Caut apartament 3 camere, intr-un bloc nou. Gasitorului, recompensa fara norme BNR

de I.M.     HotNews.ro
Luni, 22 septembrie 2008, 22:47 Economie | Imobiliar

bloc in curs de finalizare, West Park
Foto: Hotnews
Perspectiva inaspririi conditiilor de creditare, de la inceputul lunii octombrie, ne-a determinat sa intram in pielea celor care au nevoie sa-si cumpere o locuinta. Din aceasta postura, lucrurile par destul de complicate. O solutie ar fi sa asteptam cuminti noile reguli impuse de banci, si sa speram ca mai putem obtine un credit ipotecar. O alta solutie este sa contractam un credit acum, pe ultima suta de metri, asa cum ne sfatuiesc chiar reprezentantii unor banci si cum ar dori sa faca vizitatorii targurilor imobiliare, intervievati de HotNews.ro

Problema este daca iti doresti un apartament intr-un bloc nou. Marea majoritatea proiectelor anuntate si promovate au termen de finalizare in 2009 sau 2010. Acestea sunt avantajos de achizitionat daca le poti lua cu "banii jos". Daca vrei sa obtii un credit ipotecar rapid, pentru cele abia lansate nu este realizabil, deoarece nu exista inca actele imobilului: intabulare si cadastru.
Cele deja ridicate, pentru care "au iesit" actele sau vor fi gata in curand, s-au cam dat. De exemplu, sunt cateva proiectele imobiliare in nord-vestul orasului, care au avut ca termen de finalizare lunile octombrie, noiembrie sau decembrie a.c. Le-am luat la pas.

West Park
Foto: Hotnews
Saptamana trecuta am vizitat santierul West Park (situat intre Bulevardul Uverturii (Militari) si Lacul Morii)  si ne-am adresat, in calitate de cumparatori, biroului de vanzari. Un singur apartament  (3 camere) mai era liber in blocurile finalizate, la etajul 9 din 10, la pretul de 142.000 de euro (fara TVA).

Mai spre vest, in Drumul Taberei, un impresionant cartier de vile a aparut  in zona Valea Oltului – Valea Cricovului, in preajma cartierelor ANL. Aici sunt prezenti mici dezvoltatori – persoane private care construiesc imobile de 2-6 etaje, cu preturi comparabile cu ale apartamentelor din blocuri “mamut”, unde trebuie sa te obisnuiesti cu sute de vecini.

Dezavantajul: zona inca retrasa, indepartata de arterele principale.




Situatia apartamentelor disponibile este aceeasi: marea majoritate, cu finalizare anul viitor si peste 50% deja contractate. Putine sunt deja construite si care au deja cadastru si intabulare, iar acestea costa intre 150.000 si 170.000 euro, pentru 3 camere. Mai poti obtine ceva, cu finalizare in aceasta luna, la 130.000 - 140.000 de euro, dar numai daca dispui de o suma importanta pentru avans, chiar de peste 50%.

Drumul Taberei
Foto: Hotnews
In stanga zonei de vile si blocuri mici si in contrast total cu acest peisaj rasare un bloc de 14 etaje, vizibil de la cativa kilometri. Este cel inclus in proiectul Primavara Ghencea, care este in intarziere. Potrivit informatiilor de pe website, un bloc (cel de 3 etaje – blocul C) trebuia finalizat in luna mai, iar blocul B, de 6 etaje, trebuia finalizat in iunie si al treilea, cel de 14 etaje, in decembrie.

La biroul de vanzari aflam ca blocul de 3 etaje este finalizat, iar cel de 6 etajeva fi la inceputul lui octombrie. Aici, un apartament de 3 camere costa in jur de 170.000 de euro. Blocul de 14 etaje se va finaliza, probabil, in perioada decembrie-martie.

Primavara Ghencea
Foto: Hotnews
Un muncitor de pe santier, care ne-a ajutat sa vizitam una din cladiri, a marturisit ca exista intarzieri la constructie: “nici vremea nu a fost prea buna”, spune acesta.

Am schimbat directia si ne-am indreptat catre Calea Grivitei, unde un ansamblu rezidential este anuntat ca aproape finalizat. Nordului Houses, situat imediat langa Piata Chibrit, desi are ca termen de finalizare luna noiembrie, nu are cadastru si intabulare, acestea fiind promise abia pentru octombrie.

In schimb este finalizat, spre exemplu, ansamblul de lux Herastrau Grand Residence. De regula, in acest tip de complex, preturile pornesc de la peste 100.000 de euro - o garsoniera. In Herastrau, preturile incep de la peste 300.000 de euro.

Cu mai bine de un an in urma, 10 proiecte erau anuntate cu termen de finalizare 2008, din care am mai verificat (prin telefon si on-line) stadiul catorva.
 
1. New Town
Promise: 500 de apartamente in total, din care 317 promise sa fie gata in trimestrul IV din 2007.
In prezent: La New Town, aflam, prin telefon, ca prima faza se va finaliza abia in martie 2009, desi  sunt deja vandute integral doua blocuri. Mai sunt si altele, pastrate pentru anul viitor. 

2. "La Stejari"
Promise: 550 de apartamente, din care 286 de finalizat in trimestrul III din 2008.
In prezent: “La Stejari”, apartamentele au fost scoase la vanzare din luna iulie, la preturi de peste 300.000 euro insa.

3. Green Lake Residence, situat pe malul Lacului Grivita
Promise: 466 de apartamente, din care118 urmeaza sa fie gata in trimestrul IV din 2008
In prezent: Potrivit informatiilor de pe website, apartamentele au preturi incepand de la 173.000 de euro, fara TVA.

4. FeliCity, in apropierea Padurii Baneasa
Promise: 1.200 de apartamente din care 1.200 vor fi gata in trimestrul IV din 2008
In prezent: printr-o solicitare telefonica aflam ca faza 1 este deja vanduta in totalitate, faza 2 va fi finalizata in 2009.

Celelalte ansambluri promise pentru 2007-2008:
  • "Parcul Banatului - 488 de apartamente din care 136 vor fi gata in trimestrul IV din 2007
  • Emerald Residence - 280 de apartamente din care 280 vor fi gata in trimestrul II din 2008  
  • Rose Garden - 908 de apartamente din care 400 vor fi gata In trimestrul III din 2008 
  • InCity Residences - 506 de apartamente din care120 vor fi gata in trimestrul II din 2008  
  • Ibiza Sol - 304 apartamente din care 304 vor fi gata in trimestrul II din 2008
  • Neo Peninsula - 2.700 de apartamente din care o parte vor fi gata in trimestrul II din 2008.”

Apartamentele “la mana a doua” costa peste 200.000 de euro


Desigur, exista intotdeauna si varianta cumpararii “la mana a doua”, adica de la cei care au facut achizitii in stadiul de proiect. Iata cateva anunturi imobiliare de acest tip:

  •  “Imobil nou, finalizat situat in imediata apropiere a B-dului Expozitiei, la 2 minute de Piata Presei Libere. Apartamentul de la parter are o suprafata de 121mp la care se adauga o curte exclusiva de peste 91mp. Complet finisat. Disponibil imediat. 431.000 euro”
  •  “Zona Vitan, la numai 2 minute de Mall, situat la etajul 5 din 2S+P+6+7R, in imobil cu finalizare noiembrie 2008, 114mp utili+terase de ~70mp, 2 boxe si 2 locuri de parcare la subsol+ posibilitatea alegerii tipurilor si culorilor de finisaje-totul la 315.000 euro, TVA inclus in pret.”
  •  “246.000 euro, Serban Voda, Tineretului, 3 camere, etaj 4”
  • “Quadra Place - Politehnica, de vanzare apartament 3 camere confort LUX, suprafata 99 mp, etaj intermediar, loc parcare, liber, se accepta credit, finantare banci. 232.000  euro, pretul include TVA”

Creditele se si scumpesc

Cei care considera, totusi, ca este oportun sa incheie un contract de credit ipotecar acum pentru unul din apartamentele existente pe piata, mai trebuie sa stie un amanunt: datele din piata arata ca si dobanzile la credite cresc.

Conso.ro, site-ul specializat pe informatii bancare, urmareste constant evolutia ratelor dobanzii pe piata. Din graficele disponibile pe acest website reiese ca rata medie a dobazii la creditele imobiliare/ipotecare este cu 0,1% mai mare decat in luna august, pentru RON, iar DAE la acelasi tip de credite a crescut cu 0,2% in aceeasi perioada. De altfel, evolutia generala a dobanzilor la credite este pe un trend crescator.

Tendinta este confirmata si de reprezentantii bancilor, citati de Cotidianul.





















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

16756 vizualizari

  • +12 (12 voturi)    
    Grabiti-va acum, luati tzeapa vietii voastre... (Marţi, 23 septembrie 2008, 1:18)

    Anonim [anonim]

    Romanule, normele BNR sunt facute doar pentru TINE.
    Doar TU nu-ti vei mai permite creditul si te vei uita cu jind cum ceilalti isi permit credite de 150.000 de euro (adica speculatorii din UK), deci CUMPARA ACUM, cat inca iti mai permiti.

    Daca totusi normele BNR se vor aplica la toata lumea, cica preturile vor scadea proportional cu scaderea creditului.
    Dar tu, esti romanul tipic, tzepuit la CARITAS si FNI (sau macar parintii tai au fost, tu TE LASI MAI PREJOS???).

    In plus, cica creditele se vor scumpi.
    Deci ce mai astepti, cumpara acum cat sunt inca ieftine!

    Dormi linistit, bancile si agentiile imobiliare VEGHEAZA pentru binele tau!!!
    • -8 (8 voturi)    
      n-or scadea? (Marţi, 23 septembrie 2008, 9:50)

      ionescu [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      sa vad iar preturile pe al 50.000 pentru 2 camere. sa mai cumpar si eu cateva apartamente. ca eu cu creditele n-am probleme. dar sa mai scad sa pot lua mai multe aparatemente si sa le inchiriez dupa.
      • +4 (6 voturi)    
        Au scazut deja... (Marţi, 23 septembrie 2008, 10:17)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui ionescu

        Cele vechi destul de mult... si or sa mai scada.
        O sa scada si cele noi, nu stiu daca la 50.000 (poate si mai jos unele....).
        Iti dai seama ca o sa scada si chiriile, nu stiu cat de profitabila o sa fie inchirierea lor.
        Colac peste pupaza o sa scada si preturile la terenuri.
        Imediat urmeaza materialele la constructii care sunt DUBLE fata de restul lumii.

        Pare imposibil, dar s-a intamplat si la case mai mari, daca stii ce vreau sa zic ;)
      • 0 (0 voturi)    
        Or sa tooooot scada preturile (Marţi, 23 septembrie 2008, 18:02)

        mezeluri_de_beton [anonim] i-a raspuns lui ionescu

        The eurozone manufacturing purchasing managers’ index fell sharply from 47.6 in August to 45.3 in September, the weakest reading since December 2001 and well below consensus forecasts.

        Aurelio Maccario at Unicredit said the figures confirmed that the slowdown in the eurozone was severe and would be prolonged and would eventually force the European Central Bank to cut interest rates.
    • 0 (0 voturi)    
      o sa fie veselie mare (Marţi, 23 septembrie 2008, 10:21)

      c [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      Bancile o sa dea mai multe credite de consum si credite auto...ca na, face si omul ce poate cu banii. La alea dobanzile sunt mai mari, bancile castiga mai bine....romanii raman fara case ca si pana acum ...dar macar o sa fie veselie. Estimez o vara viitoare plina de romani pe litoralul greciei, sa-si inece amarul de suparare ca n-au putut cumpara casa.
    • +5 (5 voturi)    
      nu vin speculatori din UK (Marţi, 23 septembrie 2008, 10:22)

      man [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      Nu va veni nici un speculator din UK sa cumpere apartament doar de dragul de a cumpara pentru ca nu are cui sa vand pe urma. Si nici pentru inchiriat nu i-ar conveni.
      • +3 (3 voturi)    
        stiu :) (Marţi, 23 septembrie 2008, 11:07)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui man

        Stiu ca nu vin, am vrut sa arat cine-si permite sa dea banii pe apartamentele respective.
        Adica exact cine le-a cumparat in faza de proiect.
        Adica exact cine o sa scoata din buzunarel diferenta pana la pretul la care se vor vinde :D
        • +1 (1 vot)    
          uk-isti (Marţi, 23 septembrie 2008, 15:25)

          roxana [anonim] i-a raspuns lui Anonim

          deja plang ca si-au luat teapa mare in Bulgaria, au cumparat in 2005-2006 si n-au cu-i vinde...doar bulgarii n-au bani aia...de spania nici nu mai vorbesc...iar acum cu ce criza e in uk nu le da nimeni cradit sa cumpere ca doar f. putini au bani lichizi sa cumpere, marea majoritate traiesc ca romanii de la salariu la salariu...
    • +2 (4 voturi)    
      pierdut respect, gasitorului recompensa (Marţi, 23 septembrie 2008, 10:41)

      alin [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      Te uiti si te minunezi cum IM scrie un articol atat de jenant ca nici macar nu vrea sa-si lase numele pe el.
      Cat de trista trebuie sa fie viata acestui gen de oameni incat sa ajunga la asa ceva? Sa vrei sa minti si sa inseli cat mai multi, sa-i trimiti in saracie, cu credite pe care nu si le permit, cu case care nu merita bnii... O vorba inteleapta spune ca nu poti sa-i respecti pe altii daca nu te respecti pe tine. Felicitari I.M., felicitari hotnews, integritatea valorilor voastre este.. evidenta.
    • 0 (0 voturi)    
      Casa, curte, loc de parcare, gradina, (Miercuri, 24 septembrie 2008, 11:29)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      Cine poate fii atat da incuiat incat sa plateasca si sa locuiasca tot restul vietii intr-un apartament de bloc. Cutii de chiibrituri un pic mai mari. Bate vecinu in tzeava altu baga muzica, altu se cearta cu nevasta-sa. He he inca nu v-ati invatati minte frati Romani. La bloc stau numai chiriashi. Luati credite si face-ti case nu cumparati apartemente.
  • +5 (5 voturi)    
    nu mai comentez ca nu are rost (Marţi, 23 septembrie 2008, 1:20)

    Mihai [anonim]

    in tara asta o sa ne luam locuinte la pastele cailor! ma mir cum de am mai ramas atatia in tara pana acum.
    • 0 (0 voturi)    
      Stii cine sunt marii investitori din tara ? (Marţi, 23 septembrie 2008, 21:16)

      rov [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Avem ghinionul de a sta intr-un bloc mai vechi, in care locuieste, intr-un apartament cu chirie, chiar directorul de la Europa Group, care este originar din Lituania. De un an de zile, ne luptam cu el, sa respecte programul de liniste (pe timpul noptii, repet doar pe timpul noptii). De aici se aud mereu, tot felul de zgomote, topaituri, muzica, chefuri care tin pana dimineata la ora 5. Balconul nostru a devenit scrumiera lor ! Nenumaratele plangeri la politie au dus la deschiderea unui dosar de urmarire penala, dar ei isi continua obiceiurile. Se pare ca Romania este inca tara tuturor posibilitatilor ! Oameni de factura indoielnica vin aici sa construiasca si ne punem intrebarea : daca nu au bunul simt sa aiba o conduita civilizata unde locuiesc, au oare simt de raspundere in domeniul lor de activitate ?
  • +6 (8 voturi)    
    Caut salariat UK pentru apartament in Romania (Marţi, 23 septembrie 2008, 1:24)

    Anonim [anonim]

    Caut salariat UK pentru apartament in Romania.
    La preturi modice intre 200.000 - 400.000 de euro.
    • 0 (2 voturi)    
      rabdare (Marţi, 23 septembrie 2008, 5:56)

      marco [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      Ce treaba are UK cu rahatul romanesc ? Ai rabdare, asa cum te-au invatat parintii si, pe la 45 de ani, creditele se vor relaxa, deoarece bancile trebuie sa reinceapa ciclul de tzepuire a altei generatii, asa ca vei reusi sa te indatorezi pe vreo 30 de ani, deci la 75 vei fi finalizat platile pentru nepoti.
      • +3 (3 voturi)    
        care nepoti... (Marţi, 23 septembrie 2008, 9:51)

        aurelia [anonim] i-a raspuns lui marco

        care nepoti vor incepe pe la 60 de ani ai tai sa te "impinga" binevoitor spre gropa, doar-doar te vor mosteni si nu or fi si ei nevoiti sa devina debitorii bancilor...
    • 0 (0 voturi)    
      raspuns (Marţi, 23 septembrie 2008, 23:39)

      ss [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      Hai ca vin.Dar sa stii ca nici aici si nici acolo casele nu isi prea fac banii care se cer pe ele.Sa speram ca vin vremuri mai bune (ieftine).
  • +7 (11 voturi)    
    Rush , rush and buy now...!!!! you will lose (Marţi, 23 septembrie 2008, 5:38)

    Nicolas Vasilescu [anonim]

    Romani, cetateni ai bucurestiului, tigani, bisnitari, borfasi nu ne lasa-ti acum ..haideti si cumparati la preturi de nimica toata..ce new york ,ce madrid , ce chiago,,,hai aici la bucuresti...cu 140,000 fara tva..un apartment cu trei camere...auzi.. ..tu la astia...
    lasa-i pe astia de al bnr ca ne pun bete in roata cu politica lor...gasiti la niste luzeri, bani astia si hia la tata...ca fac si un 60,000 profit dintr-un foc..pe prostia voastra.......
  • +5 (5 voturi)    
    intrebare pt cumparatori... (Marţi, 23 septembrie 2008, 8:14)

    hobincu [anonim]

    Intrebare pentru cumparatori…va rog sa precizati motivele care v-au determinat sa cumparati in acest moment (ultimele 3-9 luni).
    Credeti ca ati facut o investitie buna?
    Rog agentii imobiliari sau alte persoane care vor doar sa manipuleze (gen olandezul) sa nu scrie chestii de genul ca se asteapta ca preturile sa creasca etc…

    Oricum dintre apartamentele cumparate in ansamblurile noi marea majoriate au fst cumparate in scop speculativ de fonduri si de baietii cu bani "negrii"...sa-i vezi cand o sa inceapa sa se aruce...

    Cine cumpara acum face cea mai mare prostie!
    • 0 (8 voturi)    
      Pt. Hobincu! (Marţi, 23 septembrie 2008, 10:34)

      cumparator nevoit... [anonim] i-a raspuns lui hobincu

      Eu sunt unul dintre putinii oameni care s-a chinuit sa se sacrifice. Zic chin si ma refer la obtinerea imprumutului, zic sacrificat pt. ca m-am indatorat 25 de ani. Dar, desi ma inspaimanta gandul ca voi imbatrani platind rate, ma linistesc cand calculez cati bani am pierdut in 10 ani de chirii. Am cumparat un ap. in bloc nou, care in oct.2007 a costat 80.000 E, iar acum se vinde cu 130.000, in acelasi bloc, aceeasi suprafata, la rosu. Nu sunt investitor imobiliar, dar ma bucur cand vad ca am reusit sa fac ceva si acel ceva creste in valoare. Si de cate ori citesc despre BNR-conditii imprumut si vad cum continua astia sa se joace cu nevoile oamenilor, imi vine sa imi i-au campii si sa fug din tara asta, dar acu' , 25 de ani trebuie sa trag sa imi platesc matahala de rata care imi revine pt. confortul si siguranta de a avea un acoperis! Si sti ce e mai ciudat? Ca din cauza faptului ca trebuie sa "alerg" sa fac bani, bani cu care trebuie sa imi platesc ratele....nu prea am timp sa stau ACASA!
      • -2 (4 voturi)    
        explicatie (Marţi, 23 septembrie 2008, 11:02)

        gimini [utilizator] i-a raspuns lui cumparator nevoit...

        Ti-am dat vot negativ din 2 motive.

        1. Omul a zis foarte clar sa nu veniti cu motive puerile de genul "cresc preturile" . Au crescut pe naiba. Mai cumpara tu un apartament d-ala cu 130.000, daca esti asa sigur ca isi merita banii.

        2. Mesajul tau e plin de greseli gramaticale, ceea ce inseamna ca nu prea le ai cu scrisul... cititul... matematica... economia...
      • 0 (0 voturi)    
        Se vinde.... (Marţi, 23 septembrie 2008, 11:09)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui cumparator nevoit...

        .... dar nu cu 130.000, probabil ala e pretul de strigare.
        Sau ai luat tu un apartament intr-o zona foarte buna la un pret sub piata atunci.

        E o diferenta mare intre pretul cerut si cel la care se incheie tranzactia.
        Credeam ca stii asta.
      • +2 (6 voturi)    
        nu este chiar asa... (Marţi, 23 septembrie 2008, 11:12)

        hobincu [anonim] i-a raspuns lui cumparator nevoit...

        Daca iti faci un calcul o sa vezi ca nu ai rambursat mare lucru din creditul tau intr-un an deoarece in primii anii 90% din rata este dobanda, asa ca daca rata la banca e similara cu chiria nu ai castigat nimic, din contra ti-ai pierdut mobilitatea.

        Eu unul cred ca anul viitor preturile vor fi cele din 2006 care erau mai mici decat anul trecut cand ai cumparat.

        Eu as avea cam 90.000 EUR economisiti dar prefer sa stau in chirie iar din randamentul la banii economisiti (plasament in depozite sau fx-uri) imi platec lejer o chirie in zona Banu Manta.
        Nu zic ca nu este bine sa fii proprietar, dar cred ca este foarte important sa alegi momentul oportun sa cumperi.
        In urmatorii ani vor fi multe oportunitati sa aruc cuiva colacul de salvare si a cumpar la un discount semnificativ. Vremea falimentele in imobiliare si executarilor silite nu este foarte departe.

        Eu unul daca as avea acum un apartament, avand in vedere ca nu am copii inca, as vinde apartamentul acum si as cumpara altul peste un an (as castiga garantat (30-40%, din scaderea preturilor si randamentul la banii care i-as invetii in alte chestii)

        O sa fie o iarna grea pentru multi romani …
        • 0 (0 voturi)    
          RISTI MULT (Marţi, 23 septembrie 2008, 14:30)

          expertul [anonim] i-a raspuns lui hobincu

          ai toate economiile ( 90 000 EUR) plasate in euro. E un risc mare. Deja euro e prabusit fata de petrol si aur, de ex.
          Oricum se prabuseste odata apartamentele si cu criza economica . Si ceea ce e sigur e ca 1 euro de azi e mai valoros decat 1 euro de " maine".
          • 0 (0 voturi)    
            cine a zis ca sunt in EUR? (Marţi, 23 septembrie 2008, 16:01)

            hobincu [anonim] i-a raspuns lui expertul

            Nu sunt in EUR...in functie de conditiile din piata fac fx-uri, dual currency deposits etc…de exemplu cand cursul cursul ajunsese 3.8 prim martie am schimbat EUR in lei si am plasat in lei, cand cursul a fost 3.3.-3.4 am cumparat EURO.
      • +1 (1 vot)    
        Domus Stil (Marţi, 23 septembrie 2008, 12:03)

        b09d4n [utilizator] i-a raspuns lui cumparator nevoit...

        Cred ca va referiti la Domus Stil de la marginea orasului (dupa targul Vitan). Este adevarat, aveti si un hotel acolo. RIN GRAND Hotel se numeste.

        Aveti de asemenea si priveliste minunata. Serele din spatele blocului. Dar ce va faceti cu miresmele aduse de adierea vantului, miresme de la Protan sau Groapa de gunoi Glina.

        Din pacate scarile au fost construite foarte aproape intre ele. Deja sunt la scara vecina manelistii asezonati care scot boxele pe geam. Si cei care arunca gunoiul de la etaj.

        Nu mai spunem de locurile de parcare care sunt insuficiente si care costa considerabil.

        Aveti impresia ca ati facut o afacere. Exista asa numitele ghetouri. Acel "complex imobiliar" are toate sansele sa devina in curand un ghetou. Cand oamenii de bine vor vinde pentru a se muta. Cand oamenii normali se vor satura sa se uite toti vecinii in casa lor. Cand se vor satura de gunoaiele aruncate direct de la balcon.

        Veti spune ca e o situatie de provizorat. Ca inca nu s-a constituit asociatia de locatari si ca lucrurile vor reveni la normal. Care normal ? Acela cand liftul se repara la 1 saptamana dupa ce dati primul telefon ? Acela in care trebuie sa va apucati sa reconditionati totul in casa pt ca materialele sunt de cea mai proasta calitate ?

        Nu mai spunem de problemele legate de trafic si datorate targului de masini.

        Cat despre pretul de vanzare... faceti un test. Scoateti apartamentul la vanzare. De curiozitate. Sa vedeti cate oferte primiti.
        • 0 (0 voturi)    
          sunteti praf.... (Miercuri, 15 octombrie 2008, 23:01)

          cumparator [anonim] i-a raspuns lui b09d4n

          Voi sunteti genu de oameni care nu o sa cumparati niciodata nimic, si tot la un bloc prin fundul titatunui o sa stati, gandind ca sunteti inteligenti si altii sunt fraieri ca se muta. Oamenii care aleg o casa noua fac asta pentru ca isi permit si isi doresc o imbunatatire a situatiei actuale, nu stau sa se gandeasca ca azi e 100.000 si maine 95...pentru ca oricum, piata e ciclica tot ce urca scade - si invers. peste 5 ani tot acolo o sa fim, si voi tot aici...
  • +1 (3 voturi)    
    Va rog specificati in titlul ca este vorba de Bucu (Marţi, 23 septembrie 2008, 8:31)

    Bluearrow [anonim]

    ca sa nu mai citesc in continuare
  • +1 (3 voturi)    
    . (Marţi, 23 septembrie 2008, 8:37)

    Mda [utilizator]

    decat sa dai o tona de bani pe nimic, mai bine pleci din tara!
  • 0 (4 voturi)    
    Multumim (Marţi, 23 septembrie 2008, 9:06)

    OVE [anonim]

    Multumim statului roman ca ne-a lasat la mana speculatorilor din UE (in special din UK) toti acesti ani. CAPITALISM = DOAR SPECULATIE. Singura consolare UK si SUA vor muri de mana Chinei comunista.
    • +1 (1 vot)    
      DIN NEFERICIRE SI NOI CU EI (Marţi, 23 septembrie 2008, 9:34)

      ave [anonim] i-a raspuns lui OVE

      ne bucuram degeaba, suntem in aceeasi barca cu ei, acum
    • 0 (0 voturi)    
      comentariu (Marţi, 23 septembrie 2008, 15:05)

      Doctoru' [utilizator] i-a raspuns lui OVE

      ...care numai comunista nu (mai) e..!!!
  • +3 (3 voturi)    
    NU CUMPARATI, DECAT FINALIZATE (Marţi, 23 septembrie 2008, 9:12)

    atentie [anonim]

    daca dati avans pe proiecte, riscati sa pierdeti banii, nu toate proiectele se vor finaliza , din lipsa de cumparatori valabili ( cu bani). Deja cei care au cumparat sunt indatorati la banci cu peste 1 miliard de euro, o suma prea mare pt Romania.
  • +3 (3 voturi)    
    preturi imobile (Marţi, 23 septembrie 2008, 9:38)

    roman [anonim]

    In tara asta pamantul a ajuns mai scump decat o pot duce Romanii. Nici locul de mormant nu si-l vor mai permite. Mafia , oculta, specula ne vand propria tara, propriile pamanturi sub privirile aprobatoare ale politicienilor.
    Capitalismul e un sistem feroce, la fel de gresit decat comunismul si in numele lui se fac fardelegile. In numele lui politicienii spun ca nu pot interveni pe piata libera, eliminand orice protectie sociala.
    In umbra acestor minciuni ideologice cresc ciopercile otravite ce ne indatoreaza cetatenii pe viata si viata copiilor lor.
  • +2 (2 voturi)    
    Dobanda (Marţi, 23 septembrie 2008, 10:02)

    diana [anonim]

    Mi s-a recaolculat dobanda la un credit ipotecar in euro, in august, este de 10.2% la BCR.
    • +1 (1 vot)    
      refinantare (Marţi, 23 septembrie 2008, 10:45)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui diana

      sunt curios daca nu poti s-o refinantezi la o banca din afara..
    • 0 (0 voturi)    
      Am o sugestie (Marţi, 23 septembrie 2008, 11:03)

      alex [anonim] i-a raspuns lui diana

      Da si tu niste date concrete, te rog.
      Cit era creditul, cit era dobinda, cit era rata,cit e acum.
      Exemplele concrete sint bestiale!
    • 0 (0 voturi)    
      si? (Marţi, 23 septembrie 2008, 11:04)

      gimini [utilizator] i-a raspuns lui diana

      Ce vrei sa zici cu asta? A crescut rata? Cu cat?
  • +1 (1 vot)    
    la pastele cailor (Marţi, 23 septembrie 2008, 10:09)

    marian [anonim]

    de vina nu sunt bancile cat guvernantii
    cum au dat sute de milioane de euro pe te miri ce din banii nostri, nu puteau ajuta tineretul sa-si ia o casa
    multi sunt in imobiliare si nu le convine sa imparta miliardele cu nimeni
    pe de alta parte bancile se fim seriosi sunt stat in stat si se pare ca fac parte din logistica ideii de stapanire a tarilor mici prin indatorare idee masonica
    traim pe credit , dar atentie , spre consum si nu spre investitii asta inseamna ca ne-au luat ochii toate ciurucurile din strainatate pe care atunci cand le-am cumparat
    am platit valoare adaugata strainilor, am amortizat investitiile lor, am scapat de la faliment o sumedenie de firme de afara
    in acelasi timp in tara am falimentat o gramada de intreprinderi cu perspectiva conteawm etc si am privatizat pe nimic resursele naturale -ale noastre -din care se infrupta acum strainii
    in cateva cuvinte suntem lasati la voia argintilor scumpi ai lor
    a te lauda ca ai economie cu crestere de 8% cand capsunarii au echilibrat balanta mi se pare fariseism magic
    cu casele ANL stati linistiti le iau tot ei
    turcescu, tabara etc "vedetele" ca si majoritatea repartitilor de la primarii
    daca am gresit cu ceva rog pe cine citeste aceste randuri sa ma corecteze fara MILA
    • +1 (1 vot)    
      Ai dreptate (Marţi, 23 septembrie 2008, 11:58)

      George [anonim] i-a raspuns lui marian

      Observa ca lumea nu doreste sa auda ce spui tu.
      Oamenilor le este teama de adevar. Adevarul doare.

      Din pacate Romania a fost amanetata cu tot cu sclavii romani.
  • +2 (2 voturi)    
    www.guvernarea.ro (Marţi, 23 septembrie 2008, 10:14)

    alex.dumitrascu [anonim]

    Domnilor dezvoltatori, nu le vindeti pe toate anul asta, ca la anul ramaneti fara marfa, bineinteles datorita raportului cerere oferta.
    Asta-i expresia voastra pe care ati invata-o cand ati vandut oile si ati cumparat teren.
    Daca vi se cere sa produceti lichiditati si nu aveti, atunci cum ramane cu raportul asta?
    Vindeti cererea sau vindeti oferta?
    Sau mai bine vindeti raportul.
  • +3 (3 voturi)    
    bataie de joc (Marţi, 23 septembrie 2008, 10:26)

    gigi [anonim]

    Bataie de joc pe banii romanilor. Iar nenorocitii care ne conduc au prins o nesimtire crasa din cauza faptului ca le merge, pt ca lumea tot ii voteaza.. uitati-va acum cum sar ca porcii sa se laude cu nimic

    |Majoritatea oraselor sunt o mizerie, in frunte cu bucurestiul, legislatia e facuta pt castigul mafiotilor, protectia sociala este o minciuna electorala

    Ca fapt divers sa va spun cum e cu imobiliarele aici in vest:

    - statul are legislatie prin care se asigura ca cei care au cu adevarat nevoie de apartament au prioritate si ajutor

    - astfel daca esti tanar si nu ai detinut niciodata o casa/apartament statul aproape ca nu iti ia nici un impozit pe achizitie, ba mai mult, ai inlesnire la niste credite

    - statul descurajeaza orice speculant: daca ai deja apartament proprietate personala sau daca cumperi un apartament si il inchiriezi sau vinzi in urmatorii 10 ani => platesti la stat de te cocosezi, minim 40% din pretul de achizitie

    Si uite asa preturile sunt in centrul Berlinului, Frankfurtului, Bruxelles-ului etc ca pe la noi pe la Iancului, maxim Decebal-Unirii. Pt ca nu apare specula. Si ganditi-va ca salariile aici sunt mult mai mari ca la noi.

    Cum e, mai votati anul asta?

    PS: trimiteti copiii la limbi straine
  • 0 (2 voturi)    
    Eu mi-am luat o locuinta acum 3 luni (Marţi, 23 septembrie 2008, 10:52)

    Ciprian [anonim]

    Mare parte din ce am citit aici este adevarat. In special ce s-a zis despre dezvoltatorii de locuinte noi unde gradul de risc este foarte ridicat si culmea (motivul pentru care am fugit eu de locuinte noi) nu exista legislatie romaneasca care sa protejeze cumparatorul. Mai exact, daca patronul firmei ce construieste un bloc se gandeste sa fuga cu banii in timp ce blocul e inca in constructie, legislatia noastra te va inzestra cu cat s-a construit din respectivul imobil nicidecum nu se ramburseaza banii la cumparatori din fonduri de asigurari sau altceva.
    Eu mi-am cumparat o locuinta intr-un bloc construit in '89 si am platit cam 2000 euro/mp intr-o zona zic eu, excelenta. Am facut credit si dau 560 de euro pe luna la banca. Pana acum sunt multumit si zic ca merita. Poate vor scadea preturile, aici la mine in zona nu s-a intamplat inca asta, dar nu vor mai reveni la preturile anilor 2003-2004 asta e cert. Cat despre cei care vor sa-si cumpere, chestia asta cu asteptatul pana sa scada preturile e o mare pacaleala; un amic de al meu a asteptat iar cand a vrut sa-si cumpere aveabani de un apartament cu doua camere, s-a lacomit, a asteptat marea cadere a imobiliarelor si acum nu mai isi poate lua nici macar o garsoniera. Asa canditi-va bine!
    • 0 (0 voturi)    
      Mai e si Eglish Village (Marţi, 23 septembrie 2008, 11:16)

      george [anonim] i-a raspuns lui Ciprian

      Da.Exista in English Village un proiect langa Bucuresti(la 10 km) si poti primi credit la Bank Of Cyprus.
    • 0 (2 voturi)    
      ?? (Marţi, 23 septembrie 2008, 11:18)

      b [anonim] i-a raspuns lui Ciprian

      si cum te simti cand stii ca timp de 35 de ani vei plati 560 euro in fiecare luna.? cat de stabil este venitul tau in urmatorii 35 de ani?
    • +1 (3 voturi)    
      Lacomie (Marţi, 23 septembrie 2008, 11:30)

      Ion [anonim] i-a raspuns lui Ciprian

      Da, iar preturile or sa creasca pana cand Bucurestiul o sa fie cel mai scump oras din lume. Monaco, Luxemburg or sa fie niste orasele patetice pe langa Bucuresti. Eu zic sa o lasi mai moale, preturile la noi vor avea de acum incolo o singura evolutie si anume in jos pana vor ajunge acolo unde trebuie, adica la pretul real. Orasul nu are infrastructura, este populat de multi nesimtiti, are putine spatii verzi si este foarte urat si murdar. De ce as da atatia bani ca sa stau in el? Ce-mi ofera "zona excelenta" pentru pretul care se cere acum? Ca eu nu reusesc sa-mi dau seama, poate ma lamuresti tu sau alt cititor.
      • 0 (0 voturi)    
        NU MERITA SA CUMPERI (Marţi, 23 septembrie 2008, 14:48)

        ASA E [anonim] i-a raspuns lui Ion

        cel mai bine stai cu chirie si iti cumperi, undeva la aer curat. Ca in Bucurestu\i stai de nevoie, nu de placere. Iar dupa ce nu mai lucrezi - ca sa nu-mi spui ca ai serviciul asigurat pana la 65 de ani, cand pe la 55 deja dormi pe la servici- te muti la proprietate.
    • 0 (0 voturi)    
      E sigur calculul corect? (Marţi, 23 septembrie 2008, 18:36)

      sile [anonim] i-a raspuns lui Ciprian

      Oare nu am inteles eu bine? Cu o rata de 560 de euro lunar cred ca nu treci de 75.000 euro imprumut, chiar daca te imprumuti pe 30 de ani. Impartit la 2000 euro/metru patrat face cam 35 de metrii patrati. Adica nici de o garsoniera mai rasarita.Ai avut cumva 50.000 de euro avans? lumineaza-ma pls
  • +1 (1 vot)    
    nu se mertiă să daţi atâţia bani (Marţi, 23 septembrie 2008, 11:09)

    b [anonim]

    la preţurile astea şi la ce apartamente se pare ca vor fi disponibile eu zic cu tărie că nu se merită ... e foarte mare diferenţa calitate preţ confort dintre astea noi şi unele apartamente din blocurile comuniste ...

    eu am luat un apartament acum 3 ani într-un bloc făcut în 1974 şi cred că e una din cele mai bune decizii făcute vreodată ...

    pe scurt şi concret .. nu se merită să dai atâţia bani pe un apartament ...
    • 0 (0 voturi)    
      Intr-adevar, nu merita... (Miercuri, 24 septembrie 2008, 16:49)

      Cristina [anonim] i-a raspuns lui b

      Noi am cumparat un apartament intr-un bloc vechi, acum aproape doi ani, chiar inainte de intrarea in Uniune si explozia aberanta a preturilor. Nu stiu cat merita astazi sa platim 200.000-300.000 pentru un apartament cu 3 camere intr-un bloc nou...atata timp cat stam intre 10 si 12 ore la serviciu, 2 ore le petrecem in trafic, dormim 6 ore...pentru 4 ore in medie de stat treaz intr-un apartament (cu exceptia weekend-urilor, cand oricum incercam sa evadam din orasul asta infernal)...parca totusi nu merita. Din punctul meu de vedere, daca nu ai prea mari fite in cap si stii sa iti amenajezi si sa iti mobilezi inteligent locuinta...chiar si acel apartament comunist...totul este in regula, se poate trai decent si comfortabil...nu este nevoie de peste 100 mp ca sa simti ca traiesti...exista si alte lucruri mai importante...pacat insa ca acum pana si apartamentele vechi se vand la preturi incredibile...nejustificate...
  • +1 (3 voturi)    
    mai bine casa langa Buc (Marţi, 23 septembrie 2008, 11:25)

    casanene [anonim]

    eu mi-am vandut apartamentul de 2 cam pe 100.000 in vara si tocmai am cumparat 500 mp in Balotesti, langa padure, la asfalt si utilitati, cu 120 eur/mp, iar cu restul imi fac o casa de 100 mp in regie proprie. cred ca e cea mai buna varianta decat sa dau 2000 eur/mp in orasul fara aer. daca mai e cineva interesat, mai e o parcela de vanzare langa mine. (utaracunda@gmail.com).
    • +1 (1 vot)    
      E CEA MAI BUNA SOLUTIE (Marţi, 23 septembrie 2008, 14:52)

      mai ales [anonim] i-a raspuns lui casanene

      daca nu mai ai mult pana la pensie e bine, ca ramai la aer curat, dar daca mai ai de muncit vreo 30 de ani, iei toata poluarea circulatiei din ce in ce mai blocata - 2 ore dus si 2 ore intors.
    • 0 (0 voturi)    
      Si cu traficul cum stai? (Marţi, 23 septembrie 2008, 15:55)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui casanene

      Lucrezi in Bucuresti, sau de acasa? Daca in Bucuresti, atunci unde? Si cat timp faci de la casuta din poveste pana la locul de munca si inapoi? Nu in weekend, ci in timpul saptamanii, la ore de varf...
      Ai sotie, ea unde lucreaza? Ai 2 masini? Sau plecati veniti la aceeasi ora?
      Copii? Unde vor face gradinita, scoala, liceul, facultatea?
      Ai analizat toate amanuntele astea cand ai luat decizia?
      Pana una alta Bucuresti-ul este o mare varza, si ca un om crescut aici imi aduc aminte cum era orasul/traficul acum 10 ani, si cum a evoluat de atunci incoace. Ceea ce ma face sa cred, la ritmul de melc in care se fac invastitii, ca o sa fie din ce in ce mai greu de circulat in oras. De aceea, accesul la o statie de metrou mi se pare vitala, in urmatorii 5-10 ani. Nici cu RATB-ul nu se prea mai poate circula de vreo 3 ani incoace.
      • 0 (0 voturi)    
        nu-i pt toti (Miercuri, 24 septembrie 2008, 9:47)

        casanene [anonim] i-a raspuns lui Mihai

        sunt de acord ca nu-i pt toti, dar cred de asemenea ca multi nu vad aceasta optiune - cunosc oameni care au apartamente in oras, masini, bani sau locuiesc in sud si lucreaza in nord - sigur miscarea asta ar fi avantajoasa dar totusi aleg aglomeratia, stresul si poluarea in loc de aer curat, intimitate, liniste, verdeata (ok, mai gasesti si in Bucuresti asa ceva dar la preturi exorbitante).
  • -1 (1 vot)    
    . (Marţi, 23 septembrie 2008, 11:39)

    TERENONLINE [anonim]

    ...daca poti luat bani d'afara; multi spun ca ar fi o solutie!
  • +3 (3 voturi)    
    Preturile sunt aceleasi in toata tara... (Marţi, 23 septembrie 2008, 11:52)

    Ciprian [anonim]

    Da. Este o alternativa ideala, casa langa Bucuresti mai ales ca in cativa ani se va rezolva si cu traficul de la intrarea in oras insa la varsta mea, 24 de ani nu pot sa stau singur intr-o casa.
    Cat despre preturi, sunt proprotionale cu salriile, analizand la nivel de toata tara. Mergeti in Craiova, Constanta, Timisoara, Iasi sau chiar un oras mai mic din provincie si o sa descoperiti ca preturile de acolo sunt la fel de "nesimtite" ca in Bucuresti (daca analizam in functie de salariile de acolo).
    Eu nu spun ca preturile locuintelor de acum sunt OK. Insa asta e realitatea, nu avem de ales. Ori te plangi la nesfarsit ori actionezi. E un concept in business care spune ca cu cat ai nevoie de mai mult cu atat de zbati sa obtii mai mult. Cand ajungi la o suficienta din punct de vedere material apare si plafonarea. Ca o sa dau o rata timp de 30 de ani, pare sinistru insa am constatat un lucru la toti amicii mei care si-au facut credite : NU MAI SUNT LENESI!!! Faptul ca au o responsabilitate, creditul, ii determina sa fie constinciosi, seriosi si muncitori, inclusiv pe mine.
    Cat despre cresterea preturilor la locuinte, ea va fi la nivel national. Un lucru este sigur, ca nu vor mai creste ca in ultimii doi ani, cu 5% pe luna. Insa, parerea mea, nu te baza pe gandul ca se vor injumatati...
    PS: Achizitionarea unei locuinte nu este un lucru simplu nicaieri in lume...
  • +2 (2 voturi)    
    Se poate... (Marţi, 23 septembrie 2008, 12:37)

    Xulescu [anonim]

    Acum 10 ani mi-am cumparat un apartament 2 camere, 50 m2 intr-un imobil de 200 de ani. Complet distrus, am daramat si reconstruit tot. M-a costat 60 000 € + lucrari 12 000. Am facut un credit la o filiala Societe Generale cu dobanda variabila de 6%. 5 ani mai tarziu, am cumparat un alt apartament de 40 m2, dedesuptul locuintei si am creat un duplex. Lucrarile au costat in jur de 15 000€, spatiul nou cumparat 50 000. Dobanzile fiind in scadere, am negociat cu aceiasi banca o dobanda de 3%, fixa de aceasta data. Am ajuns astfel sa detin un duplex de 90m2 cu un pret de 150 000 €. In acest moment mai am de platit 3 ani, cate 650€/luna. Cartierul e in nordul capitalei dar intr-o zona foarte simpatica, in Montmartre la 50 de metri de gradinile de la Sacre Coeur.
    • 0 (0 voturi)    
      NU ! (Marţi, 23 septembrie 2008, 13:08)

      zgrv [utilizator] i-a raspuns lui Xulescu

      Stau si citesc preturile expuse in articol, si ma crucesc !!! Pai cu 60.000 Euro imi fac o casa, din caramida, undeva la tara( sau intr-o zona de munte), cu living mare, o bucatarie incapatoare, o baie si un birou la parter, iar la etaj 2-3 dormitoare si o baie si o mobilez si o dotez cum numai in vise poti avea! Si am si spatiu, curte, aer curat, verdeata, tot ce vrei ... Ti se pare ireal, nu? Bineinteles, asta daca nu ai terenul deja, al parintilor, al bunicilor, sau oricarei alte rude, atunci pretul poate sa creasca cu vreo 10.000 euro.
      PS: Sunt in Cj, si si aici preturile apartamentelor sunt mari, insa nu chiar ca'n Bucuresti, insa este peste puterile de cumparare a multora dintre cei care cauta sa-si achizitioneze o locuinta! Sa nu mai zic ca am absolvit facultatea acum un an ... eu si multi alti colegi de'ai mei!
      In fine ... viata-i trista :(
      • 0 (0 voturi)    
        NU TE-AI PRINS (Marţi, 23 septembrie 2008, 14:57)

        Yulescu [anonim] i-a raspuns lui zgrv

        singura ta sansa e sa emigrezi, eventual la Paris ca XULESCU( ala cu duplexu' in Sacre Coeur)
      • 0 (0 voturi)    
        Doar 10k? (Joi, 25 septembrie 2008, 15:23)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui zgrv

        Stimabile, nu cred ca zice nimeni ca nu-ti poti face casa la "tzara' cu 60k. eu zic ca te costa chiar mai putin, daca o faci cu oameni din sat, dar ce calitate va avea, pana la urma?
        Terenul costa in functie de localizare. Vrei la Poplaca, sau undeva pierdut de lume, posibil sa mai gasesti teren cu < 10E/mp (ca daca tot iti iei la tzara 1000mp sunt un minim, zic eu). La o distanta rezonabila de unde lucrezi, cred ca pretul sare si-n provincie la 20-30E/mp. Deci deja ajungi la 30k, pt teren. Te mai costa si sa pui utilitati, probabil vreo 5k. Deja esti la 95k.
        Ai calculat cate ore pierzi construind casa? Stiu persoane care si-au facut casa in regie proprie si le-a luat mai mult de 2 ani, plus multi nervi cu diverse (arhitect, muncitori, utilitati, spagi, avize, etc). Cati bani ai castiga daca ai munci acel timp?
        Intrebare suplimentara: cum vei ajunge la servici, si in cat timp? Te bazezi pe viitoarea autostrada/centura a Clujului?
        Aici se vorbeste despre locuinta principala, cea folosita zi de zi, nu despre casuta de la munte unde am duc sa respir aer curat in weekend!
  • 0 (0 voturi)    
    renuntati la pasive (Marţi, 23 septembrie 2008, 12:59)

    bogdan [anonim]

    daca luati un credit pentru a cumpara un apartament atunci veti avea un pasiv care se va intinde pe 35 de ani...
    creati-va intai active si dupa aia achizitionati pasive..nu uitati o casa este un activ doar in situatia in care va aduce venituri
    • 0 (0 voturi)    
      active...pasive.. (Marţi, 23 septembrie 2008, 16:47)

      ina [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      Frumoasa teorie, dar putin probabil sa reusesti sa strangi ceva in viata asta fara sa te indatorezi in prealabil. Suntem o societate de consum, mai saraci decat multe alte natii dar mai consumatori decat vreo 2-3 occidentali la un loc.
      Ce active sa creez? Cum? Trebuie sa muncesc pentru un salariu cu care cu greu in Romania poti sa-ti platesti utilitatile + mancarea + imbracamintea pt copii + multe alte nevoi PRIMARE. Pentru ca in Romania totul e scump, mai scump ca peste tot, Dumnezeu stie de ce.
      Norocosi cei ce au mostenit ceva - le doresc intelepciunea de a nu consuma si de a pastra "activele" pentru copii, pentru ca altele nici ca au cum sa creeze in tara asta...
      • 0 (0 voturi)    
        Un sfat (Marţi, 23 septembrie 2008, 18:40)

        sile [anonim] i-a raspuns lui ina

        Incepe simplu: pune deoparte 10% din tot ce castigi si lasa-i la inceput intr-o banca. Pana la urma daca iti e greu cu 1000 de lei, cam la fel iti va fi si cu 900..
  • 0 (0 voturi)    
    Pamantul este al poporului (Marţi, 23 septembrie 2008, 20:33)

    Vio [anonim]

    Singurul lucru pe care poate sa il faca acest popor amarat este sa isi ia singur pamantul inapoi. Cunosc sate intregi care au fost vandute "investitorilor" din afara. Cu scopul de a investi in Romania. Cum au investit? Tin terenurile, sa le creasca preturile si romanii sa isi faca credit pe toata viata!!.
    Frati romani, desteptati-va. Romania este a voastra nu a strainilor. Nu va mai vaitati de guvernanti, parlamentari si bisnitari. Puneti mana si aruncati-i din tara. Faceti ceva concret, nu vaitat. Amintiti-va de domnitorii Romaniei : Stefan cel Mare, Mihai Viteazul si Vlad Tepes.
    La teapa cu toti profitorii!!
  • 0 (0 voturi)    
    Fortuna Residence (Vineri, 2 octombrie 2009, 12:38)

    ioana [anonim]

    Uite ca mai sunt unii care se tin de promisiuni cum ar fi de ex. fortuna residence care este pe sos alexandriei la 3 km de cap tranvaiului 32 acolo sunt 3 blocuri finalizate si locuite si mai sunt apartamente de 2 si 3 camere cele de 2 sun la 75.000 iar cele de 3 la 100.000 iar PH de 3 cam. la 115.00 sunt suprafete super mari finisaje de calitate chiar merita .


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri