Garantiile guvernamentale acordate prin "Prima Casa" ar putea creste la 70.000-75.000 euro pentru locuintele construite de la zero

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Miercuri, 10 februarie 2010, 14:21 Economie | Imobiliar

Premierul Emil Boc a anuntat ca vor fi adoptate in urmatoarea sedinta a Guvernului modificarile la programul Prima Casa. "In 2010, programul Prima Casa va fi orientat cu prioritate pentru constructia de locuinte de la zero, pentru constructia de locuinte noi. Vom realiza acest lucru prin doua mecanisme pe care le vom impune in cadrul actului normativ: pe de-o partea, partajarea garantiilor guvernamentale pentru case care sunt gata finalizate pana la 1 ianuarie 2010, unde va fi un plafon mai mic de garantii guvernamentale decat in 2009, si suplimentarea plafonului de garantii pentru cei care construiesc locuinte de la zero", a spus Emil Boc.

Premierul a afirmat ca plafonul (suma totala) de garantii guvernamentale pentru locuintele construite de la zero va fi cel putin dublu fata de cel in cazul locuintelor deja existente.

Emil Boc a precizat ca limita garantiei guvernamentala stabilita prin programul "Prima Casa" va fi mentinuta la 60.000 euro pentru o locuinta deja finalizata, dar va fi majorata la 70.000-75.000 euro pentru o casa care urmeaza sa fie construita.

Boc a declarat in urma cu o luna ca au fost inregistrate, anul trecut, 11.500 de solicitari si au fost acordate garantii de stat 485 de milioane de euro pentru acest program.

"Dupa 15 februarie, Guvernul va veni cu o noua formula, restructurata, prin care, fara sa renuntam la componenta actuala, care pune accent majoritar pe locuintele finalizate, ii vom imprima o noua directie, in care sa punem accent mai mare pe constructia de locuinte noi, concepute de la zero, pentru a intari efectul multiplicator in economie si pentru a relansa piata constructiilor (...) Din datele pe care le avem, peste 85% din locuintele achizitionate sunt locuinte finalizate", a mai spus premierul.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

5416 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    dilema existentiala (Miercuri, 10 februarie 2010, 14:32)

    Dedalus [anonim]

    Dar pentru alea construite de pe la +0,5, cat e?
    • -9 (11 voturi)    
      mai mult, mai bine! (Miercuri, 10 februarie 2010, 14:46)

      coco [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

      limita garantiilor pentru prima casa va fi majorata la 70.000-75.000euro !!inca un ajutor din partea guvernului acordat tinerilor si tuturor celor care doresc sa isi achizitioneze o locuinta prin acest program prima casa! dupa succesul inregistrat anterior programul Prima Casa, accesat in proportie de 80% de tineri (peste 10.000), guvernantii au considerat de buna intentie sa ii motiveze in continuare pe acestia sa faca astfel de investitii!
      • +6 (8 voturi)    
        Asta zici.... (Miercuri, 10 februarie 2010, 15:18)

        Gigi [anonim] i-a raspuns lui coco

        ...ca e purtatorul de cuvant al Guvernului sau ceva....

        Ce vrei acum sa ii aplaudam?

        Apropo ...casa in care stai e o "investitie"? Si daca vrei sa-ti "marchezi profitul" si o vinzi unde stai?
        • 0 (0 voturi)    
          date oficiale (Joi, 11 februarie 2010, 10:29)

          naiv [anonim] i-a raspuns lui Gigi

          de la INS: 92% din romani poseda o locuinta! In Canada nici 45%, in USA nici 48%, in Italia nici 60%. Si nu sunt achitate integral nici jumatate!!
          • 0 (0 voturi)    
            92% (Joi, 11 februarie 2010, 10:52)

            malmo [utilizator] i-a raspuns lui naiv

            care 92 la suta???'stii bine ca asta e o aberatie
              ()
    • 0 (0 voturi)    
      daca nu e ironie (Joi, 11 februarie 2010, 9:05)

      meticulos [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

      atunci conteaza data receptiei!!! nu durata de executie, decta daca (si ma indoiesc) se reozlva birocratia ingrozitiare cu finantarea contractului de constructie.
    • +1 (1 vot)    
      proiectul unei noi vieti! (Joi, 11 februarie 2010, 10:33)

      andr33a [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

      limita garantiilor pentru prima casa va fi majorata la 70.000-75.000euro !!inca un ajutor din partea guvernului acordat tinerilor si tuturor celor care doresc sa isi achizitioneze o locuinta prin acest program prima casa! dupa succesul inregistrat anterior programul Prima Casa, accesat in proportie de 80% de tineri (peste 10.000), guvernantii au considerat de buna intentie sa ii motiveze in continuare pe acestia sa faca astfel de investitii!
  • +10 (12 voturi)    
    Interventionismul statului... (Miercuri, 10 februarie 2010, 14:39)

    Rali [utilizator]

    Daca nu aparea Pomana cat Casa, preturile se duceau mai jos, iar cei care isi cumparau case erau avantajati. Acum platesc rate mari fata de ceea ce ar fi fost fara PC.
    E adevarat insa ca trebuiau sa stranga cam 40% din bani, ca sa isi ia casa, ceea ce ar fi fost o garantie ca pot economisi si inapoia imprumutul.
    Acum iar vor fi toate apartamentele vechi de 2 camere din Bucuresti 60000 euro.
    Bine macar ca incurajeaza constructiile noi!
    • +1 (5 voturi)    
      Nu nu... (Miercuri, 10 februarie 2010, 15:52)

      Gigi [anonim] i-a raspuns lui Rali

      ...pretul apartamentelor vechi de 2 camere din Bucuresti va creste pana la 70000 - 75000....reiese din articol.
    • -2 (8 voturi)    
      prima casa este OK (Miercuri, 10 februarie 2010, 15:59)

      Eugen [anonim] i-a raspuns lui Rali

      Rali esti carcotas/a Cam cat timp ii ia unui tanar sa stranga 25% - 40% din bani? Si daca sa zicemm reuseste sa stranga totusi 15000-20000 euro in 5 ani (timp in care mai plateste si chirie macar 18000 euro) ce realizeaza?
      • -1 (9 voturi)    
        Nu stiu cat timp ii ia fiecaruia (Miercuri, 10 februarie 2010, 17:42)

        Rali [anonim] i-a raspuns lui Eugen

        Pot sa iti spun ca atunci cand mi-am luat eu casa nu existau credite si a trebuit sa strang toti banii si sa-i car cu 2 diplomate la notar. Si am strans bani de garsoniera in 3 ani, adica am stat cu ai mei socri pana cand am pus cei 7500 $ cat era o garsoniera. Trei ani nu am stiut de suc, film, discoteca etc. si am econiomisit 75% din venit (dadeam si bani in casa si pe mancare)
        Daca stai in chirie e mai naosl, dar nu toti trebuiesc sa aiba casa in Bucuresti!
      • -2 (2 voturi)    
        Gandire geniala! (Joi, 11 februarie 2010, 9:16)

        Baumann [anonim] i-a raspuns lui Eugen

        Ai dreptate, NU ai cum sa strangi 15-20,000 de Euro in 5 ani timp in care platesti 18,000 de Euro chirie. Dar, desigur poti plati 40,000 de Euro in 5 ani rata la banca, asta DA!
    • +4 (4 voturi)    
      Programul Prima Casa sustine mafia imobiliara (Joi, 11 februarie 2010, 6:18)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui Rali

      si atat !Cu o populatie in stagnare si chiar in regresie la scara nationala , necesarul de locuinte noi e o iluzie economica !dar trebuiesc recompensati sutele de escroci imobiliari care au crezut ca simpla investitie in 1,2,3,4,5 case revandute ulterior, dubleaza return-ul !
  • +2 (8 voturi)    
    e varza omul asta!! (Miercuri, 10 februarie 2010, 14:42)

    al [anonim]

    m-am convins....e dobitoc!!!pai cum poate sa gandeasca ca cineva va face un credit pentru casa , va plati locuinta si va astepta 2 ani pana termina aia casa.
    adica...platesti chirie si platesti si rata!!
    SA fii sanatos domnu boc!!!
    • +1 (5 voturi)    
      Case noi (Miercuri, 10 februarie 2010, 15:01)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui al

      Eu cred ca e vorba si de constructii finisate deja de un an sau doi si nevandute inca.
    • 0 (2 voturi)    
      mdeah (Miercuri, 10 februarie 2010, 15:02)

      io [anonim] i-a raspuns lui al

      Oricum ala va locui cu chirie. NU imi dau seama de unde vin ideile astea: cererea e imensa pt ca sunt oameni care vor case, oameni care stau pana cand se muta in casa cumparata in canal, sau sub pod, sau whatever. Pentru ca nu au un acoperis deasupra capului!

      La prima casa pana acum oare unde au stat cei care au avut creditul aprobat de banca, au dat avansul si au asteptat 6 luni pentru un raspuns de la fond? In chirie sau in gara in sala de asteptare?

      Acolo unde stau acum vor sta si pana se termina casa, OFCOURSE. Asta poate sa insemne la parinti, in chirie, etc. In plus o casa nu se termina in 2 ani ;)
      • +2 (4 voturi)    
        ...de unde vin ideile astea noi!!! (Miercuri, 10 februarie 2010, 15:42)

        al [anonim] i-a raspuns lui io

        in bucuresti cei care isi cumpara apartamente cu prima casa sunt cei care muncesc si in general stau in chirie.daca un dezvoltator ar veni la tine si ti-ar propune un apartament intr-un viitor complex rezidential, te-ai duce sa faci credit la banca cu prima casa.Sunt atatia in bucuresti care au vandut iluzii, apartamente care au existat doar pe hartie iar cand proprietarul a trebuit sa se mute au observat ca din cauza crizei blocul nu a fost finalizat.Ai investi intr-un astfel de proiect?? Cred ca nu!!Cel mai sigur este sa vizitezi apartamentul si daca-ti place, il cumperi.Asa ca din cauza asta , prima casa cu locuite de la 0 nu va avea nici un impact!!Risti sa platesti rata si chirie in acelas timp pe o perioada mare de timp!!!
    • -1 (1 vot)    
      @al (Joi, 11 februarie 2010, 3:05)

      Madalina [anonim] i-a raspuns lui al

      Daca vrei sa cumperi in faza de proiect nu trebuie sa faci creditul pana nu este gata apartamentul.
      Se plateste un avans iar restul de bani la final cand banca are pe ce sa puna ipoteca.

      Oricum nu este o idee buna sa dai toti banii pe ceva ce inca nu a fost finalizat.
    • 0 (0 voturi)    
      nu este asa (Joi, 11 februarie 2010, 10:54)

      bogdaan [anonim] i-a raspuns lui al

      banca vireaza banii constructorului in momentul semnarii procesului verbal de receptie al locuintei, (18 luni), deci abia atunci incepi sa platesti ratele la banca si poti sa te muti. Singura treaba este ca avansul tau sta in banca pe toata perioada constructiei.
      Programul mi se pare foarte bun pt cei care detin un teren si vor sa-si construiasca o casa micuta.
  • +2 (6 voturi)    
    boc nu ai cap? (Miercuri, 10 februarie 2010, 14:55)

    ce conteaza [anonim]

    cum ganditi fratilor,nu vedeti realitatea din romania
  • +7 (9 voturi)    
    jenant (Miercuri, 10 februarie 2010, 15:07)

    Alex [anonim]

    E jenant....de ce dracu nu lasa piata libera???
    • -1 (5 voturi)    
      Constructiile (Miercuri, 10 februarie 2010, 15:42)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui Alex

      au ridicat economia noastra pana in 2008. Vor sa reporneasca acest motor al constructiilor si intr-o piata oarecum blocata pentru constructii noi ca cea de acum, trebuie creat dezechilibru.
      Si il creeaza acolo unde forta de opunere e mai mica, adica la cumparator.
  • 0 (2 voturi)    
    bani pentru locuinte ce urmeaza a fi construite (Miercuri, 10 februarie 2010, 15:08)

    altul [anonim]

    Cum va garanta guvernul ca o casa neînceputa pentru care primesc bani se va încadra în pret?

    Sa nu mai punem la socoteala faptul ca între timp, cei ce opteaza pentru locuinte "neconstruite" vor trebui sa locuiasca un timp în corturi :)
  • -1 (3 voturi)    
    stire ciudata (Miercuri, 10 februarie 2010, 15:17)

    logaritm [anonim]

    1. pentru case care sunt gata finalizate pana la 1 ianuarie 2010 va fi un plafon mai mic de garantii guvernamentale comparativ cu 2009
    vs.
    2. limita garantiilor guvernamentale stabilita prin programul "Prima Casa" va fi mentinuta la 60.000 euro pentru locuinte deja finalizate

    decideti-va! de ce va platesc astia salariile?
    • 0 (2 voturi)    
      Carcotasule (Miercuri, 10 februarie 2010, 15:40)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui logaritm

      Tu ar trebui sa te destepti...Suma garantata ramne 60.000, dar plafonul va fi mai scazut...Trebuia sa citesti ce inseamna ala plafon...adica suma tuturor garantiilor...daca in 2009 a fost vreo 80% din miliardul de euro total, probabil acum o sa fie mult mai putin!
    • +1 (1 vot)    
      aproape ciudata... (Miercuri, 10 februarie 2010, 15:47)

      q [anonim] i-a raspuns lui logaritm

      sunt cam doua chestii diferite...
      cand spune 60000 se refera la plafonul maxim , cand spune garantii guvernamentale..se refera la cata suma este alocata pt program : probabil din totalul de vreo 800.000.000 euro vreo 250.000.000 vor fi pt locuinte vechi si restul pentru locuinte noi..
    • +2 (2 voturi)    
      poate e mai dificil de inteles (Miercuri, 10 februarie 2010, 15:47)

      george [anonim] i-a raspuns lui logaritm

      1. Plafon mai mic: pe anul 2009 a fost de 1mdl eur, acu va fi mai mic... sa zicem 500 mil eur (suma garantiilor acordate de stat)

      2. Limita garantiilor, a fost 60.000 ramane 60.000

      Ai inteles care-i diferenta ?
    • +1 (1 vot)    
      plafon (Miercuri, 10 februarie 2010, 16:01)

      eu-wf [anonim] i-a raspuns lui logaritm

      plafon, se refera la suma totala alocata de guvern pentru acest program
    • +1 (1 vot)    
      Stire ciudata? (Miercuri, 10 februarie 2010, 16:12)

      Telu [anonim] i-a raspuns lui logaritm

      1.Plafon mai mic de garantii guvernamentale:pe 2009 a fost un miliard de euro
      2.Limita per locuita de 60.000 euro.
      In concluzie sunt doua chestiuni total diferite.
    • +1 (1 vot)    
      ok nu e ciudata (Miercuri, 10 februarie 2010, 17:42)

      logaritm [anonim] i-a raspuns lui logaritm

      noah bine calmati-va ca am inteles:)
      oricum preferam o garantie pt maxim 35k la locuintele vechi!
    • 0 (0 voturi)    
      sunt chestii diferite (Miercuri, 10 februarie 2010, 17:58)

      andreiu [utilizator] i-a raspuns lui logaritm

      Trebuie sa fii putin atent pentru ca sunt defapt chestii diferite:
      1.suma totala pe care statul este dispus sa o garanteze pentru credite tip Prima casa. Cand limita este ajunsa nu se vor mai acorda credite !
      2. Suma maxima pe care poti o sa obti de la banca pentru Prima Casa.
  • -5 (5 voturi)    
    O noua sansa (Miercuri, 10 februarie 2010, 15:31)

    miky [anonim]

    Foarte tare, mie mi se pare o idee destul de buna avand in vedere ca multi timeri vor sa aibe o locuinta, e o sansa pentru ei.
    • +4 (4 voturi)    
      nu, merci... (Miercuri, 10 februarie 2010, 16:12)

      geo12 [utilizator] i-a raspuns lui miky

      eu unul nu aveam nevoie de o astfel de "sansa"... nu aveam nevoie ca guvernul minune sa puna un etalon de pret la apartamente! trebuia sa lase piata sa-si faca pretul! nu consider un ajutor faptul ca ma invita sa ma imprumut cat mai mult... prefer sa strang bani de un avans cat mai mare si sa ma imprumut cat mai putin... dar sunt multi naivi in tara asta care au impresia ca rata le va ramane 300 euro in toti cei 30 de ani si ca viata ii va scuti de necazuri si situatii neprevazute...guvernul trebuia sa incurajeze tinerii sa economiseasca intai pt a-si lua o casa...dar programul asta e pt baietii destepti din imobiliare si pt banci, nu pt tineri
      • -2 (2 voturi)    
        ? (Miercuri, 10 februarie 2010, 23:53)

        victor [anonim] i-a raspuns lui geo12

        D-l Geo,cam cum s-ar concretiza incurajarile Guvernului ca sa economisim? Banii pe care i-as putea economisi ii dau pe chirie...si sunt multi ca mine...Prima casa e foarte ok pt oamenii astia aflati in situatia mea ;nu ma intereseaza ce,cine,pt ce,pt cine e programul etc atata timp cat imi permit sa mi iau un amarat de 2 camere in mizeria asta de oras...cat despre preturile la locuintele vechi...pot creste,oricum nu se vand...se vor dezumfla repede...
        • +1 (1 vot)    
          nu domnul Victor (Joi, 11 februarie 2010, 10:10)

          unu_de_aiurea [anonim] i-a raspuns lui victor

          Domnul Victor, aici imi permit sa va contrazic: acei bani va permit sa va lasati pacalit mai usor si la un pret mai mare...
          Fara acel program poate pretul ar fi deja la jumatate...iar acel mic avans al dumneavoastra ar insemna deja 10%...

          Omul sa inghesuie sa ia suma maxima ce i se poate da...sunt sigur ca daca statul ar acorda 30 000 euro imprumut cu conditia sa ii joci pe toti la LOTO tot s-ar gasi clienti amatori...
        • +1 (1 vot)    
          economisire (Joi, 11 februarie 2010, 10:26)

          geo12 [utilizator] i-a raspuns lui victor

          e treaba guvernului sa gaseasca solutii...mie imi vine in minte doar una: o prima de stat mult mai mare pt contractele de economisire-creditare prin bancile pentru locuinte...
      • -1 (1 vot)    
        te inseli (Joi, 11 februarie 2010, 9:54)

        Anamia [utilizator] i-a raspuns lui geo12

        Te inseli pentru ca "naivii" astia care dau acum 300 de euro rata la banca, dadeau inainte 200 -250 euro chirie pe garsoniera.
        Nu stiu ce venit aveti voi, dar eu nu-mi permiteam sa platesc chiria sa fac si economii de 200 euro pe luna. Si eu as fi preferat sa fac un imprumut cat mai mic si sa pot economisi, dar nu aveam cum. Asa ca fiecare ar trebuie sa vorbeasca din punctul lui de vedere.
        Crezi ca nu stiu ca banca a castigat, dar nu ma intereseaza pentru ca si eu am avut de castigat !!!!
  • +1 (1 vot)    
    prima casa (Miercuri, 10 februarie 2010, 15:42)

    unu [anonim]

    Daca faci o casa cu nenea meseriasu' in regie proprie , avand in vedere ca au scazut tarifele si preturile la materiale de constructii, iesi al un pret cat de cat acceptabil. Daca o faci cu o firma te umfla aia de-ti sar capacele si iesi cu 50-60% mai scump in conditiile in care te mai fura si meseriasii si n-ai nici o garantie.
    Personal am facut un calcul simplu : decat sa iau 30.000 euro credit prima casa cu dobanda 6-7 % si sa platesc pierderile si ineficianta unei firme mai bine iau credit nevoi personale cu 15% DAE pe mine, sotie, soacra, etc si-mi fac locuinta in regie proprie. Creditul ala se ia in max 5 zile, nu trebuie sa ia grija de tot felul de facturi, devize, etc iar prima casa in 3 luni si iti trebuie contabil.
    • 0 (0 voturi)    
      ai echipa? (Joi, 11 februarie 2010, 10:37)

      aritmos [anonim] i-a raspuns lui unu

      si faci oferte? Ia intreaba pe toti care si-au facut in regie proprie: ce garantii i s-au dat, cum a executat garantiile cand a dat de necaz, ce acte (facturi,chitante etc) i s-au dat? Si daca ai vicii ascunse si peste niste ani ies la iveala cine le remediaza? Cand faci in regie proprie ai TOATE responsabilitatile legale, iei toate sanctiunile (daca sunt belele), dupa care dai in judecata pe faptas (SUCCES).
      • 0 (0 voturi)    
        echipa (Joi, 11 februarie 2010, 11:18)

        unu [anonim] i-a raspuns lui aritmos

        N-am nici o echipa, am doar un teren cumparat si pe care abia acum l-am terminat de platit. Daca o firma greseste si constructia nu concorda cu proiectul tot tu platesti amenda urmand sa-i dai in judecata sa recuperezi prejudiciul (la pastele cailor in justitia romaneasca). Nu ma intereseaza chitante si facturi, vreau doar sa se folosesca materialele care trebuie si betonul sa fie beton nu facatura, sa nu fiu furat la tencuieli, parchet, calitatea materialelor sanitare, izolatie si asa mai departe ...
  • -3 (3 voturi)    
    Nu mai inteleg nimic (Miercuri, 10 februarie 2010, 15:52)

    Gigi [anonim]

    Initial programul asta se dorea a fi 99% pentru sprijinirea sectorului de constructii / imobiliar in conditiile existentei crizei economice si cel mult 1% protectie sociala. Apoi au pus plafonul de 60K. Suficient de mic incat sa nu iti poti lua casa noua si suficient de mare incat sa poata stimula cresterea preturilor pentru vechituri.

    Din cate stiu eu o casa (nu apartament ci casa)costa (chiar si in conditiile scaderii preturilor) peste 100 000 euro. Nu inteleg de ce exista acest plafon de 70 000 - 75 000? Incercam sa re-pornim un sector important al economiei sau sa facem protectie sociala populista pentru cateva voturi? Si daca nu iti permiti de 100 000 de euro ultima oara cand am verificat 60 000 era mai mic ca si numar. Sau guvernantii incearca sa ne spuna ceva de genul...nu trebuie sa muncesti prea mult si sa castigi prea bine si sa ai pretentii la o casa mai buna?

    Am inteles ca nu se poate face discriminare "pe fata" intre casele noi si cele vechi cu toate ca, in opinia mea, cele vechi ar trebui excluse din circuit. Cum facem insa sa sprijinm construirea si achizitionarea de locuinte noi? Nu mai reiau aici argumentul factorului de multiplicare in economie care e minim in cazul locuintelor vechi ...
    • 0 (0 voturi)    
      ia defineste (Joi, 11 februarie 2010, 10:39)

      curios [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      casa veche astfel ca sa nu te trezesti in tribunal pentru discriminare! Daca vrei 10 ani, o sa te intrebe de ce nu 11 ani, daca zici 20 ani de ce nu 21 de ani...
  • +1 (1 vot)    
    Legarea de glie (Miercuri, 10 februarie 2010, 16:03)

    gigi [anonim]

    Cati ani i-ti ia sa-ti construiesti singur o casa?
    I-ti ia oare tot atata cat sa platesti un credit.
    Nu vedeti ca astia va baga pe toti in datorii.
    Pe tineri care poate acu au cat de cat, dar peste 5 ani vor mai avea?
    • +1 (1 vot)    
      I-ti sau iti? (Miercuri, 10 februarie 2010, 18:59)

      www [anonim] i-a raspuns lui gigi

      I-ti sau iti?
      • +1 (1 vot)    
        hehehe (Joi, 11 februarie 2010, 4:13)

        adela [anonim] i-a raspuns lui www

        i-t-i hehehe
  • +2 (2 voturi)    
    Capitalism for the poor... (Miercuri, 10 februarie 2010, 16:24)

    Gigel [anonim]

    and socialism for the rich. Ma bucur ca statul (baietii destepti) ma ajuta si imi garanteaza un plafon minim de pret atunci cand construiesc o casa, sau mai bine, un cartier pentru vanzare. Evident de platit veti plati voi, cei care cumparati cat si cei care va achitati taxele.
  • +9 (9 voturi)    
    Case pentru cine? (Miercuri, 10 februarie 2010, 16:40)

    Tanarul bavarez [anonim]

    In cazurile fericite, tinerii despre care se tot vorbeste au salarii de maxim 300-500 euro/luna. Or fi si de-aia cu salarii de 4000/euro pe luna, nu zic nu, dar aia cred ca nu mai au nevoie de credite. Revenim: pentru un credit de 70-75.000 de euro, acel fericit tanar va plati probabil vreo 120-150.000 de euro, daca nu mai mult, timp de 30 de ani. Intre timp se va apropia de pensionare si va avea copii care... nu vor avea casa.
    Rata lunara ar fi undeva pe la 300 de euro. De unde frate, cu ce mai traiesti in urmatorii 30 de ani? Pot eu sa stiu ca peste zece ani o sa am 2000 de euro/luna salariu? Sau ca o sa moara vreo matusa bogata?
    Programele astea sunt o abureala totala, toata lumea stie asta dar ne facem ca ninge. ,,Dezvoltatorii" si bancile au grija ca totul sa se petreaca in liniste, sa nu se prinda fraierii.
    Si apoi cine sa mai construiasca de la zero cand cartiere intregi stau nevandute pe campiile din jurul marilor orase?
    Mai vine si 2015, cand probabil ce costa azi 1 RON va costa 1 euro. Asa s-a intamplat peste tot odata cu trecerea la euro.
    Ar mai fi varianta nibiru/2012 si scapi de rate, dar nu e sigur ca va fi dat gata vreun apartament construit de la zero pana atunci.
  • +2 (4 voturi)    
    Case pentru cine? (Miercuri, 10 februarie 2010, 16:40)

    Tanarul bavarez [anonim]

    In cazurile fericite, tinerii despre care se tot vorbeste au salarii de maxim 300-500 euro/luna. Or fi si de-aia cu salarii de 4000/euro pe luna, nu zic nu, dar aia cred ca nu mai au nevoie de credite. Revenim: pentru un credit de 70-75.000 de euro, acel fericit tanar va plati probabil vreo 120-150.000 de euro, daca nu mai mult, timp de 30 de ani. Intre timp se va apropia de pensionare si va avea copii care... nu vor avea casa.
    Rata lunara ar fi undeva pe la 300 de euro. De unde frate, cu ce mai traiesti in urmatorii 30 de ani? Pot eu sa stiu ca peste zece ani o sa am 2000 de euro/luna salariu? Sau ca o sa moara vreo matusa bogata?
    Programele astea sunt o abureala totala, toata lumea stie asta dar ne facem ca ninge. ,,Dezvoltatorii" si bancile au grija ca totul sa se petreaca in liniste, sa nu se prinda fraierii.
    Si apoi cine sa mai construiasca de la zero cand cartiere intregi stau nevandute pe campiile din jurul marilor orase?
    Mai vine si 2015, cand probabil ce costa azi 1 RON va costa 1 euro. Asa s-a intamplat peste tot odata cu trecerea la euro.
    Ar mai fi varianta nibiru/2012 si scapi de rate, dar nu e sigur ca va fi dat gata vreun apartament construit de la zero pana atunci.
    • +1 (1 vot)    
      gata, am inteles !! (Miercuri, 10 februarie 2010, 18:04)

      andreiu [utilizator] i-a raspuns lui Tanarul bavarez

      te repeti tinere :P
    • +1 (1 vot)    
      foarte bun comentariul tau (Joi, 11 februarie 2010, 6:02)

      job bun [anonim] i-a raspuns lui Tanarul bavarez

      ai pus punctul pe i.
      ce firma in lumea asta iti mai garanteaza un job pt cel putin 5 ani sa zicem? cand mai toate fac outsourcing in china si india!
  • 0 (0 voturi)    
    case pentru prosti (Miercuri, 10 februarie 2010, 17:37)

    gog [anonim]

    nu guvernul este prost... cei care pun botul la astfel de "proiecte pentru tineri" "proiecte de relansare a economiei" si alte forme de manipulare in masa....
    sunt foarte prosti cei care cumpara case infecte, in orase infecte, intr-o tara infecta.
    din pacate multi sunt saraci cu duhul, neinformati, creduli, snobi, usor de manipulat. fraieriti-va fratilor pana nu mai puteti...
    • 0 (0 voturi)    
      mare dreptate ai! (Joi, 11 februarie 2010, 10:20)

      tudor [anonim] i-a raspuns lui gog

      si pot sa continui cu subsoluri imputite, gandaci, furnici, igrasie, vecini de la tara care asculta manele sau populara la maxim, cu o structura a constructiei de calitate indoielnica ( nu ca as avea incredere in proiectele noi :D )
    • 0 (0 voturi)    
      ai avut (Joi, 11 februarie 2010, 10:42)

      naiv [anonim] i-a raspuns lui gog

      pistolul pus la frunte sa cumperi casa? te obliga cineva sa ai casa in centrul orasului? eventual si cu taxe zero?
  • 0 (0 voturi)    
    ap 2 camere Chicago (Joi, 11 februarie 2010, 9:57)

    andy [anonim]

    Pretul unui apartament cu 2 camere in Chicago !!

    http://www.coldwellbankeronline.com/Property/PropertyDetails.aspx?SearchID=7143237&PropertyID=1148689&RowNum=5412&StateID=19&RegionID=0&IsRegularPS=True


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică