Maria Rosetti 38: bloc de opt etaje cu trei pereti vechi

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 19 octombrie 2009, 13:57 Economie | Imobiliar

Casa demolata pe Maria Rosetti
Foto: HotNews.ro
Pe locul cladirii pe jumatate demolate din Maria Rosetti nr. 38 o sa creasca un bloc de opt etaje. Tot scandalul de asta-primavara, cand ministrul Culturii, Theodor Paleologu, l-a acuzat pe primarul sectorului 2 ca vrea sa transforme zona in “Demolava secolului XXl”, a fost inutil. Acum, chiar Directia de Cultura Bucuresti din cadrul Ministerului Culturii si-a dat acordul pentru construirea blocului pe locul casutei.

Documentul a fost semat in urma cu o saptamana de Eugen Plesca, seful directiei de Cultura Bucuresti. Interesant este faptul ca Eugen Plesca demisionase acum doua saptamani. El si-a dat avizul in perioada de preaviz si motiveaza decizia astfel: „Am semnat un aviz pentru o constructie de 8 etaje, inaltimea blocului de vizavi. Cei trei pereti care au mai ramas dupa demolare vor fi integrati in noua constructie. De asemenea, constructia nu va mai fi cu pereti cortina ci va semana cu monumentele din jur. Casa veche nu era monument istoric. In plus, in vremurile astea, o investitie de 18 milioane de euro nu cred ca strica. Sunt bani din afara”, ne-a declarat Plesca.

Acesta a semnat avizul, desi Comisia Zonala a Monumentelor Bucuresti, forul de care directorul ar fi trebuit sa tina cont cand semneaza avizele, nu a fost de acord cu proiectul. Motivele: lucrarile de demolare care au avut loc pana acum au fost ilegale, iar inaltimea propusa nu se incadreaza in regulamentul zonei protejate.

Culmea este ca avizul a fost semnat desi Primaria sectorului 2 a suspendat autorizatia de demolare si a cerut Comisiei de Urbanism, Amenajarea Teritoriului a sectorului 2 si proprietarului imobilului sa identifice o solutie urbanistica potrivit „regimului tehnic” mentionat in Certificatul de urbanism. Nu in ultimul rand, primaria a dispus ca proprietarul imobilului din str. Maria Rosetti nr. 38, sector 2, sa ia masuri urgente pentru paza, conservarea si punerea in siguranta a cladirii.

Andrei Gaitanaru, consilierul pe probleme de comunicare al ministrului Culturii, ne-a declarat ca se vor verifica conditiile in care a fost emis acest aviz si daca poate fi anulat.

Demolarea casei din Maria Rosetti, nr 38 a inceput in luna mai a acestui an, pe furis. Dupa  ce a fost pusa la pamant aproape jumatate din casa, lucrarile au fost oprite pe motiv ca autorizatia era eliberata ilegal.

Proiectul avea aprobarea Consiliului Local al sectorului 2 si autorizatie de demolare inca de la sfarsitul anului 2008. Nici unul dintre documente nu avea insa avizul obligatoriu de la Directia de Cultura Bucuresti.


Citeste mai multe despre   




















Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

5241 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    precizare (Luni, 19 octombrie 2009, 14:07)

    obosita [anonim]

    directia de cultura face parte din primaria municipiului Bucuresti, nu din Ministerul Culturii!
    • 0 (0 voturi)    
      NU! E vorba de o directie ce tine de MCC! (Luni, 19 octombrie 2009, 22:54)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui obosita

      si acolo a fost un tartor ordinar pe care l-a tinut Caramitru cand era ministru, l-a tinut si PSD ca al lor era, si l-a tinut si musca, si l-a tinut si Iorgulescu, si l-a tinut si baietasul lui taticu' o vreme. E vorba de neilustrul Damian.
    • 0 (0 voturi)    
      mare eroare (Luni, 19 octombrie 2009, 23:53)

      DS [anonim] i-a raspuns lui obosita

      Imi pare rau sa va contrazic, dar Directia de Cultura CHIAR FACE PARTE din Ministerul Culturii! Nu de alta, dar m-am lovit si eu de curand de probleme foarte asemanatoare...
  • +5 (5 voturi)    
    oricum, felicitari pt follow-up (Luni, 19 octombrie 2009, 14:23)

    d.c. [utilizator]

    Felicitari Hotnews si autoarei pentru prezentarea "deznodamantului", asa cum e el.

    Sunt destule articole in care se face scandal si apoi se asterne linistea; nimeni nu vine sa povesteasca urmarea (care de multe ori seamana cu cazul de mai sus - scandalul ramane un articol de ziar si-atat).
  • 0 (6 voturi)    
    PAI .... (Luni, 19 octombrie 2009, 14:52)

    CIOMBE [anonim]

    La noi orice paianta este monument! Hai sa o lasam mai moale!
    Mai bine se duce Min Culturii impreuna cu directia de Cultura din Primaria Mun. Bucuresti si cu primaru de la Sectorul 3 sa renoveze Calea Mosilor incepand de la Bd. Carol spre Sf. Gheorghe! Daca nu, acolo va apare urmatoarea epidemie de ciuma din Europa!
    • 0 (0 voturi)    
      Aiurea (Marţi, 20 octombrie 2009, 10:07)

      gicu [anonim] i-a raspuns lui CIOMBE

      Pai, nene CIOMBE, unele paiante chiar sunt monumente... Hai sa daramam paianta lui Creanga de la Humulesti, sau Muzeul Satului, pentru ca nu-s de caramida... E vorba despre arhitectura, despre istoricul cladirii, nu despre materialele de constructie.

      In plus, ce sa caute un bloc intr-o zona de case???

      In privinta renovarii cladirilor de pe Mosilor, de acord, cu conditia ca proprietarilor sa le fie imputate costurile. Poate asa scapam de paduchii umani care nu au ce cauta in buricul targului, si care si-au batut joc de cladirile acelea de patrimoniu... A, si sa fie dati in judecata pentru ca au permis degradarea acelor constructii... Daca nu isi permit sa le intretina, sa se mute la bloc, in Ferentarii lui Vanghelie... Sau la tara, in cotete de paianta... ca si-asa oamenii de acolo nu isi mai permit sa isi creasca animale...
  • +2 (2 voturi)    
    Cocioaba sau monument (Luni, 19 octombrie 2009, 14:56)

    Autogreen [anonim]

    Trebuie facuta clar delimitarea intre cociobe si monumente. Nu orice constructie care are 80-100 de ani este si monument istoric. Bucurestiul are cladiri vechi si frumoase dar si multe case in paragina adevarate focare de infectie.
    • 0 (0 voturi)    
      Subscriu (Luni, 19 octombrie 2009, 15:58)

      Lucian [anonim] i-a raspuns lui Autogreen

      Nu orice sandrama e monument istoric. Multe dintre ele stau sa cada, sunt un adevarat pericol public, basca pline de boschetari si aurolaci.
    • 0 (0 voturi)    
      Subscriu si eu (Luni, 19 octombrie 2009, 17:14)

      gepeto [anonim] i-a raspuns lui Autogreen

      Daca nu se face un recensamant clar al monumentelor istorice vor fi daramate cele adevarat istorice si vor ramane cocioabele vechi dar fara nici-o valoare. In prezent suntem ca in zicala cu doi pepeni intr-o mana si-l scapi tocmai pe cel bun. Acum sa nu ne mai taiem unghiile ca sunt vechi si au valoare istorica (ne-am scobit in nas cu ele acum 10 zile)
  • +3 (3 voturi)    
    bobulatia vrea blocuri (Luni, 19 octombrie 2009, 15:08)

    adi [anonim]

    ce sa-i ceri generatiei atomice, omul nou al lui ceasca? pricepe ea ce-i ala monument? e paianta si cocioabe si stiti de ce? toti coate-goale care se dau bucuresteni cu staif s-au nascut in bucuresti, dar parintii lor au venit din cele mai sarace judete ale romaniei (muntenia, oltenia si moldova) si s-au trezit peste noapte mari capitalisti, fara sa stie sa iscaleasca.

    asa ca nu va mai intrebati de ce vrea bobulatia blocuri si mall-uri, de ce arunca cu punga de gunoi de la geam sau cu borcanul pe masina altuia! "orasenii" de bucuresti ar fi izolati in ghetou la margine intr-un oras de provincie normal. din pacate, in bucuresti oamenii cu bun-simt sint izolati. iar shmecherii cu bani si influenta profita.
    • 0 (0 voturi)    
      CARE.... (Luni, 19 octombrie 2009, 16:00)

      CIOMBE [anonim] i-a raspuns lui adi

      Adi Copilu' minune sau Adi de la Valcea?
      Sa stii ca judete precum CS, HD, AB, SJ, BN sunt cu mult mai sarace decat alte judete din Moldova sau Oltenia!
      Oi fi si tu vreun pui de prim ministru de la Cluj?!!
      • 0 (0 voturi)    
        nu, "nene" (Luni, 19 octombrie 2009, 16:32)

        adi [anonim] i-a raspuns lui CIOMBE

        sunt din Piatra Neamt si sunt mandru de asta.
    • 0 (0 voturi)    
      corect (Luni, 19 octombrie 2009, 21:08)

      dman [anonim] i-a raspuns lui adi

      cam are dreptate omu...
    • 0 (0 voturi)    
      Si nu numai atat! (Luni, 19 octombrie 2009, 22:57)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui adi

      ce arunca prin chiuvete si altele... ceva de speriat! Cunosc chiar oameni care au mai multe generatii alfabetizate in spate si totusi nu stiu sa se poarte cu comoditatile, sa le utilizeze corect, la bloc.
  • 0 (0 voturi)    
    plesca? (Luni, 19 octombrie 2009, 16:16)

    marius [anonim]

    oare de unde stiu eu numele acestui plesca? sau pleasca? are vreo legatura cu cultura? politizarea asta ne omoara.
    • 0 (0 voturi)    
      plesca? (Luni, 19 octombrie 2009, 17:16)

      obosita [anonim] i-a raspuns lui marius

      este fostul primar psd de la sectorul 3!
  • -1 (1 vot)    
    catiusa ivanov (Luni, 19 octombrie 2009, 17:44)

    amidona [anonim]

    despre arhitectura, urbanism, patrimoniu, case si orase trebuie sa scrie mult in presa. dar daca cei care transmit informatii din zona arhitectura-urbanism sunt personaje gen catiusa ivanov, mai bine ne lipsim.
    mai rau decat mediocritatea pura e mediocritatea cu ifose de cunoscator. asa ca mai bine raman cetatenii neinformati iar catiusa isi vede de lucruri care ii ies mai bine in viata.
  • +1 (1 vot)    
    directia de cultura (Luni, 19 octombrie 2009, 20:08)

    catiusa [anonim]

    Directia de cultura care a dat avizul este pe langa Ministerul Culturii. Proiectele urbanistice din zonele protejate au nevoie pe langa avizul de urbanism, mediu, etc, si de aviz de la Ministerul Culturii, prin aceasta directie. Din nefericire, de cele mai multe ori, aceste avize, in loc sa apere patrimoniul, il distrug.
  • 0 (0 voturi)    
    Alta (Marţi, 20 octombrie 2009, 10:10)

    Anonim [anonim]

    www.popapetre5.blogspot.com
  • 0 (0 voturi)    
    Felicitari Hotnews! (Miercuri, 4 noiembrie 2009, 19:00)

    Dan [anonim]

    v-am vazut astazi expozitia de orori arhitectonice din statia de metrou de la universitate. foarte sugestiva. o aveti si pe site undeva? oricum, felicitari! in al doilea rand, poate ca nu ar strica si o expozitie cu asa da, de cladiri care au reusit sa se integreze bine in tesatura urbana. sa aratati ca se poate construi/restaura si cu bun gust.


     nota redactiei: Fotogalerie: Inventarul stricaciunilor bucurestiului, in statia de metrou universitatii


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version