Organizatorii targului imobiliar Timon: Cumparatorii trebuie sa inteleaga ca s-a ajuns la un minim istoric al preturilor

de D.G.     HotNews.ro
Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 17:48 Economie | Imobiliar

In primele doua zile ale targului imobiliar Timon s-au efectuat 21 de tranzactii imobiliare, cu o valoare totala de peste 2 mil. euro, potrivit organizatorilor, citati de NewsIn.

Din cele 21 de tranzactii, 16 (15 apartamente si o garsoniera) sunt in Bucuresti si in Ploiesti, iar cinci vile in imprejurimile Capitalei (Frumusani si Gruiu).

Directorul Timon, Vlad Vlasceanu, a declarat ca se vand in mare parte locuinte in jurul valorii de 60.000 de euro, dar cea mai ieftina locuinta achizitionata a fost intr-un proiect din Ploiesti, cu o valoare de 21.000 euro, iar cea mai scumpa, un apartament cu 3 camere intr-un complex rezidential de lux din Capitala.

Majoritatea vizitatorilor sunt speriati de zvonurile care s-au vehiculat pentru 2010, incepand cu programul “Prima Casa” ce ar risca sa dispara, cu valoarea tva care risca sa creasca sau cu zvonurile legate de o usoara crestere a preturilor. “Ce trebuie sa inteleaga cumparatorii este ca s-a ajuns la un minim istoric al preturilor, iar speranta noastra este ca asta va insemna o maturizare a pietei si o stabilizare a ritmului tranzactiilor, nu o eventuala crestere a preturilor", a precizat Vlad Vlasceanu.

Cea de-a XV-a editie a targului imobiliar Timon (a 5-a din acest an) se desfasoara in perioada 3-6 decembrie la World Trade Center Bucuresti. Aproximativ 9.000 de locuinte au fost scoase la vanzare, mare majoritate in Bucuresti si in imprejurimi, iar mai mult de 60% dintre acestea sunt finalizate.

Cea mai ieftina locuinta in cadrul targului este o garsoniera in Ploiesti, de 21.000 de euro (+TVA), iar cea mai scumpa este un penthouse in centrul Bucurestiului, care costa 800.000 de euro. De asemenea, cea mai ieftina locuinta din Capitala este o garsoniera de 38.000 de euro (+TVA) in Prelungirea Ghencea.


Citeste mai multe despre   






















3451 vizualizari

  • +11 (11 voturi)    
    Minim istoric (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 17:53)

    MadMax [anonim]

    inseamna vreo 5000 USD pentru un apartament. Mai e loc de scadere.
    • +7 (11 voturi)    
      Ag Imobiliar - ba ,voi nu intelegeti ca e minim .. (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 19:43)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui MadMax

      ..istoric? Nesimtitilor ,sariti cu banul sa manance si gura mea ...
      • +2 (2 voturi)    
        cand profitul lor va fi de 20% nu de 200% (Duminică, 6 decembrie 2009, 8:51)

        Ferodou [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        ..sau 300% cat este astazi ,putem discuta de cumparari de case si apartamente !cand au venit toti escrocii europeni ,turci si evrei , plus fauna locala -botezati cu respect-dezvoltatori-era clar ca la fiecare Euro investit ,scoteau minim 3-! mai ales blocurile de locuinte de P+5,6,7.8.sunt de o calitate a constructiei indoielnica ,si in timp se va vedea ca am dreptate !norme obligatorii nu au fost respectate -poate cei care au construit in regie proprie sa fie mai fericiti ...
      • +2 (2 voturi)    
        minim (Duminică, 6 decembrie 2009, 8:56)

        atreus [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        10000 USD pentru un apartament cu 2 camere... mai e pana la minimul ala... GO GO CRISIS
    • +12 (12 voturi)    
      Apel la mila ? (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 20:18)

      Dacu [utilizator] i-a raspuns lui MadMax

      Imi face deosebita placere sa anunt ca nimeni nu trebuie sa inteleaga nimic.

      Asta e economia de piata !

      Cand preturile erau sus era bine. Vanzatorii trebuie acum si ei sa inteleaga (ca parca nu vreau) ca e economie de piata. Pt. cumparatori nu inseamna nimic ca vanzatorii au investit si raman cu ele. Treaba lor.
      • +2 (2 voturi)    
        "cumparatorii trebuie sa inteleaga ..." (Duminică, 6 decembrie 2009, 5:37)

        rogesteb [utilizator] i-a raspuns lui Dacu

        Domnul Vlad Vlasceanu cred ca inhalase ceva pe vena cand a rostit cuvintele astea. Adica noi, cumparatorii, sa intelegem ca d-lui Vlasceanu nu-i convine ca preturile la apartamente/case sa mai scada si trebuie cumva ca noi cumparatorii, din piatra seaca sa facem rost de bani si sa incepem sa cumparam ce ni se ofera si la preturile care le covine lor. Las-o jos nea' Vlade ca suna total aiurea indemnul tau. La puterea de cumparare a majoritatii romanilor potentiali cumparatori preturile sunt prohibitive. Pentru Bucuresti, piata va incepe sa mai miste abia cand pretul unei garsoniere intr-un bloc civilizat (nu neaparat nou) si intr-o zona civilizata va fi undeva la 20.000 - 25.000 euro, un apartament cu doua camere la 25.000-30.000 euro s.a.m.d. Chiar si asa nu cred ca se vor inghesui foarte multi sa cumpere.
    • +2 (2 voturi)    
      Facem pariu ca mai pot scadea preturile? (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 22:03)

      Emil [anonim] i-a raspuns lui MadMax

      ,,Dezvoltatorii" trebuie sa inteleaga ca exista si varianta ca, in cazul in care o sa vanda cate 21 de case/targ, in scurt timp vor fi nevoiti sa treaca la DEMOLAREA unor cartiere intregi cu BULDOZERUL. Bancile asteapta, dar...!!! Se mai pot recupera: fier, aluminiu, cupru. Din banii recuperati se pot platii costurile demolarii.
      Domnul Vlad Vlasceanu stie foarte bine ce se intampla in Statele Unite, nu-i asa?

      http://www.youtube.com/watch?v=qvrc7x3Amps&feature=video_response
    • 0 (0 voturi)    
      ca asa vrea el.. (Luni, 7 decembrie 2009, 15:12)

      el [anonim] i-a raspuns lui MadMax

      e un minidictator si asta.

      nu piata stabileste adevarul (minim istoric), ci chiar el, el grande Vlad (doar Vlasceanu) prin PROPRIILE declaratii!

      adica ne explica noua, potentialilor clienti, ca e bine sa dam mai multi bani pe un produs, decat mai putini! si ca in plus, ar fi bine sa cumparam constant, sa pastram si trend-ul ascendent al propriilor preziceri!

      multumim pentru sfaturi/directive domnule Vlad (doar Vlasceanu), dar preferam sa mai asteptam si sa vedem: chiar nu aveti de unde mai jos / se poate mai putin de 40% - 60% profit (estimari proprii)?
  • +12 (12 voturi)    
    ! (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 17:58)

    tudor [anonim]

    Minim istoric?? la ce salarii de mizerie avem majoritatea si minimul asta mi se pare un vis...
  • +10 (10 voturi)    
    minim istoric? (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 17:59)

    dragos [anonim]

    Credeam ca bula a pornit de undeva de la un minim istoric de 10 mii de dolari pe un apt modest de 2 camere(atat am dat eu pe al meu in 2002). Cum e ce avem acum minim istoric?

    Nu mai stiu saracii cum sa reporneasca tranzactiile.
    • +1 (1 vot)    
      chestia e ca nu (Duminică, 6 decembrie 2009, 8:59)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui dragos

      au cum sa porneasca tranzactiile pentru ca mai sunt cateva luni de criza...
  • +10 (10 voturi)    
    pe înteles (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 18:02)

    altul [anonim]

    "Cumparatorii trebuie sa inteleaga ca s-a ajuns la un minim istoric al preturilor" spun ei, dar organizatorii târgului trebuie sa înteleaga si ei ca nu am bani sa cumpar un apartament.
    Le multumesc !! :)
    • +8 (8 voturi)    
      gresit.. (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 21:11)

      all [anonim] i-a raspuns lui altul

      organizatorii trebuie sa inteleaga ca preturile vor mai scadea, si ei o sa trebuiasca sa puna mana sa faca treburi serioase si ca in nici un caz nu o sa le mai iasa bani din "munca" pe care o fac in acest moment........................
  • +11 (11 voturi)    
    Un proverb de pe Wall Street (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 18:04)

    LeeView [anonim]

    Cund preturile au ajuns la fund, nu uita ca mai pot sa si sape.
  • +7 (7 voturi)    
    pai... (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 18:08)

    dvo666 [utilizator]

    "Cumparatorii trebuie sa inteleaga ca s-a ajuns la un minim istoric al preturilor"
    ... daca vor mai scade preturile, tot minime istorice vor fi
  • +7 (7 voturi)    
    ................... (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 18:10)

    ................. [anonim]

    ......si daca nu vor intelege, ce le veti face?...ii veti bate?........=))
  • +8 (8 voturi)    
    ..iar "dezvoltatorii" (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 18:12)

    alex nambani [anonim]

    trebuie (cu t mare) sa inteleaga ca vrabia mihai viteazu. Mai vorbim la anul, pe vremea asta!!!
  • +6 (6 voturi)    
    minim istoric? (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 18:16)

    kalu [anonim]

    eu sper si imi doresc cat mai multe falimente in domeniul agentiilor imobiliare si ale dezvoltatorilor.
    • +1 (1 vot)    
      De ce? (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 19:01)

      bgd [anonim] i-a raspuns lui kalu

      Voi ati scos banii din buzunar prieteni...nu altcineva. E prostia voastra...nu a lor. Asa ca falimentul lor nu va face neaparat mai destepti...
      • 0 (0 voturi)    
        despre ce vorbesti pulish? (Duminică, 6 decembrie 2009, 15:32)

        kalu [anonim] i-a raspuns lui bgd

        chiar ca nu inteleg. PS - ma lasi sa cred ca locuiesti cu mamica ta la fel ca mircea badea?
  • +4 (4 voturi)    
    apartamente (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 18:20)

    pcritique [utilizator]

    ce trebuie sa inteleaga vanzatorii este ca daca romania devine un stat de drept n-or sa mai spele aici banii toti jegosii din lumea asta si preturile fie raman asa cum sunt fie mai scad. mai ramane varianta ruseasca.
  • +5 (7 voturi)    
    sapaturi (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 18:37)

    gogu biciclistu [anonim]

    La fel cum cerneala penetreaza aceasta creta, la fel cum raul sapa aceasta stanca, la fel si lipsa cererii va patrunde adanc in pretul asta minim si-l va spargea in 2 prin vara si in 2011 in 4. hai romania
  • +6 (6 voturi)    
    sunt de acord cu kalu (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 18:47)

    mining [utilizator]

    cu toate ca am ceva terenuri la vinzare, sunt de acord cu tine. le-am mostenit de la bunica si nu sunt in zona in care locuiesc acum.
    insa....
    nu se poate sa cumperi cu 0.55 usd (un moldovean din republica moldova) si sa vinzi cu 15 eur!
  • +7 (7 voturi)    
    IMOBILIARII RULEAZA INTR_UN FILM DIFERIT (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 18:51)

    Dum_dum [anonim]

    Baietilor astora nu le vine sa creada ca visul frumos s-a terminat. Sunt din alt film......Gogoasa imobiliara a crescut pana s-a spart ..... De acum se poate intra si in romania in zona profiturilor normale in aceasta industrie 20-70 % si nu ca pana acum 150-500 %...
    Adica sa vinzi apartamentul pe care l-ai construit cu 400 de euro/metru patrat cel mult la 600euro/mp. Asteptati pana n primavara si atunci veti vedea cu adevarat limita de jos.Nu mai vorbim doamne fereste de vre-un crah Financiar cum a fost prin Rusia ori Bulgaria acum vreo 10 ani.....ATUNCI SA TE TII !
    • -1 (1 vot)    
      SA FIM SERIOSI (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 21:05)

      URSUL ALB [utilizator] i-a raspuns lui Dum_dum

      Văd aici tot felul de postări, pe alocuri hilare , unele chiar ascunzand multa ură la adresa afacerilor imobiliare.
      Este drept piaţa imobiliară din România şi nu numai o cam luase razna. Dar să nu vă aşteptaţi domnilor mari vizionari economici că o să cumpăraţi peste un an sau zece apartamente cu duoă camere la 10 000 sau 20 000 de dolari. Poate numai dacă vine vreun război şi pe aici. Crah--ul financiar, dacă vine, puţin probabil de altfel, va afecta toate preţurile domnilor şi nu numai piaţa imobiliară . Va fi afectată toată lumea.
      Staţi liniştit în oraşele mari şi dezvoltate ale României preţurile nu vor mai coborâ mai mult de 5-10% până în aprilie , după care va începe creşterea care se va stabiiliza la nişte preţuri rezonabile dar nu se va ajungre în nici într-un caz la ceea ce unii vizează pe aici.
      În Timişoara spre exemplu au coborât cam cu 35-40% preţurile la terenuri şi apartamentele vechi. În rest ....nimic tovarăşi.
    • -7 (7 voturi)    
      SA FIM SERIOSI (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 21:05)

      URSUL ALB [utilizator] i-a raspuns lui Dum_dum

      Văd aici tot felul de postări, pe alocuri hilare , unele chiar ascunzand multa ură la adresa afacerilor imobiliare.
      Este drept piaţa imobiliară din România şi nu numai o cam luase razna. Dar să nu vă aşteptaţi domnilor mari vizionari economici că o să cumpăraţi peste un an sau zece apartamente cu duoă camere la 10 000 sau 20 000 de dolari. Poate numai dacă vine vreun război şi pe aici. Crah--ul financiar, dacă vine, puţin probabil de altfel, va afecta toate preţurile domnilor şi nu numai piaţa imobiliară . Va fi afectată toată lumea.
      Staţi liniştit în oraşele mari şi dezvoltate ale României preţurile nu vor mai coborâ mai mult de 5-10% până în aprilie , după care va începe creşterea care se va stabiiliza la nişte preţuri rezonabile dar nu se va ajungre în nici într-un caz la ceea ce unii vizează pe aici.
      În Timişoara spre exemplu au coborât cam cu 35-40% preţurile la terenuri şi apartamentele vechi. În rest ....nimic tovarăşi.
      • +1 (1 vot)    
        tu sa fii serios! (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 23:42)

        xolv [anonim] i-a raspuns lui URSUL ALB

        Tu sa fii serios! Noi facem regulile acum! Pentru cine sunt preturile alea "rezonabile" ? Pentru noi sau pentru voi ? Economia de piata functioneaza doar cand va imbogatiti voi peste noapte, in rest intervin prognozele voastre stralucite: cumparati acum pentru ca se vor scumpi ! Nu se vor scumpi pentru ca nu are cine sa le cumpere, iar cei mai nesiguri vor scadea primii pretul! Sa vedem cum scoateti banii pentru banci si constructori peste 1 an sau 2 ! Vreau sa va vad conturile sub legea 85! Faliment placut! What goes around comes around!
      • +2 (2 voturi)    
        Ai vreun cotetz ? (Duminică, 6 decembrie 2009, 7:59)

        Bursu [utilizator] i-a raspuns lui URSUL ALB

        Cred ca ai vreun cotetz de vinzare , tovarase. Din ala cumparat cu 500 $ in '91 .Daca ma luam dupa tupeistul de Vlasceanu , minimul a fost atins anul asta de vreo 6-7 ori .In vara spunea ca in sept-oct incepe cresterea ca mai jos nu se poate .Eu sunt optimist : BASE poate (cred ca ati inteles jocul de cuvinte tovarase )
  • +7 (7 voturi)    
    domnul agent imobiliar (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 18:56)

    cristi_an [utilizator]

    care a scos gogoasa asta cumva plangea ? :))
    stai mai baieti linistiti..pe cine incercati voi sa prostiti?
  • +3 (3 voturi)    
    vlad vlasceanu (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 19:43)

    IOIO [anonim]

    Speculatorul (a se citi bishnitzarul) Vlad Vlasceanu ar trebui sa inteleaga el ca n-o sa mai pupe niciodata comisioane grase pe degeaba ca acum 2 ani si ar trebui sa se multumeasca cu mult mai putin de acum incolo ba chiar sa se apuce sa munceasca de-adevaratelea.
  • +5 (5 voturi)    
    Minimul istoric? (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 19:44)

    Peter [anonim]

    Organizatorii ăştia mă fac să râd! Minimul va fi atins atunci când metrul pătrat de construcţie desfăşurată va fi preţul materialelor de construcţie + costurile cu taxe-impozite-autorizaţii etc. + costuri racordare la utilităţi + maaaaaximum 10-15% adaosuri (comercial + altele) - şi numai pentru o construcţie nouă!!! Pentru una veche, la preţul de nouă se calculează reduceri la fel cum calculează contabilii amortizarea mijloacelor fixe. La acestea s-ar mai adăuga preţul terenului (preţul pieţei - adică cel puţin 4-5 vânzări reale în zonă şi nu cât se cere). DEABIA atunci se va ajunge la minimul "istoric". Dacă iei la scărmănat orice "dezvoltator" imobiliar (şi-l pui să-ţi facă un deviz detaliat - nici nu cred că acceptă) constaţi că de fapt adaosul pentru manoperă este monstruos de mare, chiar pentru treaba făcută de mântuială. Acum oferta este clar mai mare decât cererea şi dobitoc este ăla care acceptă să cumpere o locuinţă până nu-i face capul calendar vânzătorului cu toate calculele - să-şi justifice pe ce anume vrea preţul solicitat.
    • 0 (0 voturi)    
      Manual expirat ! (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 23:34)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Peter

      Manualul dupa care faci matale calculele este expirat ! Pretul este dictat de piata si nu de pretul de cost! Asa incat la acelasi pret de cost vei observa in viitorul apropiat vanzari sub pretul de cost ( in special executarile silite efectuate de banci ), cat si preturi mult peste pretul de cost ( proprietati deosebite , bine amplasate ... dar foarte putine )
  • +5 (5 voturi)    
    Ce minim? (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 19:46)

    pt ca imi pasa [anonim]

    Sa nu uitam ca sunt scoase la vanzare proiecte incepute cand piata era in fierbere cu preturi mari la terenuri si materiale. In mod normal acum ar trebui sa se construiasca mai ieftin, asta in cazul in care se mai apuca cineva de construit.
    Sper ca piata se va mai maturiza si in sensul ca dezvoltatorii vor fi obligati sa ofere garantii cumparatorlor, altfel nu vad multi cumparatori care sa mai cumpere proiecte pe hartie dupa tepele de la Planorama si altii...
  • +5 (5 voturi)    
    Ok, am inteles ca e minim istoric! Si? (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 20:01)

    florin [anonim]

    Daca eu tot nu imi permit. Daca mai scad cu 10.000 euro, atunci intru in range-ul celor care isi permit! Deocamdata stau in banca mea si astept sa (se) termine cu banii cei care isi permit sa dea pe un apartament acest minim istoric! Sigur vine si randul meu! :)
    Sunt penibili/disperati dezvoltatorii!
    Ei nu inteleg un lucru elementar! Construiesti mai mult, lasi din pret si vinzi mai mult! Prefera sa faca un bloc si sa pescuiasca fraieri fara simtul realitatii!
  • +1 (1 vot)    
    COCALARI CU PRETENTII DE DEZVOLTATORI (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 20:53)

    omar [anonim]

    ardei-ar focu de nenorociti. cand vindeau metrul patrat cu adaos de 200% era bine. acu e nasol ca a scazut profitu la 50%. oho si cat loc de cadere mai este. de abia a inceput. imi pare insa rau de romanii care au luat tzeapa in 2007-2008. vor plati 30 de ani pentru o casa de 50 mp. orice ce s-ar spune programul Prima Casa e primul care ofera o sansa reala tinerilor, prin comparatie ANL era o mizerie .
  • +4 (4 voturi)    
    preturi si preturi (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 21:12)

    mihai [anonim]

    Pentru a calcula pretul "corect" a unui apartament pe pietele maturizate, se utilizeaza 2 formule de care dau cam acelasi pret:

    1. Pretul unui metru patrat = de 2 ori salariul mediu in oras/zona la care se face referire (asta inseamna cam 600 m^2 in Iasi )

    2. Pretul unui apartament este egal cu chiria pe 10 ani (in Iasi un apartament cu 2 camere intr-o zona rezonabila il gasesti cam la 250 euro).

    In ambele cazuri pentru 55 m^2 se obtin cam 30.000- 33.000 euro.

    PS: Formulele de calcul sunt de bun simt si ambele tin cont de puterea de cumparare.
    • +1 (1 vot)    
      asa stiam si io (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 21:35)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui mihai

      Ca spectator de pe margine asa stiam si io,cu nuantele de rigoare: 1,5 salarii medii per metru patrat in zona respectiva, luand in considerare si statutul social (tradus in calitatea finisajelor imobilului) sau salariul total pe 6 ani.
      In cazul meu, in Sibiu, 28.000 de euro pt 60 mp sau 21.000 euro cu calculul al doilea.
      Deci de la 40-50.000 de euro mai poate sa scada.
    • 0 (0 voturi)    
      as detalia un pic (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 21:57)

      cetatean [anonim] i-a raspuns lui mihai

      - eu iau in calcul chiria pe 12 ani pentru calculul unei proprietati: 36000 euro iese in cazul acesta; atentie vorbim de o proprietate decenta in care s-a investit in vederea inchirierii (nu e doar pretul de achizitie al imobilului!!!)
      - cand calculam pretul mediu pe metru patrat ne putem referi la salariul mediu in zona respectiva; deci vor fi zone cu 300euro/mp si zone si mai ieftine si mai scumpe.
      In ziua de azi se poate construi (fara teren; la Bucuresti cel putin ) cu 300-350 euro/mp (finisaje normale). De multe ori in Romania se finisajele normale sunt asociate luxului (asta spune destule despre de cat de jos am pornit).

      Spre exemplu in Bucuresti se asteapta un 800 euro/mp median; cum sunt destule locuinte noi care se vor opri probabil pe la 900-1000 euro/mp si mai sunt si zone destul de selecte mai scumpe, devine logic sa asteptam 'cartierele' la un maxim de 500 euro/mp si zonele cat de cat mai centrale la un 600-700. Este trist ca unii au dat 2000 euro/mp si in curand vor mai putea vinde (daca vor fi nevoiti) doar cu 700, dar sa nu uitam ca economia de piata nu merge asa cum iti imagineaza unii sau altii, dupa cum 1+1 fac 2 doar in algebra elementara si matematicile care se bazeaza pe aceasta.
    • +1 (3 voturi)    
      referinte corecte?unde ?in tara imbeciliilor? (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 22:54)

      cody [anonim] i-a raspuns lui mihai

      astazi merg sa cumpar o noptiera 50x50x60 de la metro, face 400 ron !!! ma uit sa vad cat costa un TV tehnologie CRT 350 ron.
      Cat iti ia sa faci o afurisita de notpiera si ce tehnologie folosesti de fapt sa o produci? Dar un TV? Iti spun eu un TV e mult mai complicat sa il produci si totusi costa mai putin decat o noptiera de pal primitiva si de duzina!

      Cererea si oferta sunt una, dar si PRODUCTIVITATEA si EFICIENTA COSTURILOR de productie sunt aspecte care favorizeaza scaderea sau nu a preturilor la vanzarea produsului nou, imobiliar sau nu.
      Astfel, degeaba vi domnule Mihai cu preturi de bun simt. In primul rand conteaza isteria si apoi productivitatea in relatia pret produs.

      Am facut introducerea de mai sus doar ca sa arat ca in Romania s-a construit mult dar PROST si de departe foarte INEFICIENT si fara PERSPECTIVA.
      S-a construit haotic pentru ca prosti s-au gasit gramada sa cumpere la preturi uriase pe banii bancheriilor straini parsivi.

      Romani ati licitat intre voi preturi iresponsabile pentru niste gunoaie de constructii puse pe tarlale maloase si fara utilitati inca 10 ani de acum inainte.
      Da sunteti niste ratati si chiar si acum mai credeti ca ati facut o afacere buna.
      Va doresc sa pregatiti mita pentru instalare de transformatoare electrice, canal, gaz, si nu in ultimu rand pietruire de drumuri.
      Va doresc totusi sa va puteti plati in continuare ratele si sa nu ajungeti sa fiti executati de banci.
      Stabiliti corect prioritatiile si nu va sfiiti sa renuntati la leasingu de SUV cu care iesiti din mocirla pana la asfalt.

      Mai inteligentilor! bancile straine v-au imprumutat la costuri minim duble fata de cat ar fi primit la ele acasa! Voua de ce vi s-au parut atractive imprumuturile cu care ati licitat demential?
      • 0 (2 voturi)    
        BRAVO! cel mai pertinent comentariu! (Duminică, 6 decembrie 2009, 1:46)

        iou [anonim] i-a raspuns lui cody

        Foarte bine pus degetul pe rana!

        simtul proprietatii la romani + legile bancare permisive din Romania (dobanzi mari) = profit mai mare pt bancile straine decat in tara lor de bastina.

        Iar in ecuatia asta, un rol hotarator il au politicienii care n-au dect interesul propiru, nu al omului de rand...
      • +1 (1 vot)    
        aberatia pietei (Duminică, 6 decembrie 2009, 8:07)

        cody [anonim] i-a raspuns lui cody

        Am omis mai sus sa dau un detaliu important, TVul de care vorbeam mai sus este de 54 de cm si costa 350 ron.

        Nu-i asa ca nu vi se pare nimic anormal in Romania ca o cutie de pal cu 2 sertare sa coste 400 ron?Daca vrei la pretu unei noptiere poti cumpara 2 televizoare de 37 cm?
        Nu-i asa ca te-ai obisnuit cu astfel de aberatii si acum le crezi normale? Normal doar traiesti in Romania?
        Ce sa alegi ca referinta in tara asta anormala?E logic oare sa compari o cutie de pal cu un TV? ..NU! .. si totusi ca o ironie remarc ca volumul noptierei e mai mare de cat volumul la TV de 54cm, oare asta justifica diferenta de pret a noptierei? ori pretu e pe bune facut dupa volumu fizic? se pare ca piata in Romania fae pretu doar dupa volum. Cumparatorii nu au principii si nici bun simt!

        La naiba cu noptiera asta, e tehnologie primitiva, dar ce conteaza sa le explici la imbecili de referinte. Imbecilii scot banu cumpara si apoi pretu e facut si de cumparator nu-i asa? Cu atata se vinde deci atata face!
        Eu om cu cap spun e "aberatia pietei", dar degeaba neg, daca prostimea care compune piata da 400 ron pe o cutie, atunci atata face.
        Prosti sunt aia care pierd timpu sa faca televizoare in loc sa faca noptiere sa le vanda in Romania.
        • 0 (0 voturi)    
          oare? (Joi, 10 decembrie 2009, 13:32)

          @cody [anonim] i-a raspuns lui cody

          Cel care produce TV scoate pe piata mai multe unitati, adica produce in masa, castigand din numarul mare de TV vandute. Isi permite adaos mic pt. ca multiplicat cu numarul mare de unitati cu siguranta castiga mai mult decat cel care produce si vinde noptiere in numar mai mic la un pret putin mai mare. Daca producatorul de noptiere ar avea capacitatea de productie si costuri comparabile cu cel care produce TV, atunci ati avea dreptate dvs. Dar in realitate nu este asa. Eu traiesc in Italia si va asigur ca si aici este la fel.
  • +1 (1 vot)    
    care minim? (Sâmbătă, 5 decembrie 2009, 21:32)

    valentin [anonim]

    probabil expertii in imobiliare se refera la un minim istoric din 2005 -2006 ,inca este scump pt Romania .
  • +1 (1 vot)    
    E oare asa de greu ? (Duminică, 6 decembrie 2009, 0:56)

    jorj [anonim]

    E oare asa de greu sa intelegi ca pretul intr-o piata (ex. imobiliara) are legatura in primul rand cu raportul intre cerere si oferta ? A se vedea ce sa intamplat pina acum 2 ani....Normal ca atunci cind pretul din piata scade sub pretul de productie + un profit considerat decent de investitori(producatori) investitiile se opresc.
    Dintr-un anume punct de vedere dl. Vlasceanu are dreptate, investitiile s-au oprit pt ca pretul pietei a devenit nerentabil (nu discutam aici motivele) pt dezvoltatori, DAR.... exista inca un excedent de unitati locative , terenuri etc....care din diferite motive TREBUIE sa fie vandute si se vor vinde, ma tem insa ca la preturi mai mici decit cele de azi intrucat cererea actuala din piata e semnificativ mai mica decit oferta. E doar o problema de timp si conditii pina cind se va atinge "minimul istoric" dar nu cred ca a sosit inca acel moment.
  • +1 (1 vot)    
    Calitate? (Duminică, 6 decembrie 2009, 1:18)

    Cumparator [anonim]

    Asteptam si un maxim istoric al calitatii
  • +1 (1 vot)    
    si daca nu inteleg? (Duminică, 6 decembrie 2009, 1:31)

    Daniel [anonim]

    ce se intampla?
  • +1 (1 vot)    
    MINCIUNA (Duminică, 6 decembrie 2009, 1:33)

    HESS [anonim]

    Sa ajuns pe dracu la un minim istoric.Pretul locuintelor va mai scadea.
  • +1 (1 vot)    
    sa mori tu? (Duminică, 6 decembrie 2009, 5:19)

    andrei [anonim]

    pana ajung la preturile reale (precum sunt cele din occident) mai este drum...
  • +1 (1 vot)    
    minim istoric .. uraaa !! (Duminică, 6 decembrie 2009, 8:53)

    alex3191 [anonim]

    da yo tot nu cumpar, cu tot cu minimele voastre istorice .. sic !
  • 0 (0 voturi)    
    Vreau si eu Bolul de Cristal (Duminică, 6 decembrie 2009, 9:55)

    intunericitul [anonim]

    ala care zice ca s-a terminat caderea :)
    Si o intrebare pentru baietii inteligenti: cat mai e leverageul la banci pe imobiliare?
    :)))))
  • 0 (0 voturi)    
    ce-ar fi fost ,daca n-ar fi fost? (Duminică, 6 decembrie 2009, 10:32)

    toda [anonim]

    Pe toti cei care acum sustin ca preturile mai pot sa scada, i-as intreba ce ar fi spus sau facut, in conitile in care nu exista aceasta criza?. Oare cat ar mai fi asteptat ei sa scada preturile si sa nu se imprumute la banci? Toti cei care au cumparat la vremea respectiva au crezut ca nu mai exista cale de intoarecere. Si daca America nu claca nici nu era. Sa auzim numai de bine!
  • 0 (0 voturi)    
    Go crysis, go crysis, go crysis! (Duminică, 6 decembrie 2009, 12:08)

    crizatu' [anonim]

    Ashea "investitorilor-dezvoltatorilor" la preturi nerusinate un faliment pe masura, la anu o sa veniti sa va rugati sa luam 2 camere la 35-40000 ca si atunci va fi atins un nou minim istoric. Asa ca mai asteptam!!! Who's the fool now biatches?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version