FOTOGALERIE: Inventarul stricaciunilor Bucurestiului, in statia de metrou Universitatii

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 4 noiembrie 2009, 19:00 Economie | Imobiliar

Intersectia strazii Toamnei cu strada Franzelari [I]
Intra in galerie si voteaza
cea mai urata constructie!
Pana acum ati putut citi si vedea pe site-ul nostru mai multe articole despre masacrarea caselor din partea veche a orasului, in cadrul campaniei „Nu distrugeti Bucurestii de altadata”.

Fiindca fenomenul a capatat amploare, iar oamenii sunt din ce in ce mai interesati de acest subiect am organizat, impreuna cu Observatorul Urban al Uniunii Arhitectilor, expozitia de fotografie „Bucuresti: dezvoltare si haos”, pentru a prezenta aceste cazuri cat mai multor privitori.

Astfel, in perioada 1-8 noiembrie, in statia de metrou de la Universitate, nivel intermediar, avem expuse 20 de planse cu astfel de exemple.

Initial, expozitia trebuia organizata in Pasajul de la Universitate, in aceeasi perioada. Primaria Capitalei, prin Administratia strazilor, si-a dat initial acordul, insa in ultimul moment ni s-a spus ca mai avem nevoie de un acord de la Directia de Turism.

Cu trei zile inainte de vernisarea expozitiei, Directia de Turism ne-a dat aviz nefavorabil pe motiv ca „aceasta manifestare creaza o imagine negativa asupra Capitalei”.

Dupa refuzul Primariei, Metrorex ne-a dat permisunea de a expune plansele in statia de metrou Universitate, astfel ca aceste poze au putut sa fie vazute si de alte persoane decat cele care le-au facut.

„Prin refuzul lor, functionarii primariei recunosc ca noile constructii sunt urate, ceea ce e un mare pas inainte" a spus, la vernisarea expozitiei, directorul executiv al Uniunii Arhitectilor, Petre Guran.

De asemenea, ne intrebam, oare ce dauneaza mai tare imaginii orasului: faptul ca noi punem niste planse pe perete sau faptul ca Primaria Capitalei impreuna cu Primariile de sector au autorizat aceste constructii?

Fotografiile din expozitie sunt expuse si in galeria foto asociata articolului, unde puteti vota cea mai urata si mai nepotrivita constructie din zona veche a orasului.


Citeste mai multe despre   















Comentarii alese de moderator

  • Primariile care au dat aprobari (Joi, 5 noiembrie 2009, 12:40)
    catiusa [anonim]

    la fiecare caz, in stanga sus, este scris numele primariei care a autorizat constructia si ce nu este in regula cu ea. Timpul pentru organizarea acestei expozitii a fost destul de scurt si nu am avut timp sa cautam si sa fotografiem mai multe orori. Vom mai face in luna ianuarie probabil, o continuare a acestei expozitii, cu alte cazuri interesante. Daca aveti propuneri, imi puteti trimite pe adresa de e-mail: catiusa.ivanov@gmail.com









5620 vizualizari

  • +11 (11 voturi)    
    Incredibil... si totusi Felicitari (Miercuri, 4 noiembrie 2009, 19:27)

    ddanescu [utilizator]

    Devastarea arhitecturala a Bucurestiului a depasit orice limite - asa cum demonstreaza si aceasta expozitie. De asemenea raspunsul autoritatilor este, cum era de asteptat, la nivel de mahala.

    Felicitari totusi organizatorilor si celor care depun eforturi demascand aceste abuzuri
    • +2 (4 voturi)    
      . (Miercuri, 4 noiembrie 2009, 23:27)

      Observatorul [anonim] i-a raspuns lui ddanescu

      Lipseste poza chintesentiala a bataii de joc la adresa Bucurestiului - indicatorul de Urziceni plasat la cativa metri de statuia lui Mihai Viteazu.

      Este un gest care frizeaza cretinismul cronic, nu incompetenta si nici lipsa de respect.

      http://1.bp.blogspot.com/_THnurdp2pRk/SCNNOBP3ljI/AAAAAAAAAds/msBY84QA9jA/s1600-h/viteazul.jpg
  • +4 (4 voturi)    
    jale (Miercuri, 4 noiembrie 2009, 19:49)

    andrei [anonim]

    e jale fratilor, nu se mai poate salva nimic.
  • +3 (3 voturi)    
    Daca imi puteti permite o propunere (Miercuri, 4 noiembrie 2009, 20:35)

    Hadrian [anonim]

    (ma adresez aici organizatorilor)

    Probabil ca veti avea un impact asigurat daca ati pune toate plansele intr-un site internet.
    Dupa data de 8 noiembrie, cand se va incheia expozitia.
    Nu cred ca veti duce lipsa de vizitatori - si cred ca un portal ca HotNews v-ar sprijini.

    Cu stima,
    • 0 (0 voturi)    
      Site distrugeri (Joi, 5 noiembrie 2009, 18:35)

      Tudor [anonim] i-a raspuns lui Hadrian

      Exista deja 2 site-uri:

      1. www.distrugeri.ro unde poate posta oricine.
      2. www.casecareplang.ro

      Cu bine,

      Tudor
  • -9 (13 voturi)    
    Centrul vechi?? (Miercuri, 4 noiembrie 2009, 22:34)

    Mihai [anonim]

    Decat cladirile alea vechi, NEINTRETINUTE, NERENOVATE, NECONSOLIDATE, mai bine orice alta cladire moderna de sticla sau beton! Bucurestiul vechi este un mit! In realitate, cladirile care au supravietuit, sunt niste ruine insalubre. Voi vota cu draga inima un primar care va promite dinamitarea tiganiei din zona Lipscani, Selari etc. si construirea unor cladiri moderne si functionale, asa cum ar trebui s aiba orice capitala europeana in sec XXI!
    • +2 (6 voturi)    
      Sunt de acord cu dvs (Joi, 5 noiembrie 2009, 1:58)

      ALex [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Si eu imi doresc din toata inima ca sa vina o firma si in locul blocurilor cu bulina rosie sa toarne numai blocuri antiseismice din beton, otel si sticla. Din pacate insa ele vor pica cu tot cu locatari la primul cutremur mai rasarit.

      Sunt de acord cu pastrarea cladirilor de patrimoniu, atata vreme cat sunt intretinute si mai ales cat nu pericliteaza siguranta locatarilor.

      Iar pentru cei care se mandresc atat de mult cu "Micul Paris", le dau un sfat: sa mute (imaginar) Palatul Sutu (Szutzo) din plin centrul Capitalei intr-o capitala europeana cu traditie, ca Praga, ca Paris, ca Roma. Acel "palat" nu s-ar deosebi de o casa obisnuita. Eu am o vorba: luati orice casa amarata din centrul vechi al Pragai si mutati-o la Bucuresti. Va deveni dintr-o data "palat".

      Decat sa vad cu se surpa peretii unor case insalubre cu acoperisuri putrede, mai bine vad un bloc construit conform cu normele de constructie moderne.

      Asa este: in nici o capitala europeana nu se permite construirea de cladiri moderne in centrul istoric. Dar in orice capitala europeana centrul istoric nu arata asa cum arata cel de la Bucuresti. Explicatia este simpla: Bucurestiul nu a fost, nu este si nici nu va fi o capitala europeana. Nu sunt malitios: nu a avut niciodata resursele financiare ale Vienei sau Budapestei, a fost un oras oriental cu pretentii occidentale.
      • +4 (4 voturi)    
        ... (Joi, 5 noiembrie 2009, 10:39)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui ALex

        Decat sa vad asa prosti mai bine plec eu la Praga sau Roma.

        Nu e vorba aici de dimensiunea palatelor sau de cine stie ce monumente. Satele sasesti din Transilvania nu au nici palate nici monumente, dar asta nu inseamna ca nu sunt ele insele monumente. Aici e vorba de aspectul general, de o imbinare aromioasa a stilurilor.

        Ai uitat sa pui pe lista Varsovia, care in treacat fie spus a fost aproape complet distrusa in cel de-al doilea razboi mondial. Intreg centrul istoric a fost reconstruit dupa razboi, intr-o perioada de criza mult mai grava decat cea de azi. La cat de distrus era ar fi putut demola totul si nimeni nu i-ar fi condamnat pentru asta. Dar au facut acest sacrificiu pentru ca Varsovia n-ar fi fost Varsovia fara centrul istoric. Sa mentionam ca asta se intampla sub regimul comunist?

        Concluzia? Calitatea locuitorilor este cea care determina aspectul orasului. Nu tine nici de comunism, nici de fascism sau orice alt regim economic sau politic, ci doar de oameni. Bucurestiul nu va fi niciodata oras turistic pentru simplul motiv ca roamanii sunt romani.
        • -1 (1 vot)    
          M-ati inteles gresit (Joi, 5 noiembrie 2009, 11:42)

          ALex [anonim] i-a raspuns lui anonim

          Asa este, si eu imi doresc sa avem un centru istoric ca al Vasoviei, Krakoviei, Bruxelles-ului, etc. Insa din pacate nu exista resursele pentru repararea si intretinerea lui. In toate aceste orase centrul istoric este intretinut in mare parte de turism. Exista turism la Bucuresti?

          Discutam despre ceea ce ne dorim dar e utopic economic si ceea ce se poate realiza. Iar la capitolul practic, intre o cladire veche ce sta sa cada si una noua prefer una noua.

          Mai exista o solutie, anume cea a pastrarii fatadelor. Construirea de cladiri noi ce pastreaza intacte vechile fatade. Se prectica o astfel de tehnica si probabil ea ar fi cea care impaca si capra si varza, insa da, ati inteles, este vorba de cladiri NOI, nu VECHI. Doar fatada ramane.

          Acum diferenta de prostie intre noi doi este discutabila. Ideea este ca eu stau la Praga de 5 ani, in timp ce dva trebuie sa va "delectati" cu Bucurestiul zi de zi...
  • +3 (3 voturi)    
    asta asteptam!!! (Miercuri, 4 noiembrie 2009, 23:09)

    Dan [anonim]

    Am comentat azi la un articol mai vechi, felicitandu-va pentru initiativa - am vazut azi plansele la metrou - si sugerandu-va si o expozitie cu exemple pozitive, daca exista (macar din tara, daca nu din Bucuresti).

    Mult succes!
  • 0 (0 voturi)    
    ? (Joi, 5 noiembrie 2009, 9:12)

    maxi rodrigues [utilizator]

    A fost sau nu a fost anulata expozitia?

    Asa ziceau cei de pe Radio Guerilla, dimineata.
  • +1 (3 voturi)    
    cea mai urata cladire (Joi, 5 noiembrie 2009, 9:13)

    ben10 [anonim]

    ironic, dar cea mai urata cladire mi se pare de departe sediul uniunii arhitectilor. ce pretentie sa am pentru celelalte?!
    • -2 (2 voturi)    
      ... (Joi, 5 noiembrie 2009, 10:10)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui ben10

      Exact! Una dintre cele mai mari orori din Bucurestiul postrevolutionar. Dar corb la corb nu-si scoate ochii...

      In anii 80, Europa Libera nu mai contenea cu protestele la adresa lui ceausescu pentru distrugerea Bucurestiului. Acum niciunul dintre cei care erau atat de vehementi atunci nu mai scoate o vorba, desi distrugerile sunt de aceeasi amploare.
  • +2 (2 voturi)    
    Sint mult prea putine fotografii (Joi, 5 noiembrie 2009, 9:57)

    kecske [anonim]

    in galerie. Si lipsesc o multime de alte orori arhitectonice de marca. Blocul de pe strada Victoriei (intre magazinul cu acelasi nume si cladirea CEC), fatada noua a BRD la intersectia cu strada Doamnei etc, etc.
    Si o intrebare pentru vot? Cum poti vota pentru fiecare dintre aberatiile acestea arhitectonice, nu doar una ?
  • +2 (2 voturi)    
    OAR (Joi, 5 noiembrie 2009, 10:01)

    tata [anonim]

    Totusi, ce a facut OAR ca sa nu se accepte aceste proiecte? Nu sunt facute de catre arhitecti? Aprobate de catre arhitecti? Unele au etaje ilegale in plus, ca cele de pe Maria Rosetti, sa zicem ca e vin abeneficiarilor, care au facut de capul lor....... Nu e adevarat insa, intotdeauna au avut planuri de structura, expertize care sa ateste ca structura - proiectata din start pentru un numar mai mare de etaje - si fundatiile rezista. ISC a avut vreun punct de vedere? Nu au procese verbale de receptie? Aaaaa, stiu, nu avem cadru legislativ... Decat pentru prosti. O parte din imobile au pus in pericol sau au avariat constructiile invecinate.
    Propunere, concreta: crearea unor liste negre ale arhitectilor care au proiectat ce au proiectat. Afisarea numelor investitorilor. Unii sunt cunoscuti, si un pic interlopi.
  • +2 (2 voturi)    
    de ce nu se afiseaza (Joi, 5 noiembrie 2009, 10:49)

    alex [anonim]

    si numele celor care au dat autorizatiile? ar trebui sa fie usor de aflat.
  • +2 (2 voturi)    
    Primariile care au dat aprobari (Joi, 5 noiembrie 2009, 12:40)

    catiusa [anonim]

    la fiecare caz, in stanga sus, este scris numele primariei care a autorizat constructia si ce nu este in regula cu ea. Timpul pentru organizarea acestei expozitii a fost destul de scurt si nu am avut timp sa cautam si sa fotografiem mai multe orori. Vom mai face in luna ianuarie probabil, o continuare a acestei expozitii, cu alte cazuri interesante. Daca aveti propuneri, imi puteti trimite pe adresa de e-mail: catiusa.ivanov@gmail.com
  • +2 (2 voturi)    
    felicitari (Joi, 5 noiembrie 2009, 14:09)

    alina [anonim]

    vazand expozitia m-am consolat intr-un fel :))
    am si eu o poza unicat "made in RO" cu preprietatea vecinilor mei unde parterul lor de este la nivelul etajului I la mine, deci diferenta de cota naturala de nivel.

    Eu imi doresc ca, acest demers al dvs. sa ecou!
  • +2 (2 voturi)    
    Mendeleev 41 (Joi, 5 noiembrie 2009, 15:54)

    angel [anonim]

    La Piata Romana, str. Mendeleev nr. 41 creste repede un bloc. Nu numai ca ocupa tot terenul, dar ia si din trotuar 1 metru. POT aprobat este 65%, ei flososesc 100% ca doar nu o sa ii opreasca nimeni. Plus 2 etaje in plus cadou de la noul primar Oprescu. Acum are 2S + P + 4E + 5 la inceput, plus etajul 6 si 7.
  • +1 (1 vot)    
    un pic mai incolo (Joi, 5 noiembrie 2009, 17:45)

    marius [anonim]

    pe strada Toamnei spre Lizeanu si Stefan cel Mare s-au ridicat in ultimul an aproape 6 turnuri de peste 5 etaje intr-o zona majoritara de case. Ar fi interesante si niste poze acolo
  • 0 (0 voturi)    
    de ce asa tarziu (Vineri, 6 noiembrie 2009, 0:16)

    suzi [anonim]

    De ce atat de tarziu , dupa 20 de ani constatati satarea revoltatoare a cladirilor din centrul istoric?
    Era mai firesc daca aveati aceasta initiativa ceva mai devreme, impreuna cu informarea autoritatilor in mod repetat,in care sa aratati opinia UAR referitor la starea cladirilor de patrimoniu , macar o data pe an in cei 20 de ani fiecarui primar de pana acum. nu uitati ca nu oamenii de pe strada care se uita la fotografii vor avea o putere de decizie cu privire la legislatia necesara rezolvari problemei.
    Probabil dl primar nu a autorizat deoarece era firesc aceste fotografii sa fie afisate in dreptul institutiilor care ar putea sa faca ceva
    • 0 (0 voturi)    
      niciodata nu-i tarziu (Vineri, 13 noiembrie 2009, 10:58)

      contra-critik [anonim] i-a raspuns lui suzi

      Cred ca ar trebuie sa ne bucuram ca exista oameni care au speranta si credinta ca binele si frumosul poate sa mai iasa la iveala. Toate acest semnalari si luari de pozitie sunt o dovada a acestei sperante. Chiar daca „doar” dupa 20 de ani.

      Suntem cu totii tentati sa cadem in deznadejde si in lipsa de actiune in aceasta lume a banului si a dorintei de putere.
      Dar, daca mai exista si oameni care nu s-au lasat deznadajuiti de aceasta stare de fapt, nu e corect sa-i criticam ca nu au inceput acum 20 de ani.
      Pe noi ce ne-a oprit sa incepem acum 20 de ani sa reactionam?
      Pe cei din 1948 ce i-a oprit sa reactioneze? haideti sa nu mai judecam si pe acei putini care reusesc sa spuna nu uratului, imposturii si afacerilor ilegale.
  • 0 (0 voturi)    
    oamenii care nu s au lasat deznadajduiti (Luni, 16 noiembrie 2009, 9:44)

    suzi [anonim]

    Acesti oamenii in realitate o fac pentru cariera, trec de la ziare de scandal, la comentariul de arhitectura
    Si voi arhitectii,care nu ati fost impiedicati de nimic in acesti 20 de ani, sa luati atitudine impotriva degradarii caselor de valoare , va lasati fascinati de ce fac cei proveniti din presa de scandal, cautand subiecte de campanie, cu procedee de campanie, ca sa capete atentie si glorie.
    Nu ati gasit pe cineva mai decent sa va reprezinte. E totusi Uniunea Arhitectilor din Romania
    • 0 (0 voturi)    
      Metroul (Marţi, 17 noiembrie 2009, 20:02)

      contra [anonim] i-a raspuns lui suzi

      de cand se discuta arhitectura la gura metroului?
      Poate sa mearga cu metroul ministrul culturii sau ceva oameni politici de care ar depinde soarta caselor
      autoarea facea altceva noaptea prin Bucuresti si la gura metroului


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri