Bloc de 40 de metri linga Ambasada Frantei, pe strada Biserica Amzei

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 22 aprilie 2010, 8:49 Economie | Imobiliar

Locul in care va fi amplasata cladirea
Foto: HotNews.ro
Langa Ambasada Frantei, cladire monument istoric de pe strada Biserica Amzei, ar putea rasari un complex de cladiri cu o inaltime maxima de circa 40 de metri. Proiectul a fost prezentat miercuri la Comisia Tehnica de Urbanism si Amenajarea Teritoriului de pe langa Primaria Capitalei, primul for care dezbate amplasarea celor mai importante constructii din Bucuresti.

Terenul pe care ar urma sa se construiasca  blocurile se afla pe strada Biserica Amzei la nr. 21-23, la doar cativa metri de gardul Ambasadei Frantei. Pe acest teren se afla inca un monument, casa Otetelesanu (construita la sfarsitul secolului XIX), care va fi pastrata, constructiile noi ridicandu-se in spatele acesteia, pana in bulevardul Dacia.

Potrivit arhitectului Sorin Gabrea, unul dintre actionarii firmei de proiectare Western Outdoor care a elaborat proiectul si, totodata, seful Comisiei de Urbanism si Amenajarea Teritoriului, cladirile vor adaposti spatii comerciale, birouri si locuinte. In incinta acestui complex va fi amenajat un traseu pietonal care sa lege strada Biserica Amzei de bulevardul Dacia. Pietonii vor putea parcurge acest traseu la interior, pe la parterul cladirilor, sau la exterior, prin gradinile care vor fi amenajate.

Membrii Comisiei au considerat oportun pentru oras acest proiect, urmand ca proiectantul sa mai aduca o serie de studii despre impactul cladirii asupra imaginii zonei, pentru obtinerea avizului de oportunitate. Avizul de oportunitate este primul pas in aprobarea unui Plan Urbanistic Zonal.

Perspectiva proiectului
Perspectiva proiectului
Foto: HotNews.ro
Zona dintre Piata Romana, Bulevardul Dacia si Bulevardul Magheru este protejata, in acest perimetru aflandu-se foarte multe cladiri monument si constructii de secol XIX. Numai pe strada Biserica Amzei se afla 12 cladiri monument. Potrivit regulamentului de zone protejate, parte din Planul Urbanistic General, inaltimea maxim admisa pentru aceasta zona este de 16 metri, nu de 40, iar constructiile noi nu trebuie sa afecteze specificul zonei.

La inceputul acestui an, reprezentantii Ambasadei Frantei si-au aratat nemultumirea fata de autorizarea presupus ilegala a unei terase langa gardul ambasadei, cerand in instanta anularea autorizatiei de construire.

„Ambasada Frantei in Romania este, in prezent, victima unei decizii ilegale a primarului sectorului 1, dl Andrei Chiliman, ce autorizeaza construirea une terase-bar, deschisa non-stop, in apropierea imediata a zidului incintei Ambasadei Frantei, in strada Biserica Amzei nr.19. Pe langa impactul asupra linistii si securitatii necesare exercitarii misiunii diplomatice, constructia incriminata ar fi trebuit sa ia in considerare si calitatea de monument istoric a imobilului care gazduieste misiunea diplomatica, iar decizia de autorizare ar fi trebuit sa fie supusa spre autorizare Primarului General al Capitalei. In plus, aceasta decizie este afectata si de alte ilegalitati. Dupa ce a facut apel, pe cale verbala si scrisa, catre primarul sectorului 1 pentru revizuirea pozitiei, Ambasada Frantei, in virtutea Conventiei de la Viena, a solicitat protectia autoritatilor romane. Prin urmare, Ambasada a sesizat Ministerul Afacerilor Externe care, la randul sau, a sesizat Prefectul Municipiului Bucuresti. Acesta, dupa examinarea argumentelor Ambasadei, a facut demersurile necesare in vederea anularii autorizatiei de constructie, printr-o actiune in justitie inregistrata la Tribunalul din Bucuresti pe 20 ianuarie, a carui termen a fost fixat pentru 30 aprilie", se arata intr-un comunicat trimis de ambasada.

In paralel, Ambasada a decis sa se alature actiunii Prefectului pentru a-si apara drepturile.

Primarul sectorului 1, Andrei Chiliman a sustinut ca autorizatia de construire pentru respectiva terasa a fost emisa cu respectarea legislatiei din Romania.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

6200 vizualizari

  • -7 (9 voturi)    
    Hai sa vorbim despre nimic. (Joi, 22 aprilie 2010, 9:24)

    AlinN [anonim]

    Nu se incalca nici o lege din cate inteleg.
    • +4 (6 voturi)    
      pentru ca nici o lege nu da cuvantul locuitorilor (Joi, 22 aprilie 2010, 9:52)

      ... [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      este nevoie de blocul respectiv: eu am nevoie de un bloc acolo. dumneavoastra aveti nevoie de blocul ala. toti oamenii carora li s-a parut pana acum ca privesc in gol au nevoie ca blocul ala sa le opreasca privirile. cateva cohorte de gandacei, furnicute, vrabii si porumbei asteapta sa-si intemeieze acolo familii si dinastii. bucurestiul are nevoie de blocul ala. iata, exista oameni (dintr-o Comisie - dar hei, nimeni nu a spus ca oamenii dintr-o Comisie sunt altfel decat oamenii exclusi din orice comisie) care nu doar au considerat acest bloc ne-daunator orasului, ci chiar "oportun", benefic, minunat. cu siguranta blocul asta a adus si va aduce si ceva mita si comisioane mai mult sau mai putin folositoare.
      cum bucurestiul, contrar numelui sau, nu este un oras de oameni fericiti, iata ca ii trebuie in permanenta ceva nou. cine a spus ca ceausescu era dement? de gradinile paradisului o sa avem parte pe lumea ailalta, acum sa ne grabim sa construim socialismul, pardon blocurile.
    • +6 (6 voturi)    
      zi Chiliman si trage apa! (Joi, 22 aprilie 2010, 10:27)

      hahalera [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      sa-mi spuna si mie Chiliman asta pe unde-a mai vazut el centre comerciale gard in gard cu o ambasada (si daca n-a mai vazut probabil ca exista un motiv, n-o fi el primul destept pe care l-a dus c apul la asa ceva)... pana nu de mult parca exista si-o terasa langa aceeasi ambasada a Frantei, terasa autorizata tot de acest Chiliman. Iar el vine foarte senin si ne spune ca n-a incalcat nici o lege... in afara de cea a bunului simt, cred ca mai incalca si niste acorduri internationale care nu permit amplasarea unui balci langa o ambasada...
    • +5 (5 voturi)    
      intelegi gresit (Joi, 22 aprilie 2010, 11:24)

      chioru [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      sau citesti printre randuri.

      "Potrivit regulamentului de zone protejate, parte din Planul Urbanistic General, inaltimea maxim admisa pentru aceasta zona este de 16 metri, nu de 40, iar constructiile noi nu trebuie sa afecteze specificul zonei."

      nu mentionam legea bunului simt sau a simtului estetic ca alea nu conteaza.

      Eu vad.
  • +6 (6 voturi)    
    Shpaga din nou (Joi, 22 aprilie 2010, 9:49)

    einar [anonim]

    Era una din ultimele zone mai linistite din centru. Ca sa construiesti la o asemenea dimensiune in acel spatiu restrans, locuitorii zonei vor intra probabil in balamuc 2 ani cat vor trece betoniere, basculante, utilaje grele si se vor invarti macaralele turn.
    Ambasada Frantei incearca si ea sa se planga conform procedurilor legale, insa shpaga data de dezvoltatorul imobiliar intr-un astfel de caz este de la cateva sute de mii de euro pt Chiliman, si urmatorii din primaria Capitalei. In total se poate ajunge la 2-3 milioane de euro. Asa ca suntem pierduti.
  • +7 (7 voturi)    
    Tara lui Paura Voda (Joi, 22 aprilie 2010, 9:56)

    Popica [anonim]

    Suntem o tara unde totul se face pe pile si relatii, asa ca cine sa mearga sa vad ca se constuieste un bloc de x metri intr-un cartier de case.Acest lucru se intampla in toata tara, si in orasul meu se demoleaza o casa si in locul ei se face o caldire de birouri cu 4 etaje intr-o zona de case vechi cu maxim doua etaje.Asta e suntem prea mici pe langa colosii care dau spagi sa ridice colosi.
  • +4 (4 voturi)    
    deja se fac 2 blocuri acolo (Joi, 22 aprilie 2010, 10:04)

    roger [anonim]

    unu pe Mendeleev, altul pe Dacia. Din cite stiu eu, er trebui sa ocupe un anumit procent din terenul la sol. Cel de pe Mendelev ocupa 100% terenul !!!
    Evident ca e ilegal, dar cine sa se sesizeze...toti si-au luat spagile
    • -2 (2 voturi)    
      ... (Joi, 22 aprilie 2010, 11:16)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui roger

      se poate construi si cu POT 100% si cu inaltime mare....etc,prin elaborarea unui plan urbanistic zonal,care,daca e aprobat,e ok.
      • +2 (2 voturi)    
        ... (Joi, 22 aprilie 2010, 15:08)

        tirolez [utilizator] i-a raspuns lui andrei

        cum se face ca numai "unora" li se aproba astfel de planuri?
        sa vedeti si pe valea prahovei, cumparau o casa batraneasca, obtineau aviz P+2 ca atat e zona si tranteau 5 etaje pentru care plateau amenda si faceau vezi-doamne proiect sa intre in legalitate.
        corect era sa ii puna sa darame, urmatorii s-ar fi gandit de 10 ori inainte sa faca asa ceva.
  • -6 (6 voturi)    
    In PMB (Joi, 22 aprilie 2010, 10:12)

    Florin [anonim]

    , la DUAT se pare ca exista un sifon platit de hotnews. Poate-l identifica si restructureaza Oprescu.
    • +2 (2 voturi)    
      Parca (Joi, 22 aprilie 2010, 10:24)

      micsunica [anonim] i-a raspuns lui Florin

      ...era vorba de Primaria sector 1.
  • +4 (4 voturi)    
    citeste mai cu atentie (Joi, 22 aprilie 2010, 10:12)

    micsunica [anonim]

    Cauza de nelegalitate este nerespectarea regimului de inaltime din zona si a specificului zonei.
    • -5 (5 voturi)    
      Citestc cu multa atentie. (Joi, 22 aprilie 2010, 10:56)

      AlinN [anonim] i-a raspuns lui micsunica

      Are autorizatie de constructie, n-a facut nimic peste 16m ... totul este legal.
  • +6 (6 voturi)    
    Foarte bun proiectul (Joi, 22 aprilie 2010, 10:20)

    anonim [anonim]

    Este extrem de bine gindit acest proiect. Dragi Bucuresteni, plecati cit mai puteti din acest oras, multi deja au facut-o. Eu sint printre ei.

    Este incredibil .... vad in poza o cladire frumoasa, citiva copaci si acum vor sa faca un bloc ? Pai nu sint deja destule ? Cit e spaga pentru acest proiect ?

    Cineva trebuie sa puna stop acestei distrugeri controlate a acestui oras pentru ca altfel, in citiva ani o sa devina de nelocuit. Poate ar fi o idee buna sa ne apucam sa ne construim o alta capitala undeva in cimp si sa o lasam pe asta la cheremul unor idioti, ca altfel nu pot sa le zic.
    • -5 (5 voturi)    
      .... (Joi, 22 aprilie 2010, 11:18)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui anonim

      atunci hai sa lasam orasul asa cum e.sa nu facem nici retele edilitare noi(ca trebuie sa sapam,si se strica asfaltul),sa nu facem orasul sa arate si sa functioneze mai bine,ca de...nu e capitala,si vrem si noi turism,bani...concurenta..
      • +2 (4 voturi)    
        Perfect de accord (Joi, 22 aprilie 2010, 13:23)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui andrei

        Hai sa facem blocuri la distanta de 1 m intre ele, asta e solutia. Ideea e ca acest oras pina la urma isi merita soarta. Degeaba scriem noi aici una si alta, daca asta e tot ce ai inteles tu si inca 1.000.000 poate la fel atunci nu avem nici o sansa.

        Citeste putin despre istoria Paris-ului si o sa vezi cum si-au pus amprenta asupra celui mai frumos oras din Europa (poate) cei care l-au condus. In nici un caz nu au construit haotic blocuri si cladiri imbecile fara nici un fel de arhitectura si chiar in centru.

        Dar .... nu conteaza, asa cum am zis, EU AM SCAPAT :)
      • +4 (4 voturi)    
        turismul... (Joi, 22 aprilie 2010, 14:19)

        hahalera [anonim] i-a raspuns lui andrei

        dupa parerea ta se face construind blocuri printre casele vechi din centru?!!! unde-ai mai vazut tu asta? Blocurile, cladiri de birouri, centre comerciale, etc, se construiesc in afara centrului. La cate tarlale pline de buruieni sunt in Bucuresti fix acolo trebuie construit centrul comercial? Doar pentru ca exista suficienti fitzosi carora nu le mai prieste sa mearga la mall-uri de cartier, in Dristor sau Lujerului si vor si ei, draga, un mall in centru, sa-si bea cafeaua cu ambasadorii... halal autoritati!
        • -1 (1 vot)    
          .... (Joi, 22 aprilie 2010, 16:37)

          andrei [anonim] i-a raspuns lui hahalera

          n-am spus ca in cazul de fata e solutia mirifica....dar se poate face si asa ceva....si poate sa arate foarte bine si sa functioneze la fel.+ ca oamenii aia din comisia tehnica de urb stiu ce sa aprobe si ce nu.crede-ma.sunt oameni cu zeci de ani de experienta+ca sunt cadre didactice.
          • 0 (0 voturi)    
            tot ei (Vineri, 23 aprilie 2010, 12:26)

            eu [anonim] i-a raspuns lui andrei

            Daca citeai cu atentie articolul vedeai ca proiectantul cladirii este Sorin Gabrea care face parte din comisia de aprobare a PUZ-urilor si PUD-urilor din Bucuresti.
  • -4 (4 voturi)    
    COMENTARII (Joi, 22 aprilie 2010, 10:23)

    Ion Ionescu [anonim]

    Eu sincer sunt de acord cu asemenea proiecte, pastreaza si monumentul istoric dar asigura si dezvoltarea orasului. Nu vreau sa traiesc intr-un oras tip sat....si cam asta e bucurestiul in zona lui centrala.
    • +4 (4 voturi)    
      Te-ai gindit la un parc ? (Joi, 22 aprilie 2010, 13:27)

      petre [anonim] i-a raspuns lui Ion Ionescu

      Nu era poate mai util un parc acolo ? Nu crezi ca traiesc oameni acolo si nu animale stivuite pe verticala si fara nici cea mai mica posibilitate de a vedea un viitor ?

      E bine dragi oraseni, e bine sa gindim asa, sa distrugem satul din Bucuresti si sa facem un glorios oras de Blocuri imbecile fara arhitectura.

      O sa luam locul 1 la cea mai urita capitala din Europa si in curind din lume daca o tinem asa, dar ce conteaza, noi sintem de acord sa avem blocuri multe ... vai vai vai vai vai
      • -3 (3 voturi)    
        Parc pe proprietate privata? (Joi, 22 aprilie 2010, 15:46)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui petre

        Atunci stimabile fa-ţi parc la tine în sufragerie şi pune-l la dispoziţia publicului. Voi fi primul care o sa îşi plimbe câinele pe terenul pe care tu plăteşti impozit.
      • -2 (2 voturi)    
        .... (Joi, 22 aprilie 2010, 16:39)

        andrei [anonim] i-a raspuns lui petre

        nu poti sa faci parc acolo in inima orasului,vb lu' anonim,pe prop privata+ca nu e rentabil.omu vrea sa scoata bani din terenul ala,fiind si in inima orasului.TU AI FACE PARC ACOLO? daca ar fi terneul tau?
  • -5 (5 voturi)    
    Scandal inexistent (Joi, 22 aprilie 2010, 11:26)

    Sato [anonim]

    Care anume e controversa? Din fotografie si macheta reiese clar ca in zona exista deja blocuri cel putin la fel de inalte (ceea ce orice bucurestean poate constata si cu ochiul liber). Piata Amzei e populata cu imbobile din anii 50-70, murdare, naruite, cu balcoane transformate in cotete suspendate. Dar ce conteaza? Din nou, ni se serveste acceasi placa infantil-rejectionista: VECHI = GIGEA! NOU = CACA! Prezentul, indiferent cit de mizer, trebuie glorificat, iar modernitatea sistematic denigrata.

    Si in tot acest timp, scandalul masinilor parcate pe trotuar si al cablurilor intortocheate grotesc pe stilpi, vizibile clar in poza, trec neobservate.
    • +4 (4 voturi)    
      "modernitatea" a fost acum 100 de ani (Joi, 22 aprilie 2010, 12:23)

      contemporaneitatea [anonim] i-a raspuns lui Sato

      azi este kitsch-ul. uneori ii spune postmodernism, si da intotdeauna mai bine in teorie decat la nivel vizual.
      • -2 (2 voturi)    
        Modernitatea (Joi, 22 aprilie 2010, 15:10)

        Sato [anonim] i-a raspuns lui contemporaneitatea

        Modernitatea in sens larg, prin definitie, nu se opreste niciodata. Sa nu confundam conceptul de modernitate si stilul MODERNE, la care te referi in mod specific.

        Cit despre post-modernism, e un curent specific anilor 80 si ilustrat la Bucuresti in arhitectura ceausista din Centrul Civic. Contine intr-adevar elemente kitsch, dar e incheiat, terminat, ingropat, si fara legatura cu ce se construieste in acest moment. In plus, kitschul e o chestiune de perspectiva: nu par sa te deranjeze moptivele orientalizante si egiptene incoporate in abundenta in arhitectura art deco a Bucurestiului anilor 30, desi sint, evident, profund kitsch.

        Nu argumentez nici o clipa ca arhitectura noilor blocuri e magistrala -- e, din pacate, o arhitectura fara arhitect, o arhitectura de ingineri, nu neaparat inspirata. Dar e infinit mai prezentabila decit armata de blocuri pre-89, inclusiv cele din Piata Amzei, in care traieste majoritatea bucurestenilor.

        Ma intriga si refuzul sistematic de a vedea orasul evoluind, ideea ca poate fi muzeificat -- mai ales atunci cind orasul in cauza e Bucurestiul, un mozaic haotic de stiluri care-l face si sarmant, si exasperant in acelasi timp. Cum poate cineva sa nu perceapa ca Bucurestiul are cu totul alt tesut urban decit orase unitare vizual ca Bruges, Viena sau Paris?

        Si cum isi poate inchipui cineva ca un oras a carei populatie si economie cresc, creind totodata prosperitate, isi poate permite sa NU construiasca, si mai ales sa NU construiasca dens? Unde tragem linia? La 1900? Daca casele aveau atunci un etaj sau doua, ne limitam la un etaj sau doua ad vitam aeternam? Sint populatia, societatea, economia Bucurestiului de-acum aceleasi ca la 1900? Nu credem ca arta sau muzica trebuie sa se opreasca din mers, dar vrem o arhitectura mumificata. Refuzul de a construi dens in centru, cu un mix de functii -- habitat, magazine si birouri -- , duce la imbatrinire demografica si urbana, si in final la saracie si dezolare.
        • +2 (2 voturi)    
          La Paris... (Joi, 22 aprilie 2010, 15:51)

          Costica [anonim] i-a raspuns lui Sato

          ...ai fi vazut cum se face dezvoltare urbana. Dupa ce au facut un turn in orasul vechi , au interzis complet altele si au cartierul nou pentru ambaturi arhitectonice de tip nou...
          • -2 (2 voturi)    
            La Paris (Joi, 22 aprilie 2010, 16:41)

            Sato [anonim] i-a raspuns lui Costica

            Si dupa cum probabil stii foarte bine, politica de interzicere a cladirilor de peste 35 de metri in Parisul intra muros, ca urmare a episodului Tour Montparnasse, e in curs de relaxare TOCMAI pentru ca nu e sustenabila. Projet Triangle al lui Herzog si De Meuron, cu 50 de etaje si 180 de metri, e deja aprobat la Porte de Versailles. (Si e de o gratie si o frumusete desavirsite.)

            Cit despre La Defense, cartierul de afaceri la care te referi, este tocmai un exemplu de urbanism al anior 60 si 70, complet depasit azi. Rezultatul aruncarii functiei de business in suburbii si separarea locuintelor de birouri 1. priveaza orasul de o baza vitala de impozitare si 2. creeaza spatii moarte dupa 5 dupa-amiaza, cu echipamente degradate si generatoare de insecuritate.

            Astea fiind spuse, Costica, am impresia ca nu m-ai citit: spuneam ca Bucurestiul e constituit, in orice caz, pe un model complet diferit de Paris. Nu e o metropola finita, redezvoltata unitar in secolul 19 si indelung prospera, ci o serie de juxtapuneri adesea incongrue, care inca incearca sa faca saltul spre prosperitate: edificii fin-de-siecle lipite de blocuri comuniste, imobile Bauhaus alaturi de biserici si case boieresti, maghernite cvasi-rurale linga imobile de birouri, etc. Tocmai asta ii da caracterul propriu.
            • 0 (0 voturi)    
              asa este (Joi, 22 aprilie 2010, 17:25)

              contemporaneitatea [anonim] i-a raspuns lui Sato

              dar:
              ce se construieste astazi in Bucuresti este de factura constructiilor "futuriste" din la Defense.
              caracterul unitar al Parisului imprimat in sec. al XIX-lea a cam calcat in picioare o parte buna din arhitectura veche. o plimbare prin montmartre este o sfasietoare experienta a unui cartier ciuntit si insuficient siesi.
              cat despre caracterul Bucurestiului - spuneti frumos ca e fermecator si exasperant in acelasi timp. dar nu sunt de acord cu inghesuirea centrului Bucurestiului astfel. daca ai spatiu si ai gasit o solutie vizuala minunata, atunci aplic-o. dar doar sa construiesti blocul de dragul unor birouri in buricul targului este aiurea. ador si Bucurestiul, si Parisul, dar in perioadele petrecute in cele doua orase fiecare calatorie "extra muros" ma facea aproape sa plang la vederea padurilor si a verdelui campiilor. spatiul urban te inlantuie atat la figurat, cat si la propriu - cu cat ne incorsetam mai tare in oras, cu atat vom tanji mai disperat dupa libertate. de ce sa nu ne facem, atunci, mai suportabil orasul?
    • -2 (2 voturi)    
      perfect adevarat (Joi, 22 aprilie 2010, 16:40)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui Sato

      absoluta dreptate SATO. ^:)^
  • +2 (2 voturi)    
    Toti inainte , noi inapoi (Joi, 22 aprilie 2010, 17:15)

    Eduard [anonim]

    Parca suntem rude cu racul....
    Locuiesc in Lisabona momentan, unde strazile in orasul vechi sunt atat de inguste incat te miri ca incapi cu masina cu oglinzile laterale nerabatate. Dar ei au construit asa dupa marele cutremur din sec al XVIII-lea. Acum construiesc cu cap, lasand spatii largi, se preocupa de aspectul atat al cladirii cat si a ce se vede prin ferestrele acestor cladiri.
    Noi, destepti cum suntem, frustrati de asemenea (adica toti am vrea sa locuim in centru pentru ca inainte doar nomenclatura isi permitea) construim aiurea cladirile, lipite una de alta, taiem arbori si asfaltam parcurile.....deci ne-am intors in secolul al XVIII portughez.
    Halal....
  • 0 (0 voturi)    
    dictatura orgoliilor (Joi, 22 aprilie 2010, 19:37)

    morfeu [anonim]

    cred cei ce sustin proiectul fac parte din categoria celor care sunt dispusi sa uite tot ce au invatat pentru a-si satisface un orgoliu mult prea mare, sau simpli aplaudaci cu simbrie. avem de a face cu o multime de astfel de indivizi. de fapt, misuna peste tot. oameni mici cu orgolii nemasurate. se autodefinesc ca "profesionisti" dar, la o adica, in ochisorii lor sticlesc "argintii" speculantilor. in primele randuri sunt tot felul de membri a toate comitetele si comitiile existente, numiti pe criteriul "academic" si nu pe cel profesional, stiut fiind ca de obicei acestia exploateaza talentele unor tineri dornici de emancipare carora le "netezesc" accesul catre autodeclarata "elita" a breslei. oameni care, la "academie" servesc dogme si in comitzii le sfideaza. vorbiti despre paris, viena, praga sau dubay cu mare deferenta si respectati in egala masura atat valorile cat si rateurile (sinecvanon). nu cunoastem nici motivele, nici dedesupturile afacerii "triangle", cert este ca, in general, fiecare generatie are dreptul la propriul rateu, iar in actualul context economic este nevoie de sacrificii importante pentru banii de campanie. zic mai bine sa ne limitam la a analiza cu calm si respect subiectul propriuzis, bucurestiul nostru, si nu cred ca exista argumente solide in cadrul unei analize serioase (SWOT) pentru a accepta in locul magaziei din fundul curtii, un bloc turn cu magazine si birouri. ma intreb, asa... ca un needucat ce sunt, unde isi vor mai parca suv-urile utilizatorii acestui furnicar. poate pe mendeleev! imi pare rau sa constat, bineinteles respectand profesionalismul celor implicati, ca politica lor a dat rezultatele pe care le vedem la tot pasul in Bucurestiul iubit. va place!? OK! va meritati locul in elita! si inca ceva, cred ca sunteti de acord ca nu tot ce s-a infaptuit in interbelic are valoare, mai ales din punct de vedere urbanistic, ca nu putem sa ne raportam la "realizarile" epocii ca model, si ca si atunci am avut de aface cu "orgolii" de e
  • +1 (1 vot)    
    dictatura orgoliilor (Joi, 22 aprilie 2010, 22:19)

    morfeu [anonim]

    ... nu putem sa ne raportam la "realizarile" epocii ca model, si ca si atunci am avut de aface cu "orgolii" de exceptie. pacat ca nivelul cultural al unora este anulat complet de "lipsa de buna vointa" si de lacomie... ii salut pe oponenti, care, unii fara a fi "profesionisti", dau dovada de un bun simt remarcabil.
  • -1 (1 vot)    
    franta :) (Joi, 22 aprilie 2010, 23:11)

    relativneutru [anonim]

    Fiind vorba de ambasada frantei ... si o groapa de gunoi e buna acolo.
    • +1 (1 vot)    
      fara (Vineri, 23 aprilie 2010, 12:07)

      GHE [anonim] i-a raspuns lui relativneutru

      Fara minusi la tine. Cum faci parte din patura: jigodii la greu, care cuprinde si "dezvoltatorii" si autorizatorii, ce distrug orasele si mai ales Bucurestiul, n-are rost oboseala. Chiliman e clar ca e ofticat de ceva pe frantuji , care nu miscara ceva, si se razbuna cat cuprinde.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version