Print
YM
E-mail
Mai mare|Mai mic
Opinie

Imobiliare teleshopping

de Daniel Pitu     Blog de bucurestean
Miercuri, 25 noiembrie 2009, 21:34 Economie | Imobiliar

Pe fondul unei usoare cresteri a vanzarilor de case din SUA in octombrie, trompetele romanesti au dat drumul la predictii: preturile apartamentelor stagneaza, ne asteptam la scumpiri. Varf de lance e, bineinteles, o anumita televiziune comerciala. Redactorii de acolo isi aduc aminte, probabil, de vremurile de aur cand aruncau o petarda la stirile de la ora 19.00,  iar efectul era echivalent cu explozia a doua tone de TNT.

Nu vreau sa va plictisesc cu analize profunde economice, asa cum numai eu as putea face, mai ales ca am mai discutat problema: economia sta cum sta, traim din banii imprumutati de la FMI, infrastuctura e la pamant, oamenii care ar trebui sa incerce sa scoata tara din criza sunt ocupati cu alegeri vesnice samd. Ma pasioneaza mai mult festivalul guristilor cu interese directe in piata imobiliara, manifestare ce a capatat amploare in ultima saptamana.

Cum poti sa bagi un reportaj prietenos dezvoltatorilor cu ansambluri la Glina sau aiurea? Pai iei un text compus de piaristele de la o agentie imobiliara (daca are mai mult de 4 angajati o botezam companie), zici ca e de fapt un studiu serios, si ai pretextul pentru un material de mare angajament in care trambitezi a doua venire. Preturile vor creste, indiscutabil, pentru ca piata imobiliara nu are legatura cu restul economiei, nu-i asa? Dar sunt ridicol, probabil, din moment ce ma gandesc ca un canal de teleshopping poate da un semnal in piata. In urma cu 4-5 ani era altceva, publicul credea ca respectiva televiziune e de stiri, acum insa au scapat de suspiciunea de obiectivitate si pot sa promoveze linistiti aspiratoare, autoturisme, apartamente si masute de cafea in jurnalul de la ora 19.

PS: Si totusi, pentru amatorii de analize, un text proaspat de la Paul Krugman pe NY Times blogs: “Yep: three years from now, we’re still in a liquidity trap, with no reason to raise rates above zero and a continuing need for quantitative easing and fiscal expansion.” (fara legatura directa cu imobiliarele)

Comenteaza acest articol pe Blog de bucurestean.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

363 vizualizari




ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri