Nu distrugeti Bucurestii de altadata

Turn de 17 etaje pe strada Mantuleasa

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 27 iulie 2009, 14:30 Economie | Imobiliar

Locul unde se va ridica turnul de pe Strada Mantuleasa
Foto: HotNews.ro
Consiliul local al sectorului 3 a aprobat la sfarsitul anului trecut construirea unui turn de 17 etaje pe Mantuleasa, o strada cu case vechi, parter plus un etaj, reprezentativa pentru Bucurestiul de altadata. Cladirea, care ar urma sa se construiasca pe terenul de la numerele 7-9, a fost aprobata printr-un Plan Urbanistic de Detaliu, la pachet cu alte doua constructii de patru si de zece etaje, pe data de 6 noiembrie 2008.

Ansamblul va adaposti birouri. Turnul are aviz de la Primaria sectorului 3, semnat de arhitectul-sef de sector, Stefan Dumitrascu.

Arhitectul sef al Capitalei, Gheorghe Patrascu, spune insa ca Planul Urbanistic de Detaliu prin care a fost avizat acest proiect este ilegal.

„Consiliile locale nu pot aviza asemenea proiecte. Este ilegal. Pentru acest proiect trebuia facut un Plan Urbanistic Zonal, cu aviz de la noi, nu un Plan Urbanistic de Detaliu. Prin Planurile Urbanistice de Detaliu se pot stabili retragerile fata de vecini, amplasarea pe parcela, nu o asemenea majorare a inaltimii. Acest proiect a ajuns si la mine, dar le-am spus ca nu voi aviza niciodata 17 etaje pe Mantuleasa. Situatiile astea se pare ca au devenit obisnuite pentru primariile de sector. Ar trebui pusa politia pe ei”, ne-a declarat Patrascu.

Acesta spune ca in asemenea situatii legalitatea actelor trebuie vetificata de Inspectia de Stat in Constructii, iar Prefectura poate ataca in contencios administrativ acest Plan Urbanistic de Detaliu.

Avizul PS 3
Avizul PS 3
Foto: HotNews.ro
De asemenea, Planul Urbanistic General, legea de construire din acest oras, prevede pe strada Mantuleasa o inaltime maxima de 13 metri si asta doar cu aprobari de la Primaria Capitalei, printr-un Plan Urbanistic Zonal.

Contactat de HotNews, Stefan Dumitrascu recunoaste ca a avizat acest proiect, dar spune ca a facut-o in baza unui aviz dat de Ministerul Culturii prin Directia pentru Cultura, Culte si Patrimoniu Cultural National a Municipiului Bucuresti. La sediul Primariei sectorului 3, Stefan Dumitrascu nu ne-a putut arata insa niciun aviz. „Nu este aici, am sunat proiectantul sa vina sa-l aduca”.

Stefan Damian, consilier superior al Directiei pentru Cultura, Culte si Patrimoniu Cultural National al Municipiului Bucuresti si director general al acestei directii pana in luna iunie a acestui an, spune ca nu a semnat niciun aviz pentru acest proiect, deci avizul de la Ministerul Culturii nu exista.

Conform legii, planurile urbanistice care se fac in zonele protejate au nevoie de aviz de la Ministerul Culturii si Cultelor. Dumitrascu sustine ca avizul semnat de el respecta legea.

Intr-una dintre casele demolate a invatat Eliade

Beneficiarul acestui proiect este firma Leader Properties. Pe terenul din strada Mantuleasa nr. 7-9 au fost mai multe constructii datand de la inceputul secolului XIX, dar acestea au fost demolate in 2002, fara aviz de la Ministerul Culturii si Cultelor. Una dintre ele a fost chiar scoala unde a invatat scriitorul Mircea Eliade. De aceste locuri este legata actiunea nuvelei „Strada Mantuleasa”.


Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Povestile copiilor nascuti in zilele in care oamenii mureau pentru LIBERTATE. "Asistentele ne-au luat si ne-au ascuns. Securitatea voia sa ne omoare pe toti"

In punctul in care a inceput revolutia, in Piata Operei, la Timisoara, tinerii nascuti o data cu ea, in zilele in care oamenii mureau pe strazi, ne arata azi semnul libertatii.








5803 vizualizari
  • +8 (10 voturi)    
    Va e foame domnule Dumitrascu ? (Luni, 27 iulie 2009, 14:49)

    stan papuse [anonim]

    Ce a fost si ce a ajuns breasla asta a arhitectilor ! ...
    • +4 (6 voturi)    
      e satul... (Luni, 27 iulie 2009, 14:58)

      eu [anonim] i-a raspuns lui stan papuse

      sunt convins ca dl Dumitrascu este foarte satul ...cunoscatorii stiu.... acum e la desert...

      oricum de atatia ani nu il vede nimeni...rectific: il vede dar il lasa in pace....
    • 0 (0 voturi)    
      ce a ajuns ? (Marţi, 4 august 2009, 11:41)

      the [anonim] i-a raspuns lui stan papuse

      daca stan papuse intra intr-o cârciuma, cu bucatar prost care arde fleica, înseamna, n'asha, ca toti bucatarii sunt niste nechemati ...
  • +8 (10 voturi)    
    Ne meritam soarta (Luni, 27 iulie 2009, 14:52)

    Alina [anonim]

    In tari mai civilizate decat a noastra, societatea civila chiar are un cuvant de spus in astfel de situatii.La noi insa nu se iese in strada decat daca asta implica un carton de mici si o bere gratis sau alte pomeni electorale, in nici un caz un protest. E trist...
  • +1 (5 voturi)    
    turn de 17 etaje?! (Luni, 27 iulie 2009, 14:54)

    dedeiu [anonim]

    Oare solul din zona Bucuresti este compatibil pentru un asemenea "turn" ? Dupa cutremurul din '77 Ceausescu a fost indemnat sa construiasca blocuri de maxim 3-4 etaje.
    • -1 (5 voturi)    
      va rog! (Luni, 27 iulie 2009, 15:11)

      gigi cutremur [anonim] i-a raspuns lui dedeiu

      terminati o data cu probleme legate de compatibilitate sol cu inaltimea cladirii....eu m-am saturat sa aud ca solul bucurestean nu tine cladiri peste 10-14 etaje...

      alooo...mai vedeti in calendar in ce data suntem si mai deschideti ochii peste indoctrinarea data de altii....
      • 0 (2 voturi)    
        Aberare deci exist (Luni, 27 iulie 2009, 19:14)

        panadol [utilizator] i-a raspuns lui gigi cutremur

        La P.O.T.-ul declarat pe aviz, constructia va avea o fundatie care va afecta toate cladirile din zona. Nu cunosc terenul, dar cum Bucurestiul este jumatate ridicat pe fost mlastina, presimt ca executia fundatiei (logistica) va distruge tot ce inseamna vecinatate.
        Chiar as fi curios sa vad un studiu geotehnic ce ofera siguranta pentru 17 nivele pe terenul ala.
        Acum sa zicem ca nu am dreptate, dar ce P.O.T. e ala +60% pentru un P+17E intr-o zona de P+1; Nu ar insemna viol urban? Sa nu mai zic, in restul de spatii necostruite "neacoperite de alei" chiar se va planta gazon si copaci la fiecare 100? MAI ESTE LOC??
    • 0 (6 voturi)    
      ma intrebam cand apare o astfel de ineptie. (Luni, 27 iulie 2009, 15:13)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui dedeiu

      Dar iata ca am primit raspunsul repede. Cam ce stii tu de solul din Bucuresti? Stii ca patura de sol are vreo 2-3m cel mult si ca oricum fundatia coboara mult sub aceasta adancime?

      Atata grija fata de cladirile vechi si urate vad pe-aici. Acestea prezinta un risc seismic mai mare decat orice cladire noua indiferent de inaltime. Si arata in cele mai multe cazuri dezolant
    • +3 (3 voturi)    
      Da, suportă (Luni, 27 iulie 2009, 22:06)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui dedeiu

      Nu asta este problema. Solul suportă. În Florida nu există nicăieri beci. Asta deoarece toată peninsula este construită pe o fostă mlaștină. Și totuși au zgârie-nori în Miami, Fort Lauderdale, etc.

      Revin cu ideea mea. Noi reinventăm apa fiartă. De ce nu ne uităm noi alături, în ograda vecinului? Vom vedea cum Praga și-a conservat orașul vechi și a construit caritere de locuit în jurul nucleului vechi, nu ÎN el. Londra are o zonă special amenajată pentru zgârie-nori (Canary Warf) construită pe o fostă meandră a Tamisei. Da, pe sub turnuri trece apa....

      Tehnic se pot multe. Cred că Bucureștiul va beneficia de pe urma blocurilor turn de peste 20 de etaje deoarece este într-o lipsă acută de spațiu iar construcțiile pe verticală ar fi o soluție foarte bună. Însă nu sunt de acord cu construcțiile construite în centrul orașului. Ar trebui aleasă o zonă acum mărginașă în care să se înceapă de la zero infrastructura. Eventual chiar în intravilan, să se facă șosele, să se parceleze și să se dea verde la zgârie nori. Astfel, centrul economic al orașului se va muta acolo, va decongestiona centrul orașului, va face loc pietonilor și bicicletelor, eventual chiar parcurilor în locul clădirilor de birouri nou construite.

      De ce arhitectții noștri nu pot avea o privire de ansamblu și pe termen lung?

      Cu stimă,
      Adrian
      • 0 (0 voturi)    
        Errata (Luni, 27 iulie 2009, 22:19)

        ady624 [utilizator] i-a raspuns lui ady624

        Am vrut să spun extravilan, nu intravilan.

        Mai vreau să adaug ceva. Orașele trăiesc, se transformă. Luați ca exemplu Bostonul. Care a făcut un pas spre autostrada suspendată după care a renunțat la ea complet, ducând șoselele în subsolul orașului. Orașul poate fi aerisit, dacă vrem cu adevărat. Ar trebui chiar primăria să construiască zgârie-nori și apoi să-i închirieze. În fine, cred că vorbesc de pomană. Nu avem arhitectul potrivit....

        Adrian
        • 0 (0 voturi)    
          da' tu ce-ai facut? (Marţi, 18 august 2009, 21:14)

          duda [anonim] i-a raspuns lui ady624

          cand era posibil sa faci ce declari acum c'ar fi bine ai procedat la fel ca dumitrascu... desi te simteai 'cel mai bun'... n'asha?
      • +1 (1 vot)    
        ... (Marţi, 28 iulie 2009, 11:12)

        diablo [anonim] i-a raspuns lui ady624

        Sunt de acord cu tine. Ar fi foarte bine daca s-ar construi cartiere noi langa bucuresti, Ar fi construite de la zero cu spatii mari intre cladiri, infrastructura noua( sosele largi - adaptate la nevoile de azi), parcuri , scoli ... etc .

        Despre privirea de ansamblu si pe termen lung a arhitectilor ... eu cred ca o au , dar foamea (de bani) cred ca e prea mare pe moment ...
        • 0 (0 voturi)    
          Pe ce lume esti? (Miercuri, 29 iulie 2009, 17:48)

          Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui diablo

          diablo, ai dreptate, numi ca la noi s-a procedat exact pe dos!
          In loc de cartiere noi separate, care sa beneficieze de o infrastructura gandita logic, si blocurile de birouri si ansamblurile rezidentiale sunt ridicate pe spatii verzi sau inghesuite in imobilele de patrimoniu. Ceea ce rezulta este inestetic, dar mai ales NEFUCTIONAL, agolmereaza suplimntar un oras cu trafi deja congestionat!
          Dar se pare ca nimanui nu ii pasa de asta ...
        • 0 (0 voturi)    
          lânga Bucuresti ... (Marţi, 4 august 2009, 12:02)

          the [utilizator] i-a raspuns lui diablo

          Orasul asta este deja intins cât o imensa balega de vaca, ceeace explica si dificultatea acceselor, transportului, aprovizionarilor, chiar si a schimburilor sociale, daca prin absurd ar mai fi posibile ... in afara de meciurile de fotbal ...
          Asa ca a construi "lânga" ... ar fi o gresala suplimentara, pe lânga miriadele de greseli precedente, din toate iepocile (sic).
          Au fost câteva postari precedente, de bun simt, de la persoane care inteleg ca un oras trebuie sa evolueze, in cele trei dimensiuni. Si ca o casa veche si eventual insalubra, nu trebuie pastrata.
          Faptul ca la Praga am vazut o placa comemorativa "aiasta ieste casa în care a durmit o noapte regele Venceslav al duoilea", era justificat prin faptul ca si casa era splendida si perfect renovata.
          Nu stiu cum arata casa în care s-a nascut Eliade, dar nu gasesc nici macar un pretext în a fi pastrata, daca n-are o valoare arhitecturala intrinseca.
          Mentalitatea de "nolli tangere" este un retro-efect la demolarile imbecile, efectuate sub Ceausescu, in care s-a pierdut, realmente, un patrimoniu de valoare arhitecturala.
          "Foamea de bani" a arhitectilor nu cred sa fie un fenomen izolat, specific unei singure "bresle" ... In momentul de fata, Ordinul arhitectilor din România este mult mai bine structurat decât cel din Franta, de exemplu, unde profesiunea este total penalizata.
          Iar arhitectul, nu uitati (daca ati stiut) ca este in primul rând penalizat de eventuala incompetenta a clientului, de lipsa lui de cultura sau de imaginatie.
          Ambitia personala si "foamea" de bani sunt aspecte individuale, nu de "specie"...
  • +2 (4 voturi)    
    Atentie bucuresteni !!!! (Luni, 27 iulie 2009, 14:57)

    ABIES ALBA [anonim]

    In nici o tara civilizata nu se distrug cladirirle vechi, chiar dimpotriva ele sunt reabilitate, ingrijite s.a.m.d.

    Vorbim de traditie, dar, chiar ce e traditia la poporul roman?
    • 0 (2 voturi)    
      Mai exista asa ceva? (Luni, 27 iulie 2009, 21:43)

      Mircea [anonim] i-a raspuns lui ABIES ALBA

      La poporul roman mai exista traditie fata de valori istorice?
      Exista tradia: berii, micului, cersitului, minciunii, caracterului de tota jena..

      Nu mai stim ce inseamna respect si morala.
  • +1 (5 voturi)    
    Rusine (Luni, 27 iulie 2009, 14:58)

    alex [anonim]

    Nu vi rusinee un pic? Nesimtiti ce sunteti va bateti joc de orice valoare si toti oamenii. Turn de 13 etaje sa aprobi numai asa si cateva etaje era saritor in ochi dar chiar asa.Voi chiar ne luati de prosti pe toti ,credeti ca nu vedem ce se intampla credeti ca nu intelegem cum merg treburile in vederea voastra arhitecti politicieni toti o mafie organizata. O sa ne strangem odata si va spanzuram pe toti in piata publica, sa scapam de toata mizeria asta de oameni.
    • +2 (2 voturi)    
      pe tine se pare ca au dreptate sa te ia de prost (Luni, 27 iulie 2009, 18:54)

      lolz [anonim] i-a raspuns lui alex

      - frazele n-au nici o logica

      - habar nu ai sa ortografiezi cele 10 cuvinte pe care creierul tau le-a insirat aparent fara nici o noima

      - pui intrebari stupide: evident ca "ei" stiu ca "voi" vedeti, si in mod clar nu le pasa. de ce ? pt ca in realitate nu aveti mintea si/sau curajul de a face ceva altceva decit sa va varsati frustrarile pe net, sa clampaniti ca niste babe fara insa a pune mina sa faceti ceva.

      si cind la alegerile urmatoare vi se vor oferi un mic si-o bere pt voturi, iar puneti botul si votati cu ochii inchisi.

      - vii cu amenintari ridicole. chiar daca "voi" ati reusi sa va stringeti vreodata in alt context decit ala cu micii si berea, dupa 10 minute ati uita de ce ati plecat de acasa si v-ati aseza la coada la piine sau v-ati intoarce acasa sa prindeti vreo emisiune la tv.

      -----------------------------------------

      ca urmare, chiar daca tu nu-ti dai seama de asta, esti absolut ridicol, si daca tu ai fi cel care i-ar reprezenta pe cei care se opun constructiei cladirii respective atunci arhitectul, reprezentantii firmei etc s-ar tavali pe jos de ris cind ar vedea ce oponent "de marca" au.
  • -3 (7 voturi)    
    decat balarii... (Luni, 27 iulie 2009, 14:58)

    anonim [anonim]

    ...mai bine turnuri.
    Arata dezolant zona aceea. In tara asta oricum nu exista doua cladiri la fel, ca atare nu vad de ce ar fi deranjanta o cladire noua in locul unor maghernite.
  • -3 (7 voturi)    
    mda (Luni, 27 iulie 2009, 15:01)

    ion [anonim]

    Bucurestiul e un oras mirobolant. De departe cel mai frumos din lume. Poti sa il vizitezi o luna si nu te mai saturi.
    Dar vai, e mizerie? Dar vai, sunt mii de caini vagabonzi? Dar vai, mare parte din casele din centrul "istoric" sunt mai mult decat derapanate?

    Macar cladirile alea mari si urate pe care le tot blamati sunt utile.
    • +1 (5 voturi)    
      utile, dar prost amplasate (Luni, 27 iulie 2009, 15:28)

      Seb [anonim] i-a raspuns lui ion

      Sa gaseasca alt loc unde sa le construiasca, eventual un cartier ceva mai departe de centru, al carui caracteristica sa fie cladirile astea mai inalte si noi. Sau sa il construiasca undeva unde sunt deja blocuri de 10 etaje...
  • +4 (4 voturi)    
    Bucuresti (Luni, 27 iulie 2009, 15:30)

    Ioana [anonim]

    N-a distrus destul Ceausescu... A ajuns varza orasul asta. Mare pacat. Prietenii straini ma intreaba : "Am vrea sa vizitam Bucurestiul, ce e de vazut?". Si trebuie sa ma gandesc bine de tot ca sa gasesc un raspuns interesant ... hm, ia sa vedem ce-a mai ramas de vazut... Putinul patrimoniu care ne-a mai ramas e in ruine. Ce se face nou n-are nici o noima. E un oras mort. Murdar, trist si haotic.
  • +2 (2 voturi)    
    Un fel de paradox (Luni, 27 iulie 2009, 15:40)

    Cristin [anonim]

    Urlam in gura mare sa nu se demoleze diverse cladiri vechi sau sa nu se construiasca cladiri noi pentru ca ar schimba "look"-ul zonei dar totusi ce se intampla cu cladirile vechi? Cine le locuieste si cine le intretine? Statul ar trebui sa se ocupe de patrimoniu? Primaria?
    Ai o cladire veche care nu vrei sa se darame deoarece cine stie cine a invatat in ea (sau a locuit, sau acolo locuia amantul(a) cine stiu cui), iesi in strada impreuna cu 10000 de oameni si pana la urma firma care construieste turnul cedeaza. Ce se intampla dupa aia? Cine cumpara cladirea veche pentru a o consolida? Ce venituri ar putea produce? Chiar credeti ca vin strainii sa se holbeze la niste caramizi, ei oare nu mai au? Problema e ca nu se face un inventar al cladirilor cu adevarat valoroase si pe care statul ar trebui sa le renoveze si sa le transforme in muzee. Acele cladiri ar trebui protejate pentru ca, din venitul muzeului se poate intretine si cladirea respectiva.
    Si eu imi doresc ca zona Lipscanului sa ramana asa cum e, asemanatoare cu o frantura din vechiul oras, sa te plimbi pe stradutele alea cu trasura, sa admiri obiectele de la aniticariat, dar cine le lasa in paragina? Cu ce putem noi ajuta aceste cladiri daca nu le putem cumpara si renova?
    • 0 (0 voturi)    
      paradox?! (Miercuri, 29 iulie 2009, 18:21)

      catalina [anonim] i-a raspuns lui Cristin

      exista in vecinatate (str plantelor) . colegiul noua europa..un fel de centru cultural...care se zbate si se extinde pe un teren pe sfert cat cel de la mantuleasa 7-9! .... in loc de un bloc de birouri , sustinut d eprimarie....care in loc sa imbunatateasca viata culturala si nu numai a zonei .... o eludeaza cu totul ! .... nu ar fi fost bine un centru cultural sau un hotel sau locuinte pur si simplu ? nu demolarea scolii e marea problema aici .... ci deturnarea caracterului zonei .... nici chiar inatimea..ce-i drept exagerata...e destul de profitabil si un p+6 - p+9 .... adica aliniat la caldirile din jur!
      nu cladirile noi ...constituie problema! ci furtul cartierului...furtul atmosferei...furtul strazii mantuleasa!
      aveti un exemplu graitor la intrarea dinspre mosilor....ce inseamna sa furi o strada! ..si totusi acolo e mult mai mic impactul!
  • +1 (1 vot)    
    O mica idee (Luni, 27 iulie 2009, 16:55)

    Cristin [anonim]

    Revin cu o idee. Aminteam in postarea anterioara de Lipscani, o strada renumita altadata pentru atelierele mestesugarilor si comert stradal. Poate ca unele cladiri de acolo ar putea fi renovate si date din nou catre acei mestesugari care si-au pastrat meseria. Am vazut cateva articole pe aici legate de mesterul hartier sau palarier. Pui in cladirea aia cateva obiecte vechi de anticariat iar mesterul iti face o sapca din paie sau un vas de lut in timp ce te plimbi. Cand ti-ai terminat plimbarea iti achizitionezi obiectul inedit, cu mult mai valoros decat ai gasi in orice mall din lume.
    Obiectele astea s-ar vinde ca painea calda nu numai turistilor autohtoni dar si celor straini iar pulsul de altadata se va simti din nou. Cine ar putea investi in asa ceva?
    • 0 (0 voturi)    
      Eu te susțin. (Luni, 27 iulie 2009, 22:09)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui Cristin

      De acord.

      Adrian
  • +1 (1 vot)    
    Bãi, da-n tara asta (Luni, 27 iulie 2009, 17:05)

    Gix [anonim]

    Falimentara cine puii mei construieste clãdire de birouri? Ca din august n-o sa mai fie firme sa le ocupe:-)
    Oricum, mai multi bani speli intr-un bloc de 17 etaje decât intr-un bloc sau o vila cu un singur etaj, noah?
  • +2 (2 voturi)    
    lege (Luni, 27 iulie 2009, 17:50)

    nic [anonim]

    arhitectilor care fac ilegalitati sa li se interzica dreptul de practicare a meseriei (precum medicilor) . dupa ce vizitezi o capitala europeana realizezi cum arata bucurestiul nostru .
  • +1 (1 vot)    
    inca putin (Luni, 27 iulie 2009, 18:09)

    Costi [anonim]

    Hai ca trece si asta! mult a fost, putin a ramas! astept o stire in care in lipscani se va ridica un mall si o cladire de birouri. Atunci macar nu vom mai avea dupa ce sa ne para rau iar dezvoltatorii imobiliari se vor orienta spre exteriorul orasului!
  • +1 (1 vot)    
    clas (Luni, 27 iulie 2009, 18:40)

    bla [anonim]

    trebuie impuscat arhitectul si cei care mai au drept de semnaturi
    • 0 (0 voturi)    
      pistolare (Marţi, 4 august 2009, 12:05)

      the [utilizator] i-a raspuns lui bla

      du-te, bai, si impusca-l,
      doar ai vazut la televizor cum se face, n'asha ?
  • 0 (2 voturi)    
    mai bucurestenilor trecuti de 60 de ani (Luni, 27 iulie 2009, 21:10)

    ploiesteanu [anonim]

    voua vi se pune pata la tot ce depaseste 10 etaje, nu e vina voastra . Pe vremea lui ceausescu cand se stergeau cartiere intregi si apareau blocuri fara gust cu apartamente de 20 mp, nu mai ziceati nimic, si cantati pionieri, blocui mandre se inalta spre soare , traiasca partidul comunist roman. Acum, cum apare un asa zis turn , (hai sa fim seriosi) vi se pune pata. Vreti sa ajungeti ca in italia ? numai cocioabe, cica sunt case istorice, dar din precautie treci pe trotuarul celalalt.
    Mlastina a fost in zona parcului tineretului (stiu eu mai bina ca voi !)
    • 0 (0 voturi)    
      va rog cititi articolul (Miercuri, 29 iulie 2009, 18:12)

      catalina [anonim] i-a raspuns lui ploiesteanu

      domnule draga ... daca dumneavoastra cititi doar titlurile nu inseamna ca stiti despre ce este vorba! nu inaltimea este problema principala.... chiar dc 17 etaje inseamna 7 etaje peste tot ce e in zona! ci functiune si aglomeratia .... inclusiv rutiera pe care o asemenea investitie o aduce in zona... aglomeratie care disturba linistea si schimba caracterul ... din "pe strada mantuleasa"
  • 0 (0 voturi)    
    De ce nu iesim in strada? (Luni, 27 iulie 2009, 21:38)

    Mircea [anonim]

    Unde mai gasim valori morale in tara asta?
    Unde mai gasim respect fata de istorie?
    Orice popor isi protejeaza valorile. Doar la noi se demoleaza.
    O tara a nonvalorilor, a superficialilor si a celor care nu au nici un pic de cultura, a celor care stiu sa fure, sa minta si sa distruga!
    O tara fara principii si fara caracter!
    Un om care a creat ceva si care a dus numele tarii noastre mai departe a iubit aceasta tara.
    Numai din respect pentru cine a fost Mircea Eliade trebuie sa fie inchisi acesti viermi .
    Cand vor fi trasi la raspundre aceste gunoaie care au bani in tara asta?
    Ne meritam soarta si becalii nostrii!
    Rusine! Rusine! Rusine!
    • 0 (2 voturi)    
      Unde ? (Marţi, 28 iulie 2009, 3:38)

      Ioan [anonim] i-a raspuns lui Mircea

      Nicidecum la PD-L, PSD sau PNL. Ca sa avem o sansa, trebuie sa scapam de toti astia.
      Cum facem ?
  • 0 (2 voturi)    
    va inselati dragilor (Marţi, 28 iulie 2009, 9:56)

    mihai [anonim]

    nu stiu daca cineva de aici stie ceva despre acea zona !! in primul rand vreau sa va spun ca e plina de tzigani si de case subrede care la primul cutremur vor cadea. in al-ll-lea rand aparitia unei investitii in zona de amplitudinea acestuia ar fi un "landmark" pentru toata zona. imaginea trebuie privita in ansamblu, nu putem avea o zona centrala plina de case ce stau sa se prabuseasca si sunt focare de infectii, romanii in general ar trebui sa fie mai deschisi catre schimbare, catre nou, o investitie de genu acesteia inseamna taxe, locuri de munca, animatie, si nu in ultimul rand civilizatie. referitor la sol, nicaieri in bucuresti nu e solul bun, noi stam in albia dambovitei, dar solutii exista - bani sa fie ! concluzie: investitiile trebuiesc incurajate, bucurestiul nu poate ramane la p+8e ca regim de inaltime, dar nici nu poate fi dezvoltat haotic, asadar domnilor, nu mai introduceti investitorii in jocurile voastre politice, deoarece sunt singurii care mai aduc bani in tara, inca.
    • 0 (0 voturi)    
      va inselati domnule... consultati harta ..sau o pl (Miercuri, 29 iulie 2009, 18:09)

      catalina [anonim] i-a raspuns lui mihai

      investitiile trebuiesc incurajate intr-adevar ... in special in zonele de care amintiti: mosilor vechi - hanul solacoglu! nu pe mantuleasa aproape de intersectia cu zborului .... intr-o zona admirabila!
    • -2 (2 voturi)    
      Inapoi la monarhia constitutionala (Sâmbătă, 1 august 2009, 23:02)

      Ada [anonim] i-a raspuns lui mihai

      Eu zic sa-l votam cu totii pe Duda. Si asa Romania a dus-o cel mai bine in perioada monarhica (vezi domnia lui Carol I).
      Acum sa speram ca Duda are sustinerea regelui Mihai sia descendentilor din familia regala de Sigmaringen.
      • 0 (0 voturi)    
        Ada (Marţi, 4 august 2009, 12:09)

        the [utilizator] i-a raspuns lui Ada

        zi ce vrei si voteaza-l singura ...
        Spera tot la singular, daca nu te deranjeaza ...
        sa speri în numele meu e cu totul neavenit :)))
  • 0 (0 voturi)    
    mantuleasa (Miercuri, 29 iulie 2009, 18:06)

    catalina [anonim]

    va rog sa acordati cateva minute unei chestiuni culturale:
    FARMECUL STRAZII DIN NUVELELE LUI ELIADE ESTE IN PERICOL... PERICOLUL VINE CHIAR DE PE TERENUL UNDE A FOST DEMOLATA SCOALA LUI ELIADE!
    Consiliul local al sectorului 3 a aprobat la sfarsitul anului trecut construirea unui turn de 17 etaje pe Mantuleasa, o strada cu case vechi, parter plus un etaj, reprezentativa pentru Bucurestiul de altadata. Cladirea, care ar urma sa se construiasca pe terenul de la numerele 7-9, a fost aprobata printr-un Plan Urbanistic de Detaliu, la pachet cu alte doua constructii de patru si de zece etaje, pe data de 6 noiembrie 2008..... continuarea la :
    http://economie.hotnews.ro/stiri-imobiliar-5999088-turn-17-etaje-strada-mantuleasa.htm
    va trimit mai jos o petitie pe care am initiat-o incercand sa salvam putinul care mai este de salvat...
    va rog pe toti sa o semnati si sa trimiteti site-ul mai departe tuturor celor pe care credeti ca i-ar interesa. Cu cat adunam mai multe semnaturi avem mai multe sanse sa miscam ceva.
    http://www.petitieonline.ro/petitie-p57504047.html
  • 0 (0 voturi)    
    Lui R [anonim] : Afară cu coloșii din București (Sâmbătă, 1 august 2009, 18:57)

    Un fost ISCAS-ist [anonim]

    " ... aveți curajul să lăsați arhitecții să proiecteze și să gândească orașul ....."

    Păi, tocmai asta zic și ante-vorbitorii mei : să lăsăm ARHITECŢII (adevărații) să proiecteze, nu afaceriștii care nu urmăresc decât profitul maxim pe m² de teren !
  • 0 (2 voturi)    
    Mizerie arhitectonica. (Sâmbătă, 1 august 2009, 20:53)

    anonim [anonim]

    95% probabil din cladirile vechi din Bucuresti sunt insalubre, subrede sau de-a dreptul pericole publice. Romanii au o rezistenta foarte mare la tot ce este nou sau diferit.
    Acest conservatorism dus catre fundamentalism este vizibil in toate domeniile acestei societati.
    Exista o masa inertiala mare de indivizi care se opun din principiu la orice, fara a avea habar despre ce este vorba lucru valabil si in cazul de fata.
    Probabil nimeni nu stie pe unde e strada aia si cu siguranta nimeni nu a vazut proiectul.
    Dar ei se opun, pentru ca au o teama viscerala.
    • 0 (0 voturi)    
      fara tara (Marţi, 28 iulie 2009, 20:48)

      Anti-anonim [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Astfel de indivizi fara cultura si tara au distrus tara. In umele unui tembelism organic pe care idiotii il considera modernism, cretinii paturici ( ////?) distrug istorie ,orase, viata civilizata turism si viitor. Stii boule ca doar un pic de efort si imaginatie iti trebuie ca dintr-un borei de paianta sa faci o bijuterie arhitectonica care sa-ti aduca chiar si un venit? Dar dobYtoci ca tine, caKaciosi ceausei, nu stiu decat sa darame si sa inalte megalomanice case ale poporului. Solutii pentru cladiri moderne chiar si sute de m se pot gasi in extravilan, care sa ajute orasul sa respire si sa se dezvolte. Mitocanii de genul Milenium ( cata manarie exista si in spatele acestei cladiri) care sper sa aiba aceeasi soarta, sunt din pacate prea multe. Si cu complicitatea unor Negoici si coYnsilieri jYgodeivor mai exista din pacate., atat timp cat Bucurestenii (si nu numai ei) nu se vor bate pentru viitorul tecutului lor.
      • 0 (0 voturi)    
        mirare (Joi, 30 iulie 2009, 12:16)

        Razvan [anonim] i-a raspuns lui Anti-anonim

        Sunt mirat... nu vroiam sa scriu, dar nu mai rezist. Ma mira cliseele astea interminabile si pline de snobism: 'bucurestiul de altadata', 'micul Paris'. Oamenii care scriu lucrurile acestea au alte cunostinte despre arhitectura inafara de 'ce coloane frumoase' si ' ce lei misto are la intrare'. Au ei habar ca inafara de vreo 20 de institutii construite in stil eclectic sau neoclasic, frumusetea Bucurestiului consta in cladirile moderniste? MODERNISMUL a pus Bucurestiul pe harta, nicidecum 'micul Paris' de care nu a auzit decat Romanul frustrat de anonimat. Horia Creanga, Duiliu Marcu ne-au scos din imitatii. Probabil ca persoane paranoice au existat intotdeauna. Numai ca inainte parca erau mai putin auzite. Persoanele cu 'salvati Bucurestiul' in piept sufera mai curand de cainofobie (frica de nou) decat de dragoste de arhitectura. Arhitectura are nevoie de nou si uneori cade prada si speculei imobiliare. Riscul meseriei. Dar daca Bucurestenii vor ramane atat de reticenti la nou arhitectura va ramane o amintire placuta, nicidecum o arta practicata. Nu uitati ca frica de nou se traduce prin oameni incuiati. Incercati sa va scoateti capetele din bosajul si arcele arhitecturii pe care ati privit-o circa 5 minute in viata de pana acum si aveti curajul sa lasati arhitectii sa proiecteze si sa gandeasca orasul - poate mai apare un Duiliu Marcu sau un Creanga. Acceptati noul ca pe o provocare si incercati sa nu mai fiti colerici!
  • 0 (0 voturi)    
    Partidul Petitionarilor (Luni, 3 august 2009, 12:03)

    dumitru [anonim]

    Constat, răsfoind site-ul petiționarilor de tot felul, că suntem foarte mulți cei care, cu bun simț și mai ales cu simț civic, ne manifestăm nemulțumirea pentru efectele conducerii țării "cu oiștea-n zid" si de-acolo direct în prăpastie, deci fără cale de întoarcere ...
    Mă întreb dacă nu a sosit momentul să ne adunăm toți cei de bună credință și cu dragoste de moștenirea lăsată de mințile luminate ale neamului ca sa formăm un Partid lipsit de prihană, Partidul Civic ( ?) readucând spiritualitatea românească acolo de unde a fost smulsă de deceniile însângerate ale dictaturii comuniste ?
    La început poate puțini dar cu timpul ne-om întări .......așa sa ne ajute Dumnezeu !


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri