Pe fondul unei usoare cresteri a vanzarilor de case din SUA in octombrie, trompetele romanesti au dat drumul la predictii: preturile apartamentelor stagneaza, ne asteptam la scumpiri. Varf de lance e, bineinteles, o anumita televiziune comerciala. Redactorii de acolo isi aduc aminte, probabil, de vremurile de aur cand aruncau o petarda la stirile de la ora 19.00, iar efectul era echivalent cu explozia a doua tone de TNT.

Nu vreau sa va plictisesc cu analize profunde economice, asa cum numai eu as putea face, mai ales ca am mai discutat problema: economia sta cum sta, traim din banii imprumutati de la FMI, infrastuctura e la pamant, oamenii care ar trebui sa incerce sa scoata tara din criza sunt ocupati cu alegeri vesnice samd. Ma pasioneaza mai mult festivalul guristilor cu interese directe in piata imobiliara, manifestare ce a capatat amploare in ultima saptamana.

Cum poti sa bagi un reportaj prietenos dezvoltatorilor cu ansambluri la Glina sau aiurea? Pai iei un text compus de piaristele de la o agentie imobiliara (daca are mai mult de 4 angajati o botezam companie), zici ca e de fapt un studiu serios, si ai pretextul pentru un material de mare angajament in care trambitezi a doua venire. Preturile vor creste, indiscutabil, pentru ca piata imobiliara nu are legatura cu restul economiei, nu-i asa? Dar sunt ridicol, probabil, din moment ce ma gandesc ca un canal de teleshopping poate da un semnal in piata. In urma cu 4-5 ani era altceva, publicul credea ca respectiva televiziune e de stiri, acum insa au scapat de suspiciunea de obiectivitate si pot sa promoveze linistiti aspiratoare, autoturisme, apartamente si masute de cafea in jurnalul de la ora 19.

PS: Si totusi, pentru amatorii de analize, un text proaspat de la Paul Krugman pe NY Times blogs: “Yep: three years from now, we’re still in a liquidity trap, with no reason to raise rates above zero and a continuing need for quantitative easing and fiscal expansion.” (fara legatura directa cu imobiliarele)

Comenteaza acest articol pe Blog de bucurestean.