Presa din Bulgaria: Hotelurile bulgaresti de la Marea Neagra, scoase la vanzare de "proprietarii disperati"

de R.P.     HotNews.ro
Miercuri, 19 august 2009, 12:50 Economie | Imobiliar

Bulgarii nu mai reusesc sa atraga turisti in statiunile de pe litoral. Valul de entuziasm de acum cativa ani s-a dus pe Marea Neagra, iar statiunile din sud sunt acum aproape in totalitate "for sale", scrie presa de la Sofia. Mai exact, 204 hoteluri sunt in prezent scoase la vanzare, potrivit agentiilor imobiliare din Burgas, informeaza agentia Novinite.

Statiunile din sudul litoralului bulgaresc sunt aproape in totalitate
Statiunile din sudul litoralului bulgaresc sunt aproape in totalitate "de vanzare"
Foto: DGP / HotNews.ro

85 dintre acestea sunt de vanzare pentru mai mult de 1 milion de euro, la fel ca multe alte hoteluri administrate, insa, oficial, ca mici case familiale de oaspeti. Pretul cerut de majoritatea hotelurilor este de peste 300 de euro pe metru patrat; un tarif care, potrivit agentilor locali, este mult deasupra pretului la care proprietarii vor putea efectiv sa-si vanda afacerile. Agentii explica, insa, ca tarifele sunt atat de mari pentru ca multi dintre proprietari incearca sa-si acopere astfel datoriile uriase.

Cel mai scump hotel care a fost vandut este o mica vila din orasul istoric Nesebar, achizitionat la pretul de 3.333 de euro pe metru patrat, potrivit Novinite.

Paradoxal, Institutul National de Statistica de la Sofia anunta ca, in al doilea trimestru din 2009, numarul hotelurilor din Bulgaria a crescut cu 115 (14,5%) fata de aceeasi perioada a anului trecut. Asta in ciuda efectelor negative pe care criza economica le are asupra industriei turistice: numarul persoanelor care au stat in hoteluri in al doilea trimestru din 2009 a scazut cu 12,7% fata de anul precedent.


Citeste mai multe despre   























11025 vizualizari

  • +8 (14 voturi)    
    situatie de criza (Miercuri, 19 august 2009, 13:20)

    alex [anonim]

    vine... vine... vine... criza... si la bulgari si peste tot pe un de s-a crescut artificial orice mijloc "imobiliar" posibil... stati sa vedem si la noi ce evenimente nefericite o sa avem dupa alegeri, atunci nu numai ca o sa "strangem cureaua" cum spunea Ciorbea acum vreo 10 ani.. dar o sa fie atat de "grasa" criza incat o sa avem de vanzare si chilotii de pe noi... sa vedem cine ramane in picioare... probabil o noua revolutie civila este pasul urmator dupa "marea criza"...
    • +1 (11 voturi)    
      Really? (Miercuri, 19 august 2009, 14:09)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui alex

      Mi se pare mie sau tu te bucuri ca altii o duc rau?
      Esti jalnic.
      • +1 (3 voturi)    
        nu se bucura... (Miercuri, 19 august 2009, 17:15)

        Amoredivino [utilizator] i-a raspuns lui anonim

        e o observatie de bun simt a ceea ce se va intimpla inexorabil pe o piata care nu a respectat principiul cererii si al ofertei. Dar ma bucur eu ca tu ai sa ramii cu hotelul ala de prost gust si ai sa ti-l bagi undeva!!!
    • +3 (5 voturi)    
      gigel (Miercuri, 19 august 2009, 14:26)

      gigel [anonim] i-a raspuns lui alex

      Intr-adevar in imobiliare bula a fost mult prea mare si caderea va fi pe masura cu sau fara crzia. Intr-adevar nu gasesc nici un motiv sa te duci la noi. Daca acum cativa ani era trendy sa pleci in strainatate, chiar si la bulgari, acum e pur si simplu o dovada de normalitate....
      La noi pe litoral e plin de oameni de la sapa care cred si se comporta pe masura iar drumul, in plin sezon este un adevarat supliciu.

      Cat despre bulgari, hm ce sa zic, exista alternative si mai bune si nu tocmai indepartate chiar si pentru noi, cei mai apropiati vecini ai lor. Pentu un vest european nu vad ce e asa atractiv in Bulgaria
    • 0 (0 voturi)    
      De acord cu tine (Joi, 20 august 2009, 14:28)

      ik [anonim] i-a raspuns lui alex

      dar doar daca sunt chiloti din aia comestibili folositi in hirjoneli erotice. Pai zi si tu cine are nevoie de chiloti obisnuiti cind are foamea pe el la greu ?
  • +6 (8 voturi)    
    Criza asta... :( (Miercuri, 19 august 2009, 14:01)

    Geeo [anonim]

    Pacat si de bulgarii astia... Erau destul de ok la servicii. Sper ca hotelurile lor sa nu incapa pe mana unor excroci de teapa celor de la noi, ca sincer intentionez ca sa mai merg si la anul la ei. Chiar si anul asta am fost. Nici nu se compara cu tigania de la noi de pe litoral...
  • +4 (6 voturi)    
    articol de 2 lei (sau 1 leva?) (Miercuri, 19 august 2009, 14:27)

    albena_boy [anonim]

    Numarul turistilor romani care isi fac vacanta pe litoralul bulgaresc este cu 20% mai mare in 2009 fata de 2008. Punct.

    Aaa, ca s-au scos niste hoteluri la vanzare (de buna seama de catre bancile care au creditat proiectele respective), asta nu inseamna deloc ca "bulgarii nu mai reusesc sa atraga turisti in statiunile de pe litoral" cum se afirma, tendentios si cu ura nedisimulata, in articol.
    • -2 (6 voturi)    
      tu esti bulgar ? (Miercuri, 19 august 2009, 15:19)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui albena_boy

      sau esti obiectiv ?

      poate esti un obiectiv bulgar ....castravete ?
      • +1 (5 voturi)    
        Sau tu nu ai habar? (Miercuri, 19 august 2009, 19:45)

        stoitchcov [anonim] i-a raspuns lui gigi

        Vorbeste si tu cu unul care a fost acolo.Vezi ce iti zice ....Eu Am fost si nu mi-a placut tocmai din cauza aglomeratiei insuportabile. Cred ca peste 70 % din Sunny Beach erau romani. QED
  • -4 (8 voturi)    
    atata la bulgari... (Miercuri, 19 august 2009, 14:33)

    danutzili [anonim]

    ...ce ai domne, ca si la noi sunt locuri foarte frumoase de vazut? Am venit din concediu de trei zile si de atunci am o stare de euforie. Am fost intr-un complex minunat in Sfantul Gheorghe, unde am avut cu familia cateva zile de vis. Chiar poti gasi locuri la inaltime in Romania. Si ar trebui sa constientizam asta. Am aflat de complex prin captaingo punct com. E un fel de site prin care iti faci rezervari la hotel, fara sa te coste nimic. Rezervarea este confirmata foarte repede. Sunt multe hoteluri la ei pe pagina, peste 600 in toata tara. Din ce-am vazut ei pun mare pret pe calitate. In plus, la unele hoteluri prin cei de la CaptainGo obtii tarife mai mici decat la receptie. Chiar o sa tin cont de recomadarile lor.
    • +3 (5 voturi)    
      re: (Miercuri, 19 august 2009, 15:02)

      hash [anonim] i-a raspuns lui danutzili

      mare, dom'ne. vreau la mare. decent.
  • +4 (8 voturi)    
    Bullshit.... (Miercuri, 19 august 2009, 14:51)

    turistul [anonim]

    porcariile astea sunt "spalare de creier" ca sa nu se mai duca turistii romani acolo si sa cheltuie bani mai multi in... "The end of choice",minunatul nostru litoral,plin de "servicii" care mai de care....ma umfla rasul....
  • +3 (5 voturi)    
    serviciile in hotelurile bulgaresti peste romania (Miercuri, 19 august 2009, 14:56)

    ion [anonim]

    Numai cine nu a fost pe litoralul bulgaresc poate sa se bucure de criza de la ei.
    Am fost in acest an de doua ori in sejururi de weekend acolo, odata in extrasezon in regim ultra allinclusive in albena si apoi in plin sezon la casute de vacante cu adevarat de 3 stele in zona burgas.
    Serviciile sint super,preturile imbatabile(daca stii sa-ti alegi perioadele si hotelurile optime),te simti cu adevarat inconjurat de atentie in calitate de client.Ospitalitate deosebita.Nu fac vreo reclama litoralului bulgaresc,in schimb noi pe litoralul nostru nici nu putem visa la asemenea prestatii hoteliere si gastronomice in segmentul de pret low sau moderat.Marea este curata ,nu e aglomeratie ca la noi la Mamaia.Cu parere de rau,dar un turist care nu vrea sa plateasca o gramada de bani si totusi doreste sa se simta bine si sa fie respectat va alege de fiecare data Bulgaria.Pacat litoralul nostru ,nu poate oferi asa ceva !
    • +1 (1 vot)    
      Bulgaria (Joi, 20 august 2009, 6:54)

      pedro [anonim] i-a raspuns lui ion

      Total de acord cu tine !!!
  • +5 (5 voturi)    
    Articol scris de habarnisti... (Miercuri, 19 august 2009, 15:02)

    tizul [anonim]

    In Bulgaria s-a invrestit enorm, de zece ori cat pe litoralul nostru- poate ca de unde este si mai mare- si acum, normal, ca multe sunt de vanzare; dar numarul de turisti pe litoralul lor creste in fiecare an, exponential; in statiunea unde merg de 4 ani- Kamcia- de unde era plaja goala in anii trecuti, acum era aglomeratie...
    Asa era si la Albena, Nesenbar, Burgas, Sozopol si Balcic. Verificate acum o luna...
    • -2 (6 voturi)    
      nevoia de psiholog (Miercuri, 19 august 2009, 15:23)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui tizul

      adica sa fim linistitzi,la bulgari e bine,sa nu cadem in sevraj,
      la noi e rau si asta ne tzine pe picioare,

      ce placere sa constatam ca la noi e rau........

      la psiholog tovarasi...........
      • +5 (5 voturi)    
        Habar-n-am daca e bine sau rau, nu sunt ... (Miercuri, 19 august 2009, 17:16)

        tizul [anonim] i-a raspuns lui gigi

        ...vre-un specialist, dar pot scrie ce am constatat in concediu- articolul asta minte!
  • +7 (7 voturi)    
    .. sa moara capra vecinului! (Miercuri, 19 august 2009, 15:06)

    hash [anonim]

    :)) ce mi-a placut articolul, cum incearca autorul sa dea impresia ca la bulgari e 'groasa'

    pai daca la bulgari o sa se-nchida , mai bine ma duc cu avionul in grecia, sau la balaton, dar la mamaia, never! nici platit. mai bine stau acasa, ma duc dau la peste la moacsa.
  • +5 (5 voturi)    
    e si criza noastra (Miercuri, 19 august 2009, 15:50)

    kllaus [anonim]

    tocmai am primit o explicatie cu privire la situatia proasta de pe litoralul bulgaresc. In primul rand este afluenta de manelisti romani(sau ciobani, cum vreti sa le spuneti), care in cantitati foarte mari pot alunga inclusiv roiurile de lacuste, si astea avand un grad mai ridicat de comunicare sociala. In al doilea rand, atrasi de numarul mare de romani, hotelierii bulgari au angajat hoarde de ospatari si cameriste din Romania, care se stie cat sunt de ospitalieri. Probabil ca pentru noi comportamentul lor este unul normal, dar pentru cetatenii Vechii Europe nu cred ca le-a fost pe plac. Daca la asta mai adaugam si managementul prost al bulgarilor care au ajuns sa inlocuiasca strainii care pusesera pe picioare acele afaceri , avem reteta perfecta a unui insucces.
  • +8 (8 voturi)    
    Pacat (Miercuri, 19 august 2009, 16:29)

    Rasvan [anonim]

    Haideti sa nu ne bucuram. Bulgarii saracii au investit si ei acolo unde au crezut ca este mai bine pentru ei ( spre deosebire de noi care nu am investit in mai nimic ) . Au exagerat fata de posibilitatile lor , a mai venit si criza si acum dau si ei din colt in colt . Sufera ea Spania care este cinava in turism asa ca sa nu mai judecam si sa nu ne mai bucuram de raul altuia . Bulgarii barem au incercat spre deosebire de noi .
    • 0 (0 voturi)    
      Really? (Joi, 20 august 2009, 10:32)

      Aph [anonim] i-a raspuns lui Rasvan

      Bulgarii nu au investit nimic, tot ce au facut a fost sa dea terenuri "moca" sperand ca investitiile straine le vor aduce beneficii pe termen lung. Nu este vorba numai de turism, din acelasi motiv s-au mutat acolo Kraft si alte firme care au inchis la noi.
      Investitorii au mirosit cererea si au crezut ca au gasit o mina de aur. S-au facut insa, dupa parerea mea, 2 mari greseli: s-a dat mult prea mult teren dintr-o data si fiecare s-a apucat sa construiasca, ajungand in 2 ani ca numarul de hoteluri (din Sunny Beach, de ex.) sa creasca cu 300-400%, mult prea mult fata de cerere. A doua greseala ar fi ca nu s-a impus nici o regula, si cum investitorii erau turci, britanici, greci, nemti, probabil chiar si romani, fiecare cu propria intelegere a ceea ce inseamna estetic sau modern, rezultatul fiind dezastruos: turnulete, cladiri din sticla, blocuri de locuinte, pagode... Nu vezi 2 hoteluri din acelasi film unul langa celalalt. Parerea mea este ca, cu criza - fara criza tot acolo ar fi ajuns.
      • +1 (1 vot)    
        Pentru aph (Joi, 20 august 2009, 11:26)

        Rasvan [anonim] i-a raspuns lui Aph

        Poate ca ai dreptate , dar hai sa vedem ce este concret : si bulgaria si romania au litoral la marea neagra , romanii se duc cu miile in bulgaria de ce nu vin si bulgarii in romania ? Este o simpla intrebare
        • -1 (1 vot)    
          Back to you (Joi, 20 august 2009, 15:25)

          Aph [anonim] i-a raspuns lui Rasvan

          Nu stiu, poate din acelasi motiv pentru care nu se duc nici la greci?
          Cum vad eu lucrurile: bulgarii au un singur tip de turism - in general linistit, pentru familisti. La acest capitol indiscutabil sunt in fata noastra, mai ieftin si servicii mai de calitate, atat timp cat nu esti pretentios si preferi o bere locala la All Inclussive unei Corona Extra.
          Noi in schimb avem in plus Mamaia care tinteste un public diferit, care vrea sa se distreze si sa cheltuiasca fiindca, dintr-un motiv sau altul, isi permite. In Mamaia o sa vezi bulgari, din cei cu bani... Iar hotelurile de 4-5 stele o duc chiar de la bine in sus.
  • +2 (4 voturi)    
    Morala (Miercuri, 19 august 2009, 17:08)

    xyz [anonim]

    Morala = mai bine la noi. Nici usturoi nu mancam, nici gurile nu ne miros. Desi para se cam impute treaba...
  • 0 (2 voturi)    
    criza (Miercuri, 19 august 2009, 23:25)

    www.textiledecasa.ro [anonim]

    mare dreptate ai alex...., si ma tem, ca acest guvern, face criza si mai "toxica", guvernul Ciorbea , cred ca era de 100 de ori mai capabil decat actualul guvern boc, sau guvern cluj
  • +3 (3 voturi)    
    Constatare (Joi, 20 august 2009, 1:45)

    pof [anonim]

    Reteta turismului romaneasc: in weekend cu pachet de acasa. Conditii mizere la preturi de 4-5 stele. Scarba, greata, zeflemitor, jecmaneala, cateva cuvinte ce te intampina de cum pasesti pe litoralul nostru.
    Reteta turismului bulgaresc:
    confort la bani putini. de aceeasi bani stai dublul zilelor decat la noi. Tratament decent, respectuos, ai parte de liniste atat pe plaja cat si la bar, restaurant sau in camera. Cat de mult conteaza sa fii intampinat cu zambetul pe buze? Aflati la bulgari, greci,turci.
    De 4 ani tot fac comparatie... si tot mai bine e afara.
    • 0 (0 voturi)    
      bulgari (Joi, 20 august 2009, 10:24)

      T.D. [anonim] i-a raspuns lui pof

      am fost la Nesebar ,hotel IMPERIAL cu all inclusiv, si am ramas cu impresia de "circiuma de doi lei din coltul strazii" hotel de 4 stele,pe plaja se dadeau bauturi numai dupa ora 11.00, in incinta hotelului se dadeau bauturi la pahar de plastic,hirtie igienica cu tiriita, (in week end am ramas fara) nici macar nu stiau alta limba decit bulgara , ca sa ma pot certa cu ei....

      concediu de doi lei ...
      • 0 (0 voturi)    
        www.tripadvisor.com (Joi, 20 august 2009, 12:43)

        m [anonim] i-a raspuns lui T.D.

        te-ar fi ajutat poate parerile celorlalti
  • 0 (0 voturi)    
    bulgaria (Joi, 27 august 2009, 23:24)

    Monica [anonim]

    Bulgaria e super ok ! Am fost intr-o vcanta de 6 zile cu 12 mil la hotel de 5 stele cu demipensiune. Fara suparare spuneti-mi un hotel in Romania unde ma pot duce cu acesti bani su sa beneficiez de aceleasi conditii si servicii!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri