lui Trzirea

      Bai neuron, trezeste-te din adormire, mai schimba si tu placa. Recliclezi la infinit acelasi comentariu ///, cu greseli de ortografie cu tot - vezi comentariul de la "Imobiliarele din Romania si Bulgaria, o tinta tot mai atractiva pentru investitorii rusi ".
  • +4 (4 voturi)    
    ce grea e matematica asta ... (Miercuri, 17 septembrie 2008, 22:12)

    matematic [anonim]

    Hai sa vedem. In articol scrie asa: "dezvoltatorii au scazut preturile cu 10 pana la 20%, adica o scadere a pretului de 25-40 de euro pe metrul patrat construit".
    Savantul din mine socoteste asa: daca pretul a scazut cu 20% si asta inseamna 40 de euro, in urma unui calcul extrem de complicat (pentru care trebuie sa fii doctor in matematica sau sa ai un copil in clasa a 5-a) rezulta ca pretul unui metru patrat construit este de ... de ... de ... 200 de euro!!!

    HA, HA, HA. LOL!!! Asta e cea mai tare informatie din tot articolul!!! Astia vorbesc doar ca sa se afle in treaba. Micinosii!!!
    Pai se duce un Vasile la agentie si intreaba "cat mai merge metrul?" si ala ii raspunde: "ieftin! a scazut cu 20% de la 1800 la 1760!!!" Supertare. Excelent. Pretul scade de fapt cu 2% si ei spun 20%. Daca ma gandesc bine e tot pe acolo. Doar un zero diferenta. Nu se baga de seama.
    Hai pa, ca mai am de repetat inmultirea cu 2 in seara asta ...
  • +5 (5 voturi)    
    sunt (Miercuri, 17 septembrie 2008, 22:23)

    silver surfer [anonim]

    foarte multumit de evolutia pe care o are piata imobiliara
  • +4 (4 voturi)    
    cat o sa mai scada... muuuuuuuulllllllttt (Joi, 18 septembrie 2008, 1:32)

    ada [anonim]

    ehe dragi ...romani... inca de prin iunie-august... au inceput sa scada....
    si sa vezi ce o sa mai scada...
    marele Buc o sa fie in top.
    ca Budapesta, unde. e alta lume...
    noi am ramas inca in afara (la UE ma refer).
    • 0 (0 voturi)    
      Ei lasa, ca nici Buda lui Pishta nu-i rai (Joi, 18 septembrie 2008, 8:18)

      EnigmaPsi [anonim] i-a raspuns lui ada

      Tocmai am vizitat-o. In amanunt. Adica si pe la periferii. Am observat doua diferente majore fata de Bucuresti: calitatea oamenilor (si in special a soferilor) si curatenia de pe strazi.

      In trafic nu auzi un claxon daca nu pornesti exact in secunda in care se face verde, iar pe strazi este relativ curat. Asta-i partea buna.

      In rest... acelasi asfalt spart, aceleasi baltzi ca in Bucuresti, aceleasi strazi nepavate sau cu gauri. In centru stau mai bine, insa si acolo cladirile sunt innegrite de vreme, malurile Dunarii au fost ultima data reconditionate acu' vreo 30 de ani (si asta chiar in fata parlamentului).
    • +3 (3 voturi)    
      prostii imobiliare (Joi, 18 septembrie 2008, 8:54)

      ionica [anonim] i-a raspuns lui ada

      "dezvoltatorii", "imobiliarii", "constructorii" si altii sunt de fapt toti o "apa si un pamant".
      Ce doresc ei? Sa construiasca repede, prost, cu materiale cat mai ieftine si sa-si umple buzunarele cu bani nemunciti si sa-si plimbe dosurile in gipane si cu cele mai pitipoance dintre pitipoance.
      Cam asta este piata imobiliara din Romania, din pacate!
      Nici nu vreau sa ma gandesc la un cataclism natural, deoarece TOATE aceste viloaie si blocuri moderne se vor duce pe "apa sambetii".
      Ceea ce va spun este din sursa directa de la specialistii in domeniu si care se minuneaza cum se poate construi atat de prost si fara nici un control din partea nimanui.
      Nu-i plang nici pe cei care cumpara asa ceva, deoarece si acestia si-au facut banii din alte spculatii sau lucruri necurate.
      Cum se spune totul este OK!
    • +1 (1 vot)    
      expectativa... (Joi, 18 septembrie 2008, 9:42)

      hobincu [anonim] i-a raspuns lui ada

      Eu unul ii astept la "baza muntelui" sa-i "salvez" dupa ce avalansa ii va aduce la vale...

      De ce sa cumpar acum cand stiu ca preturile au luat-o la vale? Nu mai bine stau cu banii in banca si din dobanda platesc o chirie decenta, iar cand o sa fie cazul o sa aruc colacul de salvare unui vanzator sau developer care o sa faca tot posibilul sa vanda.

      Plus vremea in care o sa avem licitatii cu case executate sau neterminate nu este asa departe...

      Fiecare e liber sa faca ce vrea...dar eu unul nu va sfatuiesc sa cumparati acum in Romania, in special in Bucuresti, care este mai scump decat Canada, SUA, Cehia, Ungaria, Belgia etc.

      Dati un search pe Yahoo pe real estate si vedeti ce puti cumpara cu USD 150.000

      Se anunta o iarna grea!
  • +1 (1 vot)    
    nu e adevarat (Joi, 18 septembrie 2008, 6:58)

    luci [anonim]

    sunt din iasi si nu stiu de unde ati luat preturile pentru iasi ..dar eu as urca minimul cu 10000 de euro si maximul cu 20000 .altefel as crede ca mintiti
    • 0 (0 voturi)    
      pt luci (Duminică, 21 septembrie 2008, 15:10)

      aristotelcostel [anonim] i-a raspuns lui luci

      Preturile pentru iasi sunt exact cele intalnite la agentiile imobiliare, nimic in plus, nimic in minus. Si cu preturile alea, piata e moarta!
  • -2 (2 voturi)    
    imobiliare (Joi, 18 septembrie 2008, 7:20)

    lauriciu [anonim]

    inca un articol platit la avizier... ce facem insa cu realtitatea, care este dura si cruda cu noi? daca mergem si intrebam de preturi, nu numai la agentii, inclusiv la particulari, o sa vedeti ca nu au scazut...
    • 0 (0 voturi)    
      pe ce lume traiesti? (Joi, 18 septembrie 2008, 11:09)

      gimini [utilizator] i-a raspuns lui lauriciu

      Sigur, sigur, domnu' zvonac... nu au scazut... doar asa, cu vreo 20jdamiii la 100... nimica toata. A, si chestia cea mai tare, ti-o suflu la ureche dar sa n-o mai zici nimanui: tot nu se cumpara...
  • +1 (1 vot)    
    re (Joi, 18 septembrie 2008, 7:45)

    Radu [anonim]

    "...agentii imobiliari declara ca volumul vanzarilor a scazut, dar la Oficiul de Cadastru s-au inregistrat mai multe tranzactii decat in 2007..."

    In primavara am vrut sa imi cumpar un apartament. Primele vizite facute au fost la cateva agentii imobiliare. "Lucreaza oamenii de ceva vreme in domeniu, castig timp, gasesc repede ceva si...gata!" mi-am zis.
    Ce am gasit? Acele pseudo-contracte inainte de vizita la client, preturi mai mult decat deplasate, uneori chiar si atitudine de vanzator la taraba fata de preturile cu care se negocia...

    Mai departe? M-am intrebat cat de greu trebuie sa fie ceea ce fac ei... Si timp de mai bine de o luna, zi de zi, am sunat la anunturile din ziare. Anunturile unde vedeam numerele de la agentii le dadeam deoparte. Dimineata sunam, seara mergeam cu sotia in vizite.

    Ce am gasit in final? Ap 3 camere decomandat, etaj intermediar, zona centrala - fara imbunatatiri. Pretul? Cel cerut la agentii pentru ap 2 camere la ultimul etaj!!!
    Se poate sa fi fost doar o intamplare, sau se poate ca multi alti cumparatori sa faca exact acelasi lucru, iar agentiile imobiliare sa fie din ce in ce mai ocolite. In acest caz vorbim, intr-adevar, de reducere de pret!
    • 0 (0 voturi)    
      asa este daka cauti la propristar (Sâmbătă, 17 aprilie 2010, 19:26)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui Radu

      daka cauti tu fara agentie este mult mai convenabil!aia nu fac nimic decat preiau anunturile de pe ziar fara ca proprietarul sa stie!
  • +1 (1 vot)    
    ???!? (Joi, 18 septembrie 2008, 9:17)

    DoDo [anonim]

    Studiile oficiale anunta o scadere a populatie in romania in 2050 la 16 milioane de locuitori. Intrebarea care se naste? cine va locui in imobilele existente? cine va forma cererea? care va fi pretul imobilelor nelocuite?
  • +1 (1 vot)    
    intrebare pentru cumparatori... (Joi, 18 septembrie 2008, 10:01)

    george [anonim]

    Dintre cei care au cumparat…va rog sa precizati motivele care v-au determinat sa cumparat in acest moment (ultimele 3-6 luni).
    Credeti ca ati facut o investitie buna?
    Rog agentii imobiliari sau alte personae care vor doar sa manipuleze sa nu scrie chestii de genul ca se asteapta ca preturile sa creasca etc…
  • 0 (0 voturi)    
    Aunturi false si manipulare la TM (Joi, 18 septembrie 2008, 10:56)

    timi [anonim]

    Desi trebuie sa recunosc ca greu am ajuns la informatia utila folosind PUBLITIMu, totusi sunt un cumparator care scarbit fiind ce agentii am luat problema in maini si m-am descurcat cu cumpararea de imobiliare fara agenti si alte cancere intermediare.

    Anii trecuti in TM in ziarul imobiliar PUBLITIM peste 90% din anunturile imobiliare erau FALSE !!!
    Erau anunturi FALSE date la ca sa manipuleze piata.Sa te faca sa renunti la ideea de a cumpara fara intermediari si sa le bagi banii in buzunar gramada si la negru acestor scarbe care sunt agentii imobiliari.
    Suni pe banii tai ca sa descoperi ca anuntul este fals si ca in spatele lui sta o agentie imobiliara care nu da explicit in anunt ca promoveaza spre vanzare o proprietate ci direct se da drept proprietar.

    Nimeni nu pedepseste agentii sau agentiile imobiliare care fac publicitate mincinoasa. AR TREBUI DATA O LEGE ca sa se faca ceva in sensul asta, SA SE PEDEPSEASCA ANUNTUL IMOBILIAR FALS!

    Le doresc agentiilor sa dea faliment. Ei si creditul lejer sunt principala cauza pentru care Romania va intra in colaps financiar, pentru ca prea multa prostime s-a imprumutat aberant ca sa cumpere proprietati la pret de orase europene intr-o cocina de tara subdezvotata de lumea a treia.

    Fara gluma uitati-ca in ce tara cumparati imobiliare oameni buni si mai ales la ce preturi
  • 0 (0 voturi)    
    agenti imobiliari (Joi, 18 septembrie 2008, 11:01)

    sor [anonim]

    lepre de agenti imobiliari, la lucru cu voi, nu la perceput de procente din apartamente. As fi bucuros daca ar pica toate agentiile astea, tot prostul s-a facut agent imobiliar, facut bani fara munca, cereti voi 3% din apartament
  • 0 (0 voturi)    
    comision agentii imobiliare+notari (Joi, 18 septembrie 2008, 11:12)

    ura-si-la-gara [utilizator]

    ...sa nu uitam ca noi platim la inceput aproximativ 9-10% din valoarea apartamentului pe comisioane la agentia imobiliara + notari.
    Asta de fix-pix. Pentru ca daca nu esti atent si nu iti citesti de 10 ori contractul, respectiv mai ceri si parerea unui avocat, s-ar putea sa iti iei o mare teapa.

    Interbare off-topic pt domnii cu agentii imobiliare:
    Cum justificati comisionul incasat?
  • 0 (0 voturi)    
    eterna si fascinanta Romanie (Joi, 18 septembrie 2008, 11:37)

    ovidiu cluj [anonim]

    jumatatea plina apaharului - EL DORADO din imobiliare s-a terminat, au ramas rani. Una dintre ele o poate constata orice om normal care face o plimbare in FLORESTI.
  • 0 (0 voturi)    
    vanzari pe internet (Joi, 18 septembrie 2008, 12:22)

    silviu [anonim]

    este clar ca vanzarile au scazut si vor mai scadea. am observat, ca vanzarile se fac acum pe internet, "deRect" intre proprietari. (fara a mai implica "impozitu pe cana de apa" al agentiilor)
    agentiile din Romania, nu sunt in stare sa faca altceva, decat sa preia anunturile din ziar, si sa le republice. din cauza excedentului de apartamente, orice vanzator va cumpara direct de la cumparator.
    ... presupun ca in curand agentii imobiliari vor aduce bani de acasa pt a plati curentul la agentie.
    (m-am referit mai sus la piata din TM)
  • 0 (0 voturi)    
    de prosti! (Joi, 18 septembrie 2008, 12:54)

    Alex [anonim]

    De prosti, d-aia au cumparat!
    Vad ca toata lumea (America + Europa + partea din Romania care nu e in moarte cerebrala) se agita in jurul lor si ei se bucura ca au prins o "reducere substantiala" de la 170.000 la 155.000 de euro pentru un jeg de apartament cu 3 camere cu mobila de acum 15 ani.
    Ati merita sa va manance falimentul si sa va ingroape ratele pe toti astia care nu sunteti in stare sa ganditi!

    Bv hobincu! Cea mai desteapta miscare posibila la momentul actual. Aceeasi chestie o fac si eu. In loc sa-i imbogatesc pe niste speculanti ordinari, pun niste bani gramada deoparte in cont sa-i am pentru zilele negre ce cu siguranta vor veni ;)
  • 0 (0 voturi)    
    mass media (Joi, 18 septembrie 2008, 14:29)

    vizitator [anonim]

    Pai asa cum mass media a ridicat pretul pe piata imobiliara, tot asa mass media sa reduca acum pretul.
    Pana acum, in fiecare an, la inceput de ianuarie, toata mass media dadea prognoze despre preturi si de fiecare data se spunea: in acest an preturile caselor sau apartamentelor sau terenurilor vor creste cu 20%.
    A doua zi, proprietarii puneau peste pretul de vanzare 40% (ca sa fie negociabil) si iacata noile preturi.
    Hai sa fim seriosi!
    Nu agentiile au ridicat pretul, sau nu numai agentiile. Lacomia oamenilor a ridicat pretul. De ce sa nu vedem ca nu ne-am dezbarat de obiceiul de a ne fura caciula unul altuia.
    Cumparatorii n-au fost obligati sa cumpere si sa plateasca preturi exorbitante. Daca au facut-o inseamna ca au avut de unde.
    Acum ni se prezinta niste scenarii apocaliptice de zici ca de maine trebuie sa ne inchidem in casa si sa murim ca gata, s-a terminat! Cade piata americana si trage tot dupa ea!
    Viata merge inainte si tot asa se va regla si piata imobiliara.
    Cine are nevoie de agentii imobiliare va apela la ele, cine nu , nu.
    In aproape 20 de ani nu s-a dat nici o lege care sa reglementeze activitatea agentiilor imobiliare, si nu numai pentru ele. Si unde nu e lege, e faradelege.
    • 0 (0 voturi)    
      presa (Joi, 18 septembrie 2008, 15:25)

      adi [anonim] i-a raspuns lui vizitator

      Realizezi ca presa nu a publicat articole despre cresterile din imobliare ca asa a previzionat vreun editor sau ziarist

      Evident au primit niste plicuri buclucase de la cei care au avut interesul sa creasca. Si nu ma refer la proprietarul de rand care se muta la tara sau in apartament cu o camera in plus de ce avea, ci la investitori a.k.a speculatori, fonduri de investitii a.k.a basculante de bani negri ce trebuiau spalati cumva si cum era mai bine decat in imobiliare. Presa nu e putere in statul nostru, e naiv cel ce crede asta.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu piata din provincie este problema. (Joi, 18 septembrie 2008, 17:07)

    Alin [anonim]

    Acolo preturile n-au avut timp sa-si ia avant. Priviti la preturile de azi din Bucuresti si comparati-le cu cele de peste 2 ani.
  • 0 (0 voturi)    
    q (Joi, 18 septembrie 2008, 18:24)

    ccp [anonim]

    ma bucur sa vad ca romanii si-au dat seama ca piata imobiliara a fost manevrata de mass media si din interes si din prostie.important este ca romanul sa judece cu al sau cap si nu cu al altuia,sa invete sa nu mai dea ca papagalu din gura ci sa judece.socotiti ca un produs sau serviciu nu merita BOICOTATI si nu va mai duceti ca oile bete la taiere ca asa zice mass media sau vecinu.
  • 0 (0 voturi)    
    Preturi concrete (Joi, 18 septembrie 2008, 18:25)

    Diana [anonim]

    Personal cunosc preturi din :
    ---------------
    a) orasul Bals (jud. Olt, 25.000 locuitori)
    Aici am vindut in martie un apartament central cu ca. 80 mp la pretul de 57.000 EUR si am cumparat o casa nou construita, finisata, ca. 160 mp locuibili + 1800 m2 teren cu 130.000 EUR.
    ----------------
    b) orasul Bucuresti (Capitala, ca. 3 milioane locuitori)
    Garsoniera Sector 2, et. 10, cumparata toamna trecuta: 52.000 EUR
    Apt. 2 camere comfort 2 (fara balcon) et 8 in Drumul Taberei: 88.000 EUR
    ------------------
    c) orasul München (Germania, ca. 1,5 milioane locuitori) - ca perspectiva asupra posibilei "limite superioare", resp. a evolutiei pretului

    Garsoniera 35 mp in zona buna = 86.000 EUR
    Garsoniera 35 mp in zona foarte buna = 95.000 EUR

    In general: pret/m2 locuibil intr München este intre 2.200 EUR si 10.000 EUR;
    Pretul "normal", intr-o zona decenta, este in jur de 3000-3500 EUR/m2.
  • 0 (0 voturi)    
    Pretul corect (Vineri, 19 septembrie 2008, 14:11)

    Popescu [anonim]

    Care este punctul critic unde balanta inclina in favoarea uneia dintre deciziile de a cumpara sau a sta in chirie?

    Exemplu de la Cluj: mi-am cumparat apartament de 2 camere in Floresti si platesc 450 EUR / luna rata. Momentan piata chiriilor unui apartament simular in oras se invarte in jurul a 400 EUR. Adica un aberant 90% din rata la apartamentul propriu.

    In asemenea conditii va amagiti sa credeti ca vanzarile de apartamente la periferie vor scadea.

    Pe de alta parte, un prieten si-a cumparat aceeasi configuratie de apartament dar in oras, la o rata de 650 EUR / luna. Si desi nu multe, exista si oferte de chirie la 300 EUR / luna, adica 45% din valoarea ratei.

    In asemenea conditii nu cred ca vanzarile de apartamente in oras vor merge la fel de bine ca pana acum.

    Personal, cred ca pragul de confort e undeva la 30%. Ofera careva chirie in apartament de 2 camere la 200 EUR? :D


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version