Conform unui studiu al agentiei de consultanta imobiliara Real Time, in Bucuresti dezvoltatorii ofera spre vanzare peste 10.000 de locuinte insa exista o problema - lumea nu prea vrea sa le cumpere.

Pe de o parte, clientii stramba din nas si se intreaba de ce sa plateasca 100.000 de euro pe un apartament situat acolo unde intoarce vantul, iar pe de alta parte dezvoltatorii, desi duc lipsa de clienti, se pregatesc sa creasca preturile pentru ca nu-i asa, oferta este prea mica.

Am auzit nu de putine ori diversi analisti sustinand ca nimeni nu se va apuca sa construiasca locuinte atat timp cat la nivelul intregii tari exista poate cateva zeci de mii de locuinte nevandute. Cu alte cuvinte, prima data sa se vanda stocul existent, dupa aceea mai vedem. Nimic mai fals!

Ce businessman adevarat lasa banii pe masa?

Sa facem o analogie cu ce se intampla pe piata auto: pana sa vina criza, in SUA (si nu numai) se vindeau SUV-uri in nestire, singura problema a producatorilor fiind aceea de tine pasul cu cererea. A venit insa criza iar masinile scumpe, mari consumatoare de carburant, au devenit un fel de paria a pietei auto.

Ce au facut producatorii cand au vazut ca SUV-urile nu se mai vand? Nu au mai produs masini si au asteptat ca cererea pentru SUV-uri sa revina? Nu! Au investit tot mai multi bani in dezvoltarea unor masini mai mici, mai ieftine si mai fiabile, potrivite cu gusturile si puterea de cumparare a clientului.

Concluzia? Desi nu se mai vindeau SUV-uri cererea pentru masini continua sa existe, atat doar ca potentialii clienti cautau altceva. Iar in momentul in care pe o piata exista cerere, se vor gasi si producatori care sa satisfaca cererea respectiva.

Revenind la piata imobiliara romaneasca - cererea exista insa cel putin pentru moment, nu se intalneste cu oferta.

Citeste restul materialului si comenteaza pe Khris.ro.