Boc, Pogea si Saramet au dat Prima Casa / "Am inteles de la banci ca se discuta cu peste 10.000 de posibili clienti" 

de Ioana Morovan     HotNews.ro
Miercuri, 8 iulie 2009, 12:17 Economie | Imobiliar

Semnarea contractului
Foto: AGERPRES
Intr-o atmosfera deosebit de festiva, printre cupe de sampanie si numeroase multumiri si felicitari reciproce, Emil Boc, Gheorghe Pogea si Aurel Saramet au venit sa asiste la semnarea primul credit acordat prin programul Prima Casa, de catre BRD, unei familii de tineri. Cei doi tineri din Bucuresti pareau incantati, au spus ca aveau dosarul depus mai demult si, daca nu ar fi fost acest program, era mai greu sa obtina creditul. Potrivit lui Saramet, din discutiile cu bancile care participa la program, se poate spune ca sunt peste 10.000 de posibili clienti, iar aproximativ 20-25% de solicitari au ca obiect constructia de locuinte noi.

UPDATE Miercuri, 8 iulie, ora 15:30. In urma publicarii articolului legat de semnarea primului contract, mai multi cititorii HotNews.ro au comentat faptul ca au solicitat recent informatii la sucursalele BRD despre Prima Casa si raspunsul primit a fost negativ, din cauza ca "programul nu a demarat" (vezi comentariile de la finalul articolului).

HotNews.ro a contactat BRD pentru clarificarea acestei probleme. "Ba da, programul este functional. L-am demarat mai devreme decat se estima. Incepand de astazi, toti cei interesati pot depune dosare", a raspuns Alina Neagu, director supervizare retea in cadrul BRD.

Semnarea primului contract: miercuri, 8 iulie, ora 10:30

Emil Boc si Gheorghe Pogea au tinut sa sublinieze, dupa momentul semnarii contractului dintre familia Avram si BRD, ca "spera ca programul sa-si atinga tinta si sa acceseze toti cei care au nevoie de o casa una din cele trei solutii prevazute de lege: achizitia unui apartament deja construit, a unuia in constructie sau constructia unei case de la zero" si ca "acest program va fi de natura sa satisfaca o componenta sociala".

Cum comentati ca deja cresc preturile pe piata, in urma anuntarii acestui Program? au intrebat jurnalistii. "Cel care decide pe piata cat anume plateste este dumnealui", a aratat Pogea inspre domnul Avram, proaspat beneficiar de credit; exemplificand ideea ca pretul il decid cumparatorii.

Cum stimuleaza acest program economia, daca chiar primul credit acordat este destinat unui apartament vechi? "Veti vedea ca o sa va invitam si la semnarea unui contract pentru constructia unei case", a raspuns Boc.

Aurel Saramet, presedintele Fondului National de Garantare pentru IMM a declarat ca, de maine, alte trei banci vor putea acorda credite prin programul Prima casa: Alpha Bank va semna "cu siguranta" astazi, 8 iulie, conventia cu Fondul de Garantare si se mai discuta cu Leumi Bank si Banca Romaneasca.

"Toate bancile au avut acces la acelasi tip de informatii. Depinde de capacitatea lor de folosi, in cadrul creat de conventia semnata cu noi, anumite nuante. Avem informatii ca unele banci mai asteapta sa-si faca norme interne pentru acest Program", a declarat Aurel Saramet.

Primul credit semnat: rata lunara de 306 euro, pe timp de 30 de ani.

Creditul contractat miercuri, de catre familia Avram, pentru un apartament situat in Colentina, este in valoare de 51.500 de euro, plus 3.000 de euro oferiti drept avans. Alina Neagu, director supervizare retea in cadrul BRD a declarat ca dobanda anuala efectiva este de 5,49%, iar rata pe care tinerii o vopr plati este de 306 euro, pe timp de 30 de ani.

"Nu ar fi reusit sa obtina decat aproximativ 30.000 de euro, daca nu ar fi fost acest program", a explicat reprezentanta BRD. Tot ea a mai declarat ca sunt cateva sute de dosare in analiza pentru acest produs de creditare si ca venitul minim pe care bancda il solicita, pentru acest program, este de 400 euro sau echivalent in lei.

Plafonul de creditare prin Prima Casa, pe care il are la dispozitie BRD, este de 171 milioane de euro. Creditele se acorda numai in euro, dobanda fiind EURIBOR la 3 luni +2,5% (pe 20 de ani) si EURIBOR la 3 luni +2,75% (pe 30 de ani)

"Procesarea unui dosar dureaza, la noi, circa o saptamana, dar depinde cum va decurge schimbul de documente cu Fondul de Garantare", a mai declarat Alina Neagu.

UPDATE 2
Ordinul ministerial care reglementeaza conventia cadru intre Fondul National de Garantare si banci a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 469 din 07/07/2009 ( 7 iulie - click pe: M. Of. Partea I nr. 469- "deschide")


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

6621 vizualizari

  • +5 (9 voturi)    
    LOL (Miercuri, 8 iulie 2009, 12:23)

    xulescu [anonim]

    Cica ar fi fost acordat prin BRD. O colega de-a mea a intrebat ieri la o sucursala BRD de un credit pentru prima casa si i s-a raspuns ca produsul inca nu s-a lansat si nu se poate. Cum dreaq s-a dat atunci primul credit la Prima Casa?
    • -2 (10 voturi)    
      nu mai fiti carcotasi (Miercuri, 8 iulie 2009, 16:22)

      razvan [anonim] i-a raspuns lui xulescu

      eu am fost azi la BRD si am primit toate informatiile, astazi incepand cu ora 13 programul este functional la BRD, asa suntem noi romanii, da unul o veste proasta hop si poporul, la vesti bune nu ne bagam niciodata, d-asta cei din ocident cu gandirea inainte si capul sus sunt unde sunt. Noi o sa avem mereu o mocirla ca asa ne place sa ne taram in mocirla si sa ne bucuram numai la vesti negative.
      • +3 (7 voturi)    
        informatii stim ca exista, dar (Miercuri, 8 iulie 2009, 17:16)

        gelu [anonim] i-a raspuns lui razvan

        ai depus dosar? cum e posibil ca cei doi sa fi facut dosar inainte sa se publice normele de aplicare astfel incat dimineata sa poata semna contractul? nu te mai face ca nu intelegi! mocirla exista ca inghitim toate gogosile politicienilor nostrii minunati. rog pe cei de la hotnews daca tot au trecere, sa caute aceste explicatii la doamna de la BRD si eventual cati mai sunt care au deja dosarul facut.
        • -6 (6 voturi)    
          nu am depus dosar ca nu vreau sa iau credit (Miercuri, 8 iulie 2009, 20:55)

          razvan [anonim] i-a raspuns lui gelu

          ci maica-mea, mai lasa-ma cu politica si tot, mai bine pune mana citeste o carte si mai lasa sa dai vina pe politicieni, fa o afacere, fa ceva daca esti asa lamentuos....

          eram convins ca o sa-mi iau voturi negative, de ani de zile pe hotnews voturile pozitive si le iau doar cei care anunta dezastre, calamitati, recesiune, pune la zid tot si nu face nimic in mod privat.

          Am putea incepe cu iarba, sa o tundem si sa strangem toamna frunzele sau sa duce sticlele la reciclare...

          he he din gura e usor, poporu roman...d-asta cu tot patriotismul o sa prefer emigrarea...
          • 0 (0 voturi)    
            daca nu te intereseaza, de ce te bagi? (Joi, 9 iulie 2009, 11:39)

            gelu [anonim] i-a raspuns lui razvan

            inteleg ca nu te intereseaza subiectul. mergi de tunde iarba, citeste o carte fa ce recomanzi tu altora.
          • 0 (0 voturi)    
            cine lauda sistemul (Joi, 9 iulie 2009, 12:33)

            VictorS [utilizator] i-a raspuns lui razvan

            nu va lua voturi pro decat de la cei care sunt solidari pe subiectul respectiv.
            Nu observi ca esti unul din putinii multumiti cu ce se intampla in tara.
            Eu nu stiu cum - cunosc oameni din multe medii sociale si toti vad ca exista probleme grave mai ales la nivel de organizare in Romania.
          • 0 (0 voturi)    
            Emigrarea (Joi, 9 iulie 2009, 12:38)

            VictorS [utilizator] i-a raspuns lui razvan

            Felicitati. Sa stii ca si eu cochetez cu ideea.

            De exemplu: Prefer sa plec si sa imi permit o asigurare serioase europeana facuta in UK pentru parintii mei decat sa stau aici si sa ma rog sa nu se imbolnaveasca - caci sistemul de sanatate e la pamant - cu oricata spaga si tot nu poti obtine mare lucru.

            Idee: am de gand sa fac tot ce se poate pentru ca copilul meu sa se nasca intr-o alta tara - tara ce respecta drepturile omului. mentionez ca pentru mine un contract de sanatate de 100 de euro pe luna inchiat cu o firma din anglia imi ofera infinit mai mult decat ce imi ofera aici pt cei 6% din venit (care e mai mult de 100 euro)

            si inca o nota: am un business personal care lucreaza masiv pentru romania dar care incaseaza mai mult de la clientii din afara (comenzi mici dar care sunt platite!)
      • +2 (2 voturi)    
        care sucursala? (Joi, 9 iulie 2009, 8:51)

        eeeuuuu [utilizator] i-a raspuns lui razvan

        "stargate"? sau "excalibur"? sau, poate una din viata de apoi! pai, daca esti stafie, nu de casa ai nevoie! despre martieni, nu comentez, ca nu stiu!
    • 0 (0 voturi)    
      Canta la alta masa nenea Pogea & Boc-Poc! (Joi, 9 iulie 2009, 11:59)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui xulescu

      Am mai auzit de-astea -- "s-a vandut toate apartamentele dom'le, adica stai ca mai avem doar unul pentru tine boierule!".
  • +7 (7 voturi)    
    bullshit (Miercuri, 8 iulie 2009, 12:27)

    clyde [anonim]

    am fost azi la 7 banci din cele 20 participante (inclusiv la BRD) si la toate am primit acelasi raspuns:

    Abia saptamana viitoare se vor primi dosare.
    • +6 (6 voturi)    
      manipulare (Miercuri, 8 iulie 2009, 13:13)

      calciu [anonim] i-a raspuns lui clyde

      manipulare si prostirea pe fata a alegatorilor. binenteles ca functionarii de la banci habar nu au de inceperea programului. nici nu s-a facut instruirea. acest program nu are decat un scop. sa tina piata imobiliara sus inca o perioada. oricum se va prabusi, dupa parerea specialistilor pana la valorile din anul 2000. si dupa lansarea programului in tara bancile nu vor acorda credite decat acolo unde au ele de recuperat bani de la vechii dezvoltatori care au case dar nu au bani sa dea creditele inapoi. deci beneficiari sant dezvoltatorii si bancile, nu alegatorii fraieri.
  • +4 (4 voturi)    
    Curiozitate (Miercuri, 8 iulie 2009, 12:33)

    Alexandru C [utilizator]

    Sunt curios cate apartamente in ansambluri noi vor fi cumparate. Cred ca maxim 10%. :)

    Sa presupunem ca toate cele 16.000 de apartamente vor fi vandute numai in blocuri abia construite. Cu ce incurajeaza asta creearea locurilor de munca? Credeti ca dezvoltatorii vor mai investi banii obtinuti intr-o noua constructie? Eu unul ma indoiesc asa ca acest proiect nu este o masura anticriza si nici unul care sa stimuleze creearea locurilor de munca.
  • 0 (2 voturi)    
    Succes si sa-l foloseasca cu noroc! (Miercuri, 8 iulie 2009, 12:39)

    Dacus [utilizator]

    Ma bucur pentru cei doi ca au reusit sa-si ia ap care si-l doreau. DIn pacate doar cu interventia politicului au scazut bancile dobanzile, ceea ce e scandalos. E totusi ok sa platesti 30 de ani rate si sa dai de fapt DOAR dublu banii inapoi. La un DAE normal, mai mare, ajunge si triplu, deci eu zic ca e un mic succes.
    Despre pretul ap nu comentez ca nu ma pricep la preturi in Bucuresti.
  • +3 (5 voturi)    
    Felicitari (Miercuri, 8 iulie 2009, 12:39)

    Andreea [anonim]

    Felicitari! In maxim 2 ani veti avea o rata de 610 euro (dubla) avand in vedere ca EURIBORUL va creste, in conditiile in care chiria pt acelasi ap de 2 camere in Colentina va scadea cu alti 20-30% si ar fi pe piata de 350-400 euro pe luna. In plus, dupa 30 de ani cand veti deveni proprietari (deocamdata sunteti chiriasi la banca) veti afla ca un apartament vechi de 60 de ani costa mai mult decat sa te muti in altul...
  • +7 (7 voturi)    
    am observat (Miercuri, 8 iulie 2009, 12:51)

    Breaking News! [anonim]

    am observat chestia asta cu imbulzeala la credite, coada la ghisee se intinde pe cateva zeci de kilometri. :)
  • +3 (3 voturi)    
    Sa vedem lista de aia de 10000 (Miercuri, 8 iulie 2009, 12:53)

    Mircea [anonim]

    Credit de locuinta pentru cei cu bani! Cum dracu sa platesti 306 euro pe luna? Cand cerinta ca iei un credit de 60000euro iti trebuie 3000ron salariul (adica 2 salarii medii pe economie). Mai mult decat atat ne punem poporul sluga timp de 30 de ani la bancile cu capital strain. DOAMNE FERESTE sa se intample ceva dupa 20 de ani de plata si sa nu mai ai de unde sa iei pentru restul 10!
    • 0 (2 voturi)    
      Ai dreptate! (Miercuri, 8 iulie 2009, 13:11)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui Mircea

      Asa e Mircea, decat sa ramai dupa 20 de ani cu buza umflata, mai bine cumperi acum cu bani jos decat cu credit.
  • 0 (8 voturi)    
    vine programul psd-ului (Miercuri, 8 iulie 2009, 13:06)

    georgev [utilizator]

    Asteptati programul PSD-ului. Se lucreaza la el.
    50,000 de apartamente la 500 Euro/mp.
    Verificati la Constanta.
  • +9 (11 voturi)    
    Voi pe ce lume traiti? (Miercuri, 8 iulie 2009, 13:07)

    silviu [anonim]

    Alooo stiristii ! Boc !

    Pe ce lume traiti? Pe Marte?

    Am fost acum o ora la banca si habar nu au.

    NU PRIMESC CERERI IN AVANS pana nu au normele.

    Ce naiba. Cum adica aveau depus mai demult si azi au semnat. Sau asta e doar pentru BOC ! Noi, pulimea de rand mai asteptam, nu ?

    Tara de rahat !
  • +6 (6 voturi)    
    confuzie (Miercuri, 8 iulie 2009, 13:07)

    cezara [anonim]

    Si eu am fost la banci, chiar azi si mi s-a spus la fel: nu stiu nimic clar inca, programul nu a inceput. Cum dracu se dau atunci credite la Bucuresti? Nu mai pricep nimic.
    • +6 (6 voturi)    
      acu se lamureste (Miercuri, 8 iulie 2009, 15:05)

      Ronnie [anonim] i-a raspuns lui cezara

      in Cotidianu se spune ca cei doi sunt angajati Renault Pipera :) festivismu e legat de 10 ani de Dacia Renault?

      parca se spunea ca bancile incep sa acorde credite abia dupa 9 iulie - cred ca dupa ce au plecat televiziunile, le-a luat casa inapoi
  • +2 (4 voturi)    
    TOT NU E BINE (Miercuri, 8 iulie 2009, 13:14)

    Mihai [anonim]

    Nu e deloc un succes! Cum sa dau dublu inapoi !? este incredibil cum pot unii sa accepte asa ceva! un maxim de 25% sa dai inapoi, nu 100%...cautati produse asemenatoar ela bancile din vestul europei...sa vezi acolo cat da "saracu" om inapoi bancii! sa va fie rusine, profitati de tara asta precum se profita de colonii, acum jumatate de secol in urma
  • +9 (9 voturi)    
    in traducere libera (Miercuri, 8 iulie 2009, 13:18)

    haha [anonim]

    O familie a devenit oficial sclava bancherilor pe 30 ani...
  • +2 (6 voturi)    
    De ce nu imi voi cumpara niciodata casa... (Miercuri, 8 iulie 2009, 13:30)

    Gigi [anonim]

    Citit (in caz ca nu ati facut-o deja) articolul urmator:

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-5897445-psihologia-recesiunii-economice-criza-obliga-reevaluam-inseamna-fericit-sheila-keegan.htm

    E foarte interesanta partea legata de viziunea londonezilor despre proprietate si casele lor.
    In definitiv e o alta problema a societatii de consum, stimularea acestei "nevoi" false de a fi proprietar.

    Dincolo de carul de bani pe care il platesti pe o locuinta in cei 20-30 de ani, dupa perioada asta constati ca valorea ei e oricum mai mica (exceptand situatii aberante cum au fost in RO pana acum) decat atunci cand ai contractat creditul (din cauza uzurii), de cele mai multe ori in cei 20-30 de ani nu iti mai satisface necesitatile (ti se mareste familia, vrei mai mult confort etc), esti oarecum "legat de glie" (daca gasesti un job in alt oras/tara ce faci cu casa?) plus ca e si greu de intretinut.

    Avantajele de a fi chirias sunt uriase in raport cu ceea ce scrie mai sus...dar statul are nevoie de "cetatenti disciplinati" care eventual sa nu aiba alta aspiratie in viata decat sa lucreze in acelasi job, sa aiba minimum 2 copii si sa stea intr-o cutie de chibrituri. E incredibil cat de multa manipulare e in aceasta actiune.
    • +1 (7 voturi)    
      aberatii (Miercuri, 8 iulie 2009, 17:16)

      Loop [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      Eu nu inteleg cum poti spune ca avantajele de a fi chirias sunt uriase? Am 2 copii mici, si crede-ma nu-i nici un avantaj in a sta cu chirie. Mutatul la juma' de an in alta parte ca-i mai ieftin, sau statul la mana proprietarului sa-ti repare tevile sau sa investeasca intr-o zugraveala. Habar nu aveti ce vorbiti, va credeti vesnic studenti zburand din apartament in apartament. Ia incercati sa va claditi o familie, sa aveti copii, si veti vedea ca in Romania, statul cu chirie nu e o optiune. Mutatul cu serviciul in 10 orase de pe intreg globul nu se practica, cine vorbeste de asta, vorbeste prostii. Poate in State sau in Canada este o optiune ok, dar in Romania, nu!
      • +1 (1 vot)    
        aberant (Joi, 9 iulie 2009, 13:24)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Loop

        tu te muti la juma' de an? cu 2 copii mici.. presupunan ca asta inseamna cel putin 3-4 ani.. te-ai mutat de 8 ori? ai avut pana acum contract de inchiriere? stii cat il costa pe un proprietar sa-ti faca contract?
        In Romania exista legislatie care te ajuta sa ai o viata normala stand in chirie. E adevara ca trebuie sa faci efortul sa o citesti... si sa cauti si un proprietar civilizat. E mai usor sa faci pe victima.. dar pe termen lung o sa te coste cam scump..
    • 0 (0 voturi)    
      Pentru ca nu esti in stare .... (Miercuri, 8 iulie 2009, 19:18)

      Costel Pungasu' [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      sub 30 de ani, burlac, samd
      • +2 (2 voturi)    
        Nu sunt in stare sa ce? (Miercuri, 8 iulie 2009, 22:13)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui Costel Pungasu'

        Sa-mi cumpar un apartament de 20-30 de ani intr-un bloc comunist pt care sa platesc o caruta de bani, sa-mi amanetez viitorul si in cativa ani sa ma urasc zi de zi ca am ales sa locuiesc in Balta Alba sau nu stiu in ce cloaca de cartier?

        Si apropo... cel mai simplu lucru pe care puteam sa-l fac pana la varsta asta era sa ma casatoresc sa torn cativa copii si sa imi cumpar o casa. Am ales inainte de asta sa-mi fac o situatie materiala stabila, o cariera decenta si un venit suficient pt ca incerc sa fiu putin rational.

        Nu vreti voi mai bine sa cerem o legislatie beton pentru inchiriere asa cum e in orice tara dezvoltata, ca sa nu mai avem probleme cu preturile, cu tevile, cu zugraveala samd?

        In Romania sunt proprietari toti sarantocii care nu sunt in stare sa repare o data la nu stiu cati ani tencuiala care le cade de pe bloc sau tevile care au ruginit. Proprietari ar trebui sa fie doar cei care sunt capabili sa-si intretina locuintele (apropo si exteriorul tine de locuinta nu numai interiorul). Iluzia pe care au servit-o pseudo comunisti guvernanti dupa '89 a fost sa ofere niste apartamente unor amarati care s-au bucurat si i-au mai votat o data. Acum la 20 de ani nu mai stim cum sa o scoatem pe maneca ca nu suntem in stare sa le consolidam si stam cu ele cu bulina rosie, asteptand sa ne ajute statul si stand cu mana intinsa ca niste cersetori (proprietarul-cersetor)...halal tara.
        • 0 (0 voturi)    
          10 internets to you sir! (Joi, 9 iulie 2009, 1:55)

          vlad [anonim] i-a raspuns lui Gigi

          10 internets to you sir!
        • +1 (1 vot)    
          simplu (Joi, 9 iulie 2009, 13:30)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Gigi

          niste impozite pe masura proprietatilor. ai casa de 100k euro? pai esti bogat. plateste impozit. treaba ta ce faci cu ea. ai casa de 100k si o tii goala? impozit si mai mare.. ca irosesti resursele tarii. Vi se pare exagerat? Faceti o vizita pe in tarile de jos si peninsula scandinava.. Doar in Romania democratia inseamna dreptul de a le face altora rau.
  • +8 (8 voturi)    
    Manipulare infecta demna de un guvern INFECT (Miercuri, 8 iulie 2009, 13:31)

    JGD [anonim]

    E cineva care crede rahatismul asta? E careva care nu prinde ideea ca tot programul prima casa este destinat exclusiv si favorabil DOAR rechinilor imobiliari care au ramas cu proiectele nevandute? Reveniti-va romani, reveniti-va si voi odata ca ne-a luat-o tot restul lumii inainte.
  • 0 (0 voturi)    
    neclaritate (Miercuri, 8 iulie 2009, 13:39)

    HopaMitica [anonim]

    Am o neclaritate : statul garanteaza imprumutul dar se asigura cu imobilul cumparat . Deci in loc sa garantezi cu el la banca , garantezi la stat (era vorba de perioada de gratie 3 rate) .
    In afara de dobinda (probabil mai mica) , decicare e diferenta ?
    • +1 (1 vot)    
      daca nu mai pot plati? (Miercuri, 8 iulie 2009, 16:10)

      alta neclaritate [anonim] i-a raspuns lui HopaMitica

      ce se intampla dc nu mai pot plati? banca este acoperita cu garantia statului...statul ramane cu imobilul...iar clientul (creditorul)??...mai recupereaza ceva...sau ramane cu ratele la banca?? : ((
      • 0 (0 voturi)    
        restantierul (Joi, 9 iulie 2009, 17:17)

        restantierul [anonim] i-a raspuns lui alta neclaritate

        platesti 29 ani si..ups..s a intamplat..nu mai pot plati rata pentru cei ~40mp cumparati intr-un bloc care..intre timp..a facut +100 ani!
        nu ca ma astept sa mai pot obtine mare lucru pe un astfel de apartament..dar..totusi care ar fi procedura? nu este corect ca din "parteneriatul" stat+banca+client doar clientul sa piarda..el fiind si cel care suporta toate costurile.
  • +5 (5 voturi)    
    Despre programul asta infect (Miercuri, 8 iulie 2009, 14:27)

    dintr-o banca [anonim]

    D-zeule cata nesimtire si intr-adevar manipulare politica???? Cum sa accept credit pe 30 de ani (pe care nici nu stiu daca-i mai traiesc in vremurile astea) si sa mai accept sa-mi adauge pana la 4% peste dobanda de piata, in conditiile in care in alte tari se dau credite cu 1.5% pt perioada atat de mare? Cand ne vom trezi sa-i lasam singuri pe nesimtitii din banci?
  • +6 (6 voturi)    
    minciuna electorala (Miercuri, 8 iulie 2009, 14:33)

    alex.dumitrascu [anonim]

    Bancile sunt pustii iar Pogeaboc a priceput ca sunt 10.000 solicitari.
    Nu-i nici dracu' la ghiseele bancilor oameni buni, iar papagalii aia doi care au semnat festiv, cred ca au fost stimulati serios sa o faca.
    S-a mai desteptat lumea,
  • +5 (5 voturi)    
    Multumim ca ne-ati dezamagit !!! (Miercuri, 8 iulie 2009, 14:54)

    Simplu cumparator ... foarte dezamagit [anonim]

    Dupa saptamani de umblat pe la banci cu intrebari cand demareaza proiectul, am fost personal si ieri marti 7.7.2009 la sediul principal BRD.
    Am intrebat cand demareaza proiectul.

    Mi s-a raspuns : cel mai probabil saptamana viitoare!!!

    Sa inteleaga lumea ce si acest proiect e tot pe pile si interese? Multumim ca ne-ati demonstrat ce e acest proiect de fapt.
  • +1 (7 voturi)    
    Nu vor sa-mi primeasca dosarul cu toate actele OK (Miercuri, 8 iulie 2009, 15:19)

    Primul client P.Casa la BRD Prahova [anonim]

    Sunt in exact aceeasi situatie cu cei 2, aveam deja dosarul pregatit pt credit imobiliar. De o sapt. merg zilnic la aceeiasi banca BRD si intreb, ca sa fiu primul care baga l dosarul la Prima Casa. In banca nimeni nu stie nimic, nu se primeste nici o hartie inca, cica "mai asteptati" ... mai am 3 sapt si expira antecontractul, pierd banii de avans si pierd si apartamentul gasit.
    Nu inteleg de ce pe cei 2 i-a sunat banca sa le "propuna" programul Prima Casa, iar pe mine nu m-au sunat,, mai ales ca fiecare zi merg la BRD sa intreb.
    CER AJUTORUL LUI BOC sa ma ia si pe mine maine sa semnez contractul de cumparare, am toate actele gata si vreau si eu sa apar la televizor ca cei 2 tineri, doar sa stiu ca im iau casa prin Prima Casa.

    Va rog muuuult, domnule Boc, luatzi-ma si pe mine!!!
  • +2 (2 voturi)    
    Angajatii BRD... (Miercuri, 8 iulie 2009, 16:00)

    Diana [anonim]

    Legat de update-ul adaugat de hotnews la 15:30:

    Sa inteleg ca TOTI angajatii BRD sunt niste incompetenti? Nimeni in afara de doamna Alina Neagu nu stie ca programul este functional? Sau doamna Alina Neagu este cea care nu si-a anuntat subordonatii ca programul este functional?

    Totusi, cu cine si cand trebuie sa vorbesc pentru a obtine un astfel de credit? Poate ati putea sa o intrebati si asta pe doamna Neagu...
  • -1 (3 voturi)    
    Se stie despre program (Miercuri, 8 iulie 2009, 16:03)

    Andra [anonim]

    Cum adica nu se stie la banci? Eu fac practica la BRD si se stie, chiar au primit legislatia pt Prima casa. eu zci ca va fi un succes programul, mult oameni sunt interesati
    • 0 (2 voturi)    
      dute ma (Miercuri, 8 iulie 2009, 16:34)

      bojog [anonim] i-a raspuns lui Andra

      esti de-al lor..da lu boc si ridzi, le faci publicitate gtratis
      • 0 (0 voturi)    
        de'a lu Boc :)) (Vineri, 10 iulie 2009, 16:02)

        Andra [anonim] i-a raspuns lui bojog

        da, dupa parerea ta la 21 ani sunt bagata in politica, ca nu am ce face. hahaaha pur si simplu poate ca nu e cea mai buna modalitate de a lua un credit, dar programul Prima casa exista, sunt si afise puplicitare, lege, de toate. si fiecare sucursala trebuie sa intocmeasca un tabel cu cererile pt acest produs. probabil ca adunate din toata tara da 10.000 de cereri chiar daca unii au intrebat doar ca sa se afle in treaba si au fost trecuti pe lista minune
  • -1 (3 voturi)    
    se stie de program la brd (Miercuri, 8 iulie 2009, 16:22)

    lulu [anonim]

    ieri am fost ptr un credit de nevoi personale :-) si m-au intrebat daca nu vreau sa-mi iau casa pentru ca a demarat proiectul ...sic....la brd galati ......
  • +2 (2 voturi)    
    sunteti un popor de ... (Miercuri, 8 iulie 2009, 16:32)

    montreal [anonim]

    ..romani...
  • -1 (5 voturi)    
    pretul corect (Miercuri, 8 iulie 2009, 16:35)

    bogdan [anonim]

    Vad ca nimeni nu zice nimic de pretul casei: 54.000 euro ptr 2 camere. Un pret corect. Cam asta e pretul real ptr Bucuresti. Probabil chiar mai putin in zone gen Militari sau Vitan, si mai scump in zone bune gen 1Mai-Domenii.
    Se vede ca mercurialul stabilit de guvern pe piata imobiliara functioneaza. S-a trezit lumea la realitate si isi da seama ca n-are cum sa coste mai mult de 60k un ap de 2 camere, cand salariul mediu este de 400euro. S-a incheiat vremea speculei imobiliare.
  • -1 (1 vot)    
    BRD colecteaza dosare de ieri (Miercuri, 8 iulie 2009, 16:42)

    robert [anonim]

    lucrez in banca asta si tare as vrea sa stiu si eu ce incompetent din banca v-a spus ca nu stie despre program si ca nu primeste dosare.
    pentru ca din cauza unor astfel de angajati se duce sisteml de rapa...

    PS: Nu este nimeni obligat sa devina proprietar, numai ca asta este cultul principal al romanilor!
    • +1 (1 vot)    
      Prima casa (Miercuri, 8 iulie 2009, 17:37)

      matpav [anonim] i-a raspuns lui robert

      Daca lucrati in banca asta, va informez ca la unitatea BRD Romancierilor (cam pe la Drumul Taberei 90), ieri 07.07, se stia de programul Prima casa, dar nu se stia exact ce acte trebuie si cand se vor primi. Am lasat datele pentru a fi contactat, daca se afle ceva in legatura cu chestiunea.
      Pana acum nimic.
  • +1 (1 vot)    
    prosteala la tv (Miercuri, 8 iulie 2009, 19:23)

    cp [anonim]

    hi hi hi eu am auzit ca miine euro va fi 2,3 ron si criza s-a terminat ieri
  • +2 (2 voturi)    
    Prima (Miercuri, 8 iulie 2009, 19:39)

    Bogdan [anonim]

    Imaginati-va 306 EUR * 30 ani * 12 luni = 110.160 EUR deci la sfarsitul celor 30 de ani vei plati de peste doua ori valoarea initiala a imprumutului. Si asta daca EURIBOR ar ramane la nivelul de acum ceea ce e imposibil.
    • -2 (2 voturi)    
      istetzule (Miercuri, 8 iulie 2009, 20:21)

      camataru cu cravata [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      Da-mi tu mie 60000 de euro cash acum si eu iti dau triplu nu dublu peste 30 de ani sa vedem daca iti mai convine,mai guritza mica
      • 0 (0 voturi)    
        Aveti dreptate amandoi... (Joi, 9 iulie 2009, 13:36)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui camataru cu cravata

        Decat ca unul vorbeste de ceva si celalalt de altceva.

        Camatrau cu cravata vrea sa spuna ca exista ceea ce se cheama "time value of money" adica 1 euro azi e mult mai valoros decat 1 euro peste 30 de ani.

        Bogdan vrea sa spuna insa altceva. Suntem victima societatii de consum in care trebuie sa avem "acum" ceea ce nu ne permitem. Cum? Cu credit evident. Calculul lui arata ca de fapt, daca familia respectiva ar economisi acei bani in 15 (aproximativ sau poate chiar mai repede pentru ca mai avem si dobanda care se capitalizeaza) si-ar putea lua casa respectiva cu banii jos iar apoi inca 15 ani nu ar mai avea nici o datorie (legata de casa). Din pacate am uitat insa sa economisim si stim doar sa luam credite. La fel e mult mai bine sa beneficiez de de bun (casa in acest exemplu) acum si nu peste 15 ani. Plus ca "prima familie" mai are o problema...sta cu chirie acum si probabil i-ar fi imposibil ca pe langa chirie sa mai si economiseasca. Intr-un fel eu ii inteleg dar nu as face la fel nici sa ma tai.
    • 0 (0 voturi)    
      reply (Joi, 9 iulie 2009, 11:53)

      tony [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      si e posibil ca peste 30 ani casa nici sa nu mai fie acolo...si o cumperi , platesti 30 ani...dupa astia 30 ani esti pe moarte ...casa deja are 50-60 ani vechime....deci e iesita din circuitul locativ...ce faci cu ea ? o lasi mostenire? nu as plati atatia ani....mai bine ma las impuscat.... :)
  • +2 (2 voturi)    
    Prima casa si cei care au o casa in rate deja (Miercuri, 8 iulie 2009, 20:05)

    Adina [anonim]

    Am si eu o problema cu aceast program prima casa. La dobanzi asa de mici, cine suporta de fapt costul acestui credit? nu cumva chiar noi, astia multi, care ne-am luat o casa prin banca si incepem sa platim dobanzi din ce in ce mai mari? de ce presa nu abordeaza si aceasta problema, a celor care platesc dobanzi fantastic de mari pentru aceeasi prima casa pe care au cumparat-o acum doi ani, cei care nu au posibilitatea acum sa isi refinanteze creditele deja contractate.

    Vad ca nimeni nu mai vorbeste si de noi, astia care vroiam si noi sa ne facem o familie si ne-am cumparat o casa, si care acum nici macar nu mai putem face un copil pt ca nu o sa mai avem bani sa ne platim ratele la banca.

    Din pacate, nimanui nu ii mai pasa de noi,,,,astia multi care ne muncim tineretea pentru ca altii sa ia totul pe nimic, prin asa zise programe de stimulare, de care beneficiaza tot cei care cunosc pe cineva in banca sau mai stiu eu unde....
    • -1 (1 vot)    
      inverventionism (Joi, 9 iulie 2009, 2:06)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui Adina

      Nu-ti face sange rau degeaba. "Prima casa" se vede de la o posta ca face parte dintr-o politica de interventionism financiar, cu scop populist si nu va avea ca efect imediat decat saltul la 60.000 al tuturor proprietatilor mai ieftine.

      Daca ar fi fost credite normale, ai fi putut sa-ti refinantezi. Celelalte banci care nu sunt in program insa vor veni cu oferte sau nu mai sunt banci de retail.. oricum se va intampla, fondurile de garantare se vor epuiza si ne vom intoarce la o piata normala.

      O piata in care o sa poti gasi un credit pt. refinantare 'o.k.', in care te vor cauta bancile sa-i alegi pe ei pentru refinantare.

      Din pacate 'prima casa' nu face decat sa incetineasca intrarea in normal a lucrurilor. Plus ca eu nu as semna cu statul ca 'they own me", la cate coruptie exista (vezi si clientela la prima casa, exact ca la lapte in comunism).

      Deci stai linistit, cine rade la urma..
  • -1 (1 vot)    
    parere (Miercuri, 8 iulie 2009, 21:08)

    lau [anonim]

    Ne pun la invatamant ministru "bun", la ministerul munci, finantelor...si mai "buni", noi nu mai trebuie sa facem nimic altceva decat sa ne uitam la TV (sa nu zic OTV).
    Eu cred ca si la banca daca pui intrebari istete (legate de textul mic si greu de inteles) devii suspicios si nu mai esti eligibil, trebuie doar sa te uiti la tv si sa semnezi, daca e de la unu ca Boc ... sigur e in favoarea ta.Toti ne plangem si nu facem nimic si daca nu facem nimic trec aia de 30 de ani si fara credit...si fara casa ...si fara masina....
    Din pacate nu prea avem de ales si asta e tragic si ne-o facem tot noi cu mana noastra, ca tot noi suntem si directori de banci si in televiziuni si in ministere, si cei care cumpara si cei care vand, si asa va fi pana-i lumea.
    E jale mare si noi masele alea manipulate suntem prostii prostilor in sensul bun al cuvantului.
    Hot news e copiata prin toata mass media (sau invers nu are importanta) si atunci inclin si eu sa cred ca de fapt creditele sunt mai mult pt cei care vand si care scumpesc fara bun simt si totodata bancile (camatarii statului) carora sa ne indatoram la maxim.
    E manipulare fara scrupule si vreau sa cred ca nu suntem chiar asa de multi si prosti cum vor ei sa fim.
    Fiti optimisti :)
  • 0 (2 voturi)    
    poveste (Joi, 9 iulie 2009, 8:53)

    Anonim [anonim]

    Subscriu in totalitate celor spuse anterior: NICI O BANCA NU PRIMESTE DOSARE. Mai mult decat atat, nici macar nu se ofera detalii complete ale conditiilor, pe motiv ca nu a fost implementat programul. Domnule Boc, ati facut fotografii frumoase, dar cum este posibil sa spuneti ca acordat acest credit dat fiind faptul ca nimeni nu se poate inscrie la modul real?! Oricum, sa zicem ca daca am cautat constiincios am gasit conditiile...o singura intrebare nu isi are raspuns..cel putin la locuintele vechi. Avans minim 5%...si maxim va fi in functie de evaluare? Asadar, este posibil ca maximul sa fie tot 25-30%?
    Mentionez ca am fost mereu un mare militant al acestui proiect si l-am urmarit pas cu pas.
  • -1 (1 vot)    
    penibil (Joi, 9 iulie 2009, 9:33)

    tony [anonim]

    ca si prim-minitrul boc floc poc si min finante pogea-cogea...actiunea s-a dovedit de un penibil jenant...ma mir ca nu a venit basescu sa conduca cuplul de tineri prizonieri la noua lor casa, sa-i treaca pragul cutiei de chibrituri care le va fi puscarie 30 ani....normal ca inca nu a inceput operatiunea prima casa-dar si ultima in acelasi timp....asta e campanie electorala si tot asa o sa o tinem pana la iarna...tot felul de panglici taiate, tot felul de initiative filmate...intrebarea ramane de ce brd? probabil ca au facut o licitatie pt acest eveniment cine da mai mult sa fie prima banca care da creditul...cat despre cuplu le doresc sa nu ramana someri , ca celula si-au luat....nu stiu de ce in vest nu se agita atat sa-si cumpere case si cei care nu au bani stau cu chirie ani de zile...dar poate sunt ei mai prosti....in rest noi sa fim sanatosi..ca..Kampanii electorale or sa tot fie...
  • -1 (1 vot)    
    Sa dea numai cate unu. sa ajunga la toata lumea.. (Joi, 9 iulie 2009, 11:02)

    ion [anonim]

    Mai, dar cam mare isteria asta cu: nicio banca nu primeste inca dosare, rusine, huom huo, etc Da unde va grabiti mai nene? O sa depuneti dosarul peste o saptamana sau o luna sau doua luni. Mai bine stati si cugetati bine la ce va bagati. Sa zicem ca dobanda e ok, dar cugetati bine si la casa pe care o cumparati: daca e corecta valoarea aia de cumparare (nu trecetri de 3 veniuturi anuale/familie), vedeti care e zona (transport, scoli, comert, banci, etc), ce vechime are blocul, cum arata spatiul din jur, cum arata scara, vecinii, cum e cu locul de parcare, etc. Nu stiu de ce va grabiti atat: daca iti cumperi un apartement cu credit pe 30 de ani, mare parte din viata te pe urmatorii 30 de ani se va invarti in jurul acestui imobil. Trebuie sa cugeti un pic, nu va mai agitati atat. Statul a aratat ca o sa garanteze aprox. 17.000 de credite
  • -1 (1 vot)    
    ridicol (Joi, 9 iulie 2009, 11:08)

    andu [anonim]

    mi se pare ridicol.pentru ce i-a felicitat?ca sunt sclavi 30 ani?sa-i fi felicitat daca aveau cel p[utin jumatate avans din valoarea casei .daca aveau salarii mari si si permiteau o perioada de creditare mica si se mai puteau bucura si de altceva.dar nu pt ca s au bagat la un credit unde afara DAE 5 ,... e deja f mare..
  • -1 (1 vot)    
    Ciudat (Joi, 9 iulie 2009, 11:27)

    unicka [anonim]

    In cazul in care iti completeaza adeverinta de venit, aceasta adeverinta este valabila o luna din momentul semnarii. Puteti sa imi spuneti si mie cum de aveau acesti tineri dosarul deja pregatit? De cat timp l-au depus?
    Reclama, BRD si DACIA....rusine sa va fie la toti din politica ca e an electoral si nu stiti cum sa va mai dati peste cap ca sa va voteze lumea.
    Salariile sunt in bataie de joc, muncim o viata ca sa faceti voi fundul mare.
    Dezinformare totala si daca nu ai relatii, poti sa iti iei adio, tot aia smecheri isi iau si casa.Ce se intampla daca dupa ce primesc creditul, respectivii mai primesc si o donatie, mostenire? Mai e valabil ce se semneaza la notar? Chiar sunt curioasa pana unde o sa mearga nesimtirea asta. Informati bancile, nimeni nu stie nimic nicaieri, au auzit, dar nu stiu nimic.....
  • 0 (0 voturi)    
    dosare prima casa (Joi, 9 iulie 2009, 11:41)

    ionut [anonim]

    la kiwi finance se primesc dosare pentru prima casa. am sunat eu dimineata si maine ma intalnesc cu un consultant care vine la mine. deci e pe bune asta cu "prima casa"
  • 0 (0 voturi)    
    curios (Joi, 9 iulie 2009, 11:45)

    angi [anonim]

    Eu sunt curios ce se va intampla atunci cand, conform procedurii, dosarul aprobat de catre banca va ajunge la fondul de garantare.
    Mentionez ca, pentru a fi complet dosarul, acesta trebuie sa cuprinda, printre altele, un antecontract de vanzare-cumparare, care implica o suma de bani avansata catre vanzator si un termen de semnare.
    Daca fondul primeste cele 10000 dosare de care vorbeste primul sinistru, va fi interesant de vazut cum va face fata acestui volum de munca si daca anumite dosare vor fi trecute in fata.
    Anul trecut, obtinerea unui credit ipotecar de la o banca dura in medie 3-4 saptamani, in conditiile in care bancile au oricum mai multi oameni la analiza decat fondul. Cat va dura analiza la fond, nu se stie, dar daca ne uitam ca nu are decat 19 sucursale in toata tara, putem sa ne facem o idee.
    Beleaua apare atunci cand, dupa ce am dat un avans, se apropie termenul de semnare si nu mai vine raspunsul.

    Cu stima.
  • 0 (0 voturi)    
    calcul simplu, ca de obicei (Joi, 9 iulie 2009, 13:49)

    catalin [anonim]

    am intrat pe site la brd si am bagat cateva date in simulatorul de rate:
    - 57000 euro pe 20 de ani, fara asigurare.
    - sistemul zice ca dupa 20 de ani voi fi dat la banca 87,316.81 euro
    - bun, asta inseamna ca banca isi trage in astia 20 de ani cam 30000 de euro, reprezentand dobanda, taxe alea alea.
    - bun zic, 30000 impartit la 57000 si apoi la 20 de ani inseamna un dae = 2.63%
    - tot pe site la baieti, scrie asa (copy paste):
    Valoare minima: 0
    Valoare maxima: 57000
    Dobanda anuala: 3.544%
    Termen minim: 120
    Termen maxim: 240
    Asigurare: 0.029%
    Comision dosar:
    Comision gestiune lunar: 0.1% * sold
    Dobanda anuala efectiva: 4.85%

    - hopaaaaaaaa, 4.85? mie mi-a dat ceva pe la 2.63%. cam mare diferenta zic.
    - hai sa vedem cat dau la banca cu dae-ul lor:
    pai e simplu, 4.85*20 = 97% adica cam dublu fata de ce am luat adica cca 55000 la care mai adaugam inca 57000 si ajungem la 112000Euro.
    - daca mai punem la socoteala si faptul ca banca mai trage niste comisioane e acordare a creditului, ma gandesc ca deja am spus destule.
    • 0 (0 voturi)    
      Cred ca trebuie sa pui mana pe carte (Joi, 9 iulie 2009, 15:10)

      ictin [anonim] i-a raspuns lui catalin

      Ar fi recomandat sa pui mana pe o carte, preferabil de matematica.
      Dobanda se aplica la sold, adica cu cat platesti mai mult din credit, cu atat ai soldul mai mic, si suma mai mica. Daca ai fi stat cu adevarat sa faci calculele, si ai trecut de capitolul 2+1 = 3 ai fi vazut ca dobanda e intr-adevar cea afisata de pe site.
      Si totusi ar trebui sa pui mana sa inveti si sa citesti, deoarece tot acolo scrie ca comisionul de acordare e 0, si asta e real.
      Dar de, e mai usor sa vorbesti mult prost si fara rost si sa faci calcule simple, cand aici e vorba de calcule complicate.
      • 0 (0 voturi)    
        hm (Joi, 9 iulie 2009, 15:22)

        catalin [anonim] i-a raspuns lui ictin

        DAE este dpbanda anuala efectiva si nu are legatura cu dobanda despre care bati tu campii, chiar daca ai dreptate in privinta ei.
        in plus, la studiile pe care le am, adica 2 facultati tehnice plus master + diplome la olimpiadele nationale, cred ca ai dreptul sa imi spui sa pun mana pe carte doar daca ai vre-o diploma la vre-o internationala, daca lucrezi la nasa sau daca esti membru mensa. in caz contrar ai putea doar sa imi spui ca gresesc, ceea ce azi nu s-a intamplat.
        • 0 (0 voturi)    
          Da stiu (Joi, 9 iulie 2009, 15:45)

          ictin [anonim] i-a raspuns lui catalin

          Da, stiu suficienti din astia cu 15 facultati, si calculeaza dobanda ANUALA pe 30 de ani sau alte prostii. Dobanda anuala, cum ii spune si numele, se calculeaza pe an la sold. Adica daca tu ai de dat 50.000 de euro si DAE e de 10%, tu vei plati 5000 de euro dobanda in primul an. Pe langa astia se presupune ca mai platesti o suma din real, sa zicem 4000. Dupa primul an vei avea sold 46.000. Deci dobanda pe care o vei plati va fi de 4600 euro si tot asa. Acum tema, cat la suta din 50.000 reprezinta 4600? Si subiectul 2, ce suma va fi de platit ca dobanda in ultimul an si ce procent din suma initiala va fi reprezentata de aceasta suma, ca sa vezi exact unde greseti.
          • 0 (0 voturi)    
            x (Joi, 9 iulie 2009, 23:19)

            a [anonim] i-a raspuns lui ictin

            Dobanda anuala efectiva este costul total al creditului exprimat in procent anual din valoarea creditului total acordat.

            deci nu se calculeaza pe un an ci pe toti anii.
            deci nu mai te da mare, ca esti de la vre-o banca de fapt
  • 0 (0 voturi)    
    Capul limpede, baieti! (Joi, 9 iulie 2009, 14:08)

    teose [utilizator]

    Exista dosare intocmite aberant, unde solicitanti cu doi poli salariu vor palate pe Aviatorilor si exista oferte eligibile (sub 15000 de euro): case noi, situate la mai putin de o ora de Bucuresti, construite pe 1000 mp teren intravilan, in proprietate: http://www.okazii.ro/catalog/28742884/Locuinta-ta-de-vara-poate-fi-la-tara-60-km-de-Bucuresti-.html ... Dupa gust, taticu!
  • 0 (0 voturi)    
    Mincinosii (Joi, 9 iulie 2009, 14:33)

    catyusa [anonim]

    Si eu am fost astazi la 6 banci , chiar azi si mi s-a spus la fel: nu stiu nimic clar inca, programul nu a inceput. Cum se dau atunci credite la Bucuresti? Nu mai pricep nimic.
    • 0 (0 voturi)    
      RE: Mincinosi (Joi, 9 iulie 2009, 17:31)

      bogdan192 [utilizator] i-a raspuns lui catyusa

      Stai potol ca minciuna asta e nevinovata rau. Aparent CE analizeaza conditiile in care onor guvernul a pornit programul. Dupa probabil o sa vina o procedura de infringement. Dupa care or sa vina ceva procese la CEDo si ceva amenzi platite tot din bani publici. Dupa care or sa se linisteasca cu Prima Teapa baietii veseli din constructii/imo si or sa gaseasca alta metoda sa va stoarca de bani, alaturi de prietenii lor de la banci.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri