FOTOGALERIE Plan de 100.000 de euro pentru Bucuresti: Zone pietonale in centrul sugrumat de trafic

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 6 iulie 2010, 14:57 Economie | Imobiliar

FOTOGALERIE Simulari - cum ar putea arata Bucurestiul
Brezoianu, Academiei, Amzei, Artur Verona sunt printre cele mai vechi străzi din oraş şi printre cele mai frumoase, gratie monumentelor care le le străjuiesc şi atmosferei de epocă pe care o respiră. Cu toate că au un potenţial uriaş, ele sunt folosite ca imense parcări publice. La fel şi cele mai importante pieţe ale oraşului: Piaţa Universităţii, Piaţa Unirii, Piaţa Revoluţiei, Piaţa Constituţiei. Dacă vrei să faci o plimbare pe acolo, este aproape imposibil din cauza maşinilor parcate pe trotuar, a zgomotului şi poluării făcute de traficul intens.

Toate au devenit arene de luptă între oameni şi maşini. În alte ţări civilizate, străzile vechi şi pieţele publice sunt transformate în pietonale cu benzi pentru biciclişti şi terase la parterul clădirilor. Transcedental Urban Bucureşti, un proiect conceput de mai multe birouri de arhitectură din Bucureşti în 2007, propune transformarea mai multor străduţe din centrul oraşului în pietonale, redându-le astfel oamenilor.

Traseul TUB leagă Muzeul Naţional de Artă Contemporană cu centrul Capitalei. Porneşte de la Muzeul National de Arta Contemporana, trece prin Parcul Izvor, pe strada Brezoianu, Lutherană, Piaţa Amzei, ajunge la Grădina Icoanei prin strada Verona apoi se întoarce la Piaţa Revoluţiei. De aici merge pe strada Academiei, prin Centrul Istoric, Piaţa Unirii si de acolo spre Piaţa de Flori, pe strada George Georgescu.

În piaţetele aflate pe traseul TUB-ului vor fi amenajate pieţe publice unde vor avea loc zilnic evenimente culturale (spectacole, recitaluri, concursuri etc). Pentru realizarea "camerelor urbane" sunt vizate următoarele zone:

          o Camera „Podul”- zona vechiului pod Mihai Voda;
          o Camera „Piata turistica”- Piata Amzei;
          o “Camera de ambianta” - str. Arthur Verona – Gradina Icoanei - Piata Lahovari;
          o “Camera de cultura clasica”- Piata G. Enescu si Piata Revolutiei;
          o Camera academica”- Universitatea Bucuresti, Univ de Arh Ion Mincu;
          o „Camera istorica”-Centrul istoric;
          o „Camera de entertainment si cultura populara”- Piata Unirii;
          o „Camera de cultura alternativa”- Calea Rahovei, Piata de Flori, Str. Uranus;
          o „Camera de cultura contemporana” - MNAC.

 

„Bucurestiul astazi este un oras cu centrul sufocat. Bucurestiul astazi e un oras care are nevoie de spatii publice intr-un sistem coerent urban. Bucurestiul astazi are nevoie de o reinventie la nivel structural spre a deveni un pol de atractie intr-o competitie europeana la nivelul oraselor. Bucurestiul are nevoie de viziuni asumate de toate partile, viziuni pe termen lung de 10-20 de ani, care pot fi preluate de la o legislatura la alta. Proiectul TUB (Transcentral Urban Bucuresti) propune o regandire a zonei centrale din Bucuresti si propune orasului un prim pas in construirea unei marci identitare a Bucurestiului. Proiectul TUB isi propune un traseu alternativ pentru centrul orasului, separat de sistemul carosabil si implementabil prin folosirea infrastructurii existente. Initiativa porneste din necesitatea de a regandi spatiul public bucurestean, transformand zona centrala intr-un adevarat sistem de  “camere urbane” legate de un traseu de pietoni si biciclisti”, spune Mario Kuibuş, arhitect la unul dintre birourile de proiectare care au gândit TUB-ul.

Proiectul a fost cumpărat de Primăria Capitalei la sfârşitul anului trecut cu suma de 100.000 de euro, fiind atribuit prin încredinţare directă. „L-am achiziţionat prin încredinţare directă deoarece este vorba de drepturi de autor. Nu puteam face licitaţie pe ideea lor. În plus, înainte de a-l cumpăra proiectul a fost adoptat de Consiliul General. Acum am lansat în licitaţie Planul Integrat de Dezvoltare Urbană pentru centrul Capitalei, o strategie despre cum trebuie să se dezvolte zona centrală a oraşului, iar unul dintre proiectele care va fi integrat în strategie este TUB-ul. Facem această strategie pentru a accesa bani europeni pentru realizarea acestor proiecte”, ne-a declarat Gheorghe Pătraşcu, arhitectul şef al Capitalei.


Citeste mai multe despre   
















Comentarii alese de moderator

  • TUB Bucuresti (Vineri, 9 iulie 2010, 15:26)
    catrinel negru [anonim]

    Buna ziua,
    Sunt arhitect si co-autor al proiectului TUB; as dori sa precizez ca "perspectivele 3D cu chipuri 2D" sunt 1% din studiul realizat; restul fiind planuri detaliate de analiza si propuneri pentru intregul traseu (fiecare strada, metru cu metru). Este firesc ca ilustrarea unui articol pe internet sa cuprinda mai mult perspective decat planuri, intrucat acestea transmit mai bine ideea, dar nu inseamna ca la atat se rezuma studiul.
    Multumesc,








Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

6421 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    ... (Marţi, 6 iulie 2010, 15:03)

    danutz [anonim]

    in ce vis? :(
    • +4 (4 voturi)    
      se poate (Marţi, 6 iulie 2010, 15:34)

      outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui danutz

      Vezi Cluj-Napoca - Piata Unirii.
      • 0 (0 voturi)    
        in vis (Miercuri, 7 iulie 2010, 14:08)

        Alejandro [utilizator] i-a raspuns lui outside_the_wall

        Se poate in Ardeal... nu in partea asta a Romaniei...
  • 0 (2 voturi)    
    cu siguranta (Marţi, 6 iulie 2010, 15:03)

    io [anonim]

    desenele sunt foarte frumoase :)
    • +1 (3 voturi)    
      Cost (Marţi, 6 iulie 2010, 17:08)

      George [anonim] i-a raspuns lui io

      Ma scuzati domnilor arhitecti, nu sunt in domeniu, dar pentru niste poze 3D umplute cu niste chipuri 2 D s-au dat 100.000 euro???? O suta de mii de euro e o casa, fratilor! Chiar asa, m-as apuca sa fac si eu COLAJE din acestea in care fac tot Bucurestiul pietonal pentru 1.000 de euro. Ce spuneti?
      • 0 (0 voturi)    
        Dar chiar asa. (Marţi, 6 iulie 2010, 17:27)

        andreiutz [utilizator] i-a raspuns lui George

        Ceva profesional putem sa vedem si noi? Un studiu ca lumea facut cu numar estimat de pietoni/vizitatori, cum va fi deviat traficul curent, costuri, scadere poluare fonica/aer etc. Sau ca de obicei se face ceva asa, dupa ureche, zicem ca o sa fie bine si toti ceilalti trebuie sa ne creade pe cuvant... asa cum merg toate in Ro :-(
  • -20 (22 voturi)    
    Oare cum e mai bine? (Marţi, 6 iulie 2010, 15:06)

    a [anonim]

    O zona degradata poate fi una in care masinile sufoca spatiul respectiv. Masinile parcate in acele zone indica gradul de interes pentru zona respectiva. Interzicerea accesului lor va duce la diminuarea interesului pentru acea zona (multi lenesi sau grabiti ar dori sa parcheze direct la etajul unde au treaba) ceea ce va duce la indepartarea celor cu masini adica grabiti adica cu bani adica a banilor care se obtin de la acestia. Zona se va degrada prin lipsa lor adica a banilor. Rau asa, rau asa?
    • +11 (11 voturi)    
      pt d-l a (Marţi, 6 iulie 2010, 15:22)

      urcan [anonim] i-a raspuns lui a

      FALS!
      experienta altor orase europene arata ca zonele pietone, chiar intinse, atrag publicul, nu-l indeparteaza
    • +9 (9 voturi)    
      Rau nicicum (Marţi, 6 iulie 2010, 15:26)

      beckk50 [utilizator] i-a raspuns lui a

      Logica ta ori e absentă, ori lipseşte cu desăvârşire. Tu în ce zona investeşti?
    • +11 (11 voturi)    
      ... (Marţi, 6 iulie 2010, 15:27)

      x [anonim] i-a raspuns lui a

      ce zici tu e o prostie. in toate zonele pietonale afacerile au un boom (si nu doar barurile si terasele)
      • +9 (9 voturi)    
        Pai omul are o problema. (Marţi, 6 iulie 2010, 15:37)

        GT2 [utilizator] i-a raspuns lui x

        Nu isi mai poate tranti ML-ul in buza terasei si se simte marginalizat :)
    • +6 (6 voturi)    
      Romanism (Marţi, 6 iulie 2010, 15:46)

      Dan D. [utilizator] i-a raspuns lui a

      Si ne mai miram ca prostii cind mergem in cite vreun oras european si ne plimbam cu placere, prin parcuri, prin magazine, nici prin cap nu-ti trece, bai ce grozava ar fi zona asta cu vreo 30 de masini parcate in mijlocul strazii, uite unde stau eu aici pe banca, vai ce boom economic ar fi pffff.

      Oricine macar cu un dram de minte ar face un calcul simplu = o masina ocupa 25 m2 si de obicei aduce 1 sau 2 persoane. In acelasi spatiu lejer se pot plimba, sta pe o banca etc 5-6 persoane (binenteles cu conditia ca urmatorii 25 m2 sa nu fie ocupati de o alta masina :-)
  • -1 (5 voturi)    
    corect (Marţi, 6 iulie 2010, 15:21)

    catic [anonim]

    Apoi, da, iti trebuie chiar un proiect de 100 000 de euro ca sa faci niste amarate de strazi pietonale.
  • +2 (4 voturi)    
    joc virtual (Marţi, 6 iulie 2010, 15:21)

    nicolae butnar [anonim]

    ar trebui introduse intr-un joc virtual impreuna cu soselele suspendate ale lui Oprescu
  • +5 (5 voturi)    
    Chiar asa, cum e mai bine? (Marţi, 6 iulie 2010, 15:33)

    Florin [anonim]

    E mai bine sa te plimbi si sa-ti plimbi copii printre masini?

    Nu ar scadea deloc interesul la zonele respective, din contra! Sa stii ca nu toti cei care au bani doresc sa-si parcheze masinile fix unde au nevoie!

    Poate nu te-ai mai uitat pe strada, dar s-au inmultit bicicletele, transportul in comun (poate exceptand orele de intrat iesit de la munca) este chiar decent, si pana la urma mersul pe jos n-a omorat pe nimeni.

    Ai fi zic ca centrul vechi ar putea genera atat interes? A devenit zona pietonala, s-au refacut fatadele la cladiri (unele), au aparut terase. Si toate sunt pline!

    Exact asa se va intampla si cu zonele vizate de TUB!
  • +6 (6 voturi)    
    Foarte buna idee! (Marţi, 6 iulie 2010, 15:37)

    bucurestean de nevoie [anonim]

    Am avut in week-end niste treaba in zona Cosbuc si am constatat cu tristete halul de degradare in care se scufunda o zona altadata splendida si reprezentativa pentru vechiul Bucuresti. Case boieresti scorojite, stradute care altadata faceau fala orasenilor, acum sunt desfundate si populate numai de tigani zdrenturosi si obraznici, cu o priveliste dezolanta de paragina si dezinteres. Este momentul unei astfel de initiative, nu numai in Bucuresti, ci si in alte orase romanesti precum Craiova, Caracal, Slatina si Turnu Severin, ca sa vorbesc numai de cele din Oltenia, regiunea mea de bastina.
  • -8 (8 voturi)    
    Si eu unde mai parchez masina? (Marţi, 6 iulie 2010, 15:37)

    Ponta [anonim]

    sa ramana strazile asa cum sunt! stati acasa
    • +4 (4 voturi)    
      ... (Marţi, 6 iulie 2010, 15:43)

      Aph [anonim] i-a raspuns lui Ponta

      Hmmm, eu nu am avut niciodata probleme cu parcarea in Bucuresti, nu am parcat niciodata aiurea dar pe de alta parte nici nu ma deranjeaza sa merg 5 minute pe jos...
    • +2 (2 voturi)    
      Ponta? (Marţi, 6 iulie 2010, 16:07)

      eu [anonim] i-a raspuns lui Ponta

      ce-i Ponta, n-o sa mai ai unde sa-ti parchezi mertzanu'? eu stau in zona Icoanei si nu-mi mai fac atatea griji.
    • +3 (3 voturi)    
      E o parcare mare si goala la Unirea (Marţi, 6 iulie 2010, 16:27)

      Ritzi Pitzi [anonim] i-a raspuns lui Ponta

      In spatele magazinului Unirea este o parcare cu 6 etaje care sta mai mult goala, ca te costa 3 lei/h si nu e la KM 0. Mi se pare ca se pot face si abonamente lunare. Unde e mai ieftin: 3lei/h la Unirea sau 1.50 lei/h pe stradute inghesuite + benzina consumata sa gasesti locul de parcare ? Solutia este sa parchezi acolo si sa mergi frumusel pe jos pana la Universitate sau Piata Romana, ori, daca lenea e prea mare, cu metroul...
  • +2 (2 voturi)    
    Tristete (Marţi, 6 iulie 2010, 15:39)

    popescu [anonim]

    Ufff, ma doare inima sa vad ca Bucurestiul frumos de odinioara e redus la 9 puncte... Sunt mai multe, in mod sigur - e nevoie de un plan cuprinzator care sa protejeze cu indirjire ceea ce a mai ramas in picioare. Prea putine sperante...
  • +2 (2 voturi)    
    ... (Marţi, 6 iulie 2010, 15:45)

    Aph [anonim]

    Sa fim seriosi, noi nu suntem in stare sa reparam un bulevard de piatra cubica...
  • +1 (1 vot)    
    MAI repede, ca n-am rabdare (Marţi, 6 iulie 2010, 15:48)

    Cristianssen [anonim]

    Eu doresc mai rapid un proiect de acest gen. Sediul firmei unde lucrez este in centru si in fiecare zi parchez in nebunia asta de aici. Astept parcarile subterane si un proiect de acest gen care sa infrumuseteze orasul .
    Mai cu talent Oprescule , ca nu te mai realege nimeni !!!
  • +4 (4 voturi)    
    haha (Marţi, 6 iulie 2010, 16:04)

    jack [anonim]

    zone pietonale... lol.. unde? in bucuresti? cu oprescu??? lol

    idiotul de oprescu a facut din lipscani (atat cat a facut) o zona pietonala, pardon... terasiala. Din 25 de metri latime (cat o avea strada aia) 24 sunt ocpati de terase... mai ramane doar un metru pe care se inghesuie pietonii, bicicletele, scuterele si maidanezii...

    Chiar atat de naivi sunteti sa credeti ca va iesi ceva bun dintr-un proiect bucurestean?! Pana nu mor toti idiotii astia nimic bun nu o sa iasa. Si poate nici dupa ca si astia au voie sa aiba copii...
    • +3 (3 voturi)    
      ... (Marţi, 6 iulie 2010, 16:44)

      Aph [anonim] i-a raspuns lui jack

      ...iar in goana dupa raportarea cat mai multor locuri de parcare construite in mandat, se apuca sa faca o subterana la... Universitate! Unde mai e o parcare sub TNB care sta jumatate goala!
  • +2 (2 voturi)    
    galerie (Marţi, 6 iulie 2010, 16:26)

    dragos [anonim]

    poate faceti in asa fel incat sa se poata vedea pozele intregi...
  • +2 (2 voturi)    
    Terase (Marţi, 6 iulie 2010, 16:47)

    Alex [anonim]

    Mai bine sa apara terase decat sa fie masini. Cu cat vor fi mai multe zone cu atat mai bine si vor aparea cu siguranta si alt fel de comert.
  • 0 (0 voturi)    
    modelul centrului istoric (Marţi, 6 iulie 2010, 18:54)

    angel [anonim]

    se sparg drumurile, se sapa santurile, se astupa partial cu pamant si se lasa asa ani de zile; eventual se pun scinduri pe jos, si se face o terasa.
  • +1 (1 vot)    
    baloane de sapun (Marţi, 6 iulie 2010, 21:45)

    adriean [anonim]

    un proiect infantil, prezentat ca atare. pozele alea le poate face orice prescolar. banii insa sunt seriosi. traseele propuse ocolesc cu grija arterele istorice importante. orice oras care se respecta a transformat in pietonale arterele istorice comerciale, proiectul asta merge pe "ulita din dos", ocolind cele mai cunoscute si mai reprezentative locuri si monumente din bucuresti. proiect nascut din dorinta fostului de a vinde piatra si a autorilor de a trece criza pe bani publici, adica cu bani multi la efort minim. vezi albumul. in principiu, ideea este buna, traseul este absurd.
  • +2 (2 voturi)    
    buna ideea, (Miercuri, 7 iulie 2010, 9:02)

    eu [anonim]

    dar am si su una la fel de buna. Stau pe o strada din sectorul 1 care nu are nici apa si nici canalizare. Evident ca nu este asfaltata. Ii fac si eu domnului primar un proiect de asfaltare si dotare cu utilitatii a strazii si nu cer 100.000 de euro pe el. Poate sa foloseasca banii pentru lucruri mai nobile, sau poate sa ii foloseasca pentru asfaltare.
    Ce zici Oprescule?
  • 0 (0 voturi)    
    Bucurestiul merita (Miercuri, 7 iulie 2010, 16:46)

    Stepanida [utilizator]

    Un proiect care sa descongestioneze orasul merita cumparat!Si bine au procedat Oprescu si Consiliul General!Iar pretul este rezonabil!De ce nu s-a gandit Videanu la asa ceva?Sa provoace niste arhitecti care sa dea ce au mai bun din ei pentru Bucuresti!Tot Oprescu !
  • 0 (0 voturi)    
    TUB Bucuresti (Vineri, 9 iulie 2010, 15:26)

    catrinel negru [anonim]

    Buna ziua,
    Sunt arhitect si co-autor al proiectului TUB; as dori sa precizez ca "perspectivele 3D cu chipuri 2D" sunt 1% din studiul realizat; restul fiind planuri detaliate de analiza si propuneri pentru intregul traseu (fiecare strada, metru cu metru). Este firesc ca ilustrarea unui articol pe internet sa cuprinda mai mult perspective decat planuri, intrucat acestea transmit mai bine ideea, dar nu inseamna ca la atat se rezuma studiul.
    Multumesc,
  • 0 (0 voturi)    
    BNR (Sâmbătă, 10 iulie 2010, 17:50)

    radua [anonim]

    am vazut propunerea de amenajar a zonei de la BNR. pana una alta, BNR tocmai a finalizat ditamai gardul si parcarea...asa ca nu mai e nicio piata acolo! :)
  • 0 (0 voturi)    
    vorbe.... (Luni, 30 august 2010, 18:18)

    p.didi [anonim]

    Din cate stiu eu, proiectul TUB este unul foarte amplu, multi-lateral dezvoltat, cuprinzand probleme de tesut ale orasului si urmarind prin STUDII potentialele turistice, economice si culturale ale intregii zone centrale bucurestene. Traseul TUB este doar o emblema, un mod de a traduce oamenilor nespecializati in domeniu acest intreg proiect.
    Bucuresti-ul are nevoie de astfel de abordari.
    Nu inteleg cum cei ce acceseaza acest site si nu sunt cunoscatori al domeniului de dezvoltare urbana, isi exprima primele ganduri primitive, venite pe moment, ignorand faptul adevarat.

    Imi cer scuze daca am deranjat prin aceste afirmatii.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri