Mugur Isarescu: Piata constructiilor nu se va prabusi

de D.G.     HotNews.ro
Vineri, 6 martie 2009, 17:01 Economie | Imobiliar

Sectorul constructiilor nu se va prabusi, investitiile private in derulare vor continua si vor fi deschise noi santiere, a declarat, vineri, la Brasov, guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei (BNR), Mugur Isarescu, citat de Mediafax.

"O parte din investitiile private nu au cum sa se opreasca, deoarece sunt in curs de derulare. Santierele in foarte mica masura vor fi inchise. Din contra, aspectul cel mai vizibil o sa fie deschiderea de noi santiere. Mediatizarea aceasta a opririi santierelor in marile proiecte rezidentiale nu trebuie sa ne alarmeze. In plus, numarul de permise de constructie a crescut in perioada decembrie 2008 - ianuarie 2009. In tara inca se construieste si nu cred ca vom asista la o prabusire a acestui domeniu", a afirmat Isarescu la o conferinta organizata de Institutul Bancar Roman.

Piata constructiilor a inregistrat cresteri mari in ultimii ani, avand o influenta importanta la cresterea economica.

Isarescu a mai spus ca are datoria sa contribuie la pastrarea increderii in economia romaneasca, intrucat dimensiunea psihologica este extrem de importanta pentru depasirea crizei.


Citeste mai multe despre   






















Material sustinut de Banca Transilvania

Intreb BT. Intalnire online: Cum eficientizezi costurile cu serviciile bancare pentru afacerea ta? Doi specialisti raspund intrebarilor voastre, joi, de la ora 12.00

Doi specialisti in produse bancare pentru afaceri mici si mijlocii de la Banca Transilvania vor raspunde joi, 23 noiembrie 2017, de la ora 12.00, la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT" pe tema dezvoltarii afacerilor cu ajutorul diverselor instrumente bancare. Vei primi raspunsuri la intrebarile tale, indiferent daca esti la inceput de drum cu bussinesul tau sau daca ai o afacere deja existenta.
  • Adreseaza-le intrebari prin intermediul formularului de comentarii de pe StartupCafe.ro

1860 vizualizari

  • -2 (4 voturi)    
    Nu se va prabusi, din pacate se va scufunda... :( (Vineri, 6 martie 2009, 17:43)

    Anonim [anonim]

    Nu se va prabusi, din pacate se va scufunda... :(
    • -2 (4 voturi)    
      Il f..ramanta grija de piata constructiilor ? (Vineri, 6 martie 2009, 21:27)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui Anonim

      Interesant guvernator !Despre productivitatea muncii vorbeste dupa ureche, despre criza mondiala doineste duios din frunza ,il pasioneaza viloaiele celor care au deja 7 case, iar in loc sa spuna clar ca guvernarea PNL a insemnat domnia cleptocratiei,e discret si silentios ! la templu se stie ?
  • +1 (3 voturi)    
    dar se va ajunge la pretul corect (Vineri, 6 martie 2009, 17:46)

    rov [anonim]

    Adica pret de constuctie apt in bloc max 550-600 euro/m2, la care daca se adauga un profit de 30%, adica pret final de la 715 euro/m2. Va fi mai mare in zonele bune sau centrale . Cine spera la mai mult va pierde. La fel pret teren ptr. casa va fi obligatoriu sub 70 euro/m2 in afara orasului in zone cu utilitati, si max 100-300 euro in cartiere in Bucuresti.
    • -3 (5 voturi)    
      pretul corect (Vineri, 6 martie 2009, 19:50)

      gica [anonim] i-a raspuns lui rov

      @ rov

      ...715 E/mp ?!! Mai s fie ?
      ...si terenul istetule ? utilitatile (sau le face guvernul te pomenesti) ? da TVA-ul ? da; spatiile comune ? da dobanzile la banca pt. imprumutul pt. dezvoltare ?

      Vorbiti sa va aflati in treaba !

      Daca esti asa de destept vindem-mi si mie un 100 mp cu 70000 E !
      Batetri campii !!!
      • -2 (2 voturi)    
        prietene (Vineri, 6 martie 2009, 21:35)

        rov [anonim] i-a raspuns lui gica

        Alt motiv sa te ambalezi nu gasesc.... decat daca ai vreu mic bloc pe ...garantie. Iar TVA, e prietene taxa pe valoarea adaugata deci e si deductibila.
        SI rectific, 30%-tva, Ok ? Regret la felul tau de exprimare ca nu suntem fata in fata....
  • -3 (3 voturi)    
    Si marmota ce facea? (Vineri, 6 martie 2009, 19:32)

    marinelu turmentat [utilizator]

    E prabusita gata taica, Isarescule. Ce naiba te-ai apucat si tu de prpaganda ieftina. Chiar asa de speriati sunt "hinvestitorii"? Daca au ajuns sa planga si pe la usa ta si ai mai si pus botu inseamna ca e groasa. Va fi o vara fierbinte rau.
  • 0 (2 voturi)    
    Asa sa fie ! (Vineri, 6 martie 2009, 19:35)

    anonimus [anonim]

    Tare m-as bucura ca dom' guvernator sa aiba dreptate ! Lucrez la vanzari - materiale de constructii - si zilnic aud doar : " nu sunt bani " " nu mai construieste nimeni nimic " " nu sunt comenzi " ............la care mai adaugam firmele care falimenteaza " datorita " intarzierii cu care le-au fost platite facturile de la buget .....intr-adevar , nu se va prabusi ca n-am terminat de construit la Romanica , dar deja suntem cu 5-7 ani inapoi ! - ca si grad de dezvoltare !.....ceea ce e rau !, nu ?
  • -2 (4 voturi)    
    Isarescu cam trebuie sa plece (Vineri, 6 martie 2009, 20:23)

    ursu [anonim]

    In afara de spatele media si masonic pe care il are.. Isarescu a cam dat-o in bara in ultimii ani
    1. nu a intervenit la timp pentru a opri bula imobiliara (un sondaj in 2006 ar fi fost de ajuns, chiar si numai o declaratie publica ca locuintele sunt supraevaluate)
    2. a declarat peste tot cat de tare e leul (si cat de bine va fi pe termen lung) si asfel oamenii au avut incredere sa se indatoreze in valuta (vedeti declaratiile lui si ale altor bancari in presa din ultimii ani)
    3. nu a intervenit sa avertizeze imediat mediul de business despre efectele posibile de contagiune ale crizei (ar fi trebuit sa faca asta in septembrie 2008; stia cum a fost in Thailanda in 97-98; asta ar mai fi stavilit un pic si dezmatul din campania electorala).
    4. pe scurt, in afara de rolul de temperare a volatilitatii imediate a leului, care este cel mai basic pentru orice banca centrala.. nu a facut nimic
    5. acum s-a prins ca investitorii straini reactioneaza la ce spune, dar nr de permise acum este o masura slaba a intentiilor de constructie. poate peste vreo 2 ani sa vedem investita efectiva. nici multe proiecte existente nu vor fi terminate curand.
    6. leul continua sa cada. pentru oamenii cu credite peste 100 mii euro, tot ce au platit de un an incoace de fapt e ca si cum n-ar fi platit, datoria a ramas la acelasi volum.
    7. isarescu nu este un super-specialist bancar. daca te uiti la cv-u lui intelegi usor ca este de fapt un om doar cu multe relatii politice.
    • -2 (4 voturi)    
      Foarte buna analiza (Vineri, 6 martie 2009, 21:21)

      Alain [anonim] i-a raspuns lui ursu

      Si din pacate aveti f multa dreptate.E Greenspanul Romaniei . Cu interventia domnului Isarescu nu se ajungea la Bula immo, dar cred ca fiica sa era angajata puternic in asa zisele "tunuri" imobiliare ?! Ca doar nu o s-o dezamageasca taticul
      Chestia cu leul tare si smecher este la fel de neiertat, uitativa acum la cei care au luat credite , viata lor e sclavie la banci
      Cel mai dureros va fi cind dobinda va fi redusa de la 10,25 f mult , atunci leul va fi la 4,6 -4,8
      Vine acusi....
    • -2 (4 voturi)    
      Isarescu e depasit din toate punctele de vedere (Vineri, 6 martie 2009, 21:48)

      psd-os-ul [anonim] i-a raspuns lui ursu

      Felicitari pentru comentariu!
      Citesc pe Realitatea TV una din ultimele lui declaratii, de o banalitate si mediocritate care sfideaza infantilismul.
      A descoperit ceva extraordinar, nimanui nu i-ar fi trecut asa ceva prin cap. "Cu cat se vor intarzia masurile anti-criza se vor micsora sansele de crestere economica"
      O fraza demna de un mobilizator cu biberonul in mana, mare indrumator si supraveghetor la nivel de gradinita.
      Mare e gradina ta, Doamne! Nici bebelusii nu-s putini, sa-i vezi cum se reped la minusuri ca mireasa la pat si credulul la poarta noua. Formula magica pe aceeasi placa- " ce-ar fi fost daca n-ar fi existat" marele salvator- are intr-adevar continut abracadabrant.
      • 0 (2 voturi)    
        N-am nicio treaba cu Isa (Sâmbătă, 7 martie 2009, 11:26)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui psd-os-ul

        N-am nicio treaba cu Isa, insa comentariul tau este atat de infantil, incat unul ca Isa nici nu se va sinchisi de tine.
    • 0 (2 voturi)    
      Nu gresesti (Sâmbătă, 7 martie 2009, 11:24)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui ursu

      Nu gresesti in ceea ce zici, dar zi bogdaproste ca la noi nu e (inca) asa drastica.
      Si trebuie sa recunosti ca Mugurel are si el o bruma de contributie.

      Daca il judeci asa de aspru, ungurii ce sa mai zica de ai lor?
    • +1 (1 vot)    
      Winnie the pooh (Duminică, 8 martie 2009, 17:08)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui ursu

      Bai Winnie the pooh lucrezi cumva pe la Bancpost, ING sau alte banci care in oct 2008 aveau pozitii long pe leu shi ati luat-o de la Mugurel? Ca alta explicatie nu vad...Mai bine vezi-ti de prostiile tale pentru ca Isarescu e ceal mai mare roman de dupa '89. Ai citit declaratiile celor de la Erste(shi nu numai) kre spunea k romanii ar trebui sa fie mandri de BNR? A tinut rezervele minime si a facu bine, a marit rezerva de aur acum mult timp cand aurul era mai jos. Nu e un spuer specialist bancar. E un hyper specialist bancar! Multumim Mugur Isarescu pentru ce ai facut pentru economia tarii noastre!
  • +1 (1 vot)    
    isarescu are perfecta dreptate (Sâmbătă, 7 martie 2009, 21:51)

    cbg [anonim]

    Mugur Isarescu a fost cel care acum un an a prevazut aceasta criza economica,el sfatuia bancilea sa nu mai acorde asa de multe credite. Atunci tot nimeni nul credea,si vedeti unde am ajuns. Sunt de parerea ca piata constructiilor nu va cadea,de construit sa construit si se va construi in permanent.
  • 0 (0 voturi)    
    Piata Constructiilor (Miercuri, 8 iulie 2009, 9:36)

    Consultant IT [anonim]

    Este de inteles de ce Banca Nationala trimite acest "mesaj" economiei: piata constructilor este raspunzatoare de existenta tuturor celorlalte piete industriale, pentru ca un imobil construit trebuie utilat cu tot ce este necesar pt. asigurarea functionalitatii acestuia !
    Cred ca mesajul guvernatorului se adreseaza in principal guvernului, care, in neputinta sa de a-si exercita functiile, nu este capabil in a genera masuri in consecinta !
    Nu cred ca cei care incearca sa denigreze Banca Nationala au habar de macroeconomie, deoarece aceasta institutie, este singura in Romania care a demonstrat ca poate gestiona, prin sfera ei de competenta, situatia de criza !


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri